- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
person
senior tag
Vegyék csak, persze fronthajtással, úgy még olcsóbb, kb minden ötödik 4WD..
Saját tömeg 1075 kg...??? (FWD)
Csomagtért 375 Liter...
Persze, hogy jó vétel, pofás az eleje, van négy kereke, végre magason ülsz, nincs benn semmi ami elromoljon.
Városba ovijáratozni én is bevállalnám, ja ennyiért mégse. -
BigBlackDog
veterán
-
7600 GS
addikt
-
-
7600 GS
addikt
Amit így "külsőre" meg tudok állapítani, hogy ez nem geartronicos változat , nem tudsz kézzel kapcsolgatni.
Úgy látom, a másik kettő változat már birtokolja ezt a képességet, viszont hogy a váltószoknyán kívül van e valami különbség közöttük, azt sajnos nem tudom.
Próbálok keresni egy listát arról, hogy milyen automata váltókkal szerelték a korabeli Volvo-kat.
-
Ck.
addikt
Nyomoztam tovább...Ugyanabban az évjáratban három különböző automata váltó kart találtam:
1 szoknyásat és 2 síneset. Utóbbinál az egyik sínesbe van 4,3,2 és L fokozat is, míg a másik sínesnél csak PRND és kézi üzemmód van. A szoknyás automatáról viszont fogalmam sincs.
Mik lehetnek a különbségek? Tuti, hogy az egyik nem vmi fokozatmentes variáció lesz? -
FeRRaR1
őstag
Nem, de az Audi is befejezte már a fokozatmenteseket, kivezették jó pár éve, max kifutó modellekbe lehetett még rendelni, de már azokba sem. A dupla kuplungosokkal futottak valameddig, majd már csak azok maradtak.
Nálam más volt, amint D-be húztam várt 1-2 másodpercet, majd elindult és akkor rántott, nem méterekkel később, de megtanultam együtt élni vele, mindig úgy parkoltam, hogy tudjak egy kicsit gurulni mielőtt megjön a hajtás, így kb az esetek 99%-ban rántás nélkül indultam pár hónap után, de nem kell valami hatalmas rántásra gondolni, ütött egy kisebbet.
3-5 perc használat után elhagyta egész napra, majd másnap előröl.
-
runner 125
nagyúr
Többiek leírták az előjelek jórészét. Még annyit hozzátennék az előjel listához, h 1-2 XC90 kapcsán olvastam annó, h pár km-es emelkedőn haladva a fokozatok között komoly rántást produkálhat az automata.
2005-ig automatából csak az 5 sebességes Geartronic volt elérhető, valahol 2007-8 körül jött emékeim szerint a 6 sebességes, ami már kevésbé problémás, de itt a kulcs a 40-50k km-enkénti olajcsere. Ha ezen periódust betartva le van cserélve gyári olajra, megkockáztatom h a kézivel azonos élettartamot nyújt, csak ugyebár egy 8-10 éves autónál annak h új korától lelkiismeretesen le volt cserélve a vátlóolaj, nagyjából 0,1% az esélye.
Fanatikus tulajok autói általában forumokon belül cserélnek gazdát.zsolee73
Köszi, ez tényleg korrekt, ránézek majd náluk is.
-
FeRRaR1
őstag
Nekem konkrétan hidegen rántott az első elindulásnál utána elhagyta, majd másnap megint rántott egyet... Menet közben alig volt észrevehető, talán nagy gázra kicsit nagyobbat rántott visszaváltásnál.
Ez annak köszönhető, hogy 300.000 km környékén vettem, és tőlem kapta meg az első váltó olaj cserét, pucolást, de már késő volt szegénynek. Kiderítettük, hogy az indítókuplung lehetett a ludas, mivel egyből elhagyja 2-3 perc járás után. Ha a mágnes szelep tömb lett volna, akkor erősödött volna hő hatására.
320.000,- Javítási ajánlatot kaptam rá, de aztán inkább eladtam. Miután bele tettem egy év alatt 50.000,- kilométert. De mindenképpen dicséretes, hogy legalább 3x járta meg az Angol Magyar távot, és kétszer az Angol - Magyar - Horvátot (6000km +) Soha nem hagyott ott sehol, jó kis hosszú táv futó volt, rendesen felextrázva.
Szerk.:
Tegnap megnéztem mennyivel mennek az Angol gyors vonatok, kanyarodok rá a pályára Luton felé, és elhajt mellettem egy, elég tempósan. Mosoly az arcomon, asszony sem szólt bele, nézzük meg mennyivel megy. Vissza egy padló, megszólalt a T5 és 2 gyors váltás után már a vonat mellett utaztunk 180 Km/h tempóval.
Alig használom mostanában a V70-et, de egyszerűen megkönnyezzük mind ketten, hogy milyen jó vele utazni. És hogy hogyan lehet egy 15 éves autó kényelmesebb mint a 2007 S80, vagy a 05' V50.... Azt hiszem ez szerelem
-
7600 GS
addikt
Minden előjel nélkül azért viszonylag ritkán szokott elhalálozni a váltó.
5 évesen vettük a V70-et, 7 évesen halálozott el benne a váltó olyan 200 ezer környékén úgy, hogy az előző tulaj semmiféle karbantartást nem végeztetett el rajta, és úgy használta az autót mint egy címeres paraszt (már bocsánat, de egyszerűen nincsen rá jobb kifejezés... )
Ránt a váltó hidegen illetve melegen, ez szokott lenni a legtipikusabb előjele a dolognak, továbbá nem nagyon akar felváltani. Vétel után javasolt egy komplett olajcsere plusz ha lehet akkor váltószűrő csere is. Olajból persze szigorúan csak a gyári előírásnak megfelelőt, ha jól emlékszek akkor mi ilyen Eneos-t tettünk bele, azóta úgy vált mint az álom.
-
FeRRaR1
őstag
Mi nem? Nem emlékszel a kipróbált V70-re, mekkora hulladék volt, ez sem lenne jobb. Kicsit drágábban nézegess inkább, erre rámenne a gatyád, ha ráborítanál egy vödör pénzt, még akkor is csak egy lefingott darab lenne, minden porcikájáról az süt le, hogy lesz@rták. Inkább jobbat drágábban.
Törött műanyagok az ülés oldalán, vonó horog, szóval küzdetve is volt valószínűleg, nem úgy néz ki mint amin gyakori olajcserét végeztek, ha a beltér és a karosszéria ennyire lefingott, akkor miért lenne jobb a motortér? Illetve megtalálható az olcsó gumis ismérve, kintre rakták a súlyt az alu felnin, a 10 fillérrel drágább ragasztott már nem játszott...
Meg se nézném, ha csak nem éreznék késztetést a szopórollerre való felszállásra.
-
FeRRaR1
őstag
Én is ebayről rendeltem, ismerős bontóba tetettem fel, ahova járok, kemény 5 font volt /darab, régi le, új fel, súly, és még a kocsira is feldobáltuk.
Egy ismeretlen helyen is csináltattam már ilyet, ott 40 font volt egy szett, de szépen megcsinálták, ragasztott súlyokkal ott is, rá is kérdeztem, mert sok könnyűfémes autó járkál itt külső súlyokkal, na azoktól a hajam is égnek áll. Viszont itt csak elhoztam, és én tettem fel.
-
zsid
senior tag
5 sebességes Aisin AW55-ös és 6 sebességes Aisin AWTF80 biztosan van bennük. A Geartronic korábban a GeneralMotors 4T65EV váltójának Aisinnál gyártott változata volt. Ebben nem vagyok biztos, de szerintem a későbbi modellek Geartronicja is erre épül. ( vagy csak simán kapott a váltó egy Geartronicos vezérlőkart és kész a low cost Geartronic - erre amúgy műszakilag minden lehetőség adott ).
-
echterion
nagyúr
Én is így voltam vele sokáig, de azóta már másképp gondolkodom erről. Úgy vagyok vele, hogy hadd csinálja, ha nekem jön, akkor úgyis nála lesz a laszti, ha meg csak a haját tépi, akkor szintén ő lesz szopóágon. Az idegeli őket amúgy a legjobban, ha tudomás sem veszel róluk, vagy a képükbe mosolyogsz. Attól agyérgörcsöt kapnak.
-
FeRRaR1
őstag
A 164 lóerős egy turbós előző generációs, a következő fejlesztés volt a 185 lovas, még mindig egy turbós, nagyobb teljesítménnyel és egy kicsit nagyobb fogyasztással. A következő lépcső a 200 lovas D5 kapott egy kötelező teljesítmény növekedést, plusz egy kis méretű extra turbót ami már nagyon alacsony fordulaton is tölt. Így sokkal normálisabban épül fel a nyomaték, élénkebb alacsony fordulaton, sokkal jobb így használni a hétköznapi szituációkban. Viszont nem fogyaszt többet a 185 lovas verziónál.
A 2.4D ugyan az a blokk mint a D5 csak az utóbbi a csúcs verzió a legfejlettebb, még az előbbi egy visszafojtottabb, kisebb lóerő, nyomaték.
Cseri81
Én úgy tudom hogy csak az ütköző csíkokat fújták színre, és kicsit átrajzolták az alját a 2004 utániaknál. A lámpa változásról nem tudtam, a lökös szerintem felmenne.
runner 125
"A Volvo dieselek elnevezésén nehéz eligazodni, az 5 hengeres dieseleknél mindig az éppen legerősebb, aktuális 2.4-es 5 hengeres diesel motort hívják D5-nek."
Sajnos ezt már múlt időbe kell tenned
2L 4 henger 2 turbó lesz a D5 már minden új modellben, kezdve az új XC 90-el, nem lesz nagyobb 2 literesnél egyik sem, gondolom a T6 valamilyen formában marad R és Polestar vonalon.
-
runner 125
nagyúr
Nincs észérv mellette, úgyhogy marad a D5, egyébként milyen autós topikban kifejtettem a Volvo diesel kínálatot, inkább idézem:
"A Volvo dieselek elenevezésén nehéz eligazodni, az 5 hengeres dieseleknél mindig az éppen legerősebb, aktuális 2.4-es 5 hengeres diesel motort hívják D5-nek.
A D4 egy 2 literes, de ugyanúgy a D5 alapokra épített, 5 hengeres blokk. Elviekben a löket hosszának csökkentésével érték el a 2 literes hengerűrtartalmat. (A pár éves Volvo-kban már ez a blokk van, de a korábbi, már a 2. genes S60-ba ugyanúgy belerakták a 2 literes 4 hengeres PSA dieselt, amit ugyanúgy D4-nek hívtak, én kerülném.)
Ezzel tapasztalatom nincs, mivel nagyon új, 1-2 forumbejegyzést olvastam csak róla, amelyek egyelőre meggyőző tapasztalatokról számoltak be. Teljesítményét tekintve a 163 le már elegendőnek mondható az S80-ba.
Az akár 1,5-2m ft-os árkülönbség a klasszik 2.4 D5 javára nem véletlen. 15 éves múlttal rendelkező, az egyik legjobb Bosch rendszerű diesel, nagyon megbízható, üzembiztos, kiforrott, az alapvető szervizperiódusoknál többet nem igénylő blokk. Ha hosszú távra tervezel megéri a felárat, elvégre ez még nem downsizing korban született.
Ott van még az ugyanúgy D5 alapokra épített D3 elnevezésű is, ami pl. XC70-ekben jellemzőbb. Pontosan ugyanaz a 2.4-es blokk, turbo, minden, mint a legerősebb 225 le-s D5-ben, csak sw-rel fojtott.
A D2 pedig a legksiebb, 1.6-os diesel blokk. Vicc, de belerakták az S80-ba is. Tudomásom szerint továbbra is a PSA-konszerntől (HDi) származik, én kerülném azt is." -
FeRRaR1
őstag
Hasonló mint a Porsche tiptronic, hagyományos bolygóműves váltó továbbfejlesztése, ami már kézzel is kapcsolható, vagy a kormány mögötti fülekkel. Mondhatjuk rá hogy hidrodinamikus.
De miért dízelle?
T5 vagy sima sor 5 szívó.
A 2.0 D az ford, de a D5, T5, és a 2.4i az vegytiszta VolvoSzerk:
Egyébként most, hogy vezettem a sor 5 szívót, ez a sorrend alakult ki bennem:
2.4D < 2.4i = 164 D5 < 185 D5 < 200 D5 < T5
Motor erő és karakterisztika.A 185 D5 egy leheletnyivel jobb mint a szívó 2.4, viszont a főként városi használat miatt lett nekem 2.4. A 200 D5 sokkal jobb mint a 185, mert két turbós és ezáltal turbó lyuk mentesebb, sokkal élénkebb, tüzesebb alacsony fordulaton, igaz a tüzességgel a 185-ös rendelkezik bőségesen.
De a T5 leveri mindet
15 éves a gép, de 260 felett a vége
D5 185 vége 225 -
FeRRaR1
őstag
A geartronic egy kuplungos, mikroprocesszor vezérelt, főként két literes és afeletti motorokhoz használták. Kicsit lassabb működés, és egy pillanatra megszakadó erőátvitel jellemzi, amit kis rántásnak érezhetünk, ha padlózzuk /elméletileg/
A Powershift a dupla kuplungos verzió, gyorsabb működés, váltásnál az erőátvitel nem szűnik meg, mivel a következő fokozat már be van készítve. Vaj sima, azonnali váltások, csak annyit látsz hogy változott a fordulatszám. Elméleti síkon kisebb igénybevételt bírnak, kisebb teljesítményű motorokhoz társítják.
Egyikkel sem lősz bakot, a lényeg hogy kapjanak egy olaj cserét legalább egyszer az életben, és vásárláskor tökéletesen működjenek. Nagy gyorsításnál, visszaváltásnál, elindulásnál stb...
-
Cseri81
csendes tag
Köszi a linket!
A napokban kiveszem az ABS modult aztán meglátjuk, hátha tudom javítani magam is.
Persze ha egyáltalán ott a baj.A turbó tengelye lógott egy kicsit, plusz ki- be is volt egy kis mozgása, bár nagyon kicsi.
Most turbósnál van, mindkettőt felújítja, tisztítja, támcsapágyat cserél stb.Ha már szét van szedve, gondoltam leveszem a turbó olajcsöveket is...hát azt elnézve, szerintem nehezebb meló, mint a turbót kivenni! Pedig jó lenne tisztítani, plusz bandázsolnám is, azért talán segítene valamit. Mondjuk az olajcserék rendben meg voltak, a turbóra csatlakozásnál nem látom hogy bele lenne égve az olaj, nade hosszú az a cső!
A fojtószelepet mindenképpen tisztítani fogom, mert szerintem az még nem- vagy nagyon rég lehetett csinálva. Egy hangszóró csere is lesz, mert ott leszakadt a lengőtekercs.
Olaj, hűtővíz, légszűrő, váltó olaj és szűrő csere...
Hát hirtelen ennyi.
Aztán meglátjuk!Teljesen igazatok volt amikor le akartatok beszélni a T6-ról! Vannak hibái, de ettől még nagyon szeretem! Meg szeretek "bütykölgetni"! Jó persze automata váltó javításra nem adnám a fejem, azért inkább rendszeres olajcsere ott is, aztán remélem nem lesz probléma.
Mondjuk az autó futása kb. 500km/hó, ugyhogy igazából egy hétvégi autóról beszélünk.Kicsit hosszú lett bocs!
De éppen ráértem (munkaidő)! -
FeRRaR1
őstag
Mikor megyünk megnézni?
-
Weareus
addikt
Nem rossz ezeknek az automatája, nekem V70-em volt előtte, benzines, kis nyomású turbóval, automata váltóval és azt is szerettem, de én most már inkább kézi váltó párti vagyok, noha szerencsére semmi gondom nem volt a váltóval, csak nem az én fa lábamnak való (fogyasztás szélsőséges tud lenni, én 15-20 körül hoztam ki - mondjuk főleg városban, eladtam barátomnak, ő vegyesben 10 körül eljár vele...).
Számomra az álomautót egyébként egy egytulajos, garázsban állt, megkímélt 850R-es jelenti, ahogy Pista mondta a Totalcarban: egy ilyen autóért fél kart bármikor...
-
Zoli1222
addikt
Köszönöm a részvétet! Végül 205000HUF-ban állt meg a mutatvány! Mondta a szerelő, h szerencsénk volt, h sikerült lefullasztani vagy h nem állt be a motor. Nem igazán volt előzmény. Talán ez lehet előzmény: lassan 5éve van nálunk az autó és ezalatt emlékeim szerint 4-5 alkalommal csinált olyat, h éltünk a turbó nyomás menet közben olyan 10-15mp-re. A tengely adta meg magát. Kb 1 centit könyörgött hosszanti irányba amivel a lapátok ledarálottak. Ezt az egészet a labirintgyűrűk elhasználódásával magyarázták. Asszem. De lehet, h rossz az ok-okozati viszony. Tegnap nagyon másik dimenzióban jártam. 48h alatt sikerült 1h-t aludnom.
-
zsid
senior tag
A legtöbb esetben a kiváltó ok a turbó kopása, labirintgyűrűk elhalálozása... Asszem csak a T6-nál volt probléma az egyik feltöltő nem megfelelő kenésével és az a miatti rendellenes tengelykopásból. Igazából turbó cserénél cserélni kellene az olajnyomó csöveket is, mást nem nagyon tudsz tenni.
-
FeRRaR1
őstag
Nem, az olaj és a hűtővíz jól elkülönülne, zavaros lenne, esetleg zsíros az oldala és a kupak, ezt csak szimplán nagyon régen cserélték. Úgy nézne ki mint egy romlott hús leves sötét szürkében sok zsírral
Ez egy ékes példája a gazdátlan autónak, elhanyagolt, olajcserét sem erőltették, képzelheted milyenek lehetnek a szíjak, vezérlés, vízpumpa stb...
-
FeRRaR1
őstag
Akkor felejtős, a másik jobb lett volna, azért nem vette meg ezt senki, amazt meg igen. Mindegy, rengeteg V70 fut itt, rövid időn belül találni fogsz egy szép példányt. Hengerfej okés, inkább az olajcseréket hanyagolták kicsit, eléggé olaj sárosnak tűnik.
Lehet hogy messzebbre kell menned érte, de meg lesz, én is 200 mérföldet mentem északra érte. Gyorsnak kell lenni, figyelni a frissen felkerülő példányokat.
-
FeRRaR1
őstag
Meg kell hallgatni hidegen és melegen, vadászni a gyanús kék füst pamacsokra, a T5 alapvetően egy nagyon jó konstrukció, ha megkapta az olajcseréket akkor nem valószínű hogy gond lesz vele. A legkönnyebben kiszúrható az mindenképpen a füstölés, esetleg az ingadozó teljesítmény leadás, erőtlenség.
-
zsid
senior tag
"Ülésbe tapasztás és gyomor prés?"
Fogjuk rá, hogy tudnak ilyet a Volvo feltöltött benzinesei. Csak ezek a dízelekkel ellentétben egészen 6500-as fordulatig szögeznek az üléshez. Én csak a T6-ról tudok nyilatkozni : 1 - ~95km/h , 2 - 170km/h , 3. - 235km/h ( a 0-200 az 18 sec környéke
). A 2.5TDI ilyet nem tud.
Korábban már írták, a T6 és a Geartronic az elég problémásra sikerült, erősen kerülendő ( amúgy a fogyasztása sem kimondottan baráti, városban 15+ ). A T5 kézi váltóval viszont a Volvo talán legjobb konstrukciója: már erős, de nem kimondottan problémás és a fogyasztása is teljesen jó - legalábbis a T6-hoz képest.
-
Xmodule
őstag
Ülésbe tapasztás és gyomor prés ezt mar több helyen is olvastam hogy a dizel ilyet tud. enyém nem ilyen. lehet akkor valami gond van a kocsival? 2.4D 163lóerö. mondjuk én 2000-2200fordulaton elváltok mindig.
amugy mostanaban azt vettem észre bizonyos fordulatokon eléggé rezonál az egész motor és vele egyutt a belsö muanyagok is hangokat kezdenek kiadni. ennek milyen okai lehetnek? 80km/h alatt vissza rakom 5.be de 80 vagy a felett már 6. ban nyomom neki. igy megprobalom 1500as fordulat felett tartani. (ugy tudom a tul alacsony fordulat öli a motort mert nincs rendes kenés)
-
7600 GS
addikt
Hideg időben a miénk is pontosan így párállik (lehet nem ez a pontos kifejezés, akkor elnézést
).
Ha megnézed élőben és látod hogy nem egy széthullott darab, akkor szerintem vedd meg, ennyiért simán ajándék. Csináld meg rajta a kötelező szervizt vétel után, és használd sokáig gond nélkül.
Ha akarod akkor nyugodt családi autó lesz, de 3000 rpm felett átvált vadállatba. Tapasztalatból mondom, mindenkinek meg kell tapasztalnia egyszer ezt az érzést
. Múltkor jöttem hazafelé M0-n, 180-nél már nem annyira erősködött velem az A6-os.
-
FeRRaR1
őstag
Meg kéne lesni élőben, ahogy nézem a hátsó ablak tükröződését, az ember kabátban fotózza, szóval valószínűleg hideg volt, és ha akkor indította be, akkor még dúsít is a hideg motor, szerintem ez attól van.
Ha mész megnézni, vigyél valakit magaddal, és próbáljátok ki hidegen és melegen is, feltétlenül jelezd az eladónak, hogy hideg motorral várjon. Nagyon gyorsan bemelegszik, elég neki 5-7 perc alapjáraton, vagy 3-4 perc haladva, és a víz már majdnem üzemi hőn lesz.
-
FeRRaR1
őstag
Nekem ami szóba jöhet, az 70, 80 esetleg 90-es Volvó, főleg a hátsó lábtér amit kicsinek találtam S60-nál, de mindjárt jön runner 125 és lesz nekem nemulass
Autotrader is jó lehet, ugyan azok is fent vannak mint ebayen, de sokszor más is, ami ott nincs. Ez itt van tőlünk 15 percre, első ránézésre nem tűnik rossznak.
-
FeRRaR1
őstag
A T6 2.9 literes 2 turbós sor 6, elég gondozás igényes konstrukció, nem ajánlott.
A T5 az lehet 2.3 vagy 2.4 literes sor 5, remek konstrukció, van sok gyengébb variánsa, mint pl a 2.4 T vagy a sima szívó 2.4.A 2.0T egy két liters turbós négy hengeres ford motor valószínűleg.
A T5 először volt 2,3 literes, utána felfúrták 2,4-re. A lényeg hogy az összes többi gyengébb mint a T5, kivéve a T6-ot, de az nincs is V70-hez, és régi nagyon. Plusz a V70R T5 motorral hozza azt a teljesítményt, egyedül a sor 6 hangja hiányzik belőle kicsit
(de persze a sor 5 is csodásan szól)
Ne gondolkozz dízelben ennyi idősen, szerintem T5 és manuál váltó, sokkal kisebb szopó faktor.
Egy korábbi hsz, a kiadásaimról, szerintem annak ellenére hogy rengeteg dolgot cseréltettem, nem volt vészes.
-
FeRRaR1
őstag
A lényeg, hogy a régin az üveg vastagsága és recézése irányította a fényt, az újabb (FF) meg csak egy átlátszó plexi mögött van, és sok tervezett irányú tükröcske adja meg a vetítési képet. De amit a cikkben írnak az baromság, nagyon is jó a régi megoldás, ugyan azzal az izzóval szebben világít, mint az S80 FF lámpája, és ezt többen megerősítették index osram fórumon is.
Vs.
Az utóbbi az elvileg jobb és újabb FF, a gyakorlatban ez nem mindig van így, de szabadabb kezet ad a tervezőknek, így jobb és olcsóbb előállítani.
Ültesd be egybe az asszonyod, nálam is ez győzte meg, hú de jó minőségű a bőr, hú de kényelmes még az S80-ból átülve is...
-
aneda
senior tag
"Engem egy 300-500 ezer körüli nem várt javítás, injektorok, nagynyomású szivattyú, dpf, akármi javítás hazavágna rendesen."
Akkor ez nem a te autód!
Ennyi simán rámegy egy jónak látszó darabra is...
120k tankszivattyú, 120k fékrásegítő, 270k kettőstömegű lendkerék szett, 120k lengéscsillapítók és első szilentek. -
FeRRaR1
őstag
Ha jól tudom 2004-ben volt facelift, 2000-től 2007-ig ment a modell, kintről ezt úgy tudod megkülönböztetni, hogy színre fújtak a díszcsíkok/ütközők, és FF-re cserélték a lámpát.
Nálam még fekete, de a T5 egy zseniális motor, nem kell félni tőle, csak ne füstöljön hidegen (se). Igazából nem tudom mit javítottak rajta, csak kintről a lámpa cserét, meg a színre fújt műanyagokat. Nem nagyon találtam jellemző hibát, ami elő szokott fordulni az az ABS jeladó hiba, úgy hogy bármit is mond az eladó, ha ég az ABS ekkor ne vedd meg, vagy tudd, hogy azt meg kell csináltatnod, ha egyébként nagyon jó állapotú.
Nem venném automatával, ennyi idősen az már időzített bomba az élettartam olajával, de ebben is lehet kivétel, pl egy nem rég váltó felújított darab.
Szerintem ne az évjáratra figyelj, az enyém is 15 éves, első szériából való, még is gyönyörű darab, napi használatban, egy Anglia - Magyar táv sem gond neki, ha éppen úgy alakul.
Inkább arra, hogy ne jelezzen vissza semmi hibát (ABS, SRS, stb...) ne rozsdásodjon nagyon, ne legyen törve (bár itt nem jellemző szerencsére) szépen fusson hidegen is, melegen is, ne füstöljön. Legalább részben legyen szerviz története, esetleg 4 egyforma és jó gumi legyen rajta.
Amit még meg szoktam nézni, az a fagyálló, ablakmosó és olaj szín és szint, illetve hogy van e kiégett izzó, ez is sokat elárul a gazdájáról, de persze ez sem törvény szerű, csak egy tám pont, idős kocsi, vegyél meg egy szép darabot, alkudozz kicsit rá, és kapjon meg mindent ami jár neki, ahogy az enyém
-
FeRRaR1
őstag
Nem, a V70 mentes minden sátánista cucctól, manuális benzines turbós, amolyan igazi férfi autó. Ha diesel lenne a megane megvenném tőled, kellene otthonra a motorja. Megmondom őszintén szerettem az S80-at, szép új autó, kényelmes, radarral tartja a távot, automata, igazi hosszú távú utazó autó. Ugyan akkor a V70 még kényelmesebb, és 8 órás rekord idő alatt tettem meg Calais (Francia) Sopron távot. Erre az S80 képtelen lett volna, 160-170 a max utazója, még a V70-nek nem okozott gondot a 245 sem Németben. Így sokkal kevésbé voltam fáradt. Sokkal sportosabb, jobban pakolható, praktikusabb, és kicsit jobban a szívemhez nőtt. Én sem gondoltam volna hogy így lesz, de őszintén elismerem.
Nem halt meg a váltó, még fut, csak előzéskor nagyot ránt visszaváltáskor, reggeli első indulásnál is. Sajnos az előző tulaj nem cserélt benne olajat, mire én megtettem már túl késő volt. Most hogy hideg volt egyre nagyobbakat kezdett rántani. Ennek ellenére az elmúlt 4 hónapban 3x tette meg a London Magyar távot, de a legutóbbin a pillangó szelep sor is leragadt, szintén az előző tulaj sara aki mindig kivárta a 30-33e kilométert a motor olaj cserével, 140e, de sérülhetnek a porlasztók, utángyártott darabja 70e gyári 120e és ugye 5 hengeres...Annyit vettem észre ebből, hogy előzéskor nagyon lassan váltott vissza 5-6 másodpercet is várt, mivel megváltozott a motor nyomatéka, és ugye nyomaték váltós...
Az volt a szitu, hogy fut az autó, megteszi a 2000 kilométert de költsek rá egy misi körül. Kockázatosnak is éreztem, terhes barátnőmmel éppen nem akartam sehol lerohadni. Így el tudom adni kicsit többért mint vettem. Viszont ha költenék rá, attól nem érne többet. Így mennie kell.
-
FeRRaR1
őstag
+1
Nem is lehet, mivel EU törvény szabályozza, álló motorral is irányíthatónak és fékezhetőnek kell lennie a gépjárműveknek.
Elindulásnál sem kéne gurulnod, velem soha nem fordult elő, pedig sokat jártam hegyes völgyes vidéken. Ha másnap indulsz el meredek helyről, akkor is kell lennie akkora nyomásnak a rendszerben, hogy még 3-4 pedál nyomást "szervósnak" érezz, és csak utána szabad felkeményednie.
-
FeRRaR1
őstag
Én is gondolkoztam rajta, mert megkapott minden szervizt, ugyan akkor hajtva is voltak jó párszor, hidegen, de ami végképp eltántorított, hogy csak lefingott szövet belsősök voltak, félig hiányzó vagy szétfurkált és karcos középkonzollal. Csoda számba megy ha egyáltalán nem manuális a klíma, vagy bármi egyéb van benne, sokszor manuális sincs.
Annyit elárulok, hogy nem véletlenül nincsen belső kép az ex zsaru verdáknál...
Kizárólag akkor venném meg, ha 2. autónak lesz, élmény autózni melózni. De előtte mindenképpen nézd meg, mert szerintem a belseje 100% hogy kuka. Ha szeretnél összehasonlítási alapot, keress meg.
-
FeRRaR1
őstag
Én ezt vettem tavaly 800-ért, hasonló km és évjárat, kicsit szebb állapot és T5 motor. A szerviz története hasonló, mindent megkapott, nagyon szeretem és megérte az árát, de én kikötöttem, hogy hideg legyen a motor ha megyek érte, mert ha füstöl nem viszem el, ABS hibát nem akarok látni a tárolóban stb...
Nagy hibát nem látok a hirdetésben, egy alapos takarítás meg átnézés és szerintem rendben lesz, én megvenném, csak nekem mindenképpen T5 kellett amikor vadásztam
Ara ügyelj viszont hogy a vezérlés az cserés + akkor már olaj, szűrők, esetleg bordás szíj is. Ezek itt nem két fillérért fogják megcsinálni.
Amikor én tavaly megvettem, akkor 5000 mérfölddel előtte volt kis szervize, és 18.000 előtte kapott komplett vezérlést, gumit, féktárcsát és pofát. Így azt nagyon jó vételnek tartottam, ez is lehet az, de költeni kell rá, talán kicsit többet mint egészséges.
A megnézésre +1, illetve annyit tennék még hozzá, hogy megnéztem a V70 T5 kínálatot és hulladék szinte az összes, nem találtam most jobbat.
-
LegoHead
újonc
A válasz a káros anyag kibocsátás
A fajlagos fogyasztása, co kibocsátás, stb. Mint tudjuk, ezek a modern dízelek pont erre vannak belőve. Nekem az S80 benzin £143/6hó. Van egy 2001-es szívó dízel Cliom, arra is viszonylag sok £99/6hó, mert az még hagyományos kormos
az 1.5 dci Clio viszont csak £30/év!!!!!! De az uniós normákra van kitalálva. Remélem tudtam segíteni.
-
echterion
nagyúr
Nekem nem mondták, hogy lemossák, de lemosták. Az árban nem tudom, akciós-e a szintjelző, de nekem annyit kellett fizetnem, amennyit mondtak, szóval nincs panaszom. Mellesleg, egy 260ezres átalakításnál nem gondolom, hogy az a 8ezer húzná ki az embert a csávából. Én elégedett vagyok velük, amiért odamentem, azt kifogástalanul megcsinálták, vigyáztak is a kocsira, gond nélkül működik is a rendszer, szóval jó most minden.
-
gaborbol
őstag
Valeo eletronika az nem olcso mulatsag kerem
Ha van bontoba akkor fillerekert meg lehet kapni, kicserelni magad is ki tudod, ha van valamennyi szerszam erzeked. Eloszor elsore egy jot szedtem ki a bontoba, aztan idovel az is beszart akkor hoztam egy masikat mint kiderult az szar volt de aztan szerencsem volt, mert a kovetkezo jo lett azota is megy.
Ennyi penzert nem nagy riziko a kocsi, szerintem a bontoba adnak erte ennyit vas arban, vagj bele ha gondolod.
-
runner 125
nagyúr
A srácok közben kifejetették még jobban, mint ahogy én tudtam volna.
A lényeg, h az S80 első gen. mára egy megöregedett luxusautó. Ami minden esetben több és drágább hibalehetőségeket takar.
Ha, racionális döntést szeretnél hozni, nézel egy benzines S60-at, vagy V70-et, kézi váltóval.
Az S60 nagy hátránya a szűkösebb hátsó lábtér, és az átlagnál keskenyebb csomagtérnyílás. Ezen kívül nagyon rendben van, konkrét típushibája nincs. ( Max. az automataváltók, ami persze sok esetben user error-ból fakad.. )
Ezen generációs S60-ban, V70-ben az összes motor remek. Mind a benzinesek, mind a dieselek.
Egy info még, a 2.4-es szívóbenzin 140 és 170 lovas verziók között csak szoftveres különbség van, előbbi adóterhei talán kedvezőbbek és ugyanúgy 170 lóra módosítható. -
gaborbol
őstag
A legnagyobb baja, hogy oreg mar es jonnek rajta elo a gondok folyamatosan. Kerdes milyen allapotu kocsit sikerul venned es mennyit mesz vele, milyen motorral/ valtoval szerelt.
Az automata rizikos, mert alulmeretezett, iszonyatosan hullanak, meg a 2.9-es szivoba is a T6-ba meg meg inkabb mivel abba erosebb a motor. Nekem a sima szivo van 2000-es evjarat, 9,5 evesen vettem akkor meg garos volt a felujitott valto benne, a $2400 dollaros szamla most is ott van a kesztyutartoban.
A T6-ban a turbo is szeret kifekudni, a Volvo motorok onmagukban nagyon megbizhatoak konkretan a motorral nem szokott gond lenni. Ha vennek valamit akkor a T5-ot valasztanam, mert azokban jo a turbo, es az automata valto is(vagy esetleg kezi valtoval). Ez nem jelenti azt, hogy ha veszel egy T6-ot akkor garantaltan megszivod, de nagy ra az eselly.
Az enyemet azert adtak el, mert a valto felujjitast kovetoen a kozponti zar modul is beszart rajta, valamint a hatso ajto zarja, valamint a kormanyszervo rendszer is es ez onmagaban kozel volt a gazdasagi totalkarhoz.
A kormany szervo rendszer hajlamos a folyasra, latod hogy a szervo olaj szepen szivarog ra futomure, aztan eljon az a pont amikor mar annyira gyakran kell utantolteni az olajat, hogy kolteni kell ra ami nem olcso. $2400 korul hozat a szerviz az ajanlatot, kozponti zar modul $600 csak onmagaban, a hatso ajto zarja csak $200.
Megvettem, megcsinaltam ezeket uj vagy bontott alkatreszekbol,majd jott az ETM, ingadozott a fordulatszam. Ki kell pucolni, es ha makod van megszunik, ha nem akkor csere, valahol $1400 korul van arban. Volvo sokaig cserelte ingyen garba, de csak 10 eves korukig. 1999-2000 es evjarat allitolag a legrosszabb ilyen szempontbol eleg sok alkatreszt javitottak ki onnantol, szoval a kesobbiek jobbak.
A futomu teljes egeszeben ki lett cserelve, szilentek, lengokarok, gatlok,mert kopogott zorgott es most legutobb par hete a feltengelyek is, szerintem csak anyagarban az utolso ket evben rament $1500-2000 dollar, es szamtalan munkaora igaz ebben benne van egy szett Michelin Primacy gumi is. A bor ules ulolapot csereltem bontottra, mert 350K km utan mar eleg viseletes volt.
Rozsda nincs a kocsin, de a gumi tomitesek az ajtok korul elkezdtek malani, a kocsi kivul-bellul szep, de ha nem tudsz olcso szerelot, nem magad csinalod, nincs bontobol alkatresz, nincs masodik auto amit tudnal hasznalni, ha ez leterdel... Ha nincs legalabb 200K tartalekba a vasarlast kovetoen, akkor szerintem ne vegyel S80-at, mert lehet hogy kifogsz egy jot, de nagy esellyel belefutsz valami elhanyagolt joszagba amibe onteni lehet a penzt.
Majdnem 80.000 km-t raktam bele 4+ ev alatt, mindenhova elvitt Kanadtol- Key Westig, soha nem rohadt le az ut szelen,de minden meg lett rajta csinalva becsuletesen, es ez realisan nezve nem olcso. Most mar abban a korban vannak, hogy barmi barmikor elojohet rajtuk, es ha hasznalni akarod akkor kolteni kell rajuk.
-
FeRRaR1
őstag
Pont most vettem pár hónapja a V70-et 800 fontért
Méretbeli különbségek vannak, de elöl mindegyikbe kényelmesen el lehet férni, én azt vettem észre, hogy a V70 ülései kicsit kényelmesebbek az S80-nál, de mind a kettő TOP kategória ha kényelemről van szó.
A kényelmi extrák attól függnek hogy mennyire szaporán ikszelgetett az első tulaj, de ezzel Angliában nem szokott gond lenni. Én személy szerint nagyon kényelmes és felszerelt autónak tartom a Volvókat, persze ebből is lehet venni fapadosat, de nekem olyanhoz még nem volt szerencsém.
-
FeRRaR1
őstag
A magam részéről én annyit tennék hozzá, hogy V70 vagy S80, ha A6 méretű hátsó tér kell, ha nem számít akkor lehet S60-is. Az S60 a 2000-es évtől készült, még az S80 az '98-tól, szóval jól láttad, fiatalabb formaterve van. Motorok terén ha kell a kakaó, akkor T5 vagy T6, de ennyi idős autónál én nem félnék a típus hibáktól, inkább minél jobb állapotút kell kifogni, ami megkapta a törődést, mint Runner kolléga gyárinál is jobb állapotú S60-a. Ha nem akarsz turbósat, akkor a 2.4 szívónak van 170 lovas verziója.
A váltónak egy baja van, hogy élettartam (sicc) olajat tettek bele. Szerintük. Ha ezt nem cserélik le, akkor előbb utóbb felújítós lesz a sztori, ha megkapja a törődést akkor örök élet plusz egy nap. De ha egyszer meg is kell csinálni, onnantól valószínűleg többé nem lesz gondod vele, csak olajat kell benne cserélni kb 80-100 ezer kilométerenként.
-
FeRRaR1
őstag
Ha komolyan érdekel, és kiválasztottad a legjobban tetsző kettőt hármat, akkor meg lehet keresni őket a lejárat előtt személyesen, és ezt ajánlják is általában a leírásban, hogy vásárlásra licitálsz, nem kipróbálásra, amit szeretek, hogy őszintén leírják és lefotózzák a hibákat is, ez egy nagyon pozitív. Azért licites, mert így tudsz olcsón autót venni
Amúgy legtöbbször megtalálható ugyan az a kocsi ebayen és autotraderen is, szóval ott találsz fix azonnali árat, ha úgy kell, de nem érdemes...
Lizsó
Nekem Yatour van, 12.000,- kemény magyar valutáért vettem (licitesen természetesen
) Volvo HU-803 mellett, hibátlanul teszi a dolgát, kivezettem a könyöklőbe is egy auxot, maga az egység meg a kesztyűtartó belső tetejére van ragasztva. Elsőre működött, hibát még nem tapasztaltam eddig, igaz SD kártyáról még nem próbáltam, de soha nem is fogom úgy használni...
-
FeRRaR1
őstag
Nincs időm most belemerülni a keresésbe, de igen is lehet olcsón itt autót venni, csak odafigyeléssel, én is hallottam ugyan ezt a sztorit nem egy embertől, hogy mind bontóba végezte amit ennyiért vett, nekem egy se, faternak egy se, ismerősömnek, aki szintén ezt csinálja, egy se. Ez konkrétan több mint 40 autót jelent két éven belül. Sokan egy jelentéktelen hibát komolynak vélnek, és otthagyják a jó vételt. Meg persze sok emberrel meg lehet etetni dolgokat....
Ezeket kb két perc alatt találtam valamelyik szinte biztos hogy vállalható, és mind 2000 utáni, bár ez semmit sem jelent szerintem, mert 10 év felett nem évjáratot veszel, ha nem állapotot.
Így szoktam elkezdeni szűrni, legalább is ebayen, ebből kiindulhatsz. Azért pont V70-re kerestem, mert most azokra vagyok ráindulva
Cseri81
Jelentem hogy én éppen csinálgatok egy ülés javítást, szint kevergetem tesztelgetem, de még mindig kicsit sötét
vettem fillert, egy festék szettet, de csak játszogatok vele egyenlőre, kicsit keverek, változatok rajta, és tesztelem, kb 2-3 naponta, de még mindig nem tökéletes a szín egyezés. V70-es anyós ülésének az oldalán van egy horzsolásos vágás, nem komoly, de majd eltüntetem, ha kikevertem a tökéleteset.
-
FeRRaR1
őstag
Magyarisztánban pont hogy leveszem
Az a baj, hogy sok rendőr a balhét keresi, nekem is csomó volt osztálytársam lett rendőr, általában az olyanok, akiket vertek tesi vagy úszás órán, nem is mindig ok nélkül... Nekem jó mert a környékünkön (Pécs - Kaposvár) sokat ismerek, de nem egyszer hallottam, hogy szívattak valakit...
Nekem is megvan a jó szövegem, ha látom hogy normális, én is az vagyok, de ha nem, akkor indulhat a felvétel, kérem a jelvényszámot, bediktálom a rendszámot, és közöljék hogy miért állítottak meg...stb...stb.
Volt olyan hogy ismeretlenek megállítottak, de ott aludt a hátsó ülésen a rendőr ismerősöm, már kezdték volna a szemétkedést, mikor felkelt haver "Ja szia Tomi, te is itt vagy, azt hittük végre balhézhatunk kicsit" aztán jó utat kívántak.
Na most ez elsőre vicces, de ha jobban belegondol az ember, akkor szomorú.
-
Weareus
addikt
Szakemberhez vittem. Kolléga a zseni és az őrült között van, cnc-vezérléseket ír, ha kell oszcilloszkóppal kimérte volna a jeladót is. Egy gyanús forrasztás volt, azt megcsinálta és bejött. 1000 Ft-ot kért, te fizettél 35-öt néhány forrasztásért. Gratula hozzá. Én segítséget, ötletet kértem, nem pedig okoskodást-kioktatást.
Sit venia verbo. -
zsid
senior tag
Ezzel én tisztában vagyok, de míg egy kuplung elhalásnak van némi előjele, ahogy a kettős tömegű csereérettségének is, addig az automatának nem feltétlen ( pl nálam sem volt ).
Ha megkérdezel 100 automatás tulajdonost, kb 95 azt fogja mondani, hogy abban nem kell olajat cserélni vagy nem tudja ( ennél már csak az rosszabb, hogy a TC-s olajdoki is azt az ökörséget hajtja, hogy nem kell benne cserélni..),3 tudja, hogy kell, de mivel nem előírás így nem cserél,2 pedig rendszeresen cserélni. Akkor keress egy olyan eladó autót ami minden igényednek megfelel és pont a maradék 2%-ba fog esni!
Szóval marad a tartalék zsebpénzes verzió.
-
zsid
senior tag
Mivel több apróság van benne és több munkaóra rendbe rakni.
A Geartronichoz egy szeleptömb 150-180 000Ft között szokott lenni, a többi aprósággal anyagárban megáll a mutatvány olyan 220-250 000 között, ha a konverterhez nem kell hozzányúlni. Ha az is cserés/felújítós akkor az is 70-120 000 között. Ezek még csak az alkatrészek."Ha megkapja a megfelelő törődést"
Általában nem kapja meg. -
FeRRaR1
őstag
Megvettem ebay liciten, fél ár alatt utána pár héttel hazavittem, és megkapta a lehető legnagyobb szervizt szinte, a teljesség igénye nélkül: Teljes vezérlés, vízpumpa fagyálló és összes szíj új, új gyertyák, új olaj, összes szűrő, váltó olaj, fékpofák, már kapott egy új Bosch S5 100-as akksit is, szóval tényleg minden ki lett cserélve, kb 200 e volt mindennel együtt akksi nélkül.
Még két dolog van hátra, a gumik nemsokára elérik a kopásjelzőt, és egy nagyon picit húz ballra, de csak egy lehelletnyit és csak lassú araszolásnál, nem is értem, de mindegy is, mert a következő projekt egy új szett Conti Sport Contact 5 vagy Michelin Primacy HP gumi, + felni polírozás, + futómű állítás. Utána, majd a következő fékpofa cserénél már a tárcsák is cserések, van egy kisebb válluk már.
De napi használatban van, mint ahogy fentebb írtam egy hónapja teljesítettem vele 5000+ kilómétert kevesebb mint két hét alatt.
Egyébként ilyennel még nem is találkoztam, 4 személy, fullra megpakolva, haladok a német pályán 180-al, mondom gyorsítok kicsit, pont emelkedő volt, erre kiírja hogy lassítsak, mert a váltó túlmelegedett... Mondom fasza
de megkérdeztem az elektromos szerelőmet, azt mondta ez normális, túl volt terhelve a kocsi és emelkedőn gyorsítottam, ha tovább gyorsítok akkor korlátozza annyira a teljesítményt, hogy ne károsodjon, de ha fixen 6.ban van nem értem miért melegszik fel, na mindegy, csak érdekesség képen mondtam
Kicsit akadozik is indulásnál néha a váltó, lehet azért is volt, mert véres kicsit a torka.
Gumikról még annyit, hogy nagy esőben már viszonylag könnyen megúszik pályán, szárazon még tökéletes, de hát asszony is vezeti, fő a biztonság...
Az Angol kocsi témához meg, nekem sincs vele gondom sehol, valaki könnyen megszokja, valaki évek alatt sem, mind a kettőre van példám családon belül.
-
-
TonTomika
aktív tag
Az az újabb fajta S40/V50-re vonatkozik. Nagy %-ban megegyezik a Focussal, azonos platformra épülnek, illetve van néhány motor ami ugyan az. Kivéve a pl. D5-öt, az a Volvo sajátja. Az újabb szériás S80 pedig Mondeo alapra épül ha jól tudom.
A szóban forgó régebbi S40 pedig a Mitsubishi Carisma/Lancer alapjára épült, tehát a futómű meg pár dolog megegyezik teljesen.
Érdekesség például, hogy az S60/S70/850 bölcsője, első futóműve is szinte egyforma.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27UN83A-W - IPS LED - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - USB Type-C - HDR 400 - AMD FreeSync - Hangszórók
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X240 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2954
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3048, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest