- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Mobil flották
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Honor Magic V2 - origami
- Garmin Forerunner 965 - csúcs
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban a magyar fejlesztésű Circus Electrique
gp Extraknt a Firestone DLC csomagot is kapnak az érdeklődők az elkövetkező napokban.
-
Megkezdődött a DFR technológiás OLED monitorpanelek gyártása
ph A technológia sajátossága, hogy 480 Hz-re tolható ki a maximális képfrissítési ráta, igaz ilyenkor a felbontás lecsökken.
-
Variáció egy témára
ma Erősebb szettel és gyorsabb töltéssel mutatkozott be a Realme GT Neo6.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
Kiforrott technika, végletekig tökéletesített 5 hengeres dízel motorral, kényelmes, nagy, jól pakolható, ilyen fiatalon nem sok baja lehet, 100.000 környékén kapjon egy váltó olaj cserét ha automata, haldex AWD olaj szintjére is kukkantsanak rá, kapja meg mindig a szervizt időben, ha rövid távokat fut akkor inkább sűrűbben, és nem lesz vele gond. Ellen érvet nem nagyon tudok, nekem is volt V70, imádtam.
-
FeRRaR1
őstag
Számold bele hogy elég nagy autó + AWD....egyáltalán nem sok a 7-8 liter szerintem, de ez óvatos adat, ha nagyon taposod, 10-11 is lecsúszhat a torkán városban. Országúton viszont leviheted 7 alá is.
Esetleg maxold ki a motor kérdést, és legyen D5, ugyan az a blokk, csak a csúcs változata.
aneda
Ne is mondd, pont ma néztem a google mapson faterék házát, és még a 2004-es S80 D5 van a képen. 163 lovas, eljárt vegyesben sok várossal 6-7 között. Azóta ezt az EU normák megoldották, ahogy a motorok várható élettartamát is.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Van, 2x2 w5w avagy más néven T10 izzó van lámpánként, én azt cseréltem ki ledekre, nagyon jó lett, és tök gyárinak néz ki. [link]
Nekem ez vállt be a legjobban, olcsó, erős, nem kezd el villogni, szarakodni stb...
Középre állítod a kapcsolót még indítás előtt, így nem gyújt xenont. Viszont nem automata, neked kell fel-le kapcsolgatni. Cserébe full gyárinak néz ki, nem kell gané led sorokkal telerakni, amiről ordít hogy gagyik.
[ Szerkesztve ]
-
-
rbalint88
addikt
215/65 R16
235/55 R17
235/50 R18
Ezek a gyari meretek xc70-re. De akarhogy eroltetem az agyam, nem jut eszembe, milyen a gyari 16" felni...
Azert felprobalnam ra a 16-ost, ha arra esik a valasztas. Plusz nem tudom mennyit jartok a kocsival nagyobb tempoval, szerintem a 17" jo kompromisszum, ha palyazni es terepezni is kell. -
-
person
senior tag
-
FeRRaR1
őstag
Ezért vettem XC 90-et, a V50 ami volt, esélytelen, betetted az iker babakocsit, és hosszra, széltébe meg a magasság 80%-ban megteltél, a vásárlós szatyrok már a hátsó lábtérbe mentek....
A V70 T5 az éppen hogy kategória volt, ott már nem kellett kompromisszumot kötni mint a V50 esetében, ahol kb 3-4 centit előre kellett tolnom az ülésemet, hogy beférjen a gyerek ülés + Isofix base. V70 az épp hogy befért, de egy centivel sem volt több. Már használható volt, de épp hogy, hosszabb útra nem fért el mindenünk, megint a gyerek ülések lábterét kellett erősen használni.
Aztán megérkeztünk:
Mai mosás utáni kép, elmentünk egy délutáni kirándulásra.
Igaz amit írsz, de cserébe sokkal de sokkal kevésbé biztonságos, nem mindegy mibe ülnek a gyerekek, azért egy 2000-es évek előttibe nem tenném őket, akár Volvo akár nem. Az akkori autók egyszerűen nem említhetőek egy lapon biztonság téren az újabbakkal.
XC-hez: Karácsonyi vacsora 7 személy? Nem volt probléma, hátsó üléssor felhajt, édesanyám és húgom a 16x magasságukkal jól el voltak. Nyaralás? Iker babakocsi, 2x gyerek utazó ágy, 2x nagy műanyag láda, 1x nagy bőrönd, pár szatyor + hűtő táska, és meg hely is maradt a csomagtartóba... Szavunk nem lehetett.
-
FeRRaR1
őstag
Igen láttam korábban azt a videót, nagyot nevettem rajta, elismerésre méltó ez tény, abban az időben a legjobbak voltak, de az már 20 éve volt, egy frontális ütközésnél elvéreznek. (nyilván a többinél is)
Egyszerűen nem tartott ott a technológia. Nézd meg hogy egy 2000 előtti Volvo és egy 2004-es Renault találkozik. Ennyit számít az ultra nagy szilárdságú acél + bór acél, rétegelt SIPS, modern ütközés elnyelő és gyűrődési zónák stb....
Az XC-ben rendes 3. sor van, előre néz ha felhajtod a padlóból, van lábtér, maga az ülés is majdnem teljes értékű.
Túl sok hely nem marad, [link] & [link] Ilyen dobozokat tartok kettőt egymásba pakolni és bevásárolni a csomagtartóba, ezek még elfértek mellettük pár női táska meg az egészen a ruhák kabátok. Vállalható, de nem kell túl sokat várni tőle.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Nem tudtam, hirtelen ezt találtam, de lehet találni más törés teszteket is... Bele olvasva a HSZ-ekbe, azt mondják az okosok, hogy le kell állítani 6:50-nél a videót, mielőtt megjelenik a keze, nekem is úgy tűnik, mint ha lett volna benne motor.
De mindegy is, a lényeg hogy egyetértek veled, én is Volvo párti vagyok teljes mértékben, csak helyén kell kezelni a dolgokat. Az egyértelmű, hogy a Volvo az a gyártó, aki mindig is komoly figyelmet szentelt a biztonságnak, ugyan akkor fenntartom az állításom, hogy 2000 előttibe nem tenném őket. 20+ év alatt már úgy sem teljesítene, ahogy annak idején kitalálták. Ahhoz nagyon gyári patikának kéne lennie kívül belül alul felül motortérben stb... Nem azt mondom hogy nincs ilyen, de biztos hogy nem sok.
Én is nyálaztam nemrég az Euro NCAP oldalát, azért lehet egy két érdekességet találni, akár BMW oldalon is, ami meglepett, hogy az S80 1 "csak" négy csillagos.
Egyébként fel nem tudom fogni hogy a biztonság miért nem játszik sokkal fontosabb szerepet az emberek választásánál, mondjuk ma már a legtöbb oké de akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Igen az újabb 2010 utániak jobbak ebből a szempontból, ott tudod nézni csak az első kettőt, ami a legtöbbet számít. Felnőtt és gyerek utasok [link]
Maradjunk példánál, itt is főként a gyalogos védelem és az elektronikus asszisztensek hiánya húzta le, kicsit puhább első lökös, meg pár + elektronika, simán lett volna 4 csillag.
Illetve lehet még árnyalni a képet az IIHS tesztekkel [link] & [link]
[link] & [link] Top Safety Pick díjas mindegyik, megnyugodtam, biztonságban vagyok
Egyébként eléggé felemás érzelmek keveregnek bennem Euro NCAP téren, túl sokat nyom a latba pl a vészfék asszisztens, ami nem is segít bizonyítottan minden körülmény között.
Amcsi teszt nem szarozik, kis átfedéssel beton oszlop, ott rengetegen elvéreztek amikor bevezették, kivéve a Volvok
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
A good az a legjobb értékelés, régebben csak egy összesítőt adtak, azért G de ha megnézed a belinkelt S80 és XC90 tesztjét, ott már részletesebben írják, igaz mind G, minél újabb a teszt, annál részletesebben írják hogy melyik része hogy szerepelt az említett járműnek, pl [link] itt látszik hogy oldal védelem csak elégséges, Volvok általában minden szempontból G-k.
-
person
senior tag
Ezzel megleptél, bár jobb érzésem lenne ha neked lenne igazad, miből derült ki?
Megállítottam 6:50-nél (közben látom FeRRaR1 is írta) nekem eléggé annak a motornak tűnik, kép lent.Helyhez hozzászólva szerintem XC90 rendben van, 7 fővel is, kisebbeket hátsó sorra ültetni.
Csomagtér is marad, bőrönd mellé még egy halom szatyros-zsákos cuccot be lehet zsúfolni.
Persze biztosan van ennél tágasabb megoldás is.
(Pécsen megtapizhatod ha érdekes)Biztonság? 2 tonna közeli vagy a felett legyen, és csak negyedes amcsi tesztek érdekelnek..
Véleményem szerint az új XC90 pont úgy tört (inkább hárított) mint a régi..[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Mk3 Vs Mk1 V70, betehették volna a kettest is, azt kell hogy mondjam meglepően jól teljesít az mk1, rosszabbra számítottam. Viszont megrogyott az alja és az a oszlop is, ami azért elég súlyos utas cella sérülés, de masszív jószág, egy korabeli akármibe tuti itt lett volna véged...
person
Nekem is feltűnt, nagyon hasonlóan törnek.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Faternak volt nagyon régen valami kocka Volvoja, ami tudta hogy felemelte a kormányt és hátrébb húzta az ülést kicsit amikor beszálltál. Én alig láttam, meg nagyon kicsi voltam így tippem sincs milyen volt, ő mesélte mikor mutattam neki hogy az XC90 ahhoz a kulcshoz állítja a vezető ülést amelyikkel nyitod.
Ma már nem divat ilyen dolgokat bele tenni, ami 10-20 éve alap volt, lásd álló fűtés, ma abból áll a prémium szegmens, hogy szépen ikszelheted az extrákat, hogy megduplázd a kocsi alap árát...
Elvileg lehet programozni, csak elektromos szaki kell aki belenyúl. Menüből nem állítható, legalább is én még nem láttam olyan Volvot. Jó hogy mondod, mert az S80 tökéletesen állítja be azt az oldalt amelyiket akarod, az említett XC meg nekem sem volt jó, alig láttam benne valamit, felniből semmit pl... Mondom, 10 év fejlesztés alatt elértek oda hogy idegesítően használhatatlanná tettek egy jó funkciót.
Miután beállítottad lenyomod egyszerre az 1-es és az M gombot, akkor hozzá rendeli a beállításokat az 1-es gombhoz, utána beállítod a párodra, 2-es és M és akkor az oda lesz elmentve. Próbáld ki úgy is hogy az Met nyomod és tartod utána az 1-est, meg fordítva is. Ha sehogy sem működik akkor valami hiba lesz a háttérben, nekem sem volt jó az XC-ben mikor megvettem, de egy szoftver frissítés megoldotta amikor kapta a nagy szervizt.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Az a neve hogy Home link, hozzá lehet tanítani a távirányítókat, azzal tudod nyitni az udvar/garázs kaput. nézd meg a kézi könyvbe hogyan kell, én már nem emlékszem, de kb annyira lehet bonyesz mint a memóriás ülés, nem kell aggódni.
Örülök hogy jó lett
Ez a régebbieken [link] & [link] ez pedig az újabbakon a módszer, de mondom szerintem kézi könyv, akkor tuti a jót fogod látni.
[ Szerkesztve ]
-
Dávcy
csendes tag
Én is ezen agyalok, de nemtudom ,h a talprésze menetes-e a csavarnak,vagy hossz bemarások vannak rajta?Esetleg hátrafelé kiütni ha ilyen de az a baj h soha nem láttam még ezt a típust!
Azért kérdeztem hátha valaki járt már így, vagy látott szétszedve ilyet!
De köszi az ötletet
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Szerintem ha megkérdeznéd pislognának bambán tegyél egy próbát, de esélytelennek tartom.
Nem lehet online, személyesen ott vagy a kocsiddal, megbeszélitek mit ajánlanak, te mit szeretnél stb... hány kocsid van, mennyi időre akarod és kapsz egy személyre & kocsira szabott árat.
-
őstag
Én inkább picit messzebb állok az üzlet bejáratától, és vagyok inkább pofátlan sz@r alak, elfoglalok kettő helyet. Láttam már olyat, hogy az idős papi kivágta az ajtót, egyenesen bele a szomszéd autó oldalába. A bácsinál ez egy természetes dolog lehetett, mert a vezetőoldali ajtó élén nem sok festéket láttam.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
FeRRaR1
őstag
Nem olyan rossz a helyzet, itt pl nagyon szellősen állnak mindig, de sok helyen vannak nagyobbak, más lehetőség, föld alá, vagy emeletre menni, szóval mindig megoldható a dolog, az XC-vel nem veszem annyira véresen komolyan, de az S80 10 méteres körzetében senki nem lehet
Ez is egy régi szabály, ha jól tudom 2,2 - 2,3M közöttiek az átlag parkoló helyek, hol ott egy XC90 majd két méter széles... Sok javaslat volt már rá, hogy változtassák 2,5 vagy 2,6 méterre, mert az elmúlt pár évtizedben egyáltalán nem követték le a kocsik méretének változását.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Nekem nagyon is, különleges beltered ad neki ez a konyak szín. Persze ez nem vita téma, valakinek tetszik, valakinek nem ez már csak ilyen.
AMDFan
Volvonál ez annyira nem számít, de semmiképpen sem ajánlott megvárni az alacsony üzemanyag szint jelzést. Az ok pedig főleg városi használatnál ha kevés a nafta a tankban, túlhevül a visszafolyó ág miatt, és a nagy hőingadozás miatt pára képződik, ami szépen lassan kikezdi a magasnyomásút, porlasztó csúcsokat, és ha beindul a folyamat, utána öngerjesztő a fémrészecskék miatt.
Ezért nem ajánlott negyed szint alá engedni a dízeleket, de most már kb semmit. A D5 Volvókban van extra hűtőkör a visszafolyó ágon, de az okosak szerint ez is akkor ér valamit ha van valamekkora tempó is, városi araszolásban nem annyira jó a hatásfoka. Bár ez is külső hőmérséklet függő.
Szemléltetés kép ott vannak a 2003 és 08 közötti 1.5 dci renault motorok, nagyon sűrű olajcserével és gyakran tele tankolással sokáig jók, ezek nélkül 40e km után bármikor meg makkanhat a befecskendezés. Természetesen semmilyen visszahűtés nincs a delphi rendszerükben...
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Én ma adtam el a Zoe-t ami az XC90-et váltotta anno. Lexus IS-ben gondolkozom, soha nem volt Japóm. V50-et nem venném újra, de lehet szétnézek S60 téren is. Találtam egy annyira szép XC90 Executiveot, hogy majdnem elcsábultam...
Nem hinném hogy a merevségével lenne gond. Egyszerűen minden más, az anyagok, méret, kényelem, még az illata is (bár elismerem ez furán hangzik de akinek volt mind a kettő talán érti pl egy bőrápolás után a V70 illatozik a V50 nem)
Valami kis szedánba gondolkozom, kivéve S40. Németet nem igazán akarnék, ebben a korszakban már a durrogó láncok, kokszosodó TSI-k voltak, még Lexust lehet találni szép szívó benyát, jól felszerelve.
-
Peti78
őstag
Tehát akkor leírom ismét, kicsit máshogy. Tempomat 90, fogyasztás 6-7 liter. Nyilván kis emelkedőn több, szembeszéllel több, de vízszintesen haladva ennyi . Sőt, télen is több. Lehúzott ablakkal is több. Hozzáteszem, hogy szinte sosem nézem a fogyasztási adatokat, mert már nem érdekel. A Facebook csoportokból persze tudom, hogy vannak olyan dizel Volvok, amik termelik a
benzintgázolajat, sőt, olyan turbó benzinesek amik meg a motorolajat.90 tempomatal ez is 4,5-5,5l körül ír ki, de ez nem fogyasztási adat, mert nem lehet mindig úgy menni tehát lehetetlen.
Nem lehetetlen, csak jókor kell ránézni[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Futás, futópályák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nők, nőügyek (18+)
- Elden Ring
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Gyúrósok ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen