- Prohardver app (nem hivatalos)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Milyen okostelefont vegyek?
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Légies iPhone halvány színei
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- 8300 mAh, maradhat?
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Aktív témák
-
Weetjoue
csendes tag
válasz
Oliverda #30916 üzenetére
Onnan hogy 8 pontot szereztek egész évben?
(#30917) JColee
em Hamilton vezetői képességeit tagadom, csupán azt mondtam hogy nem bizonyított rossz autóval, mint Vettel vagy bármelyik másik világbajnok F1-es pilóta. A 2009-es McLaren pedig nem egy Minardi(Alonso), Toro Rosso(Vettel), Jordan(Schumacher) vagy Sauber(Raikkonen).
-
Weetjoue
csendes tag
válasz
Oliverda #30911 üzenetére
Nem tudsz meggyőzni
Akkor is teljesen más, az mégiscsak egy McLaren, és Hamilton nem nyújtott semmi kiemelkedőt akkor. De Vettel már a 2007-es Toro Rossoval újonc évében villantott egy negyedik hellyel, és arra aztán nem mondhatod hogy jó autó volt.
#30913: bevallom, most megleptél -
Weetjoue
csendes tag
válasz
Oliverda #30908 üzenetére
És Hamilton nem is tudott felmutatni semmit egy negyedik helyen kívül a szezon első felében, aztán persze a McLaren följavult és már futamot is nyert, de nem hinném hogy ez a rossz McLaren össze lenne hasonlítható egy jó Toro Rossoval. (Nem volt az a Toro Rosso olyan jó, Bourdaisnak két hetedik helye volt összesen, ott inkább Vettel volt jó)
Mindenestre remélem odaszerződik a Red Bullhoz mert az nem akármilyen páros lenne! -
hobizoli
nagyúr
válasz
Oliverda #30794 üzenetére
Ja, csak minek. Amikor ~30eve 1500ccm-s 4hengeres motor 1000+LE-s volt az F1-ben, akkoris voltak v6-s probalkozasok, de ha tul kicsi egy dugattyu atmeroje, akkor csak kisebb szelepek fernek el felette a hengerfejben is. Most meg megy a hokizas a 2.4 V8-ra, amik ehhez kepest csak frutti 750-800LE-t tudnak 1.5x akkor ccm-bol, 1.5x akkora fordulaton, meg 2x annyi hengerbol...
Attol hogy ez sor 4 vagy v6, sok nem mulik, csak utobbi 1.5x annyi alkatresz, ami csak tobb penz meg hibalehetoseg is.
Akkor a BMW a '60-s evekbeli 1502-s utcai BMW-k blokkjat hasznalta erre, amit occsoe vettek bontokbol, mert mar tobb volt ott belole, mint az utakon.
Pl a Honda meg kulon epitett erre egy V6-s blokkot.
Asszem nyilvanvalo melyik volt az olcsobb.Az, hogy egy butabban utcan is hasznalhato blokkot hasznalnak majd, csak olcsositja az F1-t, hogy tobb csapat tobb motorszallito is szerepeljen. Semmi ertelme 10-12autos 2 motorszallitos versenyeknek. Szerintem az is kene, hogy 3-4 gumigyarto menjen.
-
#16741888
törölt tag
válasz
Oliverda #30609 üzenetére
Nem fényezek én senkit, egyszerűen a tényeket írtam le, 4. éve a Forma1ben és egyre kevesebb a buta gyerekes hibája, kevesebbszer követi el ugyanazt a hibát többször.
Ilyenekre gondolok, mint Hamilton tavaly vagy az már tavalyelőtt volt(?) két versenyen is ugyanúgy törte ki az első kerekét, amit idén szintén megismételt...
Alonso ugyanúgy hisztizik x éve is meg idén is.
Egyedüli ember akinél fejlődést látok én személy szerint a Vettel. És az hogy 10cmt elbasz egy kanyart és lecsúszik az évről... nabumm bennevan. Nem tört ropira x autót idén mint a többiek.
Ez az én véleményem, lehet vele egyet nem érteni, ez egy szabad ország. -
#16741888
törölt tag
válasz
Oliverda #30606 üzenetére
Első helyért is meg kell keményen dolgozni ám
csapattársának nem is sikerül mág a második hely se mindig... nemhogy megverni.
Én manager vagyok, trendekből értek, a trendek pedig azt mutatják hogy egyre jobb teljesítményt nyújt idővel, ami hibákat elkövetett tavaly idén már nem... emberileg fejlődik stb.
Akárhogy is az egész pályafutása egy nagyon szép trendet ír le, fejben egyre jobb lesz, persze nem tökéletes, nem is lenne jó mert akkor nem lenne tér fejlődni.
Véleményem szerint a fejlődése Schuminál is impresszívebb, nem az eredményekre gondolok, hanem a hozzállás, lelkesedés, stb kézzel nem megfogható dolgokra.Ő vezetni szeret, nem kell neki sztárgázsi, nincs managere, ő élvezi amit csinál. Ez szimpatikus benne és ez fogja a legnagyobbak közé emelni idővel. Ritka hogy valaki ennyire a pillanatra koncentráljon, ezért tud ilyen jó lenni.
Nem lehet mindent egyszerre megtanulni, harcolni is meg elől is menni, mindent tanulni kell, valakinek egyik sem megy.
-
#16741888
törölt tag
válasz
Oliverda #30604 üzenetére
Vesztenivalója viszont csak neki van, és mégis kőkeményen hozza a versenyeket, ameddig a többiek törik az autót mint mókus a mogyorót, pedig felszabadultan mehetnének... Mindenkinek volt a menők közül idén már saját hibás autótörése... teher nélkül, nem semmi azért, úh ezt az élen körözgetek dolgot szerintem nem érdemes erőltetni.
-
#16741888
törölt tag
válasz
Oliverda #30602 üzenetére
Hibázik ő is csak kevesebbet mint a többiek
ahogy látjuk idén, többek között ezért is gyűjtött ennyi pontot. Amúgy nem hiszem hogy csapatvezetési babérokra törne, messze van az még nagyon, autót sem fog szerintem tervezni, behúz 4-5 vbcímet, és örül a fejének. (lehet többet) Én ezt gondolom.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Oliverda #30427 üzenetére
Gyengebb persze
Nyilvan gyengebb autoval lehet vki VB.
1-2 versenyt még be lehet huzni gyengebb autoval is -mert pont rahibazott egy jo beallitasra, a masik meg pont nem...-, de egy VB cimet nem lehet egesz evben osszemakolni egy "gyenge" kocsival, akarki is ul benne. Es itt nem csak a motorero a lenyeg hanm az egesz auto az aero-val es gumikkal egyutt. Abban meg a Michenlin utcahosszal a Bridgestone elott lett volna akkortajt... -
#16741888
törölt tag
válasz
Oliverda #30409 üzenetére
Csak azt nem értem, mire jó ez a bizonygatás, főleg ilyen módon.
Hamiltontól 10szer ennyi balfaszságot lehetne előszedni, sikerült 3at találni és most rohadt elégedett vagy? LOL Alonsoról nem is beszélve, Button? Mi volt ez a hétvégén? A húdejó vigyázunk egymásra tavalyi török nagydíj után. Szánalom.
Gyengébb autó? Jah, főleg az év elején... Csak ismételni tudom magamat, vissza kell keresni a 2006os postokat, egyöntetűen az volt a vélemény hogy kamuvilágbajnok....
MIÉRT változott ez?
-
Sundesz
addikt
válasz
Oliverda #30341 üzenetére
Alonso is jó íven volt, így érthető, hogy nem engedett, mert a következő kanyarban már a belső íven fordult volna. Meg lehet látni, hogy elég hosszú féktávot vett, míg Button gyakrolatilag csak a féktávon esett be mellé, de éppen ezért versenybaleset. Sajnos Alo szempontjából már mindegy, hogy Button büntették volna, az ő versenye ott véget ért.
A pályabírók már nem tolhatják vissza az autót a pályára, az lett volna az egyszerűbb megoldás? 2007-ben is daruval emelték vissza Hamilton-t a Nürburgring-en.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #30341 üzenetére
Ezen a képen még mindig azt látom, hogy mögötte van. A hátsó kerekét találta el, úgy hogy Alonso a kanyar közepén volt, és rohadtul be tudta volna venni.
És hely is volt, Alonso végig a külső íven maradt. Button egyszerűen kitette, volt ott elég hely, csak a csúszós pálya miatt nem tudott ő sem szűken fordulni.
-
Peterbilt379
csendes tag
válasz
Oliverda #30300 üzenetére
"Döntött az FIA: Silverstone-tól korlátozzák a kipufogó-diffúzor rendszer használatát
Herélik a bikákat."
Ez jó!
Na igen, mindjárt más lenne a kép, ha Vettelnek kéne harcolnia a futamgyőzelemért, és nem az élről megnyerni a versenyt. Mert úgy azért könnyű futamot nyerni.
Remélem, hogy elveszik a RedBullnak ez a fölénye és fej fej mellett lesz a többi csapattal.A Ferrarinak szerintem most kezdődik a főszezon, mert tavaly ilyenkor kezdtek talpra állni, főleg Európai futamokon.
-
.bableWes
őstag
válasz
Oliverda #30217 üzenetére
nagyon megváltozott ez az f1. nem merik öket elengedni esöben. - jogos, hogy leállitották, de miért mentek 9kört az sc mögött másodszorra? -
nem kapni ezért büntetést, hogy belenyomom a másikat a falba?
mikor volt '08ba, hogy Hami és MAssa feketét kapott mert roszkor jöttek kereket cserélni?
most meg csak ugy elnézik, hogy belenyomja a másikat a falba. de esöbe meg piros zászlo. komolyan mondom vicc néha a "király kategoria'' -
eXodus
őstag
válasz
Oliverda #30180 üzenetére
Már megint olyan videót szúrsz be aminek köze sincs a mostani esethez?
Többiek miről beszéltek amikor azt írjátok h nem bírja a nyomást vettel?
4óra alatt egy kicsit csúszott meg... A többiek ott ütköznek ahol tudnak... Ezek szereint az össezs többi versenyző még ennyire nem bírja a nyomást... -
PazsitZ
addikt
válasz
Oliverda #29577 üzenetére
"Hamilton elmondta"
De hát Hami az egyszer ezt mond egyszer azt, nem?Azért vicces, amit előadsz. Hogy te Haminél és a Mekihez tartozó mérnökök és csapatfőnöknél is jobban tudod mi az exakt helyzet.
Aki meg mást állít mint a te ideád, az csak légből kapott tippeket szór.(#29584) Oliverda: Nem értem mire gondolsz
, de biztos.
Ami képeket láttam legutóbb, az alapján nedves az aszfalt, de mintha most épp nem esne. Persze ez bármikor változhat.
-
stvnppp
senior tag
válasz
Oliverda #29573 üzenetére
Analysis: McLaren ruing Canada rear wing choice?
(#29577) Oliverda
Ebben a cikkben vannak adatok is, a legtöbben 320 felett mentek, míg Button 316 km/h, Hamilton 314-et. Whitmarsh nyilatkozta, hogy sokat veszítettek az egyenesben a qualon, többet, mint amit behoztak a lassú részeken. Azért erre az edzéseken rájöttek volna, és cserélték volna a szárnyat, ha tudták volna. -
stvnppp
senior tag
válasz
Oliverda #29552 üzenetére
Ha megnézed a cikket, amit az előbb linkeltem, abban látszik a különböző hátsó szárnyak felépítése, és így 'ránézésre'
a Red Bull-Ferrari-Mercedes megoldása tűnik hatékonyabbnak. Ez látszik az összehasnlító képen, amit Te is linkeltél fejlebb. Az Whitmarsh-os interjúban, amit linkeltél, abban is elég bizonytalanul ("I hope so...") nyilatkozik ezzel kapcsolatban. Meg szerintem 60%-ra nem vállalták volna be az egyértelműen a vizes beállítást, főleg úgy, hogy a többiek szárazra mentek. (Vagy valami nagyot akarnak húzni...)
Persze hivatalos forrásom nincs, de az mikor szokott lenni ilyenkor...
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #29555 üzenetére
Nem hiszel nekem, na jól van.
Alapvetően a DRS-ük típusa eldönti a kérdést, hogy nincs kisebb szárnyuk erre a futamra. Hosszútávra fejlesztenek, ebbe nem fért bele, hogy csináljanak egy teljesen új típusú szárnyat, ami csak egy versenyre jó.
Manapság már nem úgy működik, hogy állítom a meredekségét a hátsó szárnynak. Kifejlesztek egy bizonyos aero-koncepciójú típust és esetleg ebből a típusból csinálok néhány variánst eltérő leszorítóerővel plusz Gurney-lemezkékkel finom-állítgatok.
A McLaren Montrealba a már ismert és versenyzett hátsó szárny típusát hozta, ebből a legkisebb leszorítóerőset [ha egyáltalán több variánsa van, szemre nehéz megmondani] és levették róla a Gurney-kat, ezzel is csökkentendő a leszorítóerőt és a légellenállást.
Úgyszintén a Speed Trap adatokat is annak tudatában kell nézni (bár elég gyenge értékeket regisztrált ott a McLaren), hogy nem mindenki ugyanakkora távolságot utazik egy egyenesben a 'top end speed'-del. Ha később éred el a hasonló végsebességet, akkor lassabban is teljesíted azt a szakaszt, mint az aki hosszabb távon utazott nagyobb sebességen.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #29524 üzenetére
Nem én értem félre, "a média értette félre" ez a belső infó lényege, ami később jött és nem nyilvános.
Martin próbálja rejtegetni a csapat sz*rát. Elkalkuláltak, -konfiguráltak minimum egy kardinális dolgot, vagy többet!
Az eső azért lenne jó Martinnak, mert az esős futam elmosná ezt a sz*r és kevésbé vennék észre.
Lewis az időmérő után azt mondta, hogy leginkább száraz futamot preferálna. Olyan nagyon ne éld bele magad, hogy esőben jó lehet a McLaren; a kis légellenállást igénylő hosszú szakaszok akkor sem fognak eltűnni a pályáról és a 7. fokozat még nagyobb probléma lehet.
-
-
IreN!CuS
addikt
válasz
Oliverda #29158 üzenetére
Igazából ez a legviccesebb "Szvsz, tudom hogy a szerelem elvakít, de azért ennek is megvannak a határai."
De őt a gyűlölet vakítja el,de az teljesen normális -hiszen róla van szó- mert akkora arca van hogy alig fér be a Ph képzeletbeli világába,aztán amikor vitára kerül a sor úgy veszi elő a személyeskedés és a lenéző hangsúly mint ha normális ember lenne.Majd jön a nagy simezésével - amivel felsőbbrendűségét akarja fitogtatni,hogy ő bizony kemény netes játékos és tudja mi a dörgés - meg,hogy mire hogyan büntették meg,ami nem irreleváns , meg biztos reális is volt a büntetés,mert mint kívül álló nevetségesnek tartom.
(nem csak arra gondolok akitől kimásoltam a szöveget)
-
dokar
addikt
válasz
Oliverda #29042 üzenetére
... Glock-nak pedig riszpekt.
Csak nem az a Timo Glock védte most meg Hamiltont, aki 2007-ben egy elegáns félrehúzódással segítette világbajnokká Hamiltont 2 kanyarral a verseny vége előtt? Kicsit sem meglepő?
Tehát javítsd szépen, hogy "Glock-nak pedig riszpekt megint."
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Oliverda #29046 üzenetére
[link]
(kb ingorálod a postjaimat
)
Szemmel látható, a fékezést nem vitte túlzásba, még csak gumifüst sincs. Az eset előzményeinek listája igen hosszú, az i-re a pont az volt, hogy Senna nyerte ugyan az időmérőt, de a rajtrácson a poros ívre rakták az első kockát. Ezellen Senna tiltakozott is, de Balastre(francia, Prost francia, baráti viszony) szándékosan nem helyezte át a pole-t. Senna nem bízta a véletlenre, 1990-ben nem hagyta veszni a VB címet.
JJános:
hoffman_ @ #29030:
"Igenis vannak pilóták, akik jobbak és fontosabbak, mint mások. Ők többet tehetnek meg, én ezt vallom. Hamilton egy közülük, habár közel sincs egyedül."
Aktív témák
Hirdetés
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gránit mosogató
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gumi és felni topik
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Nehéz helyzetben az SMIC, régebbi chipet használ az új Huawei laptop
- További aktív témák...
- Szép Dell Precision 5560 Slim Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 64/1TB RTX A2000 4GB UHD 4K
- Acer Nitro V 16 AI Gamer Laptop! Ryzen 7 260/RTX 5070/32gb DDR5/2TB SSD/2560x1600/180hz/Beszámítok!
- Szép Dell Precision 5560 Slim Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" Xeon W-11955M 64/1TB RTX A2000 4GB FHD+
- AOC CQ27G2S Monitor (2K/VA/165hz)
- Samsung C27F396FHR Monitor
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! I3 10100F / RTX 2060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Crucial 240GB SSD eladó
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest