- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bzoley
veterán
válasz
Carlo009 #11419 üzenetére
Ha le-fel szállnak, csak nem indexel kifelé. Egyébként ilyenkor az van, amit a vizsgabiztos mond(utólag persze).
tatabánya:
Nagyon könnyen feladtad, pedig köze sincs a problémádhoz. Sokan járnak így, ez ellen nincs mit tenni. Csak amit korábban említettem, biztosra menni, egyébként vagy szerencséd van, vagy nincs.
És amúgy hogy ment odáig? -
Bati0501
őstag
válasz
Carlo009 #11258 üzenetére
Bukósisaknál nem az az elsődleges,h h néz ki,hanem a minősége/mekkora védelmet nyújt,kinézet csak ez után van szvsz.10e-ért nem hiszem,h olyan nagy minőséget kapnál,amikor ennyiért inkább biciklis bukósisakok vannak,persze nem akarok a pénztárcádban turkálni,de a bukósisak egy fontos felszerelése/kelléke a motorozásnak.Olyan ez mint a kesztyű:nem gondoltam volna először,de tényleg igaz,h ha esel és eltöröd a kis csontokat a kezedben,akkor az után már nem lesz olyan,mint régen,szóval kesztyűből is érdemes jót venni,protektorosat.Robogós topikban emlékszek vki mutatta az övét,20e volt és simán egy gyorsasági motorhoz valónak nézett ki,holott egy robogóval jár,lehet,h már nagyobb,de akkor is robogó,viszont az is igaz,h az is tud 50-60-al menni és ha akkor esel tök mindegy,h mekkora motorról esel le.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Carlo009 #11248 üzenetére
Kismotoron is lehet úgy pofára esni, hogy hogy nagyon hasznos legyen az állvédő. Mivel motoron nincs semmi ami védjen, ezért ajánlott rendesen felöltözni. Van ismerős akit (többek közt) a jó védőfelszerelés mentett meg.
Hogy egy extrém példát is mondjak, egyik ismerősnek megrepedt a koponyája egy biciklis eséstől. Volt rajta bringás sisak, csak nem oda esett ahol a sisak védte volna. -
harry
veterán
válasz
Carlo009 #11175 üzenetére
Kismotor az a segédmotoros kerékpár? Ami meg a robogó?
Lakott területen kívül, minden járművön mindig kötelező tompított fényszóró használata. Segédmotoros kerékpárnál úgy tudom, l. t. belül is. Autóúton/pályán meg nem mehet, mert egyrészt ez így bele van írva kresz könyvbe, másrészt, mivel ott legalább 60-nal kell menni, ez meg hivatalosan 40-nel mehet legfeljebb. -
harry
veterán
válasz
Carlo009 #11153 üzenetére
Vannak referenciapontok, amikre érdemes figyelni, és azokhoz képest könnyebb viszonyítani (mikor-hogyan kell állnod a körötted lévőkhöz képest). Erről is linkeltem korábban talán két oktatóvideót is, ott lépésekre bontva, szépen elmagyarázzak, nekem az alapján egész érthetővé vált.
Idővel meg úgyis szerez gyakorlatot majd az ember, és érzi, hogy adott helyzetben merre lehet még mozogni. -
harry
veterán
válasz
Carlo009 #11118 üzenetére
Attól függ, ha megtanulsz kis kocsin vezetni, ami után egy céges kombival kell boldogulni a belvárosban, akkor eleinte lesznek kellemetlen pillanatai az embernek. De amúgy javarészt egyetértek. Abban főleg, hogy az oktató a lényeg, nem a kocsi, és nem is az iskola.
Amúgy nem feltétlenül nehezebb nagyobb kocsival sem parkolni, mármint maga a manőverezés rész, inkább talán abból ered a bonyodalom, hogy a legtöbb parkolóhely, ha teszem azt "közepes" méretű, akkor bár befér a nagyobb kocsi is, csak macerásan (vagy nehezebb eleve nagyobb helyet találni), míg kis kocsinál nem valószínű, hogy ilyesmibe fut az ember.máyköl: valami olyasmi rémlik, hogy vizsga után 3 munkanappal tudsz bemenni vizsgaigazolásért. Hívd fel a sulit, és megmondják.
Nekem úgy rémlik, fényképes vizsgalap is csak régen volt, most már nem kell leadni igazolványképet (mert úgyis élőben készül, a hivatalban, amikor mész jogsit csináltatni). -
máyköl
veterán
válasz
Carlo009 #11118 üzenetére
Ezzel nem tudok mit kezdeni, a kérdésemre nem ad választ...
"Vizsgaigazolás kiváltása
A NKH. XI. ker. Petzvál József u. 39. szám alatti ügyfélfogadójában személyi igazolvány, fényképes vizsgalap és az elsősegélynyújtó igazolvány bemutatása után kiadják a vizsgaigazolást, amellyel az okmányirodában lehet kezdeményezni a jogosítvány elkészítését."Nem tudom mi a fene amúgy ez a fényképes vizsgalap...
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #11114 üzenetére
Azért nem egy hátrány, ha egy autó méretű járművön tanul az ember... persze attól függ, utána mik a lehetőségei, ha amúgy is kis kocsit fog vezetni, vagy nagyobbat, de van lehetősége gyakorolni, akkor nem gond, ha kicsin szerez tudást. Vizsgánál biztos ad némi előnyt, de azért nem a világ. Az biztos, hogy nagy / kombi autóval nem szívatnám magam, de pl. egy focus, g astra, ilyesmi méret szerintem jó.
-
máyköl
veterán
válasz
Carlo009 #11100 üzenetére
Köszi!
Kb. 50 perc volt a vizsga.Te oktatót választasz, akinek igazodsz a kocsijához. Nyilván ha kocsit választasz, akkor annak az autónak az oktatóját is választottad egyben.
Nem érdemes viszont autót választani, hidd el. Nem tudom melyik autósiskolán vagy, de kérdezz körbe, hogy melyik a legjobb oktató, és azt kérd. Az sem baj, ha ritkábban tud adni időpontot, inkább adjon ritkábban, de jól tanítson.
Nekem az első oktatóm nem oktatott túl jól. Sok dolgot rosszul tanultam meg nála. Nem tanítotz meg kormányozni, parkolni. 3x buktam nála. Átmentem egy másikhoz, szerintem vérprofi az oktató, pár óra alatt profin megtanított vezetni. Elsőre meglett vele a vizsga. 0 hibaponttal.
Ezért mondom ezt, mert ha vele kezdtem volna, már 2 hónapja a kezemben lenne a jogsi, és kb 60ezerrel beljebb lennék. Oktatót válassz. -
harry
veterán
válasz
Carlo009 #11094 üzenetére
Annyi plusz órát veszel, amennyit akarsz (jellemzően más árban van, mint a kötelező óra díja). Általában kötelezően nincs előírt mennyiség. Magát a vizsgaórát persze ki kell fizetni az oktatónak (na meg a vizsgadíjat is, az meg talán NKH-nak?). Vizsgabiztos aznap derül ki, hogy ki lesz, gondolom valami sorsolásos módszerrel, elvileg nem számítható. Persze kaphatod ugyanazt is, de gondolom, egy vizsgáztató egy vizsga irodához (vagy mi az) tartozik, tehát ha valaki a KöKi környékén vizsgáztatott, majd átmész egy másik iskolába Budafokra, vélhetően elkerülöd.
Motorosoknál úgy tudom az oktató mögötted (?) megy szintén motorral, és rádiós kapcsolatban vagytok.
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #11048 üzenetére
Ha minden igaz, a motorfék lényege, hogy visszaváltasz (vagy eleve olyan fokozatban van), ahol az áttétel miatt nagyobb fordulaton megy a motor, amihez meg ugye több energia is kéne, amit a gyorsan forgó kerekek adnak kezdetben, de mivel gázt nem adunk, az ellenállás miatt elkezdi azokat lassítani.
Illetve ezért lehet, hogy pl. ha megállsz egy nem túl meredek lejtőn, beteszed egyesbe, de nem húzod be a kéziféket, akkor is megáll a kocsi, mert csak akkor tudna elgurulni, ha ezzel megmozgatná a motort, amihez ennél nagyobb erő kell (illetve ezért van, hogy ha kinyomod a kuplungot, szabadon el fog gurulni, mivel nem kell a motort mozgatnia). Szokás használni fagyos időben (nehogy a kézifék befagyjon).Ezért nem nyerő ilyenkor leugrani a kuplungról, hiszen akkor hirtelen ugrik meg a fordulat, gyorsul fel a motor, ami nem feltétlenül tesz jót a mindenféle alkatrészeknek. Ilyenkor vagy csúsztatom a kuplungot, ami ugye lassabb picit, vagy ha gyorsabban akarom megoldani, akkor szokás alkalmazni a dupla kuplungot, heel-toe technikákat, gázfröccsöt, stb.
Gondolom, ezt automata váltó is tudhatja, beállítástól függően, hisz végül is az a kérdés, hogy mikor váltson fel/vissza.
De ezek csak amatőr okfejtéseim, javítsatok ki, ha tévednék.
-
Killing
addikt
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #11010 üzenetére
Nem teljesen értem a logikát - ha van motorod, akkor gyakorolj 'otthon', de miért jó, hogy ezt viszed tanulni is? És akkor még tankolhatod is (ha viszont olcsóbb így, megérheti).
De csak azért, hogy ismerős legyen a motor, szerintem mindegy... a jogsi egységes, ha tudsz egyik motorral menni, fogsz tudni a másikkal is (kategóriájában).
De, felhívsz egy irodát, és kiderül fél perc alatt. -
Mici80
tag
válasz
Carlo009 #10955 üzenetére
A fennmaradt órákat mindenképp érdemes levezetni. Az sem mellékes, hogy most már szigorúbban vesznek mindent a jogsiszerzésnél, főleg a gyakorlatnál.
Az meg, hogy milyen időben érdemes vizsgázni mindenkinek a vérmérsékletére van bízva. Az biztos, hogy aki nyáron vizsgázik és csak "jó" időben vezetett mindig az az első teli vezetését megnézheti... Minden időjárási formát érdemes megtapasztalni, de ha az oktatód rendesen felkészített a vizsgára akkor nem okoz problémát az időjárás a vizsgán.
-
albiosz
őstag
válasz
Carlo009 #10910 üzenetére
Ez azért alap.
Hétfőn végre nekem is meglett, 3. próbálkozásra. Az első vitathatatlan bukta volt, fél óra vezetés után rontottam a második parkolást (bár a környéken nem volt egy gyalogos se, és a hátsó kerék épp csak érintette a járdát párh. parkolásnál, de a szabály az szabály), a 2. már nem volt túl korrekt, 3. meg már simán ment, a hóhelyzet is segített. Vidéken annyi a mák, hogy elég sok időpont van, így bukás után 1 héttel már lehet újra próbálkozni.
-
ESP
őstag
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10858 üzenetére
Azért ne felejtsd el, hogy nagyon sok múlik a körülményeken. Egy jó minőségű jármű, környezeti viszonyok, úttest, és máris más a helyzet. Van, ahol kocsival is veszélyes 30-cal menni (kátyús, csúszós, rosszul belátható út), máshol meg a 140 sem tűnik soknak (autópálya, egy jó kocsival, tiszta időben). És nyilván a vezetői gyakorlottságán is igen sok múlik. Na meg a többi résztvevőn...
Ettől függetlenül persze, hogy veszélyes, akkora sebességnél már nem sok jóra számíthatsz, ha mégis valami rosszul sül el. -
Bati0501
őstag
válasz
Carlo009 #10855 üzenetére
Láttam a vidit már pár napja,és megmondom őszintén láttam,h lehúzódnak meg nem jönnek ki eléjük,de nem jutott el a tudatomig az,amit jerry311 leír.
Nekem az volt durva,h az autó mennyivel gyorsabb,mint a motor.Nem gondoltam volna,h egy ilyen motort így le lehet "alázni"...Persze az autó "kicsivel" többe van,a hahun árulnak egyet biztosan,a hősök terén van lefényképezve,van benne talán pár tízezer km ~750 paci és ~15 milkába fáj.
Itt viszont a motoros nem komplett:[link] Az elején nem látni,h mennyivel megy,a vége felé látni,h 130-140-el (is)...
-
jerry311
nagyúr
válasz
Carlo009 #10855 üzenetére
Egy sokkal lényegesebb dolog is megmutatkozik a videóban:
Hiába mennek 300-zal, ha nincs senki a külső sávban, akkor kimennek oda, akár a legszélsőbe is. Apró adalék, hogy megy ki eléjük senki 90-nel és ha esetleg volt is előttük valaki, akkor az is lehúzódott legalább 1 sávot, mielőtt még nagyon 250 alá kellett lassítani a belső sávban.
Ezért is lehet korlátozásmentes olyan sok német autópálya szakasz.Amíg a magyar sofőrök közt egyesek úgy azonosítják a dolgot hogy B jogsi, mint Belső sáv, addig nem is baj, hogy 130-as korlát van a legjobb autópályáinkon is.
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10844 üzenetére
Szerinted a differenciálmű mire jó?
Már ha kanyarodik is a kocsi, nem azonos sebességgel forog a két kerék, ugyanezen az elven, ha a jégen lévő gyorsabban tud forogni (nyilván igen), akkor a másik kerékre nem jut erő. Feltételezem emiatt (is) van egyes kocsikban difi zár.
-
Bati0501
őstag
válasz
Carlo009 #10844 üzenetére
Versenyautók többsége hátsókerekes-ez már sok mindent elmond.Ismered a drift-et?Ha nem:[link] Na most ezt csináld meg egy első kerekessel,vagy egy 4x4-sel...
Személyautók többsége-60-80%-a- első kerekes,mivel biztonságosabb a vezetésük-de nem is annyira élvezetes->sportautók hátsókerekesek.De buszok,kamionok is hátsókerekesek.Pedig ott sztem nem lenne hátrány a 4x4,esetleg 8x8. Ezt lehet csinálni velük:[link],[link](5.10-től)
Persze,vannak ilyenek,ezért kellenek különféle difik és az a sok-sok elektronika,amiket mostanában tesznek az autókban,természetesen elsősorban a terepjárókba.
-
Kakumix
senior tag
válasz
Carlo009 #10759 üzenetére
Elsősegély csomag kell, de a sünök ellenőrzéskor nem büntethetnek a hiánya miatt. Viszont, ha balesetet szenvedsz, okozol vagy csak elsősegélynyújtásra kötelezett helyzetbe kerülsz és nincs nálad, akkor büntethetnek.
Égő egyáltalán nem kell (azért jó ha van) a háromszög pedig kötelező, ahogy előttem is írták. Kukásmellény pedig, ha jól tudom a lakott területen kívül kiszálló személyen kell lennie (ha mindenki kiszáll pl. egy baleset miatt, akkor mindenkin), ill. minden gyalogosnak aki lakott területen kívüli úton (padkán, leállósávon, stb.) tartózkodik/közlekedik. -
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10759 üzenetére
Nyári tanulmányaim szerinte ElsősegélyCsomag + ElakadásjelzőHáromszög a kötelező. Nyilván van még pár dolog, ami nem árt, láthatósági mellény, tartalék biztosíték és izzók, üveg víz, pótkerék, kocsi emelő, pár szerszám, kefe / ablakmosó, jégkaparó, mittomén
De ezek ugye nem kötelezőek.
Ja, amúgy sikeresen levizsgáztam forgalmin
De nevetségesen rosszul ment, már úgy hozzám képest. Előtte voltam most hétfőn egyet gyakorolni, meg egy héttel előtte, jóformán semmi baki nem volt, nagyon szépen ment az autó, egész elégedett voltam, és az oktatóm sem kifogásolt semmit.
Most meg már-már a járműkezeléssel is voltak gondok. Szóval eléggé ráparáztam erre a vizsgára, rendesen leizzadtam a végéreEgyszer még vészféket is kellett nyomni, főútra oldalról kirohant alánk pár kutya, kösz... szerencsére nem ütöttük el egyiket sem, de nem sok híja volt.
De mindegy, megvan. Vagyis de végre lehet 'anyagköltségen' tovább gyakorolgatni, nem alkalmanként 4kFt-ért... Ezzel arra utalok, hogy nyilván nem leszek friss jogsival egyből gyakorlott vezető, nem is akarok nagyon egyedül akciózni, de legalább lehet a családdal menni, akkor, amikor akarunk, otthonról, nem pedig órákat utazni a pályához, meg sok ezret fizetni. Mert az egy dolog, hogy valaki levizsgázik, na de ennyi idő alatt nyilván nem lehet rendes gyakorlatot, tapasztalatot szerezni.
Természetesen csak azután, hogy kézhez kaptam a jogsit.Kérdések:
1, Elvileg hétfő-kedd magasságában el tudok menni a mindenféle iratokért a központba - ide is kell már ElsősegélyKiskönyv és orvosi alkalmassági, vagy csak az okmányirodába?
2, Aztán irány az okmányiroda, úgy tudom, bármelyikbe mehetek, gondolom kellenek a fentiek + a vizsgáról valami amit előzőleg átveszek ott a központban, 4kFt illeték, fényképet meg majd csinálnak ott. Van valakinek tapasztalata a 17. vagy 7. kerületi irodákkal? Melyik lehet gyorsabb? Lakcím szerint előbbihez "tartozok", más ügyeket intéztem már mindkettőben. Mindenképp postán küldik, vagy átvehető személyesen is? Utóbbi csak gyorsabb, vagy ekkor is postán küldik, csak épp az irodába, szóval mindegy? Azt majd meg kell néznem, van-e azonnali ügyfélfogadás, vagy csak időponttal... -
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10578 üzenetére
Van-e tábla / lámpa (stop, főút, elsőbbség -> védett / alárendelt út), egyenrangnál jobb-kéz szabály, illetve általában a kanyarodási szabály, gyalogosok, és kb. ennyit kell tudni hozzá, meg a villamos speciális helyzeteit (körforgalomban elsőbbsége van, nem ad jobb-kezet, kölcsönös udvariasság esetén és útszűkületnél mehet elsőnek, meg talán ha mindketten jobbra kanyarodtok, akkor elsőnek megy). Annyira nem vészes.
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10520 üzenetére
Nekem egyrészt úgy rémlik, hogy nem kötelező, másrészt a régi skoda 105-ön nem volt jobb oldali (gyárilag), lehet élni nélküle... A balt használod úgyis főleg (mivel úgyis jobbra tartasz és ezért balról jöhetnek melletted, valamint jobbra ritkábban váltasz sávot, stb), nyilván attól még sokszor hasznos lehet, de kétlem, hogy kötelező lenne... Biztosat nem tudok. Mindenesetre már egy jó ideje jóformán minden kocsin van.
Ha már itt tartunk, azért büntetnek, ha valamelyik tükör nincs? Kreszben nincs kötelező tükör ellenőrzés, csak beállítás rémlik (ott is talán középső és bal, akkor talán ezek kellenek is, de már nem tudom).
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10472 üzenetére
Annyira nem nehéz, most írtuk, meg a videókon is van, hogy mikor kell tekerni a kormányt, ami iránymutatásnak remek, aztán ha túl közel / távol mész, majd korrigálsz, nem kell elsőre tökéletesnek lennie.
Párhuzamos előre parkolásnál mikor lehet jobbra húzni a kormányt, ha már a vállam elhagyta a parkoló kocsi orrát?
tboldi - bal oldali tükör, nem? Jobb oldali parkolásnál. Abban kell meglátni a mögöttem lévő elejét, ha beforgatom 45°-ba...? És a jobb oldali akkor kell, amikor az orrát húzom, és látom, hogy egy vonalban van a fejem, tükör, első kocsi segge (meg később lehet nézni padkát).
-
Bati0501
őstag
válasz
Carlo009 #10417 üzenetére
Látom nem vagy annyira járatos az autós ügyekben...
Persze van ilyen,kb az összes olyan,h nem ugyan akkor van meg a maximális lóerő és Nm.Általában egy autóban kevesebb Le van,mint Nm.Persze versenyautóknál ez nem mindig igaz...A dieselek alapból nyomatékosak,ezért nem is kell őket annyira pörgetni-nem is lehet annyira.Direkt így vannak kitalálva.
Egy példa: [link]
Így készül a grafikon: [link]Szerk:ha még vmi érdekel,kérdezz nyugodtan...max nem itt válaszolok....
-
tboldi
nagyúr
válasz
Carlo009 #10398 üzenetére
Nekünk egy 1,3-as benzines WagonR-ünk van, ami már 8 éves és van benne ~16000 km (nem elírás, tényleg 16000, tehát még bejáratva sincs) és most egy 1,5-ös dízel Renault Modus-szal tanulok.
A Modus a kuplungot elengedve egyből elkezd megindulni, míg a WagonR+ lefullad. Tehát kopástól függetlenül is ugyanez történik. Benzinesnek egy kicsivel nagyobb gáz kell elinduláskor, mint a dízelnek. A Suzuki könnyebb, úgyhogy nem hinném, hogy az a teljesítménybeli különbség sokat számítana (talán a nyomaték miatt van ez).Én mondjuk jobban szeretem a benzinest, mert sokkal pörgősebb és a gyorsítás is "gyorsabb".
-
Kakumix
senior tag
válasz
Carlo009 #10382 üzenetére
Ha nincs kerékpárút-átvezetés felfestve a zebra mellé, akkor nem kerékpározhatsz át a zebrán - akkor sem a zebrán, hanem mellette felfestett átvezetésen. Egyébként nem is kerékpározhatsz a járdán, így a zebrához sem érhetsz oda
. A járdára felfestett vagy kiépített "kerékpárút" - elvileg - a zebra mellett jelölt/felfestett kerékpárút-átvezetéssel rendelkezik.
Szóval, ha elvi a kérdés, akkor a válasz egyszerűen és egyértelműen: nem.
Ha meg egyébként is a járdán kerékpározol a KRESZ-t megszegve (12 éves kor felett), a zebrán átgurulás, már nem oszt és nem szoroz. Van pár útvonal, ahol én is a járdát használom. Például keskeny út mellett széles és gyalogokkal ritkán ellátott járda, ahol természetesen a gyalogokkal előzékenyen viselkedve - akár beállva az ő tempójukhoz (pl. ha ketten elfoglalják a 2m széles járdát nem csengetek rájuk) - haladok és a zebrán csak akkor gurulok át, ha szabad jelzésem van és autó nem érkezik vagy elsőbbséget ad. Ez azt is jelenti, hogy a zebrához közeledve, attól már 20-30m-re vizsgálom, hogy egyedül, vagy autóval együtt érek-e a zebrához és lassítok, keresem a szemkontaktust az autóssal és ha az jelzi, hogy elsőbbséget ad, akkor megyek, egyébként megállok.
szerk.: nem kerékpározhatsz a járdán: elfelejtettem, hogy ez nem igaz, mert, ha az úttest alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre vagy ott tilos, akkor felnőttként is kerékpározhatsz a járdán. De, hogy mi minősül alkalmatlannak, arról nem sikerült többet kiderítenem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Carlo009 #10385 üzenetére
Viszont ha automatával tanulsz és vizsgázol, akkor csak arra kapod meg jogsit. Lehet, hogy könnyebb és kényelmesebb, de mi van, ha mondjuk a jövőben a céges autó manuális lesz?
Az árakról meg annyit, hogy területfüggő. Budapesten egy óra vezetés <2000 Ft, míg itt Mosonmagyaróváron 3400. Nekem kb. 150-160k lesz a vége elsősegély nélkül (még kismotornál csináltam, nem tudom, hogy most mennyi). Illetve szeretném - még a korhatár felemelése előtt - megcsinálni a B125-öt is, az még egy 60-ast dob a végösszegen.
-
dudika10
veterán
válasz
Carlo009 #10385 üzenetére
Tűzbe nem tenném a kezem, de úgy emlékszem, hogyha automatán tanulsz és vizsgázol, akkor utána is csak automatát vezethetsz (míg manuálisnál mindkettőt).
Nem tudom, hogy ez kinek éri meg.Se a kis autóval se a dízellel nem értek egyet. Mindennek van előnye és hátránya is ugyan úgy. Nem jelenteném ki, hogy ez vagy az jobb gyakorláshoz.
mephi666: "haladj a forgalommal"
Ahány ház annyi szokás. Tőlem annó azt kérdezte a vizsgabiztos (50-es úton, jobbról balról előztek már),, hogy miért megyünk majdnem 50-nel, tán sietek valahova? -
dudika10
veterán
válasz
Carlo009 #10362 üzenetére
Az elsőbbség megadása azt jelenti, hogy Te gondolkodás nélkül folytatod azt, amit csinálni akarsz.
Ha benned felmerül az, hogy neked lassítani kéne mert mi van ha nem áll meg, akkor nem kaptad meg az elsőbbséget.
Ha én gond nélkül elférek előtted az autóval és Te gond nélkül át tudsz menni, mintha ott se lettem volna, akkor nem volt elsőbbséged, mert nem volt helyzet, amiben lehetett volna.
Persze ez így sarkítva van egy picit, értsd jól...Az az autós, amelyik átvág a zebrán nagy gázzal, és megakadályoz Téged az átkelésben, az szabálytalan.
Természetesen vizsgán az a helyes magatartás, ha megállsz, kiszállsz az autóból, átkíséred az öregnénit ha át akar menni ha nem, majd visszaszállsz, és indulsz.
A vizsga nem arról szól, hogy tudsz-e biztonságosan közlekedni, mennyire uralod az autót és hasonlók... -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Carlo009 #10362 üzenetére
Mivel a jogsit csak most kezdem, ezért számomra ebben az esetben ez a logikus:
A gyalogosnak van elsőbbsége ha már rálépett a zebrára, mert a gyalogátkelőhely felfestésén akar átkelni és ez egyenrangú azzal, mintha lámpa nélküli átkelőhelyen lép rá.
Az irodánktól nem messze minden nap átjövök egy ilyen kereszteződésen, de bizalmatlan vagyok, mert vannak itt olyanok akik rálépnek a gázra, hogy a gyalogosok elé vágva átérjenek (spórolnak vele 20-30 másodpercet, cserébe szabályt sértenek és veszélyeztetik a gyalogosokat). Szóval mielőtt rálépek a zebrára mindenképpen körülnézek, nem megyek át ész nélkül abban bízva, hogy minden autós hajlandó betartani a szabályokat.
-
Kakumix
senior tag
válasz
Carlo009 #10362 üzenetére
Ha neked nincs pirosod (lámpa, rendőr), akkor elég jelezned, hogy át akarsz kelni a zebrán, még nem is kell lelépned, már meg kellene kapnod az elsőbbséget. Ez persze csak a könyvekben van így
ui.: A kanyarodó autóval szemben egyébként is elsőbbsége van a(z egyenesen tovább haladó?) gyalognak, zebra nélkül is.
-
Bati0501
őstag
válasz
Carlo009 #10355 üzenetére
Pár napja volt,h jöttünk hazafelé a vezetés után,és ahogy megyünk a buszmegálló felé van egy olyan zebra,ahol egyszerre van zöld a gyalogosoknak és az egyik oldalról lekanyarodó autóknak.Na megkapjuk a zöldet,nekünk szemből jön egy rendőrautó-a kanyarodó sávból...a zebra másik oldalán meg egy néni,aki nem indult el rögtön a zöldre,de még jól is tette,mert ha elindul akkor vagy egy jó méterre ment volna el az orra előtt a rendőrautó ~30-al...
Szóval a rend őre "nagyon" türelmes és előzékeny volt...
Ezzel csak azt akarom mondani,h mindenki ember-még ha szolgálatban is van-szóval mindig észnél kell lenni. -
dudika10
veterán
válasz
Carlo009 #10343 üzenetére
"városon belül 2. fokozatban túl is lépi a megengedett 50km/h sebességet"
Ezt én is gond nélkül megcsinálom, majd 60-as tempónál 3-asba vagy 4-esbe (forgalomtól, várható helyzettől függően) teszem, és döcögök egy abszolút biztonságos tempóval.Nem mindegy, hogy az a veszélyes helyzet szerinted veszélyes, vagy tényleg veszélyes.
Ha tudja kezelni az autót, és nem ijeszt rá más sofőrre (veszélyes lehet, ha egy kevésbé rutinos sofőr megijed az embertől), akkor nem fog veszélyes helyzetet okozni (az más kérdés hogy az anyósülésről úgy látszódhat adott esetben).(#10344) mefistofeles: fogd fel úgy, mint saját magam szórakoztatása.
Ha moziba megyek, akkor is fizetnem kell a jegyért.(#10345) jerry311:
-
dudika10
veterán
válasz
Carlo009 #10339 üzenetére
Nem kell sokszor járni egy útvonalon, egyszerűen hozzáállás kérdése.
A sebességhatárokat többé-kevésbé betartva még egy sportautó mellett is reagálni lehet a forgalomra, hiába vezet sportosan az ember.
Sportosan != gyorsan, engem mindig megelőznek 90-es úton 100-as tempó mellett (GPS és tempomat mindig), mert vannak akik sietnek, de egy falutábla előtt-után a lassítás-gyorsítás 4x annyi időt vesz náluk igénybe (és nem azért, mert az autó nem volna rá képes alattuk), mert nekik úgy kényelmes.Már a tanulóautóban is nagyon dinamikusan vezettem, mai napig mindig megkapom, hogy túl sportosan vezetek és kapaszkodni kell, de ennek ellenére mindenki szeret mellettem ülni általában, mert a biztonságérzet megvan.
Természetesen ez más autóját vezetve nem igaz, tudok én is nagyon békésen vezetni.
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10334 üzenetére
Nem vagyok én ebben olyan szakértő
De nekem úgy mondta, hogy 1-es az egy indító fokozat, ha megállunk, vagy indulunk, akkor használjuk (meg ezek az említett, kvázi megállások, ha pl 5-10zel vánszorog valaki át egy fekvőrendőrön, akkor az 2-nek már lassú).
Én indulás után kicsit meglendítem az autót, és 20 körül felváltok 2-be. Ha pl. 30-as övezetben, jobbos utcához nagyon kell lassítani, akkor csúsztatom a kuplungot + fék, majd továbbhaladásnál szép lassan engedem fel, és kis gázzal megyünk tovább. Sebességmérőt nem nagyon nézem ilyenkor, mert jobbra tekintgetek, de ha jönne valaki, akkor nyilván megállnék, és onnan 1-es. Szóval nagyjából, ahogy mondod, kicsit csúsztatod a kuplungot 2-ben.
De javítson, aki jobban tudja, én eddig ezt tapasztaltam. -
mephi666
nagyúr
válasz
Carlo009 #10334 üzenetére
nem feltétlenül kell visszatenni egyesbe... ha szűk/beláthatatlan a kereszteződés és jobbra kanyarodsz, akkor kanyar előtt fékezni (vagyis a fékpedált le kell nyomni) 20alá... ha nagyon visszaesik a fordulatszám, akkor kuplungolni, majd ahogy érzed kanyarodás közben kiengedni... (mondta az oktató, hogy ez nem probléma... de ha széles a kereszteződés és belátható, akkor a kanyarodás megkezdése előtt már kiengedett kuplunggal kell menni)
tegnap klímával mentünk és elég rendesen lehet érezni, hogy levesz a teljesítményből... kiskörúton (legdurvább rész a városban) tettünk pár kört délután 4-5körül, amikor forgalom is van, de alaptalanul féltem eddig tőle... végig 40es tábla van, csomó zebra, lámpa... bőven elég a 2-es, mert 20-40között az a legdinamikusabb: a sávokra kell legjobban figyelni, mert le vannak kopva rendesen a felfestések
ui: még hétfőn megyek 5re, aztán kedd 10:30kor forgalmi
...van para, ha eszembe jut
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10332 üzenetére
A 'nagyon lelassul' nem túl konkrét
Ma voltam, valahogy úgy néztem, hogy 10-re lassulás után még különösebb gond nélkül tudtam gyorsítani és tovább menni 2-esben, ez alatt inkább még picit lassítanék, és váltanék közben 1-be. Hozzáteszem, én ilyen sebességek mellett szoktam csúsztatni a kuplungot, tehát jellemzően jobbkezes utca előtti lassításnál, és fekvőrendőrön.
Kicsit jobb a kedvem amúgy, a mai vezetés már aránylag jól ment, kisebb bakik voltak talán, a keddi mélypont után jól jött pár pozitív tapasztalat.
Majd 24-én megyek vizsgázni, az még 3.5 hét, a 15 alkalomból van még 4... vagy ritkítok, vagy egy kis szünet és később megyek többet, vagy veszek 1-2 pótórát. Mondjuk már kezdődik egyetem is, szóval annyi lehetőségem sem lesz eljárni mint eddig, de szerintem megyek amikor tudok, heti 2 legalább, aztán meglátom, legfeljebb megyek pluszba is, abból baj nem lehet, árban sem oly sok plusz.
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10201 üzenetére
Lakott területen kívül lehet menni 50-nel bringával, de akkor kell a bukósisak. Máshova nem írtuk fel a sisakot. Már kérdés, hogy épeszű ember azért csak felveszi, ha tempósabb forgalomban is közlekedik. Na meg amúgy is, bringaút is haladhat át úttesten, stb... Vagy legalábbis ez olyasmi, amit én nem szívesen hagynék el, ha napi szinten használnám.
bandus: nem tudom ez pontosan miképp zajlik, de pl. csigánál vállalnak ilyen oktatást is, valami 2.5k/óra díjjal. Nem tudom, ehhez kell-e beiratkozás, vagy ilyesmi.
Vagy, ha Pesten érdekel a dolog, megadhatom az oktatóm elérhetőségét is, nem tudom, így vállal(hat)-e, és mennyiért. -
Mr X
veterán
válasz
Carlo009 #9459 üzenetére
Előzésnek minősül, hiszen haladó jármű mellett haladsz el.
Fontos, hogy mivel egy nyomvonalon halad, elméletileg kielőzheted sávon belül, amikor nem jár irányjelzési kötelezettséggel, de egyrészt ritka az ilyen széles sáv, ahol ezt meg tudod tenni, másrészt a biztonság érdekében a biciklis mellett illik a legnagyobb oldaltávolságot hagyni.
Indexelni mégiscsak illik, pont azért, amiért írták, hogy a mögötted jövőt értesítsd, hogy ott lesz valami az úton, hiába nem váltasz sávot.
-
picur220
veterán
válasz
Carlo009 #9452 üzenetére
Én úgy tanultam, hogy az előzés minden esetben irányváltoztatással jár, és irányjelezni kell. A másik, hogy kerékpáros előzésekor, az oldaltávolságnak nagynak kell lennie, nem mehetsz el 10 cm-re a bringástól. (Én úgy tanultam, hogy kb egy autónyi, de ez nem biztos, hogy így pontos.)
Az irányváltoztatási (előzési, sávváltási, stb...) szándékot pedig úgy tudom, bármikor jelezheted.
-
Mr X
veterán
válasz
Carlo009 #9452 üzenetére
Nem kell, de nem árt, és szabad előzni.
"(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére."" -
picur220
veterán
válasz
Carlo009 #9419 üzenetére
Jó, ezt előre nem látod
hacsak nem ismered személyesen az oktatót.
A valami tárcsák az kuplung lenne. De aki meg nem tud elindulni egy benzines kocsival, az ne nagyon vezessen. Ha magára a vezetésre ilyen szinten kell koncentrálni valakinek, már régen rossz... Ezért én inkább javaslom a benzines kocsit, mert akkor később könnyebben vezet majd az illető dízelt.
-
freaghill
őstag
válasz
Carlo009 #9408 üzenetére
Egyik pénteki órát le akartam mondani, és mikor felhívtam akkor mondta, hogy vizsgáztat, később mikor kérdeztem, hogy hétvégén tudok-e jönni, mondta, hogy akkor is vizsgáztat, és most hétfőn is elvileg azért nem mentem mert vizsgáztat.
A naptárába elég sok név volt beírva neki vezetésre, de már lassan abba reménykedek, hogy nem tud időt szakítani arra, hogy többet menjek, akkor csak erre tudom fogni, nem kell belemenni, hogy kiabál, folyton lecsesz és, hogy folyton feszült vagyok.
Amúgy visszatérve arra, hogy lemondtam az órát, következőre utána mentem, és ezt dörgölte az orrom alá vezetés alatt folyton, és a végén kérdezte, hogy mikor akarok következőre jönni, én pedig mondtam, hogy minnél hamarabb, erre azt mondta, hogy ez nem így megy, hogy egy órát lemondok utána meg mennék. Igaz, hogy kb. 2 órával az órám előtt mondtam le, de nem volt meg a telefonszáma és akitől meg megkérdeztem (már előző este) másnap adta csak meg, és mikor megkaptam már hívtam is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nintendo 3DS és DS topic
- Windows 10
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Fókusz, tér, élmény Dell U2913WM Ultrawide monitor
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest