- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen GPS-t vegyek?
- Honor Magic4 Pro - varázsolj nekünk valami szépet
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Manitou #15354 üzenetére
Nem...
Hidd el nekem is a tököm tele van már velük.
Főleg hogy a mostani helyen ahol dolgozok, tudtam volna egy kis gyakorlatot is szerezni
motorsuli p@bar, debrecenben.
Sajnos nemtudom mennyire macerás átmenni, tudom hogy van olyan autós suli, ahol pénzt kérnek azért, hogy átvegyenek. -
jerry311
nagyúr
-
Simtu
senior tag
-
-
At4
tag
válasz
Manitou #6771 üzenetére
én se nagyon tudtam melyik melyik csak tippeltem, de ezek szerint jót
kösz a segítséget nkd és deicide-nek, ki fogom próbálni
amúgy tolatósok közül nkm pont a saroktolatás az, ami elsőre és hibátlanul ment, összesen 1x csesztem el, kimentem a sávból
úgy 2 hét múlva jó lenne levizsgázni rutinból, de amíg nem megy 110%osan minden feladat addig nem akarom megkockáztatni
ja és még1: EÜ mennyire vészes? (annak tekintetében hogy 2 csepp vértől képes vagyok rosszul lenni
)
-
Senhi
aktív tag
válasz
Manitou #6362 üzenetére
Én mostanában egy Ford C-max-ot vezetgetek 2 literes 136le-s kivitelben
. Ez szintén 1,5 tonna, de olyan veszettül húz, hogy néha megijedek
. Vezettem már valamivel erősebb kocsit is, de az (volkswagen) valahogy nem volt ennyire rugalmas. Fordnál valamit nagyon eltaláltak, mert egyszerűen jó érzés menni vele
.
-
puttputt
őstag
válasz
Manitou #6329 üzenetére
Az egy ügy, hogy lefulladni... Nem most volt...; édesanyám kapott kölcsönbe egy gyönyörűséges zöld, 24 éves 120-as Skodát. Azzal mentünk valahová - legalább 10 éve... -, s megengedte, - mivel "forgalomtól elzárt területen" /csendes kis utcácskák közt/ voltunk épp, hogy vezessem egy kicsit.
A gond abban állt, hogy nem ellenőriztük rendesen a lábféket...
Szépen vezetgettem, aztán jött egy jobbkanyar.
Fékeztem, de hiába, mert a féktávja volt vagy 10m, én meg ugye nem akartam túlcsúszni a kanyaron, hanem betettem (elég autóverseny-szerű figurával) a kocsi elejét, gyakorlatilag 5cm ha maradt a kocsi oldala és a lámpaoszlop közt. Aztán szépen leparkoltam az út szélén. Mindebből ugye nem sokat észleltem (veszélyérzet...
), de édesanyám előtt - elmondása szerint - lepergett az egész élete.
/Mégiscsak közel 40km/h-val vettem be egy 20-as kanyart.../
Szóval, hajrá a jó és biztonságos "elzárt terület" megválasztásához! -
varga911
senior tag
válasz
Manitou #6318 üzenetére
120-130-nál 5-ben forgott 3600-3800 körül, ha visszatoltam volna akkor 5k lazán megvan.
Amúgy k*rvapontos a váltó benne, de hátramenethez kell nyomni rajta egy bütyköt, ami idegesített. Valami biztonsági cucc gondolom hogy nehogy véletlen kitold balra fel amikor négyesből egyesbe váltasz vissza.
-
Winner_hun
félisten
válasz
Manitou #6291 üzenetére
Van benne a középkonzolon. Nappal alig látszik, árnyékolni kell, éjjel jól látható.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Manitou #6278 üzenetére
tuti hogy sanszosabb a lefulladás (bár nekem elég nehéz volt azzal a seatal, jó néhányszor volt olyan hogy eltűnt a lábam alól a pedál, és nem az oktató nyomkodta a gázt elindulásnál)
de mint mondtam benzinest csak finoman gázzal mozgatjuk meg.
Winner:nekem ne mond a legnagyobb elektromos egység az MFA a kocsiban
a befecskendezésemhez kell ~6bar-os benzin nyomás és megy az autó, a gyujtás HALL jeladós aztán tényleg kifújt mindent elektromos ketyere
-
puttputt
őstag
válasz
Manitou #6267 üzenetére
Erről az jut eszembe, amikor még oktatásra jártam, az első autópályás szakaszon az oktató enyhén "ideglelt módon" nyomta helyettem a gázt az "anyósülésről", mert nem mertem 80-nál többel menni.
(Elsőre marha fura volt.)
Aztán, nem sokkal erre már jogsival rohantam - már írtam valamikor ide erről a... - egy kis piros Seicentoval ugyanazon az útvonalon (csak messzebbről), kb. 150 km/h-val, esős körülmények közt.(Továbbra sem vagyok rá büszke...)
Érdekes "paradigmaváltás" mindenestre. -
tibi666
senior tag
válasz
Manitou #6272 üzenetére
kis gáz, engeded fel, közben egyre jobban nyomhatod a gázt, a két lábad ellentétesen mozog. pár óra vezetés nagyvárosban, és semmi gond nem lesz.
egyre több a barom oktató úgy látszik, akinek csak az a lényeg, hogy minél jobban megszedje magát, nem pedig, hogy megtanítson alapszinten közlekedni. nem nyomhatod a gázt elinduláskor? pff, az ilyet pofán kéne vágni.
-
Zewa
senior tag
válasz
Manitou #6260 üzenetére
Ejj, akkor ez nagyon nagy Öngól volt.
Ezek szerint marad 2010 nyara.
Benzinessel nehezebben indulsz el mint dízellel? Az furcsa mert a benyok sokkal rugalmasabb.Winner: Lehet azért furcsa nekem mert n benzinesen tanultam és mikor a dízellel kellet indulnom majdnem lefulladtam.
-
dany27
őstag
válasz
Manitou #6267 üzenetére
Háth én nem tom nekem az autó pálya be is jön meg nem is mert az jó, hogy gyorsan lehet rajt haladni, nem kell állandóan fékezni, ráállsz egy tempóra és azt tudod tartani nagyából(már ha nincs se baleset, se útjavítás, vagy csak szimplán sok kocsi) de viszont ha nagyon sokat kell rajt menni akkor nekem olyan monoton...
Pl.: mikor mentünk ki külföldre és keresztül szeltük egész németországot azt hidtem sose érünk keresztűl rajta.Arra hogy dízel vagy nem dízel szerintem ha már levezettél 1-2 ezer km-et már azt fogod mondani hogy tök mind1 mert mindegyiket elvezeted gyakori fulladás nélkül, csak addig szar míg megszokod h hogyan kezeld a kuplungot. Gyakorlat kérdése az egész!
-
CyB0RG
csendes tag
válasz
Manitou #6246 üzenetére
Csak akkor, ha nagy terhetés alatt üzemelt sokáig -> nagy gázállás, magas fordulat... pl. pályán zúztál vele tartósan nagy sebességgel.
Ha turbos, akkor szinte kötelező járatni hajtás után. 1-2 perc bőven elég. Szívó nem ennyire kényes, de annak sem árt, ha kicsit vissza tud hűlni.
Normál használat esetén nem kell járatni (felesleges). -
jerry311
nagyúr
válasz
Manitou #6206 üzenetére
Nem kell nagy bajra gondolni, csak ilyen okosságokra, mint pl. nekünk is volt: meg lett tömve a csomagtartó, de rendesen. A csomagtér világítás kapcsolója, meg elég hülye helyen van. Egy a lényeg, világított a csomagtérben akkor is ha le volt csukva. Persze ez kívülről nem látszik. Csak két nap múlva, amikor nem indul az autó. .DDD
Nemtom mennyi lenne az idő, ami minimálisan kell, hogy egy indítást visszatöltsön... -
Tibcee
tag
válasz
Manitou #6180 üzenetére
Ha szerdáig beviszi az oktatód akkor semmi gond..., nekem még a Kresz előtt odaadta az oktatóm, onnantól kezdve végig nálam volt.
Azért, mert 3 munkanapon belül kötelesek kiadni a vizsgaigazolást, lehet,hogy már hétfőn kiadnák, de volt itt egy-két kolléga, akivel szórakoztak már, úgyhogy én azt ajánlom, hogy ha biztosra akarsz menni, akkor szerdán látogasd meg őket..
-
Tibcee
tag
válasz
Manitou #6177 üzenetére
Leghamarabb szerdán bemész a Közlekedési Hatósághoz, személyi+ fényképes vizsgalap+ vöröskeresztes kártya kell. Kapsz tőlük egy vizsgaigazolást. Ezzel akár azonnal mehetsz akármelyik okmányirodába (érdemes neten még aznapra időpontot foglalni), de ide magaddal kell vinned még az orvosi alkalmassági lapodat is+ 4000 forintot. Ezután már csak 1-2 heted kell várnod és kihozza a postás.
-
Jamby18
senior tag
válasz
Manitou #6095 üzenetére
Igen pontosan így nézett ki a vb. kb 20-25en voltunk fele bukott. Viszont a csajok szép számmal jöttek ki kártyával, amin csodálkoztam. Lehet sokadjára mentek. De amin megint padlót fogtam,hogy a srác akivel bementem, rákérdeztem erre a szívmasszázsos,mellkaskompressziós dologra és neki azt mondták tudni kell. Csak én hülye fejjel elfelejtettem megkérdezni a vb. inkább aláírtam meg szedtem a cuccomat.
-
vwpolopg
őstag
válasz
Manitou #6037 üzenetére
Köszi
Ilyet nem tudom láttál-e már, érdemes rápillantani. Belső tükörben jó, ha néha találkozik a tekinteted a vizsgabiztoséval. Igen, tükröket figyelni, oldaltávolság, sávváltás, kikerülés, stb. Ahol neked van elsőbbséged értelemszerűen megállni nem kell, de abból nem lehet bajod, ha bepillantasz
-
vwpolopg
őstag
válasz
Manitou #6034 üzenetére
Nos, a műszaki ellenőrzés elvileg kötelező(gumik, kormány, világítás), de vizsgabiztosa válogatja, hogy kéri e vagy sem. Term. nem kell olyan részletesen mint a rutinon, körbejárod, megnézed, a végén elmondod, hogy ezt és ezt leellenőrizted és rendben találtad. Indulás után egyből fékpróba. Nem vészfékezés, hogy az oktató lefejelje a műszerfalat, a vizsgabiztos meg kiharapjon egy darabot a tarkódból, szépen nyugodtan, kuplung, fék megállsz. A féket ellenőriztem, nyomás tovább. Tükörre figyelj, indexre, mindenre
Ha netán buszsávba sorolnál be, kanyarodj az első lehetőségnél jobbra, ne menj sehova máshova. Így útvonaltévesztés 1 hbp. de legalább nem buksz meg. Mint Winner is mondta, vizet vigyél, nekem vizsga előtt lecsúszott másfél lityó, amúgy én is vezettem még előtte, hogy megnyugodjak(nem sikerült
). Vizsgalapot, érvényes személyit nem elfelejteni, hacsak nem akarsz a vizsga előtt megbukni
Nem tudom mit írhatnék még, így hirtelen ennyi
Szerk.: Igen, megvan, Sok Sikert!
-
Winner_hun
félisten
válasz
Manitou #6034 üzenetére
1,5 óra vezetéstől fáradt leszel? Klíma van a kocsiban?
HA jól emlékszek akkor nem kell körbejárni a kocsit, mert aznap elvileg már megetted, elég mondani hogy ellenőrizve, működik. De a biztonság kedvéért kérdezd meg az oktatót, én már elfelejtettem hogy hogy is volt ez.
Esetleg vigyél magaddal valami hűs üdítőt, azt csavard be egy pulcsiba és tuti hideg marad a vizsgáigps: sok sikert!
-
proof88
addikt
válasz
Manitou #5920 üzenetére
Ha van középen járdasziget, akkor még mehetsz a kocsiddal, ha még nem ért fel a járdaszigetre... viszont ha már azt elérte, akkor lassítanod kell és megállni.
whitezo88: sajnos Bp-n is van olyan hely, ahol elvileg védett úton mész, de aztán jobbkéz, előjelzés nélkül. Ezt anno kitárgyaltuk ebben a topicban. Nekem is azt tanította az oktató, hogy ha pl. macisajtom van és rákanyarodok a védett útra, akkor onnantól kezdve ne lassítsak meg ilyesmi, mert mindig védve leszek, DE EZ NEM ÍGY VAN, KIVÉTELEK VANNAK sajnos, ELŐJELZÉS NÉLKÜL! És sajnos amit valaki említett példát, jobbról pont BKV-járat közlekedik, szóval ha nem figyelsz, beléd áll az Ikarus!
Amúgy én is úgy tartom, hogy a fílinghez kell a manuális váltó. Szimulátorozásban is mehetnék automatával, de nem teszem, mert elveszi az értelmét. Sőt én úgy gondolom, hogy az igazi autó hátsókerekes.
Winner_hun: így a helyes.
tibi666: ha a túloldalt is áll, meg kell állni, kivéve, ha van járdasziget. Ha van, akkor csak olyankor kell megállni, ha már elérte a járdaszigetet (vagy még nem és előtted halad éppen
).
-
Winner_hun
félisten
-
Winner_hun
félisten
válasz
Manitou #5917 üzenetére
Mikor még tanultam vezetni, zebrához közeledtünk, túloldalt a gyalogos már az úton jött keresztbe, én meg akartam állni, de az oktató mondta hogy menjek tovább, nem kell megállnom mert középen járdasziget van
Ezt a csalogatósat meg nem igazán értem, ha a gyalogos át akar menni a járdán akkor a hozzá közelebb levő oldalnak meg kell állnia. Ha megállt, akkor a gyalogos mehet a zebrán, akkor meg a másik oldalnak is meg kell állnia. Szóval ha mindenki betartaná a szabályt akkor nem lenne csalogatás, nem? -
AMD Power
titán
válasz
Manitou #5898 üzenetére
Talán inkább negatívabban... sokan kényszernek érzi, ,hogy megelőzzenek... pedig nem nagyon szoktam lassan menni... Mindenhol annyival megyek amennyivel lehet... 70-s táblánál nem megyek 55-el hanem inkább 75-el.. De mondjuk azt már nem szeretek mikor 40-s táblánál "csak" 50-el megyek...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Duotts C29 elektromos kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Lite 2nd Gen elektromos roller
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B365M i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA FSP 400W
- Bomba ár! Dell Latitude E7450 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ - 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 XC 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest