- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
haxxika
senior tag
Teljesen ugyanaz van nekem is, de valahogy nem hajlandó kommunikálni a 2002-es S60-al. Régebben a 2007-es XC90-ben olvasta a paramétereket, hibakódokat továbbra se, és az S80-ban sem olvassa a hibákat. Már csak valami olyasmi kéne okosba, hogy az S80-at kellene magyarosítani, jelenleg olasz, megszoktuk már, csak azért kellemesebb lenne magyarul vagy angolul.
-
Qru
MODERÁTOR
+ gaborbol: Köszi!
Már korábban is bedobálta ezeket a hibakódokat. A váltó rántva vált melegen, szóval ez tényleg nem ok. 30k km-errel ezelőtt volt benne olaj cserélve legutóbb (amúgy hidegen jó, meg ha nem kell sokat váltogatnia (pálya), nyáron a Bp-Zürich-Bp távot simán lenyomtuk vele). A szerelő már akkor is vmi szeleptömbről beszélt, hogy azt kéne cserélni.
Akkor egy újabb váltóolajcsere első körben. Ha nem segít, akkor meg fel kell törni a malacperselyt...
Váltóolajból a Valvoline-t ajánlották. Az mennyire számít jónak?
-
xlbj
újonc
Még nem. Az a fura, hogy ennél nincs változás akár hideg, akár meleg. Hidegen mondjuk kicsit butábban vált, Hosszabban gondolkozik a váltások közt, de ez állítólag szintén a motor bajából fakad. A héten rongyá szedjük, mert ha a találgatásokból indulok ki, ennek már vagy a hajtókar kellett volna hogy kinézzen az oldalán, vagy a dugónak kellene félbetörnie, vagy x.... A főtengely lógásra gondoltunk mi is, de az állandóság miatt inkább arra, hogy lelazult egy csapágycsésze, vagy egyéb. Bár ennek kissé ellentmond a gyári értékű olajnyomás. Most itt tartunk, de minden tippet szívesen fogadok..
-
Weareus
addikt
Érdekes és megfontolandó, amiket írsz a fogyasztásról. Nekem 850 T5-öm van, és tudom hogy egészen más "műfaj" - főleg a kézi váltó miatt, de én egész érdekes fogyasztásokat is ki tudtam/tudok hozni belőle.
Egyébként egészen elterjedt tévhit az, hogy minden autó 80-90 km/h-s (városon kívül természetesen) tempónál eszik a legkevesebbet.
Itt két probléma van: az egyik, hogy 5-ös sebességben 90-nél kétezret forog (ami ha kihúzatásnál, előzésnél, intenzív gyorsításnál nézzük, főleg egy turbós benzinesnél nagyon alacsony és így lóerőszegény fordulatnak tűnik), viszont 60-as tempóval, finoman lehelgetett gázpedállal elbírja már az 5-öst, ilyenkor 1300-1400 körül forog (kisebb fordulat, kevesebb gyújtási ciklus = alacsonyabb fogyasztás). Én egyszer nagyon nyugodt és ráérős állapotban megcsináltam egy Pécs-Szeged-Pécs kört úgy, hogy ráálltam egy 60-as tempóra és azt (kevés kényszertől eltekintve, pl. piros lámpa, város) végig tartottam. Tudom, hogy lesznek, akik ezt nem hiszik el, de 6 és fél liter alatti fogyasztást hozott össze az autó.
Persze ez nyilván nem életszerű és nem vezetek rendszeresen így, de jó tudni, hogy ezt is ki lehet hozni egy 2.3-as benzines turbós autóból.
A másik gond a légellenállás, ami a sebességgel négyzetesen nő. 100-120-as tempónál egy ilyen kockaforma, mint a 850-es bizony már megköveteli a benzint. Persze amúgy normálisan 8,5-9 liter között járok el vele, mondjuk 9-9,5-ös fogyasztáshoz azért már lehet tolni neki, de még nem jelent nagyon sportos vezetést.
Ha tényleg sportos az ember, akkor a fogyasztást simán fel lehet tornázni úgy, hogy kb. 15-től indul fölfelé...
A felső határ, ha nem is a csillagos ég, de szerintem 20 litert is simán "ki lehet hozni" egy ilyen autóból.
Mondjuk akkor megy is rendesen. -
FeRRaR1
őstag
-
adidas4death
aktív tag
Nem azt mondtam, hogy ezzel problémám lenne és sóher lennék adott esetben ezt kifizetni, csak amint alul az idézetemnél látod a jelenlegi autómat, kategóriaváltás lesz igencsak és még nem volt belelátásom az ilyen "szintű" autók áraiba és elsőre picit meghökkentő volt.
FeRRaR1:
Hát remélem, hogy én is ki fogok tudni fogni egy jó állapotút, mert nagyon rég óta tetszenek formára ezek az autók, majd találnom kell hozzá nekem is itt a környéken egy Volvo szakit és jó is lenne a biznisz. -
BBalu
csendes tag
Szia!
Ha jól néztem VIDA-ban 2 kattintás, én nem akarom h mindig égjen, de a leírást is ahogy olvastam ugyanazt írja a VIDA mint amit Te mondasz, motorindítás után 0-ás állásban is ég a tompított ergo nem tudod lekapcsolni a lámpát.
Cseri81
Létezik! A nagybetűs DE h minek?
Nem elég a gyári 272 paci 250-es tiltással?
A viccet félretéve a váltóval nem tudsz mit csinálni. Ez magán vélemény de amennyi pluszt ráköltesz annyit nem fog érni, faternak a v8 316 LE mégse érzem sokkal lendületesebbnek pedig az 6 gangos és összkerekes, nem azt mondom h nem tűnik fel, de annyi pluszt nem ad.
-
Cseri81
csendes tag
Jobban tetszik a második generáció eleje!
Hát majd talán később, ha még meglesz egyáltalán.Most kiveszem a motort, viszont ha már kint van akkor a váltóval érdemes valamit kezdeni vagy mivel (egyenlőre) nincs baja mehet vissza így?
Ha felújíttatom akkor cserélnek valamit erősebbre vagy az ugyanúgy megpukkanhat?
Egyáltalán mi az ami ebben tönkre megy, szeleptömb?
Van esetleg valami erősebb váltó, esetleg 5 sebességes, amit rá lehet rakni egy T6-ra?Másik, gyertya csere is lesz, ki mit javasol, mi jó ennek a motornak?
-
FeRRaR1
őstag
Nekem 6 sebességes volt az S80-ban, a V50 nem tudom hányas, viszont elég nehéz pontos és részletes leírást találni. Annyira nem is lényeges, ha 10-15 perces keresgéléssel nem találtam meg, nem sok embert érdekelhetett, hogy van e segéd kuplung a 6-os geartronicban
Egyébként az elv tetszik, direkt összeköttetés miatt nincs akkora veszteség, nem nyirbálja annyira az olajat, stb...
-
FeRRaR1
őstag
Nem veszem kötekedésnek, szeretem a szakmai "vitákat" de a két hidrodinamikus lapátkerék között lehet segéd kuplung, úgy olvastam, bár konkrétan nem tudom melyikben van melyikben nincs.
"Egy hidraulikus nyomatékváltó, ami sokkal egyszerűbben működik, mint azt a neve sugallja. Talán az segít legjobban megérteni a működési elvét, ha elképzelünk két asztali ventilátort, melyeket egymással szembe fordítunk, és az egyiket bekapcsoljuk. Az álló ventilátor a légáramtól szép lassan forgásba lendül - a váltóban sem történik más. A hatalmas fánkra emlékeztető egység a váltóharangban kap helyet, a két turbinakerék között pedig olaj a közvetítő folyadék. A gyárilag hegesztéssel lezárt egységben nem sok minden mehetne tönkre, de a két turbinakerék között sokszor van még egy elektrohidraulikusan vezérelt segédkuplung is. Ez egy rendes mechanikus tengelykapcsoló, avagy lock-up, amely bizonyos üzemállapotokban összezár, ilyenkor a motor közvetlenül forgatja a bolygóművet, így jelentősen csökken az olaj nyírása és a veszteség."
runner 125
Próbáltam pár Lexust, mindenképp jó autók, de nálam most a Volvo és a Mercedes a két favorit. Ezek azok amikbe beülök, nem csalódok semmiben, egyből nyugtatóak, kényelmesek, otthonosak. Bár a Lexik jó autók, több ismerősömnek is van, de nekem nem jöttek be annyira, az tetszik hogy sor 6, viszont ahhoz képest gyengék, de ami végképp nem tetszik az a gomb rengeteg, és össze visszaság, főleg egy Volvo után. Ez csak az én személyes véleményem, nem éreztem úgy magam benne, mint a két favorizált márkába. Beülök fater E mercijébe, és minden ott van ahol keresném, egyből kézre áll, minden álomszerűen tökéletes. A Volvo hihetetlenül otthonos, nagyon jó érzés vezetni, utazni, és a formájukat is szeretem, egyszerű letisztult. Külsőre sem az én világom, de az ismerősömnek azt mondtam, hogy jó döntés volt, és ő is ugyan ezt mondta nekem a Volvokra.
-
mayo#51
tag
Én csak azt tudom mondani amit nekem mondtak... Édesanyám hivatalban dolgozik és megkértem, h beszéljen már az illetékesekkel és kérdezzen rá, h mennyi várható és neki ezt mondták, akkor ezek szerint valamit nagyon összekutyulhattak vagy nem tudom
Az R-re cirka 140-et mondtak pl...
Úgyhogy tényleg nem tudom, h mostmán h van e
Viszont azt leszámítva is előnyben van a T5-el szemben a sima szívó 2,4-es benzines
-
gaborbol
őstag
Azert ezek szep szamok! Persze dupla turbo, nekem meg a 2.9 szivorol mindig a Hofi vicc jut az eszembe, hiaba 200 loero.
"Szirenazott a mento, hogy aszondja NE-NO-NE-NO, tudod? De nem azert, hogy felre emberek mert jon a mento! Hanem, Emberek, toljatok mar be, mert a budos eletbe nem erunk be a korhazba."
-
Xmodule
őstag
Rendben. Szoval akkor levegö nem megy vissza felé a rendszerbe?
A nyerget fel akartam újitani (mint ahogy a BMW E46 nál is megcsináltam frankon) bementem tegnap a volvohoz és azt mondták nem árulnak ilyen javito szettet ehhez a modellhez már, hanem cserélik az egészet egybe. Amugy nem a volvonál de egy autos voltban van 22ezer ft / db áron féknyereg (elsö,hátsó is). Volvonál hátsó féknyereg 55ezer ft. Szoval ezért is gondoltam hogy akkor már cserélem az összeset. Eredetit csak a fékpofákbol veszek a nyereg meg a tárcsa jo az utángyártott is. Jókat irnak roluk szoval be merem vállalni.
Amugy svédben lakom szoval itt van dögivel volvo alkatrész. Csak átszámolva irtam az árakat.
-
BBalu
csendes tag
Igen igen
2007-es 230k km-rel, hihetetlenül fullos egyedül az állítható futómű és a BLIS nincs benne, viszont a radaros tempomat ahogy FeRRaR1 is mondta rettentően kényelmes. Szintén imádom, hogy a kulcsot ki se kell vennem a zsebemből.Viszont fater szerint 180 fölött nem megy jobban mint a t6
Szerk.: Az autó az övé, beleszeretett a Volvoba a t6 után ő is, nekem csak az ünnepek alatt volt szerencsém rohangálni vele, de 99,9%-ban biztos vagyok benne, hogy a következő autóm is s80 lesz, egyszerűen tökéletes.Ami még eszembe jutott, mintha a lábtér kisebb lenne benne hátul mint az első generációban
-
gaborbol
őstag
Ki bassza meg, mert az jellemzoen nyari hiba,most meg mar November kozepe van
Floridaba menet ment el eloszor, nem is tudom 23-as biztositek talan, na meg a napfenytetobol a lehullo felesleges alkatreszekAzt a fekete vastudat meg mindig hordom magammal, pedig mar vagy ket eve leesett a tetobol.
Ja es meg egy mokas dolog eszembejutott, a tankajto retesze is szeret beragadni a bezart pozicioba, ki kell szedni es befujni egy kis WD-40-et ha kap akkor orokos megint. 950Km-es tura, ures volt a tank benzinkut, es nem birtam kinyitni
Pont tegnap lattam egy S80-at kifeszegetett tank ajtoval kozlekedni.
-
Cseri81
csendes tag
Ma ismét jó idő volt, úgyhogy szétkaptam az ajtókárpitokat és a rádiót is kivettem, mert a vezető oldali hangszóró nem szólt. A probléma megoldódott, de összességében kár volt!
Széthúztam a klíma stb. vezérlő mögött egy kábelt, aminek következtében az "SRS-Airbag Service Urgent" felírat van a kijelzőn és nem igazán tudom onnan eltüntetni.
Jól gondolom, hogy a légzsák vezérlő vagy valamiféle biztonsági kört szakítottam meg?
Van erre valamiféle megoldás? Vagy csak a szervizben tudnak hibát törölni?Zsid: Küldök privit...
-
Cseri81
csendes tag
"A legtöbb váltóhibát a Geartronic + T6 kombó produkálja, mivel a váltó kisebb benenő nyomatékra építették, mint amit a motor lead ( legalábbis az első generációnál)."
Na mondjuk ettől félek én is!
De hát tudtam mielőtt megvettem...
Igazából nagyon kíméletesen szoktam autózni, talán nem lesz baj!Olajból én maradok a 0W/30-nál.
Nekem most városban 11,2 az átlagom, de ugye elég jó idő is van.
Amúgy miért kellet szétszedni a gépet?
-
Cseri81
csendes tag
-
FeRRaR1
őstag
Az üzenet természetesen megoldható. Azért írtam, hogy ha ott vagyok, akkor már inkább a motort nézem meg mint a forgalmit, mert azt így is úgy is megnézném. Autónézés közben nincs szükségem motorkódra, felismeri az ember hogy 4 vagy 5 hengerest lát. De ez még mindig semmit nem változtat azon, hogy nem dönthető el egyből hogy melyik verzióval állok szemben, így extra köröket kell futnom vele, amire vagy kapok választ vagy nem.
-
FeRRaR1
őstag
Igazad van, de nem ez a lényeg, sok hirdetés pl e-bayen, egyszerűen nem lehet eldönteni, hogy 4 vagy 5 henger. Leírásban csak annyi hogy D3, és ez így kevés. A tulaj meg agyilag zokni, és köze nincs hozzá, akkor potyára nem biztos hogy elvezet az ember x száz kilométert. De ha már ott lenne a kocsi, inkább felpattintanám, úgyis mindig alaposan átnézem az elejét, hátulját vásárlás előtt.
-
FeRRaR1
őstag
Persze, nem azt mondom, hogy nincs lefingott példány, de arányaiban jóval kevesebb, pl mielőtt megvettem az S80-at még passatokat is nézegettem, igaz nem 50-et hanem 600-at hozott le a kereső, de hogy abból megértem kikeresni 2-3 épkézláb példányt, ami nem volt raccingosítva, chipezve, lefingva, gányolva...
Más:
H9-es foglalatú a távolsági, és H7 a tompított S80-on, még a V70-nél H7 mind a kettő. Na én vettem valami olcsó emelt fényerejű H9 csodát, de sz@rabb lett mint volt, és még e jelölés sincs rajt, világít minden fele... H7 téren egyszerű, megvettem az Osram Nightbraker Unlimitedet, de ez a H9 valami mocskos ritka, meg a mostanival be is szívtam, ezt a márkát ismeri esetleg valaki: MTEC? Mármint igazából csak az érdekel, hogy van e eu jelzés rajta, szabályos e, nem ez is valami összetákolt össze vissza világító valami...
Philipset meg Osramot több mint dupla árba tudnák csak rendelni, + posta...
-
az s80 az kb passat méret, passatban is van ilyen 100le körüli dízel
lhttp://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/passat/volkswagen_passat_variant_1.6_cr_tdi_trendline_bmt_szervizkonyvnavigaciotempomat-8292190akinek ez kell had vegye szerintme nem gáz, bár én sem venném iylen gyenge motorral
-
FeRRaR1
őstag
Emlékszem, szörnyülködtem én is, mikor ez a cikk lejött, DE!:
"Az annyit tesz, mint 6,4 liter. Mondom, városban. Tudják mit? Ez az autó a tipikus autóhasználók 95 százalékának az idő 95 százalékában pont elég, a maradékban sem nyűgös. Ebben a 95 százalékban azt nyújtja, amit egy S80-astól vár az ember. És ha automata lenne a váltója, még matekolni se kéne annyit. Igen, csakis automatával."
Egyébként volt kint a Svédeknél egyik rokon, ő mesélte, hogy kint vannak annyira fapados S80-ak, amivel csak ingáznak, melóból meg vissza, 4 manuális ablak, semmi nincs színre fújva, minden csak szövet és műanyag...
Viszont a mai Volvo dopping adagom ez a két videó volt, ha valakit érdekel:
-
FeRRaR1
őstag
Fokozatosan vezetik ki az 5 hengereseket, modellváltásnál, vagy modell frissítésnél cserélik a motorválasztékot, így ami idén jött vagy jön, esetleg frissül, azt már csak max 4 hengerrel lehet megvenni újonnan...
Nekem sajnos már kéri a 4.-et a 230-hoz
Melyik hatóság? A Németeknél csinálom csak én is perszeMindjárt lövök pár képet, megkapták a belső nagytakarítást, szépek is...
-
FeRRaR1
őstag
-
gaborbol
őstag
Hat igen, ha megnezzuk a listat, hogy 10 even kerszult mennyi autoba tettek kokretan ezeket a valtokat azert nem semmi es azokkal nincs tomeges gond.
Elhibazott dolog volt a Volvo reszerol, tudtak hogy gyenge lesz megis beleraktak. Azt mondjak a V8-hoz adott 5 sebessegessel nincs tomeges gond ott a motorral van tomeges gond -
gaborbol
őstag
Azt a durva..... hat ennek en sem allnek neki, nem veletlen fizetett az elozo tulaj 2400 dollart az automata felujjitasaert, hat ez baszott bonyolult moka
Itt valamit feluton rosszul raksz be, vagy nem pontosan stimmel az alkatresz es osszerakod, visszateszed a helyere es nem jo, fel is gyujtanam a kocsit vele egyetemben. -
FeRRaR1
őstag
Bár a kihívás vonzó, így első alkalommal mégsem állnék neki mókolni egy még ennél is valószínűleg bonyolultabb szerkezetet
Ha lenne időm meggondolnám, hogy rászánom, csak az a baj, hogy évente 3-4 alkalommal vagyok otthon, 1-2 hetet, aminek nagy része már fix, hogy mit kell csinálnom. Ezért is keresek valakit, aki előkészíti nekem a váltót, én megveszem, fater elhozza, megrendel hozzá mindent (szűrő, olaj, tömítés stb) és pl a kocsi következő nagy szervizelésénél betetetném.
Szerinted egy hibátlanul működő váltónál elég a szűrő tömítés + olaj csere, átjáratással lefejtve, és a mágnes kipucolása, vagy azért komolyabban szét kéne kapni?
-
FeRRaR1
őstag
Igazából egy működő autóból kimentett váltó lesz, de ha már ki van szedve le akarok tudni mindent, szűrő, tömítés és olaj csere, + nagytakarítás, a váltó szervizesek azt hiszem féktisztítóval szokták kiretkelni, de én ilyet még nem csináltam... Így igazából meg szeretném csináltatni ezt, az nélkül hogy haza kelljen mennem, és akkor majd csak a váltót cserélni. A nagytakarítását is meg lehet oldani komolyabb szétszedés nélkül szerinted?
-
FeRRaR1
őstag
Ezt én tökre elfogadom, hogy vannak olyan körülmények ahol bírná, akár tovább is, de ezt semmi nem figyeli, hogy hogyan volt hajtva. Ez az egyik baj, a másik meg az évet miért növelték akkor ha ez nem bullshit akar lenni? Mert ez azt feltételezi, hogy több mint egy év alatt rakják bele, akkor bizony az nagyon rövid utakból, sok hideg motoros indulás leállással lesz abszolválva. Mindegy engem nem érint, én korábban cserélek úgy is mindig, és a családban is mindenki kb.
De hogy legyen Volvo téma is:
Veszek egy használt váltót (S80 D5 2007 Geartronic) mert ugye mint korábban kifejtettem, néha ránt indulásnál. Az megoldható, hogy a kocsi nélkül, otthon valaki szétszedi a váltót, kitakarítja rendesen, a mágnest is, szűrőt tömítést cserél és feltölti olajjal a kocsi nélkül? Mikor megyek majd haza, akkor meg "csak" a váltót kéne már kicserélni, és elrakni tartalékba a még működőt, vagy megcsináltatni és eladni.
-
Weareus
addikt
-
Weareus
addikt
Igen, meg akarom csináltatni minél előbb, de most be kellett állítanom az anyagi kereteket érintő prioritásokat, és ez nyilván hátrébb került, mert első a papírozás, de mindenképp köszönöm a javaslatokat mindkettőtöknek.
Lenne még egy kérdés: eladó szerint kb minden tizedik indításnál dob egy füstpamacsot. Ez valószínűleg három dologtól lehet: szelepszár szimering, turbó vagy dugattyúgyűrűk. Vajon bontás és obd-2-es műszer nélkül szelektálható lenne hogy hol a probléma? Van kilométer rendesen az autóban, szóval elviekben lehet a gyűrű ill. a szimering is. Turbótengelyt bontás nélkül (motor mögött van, csak a hőterelőlemezt kell sz.tem levenni) ha megmozgatom és lötyög, az már gondolom diagnosztikai értékű lehet... -
runner 125
nagyúr
Aki 30.000-enkét cserél olajat, meg is érdemli h elkopjon a motor 4x-i csere után, nem is értem ezt az über fasságot melyik gyártó, vagy egyáltalán miért hozta divatba.
"De mit várunk egy mezei autótulajtól, ha néha még az olajdoktor is ordas nagy fasságokat ír?"
Erről nekem is megvan a véleményem. Írtam neki kb 1 hónapja olajügyben. Van egy Honda HR-V-m még, ahhoz kerestem prémium, ismétlem prémium olajat. Lazán beajánlotta a Mobil Super 3000 X1 5W-40-et, majd forumban egyöntetűen leírták, h a kategória leggyengébb minőségű olaja, még csak nem is full szintetikus.
-
FeRRaR1
őstag
Vannak ott komolyabb gondok is, konstrukciós hiba, szegény befecskendezés, mini téren, fogakat ugró vezérlés, rossz gyári szerviz előírások, mesébe illő 30.000,- Km es olaj intervallumok...
És ezek úgy jönnek elő, hogy üzemszerűen használták, de pl csak városba, vagy az első olajcserével 30e km-t vártak, mert hát ennyit vagy 1 évet kell ugye (LoL). Koromlerakódás, gyárilag hibás vezérlés...
Most nem kezdem el össze gyűjteni, de amit az elmúlt fél évben olvastam ezekről a túl fújt kis turbósokról szerviz tapasztalatok terén (Totalcar, Belsőség, egyéb fórumok) az valami katasztrófa, és a hibák többsége 20.000-80.000km között jelentkezett, ami önmagában is vicc kategória.
Na jó párat mégis, nem bírtam megállni
:
Tönkreteszi a motort a harmincezres olajcsere?
Minden ízében tönkrement, keveset futott...
Új C4 tesztből idézet:
"Az új motor papíron 23 százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint a régi egyhatos, és mint a fenti keretesből is érzékelhető, műszakilag mindene megvan ahhoz, hogy jó legyen. Ettől függetlenül nem vagyok a háromhengeresek rajongója, de a 208-asban például kifejezetten tetszett a szívó változat, akkor ez miért ne lehetne jó? 130 lóerő ugyan nem kevés, a turbómotoroknál viszont sosem az a kérdés, hogy fullgázon mit tud: olyankor tölt a turbó, pörög a motor, van erő dögivel. A kérdés inkább az, hogyan jut el idáig a motor, attól a pillanattól kezdve, hogy lenyomtuk a pedált. Hát, vannak a C4 esetében lyukas zónák, ha nem is nagyok. Például kettes fokozatban, amikor az ember tipikusan befordul valami kis utcába hússzal, akkor pont van egy kellemetlen hatásszünet, amikor hiába tiporjuk a gázt. Úgy 28-30-ig. Aztán megjön a 230 newtonméter, a nyomatékcunami kiemeli a kocsi orrát, meglódítja a Citroënt, úgy 35 táján ijedten veszem el a gázt, mert különben az út szélén parkoló kocsikba csapódnék, elszánt Wartburg-hangon bőgő motorral.
És ekkor jön a másik kellemetlenség: mintha gatyagumin lógatták volna be a motort a C4-es orrába. A gázelvételre, a pedálmozdulattól függően vonaglásba kezd az egész hajtáslánc. Egy hétig tartott, míg megtanultam viszonylag finoman vezetni. Mindezzel együtt lehet élni, csak a tankoláskor kiderült, hogy nem fogyaszt keveset az új, szupertakarékos 1,2-es. Csak poénból egy nagykörúti dugóban kinulláztam az egyik fogyasztásmérőt: start-stop ide vagy oda, a vánszorgásban megtett szakaszra 27 literes átlag jött ki. Igaz, ezt bármi mással is kihozhattuk volna.
Csakhogy a tesztidőszak alatt ez volt az egyetlen dugó, amúgy szép, egyenletes hetvenes közlekedéssel, elég sok komótos országút és autótút, valamint csipetnyi autópályázás mellett közel 9 literes átlagot sikerült produkálnia az új motornak. Ez semennyire nem kevés, pláne, ha előszedem a régi, egyhatos motor tesztjét, amivel városban elközlekedtem nyolc liter alatt..."
Más:
Most hirtelen ennyit tudtam visszakeresni, a petíciót nem találtam meg, de nem is akarok ennél mélyebb keresgélésbe bele menni, tény hogy szomorú idáig elfajulni látni a dolgokat, mint aláírás gyűjtés... Vannak simán szar konstrukciók, nem mindig az olajcsere a hibás, bár jellemzően arra vezethető vissza !DE! a gyári periódust betartva...
-
sasvarit1974
újonc
Háát, szerintem is durva, azért szeretnék biztosra menni. Külföldi fórumokon viszont van, aki 9(!) éve él együtt ezzel a hanggal és ennyi idő alatt sem halt meg a motorja. Nem is beszélve arról, hogy nemrég felújíttattam a motort (új dugattyúk és gyűrűket kapott - elsősorban kompresszióvesztés miatt, titkon reménykedve, hogy erre a jelenségre is megoldást jelent majd) de a hang megmaradt...
-
echterion
nagyúr
El sem hiszed, mi volt a baja: pár napja már kiírta, hogy töltsem fel az ablakmosómat, mert fogy. Úgy voltam vele, hogy majd ha eljutok a boltig, veszek. Hát, most gondoltam, hogy ez az üzi legalább eltűnjön, nyomok bele a téliből. És tadaam: ezzel együtt az engine lámpa is kialudt.
Na, erre varrjál gombot.A kuplung már vásárlás óta ilyen, de lehet, hogy tényleg halódik. Olyankor mi fog történni? Egyszerűen nem fogom tudni benyomni?
-
gaborbol
őstag
Eleg sokat megyek palyan, gondoltam 75K nem less sok,de ha tudtam volna, hogy ilyen redvas fekete szutyok fog lejonni belole nem vartam volna eddig.
A nivopalcat amikor kihuzod akkor azon szep piros-tiszta az olaj. Persze most mar tudom, hogy az szuro tetejen levo olaj, nem ami az aljan kavarog. -
BBalu
csendes tag
Sziasztok!
A következő kérdésemet "zsid" főleg hozzád szeretném szegezni, látom Te most nagy szerelő munkába vagy de ha más is tudja a megoldást, ne habozzon a válaszadással
Nekem is T6 van csak az enyém 2.9-es nem tudom hogy lényegi különbség mennyi van, ha egyáltalán van a két kocsi között, viszont kaptál-e már olyan üzenetet (vidán keresztül) hogy intel camshaft control - slow regulation, és az auó alapjárata ökörködik, de egyáltalán nem mindig hol jó hol nem. Amiket felsorolt a hiba forrásainak nevetségesek szerintem, pl: rossz olajminőség- 15ezer kmenként cseréltetek ne legyen már rossz...
Egyszer már ki lett cserélve a jeladó és a hiba nem jött elő, igaz bontottat kapott, de ne "egye" már ennyire ezt az alkatrészt
Esetleg találkoztál-e vele?
Megint ki kellene cserélni azt a bizonyos alkatrészt?Másik: Brake pedal sensor-Faulty signal, ezt láttam ismerősöm s80-án is és láttam s60on és xc90-en is. Most vagy csak rosszakat néztem vagy ebben ennyire gyenge a Volvo?
-
gaborbol
őstag
Repkednek a szazezerek es a vegen akor is tizenxeves marad. Jon sorba rajra minden elo.
Osszel en is kicsreltem ugye a lengescsillapitokat elol, toronycsapagyakat, lengokart, szilentek, 4 uj gumi, most egy uj aksi, tegnap ota nem nyilik a csomagtarto csak kulccsal, a kozponti zar sem megy taviranyitoval mar egy ideje. Befagyott a zar -5 fok alatt, a gumik az ajto korul malanak.
Lassan jon a vezerles csere, gyertya+ kabelek, hatso lenegescsillpito,
egyik hangszoro recseg ropog, lehet belelapatolni a penzt rendesen.
Es nalam is vagy generator vagy olaj szivatty elkezdett suviteni...Abban a korban van amikor mar minden kinja jon elo persze lassan 350k-t mutat a kilometer ora. En ugy erzem ideje kiszalni belole.
-
-
echterion
nagyúr
-
Alvin_ti4200
félisten
Igen, találtam egy nagyon szép darabot Székesfehérváron (Pappas Auto-nál), nincs fent hahun már. Grafit metál, 2008/11 1.6 benzin, Kinetic felszereltség, világosszürke belső, High Performance Sound hangrendszer (asszem, ez feláras volt a Kinetic-hez), ülésfűtés, a többi alapfelszereltség (8 légzsák, xenon, ilyesmi). Van a hátsó lökös bal alsó részén egy horzsolás meg a jobb hátsó ajtó sárvédőn egy kisebb, de ez az öss hibája, ami felett én budapesti lakosként simán szemet hunytam
106 ezer km, Pappas-os és Volvo-s állapotlapom is van, vezetett szervizkönyv, kapcsolók és kezelőszervek konkrétan sehol nem fényesek, gyakorlatilag minden matt
-
gaborbol
őstag
The most interesting of these was the T6, a twin-turbo inline six-cylinder rated for 268 horsepower. (Initially, the T6 displaced 2.8 liters; in 2002, Volvo enlarged it to 2.9 liters with no change in output.) Volvo claimed a 6.8-second 0-60 time for the S80 T6, but even with a standard four-speed automatic transmission driving the front wheels, the car felt quicker than that.
-
BBalu
csendes tag
A t6 7,1 alatt van 100-on gyári adat szerint nem lőne meg :p az enyém GPS-es progival mérve megy 7,1-et
Runner köszönöm a linkeket nekem hu-801 van és azt az első nem támogatja sajna leírás szerint. A 2. nem tudom, hogy működne érintő nélkül a gyári navit ki kellene kötni, mondjuk az igo 100szor jobb. Még nézelődök hátha találok valamit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 25
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Eladó KTM női bicaj!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB Zalman N4 EVGA 450W
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest