- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
válasz
Razor18 #17765 üzenetére
Ha írásos anyagot szeretnél, akkor tessék [itt megtalálod] az általam fordított 747 TRC anyagát, igaz ez PMDG-hez és FSX-re készült, tehát egy csomó dolgot nem fogsz megtalálni az FS2020 747-esben, illetve a fájlok betöltését is figyelmen kívül hagyhatod, de alapnak jó lesz.
A téged kimondottan érdeklő pontok a negyedik fejezetben találhatók.
Más kifejezetten 747-tel foglalkozó magyar nyelvű anyagot én nem ismerek, ha megy az angol, akkor oktató videóim vannak, amik hiper részletesen taglalják az autoflight módokat.Egyébként olyan nincs Boeingban, hogy FMGC (az Airbus elnevezés), Boeingben FMC CDU van, vagy csak simán FMC.
CMD L-C-R, ahogy Korcsii leírta, annyi kiegészítéssel, hogy ha LAND3 autolandet szeretnél végrehajtani, azt csak akkor tudod, ha mindhárom robot aktív, tehát L-C-R be van kapcsolva. Viszont ilyenkor ILS CAT IIIb is megy, tehát vakon szállsz le a géppel. Újabb gépeknél ehhez már csak két Autopilot kell A és B (más mondjuk nincs is), de a púposka egy régi bútordarab.
Egyébként most már készül a CATIIIc is, ami úgy néz ki, hogy autoland, centerline tartás, BTV, majd a ground utasításai alapján (amit vagy ACARS-on, vagy CPDLC-n keresztül küldenek) autotaxi az állóhelyre.
Csodálatos korban élünk. -
Korcsii
őstag
válasz
Razor18 #17765 üzenetére
FS2020?
Az alap 747 lelkivilága nem teljesen ismert még számomra, valahogy így kéne lennie:Ha jól sejtem, akkor nem a kezelőszervekkel avatkozol be, hanem csak betekered manuálisan a kívánt értékeket a műszerfalon. (Bár alapvetően ha teljesen kézzel viszed a kezelőszervekkel, akkor is el kell vinni olyan állásig, ahonnan tudja folytatni, és kb ugyanaz).
Ebben az esetben legtöbbször csak vissza kell navigálni az útvonalra (vagyis bizonyos szögben felé tartani), illetve biztonságos emelkedési/süllyedési varió kell (ego olyan helyzetet kell teremteni, ahonnan a robot tudja folytatni). Ezután csak be kell nyomni az LNAV - VNAV gombokat (feltéve, hogy CMD + A/T aktív). Szóval gyakorlatilag ahogy az legelején kell.
Még olyan probléma lehet, hogy közben már elhagytál 1-2 útvonalpontot, ami benne maradt az FMC-ben. Akkor azokat törölni kell (következő pont melletti gomb, majd a lista legelejére rakod, direct-elsz).
Cruise speed :
Az FMC felprogramozásakor meg kell adni az Init Pref oldalon Cost Index-et, ami alapján kiszámolja, hogy lassabban de tovább repülünk vagy rövidebb ideig gyorsabban égetve az üzemanyagot. Értékét a légitársaság határozza meg, BAW-nál 40 vagy 400 (attól függően, hogy 2 agy 3 karakteres a rendszer).
Ezt az értéket a CRZ oldalon kellene látnod (ha le van modellezve), ECON SPD (lehet mach érték), és ott is tudod felülbírálni kézzel.240 csomó egyébként utazómagasságon nem kevés. Minél magasabban repülsz, annál ritkább a levegő, annál kisebb nyomás nehezedik a pitotcsőre, ami miatt kevesebbet ír. Ezért szerencsésebb lehet a mach értéket nézni (ami viszont limit, talán 0,9 mach a max, amit tud, 0,85 mach körül van általában a cruise speed).
Beépített ATC vagy valamelyik online hálózat valódi irányítóval? Előbbire nem tudom, hogy van-e lehetőség, utóbbinál a valóságot kell nézni. Nyilván a szélirány határozza meg alap estben a pályairányt (szembe szélben szállunk el).
Ha több párhuzamos pálya is van, akkor azok vagy (eltolt) bajonett elrendezésűek (lásd LHBP), és akkor adja magát, hogy kevesebbet kelljen gurulni a terminálig, vagy ha teljesen egy vonalban vannak, akkor valamilyen helyi rend szerint üzemelnek, pl:
- EGLL runway alternation: hetente fordított sorrendben 6-15 közt az egyiket, egyébként a másikat használják leszállásra - kivéve most, mert visszatértek egy pályás üzemre (de most azt rotálják hetente). Heathrow Noise
- EHAM: sok a pálya, inkább csináltak rá egy oldalt a hollandok: DutchVACC - Active Runway+ vannak még a NOTAM-ok, amiben lehetnek pályalezárások
Kevésbé pandémiás időkben a legegyszerűbb a Flightradar24-et nézni, ott látszik, hogy melyik pályát használják épp a valóságban.
STAR annyiból még nem egyszerű, hogy egy adott pontból, egy adott pályára több STAR is létezhet (pl szintén EGLL: LOGAN-ról érkezve LAM, OCK, BIG, WEALD mind lehet a forgalom függvényében - mondjuk most nézem, rég repültem, már van LOGAN1/2H STAR is, ami gyakorlatilag a régi LAM3A)
CMD L/C/R: ugyan azt csinálja, redundancia a szerepe, lehet válogatni (pl lehet úgy is, páros/páratlan járatszám alapján használják, vagy épp melyik oldalon ülő pilóta viszi a gépet).
-
sheep
addikt
válasz
Razor18 #17749 üzenetére
Elvileg automatikusan bekerül, ha a főképernyőn kiválasztod az induló/érkező repteret és az IFR-t, akkor egyből látod a felajánlott útvonalat amit te még szerkeszthetsz ahogy akarod (pl. melyik pályára akarsz leszállni és direkt approach helyett választasz sid/star-t)
Elvileg ha a fly-ra nyomsz ezek mind bekerülnek a naviba, viszont úgy vettem észre hogy néha bugos: amikor beölti a játékot sokszor más procedúra van beöltve mint amit választottam, ezért újra át kell nézni és kézzel javítani. -
sheep
addikt
válasz
Razor18 #17714 üzenetére
Nekem jól működik a trim, a disznón a szokásos hat switch gombokra raktam. Illetve gondolom hogy hasonlóan működik mint nálad, de én ezt nem veszem problémának, sőt örülök hogy ilyen kis léptékben lehet trimmelni. A többi szimnél sajnos nem lehet ennyire precízen kezelni. Hozzá kell szokni, de sztem simán vállalható.
-
válasz
Razor18 #17553 üzenetére
Na akkor kezdődhet is lassan a mit vegyek kérdéskör (persze miután elmúlt, azaz biztos lesz
). Condor miatt is szerettem volna, de csak olyan felemás motivációm volt, msfs-el együtt már azt mondom hogy jöhet.
Rift CV1-em volt sokáig, aztán eladtam, mert nem gyerek kompatibilis az, hogy ki vannak pakolva a szenzorok + a hmd. Folyton elrakni/előszedni pedig aztán végképp nem volt kedvem. A Quest ezt megoldaná, és akkor már inkább Quest2 ugye. Használja itt valaki szimulátorhoz? Mik a tapasztalatok?
-
Freiherr
őstag
-
energomatt
őstag
válasz
Razor18 #17539 üzenetére
Nagy nehezen összehoztam, hogy az FPS-t kiírja. Több adatot nem tudott megjeleníteni maximum kettőt egydőben, de a többi kevésbé fontos. Az már csak egy szépséghiba, hogy hogyan jelenik meg. Elől az szerepel D0311 utána jön csak mellette az FPS. Ezt a felesleges adatot nem tudom kivenni.
-
Freiherr
őstag
válasz
Razor18 #17420 üzenetére
Én csak és kizárólag GA gépeket repülők, ott G1000- en van ilyen funkció, FLC mod a neve.
Ott pl. beállítom C-172- n a 70 csomót, és azt tartja folyamatosan, a VS- t meg automatikusan variálja, hogy tartsa a megadott sebességet. Így tudod a legmeredekebb mászást kicsiholni a vasból, minden gépnél más ez a sebesség. Ugyanúgy tudod ebben az üzemmódban állítani a sebességet + -, mint pl. VS módban a variót. -
Korcsii
őstag
válasz
Razor18 #17420 üzenetére
Szerintem a Boeing féle FL CH gombra gondolt szerintem a kolléga. Tehát a variót variálja úgy, hogy a megadott sebesség tartása mellett emelkedhessen. A gomb neve is utal rá, hogy talán gyakoribb az alkalmazása az utazómagasság változtatása (step climb) során.
Airbus-nál most nem rémlik, hogy van-e ilyen,- bár ha a Speed fixen be van állítva, akkor managedben valószínűleg így csinálja. De az emelkedést amúgy az FMC/MCDU viszi általában. -
ToMy_
tag
válasz
Razor18 #17087 üzenetére
Ez fura, nekem meg ilyen jött pár napja az MS-től:
"We received your last payment of 300,00 HUF on Friday, August 28, 2020 for your Xbox Game Pass for PC (béta) subscription. Thank you!
We want to let you know about a change to the amount of your next payment. Unless you cancel two days before Monday, September 28, 2020, we’ll charge 1 390,00 HUF every month to your MasterCard ******.
We’ll tell you if this price ever changes. Cancel any time to stop future charges or change how you pay by visiting your Microsoft account. How do I cancel my subscription?"Ebben nincs szó a 3000 HUF / hónapról, csak 1390.
Mi a forrás?
Na közben megvan, a store-ban is már 3000 HUF-ot írnak. Hát, innentől oda dugják, ahová gondolom.
Bár lehet, hogy ez csak az újakra vonatkozik, mert az előfizetés kezelésénél továbbra is 1290 HUF van, ami ismétlődően megújítható a 300 HUF-os lejáratakor. -
buke
tag
válasz
Razor18 #17073 üzenetére
Razor18: nekem is eltűnt Hotas X-nél az érzékenység állítás, pedig most nagy szükségem lenne rá,mert az egyetlen nagyvas a 787-es, amit tudtam manuálisan irányítani a patch óta nem reagál az emelésre eléggé vagy inkább sehogysem.Egyszerűen lezuhanok.
Amúgy meg az fps cockpit nézetben nagyvas esetén giga város és sok nagy reptér mellett, 75% ai-val maradt a 22-25 körül, de végül is egy 1060-as kártya ennyit tud. Valakinél javult az FPS ??
-
Korcsii
őstag
válasz
Razor18 #16583 üzenetére
A fék nálam is (G940) ilyen, ha jól értem, de látszólag jól működik:
Sensitivity alatt mindkét brake axis grafikonon fentről indul, le megy, majd újra fel, de alatta a sáv az folyamatosan megy felfele. Gyakorlatilag mintha a grafikon az abszolutértéket mutatná, alatta a sáv pedig a tényleges (vagy gyakorlatilag százalékos) értéket.
Hozzárendelésnél kapott egy Reverse axist, és látszólag jó.
Bár most A320-ban rápróbálva azért kicsit összevissza mozog a pedál. Nagyjából jó, talán a felétől kezd el nyomódni. Viszont van, amikor ha hozzáérek, akkor előbb visszább ugrik - magyarul mintha félig benyomva lett volna alapból, viszont ezt nem tudom tartósan előhozni semmilyen állásban. Szóval inkább arra tippelek, hogy a normál tartományon kívülre ugrik a pedál fizikai modellje valamilyen pillanatnyi input jitter miatt. Érzésre nem fékez, de ténylegesen nem tudom ellenőrizni, mert ugye a féknyomásmérő nem működik, az ECAM Wheel page inop, emiatt a fékhőmérsékletből se lehet következtetni.Én meg megint túl sokat várok el egy alap géptől. -
wd.taz
aktív tag
válasz
Razor18 #16583 üzenetére
Szia!
Deadzone-t kell állítani, meg ha jól emlékszem "Reverse-re"? kell állítani, mint amikor az egeret FPS játékban fordítva szeretnéd használni.
Többiek!
Sziasztok! Jól megpezsdült (felrobbant) itt az élet!!!
Mióta voltunk a "Pilots"-ban, azóta földön vagyok.
Lassan elő kéne venni a kormányt, meg a pedált.Szép napot
-
vlevi
nagyúr
válasz
Razor18 #16583 üzenetére
"majd ha teljesen benyomod a fékpedált, akkor visszamegy a pont grafikon tetejére "
Ez ilyen az én teljesen egyszerű Logitech wingman joystickom gázkarja is. De működés közben az teljesen jól működik, csak a grafikonon néz ki furcsán.
A helyedben deadzone-t állítanék rajta, persze ez csak félmegoldásmert egy Saitek pedált illene ismernie, és helyesen kezelni. -
-
wolruf
őstag
válasz
Razor18 #15881 üzenetére
Nem a VR hányingerrel van baj, az már nem nagyon lép fel (viccelsz, horizon lock nélküli Elite Dangerous SRV-n edződtem
), hanem a borzasztó szaggatások miatt, amikor a ,,talaj akad'', de minden más vígan mozog (pl műszerfal, stb...). Szóval ezért keresném a combosabb irányt, csak nem tudom, mifelé célszerűbb combozni
-
wolruf
őstag
-
Korcsii
őstag
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Razor18 #15410 üzenetére
Annó amikor 4:3-at leváltotta a 16:9 is ment folyamatosan, hogy csak egy csík az egész, és semmit se látni, és sose lesz olyan jó, mint régen, amúgy is a rövid ideig élő 5:4 volt a legjobb
Aztán valahogy mára senki se akad ki a 16:9-en...
Egyedül arra kell figyelni, hogy a monitor cm-ben mért magassága ne legyen (sokkal) kisebb, mint az előző volt, mert egyébként tényleg tank ablak effektus lép fel (legalábbis amíg az ember meg nem szokja). -
LimaBravo69
tag
válasz
Razor18 #14903 üzenetére
Huhh, köszönöm a rengeteg választ.
Régóta olvasom a a topikot, át akarom rágni magam rajta, de van pár év lemaradásom
Azt látom hogy van itt egy összeszokott társaság, jólesik, hogy egy idegen kérdésére ennyien adtatok választ és próbáltok segíteni.Elnézést kérek, a kérdést félreérthetően tettem fel.
Szóval cserélnék alaplapot, procit és videokarit, és tulajdonképpen arra vagyok kíváncsi, hogy van-e olyan lap/proci/kártya trió ami különösen ajánlott, vagy ellenkezőleg, olyan amit kerülni kell.
Azt már tudom hogy Intel és NVidia páros az ajánlott, az AMD és az ATI kártyák nem jó válsztások - legalábbis a 2012-ben leírtak alapján (még csak ott tartok az olvasásban
).
Szóval mégegyszer küösz mindenkinek, ismét előre is!
-
sqpp
őstag
válasz
Razor18 #14909 üzenetére
Én csak azt sajnálom, hogy nem tudja kihasználni rendesen a procit a repszim, milyen jólenne ha pl az objektek meg minden full jók lennének, stb. Tehát fix 60 meglenne például, emellett kicsikét valósághűbb lenne minden, X-Plane 11 se olyan rossz már amúgy!
Mármint az i7-esem használja ki asszem egyedül a repszim.. de pl a VGA-ból alig eszik, pedig pár hét és itt a 12 GB VRAM is... Jó lenne ha mindent betöltene amit csak tud és lenne ott is haszna.
-
LWhite
tag
válasz
Razor18 #14903 üzenetére
Annyi kiegészítést tennék, hogy FSX-nél azért eléggé számít a "húzkodás", egy kitesztelt, fix 4,5-4,6 GHz-re képes proci azért jónéhány fps-t jelent egy 3,9 GHz-es képest is (HT-t le kell tiltani).
Erre már inkább a 3770K képes (ha lap csere nem lesz). Az aprón ebből is lehet találni.Sok teszt alapján RAM-ból a magasabb órajeles (pl.: 2133Mhz) és ami fontosabb, alacsony időzítéses jelent szintén néhány fps-t. De hogy ez megér-e annyival magasabb árat?
Jellemzően nem a VGA jelenti a korlátot az FSX-nél.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- iPhone-t használók OFF topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen videókártyát?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- Asus Rog Strix G16
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S25 Ultra 1TB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest