- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Én azt szeretném kérdezni a Volvo tulajoktól,hogy a turbós benzines motorban és a váltóban milyen olajat használnak? Ha jól emlékszem az egyik gépkönyvben 10w30-ast írtak,de nekem 10w60-ast ajánlottak...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz ScrapUnit #1698 üzenetére
SIM probléma megoldva!
Ha valakinél felmerülne hasonló:
Ebbe a csomagtartó tetőrészében, a kalaptartóban van a SIM foglalat, és ebbe még "kártyásan" megy be a SIM ( ilyen formában )[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Tegnap tankolás után kinulláztam az átlagfogyasztás mérőt. 265km-es úton 8.1es átlagot írt. mire hazaértem. Asszem ez nem is rossz egy T6os S80tól. ( 95% autópálya és országút végig tempomattal ).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz blint63 #1747 üzenetére
Hi! Hasonlót akkor láttam amikor kevés volt az olaj a váltóban ( S80 Geartronic-az olajhűtő nyomócsöve engedte az olajat ), én megnézném az olajszintet a váltóban. Ha jól emlékszem van nívó a betöltőnyílásnál.
Nekem a 4x írott lemezeket játsza a lejátszó,de a lemez gyártójára finnyás ( asszem a memorexet meg még valamilyet nem játszott).
A felnit meg elvitték,kereshetek tovább..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Azért az országúti 10litert az enyém is böven hozza,pedig kicsit nagyobb a kasztni és a motor.
Más: Találkozott már valaki olyannal üzenettel,hogy "sebességváltó szervíz"? Mennyire komoly probléma ez? 4 sebességes Geartronic, 17000kmrel ezelőtt volt olajcserén és úgy "érzem" normálisan működik.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1799 üzenetére
Szia!
A 2.8 biturbo T6 (nálunk 272LE) az biztos,hogy soros 6 hengeres,nekem is olyan van. Ha jól tudom 2001töl a 2.9es szivókat gyártják 2 feltöltővel T6 néven, és az is sor6.
Guglizz rá a "Volvo S80 manualra", az első találatok közt hozza majd a 2000/2001es manualt (asszem newcars.volvo.com/... ) ami elég jó, illetve a Matthew's Volvo site-on elég sok okosság van S80hoz(is).
Sok nyugis kilómétert az autóval:-)<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz CYBERIA #1812 üzenetére
Ha tudnál küldeni elérhetőséget azt nagyon megköszönném!
#gaborbol: is-is. Olajcsere,szűrők, hűtővíz, fék(tárcsa+betét) csere a kötelezők közül. Az extra: jelentkezett egy kis olajfolyás amit meg kellene szüntetni( szelepfedél tömítés szerintem,de majd kiderül ). Futómű beállításra kellene még elmennem. Nagyjából ennyi,lesz majd még pár apróság amit meg akarok csinálni, de azok már apróságok.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1823 üzenetére
A bekapcs gomb nekem is kicsit viseletes, szerintem azért mert anno túl puha anyagból készült. A légszűrőházat én is cserélni akarom,a fedele nem zár rendesen. Úgy látszik ez tipushiba :-)
Váltó- és kézifék bőrszoknyát a swedishautoparts.com on láttam elég tűrhető áron.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Helló!
Szerintem a T6 annyiban különbözhet a többi fajtásaitól, hogy padlógáznál valamivel jobban megy. Ez vajon megéri azt a többletköltséget, ami a nagyobb fogyasztásból ered?
Én az esetek 80%-ában autópályán/országúton használom a kocsimat. A sebességlimiteket betartva ~10liter/100km körüli fogyasztásokat produkál,ami egy ekkora autótol végülis nem sok. Városban viszont 12 alatt nem nagyon áll meg, még óvatosan használva sem. A legutóbbi pesti mérésem azt hiszem 13,8l/100 volt. Ehhez képest egy D5 eléggé barátságos fogyasztást tud produkálni.
Lehetséges, hogy a 4 sebességes Geartronic dob sokat a városi fogyasztásomon. Egy barátomnak S80 T5-je van 5 sebességes kézi váltóval, saját bevallása szerint, normálisan közlekedve 10 liter körüli fogyasztása volt Pesten (igaz az övé kevesebb egy hengerrel és egy turbóval).#1839: nekem kéne egy cartridge a hátsó CD táramba
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1841 üzenetére
1999es, nem tud még mp3at játszani. Elöl 4 cds HU-801 "fejegység" van, abba szoktam pakolni a lemezeket, de jól jönne a hátsó 6-os tár is, amiben nem volt benne a cartrindge.
Én teljesen véletlenül lettem Volvo tulaj(ha megköveztek akkor is elmondom, hogy a nagy álom a BMW E38 volt ), megláttam megszerettem megvettem, és ő lett az enyém :
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1843 üzenetére
Csak ez, én láma, mindenhol néztem,csak ebayen nem. :-)
A kocsi '99 S80 T6 Executive Geartronic, navis csak magyar térkép nincs a CDs változathoz. Nekem egyedül az összkerék hiányzik(asszem az csak 2001től volt rendelhető geartronic-kal).
Pénteken sikerült beszélnem a fentebb említett autószerelővel. Lehet,hogy becsúszik egy motorgenerál.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Hali
Nálam kartergázcső - szívócső csatlakozás nem volt tökéletes, aztán a blokk tetején megtette a hatását, úgyhogy tegnap motortér takarítás volt. A folytószelepet is ki akartam pucolni, de ahhoz, hogy hozzáférjek le kell bontani az egész szívósort, akkor meg már tömítés csere, úgyhogy azt legközelebb.
Közben jutott idő, egy kis ökörködésre is, tuning lefúvószelep helyett behekkeltünk egy fasípot Az eredmény: [link][ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Hi!
Hétvégén újra belebújtunk a kocsiba. Korán reggel kicseréltük a 2 hátsó tárcsát és fékbetéteket, majd utána jött az igazi szívás. A kartergáz olajleválasztóját cseréltük, és mivel nem férni hozzá sehogy, lebontottuk a komplett szívósort. Nem volt egyszerű, de úgy tűnik megbirkóztunk a feladattal
Akit érdekel képek itt :[link]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1880 üzenetére
Hi!
Volt alatta egy kis olajfolyás, meg igazából már tele volt olajsárral, a kartergáz vissazavezetőn meg már olajat nyomott fel. Szűrő nem volt benne, magát a műanyag testet kell cserélni. Nekem a levegőcsövek miatt nagyon tele van a motorház eleje, én azért nem férek hozzá semmihez, pedig 188 vagyok
#1881: Itt vettem, 9700 pénzbe került. A #1873-as hszben levő képen lábrázolt oil trap teljesen olyan kinézetre, mint az enyém, nemtom árban lesz-e különbség.
Attól félek a turbófelújításba én is bele fogok csúszni, de majd az még kiderül. Nálam az volt a fő gond, hogy meleg motornál, ha sokat ment alapjáraton, akkor elkezdett ( még nem annyira láthatóan, csak érezhetően ) füstölni. Kicseréltem ezt, legutóbb az összes levegőcső volt kitakarítva, következőnek az intercooler mosása jön ( mert abba is jutott olaj a kartergáz visszavezetés miatt ). Már valamennyit javult a helyzet, ha kimostam az intercoolert, lecseréltem a vezérlést és egy lambda szondát akkor derül ki igazán, hogy valamelyik turbóm is ludas-e a füstölésben. ( egyelőre remélem, hogy nem ).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Olajfogyásom volt eddig, de ennek egy része betudható annak, hogy a kartergáz kivezetésnél engedett, és szép olajos volt a blokk alja. Majd elválik mi lesz, lélekben már felkészültem a turbófelújításra.
Lambda szondára 41 000 forintos árat mondtak, sajnos csere lesz, mert a diagnosztika szerint nem küld jelet<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Én azért reménykedem még, mert nekem első perctől meg volt a kartergáz probléma. Az olajleválasztónál volt egy olajfolyás, meg fél köbméter olajsár, a visszavezető csövön pedig olajat tolt fel, ami egy repedés miatt a szelepfedélre/be folyt. Ezért is akarom mindenképp kitakarítani az intercoolert, mert áll benne a motorolaj. Ha az után is megmaradt a füstölés(ami nekem csak meleg motornál volt, alapjáraton) , akkor én is megyek turbógenerálra A neten nézelődtem, találtam olyan céget akik 45-85 000 közé taksálnak egy "komolyabb problémától" mentes turbó felújítását. Nekem dupla csöcs lenne, a 2 turbófeltöltő miatt.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Egy audis szerelővel beszéltem, ahol ők újíttatnak fel, ott 80-85 000 szokott lenni ( az ő elmondása szerint, de gondolom ezek nem totálkáros turbók), én innen próbáltam saccolni egy középárat :[link], de megfordult a fejemben ez a lehetőség is :ebay. Ez már lehet olcsóbb, mintha mindkét turbót felújítom. Egyelőre beállítottam az olajszintet, aztán várok, hogy mekkora a fogyás, az új kartergáz-olajleválasztóval.
Az előbb elütöttem egy őzet. Mákom volt, mert csak 50-60km/h-val gurultam be a raktárparkba, és csak a rendszámtábla lett hullámos. A lökhárítónak semmi baja
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Az őz meg sem állt,nagy baja nem lett. A lábát kaphattam el, mert a rendszámon kívül sehol nem hagyott nyomott, pedig azt hittem viszi az első lököst. Igazából, ami nekem brutálisan fogyott az az Castrol 5W30 volt. Amikor váltottam 10W40re, már nem fogyott annyira, most meg hogy nem folyik ki a blokkon kívülre.... Jövő hónapban olajcsere, akkor majd kapja a Castrol Edge Sport 10W60at. Majd kiderül, még reménykedek
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Érdekel valakit Volvo pollenszűrő? (S80,V70) 1db nem használt, az enyémbe nem jó mert ez 40mm vastag, az enyém meg csak 25mm (vagy kiherélem a szűrőházat )
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1903 üzenetére
Pherszeee! Stornozva az előbbi hozzászólásom, mert végül jó lett. Akit esetleg érdekel, 2 "slot" van a pollenszűrőházban, egy sima normálszűrőre méretezett (25mm) és egy merevítő mögött az aktívszenesé (40mm). Nyakig bele kellett bújnom, hogy erre rájöjjek. Ezzel kapcsolatban felvetődött bennem egy kérdés, elég ha csak az aktív szenes szűrő van bent, vagy be kell rakni egy sima 25mm-est is ? Ötletek?
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1907 üzenetére
Jah, akkor marad így, köszönöm szépen! Esetleg még a régi szűrő keretébe lehetne tenni a papír helyére valamilyen rácsot, mert pl most is volt benne vmi apró levél törmelék és kosz. Ha azt esetleg nem közvetlen engedném a szűrőre...de ez csak egy ötlet.
Amikor kértem, még nem tudtam pontosan merre keressem, de azt kigugliztam Hétközben általában én is el vagyok havazva, úgyhogy a barkácsolás marad hétvégére
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nekem először a gyári 5W30-volt benne(Castrol). Az ( részben az eddig ismertetett folyások miatt) nagyon durván elfogyott. Utána kapott cserénél Castrol 10W40-et, ez már nem fogyott annyira, most meg tesztüzem van a kartergáz-olajleválasztó cseréje miatt. Igazából a Volvo márkaszervizen kívül mindenki a 10W60as olajat ajánlotta, egyrészt mert 2 turbó tartozik a motorhoz, másfelől ezeknek van egy olyan betegsége, hogy az olaj bele szokott égni a baloldali turbó csövébe ( Volvoék kb egy centire a jobb oldali turbó fölött vezették el a csövet.. ). Állítólag. Szerintem a forró levegő elvezetés is elég sz@rul sikerült, mivel a 2 feltöltö a keresztben beépített blokk és a tűzfal között van, egészen lentre berakva...
SAE besorolás: 5W-30
Viszkozitás 40°C-on: 73.2 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 11.9 mm2/sSAE besorolás: 10W-40
Viszkozitás 40°C-on: 95.3 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 14.3 mm2/sSAE besorolás: 10W-60
Viszkozitás 40°C-on: 174.0 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 23.5 mm2/sHidegen tényleg sűrű egy kicsit,de a nagy meleget jobban bírja. Az egymásmellé rakott olaj és vízhűtő miatt télen is elég hamar felmelegszik a motor a 10W40-el. Egy próbát mindenképp megér szerintem.
De ez sem lehet rossz : [link]
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz CYBERIA #1918 üzenetére
Europe.org:
város/országút/autópálya : 60/90/130km/hWiki szerint:
100 (single carriageway expressways)
120 (dual carriageway expressways)
140 (motorways)Amikor belépsz az országba, a határon kint lesz a tábla, hogy hol mennyivel lehet menni, az a biztos szerintem.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Kicsit leült a topic, ebben a nagy melegben.
Néztem a fogyasztásom, kb 1 hónap fővárosi használat ,~1200km alatt a fogyasztásom 11.32l/100km-re jött ki. Szerintem nem olyan vészes egy automatás T6ostól<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz CYBERIA #1924 üzenetére
Ebben a városiban azért van egy kis Nagykőrösi út is, meg éjszakai rakpartozás, amikor nem tart fel a forgalom. Egyik ismerősöm 5 hengerese városban is 10 alatt eszik. Szerintem városban kicsit visszább vettem a jobb lábamból. Amikor megvettem sokkal rosszabbra számítottam, számomra "jó". Tegnap megtankoltam a IX. kerben , hazafelé "kicsit" siettem az M3-on, az autó szerint 12.4 az átlagom tegnapra.
#gaborbol: az enyém a 4-es váltó miatt inkább városon kívül érzi jól magát.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz AMD Power #1931 üzenetére
Nem jót fogott ki. Munkatársam a 2002es V40 1.9tdi-jét 30 000km-rel vette , most 24x 000 km van benne, és legkomolyabb szervize az kimerült egy gömbfej és egy porlasztócserében. Szvsz felesleges lehúzni, használt volt, lutri.
Nekem viszont elkezdett szétesni az első futóművem, épp szerelőnél van. Lengőkar szilentek, függőleges stabilizátor és féltengely porvédő gumiharang csere van folyamatban.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fujifilm X
- sziku69: Szólánc.
- Fallout 4
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- További aktív témák...