- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mobil flották
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #11016 üzenetére
Elolvastam a történetet. Szomorú. Nem az első S80-am ez a T6 nekem sem, mondjuk az előző S80 D5-ös motorral (szintén automata volt...) elég jól elhúzta a bőrét. 600 ezer kilométerrel adtam el, pontosabban cseréltem be a kaposvári kereskedőnél a D5-ös kézi V70-re, amiről fentebb írtam fogyasztásilag.
Viszont az elég olcsón lett véve 400x ezer Ft volt, pontosan nem tudom, de 400-ért még be is tudtam számoltatni.
Az is első gen' volt.
Motortartó bakok, motorolaj, váltóolaj, vezérléscsere, előtöltés állítás, a fűtőradiátor kilyukadt, csere. Kb. ezek kellettek neki. 5.0-ig (vagy 5.2-ig, már nem emlékszem pontosan) tudtuk levinni a fogyasztást; szerettem.
Kerékcsapágy elöl már szólt, automata váltó a végére (utolsó napokban) párszor elkezdett produkálni furcsa dolgokat.
Talán még pont időben szálltunk ki belőle...Apropó, S80 tulajokhoz (vagy aki tudja) lenne egy kérdésem.
Mi célt szolgálhat ez a két kapcsoló a váltóboksz oldalán? (T6-ban van): -
TrollBalint
addikt
válasz
gaborbol #11018 üzenetére
Ezek után félve kérdezem meg, hogy az én autómmal érdemes-e szerintetek foglalkozni, vagy kukázzam már ki? 18 éves S40-es (sima 2.0-s szívó) viszont a jobb oldalon a küszöb ki van lyukadva. A hátsó ajtó alatt egy kb. 2 ft-os nagyságú rész, az első ajtó alatt pedig kb. ugyanolyan magasságú, de 4-5 cm-es hosszban tátong a "társa".
Érdemes ezt még megjavítani, kb. mennyi a várható költség?
Az autókhoz nagyon nem értek és nem hiszem, hogy mostanában el tudom vinni szervizbe, de egy kb-s összeg is már segítség lenne, hogy mire számítsak. -
Lackki
őstag
válasz
gaborbol #11016 üzenetére
20 éves autó...
automata váltó mellett tényleg a katalizátor tud felemészteni rengeteg pénzt. Többi kopó alkatrészt nem hiszem, hogy fel kell hozni
persze hogy mindenre figyelni kell.
Ismerősöm márciusban vett egy 2.4 170LE-s 2005 nagykövet kocsit, hát rá is fázott a marha, pedig mondtam hogy ne vegye meg. Szombathelyi Volvoban be lett vizsgálva, ahol szerintem telibe lefizették őket
Tökéletes állapotnak mondták, 0 hibakód. Rá pár napra kipróbáltam, és mindenféle hang jött elölről... Nem rég alánéztem és olyan olajsár van a bölcsőn és a lengőkarokon, hogy vakarni tudtam csak. Torony kb bármikor kiszakadhat, féltengelyek rosszak, főtengely szimmering is kuka, kormányösszekötő kuka, leömlő tömítés kuka, rezonátor szét van szakadva, felső motortartó bak szakadt. Ezeket én vettem észre kb. piaci hozzáértéssel, nem mint autószerelő... Ők meg kifizette a 20ezret egy teljes bevizsgálásra.Ezek mellett 21hibakódot dobott a kocsi, ami főleg a kivett rádió miatt van, aminek a helyére beraktak egy olcsó WISHről rendelt szutykot.
Ami hiba van még biztosan:
- Gázpedál jeladó
- Középkonzol széthullott kb.
- Kézifék bowden szakadt
- Fékek kopottak
- Bölcső szilentek gatyák
- Légszűrőház törött -
Peti78
őstag
válasz
gaborbol #6849 üzenetére
Igen, nagy lutri egy ilyen összetett szerkezetnél az élet. Csak bízni tudok abban, hogy nem egy bontásra ítélt példányt veszek, ami emberileg telik tőlem azt megteszem azért, hogy ne fussak bele egy ilyenbe. Én is gondolkodtam s80-ban, de az innen és egyéb helyekről összeszedett információk alapján nem a kiforrottabb típusok közé tartozik.
Mindenre nagyon sok pénzt el lehet locsolni, nemcsak autóra. Egy ideig a számítógépbe voltam belebuzulva, a fizetésemből megmaradt összeget minden hónapban arra költöttem. 20 ezres ház, 22 ezer füles, 19 ezer forintos egér, havonta steelseries egérpad, egy halom Noctua venti, ventiszabályzó, a csavarok alá gumigyűrű, hetente portalanítás. Mindezt a hangja és a proci/vga hőmérsékletének 1-2 celsius fokos csökkentése miatt.Most nem ejtek szót a fejlesztésről. Mindezt 2008-2009-ig tartó időszakban. Szóval igen, a kötelező karbantartások még a fejlesztésével együtt is töredékébe kerültek volna, ha nem vágyok azokra az extrákra amikre költöttem. Persze, örültem neki, hogy vannak, de így utólag nem tartom okos dolognak. Azóta eltelt hét év, talán most megfontoltabb leszek.
Nyilván egy autónál nem extra a fék, de ott is lehet ésszel válogatni. Mivel nem megyek éves szinten 20-30 ezer km-t, nem gondolom, hogy a kopó alkatrészek annyi pénzt vinnének el mint nektek, a többi meg aztán tényleg lutri. Az, hogy van egy megbízható autószerelő ismerősöm, aki gyakorlatilag anyagárban megcsinálja, szerintem nagyon sokat csökkent a számlán. Az asszony astrájában lévő ötödiket műhelyben 180 (alkatrész) + min 60 (munkadíjban) vállalták volna. Megoldotta 22 ből, adtunk 30-at. Nyilván, ha kuplunk/váltó/kettőstömegű csere van, az szopás, de az összköltség biztos nem annyi.
-
-
válasz
gaborbol #6027 üzenetére
Ezt pont láttam... Az 1.6 turbo azért nem gyenge (szerintem nekik nincs sima 1.6, de lehet hogy tévedek) . Csak nem kezeli helyén az adott szervíz, ez így biztosan rossz. Szerintem külöben a hyundai féle az "száraz". De ha odáig jutok rákérdezek a forgalmazónál.
Volvo-t meg nem veszek bőrüléssel és ezzel megkerülöm a problémát
-
Crus
őstag
válasz
gaborbol #5731 üzenetére
A svéd minőség alatt az egész terméket értem, ez még teljesen svéd termék, semmi kínai ráhatás nem volt 2005-ben tudtommal...
Nem tudom mennyire prémium az az autó, amelyik ilyen kevés és finom használattól ennyire beteges. Nyilván más ezekre a problémákra csak legyint, sőt akár még elmegy vele 1 évet, mire cseréli az alkatrészeket, de én nem ehhez vagyok szokva!!! Opel, Fiat, Toyota, ezekhez vagyok szokva és ezekhez képest csak nézek, hogy már miket kellett cserélni az autón, miközben ez gyilkolva soha nem volt. Attól nem prémium egy autó, hogy drága volt. A felszereltségétől pedig nem estem hasra, főleg egy full extrás Fiat/Toyotához képest nem...
"Ezzel sajnos itt nincs vege a tortenetnek, mert szep lassan jon majd a tobbi alkatresz is elo rajta."
Ezzel tisztában vagyok, csak nem ehhez voltam szokva -.- Magam nem fogom szerelni, mert nem értek hozzá annyira.
"Elso korben tisztitani kellett volna, sok esetben az is eleg. Odaadta a szerelod az eredeti legtomegmerot amit "kiszedett" belole?"
Nem adta oda, nem kértem el... de nyilván, ha nagyon át akar verni, adott volna egy bármilyet akár egy full roncsból. Ha át akarnak verni, át is vernek.
Ha egy évben 10-12x használod a klímát az kevés? Nem tehetek róla, nagyon nem szeretem, tényleg csak 40 fokban szoktam, meg akkor tudatosan, amikor már 3-4 hete nem ment.
"Ezt a 7 ezres tetelt meg jegyezd is fel, mert par eve es jonnek majd a szilentek, gombfejek, lengescsillapito, tornycsapagy, az lesz majd ilyen 300-400K es az csak az eleje a kocsinak. Akkor meg hatso futomuhoz hozza sem nyultal."
Az elég érdekes lenne, tekintve, hogy az Opel/Toyota/Fiat triumvirátusba ezeket sok-sok 100.000 után kellett csak cserélgetni, ebben az S80-ban meg van való 170k km.
"Hozzateszem a 2 ev garos KOMPLETT kerekcspagy szett( nem csak a csapagy hanem haz benne a csapagy, simering mindenestul)"
Valami INA márkát vagy mit tett bele... az ár amit írtál teljesen valószerűtlen kerékcsapágyra.
"Nem csak a Volvohoz, barmelyik premium autohoz."
Valahogy a Mercis ismerőseim nem erről beszélnek...
"Lecsereltem egy 5 eves egy gazdas kocsira azzal nincs ilyen gond, de nem is ennyibe kerult."
Volvo az is?
Az S80-ast akitől vettük egy 20 millás XC60-ra cserélte, az öreg ördögöt is belerakatták. Nem elégedettek vele. Vannak vele gondok és az elmúlt 3 évben alig került bele 50e km, 80% M7-esen.
-
zsid
senior tag
-
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #5714 üzenetére
Annyira nem mozgat a dolog, csak megleptek az alacsony értékek.
A 3.2 azért jobban küzd egy 2 tonna feletti 4x4 meghajtásával mint a V8, szerintem ezért ehet többet.
Nálunk is 70 MPH, de mennyen annyival akinek két anyja van, fut a Waze, aztán kész. Belső sávban általában olyan 80-90 MPH között halad a forgalom.
Amilyen nagy távok vannak néha itt is, bele se merek gondolni ott mi lehet
-
nesa
veterán
válasz
gaborbol #5557 üzenetére
Mely sebeket szaggat fel nalam mindig a volvo 245 ez nekem annyira auto
szeretnek nagyon egy ilyet, van tollem nem messze egy maminak egy 244DL elso gazdas 1984 be vettek ujonan mami vagy 80 eves es jar veteran talikra
meg tagja a volvo klubnak.
-
Cseri81
csendes tag
válasz
gaborbol #5386 üzenetére
Ezek a pontok megvannak, de ott a 12V is megvan, megmértem!
A riasztónak a LED-je sem villog, semmi!
Azt mondják esetleg a CEM (Central Electric Modul) lehet a hibás még!
Mert ugye az aksiról két plusz indul, az egyik (izmosabb) az önindítóra és a generátorra, amásik , meg a vezérlés, számítógép, egyéb cullangokra! -
xlbj
újonc
válasz
gaborbol #5371 üzenetére
Hello!
Semmi gond, sőt köszönöm! Azthiszem a megoldás az lesz amit írtam, hogy apróra szedés lesz a vége. Természetesen ha javítható, ha nem, meg fogom itt írni okulás képpen hogy mit találtunk benne.
Kínomban már megszámoltam a hangot
A fordulatszám fele, tehát tuti hogy a robbanásal egyidőben keletkezik, ez sokminden lehet innentől kezdve, akár a görbe főtengely is belefér, vagy bár mi eddigi teória. Ahogy a gyerekeknek szokták mondani, még négyet kell aludnom, és kiderül
Azért köszönök minden eddigi hozzászólást és segítséget!
-
xlbj
újonc
válasz
gaborbol #5365 üzenetére
Hello!
Az olaj tipusát most nem tudom fejből, de kétfélét írnak hozzá, abbol az egyik. Már így vettem, gondolván nem nagy a baj, és független attol, hogy hideg vagy meleg, ez egy folyamatosan jelenlévő hang. Nagyobb sebességnél már nem hallani (140) de feltehetően akkor is jelen van, mivel ha arra a fordulatra (kb 2800-3000) forgatom üresben, sajnos ott van. Óra szerint 347.xxx Km van benne. Menetközben lelazítottam a nyomócsövet a hengereken egyesével, egészen addig, hogy hallhatóan nem megy az illető henger, de a hang marad. Tudok róla videót mutatni, csak nem tudom hogy lehet ide feltölteni
Ha ezt valaki megsúgja, akkor már teszem is fel. Sajna azon is kivállóan hallható.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
gaborbol #5065 üzenetére
nagyon eszakrol jovoknel (Luleå es eszakabbra) lattam en olyat, amikor atletas-rovidgatyas srac jelent meg a hoeses kozepen -5 fokban. oke, helyi viszonylatban annyira nem esett a ho. mas kerdes, hogy a helyi viszonylatban nem esett a ho az Budapesten eleg a hokaoszhoz. nagyon eszakon meg kb ket hete a nyar kozepen volt egy olyan havazas. nagyon eszakot ellenben kb ugy kell elkepzelni, hogy Göteborg/Stockholm/Oslo kornyekerol is meg adott esetben egy napi utra van kocsival.
nagyon esik a ho ellenben ugy nezett ki, hogy egy delutan kb leesett 60 centi. akkor tanultam meg, hogy ilyen 3-5 centi ho miatt teljesen felesleges kimenni takaritani a feljarot. mert kb ugyis leesik meg egyszer annyi, ameddig az ember vegez.
btw Volvoknak azert ez az elonye megvan, a futes boven birja a hideget, plusz anyam allofutes nelkuli regi V40 kocsija is mindig gond nelkul indult -20 fokban is.
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #4851 üzenetére
Ezek bármelyik 10-15+ éves felső kategóriás autónál elő fordulhatnak, az alkatrész árak pedig okkal drágábbak kicsit, nagyobb teher bírás, több anyag van bennük stb...
adidas4death
Csak ismételni tudom magam, nekünk volt 2 2004-es D5 S80 a családban, egyikben sem romlott el semmi, csak a kötelező + kopó alkatrészeket kapták. Egyikben 540.000 a másikban 350.000km volt eladásnál, egyikkel sem volt soha semmi gondunk, dinamikusan jártak, vegyesbe kevesebbet fogyasztottak mint az újabb D5 motorok, konkrétan 6-7 literes átlag, nagyon odafigyelve 6 alá is vihető. A sok városi használat miatt sűrűn cseréltünk olajat, 18-20e km, az automata váltóban szintén cseréltünk olajat, hibátlan volt, de azt akartuk, hogy így is maradjon, illetve szerencsések vagyunk, mert ismerünk egy profi Volvo szakit, aki maszekban és nagyon jó áron szereli a kocsijainkat, nagyon érti az alap és főleg a típus specifikus dolgokat, mondjuk az újabb D5 motorú 2007-es S80 szívócsőhossz állító része meghalt, 70.000,- volt a gyári, nincs utángyártott, ennyi lett volna egy Bosch szerelőnél, ő megoldotta 8.000,- Ft ból. Tudta pontosan hogy melyik része megy tönkre, mivel helyettesíthető, és még tartósabb is mint a gyári.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #4800 üzenetére
UK-ben kicsit jobb a helyet, vannak harmad sőt negyed ekkora futással R Volvók, fele ennyiért, nem mellesleg itt sokkal jobban keresel.
Remélem találok egy szép példányt jövőre, lecserélem a V70 T5-öt, és úgy fogok hozzá látni, hogy az örökké valóságnak csinálom. Minden legyen tökéletesen rendben rajta.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #4792 üzenetére
Ne is mond, néztem Q7-et is, kiszakadt bőr ülés, 5 különböző színű foltban pompázó kárpitok és bőr, szemét minden mennyiségben, sár, törött műanyagok a beltérben. Plusz rengeteg elektromos hiba. 3-5 éves kategória.
Ez is egy nagy lökés volt a Volvo irányába számomra.
Az XC 90 kínálat mérföldekkel jobb volt, de egyenlőre V50 lett, nem akartam túl sokat költeni, majd talán 2-3 év múlva, ha kicsit jobban állok.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #4756 üzenetére
Ez lesz nálunk is, beállítunk egy mind a kettőnknek kényelmeset, és csak előre hátra állítjuk. Ha fater megy vele, az meg ugyan az. Azt hittem egyszerűbb lesz, de amikor elkezdte a srác sorolni mit szedjek ki... CEM, Vezető ajtó modul, jó lenne ha a kulcs is meglenne hozzá stb... plusz még kábelezni + programozni is kell. Ahogy sorolt egyre többet úgy éreztem egyre távolibbnak az egész sztorit
Csak az elektromos mozgatásért nem éri meg, úgy hogy marad ahogyan van, full extrásan de manuál üléssel.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #4754 üzenetére
Most beszéltem egy profi elektronikus szakemberrel, mondta hogy vezető oldali ajtó modul és CEM csere is kell, plusz a kulcsokat is meg kéne szerezni, és sajnos az ajtókat már lebontották, azt mondta valószínüleg hozzá lehet programozni, csak sokkal több meló. Abban egyeztem meg vele, hogy ha otthon járok nála hagyom egy hétvégére, az elektromos mozgatást biztos meg tudja oldani, de a memóriát kérdéses. Azt mondta nézzem meg van e CEM modul + légzsák vezérlő + motorvezérlő a bontóba, ha mindent kiszedek neki, akkor ingyen megcsinálja.
Fene vinné el, közel sem olyan egyszerű mint gondoltam, mindegy, max a memória funkció nem fog működni, egyenlőre. Programoznia pedig biztos hogy kell
-
Cseri81
csendes tag
válasz
gaborbol #4625 üzenetére
Okés! Köszi!
Egyenlőre turbo csere/javítás miatt áll a masina!
Utána megyek rá erre a problémára!
Esetleg turbó javítás ügyben van valami specialista?
Ha még nem lóg a tengely, de azért már érezhető a "kottyanása", akkor talán még megúszható a dolog egy "kis javítással"? Mondjuk ez csak akkor derül ki ha szét van szedve...mérve, gondolom. -
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #4568 üzenetére
Hm... Szép.
Azért ezt a videót ajánlom figyelmedbe. -
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #4565 üzenetére
Hát szeretném megtartani, ha sikerül, akkor sárga lesz, mert egy Volvo 850-es sárga kell hogy legyen. Amúgy az esztétikai hibáktól eltekintve egyben van, motorikusan jó (nagyon erős, nem kerreg, nem kattog...).
Ami téged illet, ha ebből az évjáratból, amit írtál, Volvo-t akarsz, akkor találtam egy jelöltet. Csak Karottát tudom ismételni: Istenadta tárgy...
Tessék...
...és ami a futásteljesítményt illeti... -
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #4521 üzenetére
No igen. Ez a sárga szépség egy T-5R; belinkelsz ide ilyeneket, nekem meg csorog a nyálam...
Fincsi kis autók ezek a 850-esek, nekem "csak" 2.3 T5-öm van, de szerencsére nem automata. A baja viszont az, hogy piros, pedig egy 850-es legyen szép citromsárga. (A linkelt darab is tökéletes ezzel a színnel, a felnikkel, a sibedával meg a hátsó szárnnyal...). -
Ck.
addikt
válasz
gaborbol #4443 üzenetére
Egy kicsit elvagyok veszve ezekkel a motorokkal, segítsetek már ki légyszi.
T5, T6, 2.4T, 2.0T, stb. stb. melyik micsoda? A T5 és a T6 hány ccm és mekkora teljesítményű? Mi a különbség köztük?
Úgy tudom, hogy a T5 csak 2.3, de mégis erősebb, mint a 2.4T? Vagy rosszul tudom? Hogy is van ez T-számozás pontosan? Kicsit megkavarodtam.Dízelben is nagyon gondolkodok egyébként, de félek, hogy nagyon csúnyán megszophatom a CR-rel? Engem egy 300-500 ezer körüli nem várt javítás, injektorok, nagynyomású szivattyú, dpf, akármi javítás hazavágna rendesen.
-
-
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #4271 üzenetére
Ejnye, 2000-es évjárat és esik szét...
Nekem csak Volvóim voltak, de 250 E HUF-nál többet nem adtam egyikért sem, szerintem nem is szabad. A mostani 850 T5 150 E volt és elvisz A-ból B-be, és mondjuk megy 220-at (eddig mertem egyszer kipróbálni), de többet is, ha kell. Nem csörög, nem zörög. -
runner 125
nagyúr
válasz
gaborbol #4271 üzenetére
Ez van, eljárt felette az idő, ez bizony már több kín, mint haszon, ilyen megbízhatóság mellett már nem lehet rá számítani... tedd le az árát, max bontós megveszi.
Noh ezért írtuk többször is, h az 1. gen S80 sokkal nagyobb kockázat használtan, mint pl. a 60-as.
S60-ról tized ennyi szopás nincs, pedig Index-en is van jó néhány első generációs. -
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #4025 üzenetére
Persze, ott könnyebb, ahol maga az olaj adja a pénz értékét, nem a mögötte lévő arany, illetve Usa Dollárban megy a kereskedés is
Ha ott laknék, tuti csak a sor 6, V8 vagy V10 játszana
Egyébként most mindenhol esett az üzemanyag ára elég rendesen, az akcióktól eltekintve is.
-
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #4019 üzenetére
Nekem egy V70-nel volt ABS-problémám. Kiszedtem, meg lett forrasztva, és onnantól nem világított (és a menetbiztonsági elektronika sem világított), továbbá újra működött a sebességmutató (amely a V70-nél szintén az ABS-től kapja a jelet, és ezért nem mutatott semmit javítás előtt). Új ABS-vezérlőre 400 E (!!!) HUF-t mondtak, ami vicc. 500 Ft-ért forrasztotta meg egy ismerős. Vannak ABS-vezérlő javítására szakosodott emberkék a neten is, de egy 1 (azaz egy) órás munkáért simán elkérnek 20-30 ezret... Szerencsére én kaptam egy itteni fórumos kollégától segítséget, aki már csinált ilyet, és elküldte a konkrét javítási menetet, szerszámigényt és néhány fotót a nyáklap gyenge pontjairól, hogy miket érdemes árforrasztani.
-
gaborbol
őstag
-
zsid
senior tag
válasz
gaborbol #3979 üzenetére
Kifelejtetted az első generációra jellemző biztosítéktábla problémákat. Az mi idegesdítő hiba ( gondol egyet és elmegy a kormány modulon az összes kezelőszerv és az irányjelző ..).
A T6-ot én sem ajánlom, Azt csak Geartroniccal szerelték, ami egy hulladék, a T6 is kényes, öreg korára meg problémás. A T5 sokkal jobban sikerült motor volt, van hozzá kézi váltó sokkal sokkal kisebb a szopófaktor, mint a T6-tal.
Méretben az A6-nak kb megfelelője az S80 ( talán egy minimálisan nagyobb az S80 ). Igazából a korabeli C5-ös A6 is gazdasági katasztrófa.
Ahogy itt olvasgatok a fórumon - persze másfelé is- az S60 mintha kevésbé lenne nyűgös, mint az S80.
-
gaborbol
őstag
válasz
gaborbol #3767 üzenetére
2 ora sem kellett hozza, ez annyira trivialis melo, hogy nem is ertem, hogy hogy a peloba,hogy harom szervizbol egy sem csinalta meg. Tovabb tartott felbakolni a kocsit, meg leszedni a kereket mint kicserelni a feltengelyeket.
Mind a ket oldala teljesen oda volt, de 353.000 Km utan mar nem is csoda. Olyan szepen fut megint, hogy csak na, teljesen megszunt a remeges 70-110 Km/h kozott gyorsitaskor.
Volt Peugeot Parnter nalam is elotte HDI, talan 120K-t raktunk bele minden nagyobb gond nelkul. Nekem a Franciaval se volt kulonosebb bajom, A Volvoba eddig tobb valeo alkatreszt kellett cserilni mint a partnerbe osszesen
-
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #3767 üzenetére
Rád is illik amit fater mondott, használt Volvot kisebb lutri venni, mint más márkát, mert normálisabbak a tulajok, jobban megkapják az autók is ami jár neki. Te is megcsinálod, tudván hogy semmit nem változtat a vételáron az elvégzett javítás vagy szerviz. Én is mindent meg adok neki, nem spórolok ha valami esetleg hibás volt, vagy elromlott, az csere, vagy szerelő vagy bontó, de ha rádugják az ODB kettest, azt írja hogy nincs hiba, és minden hibátlanul működik, na ez a nem mindegy.
Sok szerencsét hozzá, remélem megjavul.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
gaborbol #3757 üzenetére
Éppen ezért kel megbízható szerelő, akiről tudod hogy nem b@sz át, akihez én vittem utoljára, az úgy nézett ki, megvettem mindent, (Vezérlés, szíjak, olaj, váltó olaj, hűtő folyadék, szűrők, fékpofák stb...)
Otthagytam, majd másnap mikor mentem érte ott várt egy doboz a kicserélt alkatrészekkel, és egy másik amit nem cserélt, pl első fékpofák, azt mondta 80-85%-osak, majd ráérek még cserélni, meg ott volt 1 doboz olaj, és 2 fagyálló, hogy nem kellett ennyi... De amit nagyon szeretek benne, hogy megmondja ha nem tud valamit (nem sok ilyen van) és hív egy szakértőt, aki érti. Pl elektromos kéziféket beállítani hátsó fékpofa csere után, külön bosch műszer kell hozzá, ami neki is meg van, csak a licencre várt, de hozatott egy másikat csak az én kocsim miatt. Meg van egy országos szinten elismer elektromos szakemberünk, + egy ex volvo szerelő ismerős, szóval szerencsére elég jól le vagyunk fedve, és nagyon profik, még egyszer sem csalódtam bennük, pedig 16 éve vette fater az első Volvóját...
De az a biztos, ha veszel négy felnit meg hozzá gumit, mert akkor kiderül...
-
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #3616 üzenetére
Hú, de jó, hogy írtad, egy ilyen távirányító nekem is kell majd, mert ez már nagyon szigszalagos...
Ráadásul a kulcs sem masterkulcs, tehát csak a vezető oldali ajtót nyitja (pótkulcs), mondjuk másolással biztos, hogy csak ugyanilyen pótkulcs jellegű lesz (a masterkulcs állítólag hosszabb...), viszont ez esetben nem tudom, hogy tudnék masterkulcshoz jutni...
Lehet, h. csak a gyártó tudna segíteni?Még egy kérdés.
Átmentem a '98-as V70-esemmel (LPT, 2435 benzin) egy kisebb szennyvíz-pocsolyán és néhány perc múlva elkezdett világítani a műszerfalon a lambda-szonda kontroll-lámpa. Összefügghet a pocsolyával v. merő véletlen? Szerintem ki fogom szedni a lambda-szondát és megpucolom, azt tudja valaki, h. ennél a típusnál hol van? Kipufogó környéke (tehát alul keressek) v. a motortérben nézzek körül? -
zsid
senior tag
válasz
gaborbol #3604 üzenetére
Volvoknál ( igaz picit nagyobb FH sorozatban
) elég gyakran előfordul olyan, hogy valami pár ezekr forintos érzékelő feladja a harcot. Gáz van, kompresszor megy, a klímacsövekben viszont nem kering körbe a gáz és e miatt lefagynak. Az FH-knál ez kb mindegyiknél előjön 6-8 év után. Személyautóban nem tudom mennyire lehetséges ugyanez, de nem zárnám ki teljesen.
Az S80 fűtéselosztójához tényleg ki kell bontani az egész műszerfalat ( a fűtőradiátor még kijön, de ez már pont előtte van... ). Ha a jobb oldalon is fúj - csak nem meleget - akkor szerintem kizárható, hogy szétcsúsztak volna a csövek, amik a levegőt viszik.
Lassan gaborbol lesz a rossz hírek szállítója -
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #3600 üzenetére
"Tehat ha jol ertem, ezt az azutot igy vetted ezzel a hibaval es most megprobalod megcsinalni, de nem tudni hogy ki javitotta mar elotte, illetve hogy mit csinaltak vele?"
Pontosan. Még pontosabban az elektronikai hiba elhárult: tracs és abs lámpa nem világít (és nem azért, mert ki lett ütve) és működik a sebességmérő is (ami előtte szintén nem ment és ennél a típusnál az abs-től kapja a jelet. Tehát az abs-modult megcsináltuk.).
Viszont a fékerőt meg kell néznem, de előbb féktárcsa, fékbetét csere, új fékolajfolyadék, légtelenítés. Átmozgatom a fékmunkahengereket, sokat állt az autó.Köszi a felajánlást, a 150 dolláros ár a 433.296 Ft-os (ejtsd: négyszázharmincháromezer kettőszáz kilencvenhat forint) árnál (amit a pécsi Volvo szervizben mondtak az abs-vezérlőre) lényegesen kedvezőbb, de nekem még mindig magas.
Próbaképpen felhívtam a Wolksvagenéket a pécsi Diósi úton (mivel a Pelcz autóüvegnél volt a vas szélvédőcserén, ez meg ott van mellette), hogy mennyi lenne a munkadíja négy féktárcsa + fékbetét cserének.
Telefonba ilyet szól: "hmm, tengelyenként másfél óra, az 38.500 Ft + áfa, de ebben már benne van egy fékpados mérés".
Anyád csipája."Ha az ABS lampa nem jott vissza es a kilomerora is mukodik akkor lehet,hogy a javitas sikeres volt es a hiba mashol lesz?"
Én is erre hajazok.
-
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #3597 üzenetére
Közben rájöttem, hogy hülye vagyok: megnéztem a levelezésben Pizo_S70 kolléga által küldött két nyáklap-fotót, (v70, 850) és összevetettem a neten lévőkkel, és biza nem Pizo kolléga hibázott, hanem az én v70-esemben egy 850-es Volvo vezérlője van.
Akkor először is köszi a konstruktív kérdést, rávezetett a probléma lényegére
Másodszor két megoldást látok:
1. Venni egy új/használt v70-es vezérlőt (ez fájna nagyon)
2. Használni ezzel, feltéve ha megfelelő fékerőt produkál majd a tárcsák/betétek cseréje után. Utóbbi esetben jönne szóba az autóval történő összekódolás, ha jól sejtem? -
Weareus
addikt
válasz
gaborbol #3597 üzenetére
Jogos kérdés. Pizo fórumos kolléga mikor segített, küldött nekem részletes leírást arról, hogy miként néz ki a V70-es és a 850-es Volvo abs-vezérlője. Szétszedéskor azonban mikor előtűnt a nyáklap, láttuk, hogy ez most vagy 850-esé vagy pedig Pizo kolléga cserélte fel a fényképek alatt a levélben a feliratot.
Most dolgozom, nincsenek itt a fotók, de rákeresek neten és megnézem, hogy melyik való a v70-esbe, s összevetem, hogy most akkor melyik van benne valóban.
Persze kérdés, hogy a 850-esé szabatos-e bele egyáltalán. Ha nem, akkor Pizo kolléga cserélte fel a képeket (ami mit sem von le értékes segítségéből).
Ha viszont a 850-esé nem szabatos, akkor v70-es van benne, ez esetben nem tudom, hogy érdemes/kell-e kódolni? -
zsid
senior tag
válasz
gaborbol #3541 üzenetére
Már eleve az is egy elég érdekes ötlet volt , hogy megvették a GM-től a 4T65EV/GT licenszét majd legyártatták a japán Aisin-nal...
Ha jól emlékszem a Volnál csak a Geartronicok hullottak idő előtt, a többi automata elég jól bírta. Az olajcsere kihagyásával járó problémák meg az össze többi gyártó hasonló elven működő váltóit is kifektették. A lifetime olajjal feltöltött ZF váltók a BMWk alatt sem bírtak 250 000km-nél lényegesen többet. -
zsid
senior tag
válasz
gaborbol #3537 üzenetére
Hát kb!
Ha meglesed a cikk elején felsorolt cumókat, a felújítás csak anyagárban többe kerül. mint 200 000.. Nem csoda, hogy itthon egy árajánlat rá 300 000-nél indul ( és akkor még szóba sem került a konverter).FeRRaR1
Ha patent a váltó, akkor a szűrő és olajcsere szerintem elég. De ha a váltó kint van az asztalon, akkor a szűrő csere és a mágnes tisztítás legfeljebb egy óra. -
runner 125
nagyúr
válasz
gaborbol #3416 üzenetére
Áh, szopunk rendesen.
- A legnagyobb problémát továbbra is az jelenti, h egyszerűen nem gyártják le neki a CAN adaptereket, anélkül meg nem megy ugye a kormányvezérlése. A kütyü már nálam van, de ki sem tudtam próbálni, mert 2x biztosan nem fogom szétszedni.
Dani (ő nevére vásároltuk az egész csomagot) legutóbbi levelezése a svéd polgárral arról szólt, h üzemképessé teszik a beépített CAN dekódert és a kifizetett adapterek árát visszautalja. Kíváncsi leszek mire lesz ebből valami.- A másik nagy probléma, h már 2-ben elszállt a GPS vevő, ugyanis többen beépítették és tesztelgették. Ha, egy 30.000ft-os fejegységről beszélnénk, egy szavam sem lenne, de a br svéd ára a teljes pakknak 680 ajró.
Megfogadtam, ha nekem is elfossa magát én visszaküldöm neki a francba és utalja vissza a pénzt, nem fogok újabb hónapokat várni, mire megjavítja és ki tudja mennyi ideig lesz stabil működésű, ha pár üzemóra után elhalt már kettőben a vevő.Úgyhogy részemről a bluepower.se egy piszkosul gyenge support-ral rendelkező, kerülendő lúzer cég.
Az egyébként a baj, h nincs alternatíva. Nem tudsz máshonnan gyári kinézetű multi fejegységet rendelni bele. A beépítőkeretes 2 DIN-es megoldás azért erősen kilógna az enteriőrből, így ezen opciót számításba sem vettem.
Első körben az volt a tervem, h beszerzek egy gyári motoros kiemelkedő monitort, és arra kötök rá egy navi box-ot, de az érintőpanel hiánya miatt a vezérlése nehézkes lenne, tocuh-ossá varázsolni meg nagy meló. Ezért döntöttem végül a Bluepower mellett. -
-
zsid
senior tag
válasz
gaborbol #3380 üzenetére
Én 48 000 után cseréltem benne olajat és ott is voltak érdekességek.
Tegnap volt egy kis időm, belekukkantottam a motorba. Ahhoz képest, amilyen képekkel riogatják az embert az interneten, az enyém 15 évesen ki tudja mennyi lefutott kilométerrel egész kulturált volt belül. Olajsár pl sehol nem volt.
-
gaborbol
őstag
válasz
gaborbol #3315 üzenetére
Ma megcsinaltam az automatan a karbantartast, hat senkinek ne legyen illuzioja, hogy kell-e olajat cserelni az automataban vagy sem.
Es az enyem 75K -val ezelott lett teljesen felujjitva-olaj cserelve benne.Ha kihuztam a nivopalcat az olaj szep tiszta piros volt, de ami az olajdekni aljban meg a szuroben volt az nagyon mas. -
aqwer21
tag
válasz
gaborbol #3286 üzenetére
Amit kinéztem Ebay en az [ez].
Remélem 80 fontért odaadja. Nem bánom ha kínai is csak a hibát tüntesse el
És vissza se jöjjön persze...
Nézegettem én is gyáriakat de baromi drágák... £1300+...
Szerinted amúgy lehet attól a hiba hogy nem volt sokáig csatlakoztatva a csatlakozó?
-
aqwer21
tag
válasz
gaborbol #3279 üzenetére
Köszi szépen jó ötlet volt.
Ki is szedtem igy. A csatlakozóban a pineket vissza tudtam állítgatni, összeraktam mindent, minden megy is, hőmérséklet szenzor, zár, ablakemelő, DE most az a baj hogy kint van az ( engine malfunction ) jel , kis sárga hibát jelző lámpa. Próbáltam az aksi sarut leszedni kb egy percre, de ugyanott ott van. Miért dob hibát ha minden megy?
-
BBalu
csendes tag
válasz
gaborbol #3231 üzenetére
Köszi, valamit kiokoskodom akkor a biztonság növelése érdekében.
Sajnálatos, hogy így parkolnak mint az olaszok, egyébként nekem is meg van húzva az első lökös és a hátsót is úgy sikerült valakinek hogy elengedte pár patent is... plusz az ajtó nekinyitások, 2 éve van nálunk az autó, úgy vettük, hogy körbe volt fújva most kb úgy néz ki hogy 3 elemet minimum fújni kellene rajta. Pedig mindig úgy próbálok parkolni hogy csak egy oldalról érhessen meglepetés, de sajnos van hogy ér is.
-
zsid
senior tag
válasz
gaborbol #3220 üzenetére
Ezt miért nem akkor kérdezted, amikor még nem estem neki?
Nem igazán. A használtautón nemrég volt fent letérdelt váltós S80, valami 400 000 körül. Ha gyorsan el akarod adni, akkor... ( ha véletlenül ellopódna, de mégsem, akkor háromszor ennyit simán ki tudnék belőle árulni ).
Igazából a tűzfaltól hátrafelé nincs műszaki gond az autóval ( az egyik ülésfűtést leszámítva). A két turbóm is jó -legalábbis eddig. Ami gond van a motorral:karter és a szelepfedél ragasztásánál ereszti az olajat, meg ha minden igaz az egyik főtengely szimeringnél. Van némi kartergázosodás, de egyelőre nem tudom, hogy azért mert rossz irányba megy a szűrt kartergáz ( a szellőztető friss levegő ágán jön vissza, ami miatt valami dugulást feltételezek, de ez majd kiderül).A váltó is működik, hibakód törlés után megy rendesen egy ideig, vált mindent, de egy idő után megkattan. Majd a váltós mond rá valamit, ha megúszom egy szeleptömb cserével és kitakarítással, akkor még egész olcsón megúszhatom ( ~200k ).
Ami eddig is be volt tervezve, tehát esedékesek lettek volna, ha nem térdel le a váltó: első toronycsapágyak, egyik féltengelycsukló,vezérlés,olajpumpa,vízpumpa csere, egy két elérett vízcső csere,lambdaszomba csere.
Ami nem volt betervezve, tehát most derült ki: szervószivattyú felújítás. "Kicsit" érdekesen jár rajta az ékszíjtárcsa, szerintem a csapágy megadta magát . Ez azért érdekes, mert eddig se hangja se hibája nem volt. Úgy látszik a pár hónap állás...
Eddig olyan szörnyen nagy extrém dolog nincs kilátásban, persze ami késik..
Tisztában vagyok vele, hogy nem lesz olcsó móka, de igazából nem akarok megválni a kocsitól, hozzám nőtt -
runner 125
nagyúr
válasz
gaborbol #3199 üzenetére
Jaja, S60 topikban is megírta az egyik 2.4D-s srác, h ment a szintúgy forumos srác 163 lovasával és ég és föld már az a különbség is. 185 LE szerintem meg már mindenre elég egy 1,5 tonnás autónál.
Nagyjából 100-150kg-val nehezebb az S80 egyébként.
Úf, az igen, tv-ben hallottam h most nálatok ítélet idő van/lesz, tényleg ennyire komoly a helyzet? Hó is van már?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Milyen SSD-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Mobil flották
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3011
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Nexigo PJ40 okosprojektor / Számla + Garancia /
- Bomba ár! Dell Precision 5530 - i7-8850H I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I P1000 I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 13" 2020 M1 16GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest