- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Aktív témák
-
zuchy
őstag
válasz
Oliverda #24963 üzenetére
Szerintem jó dolog ha egész körben lehet használni időmérőn. Én élveztem, amikor a merict mutatták ahogyan száguld és működik egész körben. Hasznos dolog, mint látványelem és technikai elem szempontjából is. Persze vigyázni kell vele, mert kigyorsításoknál könnyebb így megpördülni, ha picit is hamarabb emeli fel.
Ez az első szárnyas dolog is érdekes, már nem a szárny hajlik, hanem a kocsi orra.
Nem tudom, az FIA tesztnél az csak a szárnyat terhelik, vagy az orrkúppal együtt? -
Pá
addikt
válasz
Oliverda #24963 üzenetére
Kéne tudni pontosan mi a baja a Meki KERS-ének, de valószínűleg meg lehet javítani.
34) POST QUALIFYING PARC FERME
34.1 Each car will be deemed to be in parc ferme from the time at which it leaves the pit lane for the first time during qualifying practice until the start of the race. Any car which fails to leave the pit lane during qualifying practice will be deemed to be in parc ferme at the end of Q1.
Between these times, other than when cars are returned to the parc ferme overnight, the following work may be carried out :
- [...]
- a jump battery may be connected and on board electrical units may be freely accessed via a physical connection to the car ;
- charging and / or discharging of the KERS energy storage devices ;
- removal of the KERS energy storage devices which, once marked by the FIA technical delegate, may be retained overnight by the team ;
- the main electrical battery and radio batteries may be changed ;
- the brake system may be bled ;
- [...] -
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24963 üzenetére
Szerintem kijavíthatják. Nem úgy tűnt a nyilatkozatokból, hogy valami komoly vagy megoldhatatlan probléma volt. Átmeneti hűtési elégtelenség volt és a KERS ilyenkor kikapcsolja magát az akkumulátorok nem-felrobbantására.
A McLaren sokat játszadozik a hűtéssel. Ausztráliai képeken is láttam, hogy sokat kitakartak a kivezetőnyílásból, majd módosítanak, ha nagyobb hűtőkapacitásra lesz szükség.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24948 üzenetére
Ha igazak a találgatások, lehet belőle még vita.
Elveiben a KERS, kinetikus energia-visszanyerő rendszer. Mit nyer vissza a Red Bull, ha van egy cseppfeltöltéses kompakt rendszere a rajtokhoz? Semmit! Elektromossággal megtámogatott motorja lenne, és a rendszer nem gyűjt semmit, és így nem is bolygatja meg a fékegyensúlyt. Hűtési igényében kicsi, ez kedvező aerodinamikai és méreti megoldásokat enged meg, szóval nem értek egyet azon szakértőkkel, hogy a Red Bull 3-4 tizeddel is gyorsabb lehet, ha KERS-szet használ, mert ha ilyen 'KERS-e' van, akkor azért használja ezt, vagyis nem használja a normális KERS-t, mert ebben látnak előnyt és így gyorsabb az autó.
Ha Vettelnek nem lesz a második körre 'nitrója', a Pitbull levadássza.
-
válasz
Oliverda #24936 üzenetére
Igen, a kondis megoldás is működhet.
Ha nagyon a szabály kijátszására akarnak menni, akkor természetesen megoldható, hogy betesznek mondjuk egy kurblit a pilótának, amit ha 1 évig tekergetne, akkor feltölthetné a 'KERS'-et, és arra hivatkoznak, hogy ők nem a fékerőt vagy lendkereket, hanem a pilóta erejét hasznosítják újra (lásd McLaren F-csatorna).
A szabályok megengedik, hogy a KERS-et a verseny előtt feltöltsék, viszont semmilyen formában nem lehet tölteni a KERS-et verseny közben a pit stop alatt.
-
Peat;)
veterán
válasz
Oliverda #24886 üzenetére
Nem használnák akkor Hami viszont megfoghatja a rajtnál még Kers nélkül is és legalább az eleje izgalmas lenne az első hely szempontjából és még Button is elöl van akinek (akkor lehet egyedüliként) van Kerse.
A5-ön szokott lenni top sebesség és egyéb nyalánkság, most (még) nincsen, pont most lenne érdekes.
-
Sanya595
senior tag
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #24428 üzenetére
Én nem igazán látom a párhuzamot. Lehet velem van a baj
A disznósajt sztori teljesen egyedülálló és szerintem megismételhetetlen történet volt a modernkori F1-ben. Nagyon sok minden kellett hozzá, leginkább 1.5 év és egy rakat lóvé a Hondától. Az az autó egyből gyors volt és megbízható, jóval megelőzte a korát. Az MP4-26 meg lassú, de legalább megbízhatatlan. Az nem világos nekem, hogy most olyan alkatrészeket és megoldásokat választottak amiket eddig soha nem vittek a pályára, vagy csak simán downgrade-eltek és a tesztidőszak elején kipróbált alapokkal próbálkoznak. Utóbbi lenne ésszerű, akkor talán be tudnák fejezni a futamot.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24412 üzenetére
De ez a BBC Red Buttonra vonatkozik, nem a BBC 1 HD-re. Más kérdés, hogy a BBC 1 HD nem valószínű, hogy adja a szabadedzéseket, ezért pakolja a Red Button-ra a közvetítést.
No de, a BBC-t amúgy is elfelejthetjük Magyarországról. Talán a soproniaknak lenne rá esélyük leműholdvadászkodni 3-5 méteres antennákkal meg jó minőségű műholdvevő rendszerekkel.
A Sport 1 HD remélhetőleg HD-ben adja majd az edzéseket. Ez lenne a logikus, mert HD-közvetítés képesek, a FOM a HD jelet adja felár nélkül (SD jel nincs is, ha valaki azt sugároz a nézők felé, le kell konvertálnia a HD jelet) és a Sport 1 sem dúskál még HD közvetítésekben, tehát érdeke lenne HD-t adnia, ha már megkapja azt.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24262 üzenetére
Mert nincs költség-plafon, amit Max szeretett volna.
Az RRA az más jellegű, részleteiben nem ismerhetjük.
Viszont a szabályok azok szabályok és az alakítgatásában vannak érdekellentétek is és 'F1-politika'.
És nem csak szabályokról van szó, hanem szabályértelmezésekről. Pl. hány kipufogónyílás az, ha kettővel rést hagyva belefújok egy elosztó-dobozba? A készítők szerint 2, a riválisok szerint szabálytalanul több, mint kettő. És ekkor hoznak egy interpretációt, hogy melyik szabályértelmezés lép érvénybe. A DDD elfogadtatása is egy 'jogi móka' volt; a lyuk nem is volt lyuknak minősítve, pedig ténylegesen lyuk volt.
-
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24227 üzenetére
Craig Scarborough szakértő szerint, akinek a hozzáértését még Willem Toet korábbi F1-es vezető szakember is elismerte, mikor együtt szerepeltek The Flying Lap-ben (aerodinamikai témákban sem mondott olyan dolgokat, amit Toetnek, mint aki aerodinamikai szakember is, ki kellett volna javítani), emeletes baromság.
Az eszköz mérőeszköz volt. A szárnyat a levegőnek kell mozgatnia és ezt mérték. Motorral mozgatásnak semmi értelme, a Red Bull is éppezért használhatott huzalt, mikor ugyanilyen teszteket végzett. És a fotókon látható keresztmetszet elégtelen is lenne a feladatra; értsd. nem a szárny hajlana, hanem a huzal/vékony rúd.
-
Male
nagyúr
válasz
Oliverda #24187 üzenetére
Igen, ezért kérdeztem, hogy hol a határ, tehát ahol még a 4-4 kipufogó van, és ahol egyesülnek, az még a nem módosítható rész, vagy az már szabadon variálható? (Mondjuk közben eszembe jutott, hogyha ott változtatnának, akkor esetleg magán a motoron is kell, hiszen megváltozik tőle a kipufogógázok kiáramlása.... és ezért csináltak inkább egy hurkot még az előre vezetéshez)
-
Male
nagyúr
válasz
Oliverda #24177 üzenetére
Fura az a visszakanyarodás ezen a képen. Akkor már miért nem eleve előrefelé hozzák ki a motorból a kipufogót, kihagyva egy feleslegesnek tűnő hurkot? Persze akkor még forróbb lenne, ami a hűtő mellett elmegy... de ott meg nem forrósodna, és kisebb helyet is foglalna.
Vagy a kipufogó elejét is köti még a motor befagyasztás? -
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24182 üzenetére
A hőterheléseket is kalkulálják és modellezik előzetesen, de ez nem fedheti le minden esetben tökéletesen a valóságot. Van sok előre nem látható és ismeretlen tényező, akárcsak ismert és ismeretlen fizikai jelenségek, amelyeket az ember nem tud tökéletesen modellezni.
A kipufogógázok, hőáramlás is kemény diók, hiába modellezik őket szuperszámítógépek. A CFD szoftverek ismerhetnek minden fizikai jelenséget, ha az ember sem ismeri mindet aki írta a szoftvert? És a modellezés felbontása is adja a hibaszázalékot.
A probléma nem onnan jöhet, hogy ne ismernék a motor hűtési igényeit, nem annak a hűtésével van a gond, hanem a kipufogóval vagy akörül és azzal kapcsolatosan.
Egy forma-1-es autó az egyik legbonyolultabb, legkihegyezettebb autótechnikai alkotás, ami nem úgy születik, hogy megtervezed, megépíted és minden esetben mind az összes több tízezer alkotóeleme 100%-ban úgy fog működni, ahogy előzetesen számoltad, vártad. Állandóan az ismeretlennel, kihívásokkal és kockázatokkal nézel szembe.
Egyébként meg nem kell félteni őket, van ott annyi okos ember, és olyan szakmában, amiben az ilyen nagy tétes problémamegoldások a legérdekfeszítőbb feladatok. Olyanok, mint a MacGuyver, aki, ha kutyaszorítóban van, kiügyeskedi, hogy a tyúksz@r is robbanjon.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24177 üzenetére
Az a kép ad egy kis illusztrációt elképzelni, hogy miért is lehet nagy dilemma.
Még ha fake is és a kipufogó-vég semmi extra, a tényleges kipufogó csonkjának is oda kell préselődnie egy nagyon kompakt kis területre.
Ha felfele növeled, akkor belevág az U oldaldobozba, ami szállítja a a kardinális fontosságú legjobb áramlatokat a beam winghez és a diffúzorhoz. Ha hátra nyújtod meg, hogy nagyob térfogatban kezelhetőbb legyen hőterhelés tekintetében, akkor meg belevágsz a kerekek és az autó test közötti légutakba, amik már enélkül is kisebbek, mint a többi autón, a koncepcióból adódóan, de azok is nagyon fontosak a diffúzor hajtásához.
Láttam egy szombati képet és a vízpára által lehetett látni rajta, hogy az oldaldoboz melletti áramlat bekanyarodik oda.
Tehát kemény dió lehet úgy megoldani a problémát, hogy az aerodinamikai potenciál ne szenvedjen csorbát.
Ami aerodinamikát nem sértő módosítást látnék a kép alapján, az az, hogy ha a tesztadatok alapján a fő vízhűtőrendszer radiátorai elégségesek és van rajtuk egy biztonsági ráhagyás. Ezt a biztonsági ráhagyást kivenném, 'kihegyezném a hűtést. Olyan lenne az autó e tekintetben mint a 2009-es Brawn, aminek a hűtőrendszere a Hondához terveződött és a Mercedes motorral már necces volt, de azt a néhány kritikus helyzetet is jól bírta, mikor emiatt vissza kellett tekerni a motort.
Így a kipufogócsonk előre növekedne térfogatilag és a radiátor aljánál az lenne kicsit csökkentve.
Csakhogy a radiátor is egy homologizált elem a határidő a homologizációra pedig már lejárhatott vagy a napokban fog. Vagyis, ha Melbournere nem tudnának legyártani egy ilyen hőtőrendszert, illetve ennek terveit napokkal ezelőtt prezentálni az FIA felé, akkor ez a megoldás kilőve, mint lehetőség.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24137 üzenetére
1 mp lemaradás nem utalna fundamentális hibára. Fejleszteniük kell az autót és kész.
Pá: Minden nagydíjra lesz új fejlesztés, ennyi belsős infót olvastam ma. A McLaren topik tele van hülyeségekkel meg trollkodásokkal meg hisztériával, a nagy részét én is csak görgetem.
Ami infót összeszedtem, esélyes, hogy az autó kipufogórendszerével, annak illetve így az autó hátsó részének hűtésével lehet a fő problémájuk és ennek következményeivel, hogy emiatt nem tudtak rendesen tesztelni a sok meghibásodás és túlmelegedés miatt. Emiatt lehetett flow vis az airbox mögötti hűtőnyíláson, ami a váltót és a hátsó traktust hűti, ugyanis, szerintem bővítették egy kicsit a nyílást az alsó részén süllyesztve és ezt ellenőrizték flow vis-zel.
Van olyan rémhír, hogy egy új kasztnit csinálnak; ezt kizárnám, mert ezt meg sem tehetnék, a fő elemek homologizáltak és a határidő már le is járhatott erre. Amely homologizált elemekkel versenyeznek Ausztráliában, az lesz egész évre. Az FIA és a riválisok csak olyanra adnának kivételes engedélyt, ha pl. valaki elszabja a benzintankot, de azt is azért kapta meg tavaly a Virgin, mert sereghajtó. A McLaren nem kapna semmilyen homologizációs engedélyt csak mert 1-2 mp-cel lassabb, ez nem ok. Az oldaldoboz (elülső része, hűtőnyílás beleértve) olyan lesz az egész szezonban, mint az első nagydíjon. Ezen nem is volt flow-vis, ez nem lehet probléma, és ha ez változna, az autó orrának is változnia kellene, mert az alacsony orr pontosan ehhez van hangolva és nem lenne ideális egy hagyományos oldaldobozzal. Vagyis egy komplett teljesen új magas orrú és hagyományos oldaldobozú autót kellene látnunk Ausztráliában, ennek esélye közelít a nullához. Szerintem, ha van is igazság a rémhírben, az nem a homologizált részekre vonatkozik, hanem esetleg az autó hátulján véghezvitt módosításokat, fejlesztéseket a nem homologizált elemeken.
Emiatt aztán az autó sincs még kiismerve és rosszul állnak az általános beállítási munkákkal. Az autó alapbeállításai, kiismerése az egyik legjelentősebb -tempó-fejlesztési lehetőség. Ezzel tartotta a HRT tavaly a versenyt a másik két csapattal, akik ténylegesen frissítették az autóikat. És az általános beállítások kiismerésével tudta a Mercedes tartani a lépést a fejlesztő csapatokkal az év végén, holott ők már nem újították az autót. Számos tizedet találtak pusztán azzal, hogy több idejük és figyelmük jutott az autó beállításaira.
A McLarennél lehet akár 5 tized hendikep vagy még több is pusztán amiatt, hogy még nem ismerték ki az autót és nincsenek meg az optimális beállításai.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #24131 üzenetére
A kihagyásnak megvolt a racionális oka, nem passzióból volt, tudtak az előrejelzésről.
Az autón javítani való és megbízhatatlan dolgok voltak és vannak, csütörtökön is csak a garázsban rostokolhattak volna jó eséllyel. Kívülállóként én nem kritizálnám a döntéseiket, rengeteg dolog ismeretlen a számunkra.
2009; Lewis azt mondta néhány napja, hogy akkor 2-3 másodperc volt a lemaradás, most 1 másodperc.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #24049 üzenetére
Gondolom ezt a képet is láttad: [link]
Nem hinném hogy flexibb ez a szárny a többinél. Nem találtam más autóról készített képet a pálya ezen pontján sajnos, így nem nagyon lehet összevetni.
Pl: Ferrari is hajlik, de ez egy jóval lassabb kanyar.Amúgy meg durván néz ki a Red Bull hátulról (is) [link] ez a kályhacső nagyon adja
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Oliverda #24052 üzenetére
Egyik se a szívem csücske, Webbert addig csíptem, amíg nem volt a Red Bull-nál, Vettelt meg addig nem utáltam ennyire, amíg nem vette el Hami-től a legifjabb címet
Szóval lets fight
De persze objektív maradtam
JColee:
Mer a többi csapat mérnöke nem veri be az orrát a plafonba, ahelyett, hogy a monitort nézné, és tudják, hogy a flexibilis sz*r
-
Pá
addikt
válasz
Oliverda #24006 üzenetére
Nemtudom, annyira nem részletezik.
eredeti hír -
Pá
addikt
válasz
Oliverda #23923 üzenetére
Elvileg ez meg lehet csinálni év közben is, de valóban nem komprumisszummentes. A RB nem hiszem, hogy erre indulna el.
Viszont egy ideje már nagyon arról spekulálnak, hogy a Merci nagy update csomagjában ez is benne lesz. Sőt az sem kizárt, hogy a kipufogó is úgy lesz kialakítva, hogy ebbe a csatornába pöfékeljen elölről, vagy oldalról valahogy.
Mindenesetre az látszik, hogy az oldaldoboz táján nagyon sumákolnak a Mercisek és Ross Brawn is mondta, hogy a kipufogó rendszerük olyan lesz, amilyet még egyik kocsin sem láttak. -
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #23927 üzenetére
"This car is closer to the '09 car in the sense of downforce," said Hamilton. "The '09 car was terrible as it was hopping, three-wheeling through corners, locking up, and it had no downforce.
"This car doesn't lock up, it doesn't three-wheel, and it handles really nice, better than last year's car, but it just doesn't have as much downforce.
"Because the regulations have changed, it's a similar downforce level to '09. We have a little more, but it's not far off, so it feels weak in that area. Hopefully we've more downforce coming onto the car."
LH: "Ez az autó közelebb van a 2009-eshez a leszorítóerő tekintetében. A 2009-es autó szörnyű volt, ugrált, triciklizett a kanyarokban, blokkolt[a a kereket], és nem volt 'semmi' leszorítóereje.
Ez az autó nem blokkol, nem triciklizik és nagyon szépen kezelhető, jobb, mint a tavalyi autó, csak nincs neki annyi leszorítóerője.
Mivel a szabályok változtak, a leszorítóerő-szint hasonló 2009-éhez. Egy kicsit többel rendelkezünk, de nem sokkal, szóval ezen a területen gyengének érződik. Remélhetőleg jön az autóra a több leszorítóerő."
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #23919 üzenetére
'dupla padlólemez' = extrémen alávágott oldaldoboz
Hogyan működik? Ad egy plusz felületet ami viszonylagosan párhuzamos a padlólemezzel, így azon is létrehozható leszorítóerő és ez a rész kedvezően gyorsítja is a légáramlatokat az autó körül. Ami a diffúzornak is ideális.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #23917 üzenetére
Hát, még az is lehetne, de az első benyomás alapján úgy néz ki, hogy nagyüzemileg kiosztották néhány origós alkalmazottnak, akik eddig totál mással foglalkoztak, hogy mától F1-es híreket fogsz szerkeszteni.
Nekem hirtelen az fordult meg a fejemben, hogy Joó Gabi munkaadót váltott.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #23818 üzenetére
Egyébként meg az rendezvény Sam Michael technikai értekezése után átvedlett gasztronómiai találkozóvá. Rengeteg ételfotót publikáltak, szinte többet, mint az autóról.
Meg Maldonado és Maldonado (merthogy Rubens nem volt jelen), Maldonado overállban, Maldonado öltönyben, Maldonado itt, Maldonado ott.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #23814 üzenetére
Ezt itt nézted már?
Ez a maximum, közel 5000 pixel szélességgel, semmit nem degradáltam vele, nem tömörítettem újra, nem kicsinyítettem.
Licsit alulexponált képek, való igaz, de talán stílusilag így akarta a fotós, az autót ugyis ismerjük már formailag. Pályán szerintem azért ez egy szép autó lesz, ha valakinek így nem tetszene.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #23812 üzenetére
Egyről beszélünk (nem?), pont azt néztem, hogy a 'de rossz így látni' hozzászólás az A1 Ring-támára ment, de a sorrendje miatt valakinek úgy tűnt, hogy Senna halálára vonatkozott a Williams új retró festésével kapcsolatosan a 'de rossz így látni'.
De, hogy valami originál ON is legyen. Írtam egy kis 'lélekerősítőt' a McLarennel kapcsolatosan; McLaren-hisztéria. Mondjuk jelentősége technikailag nem sok van, de nem is az volt a cél, hanem az ember csak sorrendbe rak tipográfiai karaktereket oszt', ha szerencséje van akkor kiderül belőle, hogy mit gondol a témáról.
-
Thom!
veterán
válasz
Oliverda #23769 üzenetére
azt látod nem tudom
De
Berger szerint esélytelen a Mercedes -
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #23724 üzenetére
Lehet agyalni a leggyorsabb körökön, de ha valaki egy másodperccel lassabb verdát épít, ami egy cserével simán végigtolja a futamokat, akkor már meg is van a VB. Szinte borítékolható, hogy Gombos avagy Vajkezű Jenő több pontot fog szerezni, mint Lajos a harcos. A versenyt agyoncsapja, a shownak meg jobb lett volna, ha mondjuk sorsolják a helyeket, öt körönként a grid-lányok kisorsolnák, hogy ki kap egy stop-and-go-t...
Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen videókártyát?
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Windows 11
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Bomba ár! Dell Latitude 5480 - i5-6GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
- Realme C30 32GB, Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest