- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
válasz Stauffenberg #9082 üzenetére
4 Giga ram az nem olyan kevés ám... fejlesztésénél lehet inkább már a sebességével (órajel és időzítések) foglalkoznék jobban, nem a méretével... bár lehet az is hoz valamennyit (64 bites rendszeren, az fsx.exe-ben a 2 gigás limitet kiütve - régebben volt itt egy remek program erre, bár én nem igazán tapasztaltam változást).
VGA szerintem nem olyan rossz... jobb mint az enyém, ráadásul ez ATI, amit kevésbé szeret az FSX, mégsem panaszkodok...
AMD... lehet mégis a procit kéne fejleszteni
Nem tudom, én lehet próbálkoznék még a cfg-vel, mert sokszor az is sok fps-t hozhat még.
DX10 meg szerintem jó, vagyis jó lenne, ha minden kieg támogatná, de pl LHBP is olyan, hogy élvezhetetlen szintre lassul tőle. Egyszóval ferihegyet próbáld meg inkább nélküle.
-
ChipKng
aktív tag
válasz Stauffenberg #9084 üzenetére
Mar pedig hiaba csereled le a VGA-dat, nem lesz jobb. Ergo igazi penzkidobas lenne a nagy semmire. Tobbszor elhangzott mar itt, hogy az FSX az bezony kokemenyen proci fuggo, ugyhogy proci+alaplap csere ha tenyleg akarsz valamit.
Nekem hiaba van intel (E8400) procim, nekem is alaplapot kellene cserelnem ha fejleszteni akarok, ugyhogy meg kivarok egy kicsit, mert mos nem ez a legfobb problemam.2B OR NOT 2B that is FF
-
RCH663
aktív tag
válasz Stauffenberg #9087 üzenetére
Igen, és nem
sweet spot a varázs szó. Le kell venni mindent nullára, tesztelni, állítgatni a szükséges dolgkat, és ha úgy megy akkor fps/forgalom arányban megtalálni a megfelelőt. A két legnagyobb zabáló az autók és GA, mert ezekből sok van, és baromi nagy körzetben számolja. A gond az autókkal az, hogy minden autót külön számol. Ha sűrű az úthálózat, akkor minden útvonal, minden egyes szakaszán számol egy, a beállításnak megfelelő számú autót. Városi környezetben ahol rengeteg az út, ez azt jelenti, hogy van 7-8000 számítani való pontunk. Ki sem kell őket renderelni, csak ki kell számolni, minden frame-re, minden alkalommal.... nincs az a rendszer amit nem lehet lefektetni vele.
Próbáljátok ki. Minden nullára, és utána fokozatosan apránként szabad csak tolni felfele a csúszkát. Nulla álláson kb 20-30% proci időd marad a többi dologra, mint scanery, időjárás, renderelés stb.
-
RCH663
aktív tag
válasz Stauffenberg #9144 üzenetére
FSXbenchmark 2011 egy küldetés file, ami automatán viszi a a gépet boston felett 7 percig, egy pdf-ben benne vannak a beállítások, és egy xcl file-ba lementi az értékeket.
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
válasz Stauffenberg #9144 üzenetére
Nem fps volt a kendács célja, hanem a táj ugrálásának a megszüntetése. FSX-nek van egy kis hibája, hogy nagy, 40-70 fps estén is ugrál, laggzik a táj. Számos oka van, hogy mitől lehet. Ez az egyik lehetőségre gyógyszer, nem mellesleg 15-20 fpst hozott nálam default flighton. De ez az érték csak ott igaz. Az fs teljesen másképp kezeli a az autogen részeket, és a costum 3d és photo real scenery-ket.
-
RCH663
aktív tag
válasz Stauffenberg #9181 üzenetére
MS Flight:
Ne hidd...
Fenn van a 2004, és fenn van x, megnéztem default hawai. A mesh részletessége, tényleg a 2004-hez van közelebb, gondolom az x-box miatt. a textúrákon meg annyit változtattak, hogy újabb shadereket használtak. 3 képernyőn ugyan úgy stutterel, 40-50 fps mellett is. Gyász.
Cypress: Dx10 üzemmódot végül próbáltad forszírozni?
-
fatal`
titán
válasz Stauffenberg #9181 üzenetére
"Kb FSX szint, de SOKKAL barátibb gépigénnyel. Nálam teljesen maximumra húzva is teljesen korrektül, akadozás és probléma nélkül fut, soha nem esik 60fps alá."
Ez nem csoda, semmit sem kell számolnia. Nincs AI, nincs komolyabb fizika, nincs irányítás, nincs semmi, így nem nehéz századannyi művelettel több fps-t elérni. Az lenne a vérciki, ha ugyanolyan szarul futna, mint az FSX.
Ezzel a grafikus motorral és ugyanannyi fizikával ugyanúgy 15 fpsed lenne lhbp-n, mint fsxben.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Stauffenberg #9184 üzenetére
FSX is használja a négy magot, gpu-t, csak a usernek kell egy kicsit turkálnia. Felkészítve fel volt már, csak nem "fejezték" be a támogatás hiánya miatt.
Ez a Prepar3D már megjelent, mikorra várható?[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz Stauffenberg #9184 üzenetére
Az FSX nem a grafikus motor miatt lassú, hanem a fizikai és AI számítások miatt. Nézd csak meg, hogy kb 30%-kal gyorsabb csak attól, hogy teljesen kikapcsolod az AI-t.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Stauffenberg #9187 üzenetére
Én ma reggel, friss telepítés után, default flight-tal repültem cirka 3 percet (többre nem volt még sajnos időm). A proci terhelés folyamatosan 30% fölött volt; az idő egynegyedében 95% fölött, két negyedében 45% fölött (AffinityMask beállítva 15-re).
GPU terhelés 30-70% között. Utóbbin még kéne javítanom, az nem tetszik nekem sem.Látom Prepar3d már kijött tavaly. Szerintem jövő héten meg is rendelem a heti zsebpénzemből . Na jó, talán fontosabbra kéne költenem azt a nemlétező zsebpénzt.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Stauffenberg #9191 üzenetére
A Phenomnál valamit állítottam és onnantól 4 magot elég jól használta. De itt most elég szar. Főleg ez a vga kihasználtság.
-
fatal`
titán
válasz Stauffenberg #9189 üzenetére
Köztudott, hogy a flight simulatorok intelre vannak optimalizálva.
-
RCH663
aktív tag
válasz Stauffenberg #9187 üzenetére
CPU használatot akkor így néz ki:
1. mag: 100%-on pörög masszívan
2. mag: 5-20% között ingadozik
3. mag: 1-2 %
4. mag: 1-2 %Ez azt jelenti hogy csak egy magot használ az fsx-ed. Nem jól van telepítve, a service packok nem megfelelően mentek fel, vagy az acceleration nem lett jól telepítve.
Ha rendesen fent van, akkor addon scenery alatt mind a négy mag 100% közelében kell legyen. Csak sima autogen táj felett, kevés felhővel fordul elő, hogy nem fojamatosan 98-100% a proci terhelése. Ezen az Affinty sem változtat, amit egyébként csak arra ildomos használni, ha magot akarunk letiltani. Pl core 0-n terpeszkedik a rendszerünk számos processe, ezért annak a magnak a valós kapacitása csak kb 80%. Az fs main fiber, a 3d váz számolással, és a textúra vezérléssel mindig a core0-n fut, amíg onnan ki nem tíltod.
Ha többi mag elég gyors akkor a core0-t csak a rendszer használja, így le lehet csökkenteni a laggolást.
A cikkemben is leírom, de ide is ide vésem, az FSX nem játék, hanem szimulátor. Amikor kijött az volt a cél, hogy a lehető legtöbb hardveren fusson. És mivel szimulátor, így olyan dolgokat is számolni kell lebegő pontos egyenletekkel, amit egy játékban sok esetben egy két soros scripttel oldanak meg.
FSX-X-plane flight modell: Nincs igazad. A különbség abban van, hogy az FSX egy egyenlet rendszer segítségével írja le modellt, amiben változókat tudunk állítani, és műveleteket definiálni. A normál repülésre sima átesésre ez egész tűrhető. (mondom ezt úgy, hogy csináltam flight modelt FSX alá.) Az FSX-ben a látott repülő teljesen mindegy, bármelyik gép külseje össze cserélhető bármelyikkel, a 3d modell független a rep. model-től.
Az x-plane annyit változtatott a megközelítésen, hogy fluid dynamics (folyadék/áramlás számítás) egyenlet rendszer az alapja, ami elvileg a bele helyezett test körüli áramlást számítja, ami a 3d model-ből, és tömeg adatokból dolgozik. De ahhoz hogy így reális eredményt kapj, nem 20-30 ezer poligonból kéne állni a 3d váznak, hanem 2-3 milliárdból.
Azt meg a NASA se számolja ki neked valós időben. Mindkét modell ugyan ott vérzik el, a dugóhúzó, és hasonló dinamikájú mozgások modellezésében. Némi motoros pilótai gyakorlattal, és kicsivel több vitorlázó pilótai gyakorlattal mondom, hogy mind a kettő az alapokra jó, másra vacak. Vitorla viselkedése a condor-ban legjobban megcsinálva, a többi meg sem közelíti.A physix meg nem alkalmas jelenleg a nevezett fizikai számítások elvégzésére, mert nem írtak rá programot. És ha lenne is rá, akkor bukna a kompatibilitás, mert akinek nincs ilyen karija, az vagy lemond róla, vagy szoftveresen emulálja, amit meg a CPU-n kell futtatni, mert az mindenkinek van. És akkor meg ugyan itt vagyunk.
Tény hogy a grafikai résszel gondok vannak, de nem az erőforrás pazarlása az ok, hanem hogy dx9 alá lett fejlesztve a motor, amin pont azért léptünk túl mert nagyon buta. Csak a fejlesztők szélnek lettek eresztve.
Teljesen gáz, hogy szinte MINDENT proci izomerőből akar megoldani
ez részben igaz, csak a mosógépen nem tudok textúrát számítani, és rákötni sem tudtam a gépre.
Komolyra: mint írtam, itt mindent folyamatosan számolni kell. Nem egy pályát töltök be a CS-be, x-poligonból, és y-textúrából. Itt folyamatosan kell számolni a repülőgép körülötti területet, egy adott körzeten belül, ami azt jelenti hogy folyamatoson újra kell építeni egy 3d világ bizonyos részeit, kb mintha másodpercenként kéne 10 COD pályát betölteni és kiszámítani mondjuk 24x hogy nem csak dia vetítés legyen, Tény hogy a videó kártya csak ki kell rajzolja a kiszámolt dolgokat, de az öregebb karik ezen elvéreznek, mert dx9-ben minden textúrát újra be kell tölteni minden képkockához. A DX10-11 azzal is tu többet, hogy a memóriába lévő textúrát megjegyzi, és ha kell akkor azonnal használja, nem kezdi el újra betölteni. Ha az FSX-et belövöd rendesen (minden mag jó memóriák mennek) akkor a dx10 5-25% teljesítmény növekedést tud hozni, míg be nem repülsz egy Ferihegy felé ahol mire mindent kiszámolsz, akkorra már elveszted a gyorsabb textúrázás adta előnyöket.
A gond az FSX igényével abból adódik, hogy Én is, Te is szeretjük nézni hogy milyen zsír atom durván néz ki ahogy a víz tükrében látszik a 1000 objektumból álló erdő, és az alkonyatban csillogó gépem, amin minden szegecs látszik, meg még a hidraulika olaj is el van kenve a bal fékszárny kettes munkahengerén. Ez nekünk kellett átlag júzernek, mert profin, IFR gyakorlásban látsz kb 3 lámpa távolságra a futó pályán, elemeled a gépet, és akár ki is kapcsolhatnád a tájgenerálást, mert csak a nagy semmi van kint. A műszerekkel meg meg tudni oldani mindent. (egyszer próbáld ki hogy csak műszerrel iskolakör valahol, a letöltött eljárási térkép szerint. Tanulságos lesz... )
A Flight pedig egy játék, x-box-ra, 20 script a rep modellre, 20 másra. Figyeld, meg, hogy meg van trükközve a motor 3000 láb felett elkezdi nagyon durván vissza venne a textúrákat, meg az anti aliassingot, meg mindent, hogy az egyébként kb 24 poligonból álló épületeit ki tudja rajzolni. Nem tudom Ferihegy hány poligon összesen (majd megkérdezem) de az fs2004-ben az egyes terminál állt valami 13.000 poligonból....
-
RCH663
aktív tag
válasz Stauffenberg #9270 üzenetére
Ez van... kár rajta rugózni... viszont a BF is nagyon arcade meg casual. Ha ki akarod elégíteni hardcore énedet, akkor ARMA2, reality moddal, online. még azt is szimulálja hogy a domborzat mennyire árnyékolja le a rádió jelet, mert rádióként szimulálja a voice chatet, illetve a voice chat úgy megy hogy nem külön szobák vannak hanem egy modul a hangerővel játszik és csak az hall aki x méteren belül áll, így az ellenség is, ha ott lapul a bokorban.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Stauffenberg #9270 üzenetére
Xplane-ben én is éreztem ezt az "idegenséget". Valamiért olyan furcsa volt; mintha teljesen kihalt lett volna, bár lehet, hogy bennem van hiba.
RCH663: ARMA2-ről jut eszembe. "Take on helicopter"-ről mi a vélemény? Helis oldalon nincs abban potenciál, lehetőség? Jelenleg gépigény terén valahogy úgy állok vele, mint 5 éve az fsx-szel, szóval van már hasonlóság .
-
fatal`
titán
válasz Stauffenberg #9270 üzenetére
Az egész Xplane mű, a menürendszer szörnyű, én a flight modeltől sem voltam hanyatt esve, bár csak a default vackokat próbálgattam, mivel minőségi addon sem nagyon van hozzá.
-
RCH663
aktív tag
válasz Stauffenberg #9277 üzenetére
Vér pistike apukájának van pénze, hogy megvegye kis elkényeztetett szeme fényének a játékot. Ők a piac. PONT. Vérpistike meg rambó batman szupermen és pusztítás egyetlen igaz földi helytartója, akinek fitymája egyetlen rezdülésére galaxisok omlanak össze, akitől még a nagy CHUK NORIS is retteg. Aztán ha mégse jön be a terv, és lelövik a kis lámát, akkor meg pattanásos cérna hangon okádik a voice chatbe[ /OFF]
-
ChipKng
aktív tag
válasz Stauffenberg #9289 üzenetére
En mar az androidos telomon hasznalom az FSMovmap nevu proggit ami terkepen mutatja merre jarok. Poenos dolgok ezek.
2B OR NOT 2B that is FF
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen