- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
válasz
bzoley #12146 üzenetére
De az egy balfax oktato volt. (legalabbis ebbol a szempontbol)
Nekem is mondta annak idejen, hogy ne nyomjam neki, de az egy turbo nelkuli oreg dizel volt. Az nyomatekbol megy, nem fordulatszambol.
Ennek ellentetje volt a teherautos oktatom. Csak annyit mondott, hogy ha nem lassitok eppen, akkor a fordulatszam legyen a zold mezoben. Kigyorsitaskor meg ugy valtogassak, hogy a magasabb fokozatnal se essen ki alul a zoldbol...
Elment volna az alatta is, de igy tetszett neki. -
VegyesTamás
senior tag
válasz
bzoley #12142 üzenetére
ezek már olyan mahaságok amit az ember csak ha összeszokott az, autóval tud elérni...1.4es kis benzinessel, ha 1800nál váltottam remegett...a 2.5ös dízelnél 1500on is viszi...mondjuk vizsgán húzni kell az időt, lassan gyorsítani, hogy teljenek a percek, ráadásul oktatóm mindig azt mondta, hogy képzeljem el, ha pont be akarja a vizsgabiztos írni a M betűt, hogyha gyorsabban és hirtelen gyorsítok akár le is csúszhat a toll, és könnyebben lesz belőle 1-es
persze ezt csak azért mondta, hogy úgy kezeljük a pedálokat mintha tojás lenne a pedál és a lábam közt.
-
Melack
veterán
válasz
bzoley #12029 üzenetére
Én is Határ úttól kifelé közlekedem inkább,de néha eljutok a Keleti felé is "kisutakon". Az "tolakodást" tényleg nem tanítják, arra vagy ráérzel, vagy folyton kint ragadsz.
Tesco parkolót támogatom, az maga a vadnyugat. Vagy nálunk kint az Auchan parkolójában, és akkor lehetne még gyakorolni egy kis autópályát is -
Melack
veterán
válasz
bzoley #12026 üzenetére
Pesten a kresz alapjai megvannak,a többi szokásjog. Vagy érzed hogy mikor kell betenni a kocsi orrát a másik két kocsi közé, vagy sose sorolsz be. Én még mindig nem rajongok azért, hogy nappal kelljen Pesten vezetni, de egyre jobban kedvelem. Igaz, az Üllőin meg a Hungárián lehet rendesen gyakorlatozni.
-
BNM
csendes tag
válasz
bzoley #12024 üzenetére
Én szívesen szopatom magam mert az életem múlik rajta. És ha nem tanulom meg rendesen ne is menjek át a vizsgán.
Mindennek tetejében vidéken lakok és pesten fogok vezetni. Mindezt azért mert egy barátom vidéken tanult,bement pestre és azt sem tudta merre van arccal.Én ezt a hibát sem szeretném elkövetni. Tanulhatnék lakhelyemen is szinte nulla forgalomban.De nem az a cél hogy taposni tudjam a gázt.
-
mephi666
nagyúr
válasz
bzoley #11612 üzenetére
ja, találtam forrást több évre visszamenőleg, de 1 bolond százat csinál, könnyen elkezd terjedni
az övet nem értem egyébként? fáj, ha be van kötve és csak nekem ilyen magas a fájdalomküszöböm, vagy mi? engem soha, semmiben nem zavart még... viszont amit jobban büntetnék sokkal az övnél, az a k*rva telefon: övvel csak magát veszélyezteti az ember, telefonálgatással meg a környezetét... simán osztanák 100-150ezres büntetéseket telefonálásért
-
Mici80
tag
válasz
bzoley #11576 üzenetére
Saját tapasztalatom a "B" kategóriám megszerzéséről van csak. De akkor még B.A.Z. megyében laktam így Miskolcon szereztem meg a jogsimat...
Viszont ismerek olyan embereket akik közeli ismerősök, nem az indulat hajtja őket. Főleg, hogy java részük hivatásos sofőr de negatív véleménnyel voltak ezekről az iskolákról. Az se véletlen szerintem, hogy a miskolci oktatóm is ismerte a pesti sulikat és ő is elég rossz véleménnyel volt pont a fent említett 3 suliról.
Ez azért volt egyébként téma nálam mert pont akkor áltam költözés határán és majdnem itt fejeztem be Pesten a jogsit.Nem mondtam semmi ilyet. Nem ellened irányult. Ha személyes tapasztalatod van nyugodtan mond, elfogadom. Építő jellegű lehet bármilyen vélemény!
-
Bati0501
őstag
válasz
bzoley #11580 üzenetére
Milyen színészkedés?Mondtad hangosan,h akkor most lassítunk,mert ez meg az van?Vagy mire gondolsz?
Am nem tudom,de nekünk a KRESZ oktató is tök jó volt,volt egy stílusa,pl ahogy viccelt és ez néha már elég fárasztó volt a 4 órás foglalkozások alatt,de a lényeg,h megtanította,amit meg kellett,egyáltalán nem az volt nála,h üljél le azt' csináljad a programot a gépen.Egyszer nem ültünk a gépnél,neki volt egy több,mint ezer diaképes power point-ja,és azt vettük át.A vizsga előtt pár nappal gyakoroltunk itthon sk a tesztprogival. -
-
tatabánya
senior tag
válasz
bzoley #11478 üzenetére
tanácstalan vagyok és utálok mástól függővé válni, elméletet egyedül itthon etitán rendszerben eredménye 100%, elsősegély egyedül itthon tökéletesen felkészültem meglett és itt van ez a vezetés ami nem csak rajtam múlik, meg is látszik... megpróbálok egy másik oktatót talán azzal beszélni akár a borítékról, többet nem is lehetne tenni szerintem
(#11479) Bati0501: néztem én is pont ezt, ebből gondoltam, hogy megkockáztatom, de fene tudja :S
-
degu
senior tag
válasz
bzoley #11459 üzenetére
Valóban benéztem ezt az 580 órát!
Sorry
A megoldás már régen meg van! Kiviszi az oktató a jelöltet egy országútra...azután Kecskemétig,meg vissza meg is van az 580km. Közben 2x kell sebességet váltani,és 4x sávot váltani...és ezzel meg is lesz a kellő gyakorlat.
De azt továbbra is állítom,hogy adminisztratív intézkedésekkel nem lehet a közlekedési morált *megjavítani*. -
degu
senior tag
válasz
bzoley #11442 üzenetére
*hogy mennyire fog sikerülni, kérdéses*
Ez-szerintem egyáltalán nem kérdéses!
Átgondolatlan,dilettáns,értelmetlen,szabályosan végrehajthatatlan törvény,ami csak arra jó,hogy a normálisabb állampolgárokat is idegileg kikészítse!/És vegyen fel bankhitelt az 580 óra kifizetéséhez/
Számoljunk MÉG valamit.Ha egy csóka jogsijához 580 óra vezetés kell,akkor csak 1000 jogsi megszerzéséhez több,mint FÉLMILLIÓ oktató-óra kell.
És akkor hány oktató is kell 1000 jogsihoz,ha napi 8 órát tud /idegileg,fizikailag/ oktatni,és feszülten figyelni a zöldfülüt,hogy meg tudja menteni az életüket,ha a luzer nagyot hibázik.
580.000/8 = 72.500 oktatói munkanap.Ha a hét minden napján dolgozik /amig fel nem dobja a pacskert/
akkor 72.500/30x8 = 302 oktató kellene - folyamatos munkahéttel.
Ezek a számok akkor lennének igazán értékelhetők,ha Valaki-nálam jobban tájékozott-megírná,hogy hány új jogsit adnak ki évente./Beleértve az ujbóli vizsgára kötelezetteket is./és hány hivatásos oktató van.
És nem utolsó sorban /mivel heti 2-3 alkalomnál,és 4 óránál többet egy ember,aki dolgozik,nem képes erre több időt fordítani,akkor 580/12x4,5 =10,74.
Tehát ha egy sportos,strapabíro,kitartó,szívós szingli,akkor 1 év alatt meg tudja szerezni a jogsit /ha meg tudja fizetni a képzést/
De akkor bizony nagyon kell igyekeznie.És ha a vizsgán megbukik /ami nem ritka/ akkor legyen egy lőszerszáma,hogy fejbelője magát,vagy legalább 2-3 méter kötele... -
mephi666
nagyúr
válasz
bzoley #11445 üzenetére
én úgy álltam neki, hogy bő 10-15 éve vezettem párszor trabantot meg 1szer egy régi escortot és annyi... első alkalommal kivezettünk itt a tesco parkolójába és ott köröztünk, második alkalommal már csak kifelé vezetett az oktató... utána legközelebb akkor ültem az anyósülésbe, amikor meglett a forgalmi és visszamentünk az autósiskoláig
nemondjam, második alkalommal majdnem bereccsentettem, amikor olyat szólt a parkolóban, hogy "gyakoroljuk akkor a feljebb váltogatást, irány a város"
próbáltam mindig a forgalommal menni, csomószor inkább ő állított le, hogy "nem kell sietni, nem kell 55tel menni azért, mert mindenki annyival megy... jó nekünk a 40-45" ...meg úgy állította össze végig az útvonalat, hogy minden alkalommal vettünk 1-1 új dolgot, de az addig vett dolgokat is egyfolytában ismételtük (főútra is kimentünk csomószor meg egy alkalommal pályára is)
ui: most van bennem kis para, mert hiába van meg 1éve a jogsi, azóta nem sokat tudtam vezetni... (kb 3-4szer a céges dízel praktikot meg ennél kicsit többször barátnőmék benzines f astra-ját) szombaton megyünk nővéremékhez barátnőmmel győr mellé (kecskemétről... jó 215km) és kiveszem a részem a vezetésből
útvonal megvan... erőltettem, hogy dunaújváros mellett menjünk fel egy kb 5km-es autópályaszakaszra, győr mellett pedig egy 2-3km-esre, de barátnőm nem akar pályázni, mert fél tőle
mondtam, hogy ezzel elkerüljük a várost, nyerünk pár km-t, de hajthatatlan... valahogy főutakon biztosabbnak érzem még magam, mint pl belvárosban, ahol 1000felé kell figyelni és sokkal nagyobb a forgalom
-
tatabánya
senior tag
válasz
bzoley #11420 üzenetére
inkább szerencse kérdése azt vallom. mai nap senkit se engedtek át még és ezt mosoly kíséretében közölték amikor megérkeztem a vizsgacentrumba... legyűrtem 3 rutinfeladatot, átvészeltem a gyalogosok merészségét, kicsit rossz volt a 14:00-ás kezdés, pont vége lett a gyárakban a műszakoknak és szépen megteltek az utak, egyszer szólt, hogy vegyük fel a tempót...
amikor félreállított azt se figyeltem, hogy hol vagyunk majdnem a város másik feléről sétálhattam haza, de legalább kiszellőzött a fejem nem volt kedvem visszaülni... a vizsgabiztos még ott mondta, hogy jegyzőkönyvezni fogja a viselkedésem, mondom csináljon amit akar, ezért is szerintem Tb-n nem indulok többetCarlo009: ott reménykedtem, hogy nem fog indexelni nem fog, de pont amikor már majdnem mellette vagyok kirakta, pedig egy másik buszt sikerült legyőzni, mondjuk még az kellett volna ami gyakorláskor is előfordult, hogy a kiszemelt helyre tolatok és bevágja magát más aki fürgébb...
-
jerry311
nagyúr
válasz
bzoley #11399 üzenetére
Ja az mas. Van nekem is ismerosom, aki allandoan kapaszkodik es "retteg". Mindegy ki vezet, hogyan es milyen korulmenyek kozt.
Izlandon, szerpentinen, ejszaka, havas-jeges uton, hoeseben, 5-25 meter kozt valtozo latotavolsaggal szerintem ott kapott volna szivrohamot.
Igy utolag jo kaland volt, vezetesi tapasztalatnak is kivalo, viszont benne haladni mar nem volt annyira elvezetes. -
Bati0501
őstag
válasz
bzoley #11362 üzenetére
Na igen,ezek is benne vannak a pakliban,csak ezt muszáj bevállalni,amikor az ember használt autót vesz.De a kockázatot mindenki szeretné a lehető legkisebbre csökkenteni,ezért "szokás" a céges autókat kerülni.
Az is igaz,amit egy cikkben olvastam,h a céges autók ezeknek a negatív dolgoknak ellenére megkapják a szervizeket,mivel szerződésben szoktak lenni cégekkel.Csak persze ez is nagy cégeknél igaz,ahol van miből finanszírozni a szervizelést+itt is befigyelhet,h a szerviz kiszámlázza még a csillagot is az égről holott még az olajat se igazán ellenőrizték... -
tatabánya
senior tag
válasz
bzoley #11356 üzenetére
egyenlőre az elindulás inkább csak így működik teljesen feljön a kuplung és csak utána a gáz, de ugye még mindig mondják, hogy leugrok róla... minden esetre érzésem szerint alakul. másik a gond a jobb oldal nem tudom hol van nem érzek rá így a szegély mellé beállás, ne is említsük
-
harry
veterán
válasz
bzoley #11353 üzenetére
Nyilván nem, csak a saját álláspontomat mondtam el. Illetve talán könnyebben veszi, ha nem mumusként tekint rá, hanem mint hasznos berendezésre
Nekem segít a használatban, ha megértem a dolgok működését, esetleg nézhet videókat. Persze igazán majd csak idővel fog belejönni úgyis, mire gyakorlatot szerez, de talán ha érti a mögöttes dolgokat, jobban tudja majd, miért és hogyan kell kezelni, avagy pl. miért baj, ha egyszer csak leugrik róla, mit is csinál a kuplung, stb.
-
mephi666
nagyúr
válasz
bzoley #11302 üzenetére
+11301: vezetnék én, csak kevés a lehetőség... ha lenne fölös 300k-m, azonnal szaladnék és vennék egy colt-ot, amit nézegettem és azzal megszoknám szépen a benzinest szerintem gyorsan, ha bármelyik nap mehetnék vele
amikor barátnőmmel mentünk faluból-faluba, volt pár érdekes helyzet, aminél ő pánikolt én pedig semmi veszélyt nem láttam benne... pl körforgalomba be: láttam, hogy kamion póttal megy át előttünk keresztbe, mögötte messze senki... gondoltam, szépen vissza 2be és becsorgok mögötte... fel tudtam mérni mennyivel megy, nekünk mekkora sebességet kell felvenni, hogy szépen mögé fordulhassunk... méterek voltak köztünk, barátnőm meg ijedezett, hogy "majdnem belementünk"
messze volt még és, ha fékez, akkor is kb 10-15km/h-s tempórol hamarabb megállunk, mint ő
ezek után arrébb keresztben kellett átmennünk egy főúton a szemből levő földútra... jó nagy szokott lenni a forgalom, néztem hogy balról-jobbról tiszta (balra 200-300méterre lehet kb ellátni) kövérgáz, nehogy lefulladás legyen és megindultunk rendesen... út felénél szólt, hogy balról jött ám valaki, mint az állat és ha lefulladok, belénk jön simán
mondom: "nem fulladtunk le, ezért is pörgettem meg átlagnál jobban, hogy biztos legyen a dolog" (meg nem is volt még sehol a kocsi induláskor)
harmadik dolog, amiért mindig szól: nővérééknél kisfák közé szoktunk beparkolni, hogy szemből is van egy megállásnál... én ezt kb fél méterre szoktam megközelíteni, de 1.5méter környékén pánikolni szokott, hogy "mindjárt nekimegyünk" (holott nem 50-ről szoktam ráfékezni)
valahogy bejött szerintem amit sokan ajánlottak: c vectra-n tanultam, féltem először tőle, mert akkora, mint egy hajó és ezek után a kisebb autókat sokkal jobban érzem minden irányból
-
tatabánya
senior tag
válasz
bzoley #11286 üzenetére
összesen 22 órát voltam rutinpályán... nem érzem a kocsi jobb oldalát se, vagy azt kapom meg hogy túl nagy az ív jobbra kanyarodás estén, messze állok meg a szegélytől, vagy hogy szétszedem a kereket a padkával...
ugye heti 2x2 óra mire az órák végére érünk akkor érzem azt, hogy vissza tudok váltani és bevenni azt a kanyart és akkor puff megint 4-5 nap szünet a következőig és visszaesek az elejére... -
FET-MEN
veterán
válasz
bzoley #11076 üzenetére
Ott nem volt záróvonal. Az oktató azt mondta mindíg ott soroljak be, vizsga elötti bemelegítőn is ott soroltam be, nem szólt semmit. Jóval lámpás kereszteződés elött soroltam be szóval nem gyalogosátkelőhelyen jöttem be, ezt sem értettem hogy miért mondják. Besoroltam, nyugodtan haladtam tovább, azthittem minden oké, aztán egyszercsak félreállítottak.
-
válasz
bzoley #11074 üzenetére
Az elso mondatra nem reagalok ha nem haragszol. A lekopott zarovonal nem letezik, ezert nem lehet buktatni. Ha latszik, akkor az nincs lekopva. Hoban ugyan ez a helyzet, az utburkolati jelek nem leteznek, ezert erositik meg a legtobb helyen a zarovonalat elozni tilossal.
-
sagesz93
addikt
nálam meg mindig panaszkodott, hogy miért nem huzatom ki jobban
(nem a rutinon)
Mindig elváltottam 2000 környékén, mert annyira irritált a traktor-dízel
ignisünket kicsit jobban kihuzatom
amúgy az a feladat tényleg annyi hogy 1-esbe egy kicsit megtapossa az ember, aztán kettes, ennyi. -
-
bukó. nem mintha nem csináltam volna jól mindent, de a mai napon addig mindenki átment, és minket meg kellett buktatni. oda se figyelt az a fasz. egyszerre nézte ahogyan 3 ember ügyködik. és amúgy is egy flegma köcsög volt, lenéző, bele tudtam volna lépni az arcába. namind1... majd legközelebb...
-
Nálam egészen speckó a helyzet. 4 éve van M kategóriás jogsim, így amikor elmentem az okmányirodába kezembe nyomtak egy igazolást, amivel már vezethetek autót.
Szóval még nekem sincs meg az új, rendes rózsaszín kártya, de túlzottan nem is érdekel, akár hetekig is ülhetnek rajta, már vezetek
-
eddie17
addikt
Annyira nem vagyok türelmetlen, mert igazából május 28-án kezdtem a kreszt, jun 28-án vizsgáztam belőle, jul15-én rutin vizsga, és lassan meg forgalmi ha szerencsém van, szóval egész hamar eljutottam idáig. De azért jó lenne túl lenni rajta.
At4: Sejtettem, hogy lesz ilyen válasz is.
-
eddie17
addikt
A rutin nálam is időben volt. De itt van egy olyan érzésem, hogy plusz órás lesz a téma.
Mindegy, csak már megvan a kocsi, és nagyon viszket a talpam, hogy vezethessem már.uborka3, Leeate: Igen, valószínű a plusz óra, meg annyira tényleg nem vagyok penge, persze full béna sem. Meglátjuk.
-
Húzni kell forgalmi vizsgán? Csütörtökön vizsgázom, de ez nekem új
Hány papír közül? És mi van ráírva, hogy "Dinnyét venni a Fogarasi úti Tescoban" és akkor oda kell elvezetned?
Napi első elindulás előtti teendőket itt is olyan komolyan veszik, mint a rutinvizsgán vagy most le van szarva? -
Polllen
félisten
Egyről beszélünk, ésszel
Ritmusosan, együttélve a forgalommal
De az én tapasztalatom az, hogy nagyon sok a hülye...
Nem rég kiabálta oda egy sértődött csaj, hogy jó-jó, bocs azt hittem kiengedsz... úgy fél méteren belül álltunk meg egymástól...védett úton voltam, kitolta az orrát és balra nem is nézett, csak kigurult...folyamatosan lassitottam, de a sok eszével még jött felém serényen, amikor már álltam...
-
Polllen
félisten
Azért én azt tanácsolnám, hogy a jobb kezes utcákkal ésszel!
Hamar tapasztalni fogod, hogy sok ember nem tudja mi az, hogy működik...megy mint a barom, mert azt szokta meg.
VR6-FanÉn diesel autón tanultam vezetni, az első autóm is diesel volt...azon is ugyanúgy működik minden, csak nagyobb a nyomaték, így kisebb benzines autón jobban kell játszani a kuplunggal...butaság lenne, ha nem lehetne választani...
(én pl. autó alapján választottam oktatót) -
ha 3-4 hibádvan két óra alatt, akkor 50 perc (vagy mennyi) alatt még kevesebb lesz. ez bőven jó szerintem. kivéve, ha ezek nagy szarvashibák, de csaknem
felhívtam a jogsis irodát, kaptam időpontot keddre az eü tanfolyamra... egyszer csak kibírom azt a 4 órát... pluszmegkérdeztem mi a helyzet az elhagyott orvosi igazolással, azt mondta, hogy jó esetben 2k-ért csinálnak nekem másolatot, rossz esetben új vizsgálat 6k-ért. remélem jó fejek lesznek
holnap felhívom a dokit.
-
eddie17
addikt
Igen, nekem is 35-40ig kell kettesben felgyorsítani.
Igen, béna nem vagyok, csak még mindig elfelejtek sokszor indexelni. De ezt gyakorolni fogjuk a rutin vizsga előtt közvetlen.
Műszaki rész megy, csak ott el ne felejtsem
Én még a forgalomra nem is gondolok, mert még gyatyacsere lesz. -
At4
tag
nem a győzelem a fontos hanem az őszinte részvétem
csak átmész rajta.. ha nkm amúgy majdnem hibátlan lett volna
amúgy az a szép hogyha 2perccel később megyek akkor valszeg meg is feleltem volna.. bár megfordulni 1 íven nem nagyon tudok .. meg parkolni se (ezt már em is kérték)
-
Kakumix
senior tag
Nekem tavaly a csigánál közel volt a 120-hoz, plusz órákkal és egy forgalmi ismétléssel, mellesleg az első héten a jogsival többet tudtam meg a forgalomról és az autóról, mint a suliban és a gyakorlati oktatáson. De ezt már korábban kitárgyaltuk, hogy a suli csak a jogsi megszerzésére kell és hogy ne halj meg rögtön az első kanyarban.
-
tothm
őstag
Nálam hasonló volt a helyzet. A vizsga előtt egy nappal belémhasított, hogy tanulnom kéne. Felmentem az iskola orvoshoz, megkértem, hogy mutassa meg a stabilt+újralélegeztetést! Utána meg 1x elolvastam a tételeket. Hidd el, hogy ha elolvasod 1x menni fog, mert tökre egyértelmű dolgokat kérdez a doktor úr. Mondjuk azt nem értettem, hogy megcsináltam a vizsgán a stabilt+lélegeztetést és már el is kezdték tölteni az "igazolványt", úgyhogy ha azokat tudod nem lesz nagy gond! És még egyszer: Ha teheted mindenképp a Moszkvára menj.
-
Xantomas
őstag
Jah, nem is nagyon írkálok a topicba, mert kiutálnának azzal a tudattal, hogy napi min 70 km-t tekerek le inkább biciklivel
Anno mikor vezetni tanultam, a kis Yarison, akkor tilos volt bármiféle művelethez használnom a gázpedált. Akár emelkedőn elindulás, akár elindulás, manőver, bármi. Na igen, csak az egy D4D motoros Yaris volt, 90 pacival, és alapjáraton olyan nyomaték volt benne, hogy kuplungot kiengedve megindult magától az emelkedőn.
Volt az oktatómnak pár heppje, amik leginkább csak arra irányultak, hogy az autó épségét óvja, de érthető, neki az a munkaeszköze. Pl. sosem volt szabad a kormányt teljesen kitekerni, gázzal indulni, csak finoman egyes, és mikor megindult, akkor apró gáz, és szigorúan 18km/h-nál kettesbe váltani, hogy véletlenül se kelljen csúsztatni a kuplungot, mert alapjáraton kettesben 17km/h-val megy az autó. Hármasba 34km/h, négyesbe 42-nél, és ötösbe 50-nél. Padlógáz sosem, mert akkor sokat fogyaszt, stb...A lehúzós elbizonytalanító kiabálós dolgai neki is megvoltak. Pl vizsga előtti héten eljátszotta többször is, hogy amikor váltottam, akkor ő is lenyomta a kuplungot, és mikor engedtem fel, éreztem, hogy nem jön fel a pedál. Én pedig nyomtam a gázt, ő meg köhintett, hogy engedjem fel a kuplungot előtte. Utána a kötelező kérdés, hogy biztos vizsgázni akarok, nem szeretnék még pótórát venni? Pár nappal később meg is buktam egy kidöntött macisajt miatt, ami előző, és másnap a helyén is volt. Csak akkor nem. A vizsgabiztos meg pont észrevette... de ezt anno le is írtam.
Viszont mikor a Thalia meglett, akkor mit össze szentségeltem eleinte... Síkon elindulni nem tudtam vele, ha 4 személy ült benne, és ez a "nem nyomjuk sosem a gázt" beidegződés miatt volt. Azóta nyomom, csak az emelkedőt kell gyakorolnom. Heti 1x ülök csak autóba, továbbra sem érzem létszükségletemnek. 4 hónap alatt az autóba anyummal 1000km-t tettünk bele. Nem valami sok... Tudom, mások egy hét alatt vezetnek le ennyit.
(#7010) blueMerle
Nekem a harmadik verzió okoz nehézséget a Thaliával, de majd a rutin úgyis meghozza.
A Xantiával a kövér gázra meg egy nagy kékes-szürke kis bűzös füst szokott lenni a válasz, így az megoldja izomból a rutin hiányát. -
Atomgeszi
nagyúr
Neked ilyen korán kiadták már a városi vizsgát időpontját?
Nálunk baromi lassan megy. Eddig 1szer voltam vezetni városba(előtte fél órát a mi kis városunkba) pedig már több mint 3 hete volt a rutinvizsgám. És jövőhétre is csak két randi van beírva az oktatóval és úgy érzem lesz még egy pár. De ez így nagyon lassú. Ha így haladok nyár végére se lesz meg a jogsi. Pedig én mennék amikor mondja.Amúgy másik iskolánál is kb olyan az oktató, hogy hagyja a tanulót menni. Szerintem ez a jó(persze bizonyos óraszám/gyakorlás után) mert legalább megtanul mindent magától a tanuló. És nem az, hogy szinte az oktató helyetted vált ő kezeli a kuplungot , mert így sose fog megtanulni vezetni a tanuló.
Nálunk is ez van, hiába dízel mikor felérek egy egyirányú utcában ami eléggé lejt és a végén még stop vonal is van a legszarabb helyen, ott egyszer megállni és utána úgy kimenni a kereszteződésből, hogy ne guruljak hátra de ne is nagyon dobjam ki az orrát a kocsinak, hát izzasztó picit. És folyamat visszagurulok és mire megfogná a kuplung az autót addigra már fulladás közbeni állapot van.
Nehéz ez , de gyakorolni kell. Bár egyszerűbb lenne, ha kivinne az oktató egy olyan helyre ahol nem zavarok senkit és magamnak gyakorolgatnám az emelkedőn megfogni kuplunggal az autót meg, hogy mire mit reagál. -
Xantomas
őstag
Pedig az emelkedő sokaknak mumus, köztük nekem is.
Ha nem egy erősebb diesellel vagyok, hanem egy gyenge benzinessel, akkor csakis kézifékes módszerrel tudok elindulni. Egyszerűen képtelen vagyok arra, hogy olyan gyorsan lépjek át a fékről a gázra, hogy ne fulladjon le az autó, akármennyire is csúsztatom a kuplungot. -
Atomgeszi
nagyúr
Nekem is már tököm ki van az egésszel. Itt is csak semmittevés. Oktató mondja, hogy majd majd aztán semmi. 1 hónap volt vizsgával együtt a kresz, 1 hónap volt a rutin. 1 hete volt a rutin azóta semmi hír. Pedig nem is az zavar, hogy nem lesz meg hamar a jogsim mert nem lenne olyan sok vezetési lehetőségem(háztartás és áramon kívül) hanem az, hogy így húzzuk halasszuk az egészet. Én rajtam múlna 2 hét alatt lezavarnám az egészet. Faszom akar ott poshadni a városba majd júniusba a vezetőkocsiba 50el városba legnagyobb dugóba délután 1kor.
-
At4
tag
EÜtől ne félj, én 0 készüléssel, úgy, hogy az órán is csak testben voltam ott, simán átmentem, pedig nem kenyerem az ilyesmi ...
Szplöttyy, nkd meg sok sikert!
nkm a holnap reggeli program az országúti vezetés lesz, már várom
viszont emelkedőn elindulni normálisan, na azt még mindig nem tudok
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Xiaomi Redmi 9A 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman i3 FSP 600W
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest