- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Érkezőben a Poco M6 4G
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Biztos, hogy lesznek rajtam kívül hozzáértőbb emberek, de nekem is van tapasztalatom az említett motorral.. Édesapámnak volt egy V50 1.6D DRIVeja. Ott állandóan szívtunk a részecskeszűrő miatt, ki lett mosatva, de az sem ért sokat. Az önmagában egy drága mulatság. Emellett 2x leállt előzés közben a motor, elfogyott az erő és egyéb finomságok. Eladtuk a francba, mert nem bíztunk már benne. 2009-es évjárat volt, vasarlaskor 130.000km-el, mi 2011-ben vettuk es 3 evig hasznaltuk, eladaskor 155.000km volt benne.
Én is C30-akat nezek, csak benzin motorral. Rápillantottam néha a dízel kínálatra is, de szinte az összes 120.000km+, szóval épp a nagy ráköltés előtt állnak.
Szerintem felejtsd el.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Van [ez] a C30-as. Képek alapján mi a véleményetek?
Lekérdeztem a kilométeróra állást, stimmel. 2,6M most az ára.. ez mennyire reális? Azt tudni kell, hogy tavaly május óta hirdetik, akkor 3M-ról indult, ma vitték le megint egy százassal. Ez a tény jó alkupozíció lehet? Gondolom/remélem szabadulnának már tőle a francba.
Külön tetszik, hogy szövetkárpitos, mert a Volvo féle műbőr bizony nagyon csúnya tud lenni már 100.000 km környékén (kiszakad, lefoszlik, stb.).
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
2.4-es 170LE-s benzines motorról mi a véleményetek (kézi váltóval)? Van egy eladó a hahun, egy 2005-ös V50-es Volvo formájában, 177.000 km-el, teljesen magyar kocsi, ellenőrizhető előélettel. És jóval olcsóbb, mint a pár hozzászólással korábban linkelt 1.6-os C30-as..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Alvin_ti4200 #5637 üzenetére
A három A betűs kereskedéssel kapcsolatban hallottam rémtörténeteket, ugyan ilyen szöveggel odacsábították a pácienst (bár az emberünk is balek volt, hogy 2-300 km-ről odagurult), az utolsó hajszálkarcokba is belekötöttek és végül egy olyan pofátlan árat ajánlottak, ami nonszensz.
De a nagy számok törvénye alapján biztos vannak, akik elfogadják, ha már utaztak érte és beleélték magukat a helyzetbe.Sok sikert az eladáshoz!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Egy osztrák C30-assal szemezek, azt írja az eladó, hogy a klímakompresszor halott (tudomásom szerint ez gyakori típushiba a C30/S40/V50-nél). Ennek cseréjénél elég lehet csak a kompresszort cserélni vagy szokás ilyenkor a kompresszor kuplungot, stb. is?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Mi a véleményetek erről a [V50 D5]-ről?
Amit tudok, hogy Svájcból származik (de Németországon keresztül került Magyarországra), megvan befotózva a szervizkönyv, sajnos követték a 30 ezres periódust (30-60-86-99-125-155-178e km). Az utolsó szerviznél ilyen bejegyzések vannak:
A második oszlopban nem igazán értem mit jelentenek azok a kézzel írt dolgok. Szerk.: Zahnriemen = vezérlés. Azt mondták telefonban, hogy akkor történt váltóolaj csere is. Érdemes elutaznom megnézni vagy felejtsem el?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz yodamester10 #5756 üzenetére
Ha sokat használod autópályán és van lehetőséged, akkor inkább a 6 sebességeset válasszad. Az 5-ös pályatempónál már elég sokat forog, de ezt leszámítva nincsen ezzel sem gond.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Tibiajax #5782 üzenetére
Azt nem tudom, hogy mennyit kellene vele menni, de egyébként álló helyzetben is tölt, ha mész, akkor kicsit gyorsabban. Remélem nem kell mondani, hogy csak megfelelő szellőzés esetén járassad a kocsit a garázsban de jobb, ha inkább kijársz vele.
Egyébként ha szabad kérdeznem, benzines? Mikor vetted?
Nem hazudok, de fél éve nézem a hazai kínálatot, eddig kettő olyan példány volt, amire azt mondom, hogy megvettem volna, csak mindig "előttem" voltak 2-300 ezerrel. Most, hogy van már pénzem, nincsen semmi a 2-2.8M forint közötti ársávban (van egy 2 literes benzines 2.8-ért, de elvileg már van rá vevő!?). Az a helyzet, hogy Ausztriából vagy Németországból mire bejönne a kocsi minden költséggel együtt, akkor már megint közel 3M forintnál járunk.. Jövő héten vissza kell adnom barátnőmnek a kocsiját, amit használhattam az elmúlt 3 hónapban, utána jöhet a buszozás, amíg nem lesz egy értelmes eladó C30 benzines motorral..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Tibiajax #5790 üzenetére
Gyönyörű a gép!
Nálam sajnos csak a benzines játszik. Volt apámnak 2009-es V50-ese azzal az 1.6D-vel (még a 109 lóerős verzióval), sokat szenvedtünk miatta (részecskeszűrő, stb.). Elvileg valamennyire átdolgozták az átnevezéskor (ekkor lett 116 lóerős), de félek tőle és a dízel kerregése illetve a rezonancia szintén nem bejövős (ahogy az esetlegesen felmerülő drága alkatrészek sem). Sokkal inkább bejönne egy finom 2.4-es benzines (vagy T5), van is egy nagyon szép darab 8.900 euróért Németországban, de mire itthon üzembe helyezem, erre még rájön alsó hangon 500 ezer és akkor még a hazaszállításról nem is beszéltünk.
Szumma szummárum, várok tovább
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz haxxika #5794 üzenetére
A C30/S40/V50 esetében a D2 az francia PSA motor, a 2.0D származik a Fordtól, a D3, D4 és a D5 pedig 5 hengeres Volvo.
Benzinesben az 1.6, 1.8 és 2.0 Ford/(Mazda) motor, 2.4i, T5 pedig mint tudjuk szintén Volvo.Úgy tudom, hogy más típusokban kavarás van a D3 körül is, mert van, ami már olyan néven sem 5 hengeres, de ebbe most ne is menjünk bele.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Én megnézném a helyedben. A kézi váltó meg külön jó pont, kisebb a rizikófaktor.
Szerintem ha felhívod, akkor megadja a rendszámot és le tudod kérdezni.Más: Én meg vettem végre egy C30-asat, benzines 1.6-os motorral, egy osztrák nénitől, 2009 júniusi és van benne 31.000 kilométer. 2014 szeptemberében volt utoljára szervizben, 21.000 kilométernél, szóval most az első dolgom volt a szerelőmmel olajat meg a szokásos szűrőket cseréltetni. Eneos Premium Hyper S 5W-30 (A5/B5) került bele, remélem nem lesz vele gond. Aztán a jövőben 10-12 ezrenként fogom cserélni.
Ha minden jól megy, akkor jövő héten felkerül a rendszám és vihetem az autókozmetikába illetve políroztatni. Sajnos a jobb első felni élét lepadkázta egy helyen, szóval azt is meg kell majd csináltatnom, meg szintén a jobb eleje szerintem egy parkoláskor fennakadhatott, szóval nem tökéletes a lámpa alatt és mellett az illesztés, azzal is kezdeni kell valamit.Ha már elégedett leszek vele (tudom, ilyen sosem lesz), dobok fel 1-2 képet.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz 2thletme2day #5861 üzenetére
Na, ez engem is érdekelne!
Ma délután kapta meg a rendszámot a C30-as, ha lement a nap, akkor lemosom és csinálok 1-2 képet.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Tibiajax #5869 üzenetére
Helyváltoztatásra nekem elég lesz. Persze jobban örültem volna egy 2.0 benzinnek, de egyet az orrom előtt vittek el, egy másiknál pedig nem tudtunk megalkudni az eladóval. Egyébként ritka a benzines C30, mint a fehér holló. Mobile.de-n néztem még 2.4 benzineseket is, de olyan regadója lett volna (~340k), hogy azonnal kijózanodtam.
Amikor megjelent 2006/7-ben, első látásra beleszerettem és azóta egyedül a VW Scirocco tudta kicsit megingatni a vágyat iránta, de mivel az árban feljebb van és a TSI motorokban sem bízok meg annyira, így maradt ez.
A családban mindig ilyen 80-100 LE körüli autók voltak, szóval már hozzászoktam, sokkal fontosabb számomra inkább a komfort, a kényelem és az a biztonságérzet, amit ez az autó sugall. Ahogy magamra csukom ezt a hatalmas, dög nehéz ajtót, ebben érzem úgy, hogy "otthon vagyok". Sok autóban ültem az utóbbi hónapokban de valamiért mindig ide kanyarodtam vissza. Inkább busszal jártam még pár hónapig a munkába - várva a megfelelő példányra-, minthogy vegyek valamit, amit nem szeretek, amire nem nézek vissza, miután leparkoltam vele.
Egyébként igen, vehettem volna ennyi pénzért nagyobb motorral is, teszem azt, 150.000 km-el az órájukban, de ez az alacsony futás elég erős érv volt emellett.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz belaazallat #5876 üzenetére
Az szép!
Szerencsére találtam youtubeon egy videót, ahol megmutatta a srác, hogy ezt az időszakos szervizes üzenetet hogyan lehet törölni. (Kulcs be -> kilométer nullázó nyomva tart -> kulcs kettes állás -> vár a csippanásig -> kész.)
Múlt héten pénteken voltam a helyi (győri) Volvo szalonban, mert még tart ez a 9900 forintos magyarosítás akció. Akkor még csak 2 napja használtam a kocsit, nem is nagyon nézegettem a műszerfal infókat (főleg, hogy németül volt), de utána tudatosult bennem, hogy hiába van ott a kijelző középen, a "Trip computer" az egy plusz funkció, ami ezek szerint nincsen benne alapból a Kinetic csomagban. Szóval az időn és a hőmérsékleten kívül mást nem ír ki, gondolok itt olyanra, hogy pillanatnyi fogyasztás meg hasonlók. Neten rákeresve erre a kiegészítőre, ilyen 300 eurós árakat látok, szóval felejtős, annyit nem ér.
Ezt nem lehet valahogy olcsóbban ráhekkelni?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Luck Dragon #5908 üzenetére
A Spritmonitor szerint az 1.8-as motor valamiért többet fogyaszt, mint a 2.0-ás (vagy akár az 1.6-os) akármelyik kaszniban is nézed (S40/V50/C30).
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Luck Dragon #5920 üzenetére
Az 1.6D (újabb nevén D2) egy nagyon problémás motor, eddig jót még nem hallottam róla, kerülendő mindenképpen. Elvileg a 2.0D egy fokkal jobb, de ha jót akarsz magadnak, akkor inkább benzineset keress szerintem.
A dízel előnye, hogy kevesebbet fogyaszt és sokkal nyomatékosabb, de amit a fogyasztáson megspórolsz annak jó eséllyel a többszörösét fogod a szervizelésére költeni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Tibiajax #5951 üzenetére
Mikor lesz meg a jogsi?
Egyébként egyre több C30-at látok (még Győrben is), pedig már nincs is gyártásban. De a legnagyobb számban a budai oldalon szoktak előfordulni a burzsujabb II. és XII. kerület környékén.Ha sokat fogod használni városon kívül is és tényleg mindig mindent időben megadsz a kocsinak, akkor nagy baj nem lehet.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Motion_Blur #6041 üzenetére
Szia!
Én [ilyet] rakok az enyémbe, de ez a márka dolog teljesen hitvallás kérdése. Ugye a gyári ajánlott a Castrol..
A lényeg, hogy 5W-30 legyen és lehetőleg legyen rajta a "WSS-M2C913-B" szabvány, de ha ez nincs, akkor ACEA A5/B5."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Peti329 #6106 üzenetére
Szia!
Gondolom [erről] az autóról van szó.
Végignézve a konkurenseket, szerintem reális az ár. 90%, hogy ebben tényleg ennyi kilométer van, egyedül a váltó van fényesre kopva, de a kormány - leszámítva azt a macskakaparást - az még matt és a beltér is elég patika így képekről. Telefonon próbáld meg felhívni mondjuk a hozzád legközelebb eső Volvo szalont, hátha tudnak segíteni alvázszám alapján. Én Mo.-on forgalomba helyezett kocsiról kértem adatokat, mindkétszer segítettek, külföldi kocsinál nem tudom mi a helyzet.
Külföldön egyébként teljesen más felszereltségek jönnek össze.. Nekem a 2009-es Kinetic C30-ban se AUX, se USB, pedig ezek már alap dolgok voltak akkoriban az itthoni kocsikban ezen a szinten, ellenben van tolatóradar, fényre sötétedő tükör meg gyári Bluetooth telefon kihangosítás..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz FeRRaR1 #6121 üzenetére
Ez benne kell legyen a kézikönyvében. Az enyémnél 0,75 litert ír a min és max között (4 liter kell bele gyárilag).
Most megnéztem a kézikönyvét neten a 4.4-es V8-asnak és azt írja, hogy 7 literes a kapacitása és 1,1 liter a különbség a min és max között.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Ha nem vettem volna meg nyáron a C30-at, most [ezért] rohannék ki azonnal.
Faceliftes V50 2.4i motorral, ez kb. a fehér holló kategória - eddig minden 2.4i amit láttam még a facelift előtti volt, szerintem 2007 körül hagyhatták abba ennek a motornak a gyártását - ennyi pénzért alkalmi vétel."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Kevés a kép sajnos igen, viszont itt van a határ mellett, szóval aki GyMS megyében lakik, nekik nincs messze.
Azt írja, hogy van téli-nyári gumi, éves autópálya matrica és érvényes műszaki is, szóval nagy baj nem lehet vele. 5000 euró.. istenem.. ilyen gyönyörű 17-es felnikkel.. itthon a végén 2M-ban megáll.
Én meg 7800-ért vettem az 1.6-os C30-at (ok, 33.000 km-el)."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Alapból ez a kifejezés, tipikus nepper duma, normális embertől nem fogsz ilyet hallani.
Egyébként lekérdezted már a kocsit a nyilvántartóból? Bár csak pár évre visszamenőleg vannak adatok, de keveslem azt a kilométerállást. Szerk.: ahogy nézem, hiányoznak a lámpa törlő lapátok is. Valahogy nekem nem bizalomgerjesztő ez a hirdetés.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz zsolee73 #6230 üzenetére
Egy sima 1.6 benzines C30-nál - ami jövőre lesz 8 éves - összeraktam, hogy a következő olajcsere alkalmával (43.000 km) milyen alkatrészeket akarok kicserélni rajta (Motul olaj, minden szűrő MANN, Conti vezérlés szett, Conti hosszbordás szíjak, jó féle vízpumpa, minden folyadék csere, szervó, fék, hűtővíz, ezek is mind Motul, NGK gyertyák), kijött 110.000 forintra az anyagköltség. Nem tudom mennyi lesz a munkadíj, de remélem, hogy azért egy 50-esből megúszom (nem szakszerviz).
Na, ebből csak annyit akartam kihozni, hogy ha egy teljesen hibátlan, megbízható előéletű kocsira ennyit kell költeni, akkor egy bizonytalan 14 éves, sokkal komolyabb gépre mennyit kellhet..
Egyébként kértem hivatalos árajánlatot a fenti dolgokra a győri Volvo szalonban is, ott az anyagköltség 165.000 forint lenne + 106.000 forint a munkadíj. A legdurvábban a vezérlést mérik, az arany áron van náluk (vízpumpa nélkül 75.000 vs 28.000), a többi dolog az csak pár ezressel drágább, de gondolom nem Motult töltenek bele, én meg Castrol olajat köszönöm, de nem kérek.
Visszatérve a korábban linkelt S60-ra, ha lenne 1M forintom, akkor biztos nem ilyen autóra költeném. Sőt, 1M forintból én személy szerint nem vennék semmit, még hozzácsapnék pár százezret és vennék egy jó kis Honda Jazzt, oké, hogy nem annyira kényelmes, meg teljesen más kategória, de annyi pénzért nem tudtok jobbat mondani.
Szerk.: és akkor azt még el is felejtettem, hogy tuti lesz még kiadás ezeken felül, mivel kis tempónál, <30 alatt, hepe-hupás úton fura hangokat hallok a futómű felől, valami nyikorgás-nyöszögés féle, én bal hátulról hallom, de az anyósülésen ülők a bal elejét mondják.. valami szilent lehet vagy toronycsapágy vagy az isten tudja, hogy micsoda. De csak kis tempónál jelentkezik és csak rossz úton. Franc tudja..
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
148 darab hirdetésből 12 benzines V50 van a hahun, abból is csupán 5 darab faceliftes.
Pár éve még, amikor ezeket árulták, mindenki dízelt akart, mert, hogy milyen keveset fogyaszt meg sokkal nyomatékosabb. Nem tudom milyen listaáron mentek, de azon sem lepődnék meg, ha az 1.6D lett volna a legolcsóbb.
Így pár hónap 1.6 benzin használat után három dologban már biztos vagyok a következő autómat illetően:
1. automata váltós lesz
2. hibrid hajtása lesz
3. legalább 135 lóerős kell legyen, de inkább többAz ember kicsit átértékeli a dolgokat, amikor nem tömegközlekedéssel, hanem kocsival jár napi szinten dolgozni városon belül.
Kíváncsi leszek a Volvo hibrid hajtásláncára, ami elvileg a következő generációs S40/XC40-el jön, ha nem lesz ütős, akkor marad a Toyota kiforrott rendszere de Lexus köntösben.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Alvin_ti4200 #6334 üzenetére
A Priusnál elbaszottabb forma kevés van, és akkor még nem ültünk be, mert belül szavak nincsenek rá.
A CT200h az tetszik, most apukámat majdnem sikerült rábeszélnem, de aztán úgy döntött, hogy még vár egy kicsit és majd egy év múlva vesz hibrid Kia Nirot.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Az Audinak is van gyára Kínában, de csak a helyi piacot (esetleg a környező országokat) szolgálják ki onnan.
Valahol olvastam még régebben, hogy ázsiai "orr" máshoz van szokva, mint az európai, szóval ott más műanyagokat is használnak a beltérben, aminek más a szaga. Valamint a minőségbiztosítás szintje is egy fokkal megengedőbb."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Többször előkerült már a téma, hogy milyen motorral vegyen az ember C30/S40/V50-et. Facebookon egy Volvós csoportban foglalta össze valaki, amit egyébként a neten már itt-ott olvastam az 1.8-as és a 2.0-ás motorokról:
"Legjobb valasztasok a Benzin: 2.4 (140LE), 2.4i (170LE), 2.5 T5 AWD (220LE, 230LE), Dizel: 2.4 D5 (180LE). Ezek 5 hengeres Volvo motorok.
Ha kisebb kell akkor maximum a Peugeot fele 2.0D-t (136LE), ezek nem olyan bajosak. A többit, (1.6, 1.8, 2.0 illetve 1.6D-t nem ajánlanám. Az 1.8, 2.0 az 150-200e km közt hajtókaros lesz az esetek 80%-ban, zabálja az olajat, az 1.6 már valamivel megbízhatóbb, de lomha szerintem ahhoz a kasznihoz, az 1.6D úgyszint nem a legmegbízhatóbb.)"TC-n a népítéletek között is van egy S40 1.8-as benzines motoros vélemény, ami nem túl kecsegtető:
"4 éven keresztül a kopó alkatrészeken kívül nem költöttem rá semmit, így ment el egészen 147.000 km-t. Amikor egy váratlan pillanatban eltörött az egyik dugattyú és ezzel kilyukasztotta a motort.
Már akkor gondoltam, hogy nem lesz egy olcsó mulatság, de az igazi gondok ekkor kezdődtek. Az 1.8-as benzines változat ugyanis nem Volvo, hanem Ford motor. Nemhogy Magyarországon, de még az Ebay-en is csak két használt motort lehetett kapni teljesen rossz állapotban. Ekkor derült ki, hogy ebben a motor változatban széria hibás az autó, ugyanis a Volvo szakszervizek szerint a legtöbb ilyen motorral kiadott autó 150.000 km-nél megadja magát."Szóval csak óvatosan!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Még diákként sokat dolgoztam az Audinál Győrben. Volt, hogy hetekig a sor legvégén voltam, ahol az utolsó munkafázis a fényszórók beállítása, majd be kell ülni az autóba és irány a fóliázás vagy az utólagos javítás, esetleg kijárni a kinti parkolóba.
Elég sok jobb kormányos kocsi volt, persze az más, amikor kell vele menni 200 métert, meg az is más, amikor a való életben használja az ember, de éppen amit a kolléga is említett, hogy előzésnél ha egyedül ülsz benne, akkor sok esetben elég necces a mutatvány."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Alvin_ti4200 #6473 üzenetére
Szia!
Már július óta boldog tulajdonosa vagyok egy benzines C30-nak!
Leszoktam a HAHU nézegetéséről, amikor vásárlás után egy hónappal feltettek 800.000-el olcsóbban egy alig futott, erősebb, jobban felszerelt C30-at, méghozzá Győrben, ahol amúgy is lakok."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Én mondjuk éppen múlt pénteken használtam először az Autoglym motormosó készítményét. Nem takartam le semmit, ráfújtam, ecsettel fellazítottam a koszt, aztán sima slaggal lecsapattam az egészet. Ezután nagyjából szárazra töröltem, majd ugyan ennek a gyártónak a műanyag- és gumiápolójával lekentem az elemeket.
Javasolták a másik topikban, hogy 5-10 percre indítsam be a motort, ettől felmelegszik a motortér és hamarabb elpárolog az esetleg ott maradt víz. Azóta mentem vele 500 kilométert és kutya baja.Nem tervezem ezt a műveletet havonta megismételni, de jó érzés, hogy patika tisztaságú lett minden és a gumi csövek is megkaphatták a törődést.
Bevallom, előzetesen én is féltem tőle, de így utólag azt gondolom, hogy kicsit túl van misztifikálva a téma.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz LaptopSystem #6619 üzenetére
ACEA A5/B5, 5W-30.
A márka az ízlés és hit kérdése. Én a Motult preferálom, de ahány ember annyi szokás (Eneos, Liqui-Moly, Castrol, stb.).Szerk.: Ezt az 5W-30-at szokták használni az esetek 90%-ában az újabb autóknál, de lehet, hogy ahhoz a motorhoz más van előírva. Ezt a kézikönyvben meg tudod nézni.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz LaptopSystem #6621 üzenetére
Aha, akkor teljesen rendben van amit beletettek, mert ezt írja a kézikönyv is.
Csak kíváncsiság képpen, mennyi volt az olaj anyagköltsége a szervizben?
Ugyen ez Motulban ennyibe kerül 5L-es kiszerelésben: [link]"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz LaptopSystem #6624 üzenetére
Itt a győri szalonban együtt van több márka is (Volvo, Kia, Mercedes, Citroen, stb.), apám 2 hete volt időszakos szervizen (Kiával), azt mondták neki, hogy amíg a kocsi garanciás, addig nem nagyon szokták preferálni, hogy az ügyfél hozza az olajat meg a különböző szűrőket, ilyet csak régebbi használt kocsiknál engednek.
Aztán persze lehet, hogy meg lehet velük beszélni.."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Az értéknövelő tényező miatt (pecsét a szervizkönyvbe) január-február körül - hiába 7 éves a kis C30 -, márkaszervizbe fogom vinni olaj-szűrők-fékfolyadék-szervófolyadék cserére. Kértem emailen árajánlatot, 50k ezeknek a munkadíja plusz még egy 50k lesz az anyagköltségem.
De mindenképpen ki fogom harcolni, hogy ott lehessek a kocsi mellett, mert egyszerűen nem bízok meg senkiben.Viszont jövőre lesz esedékes a vezérlés cseréje is, na azt tuti egy maszeknál csináltatom, mert arra csak önmagában kaptam az 50 ezres munkadíj ajánlatot (a gyári vezérlés szett ára is kész vicc, 100 ezer szemben pl. egy Contival, amit megveszek vízpumpástól, mindenestől 40k-ért).
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Bocsánat, most jutottam újra gép elé.
Most utánaszámoltam, évente ~18.000 kilométert megyek az autóval, szóval mondjuk, hogy évente kétszer kell elvinnem időszakos szervizelésre (10.000 km intervallum, olaj/szűrők, csak a munkadíjjal számolok, mert az anyagokat mindkét esetben én viszem).
A következő 3 évben a maszek és a hivatalos szalon között az árban ~120.000 forint differencia lenne. Az autó jelen pillanatban 2,5M forintért napok alatt el tudnám adni. 3 év múlva lenne benne kb. 93.000 garantált, lekérdezhető km, pont 10 éves lesz. Ha a politikai és egyéb tényezők nem változnak drasztikusan a jelen viszonyokhoz képest, akkor szerintem simán tudom érvényesíteni ezt a többletet, mert majd nem 1,5M-ért kell hirdetnem, hanem 1,7M-ért is lesz rá vevő.Most 3 év alatt 120k forint, az havonta 3.333.. Kb. hol érdekel, amikor 45k elmegy csak tankolásra?
De az értéknövelésben annak is nagy szerepe lesz, hogy hetente kitakarítom, csak és kizárólag kézzel mosom otthon (nyáron minden héten, télen ritkábban), minden szir-szar autóápolási terméket megvettem már hozzá és ezek látszanak is a kocsin, mert törődök vele, van gazdája. Gumiból is csak prémium kerül rá és még lehetne sorolni. Szóval nekem ennyit megér a dolog."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz rbalint88 #6657 üzenetére
Győrben élek és szerencsére a belvárost nagyjából elkerülöm.
Hétvégente szoktam felmenni Budapestre, illetve most újabban csak Budakeszire, onnan pedig befele barátnőm VW Polóját használjuk a kutya miatt. Szóval kb. el tudom kerülni a barmokat, persze illúzióim nincsenek.[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Jövő hétvégén lesz Győrben VIP nyílt nap a Volvo szalonban, ahol ki lehet próbálni az új 90-es család tagjait. Be is írtak egy S90 majd egy V90 tesztvezetésre, kíváncsi leszek.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz xEon1337 #6689 üzenetére
Na most jöttem meg az S90 / V90 tesztvezetésről.
Először egy S90 T6 volt a terítéken, amivel kb. egy 10 kilométeres távot mentem, ebből 8 kilométer autópálya, szóval soknak nem mondhatjuk, tényleg csak az első, nagyon felszínes benyomások vannak meg. Masszívan szakad az eső, 130-nál gyorsabban nem is mertem vele menni, mert kb. semmit nem lehetett látni az előttünk menő vízfüggönye miatt.
Simán D-ben volt az előválasztó kar, szépen gyorsul ez a benzines motor, padlózásnál egy pillanatnyi gondolkozási ideje van, de aztán tol szépen a 320 paci. Csak az a hang... hát igen, ez csak egy 4 hengeres, szóval csak bőg, örültem volna, ha jobban elszigetelik, mert így eléggé illúzióromboló.Aztán jött egy V90 D5-el. Ezzel már inkább csak lakott területen belül mentem egy kisebb karikát. Sok ingert nem váltott ki belőlem. Gyorsul-lassul, pont. Viszont ami nem tetszett, hogy 50-60 között szerintem túlságosan alacsonyan tartja a fordulatot, olyan volt, mint amikor erőlködik egy motor alacsony fordulatról való gyorsításkor, plusz ugye a dízel mivolta miatt ekkor rezonál a legerősebben, amit amúgy is utálok.
Kellemes a kormányzásuk, nem annyira közvetlen, mint amennyire szeretné az ember, de vezettem már rosszabbat is. A központi kijelzőről már sokan elmondták neten a véleményüket, ezzel nem is foglalkoztam, de aztán ott van az óracsoport kijelzője, ami nem igazán tetszik. Szerintem lehetne nagyobb a pixelsűrűsége, meg maga a dizájnja sem talált be nálam, de persze ez erősen szubjektív.
Ezt leszámítva nálam a belső tér telitalálat, szeretem ezt a svéd letisztultságot, sokkal melegebb, barátságosabb, mint az Audi rideg minimál stílusa. Minden kézre áll, nagyon szépen magamra tudtam állítani az ülést, jópofa a keret nélküli középső visszapillantó, tetszik a head up display (bár ez nem autó specifikus dolog) és kényelmesen el lehet bennük férni hátul is (181 cm vagyok).
Ami még fura volt, az a rácsos textúrázottsága a szélvédőnek, mivel fűthető volt. Ez csak a V90-nél tűnt fel, de onnantól csak arra tudtam figyelni, nálam megszokást igényelne.Kívülről gyönyörűek, főleg a V90 jön be, mert imádom a kombi formát. Élőben az S90 hátulja is teljesen emészthető, de azért nyomában sincs a V verziónak.
Szép autók, jó autók, de ha most ilyen sok pénzem lenne kocsira és maradnék a márkánál, akkor is inkább megpróbálnék kifogni egyet az utolsó darab V70/XC70-esek közül 5 hengeres motorral és még maradna is pénz a tárcámban.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz FeRRaR1 #6702 üzenetére
A középső résszel ma nem foglalkoztam behatóbban, még pár hónapja egy XC90 kapcsán tapogattam meg inkább a belső teret, amikor egy szervizeléskor a szalonban sétálgattam.
Nekem is az a véleményem, hogy ránézésre meg első tapintásra rendben van, de valahogyan mintha hiányozna belőle az anyag, de ez szerintem igaz mindenre, ami körül veszi az embert, amikor beül.Ugye elég csak itt a fórumban maradni alfa kolléga bőrkárpitjánál. Egyszerűen ide tart a világ, jól nézzen ki, aztán, hogy mi lesz vele 5 év múlva, már a kutyát nem érdekli.. gondolják ők.
Mondjuk nekem még az a kevés zongoralakkos dekor is sok, ami a kardánboxon van, mindig utáltam ezt az ujjlenyomatgyűjtő felületet. Meg az automata váltó előválasztó karja is olyan béna, semmilyen. Persze a legfullosabb verzióban lehet kérni Orrefors kristállyal is, na az már igen! Egyébként jópofa az engine start/stop kapcsoló ill. a vezetési mód választón is megjelenő textúra, kár, hogy minden műanyag.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz #03969024 #6755 üzenetére
Egy jóval egyszerűbb autóm van, C30 1.6 benzin, kézi váltó, pofátlanul kevés kilométer. Ha nincsen semmi baja és évente 18.000 kilométert megyek, akkor így épül fel a dolog:
biztosítás+casco 85e
adó 18e
kötelező szerviz (10 ezer kilométerenként szakszervizben) 150e
gumi (leosztva évente) 25e
autóápolás, ablaktörlők, stb. 30e
értékvesztés alsó hangon 250eEz összesen 558 ezer forint. És akkor nem cseréltettem vezérlést, fékeket, tényleg csak olaj és szűrők.
Üzemanyaggal együtt 1 millió. Ennél olcsóbban talán csak egy hibriddel lehet eljárni vagy ha magad szervizeled a kocsit, de ezek sem jelentős tételek.Én azt gondolom, hogy egy felső kategóriás autó fenntartása idős korában is vastag pénztárcát kíván és lehet bármilyen jó állapotban, az anyagfáradással nem tudsz mit kezdeni. Előbb vagy utóbb szinte mindent ki kell majd cserélned rajta, attól függ, hogy meddig akarod megtartani. Egy idősebb kocsinál már az elejétől tolhatod bele a pénzt, aminek SOHA nem lesz vége, egy fiatalabbnál csak lassacskán indulsz meg a lejtőn.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz proci985 #6759 üzenetére
20k a gyári intervallum, de annyira nem jelentős tétel egy olajcsere és nekem így nyugodtabb a lelkem. Arról nem is beszélve, hogy érezhetően selymesebben jár a motor friss olajjal
Most 8000 km van a jelenlegiben de már szinte kávébarna színű (Eneos Premium Hyper S 5W-30). Ezentúl Motult fog kapni, van nekik konkrétan Ford specifikációs olajuk, ami ehhez a motorhoz kell (Ford WSS M2C 913D).Szerk.: tudom, hogy nem gond, ha sötét lesz az olaj, mert ez a dolga, a kenés mellett megkötni a szennyeződéseket.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!