- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Légies iPhone halvány színei
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Új hozzászólás Aktív témák
-
NeoPampalini
senior tag
válasz
whitezo88 #13781 üzenetére
Én az Újpest Autósiskolába jártam elméletre (most ugyanott csinálom a vezetést is), egy öreg muki tartja az oktatást, legalábbis az estit biztosan. Jól és érthetően csinálja, nem volt semmi gond. Az elméleti vizsga is elsőre meglett 1-2 hibaponttal, az nem nagy kunszt (szerintem).
Mindent ők intéznek, kivéve az elsősegélyt: az oktatás náluk zajlik, de a vizsgát magadnak kell megoldanod (időpont, stb.).
A forgalmi vizsga majd kiderül, milyen lesz, elvileg februárra jutok el odáig. Egy nagyon jó oktatónál vagyok, eddig nem törtünk össze senkit sem.
Bár hozzáteszem, pár éve már nekifutottam a jogsinak, de csak a forgalomban való vezetésig jutottam, vizsgáig nem (anyagi okok miatt, mindegy), szóval azért halovány emlékeim voltak a vezetésről, a tanpályán is csak 4 órát voltunk tavaly, hogy megismerjem a kocsit, utána irány a forgalom.
-
caprine
senior tag
válasz
whitezo88 #12421 üzenetére
Életet menteni nem csak közlekedési baleseteknél lehet, hanem bárhol. Nálunk a suliban volt, hogy a srác fejére esete a lefelé nyiló ablak, a nyakán az ütöeret olyan szépen elvágta az üveg, a tanár meg azzal mentette meg, hogy a kis ujját belenyomta a nyitott érbe amíg a mentő nem jött meg.
Megjegyzem van olyan mentős ismerősőm akit elvittem véradásra, és a saját vérét meglátva összecsuklott, pedig ő már látott darabokra szakadt, kar, fej nélküli hullákat, de a saját vérétől mégis kikészült
-
peti_s
addikt
válasz
whitezo88 #6221 üzenetére
Nem, mert elég nagy árkülönbségek vannak, plusz nem szeretném azt sem hogy ha egy bunkó lenne az oktató/vizsgáztató.
Nem, nem vezettem le 100000 KM-t, és ez egy baromság hogy akkor leszel jó sofőr ha annyit levezettél... Akinek nincs érzéke a vezetéshez az akkor is béna marad, akinek van, az pedig már 1-2 ezer KM után jól tud vezetni.
-
kukla
csendes tag
válasz
whitezo88 #6113 üzenetére
Őszintén megmondom, külföldön kezdtem és manuálissal, de olyan stressz sikeredett, hogy képtelen voltam megtanulni rendesen, viszont az idő sürgetett és ezért bizonyos értelemben a könnyebb utat választottam.
Ez nem azt jelenti, hogy nem tudok egyébként manuálissal vezetni, csak jelen pillanatban stresszel ennek a tudata, de nem adtam fel a biztonságos vezetés manuálissal való megtanulását.
Jelenleg a családban automata autó van, tehát nincs jelenleg olyan ok, amiért hátrányban lennék.
-
Jamby18
senior tag
válasz
whitezo88 #5994 üzenetére
Bár nem tudom,de szerintem ezt a mellkaskompressziós ,befúvás,újraélesztést is tudni kell.
Megnézem a tételsort ahogy mondtad és 1-2 nél.
Ha nincs légzése,hívjunk segítséget és kezdjük meg az újraélesztést:kezdjük el a befúvást és ugye befúvás= újraélesztés 30mellkas k. 2befúvás a szabály.
Tehát akkor???? -
Doki16
addikt
válasz
whitezo88 #5863 üzenetére
Egyenes sima úton 1500 fordulatnál befullad az autó, na az elég érdekes. Minden autóval, motorral simán el lehet indulni alapjáraton, Az egyáltalán nem jó dolog ha félig benyomott kuplungnál pörgeted a motort. Nekem egy 1.3-as swiftem van amiről tudjuk hogy nem egy erőbajnok
, de simán elindulok vele 1000-es fordulaton emelkedőnek. Ne gondold azt hogy az autó gyenge, majd a kilométerek a lábadban segítenek abban hogy bármilyen autóval bárhol el tudj indulni szépen és pörgetés nélkül.
Nekem még régen az oktatom úgy kezdte a rutint, hogy csak kuplunggal induljak ne nyomjak semmiféle gázt, így lehet sztem nagyon jól ráérezni arra hogy hol fog a kuplung.
-
tibi666
senior tag
válasz
whitezo88 #5863 üzenetére
engedd sokkal finomabban a kuplungot, közben adhatsz még egy kis gázt, de óvatosan, érzéssel. idővel ráérzel majd, így neten hiába mondom, meg igazából én sem tudom jól megfogalmazni, én egyszerűen beülök és csinálom, nem is gondolkozok azon, hogy hogy kéne elindulni.
óra szerint majdnem 160ig felmehetsz, csak akkor kapsz közigazgatási bírságot. alatta max helyszínit. az óra csal, 160nál 155-nél többel biztos nem mész, de inkább kevesebbel, plusz a mért értékből levonnak még 3 km/h-t. 150től küldik a 30 ezres csekket.
-
-
Manitou
veterán
-
puttputt
őstag
válasz
whitezo88 #5775 üzenetére
A következőképp buktam meg kétszer:
1. Minden rendben ment, csak kiszúrt velem az oktató, ti. a végén közölte, hogy nem tetszett neki, ahogy a tükröket néztem. Jó vicc
2. Visszafelé, az utolsó kereszteződésben a Közlekedési Felügyelet felé; mondom, a legutolsó "akadálynál" nem lassítottam le kellőképpen és nem néztem ki rendesen balra. Akkor rántott meg. Kiverte a biztosítékot rendesenHarmadjára csak annyi volt a megjegyzés (sikeres), hogy szépen vezetek, csak mikor a megállójában lévő busz mellett haladtam ("száguldottam") el, nem a figyelmen, hanem a szerencsén múlt, hogy épp odaértem mellé - azaz nem előztem szabálytalanul -, mert ki is jöhetett volna. Amúgy, 4 hibaponttal zártam.
Ja, most látom, neked is volt egy szinte ugyanilyen buszos mizériád
Mindenkinek van?
Élesben... egyszer húztam meg egy "kicsi kocsi" (Fiat Seicento) oldalát parkolásnál... azt hittem, mindenhova beférek vele; tévedtem
(Amúgy, nem volt észrevehető a karcolás - szabad szemmel.)
Ezen felül rengeteget szabálytalankodtak velem szemben. Úgy kihajtott elém egy kocsi, hogy éppen sikerült leállósávot találnom..., ha az nincs ott, akkor "felmásztam" volna rá.Pesten még mindig nem mernék vezetni.
-
-
Jamby18
senior tag
válasz
whitezo88 #5733 üzenetére
Köszi
Azt hittem bonyolultabb. Viszont ez is vizsgabiztos függő,hogy "erre visszakérdezett hogy igen?" mert most lehet igazad volt és csak be akar forgatni vagy segít,de te jól döntöttél
Írtad ez 1ik hsz-edbe,hogy a "tételeket tanultam meg azt ennyi" csak átolvastad,átfutottad vagy szóról szóra megtanultad, de sok ugyanaz azt ne számoljuk bele mert csak a helyszín változik -
leeate
senior tag
válasz
whitezo88 #5708 üzenetére
De B tételes gyakorlat nem volt, ugye? Senkinél!?
Más: felmerült bennem egy kérdés a kresszel: Ha valaki az öledbe ül, te nyomod a pedálokat, de közösen kormányoztok, az a jármű átengedésének számít? Csak gondoltam, ha majd lesz jogsim, segítek pár csaj ismerősömnek a rutinban XD
-
proof88
addikt
válasz
whitezo88 #5664 üzenetére
azt is mondd meg nekik, hogy a weblapjukat sem ártana frissíteni néha
-
proof88
addikt
válasz
whitezo88 #5557 üzenetére
egyébként az utolsó forgalmi órák végére nagyjából elég finoman vezettem, viszont egy dolog megmaradt, amiért mindig lecseszett az oktató: nagy sebességgel esek be a kanyarokba... viszont vizsgán nagyon figyeltem erre... és mindig figyelni kell, hogy kanyarodás előtt intézd el a váltást és emeld a kuplungot, hogy a motorfék a segítségedre legyen...
szimulátorokban ezt sokszor meg lehet figyelni, pl. F1 Challengeben Monacoban nagyon érdemes használni a motorféket, gyakorlatilag amikor jössz le a Grand Hotelnél (ami egy nagyon lassú hajtű kanyar), akkor utána végig 1-es fokozatban lehet menni utána és ott trükkösen kell menni, gyorsítani és lassítani is, de gyakorlatilag csak a motorféket használom fékezésre, mert 1-esben az jó erős... és persze 1-esben lehet a legjobban gyorsítani... szóval amikor az ember a legjobb köridőt akarja összerakni, akkor már bizonyára tudja, hogy hol kell a motorfékre hagyatkozni a fék helyett... bár F1-ben bal lábbal fékeznek, én maradok a jobb lábas fékezésnél, hogy majd ha végre vezetek forgalomban, ne érezzem annyira, hogy elszoktam, nem tudok már semmit.
A motor erejét egyébként nagyon sok helyen optimálisabbra lehet hozni, ha tudod mikor válts fel, illetve le, pl hosszú íves úton, ami nem kanyarodik balra vagy jobbra, csak mondjuk terel kicsit egyik irányba, tehát végül is valamennyire kanyarodik, de aztán megy egyenesen tovább, ott is jó visszaváltani... pl forgalmi órán is volt olyan hely, ahol 35-45 körüli sebességgel mentünk, egyenesben ez 4-est jelentett, viszont az ív előtt jobb visszaváltani 3-asba, mert könnyebb "kihúzni" az autót az ívből, aztán amikor megnyugszik az út, értsd egyenesben folytatódik tovább, vissza lehet rakni 4-esbe. De az egész móka alatt a sebesség konstans.
Meg ugye azért is érdemesebb kanyar előtt elintézni a visszaváltást, mert úgy jobban tudsz koncentrálni a kanyarodás kivitelezésére és amit mondtam, hogy esetleg kanyarodás közben könnyebben megcsúszik az autó, ha akkor váltasz. És ha hirtelen fékezni kell, akkor is jobb, ha nem épp váltás közben van. És ugye ha alacsonyabb fokozatban rántod fel a lábad a gázról és taposol a fékbe, az alatt az idő alatt, amíg tényleg elkezdesz fékezni, már jobban lassít a motorfék, mintha fentebbi sebességben lennél. Kuplungot persze csak akkor kell nyomni, ha már benyomtad a féket, mert különben nem fékez a motorfék sem.Ezt az értekezést azért írtam le egyébként, mert zöldfülű vagyok és ha hülyeséget beszélek, akkor kérlek javítsatok ki!
-
jerry311
nagyúr
válasz
whitezo88 #5473 üzenetére
T, mint "Told le!"
Nem mondta még az oktató?
Mellesleg egy jól vezető kollégám, aki betartja a szabályokat, szintén meglepődött, hogy "Jé, a kijelölt gyalogátkelőhelyen elsőbbsége van a gyalogosnak?"
Na most erre mit lehet mondani? Igen b+, az van neki! Hány éves a jogsid? -
jerry311
nagyúr
-
proof88
addikt
válasz
whitezo88 #5198 üzenetére
Hallottam már ilyenről is.
Nálam beültünk, kérdezte vezettem-e, mondtam csak egyszer próbálkoztam... aztán alap gázzal kellett mennem a tanpályán ide-oda, csak kormányoznom kellett. Másnap volt a váltó használata és ekkor kezdtünk el gyakorolni a vizsga feladatokra.
Kapkodás nálam is volt az elején, rá kell hangolódni a nyugodt mozgásra.szerk.: de kövi órára már rutinpálya lesz mert azt mondja nincs gond - miért, ha gond lenne, tovább gyakorolnátok forgalomban? Vagy ezt nem értem...
-
Manitou
veterán
válasz
whitezo88 #5121 üzenetére
Most erre mit mondjak? Az ilyen hülye.
Itt inkább a vizsgáztatóval volt a baj, én elég rendesen felkészültem, nem nagyon tudott megszivatni még a keresztkérdéseivel sem, aztán persze tett fel hülye kérdéseket.
Akik előttem voltak azért nem 0 tudással mentek be. Meg akivel én mentem be párban, az se volt sötét a témához, csak éppen kihagyott egy lépést a babafújás előtti tehendőknél, aztán már el is meszelték. -
DigitXT
félisten
válasz
whitezo88 #5000 üzenetére
Nekem meg lett, bár most nem lett hibátlan, mint anno a "B".
Sebaj, nagy hibát nem vétettem, egy műszaki kérdésen még tanultam is valamit.
A maradék három meg irreleváns kategóriába sorolt általam: én a jó válaszra gondoltam.
Szóval ezek miatt biztos nem lesz bajom később.
Persze ettől függetlenül a hibátlannak jobban örültem volna.
-
DigitXT
félisten
válasz
whitezo88 #4991 üzenetére
Ha nincs záróvonal, akkor használható, de a villamosforgalmat nem zavarhatod...
Ha van a két sáv közt terelővonal, akkor viszont záróvonalnak kell lennie a villamos-
pálya mellett. (Ezzel szoktak "szívatni" a KRESZ-vizsgán, hogy nem rajzolják oda.)Viszont ha a felfestés ráterel a villamospályára, tehát konkrétan forgalmi sávnak van kijelölve, akkor az abban való araszolgatással (ha dugó van épp
) akár akadályozhatod is a villamost, így járt. (Szerintem épp ezért alakították most át - ideiglenesen, mivel sárga a felfestés, de láttam már ilyet később véglegesíteni - a Gellért tér felé, hogy a villamospályán csak BKV közlekedhessen: villamos és busz így nem fog dugózni... (Pedig anno, amikor jártam arra, simán szokott.)
-
DigitXT
félisten
válasz
whitezo88 #4959 üzenetére
Hehe, még szép, hogy meglepett, mivel csak forgalmi okból* állhatsz meg akkor.
Szerintem a próbavizsgák mellett azért nem ártana átpörgetni a tankönyvet.*: egyébként ez időben lehet annyi, mint egy ki-beszállás, viszont ha már az is
történt, akkor szabályt sértettél. Nem lehet, hogy kevered a várakozni tilossal? -
stop
aktív tag
válasz
whitezo88 #4956 üzenetére
igen ebben igazad van, - itt és most - de ha meggyőződése a szervnek ennek a kérése, akkor hajrá
viszont ami pl kötelező (még mindig!) az az izzókészlet, egyszer majd megfigyelem, hogy valaki az út mellet xeonont (gyári!) cserél mondjuk egy 2007 utáni autóban melyben ehhez leszerelendő az első lökháritó, kiveendő az akksi, majd kiveendő a lámpaegység a helyéről...... ÉÉÉÉS legyen nálad megfelelő xenon pótizzó (D1S, D2S, D1N, D2N, osram, phillips, stb
)
-
stop
aktív tag
válasz
whitezo88 #4951 üzenetére
na akkor,
autójogász bla-bla......tehát nem kötelező adott gépjárműben tartani,
ha:
- csak lakott területen belül használják adott gépjárművet
és
- csak jó látási viszonyok mellett használják adott gépjárművet
és
- a gépjármű nem hibásodik meg SOHA
és
- a gépjárműnek nem kell megállnia SOHA előre nem számított esemény (műszaki, baleset, időjárás) miattteháááát...
-
DigitXT
félisten
válasz
whitezo88 #4944 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy "kis ív", hanem, hogy a motoros ebben a helyzetben nem kerül veled elsőbbségi viszonyba, nem keresztezi az utadat. Mivel neked jobbról jön egy autó, azt mindenképpen meg kell várnod (első nem lehetsz). Mivel a jobbról jövő autó balra kanyarodik, meg kell várnia a motorost (itt jön be a képbe, hogy a kis ívben jobbra kanyarodó elsőbbséget élvez a nagy ívben balra kanyarodóval szemben). Ha ez az autó nem kanyarodna balra, akkor is utolsó lennél, csak akkor egyszerre mehetnének el a motorossal, nem egymás után.
De ha a motoros nem kanyarodna jobbra, akkor máris keresztezné az utadat, tehát meg kellene várnia téged (neked viszont akkor is meg kellene várni a jobbról jövő autót, tehát ilyenkor meg ő mehetne elsőként).
Szerk: hányadik szerettél volna lenni?
-
proof88
addikt
válasz
whitezo88 #4793 üzenetére
Megvolt elsőre, de azért a kötelező órák után érzi az ember meg az oktató is, hogy sikerülhet-e a vizsga... ha igen, akkor már csak azon izgulj, hogy ne legyen szenyó a vizsgáztató.
De jogsim még mindig nincs, pont a vöröskeresztes vizsga miatt, lusta vagyok, pedig minél előbb el kéne már menni ...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest