-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
wd.taz
aktív tag
válasz
Geryson #10234 üzenetére
Hali!
Ezen én is elgondolkoztam nemrég, bár a 737-hez elég a három. Viszont amit külön vesz az ember, azon ugyan az a csatlakozó van vagy USB? Ha ugyan az (azt hiszem talán PS2) akkor azt rá lehet kötni az alaplapon lévő PS2-re, vagy hogyan?
Most rudder-re hajtok, egyelőre PRO Flight lesz, de később mindenképp építek egyet "vasból".
-
RCH663
aktív tag
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #9891 üzenetére
Már több mint két hónapja [nyilvános], azt hittem mindenki tudja. Mindenesetre nem siették el a fiúk, hogy a hivatalos oldalra is kirakják.
A 748-ban kidolgozottabbak a textúrák, talán ezért látszik szebbnek.
(#9893) Korcsii: V2-ben lesz majd on board checklist is. Ahhoz hasonló lesz, mint a 777-esen.
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #9892 üzenetére
VC nagyjából ugyan az, mivel jóval az első igazi darabok megjelenése előtt jött ki az extension pack. Ha jól tudom, a valóságban is eléggé hasonlít a kettő, csak néhány kapcsoló/felirat máshol van, meg ha jól rémlik, zöld helyett kékes színnel világít az FMC meg a társai. Elvileg a V2-ben már új lesz minden, gondolom a két típus közötti különbségeket is kidolgozzák. Viszont nem lesz ingyenes update, hanem meg kell venned - de mintha olvastam volna kedvezményről régi usereknek.
ui: config managerben át kell állítani, hogy melyik gépet akarod használni, különben rossz helyen lesz a viewpoint VC-ben (így is rettentően rázoomolva kezd, de legalább a fejed nagyjából jó helyen van - nekem mániám, hogy elállítom).
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #9887 üzenetére
CLX is kamu livery? Nehogy nekiálljak annak is.
Legalább annál nem lenne olyan nehéz a részletekről is forrást gyűjteni, mert házhoz jön, nem úgy mint a BA World Cargo.
Mit összeszenvedtem a hajtóművekkel...
Egyébként szomorú. Náluk nincs olyan, hogy más típusokkal is lehet repülni egy adott útvonat? BAV-nál ugye eleve classic 737 van csak, és helyettük repülhető bármelyik NG. Ugyan úgy Airbuson belül lehet váltani (A319-A321), meg végső soron a longhaul gépeknél is. Persze az ajánlott gép mindig a valódi, és a logger sem olyan összetett és szigorú, mint ott.
-
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson #9873 üzenetére
Az időjárás beállításoknál mi van kiválasztva az FS-ben? User defined-en kell lennie. Én úgy szoktam használni a REX-et, hogy az FSX indítja, minimalizálom, megyek repülni, és folyamatosan frissíti magát közben. Ha nem frissít akkor gáz van, virágboltival ilyan előfordul, meg néha a rendessel is.
.NET frame work frissítést ajánlok, vagy ha volt akkor szedd le, mert 2.0-t használ a REX, és ha nem megy akkor legtöbbször ott nem stimmel valami
-
ChipKng
aktív tag
válasz
Geryson #9875 üzenetére
Akkor ott valami nem stimmel. Egy kis fekete keretes ablaknak muholdas idojarasi keppel ami mutatja a jelenlegi poziciodat. Bar azt irja, hogy frissiti az idojarasi adatokat de ra szoktam nyomni, hogy frissitse mert ha nem rugom hatson sosem csinalja meg. Miutan letoltotte sajat maganak az a kis cucc, utana ha inditom a repulest az FSX-ben akkor mar irja is a kis uzenetet, hogy a REX tolti befele az idojarasi adatokat.
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #9844 üzenetére
Ezt így elég nehéz lesz elmondani, mert simán lehet, hogy valamelyik beállításod rossz.
A normal Take-off procedure egyébként (fényeket és egyebeket most hagyjuk): FD ON, A/T és AP kapcsolók ON, tolóerőszabályzókat N1 40 %-ig fel (a két hajtómű tolóerőteljesítményét ezzel kiegyenlíted), majd push TO/GA, 80 csomónál throttle hold van, de ha úgy állítottad be, bármikor felülbírlhatod manuálisan is a tolóerőt. Erre RTO kapcsán nyilván szükség lehet.
A/T-t jellemzően akkor csapja le (valós gépeknél nem is engedi felkapcsolni), ha nincs az FMS számára semmilyen sebességérték megadva, vagy hibás valamelyik érték.
Próbáld meg, hogy nem dark cockpitből indulsz, hanem full beállításokkal, mert ilyen esetben elég az A/T felkapcsolása, a TO/GA funkciónak akkor is mennie kell.
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #9829 üzenetére
Én korábban ASE-t használtam, most pedig AS2012-t.
Előbbiben nem lehet egyenként útvonalpontokat bevinni. Utóbbiba viszont igen. Ha otthon leszek, majd küldök róla képet is.
Egyébként én a helyedben a 2012-őt venném meg, sokkal jobb a motor, valóságosabb a szimuláció, iszonyú nagy (több száz darabos) a textúra könyvtár, gyakorlatilag mindent személyre tudsz szabni (felhők, ég, víz, nap, hold, talajtextúrák, utak, reptéri fények, villámok, egyéb hangok, stb). Olyan, mint a REX, csak kevéssbé erőforrrásigényes és sokkal gyorsabb.
És a Simmarketen kedvezményesen lehet megvenni.
A PMDG .rte kiterjesztéssel dolgozik.
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #9816 üzenetére
Az Auto Brake kapcsolója mellett balra, van egy MFD felirat, az alatt vannak a lower DU kapcsolói. Az ajtókat az OHD panelen tudod megnézni, a DU-on a hajtómű paramétereket tudod szétosztani két képernyőre, valamint a hidraulikus nyomást és a féktárcsák hőmérsékletét ellenőrizheted. Valamint a pushback utáni flight controlls checket (full left-neutral-full right, stb) tudod végrehajtani.
Ha inop a két kapcsoló, akkor valószínűleg EFIS/MAP nézetet használsz a képernyőkön. Át kell váltanod PFD/ND-re, csak ezután lesznek akítvak a gombok.
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #9813 üzenetére
Azt akarom igazából megtudni, hogy ha derated T/O-t csinálok, akkor a gomb megnyomása után is maximum csak a tiltásig csinálja a tolóerőt, ugye?
Igen, addig az értékig, amit az CDU N1 Limit oldalán látsz, ami nyilván függ a hőmérséklettől (is). Az N1 Limitet egyébként bármikor felülbírálhatod manuálisan, ha nagyobb teljesítményre van szükséged.
-
Cypresss
senior tag
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Geryson #9541 üzenetére
Igen, azt már megtettem. Igazából a legnagyobb probléma a darabos mozgás. Finom manővereknél kikészít. Óvatosan elkezdem dönteni egyik irányba. majd megakad. Nyomom kicsit erősebben, még erősebben, aztán hupsz!, megugrik egy kicsit. Olyan, mintha a rúgó alatti tányér nem csúszna rendesen a karimán, hanem kicsit tapadna hozzá.
De egyenlőre visszatettem a jó öreg Logit, kicsit kiporolva, kitakarítva (gázkar visszaillesztése nem volt egyszerű, de végül siker lett)cintula187: Nem úgy tűnt a csomagolás alapján, bár manapság kitudja...
-
-
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson #9357 üzenetére
Akkor áll fent a jegesedés veszélye, ha a levegőben túlhűlt vízgőz található. A tűlhűlt vízgőz nagyon instabil, kisebb behatásra is azonnal szilárddá kristályossá válik.
A jegesedésnek három fajtája lehet:
Rime Ice: durva matt jegesedés: Túlhűlt felhőben rakódik le, repülési tulajdonságokat rontja, de lazán tapad könnyű eltávolítani,
Clear Ice: sima átlátszó jég, pl ónos eső, csapadék elemek okozzák, nehéz eltávolítani, nagyon lerontja az aerodinamikai tulajdonságokat,
E két típus kevert formában is jelen lehet.
harmadikat nem a túl hűlt víz okozza:
Frost (zúzmara): látható csapadék nélkül megy végbe, ha a hideg, negatív hőmérsékletű repülőgép nagy nedvesség tartalmú levegőben repül.
Tehát a lényeg, hogy adott nyomáson, hőmérsékleten mikor válik telítetté a vízgőz.
0 és -8 fok között minden párásságot, felhőt és csapadékot erősen jegesítő hatásúnak feltételezünk. (az is)
-8 és -40 között csak felhő és/vagy csapadék jelenlétében keletkezik jegesedés.
-40 alatt nincs jegesedés (fizikai, és légköri okok együttes hatására) (mindenképpen telítetté válik a vízgőz, és kicsapódik, "adiabatikus" folyamatok)
Jégtelenítés:
Alkoholos/fagyállós: Légcsavart, szélvédőt lehet vele jégteleníteni, bekapcsolás után folyamatosan ereszti a folyadékot a felületre, hatékony, de korlátozott az üzemidő a vegyszer mennyisége függvényében.
Felület, részegység fűtése: lehet elektromos, vagy forró levegő. Elektromos folyamatosan nem használható, mert túl hevítheti a felületeket, ami kilágyulást, deformációt okozhat. (kivétel a pitot, és egyéb jeladók fűtése, azok erre vannak tervezve) Legtöbbször relé kapcsolja ki-be, adott időközönként. Nagyon sokat fogyaszt, nagyon terheli a generátorokat.
A forró levegő nem minden esetben hatékony, vagy ha az, akkor szintén szerkezeti deformációt okozhat. Mivel a hajtóműből megcsapolt forró levegő kell neki, némileg csökkenti a teljesítményt. Dugattyús motornál hőcserélőről megy (kipufugó, olajhűtő általában)
A belépő élek jégtelenítése leghatékonyabban egy ráragasztott gumi tömlővel oldható meg, ami folyamatosan felfúvódik majd le ereszt. (ez elég kis mértékű, épp csak annyi hogy leváljon a jég, hátránya, hogy pont ott rontja a szárny aerodinamikai tulajdonságait ahol a határréteg kialakul. Le és felszállás közben épp ezért nem használható.
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #9212 üzenetére
Szépen mosolyog.
Ne tudom, de nekem a cargo sokkal jobban bejön, mint az utasszállító variánsa. Persze lehet csak azért, mert ahhoz legalább már volt szerencsém élőben is (ráadásul legelső itteni reggelén).
Kéne majd egyszer repülni valami jó útvonalat az új vasakkal.
Persze csak ha már ki Cessna-ztad magad, és a 737-et is unod, ráadásul még 747-8F-ed is meglesz (ja meg nekem a rendes livery, nem csak az előre legyártott gyári fictional).
-
válasz
Geryson #9219 üzenetére
A vinyo kérdés az kilőve, mert SSD ről megy...
Ami a RAM-ot illeti az is nem rég cseréltem. 4G OCZ volt bent 1333Mhz, most 8Gb Corsair 1600Mhz! Az akadás nem szűnt meg. Aztán gondoltam a VGA ra! Eddig HD5750 1Gb VaporX volt, de az csak 128 széles. Cseréltem egy HD6850 2Gb re ez már 256 Bit-tes BUS sávval rendelkezik, de ez se oldotta meg a gondom!
A Parasztias megoldás az, ha leragasztom a kijelző két szélét egy 15cm papírral!
Akkor nem fog zavarni! -
válasz
Geryson #9214 üzenetére
A kérdés jó!
Max annyit tudok hozzá tenni, hogy több helyről ezt az infót kaptam, hogy célszerű limitálni...
A UTraffic-ot levettem "0" ra, de akkor is csinálja!
Amit most pl megfigyeltem, hogy az erőforrásfigyelőbe ugyan akkor vesz mintát, mint mikor beakad. Szóval mikor a diagram ugrik akkor akad a kép is.
Néztem a CPU felhasználás 30-34%
0cpu 90-95%
1cpu 10%
2cpu30-45%
3cpu2-4%
RAM 32%
4000lábon LHBP felet 38-40 fps közepes alacsony felhő rétegben.
Persze lehet olyan felhőrétegeket csinálni, ahol 16-18 is leesik, de érdekes mód ott nem lehet észre venni az akadozást!(bár lehet azért, mert a felhők nem fix tereptárgyak...)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Geryson #9149 üzenetére
Na most nem tudom, hogy stock géppel próbálkozol-e (melyik FS verzió?), de ha addon akkor ott előfordulhat, hogy komolyabb a gép kezelése, mint a többinek. A beépített gépek rendszerint már járó motorral indulnak.
Ellenőriztél mindent? Elektromosság, olajnyomás, stb? Velem eddig ilyen csak a levegőben volt, mikor kikapcsoltam a motort, majd ugyan ezt csinálva nem akart újra indulni.
-
Acor
aktív tag
válasz
Geryson #9029 üzenetére
Na igen hogy ebbol mi lesz...
Azt irja a nemet, hogy ingyenesen letoltheted a Beta verziot amihez jar a Hawai kiegeszito is 20 kuldetessel stb....stb..
Tovabbi kiegeszitok jonnek es hogy az Aerosoft fejleszt hozza (vagy mar megtette) dolgokat es azokat is majd meglehet vasarolni..Vagyis ugy csinalja a MS mint ahogy a windows-t dobta a piacra... beta....... teszteld majd egy honap mulva vedd meg... gondolom en....
Ez vagy bejon nekik vagy nem ebbol meg nem lettunk okosabbak majd 22nap mulva kiprobaljuk, csak optimistan
-
Đusty
addikt
válasz
Geryson #8924 üzenetére
Jól látod, én is azt hittem válasz nélkül maradok, csak te írtál :-).
Szóval konkrétan az a bajom, hogy az s-nyomogatós menüben van egy custom nézet amit bead benne a world walk camera nézettel és nem tudom kiírtani, hogy ne tegye. Szóval azt szeretném szerkeszteni, hogy mi legyen benne ezekben a nézetekben.
Csak annyit szeretnék amit te írtál, de nekem több van feleslegesen. -
Đusty
addikt
válasz
Geryson #8907 üzenetére
Igen az érkezési eljárásokkal már megbarátkoztam, bár még mindig nem igazán tudom mi alapján válasszak, jobb lenne ha rámutatva látnám őket és csak a végén kellene választani, ehelyett amire rányomok már beírja magát (hiába nem exec-eltem le) és ha mást akarok törölhetem ki egyesével a pontokat. Néha felajánlja ez "erase-t" de nem tudom mitől függ, hogy nem mindig.
Leírnád kicsit részletesebben, hogy a kameranézeteket hol lehet beállítani? Menüpont megnevezésekre gondoltam egymás után.
Igen az s után az a-t nyomogatva került be a nézeteim közé valahogy ez a "world walk camera"-nak nevezett nézet ami semmire sem jó és baromi idegesítő. Nem tudom kiszedni, hogy az "a" nyomogatásakor ezt ne adja be. -
Đusty
addikt
válasz
Geryson #8841 üzenetére
Nem az a baj, hogy pálya mellé rak az legalább standard lenne, vagy el sem kapja a jelet azaz az APP-t benyomva az nem kezd el világítani vagy ha elkapja közeledvén leold és elmegyek a pálya felett és kissé mellette tovább nem sűllyedve. Valóban volt olyan ahol működött most így nem emlékszem, hogy mindig itt van-e csak gondom és valóban a scenery miatt de holnap majd tesztelgetem.
Én szeretek hazaérkezni 31R-re csakhát így azért nem annyira.
(JA azt hittem ez FSX topik, de nem, szóval FSX és a skycourt-os elvileg legújabb verzióról (V2.0) van szó.)
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #8821 üzenetére
Valamennyi Just Planes DVD közül a legnagyobb kedvencem EZ
Nagyon látványos felszállások és landolások majdnem négy órán keresztül.
De a legjobb az, amikor a legelésző rénszarvastól háromszáz méterre száll fel a 747-es.
Régóta szerettem volna, hogy legyen egy igényes kiegészítő a reptérről, végül év végén az Aerosoft ki is adta FS9/FSX-hez is. Azóta csak ide viszek cargo gépeket.
-
-
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson #8634 üzenetére
Szia FSX.Cfg fine tune neked megoldja. AZt írják, hogy shader 3.0 moddal mennie kell a te kártyádon, a 6950 már nem rángat a hibás AA driver miatt. Fontos hogy ha cfg tune után ne akard az fs csúszkáit állítgatni, mert vissza állít jó pár dolgot alapra, és kezdheted elölről.
Az esetedben a kártya "etetése" adattal amit meg kell oldani.
-
hhelikopter
tag
válasz
Geryson #8629 üzenetére
Szia Geryson!
Köszönöm a gyors reagálást! A helyzet az, hogy pár hónapja építettem egy frankó gépet:ASROCK P67 Extreme4 Gen3
CORSAIR 8192MB Vengeance DDR3 1600MHz CL9 KIT CMZ8GX3M2A1600C9
INTEL Core i7-2600K 4.6 GHz 1155 BOX
HD6950 2GB GDDR5 TOXICFrankó minden, viszont úgy érzem, hogy a videókártya a gyenge pontja lehet a gépnek, sokan azt mondják, hogy az FSX az Nvidia-t jobban szereti. Nem tudom erről mi a véleményed?
Én helikopteres repülésbe nyomulok, és az ORBX által készített összes kiegészítő megvan, tegnap megvettem a Orbx - FTX: NA 0S9 Jefferson County International kiegészítőt. Itt koppantam egy elég nagyot, mivel a Minimum FPS 20 -ra lepottyant a pálya megközelítésékor, ami nagyon gáz, 30 FPS alá nem szeretek menni, sőt nem is megyek. A kérésem az lenne, hogy ha nem okoz nagy problémát akkor szíveskedj Nekem egy FPS tesztet csinálni a környék berepülésével, illetve a repülőtér különböző irányokból történő megközelítésével, úgy, hogy fel van telepítve az Orbx - FTX: NA 2WA1 Diamond Point kiegészítője is, a következő beállításokkal. (lásd lent) Igazából kíváncsi vagyok, hogy a GTX 580 mit tud, érdemes-e beruháznom. Előre is köszönöm a segítséged. -
-
válasz
Geryson #8609 üzenetére
Alapvetően lehetséges a második verzió is, de azért az valószínűtlen, hogy final-en egy siklópálya alatti magasságú waypoint van betéve. Ha rendesen meg lett tervezve az útvonal, FMC-ben ARR egyezik a kiválasztott RWY az ATC által adott RWY-jel, akkor ilyennek nem szabadna előfordulnia. Ha nincs rendesen felprogramozva az FMC, akkor persze bármi lehet, ez igaz.
BUD LAGO-n csináltam a minap egy CATIII C megközelítést PMDG 737-800-zal, hát kiderült, hogy a 31R ILS-e bő 10 méterrel balra a futópálya mellé hoz le a fűre.
-
cintula187
addikt
válasz
Geryson #8609 üzenetére
Nem vagyok most fsx közelben,de ott ronthatom valszeg el, hogy a Vnav tényleg benyomva maradt. Nem emlékszem már pontosan,de ha lehetséges hogy az APP-t benyomva a Vnav is bekapcsolva maradhat akkor itt lehet a gond. De az is lehet hogy app-t be se élesítettem és vnav maradt bekapcsolva. Ha ezek egyike se áll fenn a következő ilyen esetben, akkor leírom pontosan a körülményeket
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ingatlanos topic!
- Gumi és felni topik
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- GAMER PC : RYZEN 5 4500 / 16GB DDR4 / ASUS RX 480 8GB / WiFi / Bluetooth / 512GB M.2 SSD / 500GB HDD
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS , I5-7300U CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11, ( olvasd végig )
- Acer PREDATOR HELIOS NEO 16 / i9-14900HX / RTX 4070 (140W) / 1 TB SSD / 240HZ
- Topping A70 Pro fejhallgató erősítő
- Topping D70 Pro Octo DAC
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Több Lenovo Thinkpad x1 carbon gen 4 / 5 / 6 / 7 X1 Yoga gen3 6-9. gen i7, i5 procik
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged