Keresés

Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz attiLANte #30838 üzenetére

    -ha nagyobb a lokethossz, nagyobb dugattyusebesseg is. Muszaj, mivel egy azonos n fordulatnal a nagyobb lokethossznal tobb utat jar be a dugattyu ez meg csak akkor lehetseges, ha a sebessege a nagyobb. Nagyobb sebesseg az nagyobb lendulet, azonos tomegnel, meg E=0.5mv^2. Ugyhogy ez a sebesseg negyzete miatt szerintem marpedig exponencialis lesz

    -Szerinted melyik turbos autoban nincs szeriaban intercooler? A Golf2 1.6TD 25 evvel ezelottrol kb... mert ott kulon volt TD intercooler verzio.
    A Ford Focus RS-ben meg pl vizes intercooler van.

    -szeria szivo belsos motort fujtunk 1.8, de 2.0bar-l is utcan (a normal legkori nyomashoz kepest, nem a vakuumhoz). SEMMI baja nem lett. Ez egy szeria gyari turbos kocsi nyomasanak a ~3x-a. Csak eleg benzin kellett hozza, hogy ne legyen tul nagy a kipugazhomerseklet, meg jol belott gyujtas. 120-nal egy teligazra kapar, 170-nel belelepsz es szo szerint tol az ules. Mondjuk zabalt is, de a lovak zabbal mennek, ekkor semmivel nem evett kevesebbet, mint egy hasonlo teljesitmenyu nagy ccm-s szivo enne, csak amikor allsz a dugoban vele akkor maris sokkal jobban esik a dolog. Es elbirta a szeria szivo dugattyu is,a gyari szivo motroteljesitmenye bo 2.5x, kozel 3x-t. Se kovacsolt qrvaanyja dugo se H-beam hajtokar se semmi nem volt benne ehhez, azokkal 5-600Le is elerheto lenne. Persze nem is a szeria ECU volt ebben ehhez, meg injektorok, szivattyu... de a motor belehez hozza nem nyultunk, olyan volt, ahogy kijott a gyarbol. OK, hogy ez meg messze nem F1 szint, de mukodott a dolog.

    Amugy meg még mindig azt latom evek ota kijarva a legal(!) gyorsulasikra, hogy boldog-boldogtalan inkabb turbosit ujabban, mert a szivo motort buzerlani kiba' draga es nem is vmi hatekony. Par eve meg Honda-k kint visitottak, mint a szunyogok, most mar feltunoen egyik sem hangos annyira, mint voltak, es alig latsz kint mar szivot, majdnem mind inkabb tusszog, mintha nathas lenne :P
    Ha megcsinalod olyanra a szivot, hogy uvazzeg legyen, akkor utcan egy halal lesz, dadog-rangat meg egy fos kruzolos fordulaton, mindig meg nem jarhatsz vele recing modban ezert, mert ugy a gatyad megeszi.
    A turbost sokkal elobb, konnyebben es foleg olcsobban megcsinalod ugyanolyan erosre, hiaba kerul a csiga pl 200-250k-ba is -de ennel sokkal olcsobban is van vatta uj-, akkoris olcsobb az egesz, amire kesz van, mert a tevhitekkel ellentetben NEM kell a fel motort kicserelni hozza. Persze van ahol igen, mert szivoban sem egy eletbiztositas az alapja, de nem mindig van igy. Vannak persze, akik jusztse, es csak a szivo az isten, mert a hangja meg a ize -de az auto az meg nem hanggal megy...-, de amikor pl egy evadban masodszor szopod be a magas fordulati szelep leszakadast, mikozben csak az par szelep kerul bele egy igen jo havi atlagfizuba, meg a szuperkonnyu kovacsolt dugattyuk, hogy a tomegerok kiindulasi alapja minnel kisebb legyen, majdnem ket masikba, es a kocsit csak versenyen hasznalod, treller hordja oda-vissza, az kisse demoraizalo tud lenni, lelkileg is meg anyagilag is, meg ha csak hobbi, akkor is.
    Mikozben ez mellett egy frutti 0.8bar-l toltott ugyanolyan auto, a motorhibaid nelkul is olcsobb volt megcsinalni elsore is, es azt az utcan is mindennap hasznalva kozben elment mar 60k(!) km-t gond nelkul, kijon sajat laban, versenyez parat, orul, aztan hazamegy a sajat laban. Es 300LE mindketto. Csak az egyik szuperszivo porogezvazzeg 11k-ig es 8k alatt egy hulla, masik meg csak 8k-ig megy 3.5k-tol, de fujjak.
    Ugyhogy errol a nem no exponencialisan a terheles a fordulattal dologrol, nekem ez a gyakorlati tapasztalatom.

  • TESCO-Zsömle

    titán

    válasz attiLANte #30838 üzenetére

    Miért hiszitek azt, hogy ha be is vezetnék a csoda négyhengerest, akkor az az utcai gépekben is egy az egyben megjelenne?

    Mert ~2020-ra már csak 1 motor lesz évente, ha marad a tendencia...

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz attiLANte #30824 üzenetére

    Egyebkent mivel a fordulatszammal exponencialisan nonek a tomegerok, amik pl a dugattyu hajtokar tomegenek fel-le oszcillalo mozgasabol fakadnak, lehet kisebb az erdeo tehelese a csak 12k rpm-n jaro kisebb ccm-s turbos motornak, mint a 18k-s revlimitu 1.5x akkora V8 szivoknak, mivel ezzel szemben a toltonyomas maximum is csak egyenesen aranyosan noveli az eredo terhelest.
    Ezert kell a szivo motorokba konnyu es(!) egyben eros alkatresz is, mikozben a turbosba "csak" eros kell.

    Sot, pl probalj meg egy utcai atlag 1.6-s motort felcibalni 230-250LE-re, turbosban meg lehet a gyari bele is ehhez, szivoban mar az anyjat is kicserelted mindenfele herionaru tuningcuccokra a 230LE-hez is, nemhogy 250-hez, a turbosban meg max a dugokat a kisebb CR miatt a csapszeg felett kicsit alacsonyabbra, de vhol meg azt sem kell, mert nem tul magas CR-e amugy sem...

    Na meg hogy utana mejik meg el tobbet, mennyire is maradt hasznalhato utcan is....

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz attiLANte #30824 üzenetére

    Azert lett V8 ennyi, mert sok alkatreszt lehetett hasznalni igy a 3.0 V10-bol. Mivel nagyjabol "levagtak" abbol ket hengert es keszen is volt. Nyilvan nem volt ennyire tokegyszeru, de nagyban megkonnyiti a fejlesztest, ami ido meg foleg penz-penz-penz. Es nem kis sufni 3 csapat is azert ment el, mert nem gyoztek ammoval.
    Ezert sem ertem egy sor4 1.6 helyett ezt a V6 1.6-t, mert utcan kb semmibe nem lenne jo, draga, 1,5x annyi alaktreszbol all, sot, van amibol 2x annyi is kell bele, ket veztengo helyett 4, 1 hengerfejtomites helyett 2, ket szivo es kipuffsortomites, ami igaz vmivel kisebb, de akkoris. Csak ehhez lesz jo a szerszam, ami csinalja, ami az egy darab araban a szerszam arat nagyban megnoveli. Meg a V8 ~olyan hosszu blokk, mint a sor4, szoval annal kene legkevesbe attervezni az autot is, nyilvan at kell igy is, de egy V8->V6 valtasnal szerintem jobban at kell, mint V8->sor4-nel kellene, mar csak ezert is.
    Az F1 meg ne a oskorszakrol szoljon konyorgom, hogy szivo motor, hol elunk, szatyorban?, amikor utcan mar evek ota nincs egy uj dizel sem turbo nelkul, meg egyre-masra jonnek az ujabb benzines turbok is ki.

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz attiLANte #30806 üzenetére

    Az idealis hengerterfogat ezert is ~400ccm, meg a ~80mm furatatmero egy atlagos celu motornal.

    V6-nal 266ccm lenne egy henger 1.6-s motornal, ami tul kicsi.
    Ha limitalva van a lokethosssz, mert eddig is limitalva volt-, az mivel a hengerszam es a hengerterfogat ebbol mar adja magat, maris megvan a furatatmero is. Az meg egy ijen 60mm koruli lokethosszlimitnel -ami a tervezett 12k rpm-hez meg nem tul "nagy"- 75mm furatatmerot ad ki 6hengernel, mikozbne egy 4 hengeres motornal ugyanekkor a 92mm dugoatmero is jatszik. Asszem azert nyugodtan elmondhato, hogy 92mm-s dugo fole befernek a ~35mm-s szelepek is -mivel nem kozepen vannak, hanem a korcikken-, es a szelepszaratmeroje -amivel csokken a oblitesi keresztmetszet-, annak is annyi, mint a 75mm furat fole befero ~27mm-seké. A 7-8mm a hasznaltos szelepszárátmerő, az alatt konnyen leszakad, de meg a 7mm is. Nyilvan F1-ben nem olyan anyagbol van, de aranyaru tuningcuccoknal is van titanszelep 7mm-s szelepszárral, es idonkent leszakad az is, hiaba qrvadraga.

    A Ford Escort RS Cosworth "YB" jelu motorja is naaagy furatu, 92mm furata van, asszem 75mm lokettel 2 literre, mikozben mashol tobbnyire 86mm meg 84mm-s furatokat hasznalnak csak ekkora motorhoz. De az egy kulon arra keszitett motor, hogy biiiirgyja jaz forduton is, es csokkenjen a dugattyu sebesseg FHP-AHP uton haladva.

Aktív témák

Hirdetés