- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #391 üzenetére
Ha kiveszik az API-ból a DC-t, akkor futtathatatlanná válna a Civ 5/6, az AC 3/4/5, az AotS, a Hitman Absolution és a Sleeping Dogs. Ezeknek a játékoknak a DX11-es módja használ DC-t. De egyébként vezettek be rá korlátozásokat, például VR-ben már nem használható. Egyébként az MS javasolta a probléma megoldására azt, hogy a DC program esetén is csak egy parancslistát használjon a driver, ami gyakorlatilag egyenlő lenne a kikapcsolással. Több játék esetében is így használja az AMD és az NV a DC-t. Viszont az MS nem akar drasztikus megoldásokat, olyanokat, amelyek programokat tesznek futtathatatlanná. Hibáztak, de ha ezt megcsinálnák, akkor az még nagyobb hiba lenne.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #361 üzenetére
Reszemrol utolso. Gyengebb proci, egyszálas teljesitmeny, etc. Foglalkoznia kell a jatekkal es etetni a GPU-t. A gyengébbnek nem fog menni és ott vannak azok a dolgok amit az egyik GPU nem tud hardveresen lekezelni (vagy maskepp kezeli le, lásd általános vs. specialis feldolgozo) ezert lassabban teszi vagy a procira hárul ez a feladat is és igy kevesebb ido jut a GPU-ra (fizika, spec effektek). 4130 vs 4770k, alapból 17% előny a nagynak szálanként és 44% a memoriaintenziv felhasznalasnal. 4970k előnye kicsit nagyobb.
Nem egyertelmuen szoftveres mert a két GPU fizikailag nem egyezik meg.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#85552128 #357 üzenetére
Azert rendesen tulmisztifikaljak egyesek ezt a DX11 overhead dolgot. Tobb jatekot atlagolva az AMD ezzel a rettento overheaddel is versenykepes, csak egy-egy kiragadott peldat lehet felhozni ahol ekkora hatrany lenne.
Anno a Mantle azert volt szidva mert csak ott segitett ahol eros VGA gyenge procival mellett volt.Akkor az volt a szoveg hogy "ilyet ugysem hasznal senki, vagy csak elenyeszo kis szazalek. Normalis ember nem rak gyenge procit jo vga melle."
Hat most ezt nyugodtan lehet ide is hasznalni. "DX11 alatt nagy hatrany az AMD driver overhead, ha gyenge procid van a vga-hoz kepest...de ilyet ugysem hasznal csak elenyeszo kis szazalek" -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #355 üzenetére
Az AMD-t sem tartotta vissza senki, hogy speciális eljárásokkal előnyt szerezzen.
Ugy latszik kevésbé sikeresen lobbizott a játékstudioknal, kevesebbet kinalt (és nem technológiából) a versenytársnál. Az ATI TruForm 2001-ben született meg, HW T&L engine-en keresztül elérhető volt de nem használták, ma tesszaláció néven ismerheted. Ha akkor kicsit jobban "odateszik" magukat, lett volna egy előnyük, meg nem csak hegyes cicik lettek volna a jatekokban jo darabig
. Valahogy ők nem jatszották ezt a piszkos játékot, kicsit ugy fejlesztenek hogy ne csak nekik legyen jó. (ezt most ertsd mar jol es ne koss bele) Pedig az üzlet az üzlet...
gyengébb procival jobb teljesítményt kaphatnak
Az árral kiegyenlitették a különbséget. Ha jol csinálják, nem sokaig lesz meg ez a DX12 előny az AMD-nek a megfizethető középkategóriában (talan még odatartozik a kártyám), ahol a leginkabb előjön szerintem.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #351 üzenetére
Ki mondta hogy nem volt előnye az nV-nek a specialis eljarasokkal? Errol is beszelek miota...
A pénzével nem igazan arra törekedett hogy a jatekoknak jo legyen, nem a DX11 maximalizalasa volt a cél hanem hogy a masik oldal hatranyba keruljon míg ő értelemszerűen előnybe ofc.
Ez teljességgel érthető, mint nálam, naluk is a pénz beszél...az meg egy másik dolog hogy ugy nez ki ez a visszajara sul el a Dx12 miatt, erre majd lépnek valamit előbb-utóbb.
De csinaltam egy mérést, minden LOW, legkisebb elerheto felbontason (1280*768)
Egy 40% extra igy is van, a framerate sem ugral el ugy mint Dx11 alatt. A következo kartyammal is azt fogom nézni hogy ár-értékbe mit kapok, remélem odateszi magát az nV. Volt mindenféle videokarim (S3/3dfx/nV/ATI), csak ez dönt és nem a szemuveg szine amit ráhúznak mindenkire....
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #348 üzenetére
daveoff-nak kiegeszitettem a hsz-t, ugyanez vonatkozik most rád. Egyreszt az Abu által irt specialis path-ok masreszt tobb ideje van a "bedrotozott" dolgok miatt a CPU-nak etetni a GPU-t. Lásd azon hozzaszolas, ahol "jobban jartam volna ha nV-t veszek ehhez a procihoz" (bar nem tartozik rad, de azert nem vettem mert nagyon akciosan szereztem ezt a kártyát, az akkori bolti ár kb. 60%-ért garival mindennel, annyibol meg akkor nem jott volna ki hasonlo tudasu nV sem. En is tudom hogy jobban jártam volna, de pénz beszél. Nem AMD/nV fan vagyok hanem egy dolgozó ember...aki most a DX12-nek örül)
xRagna: nem tervezek videokartyat/alaplapot/memoriat/procit cserelni, majd szolj ha nem trollkodni jarsz ide. Légyszives privátban, mert van rejt gombom es maskepp nem fogom latni. Köszi.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #344 üzenetére
Akkor mondd ki nyiltan hogy Abu hazudik. Ennyi.
Nincs nV hate. Ha szerinted van es barmelyik hozzaszolasommal megsértettem a lelkivilágod, modker topik itt található, állok elébe.
daveoff: ezt olvastad? Ezek utan nem kellene ilyeneken csodalkozni, ertheto a dolog. Egy általános celu feldolgozó mindig lassabb lesz mint egy speciális ráadásul a jelenlegi felépitese miatt most igy hatranyba kerul. Ugyanez az nV effektekkel kapcsolatos dolog is, nV kartyaval a CPU-nak tobb ideje van a GPU-t etetni mert gyakorlatilag nem kell foglalkoznia vele.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #342 üzenetére
Igen, pontosan az amit en mondtam. A specialis extrák amikkel előnyt szereztek, fizika és plussz effektek "bedrótozása" a GPU-ba, aminek véget vetett (egyelőre) a jelenlegi formájában a DX12. Természetesen megértem hogy ez most fáj sokaknak de igy legalabb kicsit latjuk a valos kulonbségeket. Amig nem változtat az nV hogy jobban fekudjon neki a DX12.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #339 üzenetére
A linket köszi, már nyitva volt és olvasom de ahogy látom lentebb Abu pont rátapintott miért "jobb" az nV DX11 megoldása. Az a két fránya speciális path...azaz nem driver.
wattafaka: én a zsebemhez lövöm be a kártyát és a látványvilágot, természetesen mindenkinek jobb lenne egy bitang proci egy bitang videokarival, de amivel többet nyujtana a mostaninál ez a parositas, annyival nem ér többet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #331 üzenetére
Ez nem a driveren múlik inkább, hanem a parancsmotor működésén. Az NVIDIA pár fast pathot használ a parancsmotorjában, míg az AMD inkább általánosabb motort tervez, több de általános path-tal. Ez is ad egy kis különbséget a DX11 és a DX12 között, mert például DX11-ben a gyártó eldöntheti, hogy a grafikai futószalagokat melyik pathba tölti be, míg a DX12 esetében maga az operációs rendszer dönt erről. Mindkét gyártó skálázható parancsmotort tervez manapság. Az AMD 2-4-6 pathosat épít a hardverekbe a teljesítménytől függően. Az NV 3-5-7 pathosat. De amíg az AMD-nek mindegyik path általános, addig az NV-nek kettő mindig speciális. Ezeket a DX11-ben hasznosítják, viszont a DX12 már nem definiálja lehetőségként, tehát a két speciális path konkrétan megszűnik.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #336 üzenetére
Értem tehat allitasz valamit amit nem vagy hajlando alátámasztani és e mellett flame gerjesztéssel vádolsz meg hátha ráharap valamelyik modi.
Elég gyenge próbálkozás, már csak ha figyelembe vesszuk azt, hogy én a kezdetektől csupán annyit állitok, hogy az adott játékkal általam végzett mérések az én rendszeremen igenis 50-80% gyorsulást mutatnak. Igen, véletlenul AMD videokártyám van és ezeken bizony az nV kártyákra optimalizalt extra effektek nem futnak amit szoftveresen kell a processzoromnak elvégezni.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#85552128 #331 üzenetére
Alá tudnád támasztani az állításod hogy gyenge a DX11 drivere az AMD-nek? Tudod én inkabb az nV hairworks dolgait meg a "szoftveres" fizikáját venném elő amit nagyon sok jatekba belepénzelt igy jelentos hatranyba vannak a gyengébb procival és AMD videokarival rendelkezők ...
Ugyanakkor 100% GPU kihasznalas van mindkét mérésnél míg procilimitem nincs. Tehát tapsikolok neki.
-
wattafaka
senior tag
válasz
#85552128 #310 üzenetére
Valamivel el kell majd adni a Polarist, meg a Pascalt.
Bár megkockáztatom a több éves generációváltás tapasztalatai alapján, hogy még azok sem feltétlenül nyögik majd ki.
(#311) wwenigma
Több játékost érdekelnének a csúcskártyák, ha nem 180-250 ezerbe kerülnének. Nem azért van otthon középkategóriás kártyája a többségnek, mert nem igényelnék a csúcs "minőséget".
-
-
04ahgy
nagyúr
válasz
#85552128 #268 üzenetére
Mi alapórajeles, referencia 980 Ti-val teszteltük, aminek a hűtése sem egyedi, tehát hamarabb éri el a Temp targetet, és onnantól 990 MHz... A boost max. órajele is 1175 MHz.
Kollégának az 1550 MHz-es 980 Ti még akkor is 32%-kal jobb a miénknél, ha a miénk folyamatosan a full booston jár (és sajnos nem, 1075-1100 MHz körül van javarészt).
(#273) daveoff: Pont a helyén van az eredményed, lásd ezen hozzászólás első részét.
HGyu
-
Joshi
titán
válasz
#85552128 #272 üzenetére
De az én ref kártyám 63,6% ASIC-os és alapfeszen viszi az 1400Mhz-et de még többet is. Ma már ami nem ref 980Ti az mind megy legalább 1300Mhz fölött mindenféle piszkálgatás nélkül. Persze ami szemet szúrt Daveoffnak is és nekem is, a teszt természetesen egy alap ref 980Ti-vel készült miért is ne.
Nem akarok a vga tuningról beszélgetni és offolni, szerintem maradjunk annyiban, hogy nézzünk meg kisebb kategóriás kártyás teszteket is mielőtt elhamarkodottan nyilvánítunk ki véleményt. -
Joshi
titán
válasz
#85552128 #270 üzenetére
Részemről elismerve az AMD előnye DX12 alatt, én csak azért futtattam le a Benchmarkot mert szerettem volna magam is meggyőződni a valóságról. Ami viszont ugyan úgy probléma maradt, hogy a gépigény nem sokat változott a DX12-vel sem sőt. Ez a játék High-on még 15%-os gyorsulással is játszhatatlan 1440-ben középkategóriás konfiggal.
ui.: én úgy tudtam hogy a Furykat nem nagyon lehet tuningolni, aztán lehet hogy ez is változott.
-
Joshi
titán
válasz
#85552128 #268 üzenetére
Már bocs de egyáltalán nem azt írtam hogy az 1550Mhz-es 980Ti a standard, de ha ezt írtam akkor idézd kérlek. A 980Ti-nek az 1550Mhz a kopprajáratott értéke, ennél többet nem lehet kihozni a 980Ti-ből. Pont ezért írtam azt hogy a DX12-vel nagyon felzárkózott az AMD. Az egy más kérdés hogy a csóri felhasználóknál ez messze nem ilyen szép és jó, de azt már magyarázza meg az AMD az alsó és középkategóriás AMD tulajoknak. Sajnos a DX12-höz is kell a kraft mese nincs. Hiába a gyorsulás AMD vonalon, egy csúcskártyánál a 30-50 fps lófing. Akkor mennyi egy középkategóriás kártyánál?
-
Joshi
titán
válasz
#85552128 #262 üzenetére
Ja igen én a sima Fury-t néztem, de ugye 980Ti-ből is vannak komolyabb modellek amik tuning nélkül is mennek 1480 körül. A procit nem tudom, lehet hogy az 1866-on járó fizikai memóriáim miatt, vagy mert virágbolti a játék.
(#263) Crytek tegnap óta kapható a virágboltban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #248 üzenetére
Ennél jobb generált terepet nehéz csinálni, mert van egy olyan probléma, hogy meddig tart a generálás. Természetesen bármit ki tudnak hozni, ha a kiadó (elsődlegesen rád mint játékosra gondolva) elfogadja, hogy 4 órán át csak terepet generál a program, de erre maximum 5 perc van a minimum konfigon (elsődlegesen rád mint játékosra gondolva), tehát úgy kell felépíteni a generátort, hogy adjon szép terepet, miközben a generálást géptől függően csinálja meg 1-5 perc között. Azt hiszed egyszerű? Hát nem az, és ez volt a legnehezebb része a fejlesztésnek az Oxide bevallása szerint. Az előre kidolgozott terep sokkal könnyebb, mert ott gyakorlatilag senkit sem érdekel, hogy meddig tart felépíteni. Csak betölt és kész, de az meg nem véletlenszerű terep, megismered és egy idő után oda a móka.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #236 üzenetére
A Rebellion egy SoSE kiegészítő.
Én például sosem vásárolok Early Accesst és nagyon sokan nem, ugyanis semmi garancia nincs rá, hogy az ígéretek teljesülnek.
Ez teljes tévedés, hogy az első két hétben már eladják a játékot. Valóban teljesült a Stardocknak a kitűzött cél, hiszen tízezerre számítottak az EA-ben és ezt bőven meghaladták, de a játékot azért fejlesztik tovább, hogy több eladást szerezzenek.Tök jó lerondázni az eddigi legszebb RTS-t.
Nem, ne legyen kevesebb. Egyrészt attól nem lenne szebb, másrészt pont az a lényege, hogy ezernyi egységgel csatázzak, és ne mutasson a gép fityiszt, ha elértem a kijelölési limitet. Én háborúzni akarok egy RTS-ben, nem csatázgatni.
Multizom, nem érdekel a single. -
válasz
#85552128 #225 üzenetére
Akar lenni, ja, de valószínűleg egy percig sem az volt a célja, hogy játékként érvényesüljön, hanem hogy demonstráljon egy új technológiát.
Majd szépen finomodik ez is. Ki tudja, talán a következő CNC (ha lesz) már úgy néz majd ki, ahogy elvárható.Mondjuk szerintem még manapság is csinos a CNC 3, de DX12 alatt lehetne villantani 1-2 zsír újdonságot.
A ~45€ meg lol, DX12 ide vagy oda.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Nyaralás topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hegesztés topic
- Windows 10
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest