Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    válasz Petykemano #30305 üzenetére

    "közben mindent megtettek azért, hogy a hardverükhöz passzoljon az uralkodó api, middleware és más szoftveres környezet. Ebben - ahogy mondod - nagy segítségükre volt a piaci részesedés és a nyers pénztömeg"

    Nagyon belementünk a "gonosz nVidia már megint gátolja a fejlődést" erdőbe. :P

    Valójában volt egyéb dolog is ami gátolja azt, az nV-nek csak feltett lábbal popcornt kellett rágcsálnia és néznie a tragikomédia végét. :)

    Nulladik lépésben a MS vágott alá az egésznek, hogy az új DX-et és egyéb új fícsöröket a Win10 húzónevévé tette, még az egyébként alkalmas Win8 sem kapott semmit. Ez még a legmegveszekedettebb kiadókat is bottal verte el attól, hogy DX12 only címet fejlesszenek. Ha jól tippel Abu akkor talán idén év végére laza 2,5 évvel megjelenés után lesz ilyen. Talán, ha, amennyiben.
    A nem kimondottan arra írt motorokat meg láttuk hogy működnek, még az iparági vezető Dice is csak egy béna DX12 módot tudhat magáénak a BF1-ben, laza 3 évvel a Mantle support után. És ezek a fejlesztők "kérték" az alacsony hozzáférést! Egyedül a Doom tud felmutatni valamit, az is DX12 hellyett Vulkan támogatásával OpenGL mellett, amire megint csak kellő mennyiségű kígyót-békát dobált Abu, ki tudja mit tudna optimalizált DX11 alatt.

    Másrészt van egy nagyon erős tehetetlensége az iparnak, nem cserélnek játékmotorokat minden új játék kiadásakor. DX9 anno elvileg szintén nagyon szűk volt a fejlesztőknek, aztán mégis 2010 elején jelent meg a Just Cause 2 csak DX10-en működő játékok frontharcosaként, ami laza 3 évvel a Vista, majd fél évvel a rendkívül népszerű Win7 megjelenése után történt.
    Aztán ott van a fentebb linkelt dolog hogy a DX12 készítésénél csak a top AAA fejlesztőket "kérdezték meg", és így jó 2 évvel kiadás után gondolkodnak memória kezelést segítő függvénykönyvtár létrehozásában, és AMD is idén nyáron jött ki hasonlóval Vulkan alá. :o A Vulkan API-ra fejlesztők legnagyobb gondját oldhatja meg az AMD Vulkan Memory Allocator Segítene a DirectX 12 legnagyobb gondján a Microsoft?

    Esetleg még húzhatták volna a dolgot pár évig, mert túlságosan is gyorsan terjed a DX12 support a kisebb játékok terén. :U

    Ahogy olvasni fórumokon a DX12 egyébként sokkal nagyobb szabadságot ad a programozóknak, de ezzel együtt macerásabb is a dolog, a VGA architektúrákat szépen külön-külön kell támogatni hogy tényleg gyors legyen a kód. Ez önmagában korlátozó tényező, ezt nagy stúdiók talán megengedhetik, de hogy kisebbek még utólag is peccselgessenek, csak azért hogy az új kártyákon ne legyen lassabb mint volt a régieken, hát az meredek. De AAA világban is megnézem mennyire lesz arra kereslet, mikor kiadás utáni hónapokban nem a javítással, hanem a DLC dobálásával vannak elfoglalva.

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Új hozzászólás Aktív témák