- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Google Pixel topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
joysefke
veterán
Tehát CPU limited volt a játékokban 270X mellett, és most nincs GTX970-re kicserélve?
Nem ezt mondtam, hanem azt, hogy 270X mellett elég sokszor belefutottam olyan helyzetekbe, ahol CPU limit volt, majd 970-re cseréltem, amely a 270X-nél vagy 80%-kal erősebb, de nem érzem azt, hogy erősebben jelentkezne a CPU limit, mint korábban.
Szubjektív, mert csak érzésre mondom ezt egy szűk játékminta alapján, de amit máshol olvastam a Catalyst DX11-es teljesítménye kapcsán a tapasztalatomat mind megerősíti.
Az nV eleve többszálúsította a DX11 driverét már nagyon régen, a Catalystból ez tudtommal hiányzik. Ergó ha egy erősebb AMD VGA-hoz nincs egy húzott K-s procid, vagy valami nagyon magas órajelű újabb Core akármi (mondjuk 4790) akkor veszett fejsze nyele a dolog.
J.
-
Joshi
titán
Tehát nem az AMD vs Nvidiáról beszélek, egyáltalán nem erről akarok beszélni. Azt megértem hogy te nem érted, de hogy Abu85-se érti az már beteges.
Fussunk neki még1x.
Miért ilyen kevés az fps 1440-es felbontásban DX12 alatt? Értjük hogy a Mantle majd ebből a DX12 sokkal hatékonyabban profitál a cpu-ból, de hol vannak az fps-ek? Azt is értjük hogy valós idejű árnyék és egyéb hiper-szuper effektek vannak, de hol van az fps?ui.: a béka segge alatt.
Tök jó hogy jó a játékfejlesztőknek, de ettől jobb játékok lesznek? A DX12 garancia arra hogy jobb játékok legyenek? -
#85552128
törölt tag
Szerintem inkább arra gondolt, hogy egy ilyen
rondasághozkhm. "kevésbé szép" játékhoz (főleg ha még ki is használja a DX12 előnyeit) miért kell 200ezres kártya (teljesen mindegy, hogy Fury vagy 980 Ti) 1080p@60 FPS-re. Bár benchmarkok alapján még ennyi sincs meg, átlagban sem -
Az új renderpath-nak nem az az eredménye, hogy az AMD kicsit gyorsul, hanem az, hogy kicsit kevesebbet. Nagy különbség. Annyit csináltak egyébként, hogy csokorba szedték a compute feladatokat, és ezeket "egyben" eresztik el a grafikai feladatok befejezése után (tudom pongyola, ha valakinek van ideje, írja le pontosan). nV-n ilyenkor csak a compute feladatok futnak, míg AMD-n párhuzamosan elkezdi számolni a következő frame-et. Más oldalak ki is mérték a 10-20% gyorsulást, és szeretném megérteni, itt miért nem sikerült.
(#165) 04ahgy: ld. fent - az általad idézett cikk is erről beszél. Én azt javasolnám, próbáljátok meg kideríteni, miért nem jöttek azok az előnyök, mint más oldalaknál.
-
Sinesol
veterán
Elég egyszerü sor, csak minimalis gondolkodás kéne.
Az ár persze zöldeknél el van szállva, de az a helyzet, hogy a két oldal csucslapkájára a Fury és 980ti kártyákkal kezdödik a sor, a 980 egy kategóriával arrébb van, kár idekeverni.
Btw nekem is piros kartyam van, de azert még nem vagyok elvakult fan, javaslom te is nézegesd a lapkák poziciojat, hogy melyik oldalon mi a top kategorias chip. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Benne van a cikk első oldalában, hogy miért nem jó a DX11 többszálú megoldása. Ez a Microsoft hivatalos magyarázata. A 2014-es GDC-n mondták el, amikor megkérték a fejlesztőket, hogy ne implementálják, vagy ha mégis, akkor rakjanak mellé DX12-t is. Érthető nyelvre lefordítva az vele a probléma, hogy szakaszosan tölti be a címeket a parancslistába, vagyis szakaszossá válik az overhead is. Ez azt jelenti, hogy jó lesz a teljesítmény pár percig, majd pár másodpercig összeomlik, és ezek a szakaszok ismétlődnek. Emiatt van az, hogy a minimum fps deferred context mellett jelentősen csökken, ha elég nagy a mérési tartományod, azaz pont belecsúszol a méréssel egy címfeltöltési szakaszba. Az AMD és az Intel azért nem alkalmazza, mert szerintük nem éri meg szakaszosan lerontani a minimum fps-t. Nyilván benchmarkra jó, mert a legtöbb tesztben 1 perces a mérés, vagyis nem csúszol bele az új címek feltöltésébe.
-
#85552128
törölt tag
Teljesen mindegy, hogy direkt vagy nem, évek óta visszatérő probléma az AMD driver overheadje nem csak itt mindenhol, főleg ha gyengébb procival társul a kártya, míg nVidiánál nem ennyire rossz a helyzet - ez pedig itt is meglátszik, szóval DX11-ből is lehetne sokkal jobb jobb teljesítményt kicsikarni...
Persze ezt olyan tesztekből ahol 4+ GHz-re járatott i7-ek vannak eddig nem nagyon lehetett észrevenni csak néhány játékban, a többségnek viszont nem ilyen CPU-ja vanÉs itt is szépen látszik, hogy gyengébb procis konfiggal mennyire visszafog az AMD DX11-es driver.
-
KKaresz45
senior tag
Na jó, de nézzük már meg hogy milyen esetben jön az az 50%. Ha egy bivalyerős videokártya van egy gyenge CPU mellet. Ki épít ilyen gépet? Egy ilyen konfig ezer sebből vérzik. És nézzük már meg azt is hogy mi az az 50% gyorsulás. 21 FPS helyett van 33... Ha normális procit használnak ugyanahhoz a kártyához akkor meg 80+ FPS van, de még DX11-gyel is 60. Nem életszerű hogy valaki vesz egy 200+ ezres videokártyát de sajnál még kb. 50-et egy normális procira.
Kiegyensúlyozott konfigokon egyáltalán nem jelentős a különbség. Ugyanez volt a baj a Mantle-lal is.
(#73) 04ahgy és Abu: Köszi a tesztet, szép munka.
-
repvez
addikt
egy kicsit félre érthető volt amit írtam, az 50% igen szép eredmény, de ha azt nézzük, hogy ez a következő szint és amekkora gyorsulásokat meg többszörös növekedéseket lehetett olvasni, meg limit mentes dolgokról. (drawcall üresjárat hiánya és társai)
Akkor ez az 50% már is nem tűnik olyan nagynak és csak most ebben a ciklusban lesz ez hatással, mikor minden áttál akkor újra előjön a mókuskerék ami most van, hogy kitalálják, hogy mi miatt nem megy majd 60fps-nél többel egy adott program, hogy évente cserélni kelljen a hardvereket.
ebből a szemszögből ugye nem is olyan nagy a gyorsulás?
Illetve ha az asszinkron compute és a CPU limitet ha nézzük, eddig a VGA volt, hogy csak 6% on ment a CPU limit miatt, most ez nincs, de érdekes modon ha azonos felállásban csak a dx 11 és a 12 között váltunk nincs az a nagy gyorsulás azzal, hogy így elvileg fullon mehetne a VGA.
egyáltalán honnan tudják szétválasztani a tesztben, hogy mi számit VGA oldalról és MI CPU oldalról gyorsulásnak a kettő együtt adja az eredményt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN S3 DeepCool 850W
- Honor Pad X8a 64GB Wifi,1 év Garancia
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest