- iPhone topik
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Mobil flották
- Magisk
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
joysefke
veterán
erre itt a Win 10 (ami rendszerileg stabilabb szerintem) és a játékokban amik win 7-en suhantak elindultak mentek hibamentesen , soha nem látott bugok jönnek elő és nagyon sok szimplán nem indul.
Ok, már értem az egyébként jogos felháborodás okát. A korábbi 2-3 kommentedből nem tűnt ki, hogy milyen probléma kapcsán anyázol. És igen a MS mostanában elég sok hibát vét, remélem, hogy előbb utóbb játékok tekintetében is ugyanannyira jó lesz a W10 mint a W7...
A MS játékfejlesztő (kiadó) és oprendszergyártó/szupportáló tevékenységét szerintem érdemes elkülönítve kezelni.
-
joysefke
veterán
Ha ennyire elégedetlen vagy az MS-sel még nem késő áttérni Linuxra vagy ha igazán hard core arc vagy akár FreeBSD-re (mert "manapság ez a csomó Ubuntu user teljesen félrevitte a Linux szellemiségét, az igazi *nix érzést ma már csak a BSD tudja megadni"
) gémelni. Ott aztán nem kell DirectX-szel meg store-ral szívni...
-
joysefke
veterán
Nyilván munka van vele, de én a fórumokon széles körben tapasztalható "jobb AI kell" nyavalygást alapvetően butaságnak tartom. Nyilván vannak játékok hol jól jönne egy megfelelően potens MI, de talán ez az elenyésző kisebbség.
Sztori orientált single player játékokban, ahol egy pályán max 1-2x haladsz végig és minden pálya más, ott fenntartom a véleményemet, hogy egy jó scriptelésből többet lehet töredék munka árán kihozni, mint holmi AI próbálkozásokból. Multiplayer (human vs human) játékokban szintén nincs sok haszna sok munkát beleölni a botokba, hiszen a játékosok amúgy is inkább emberek elen fognak játszani.
Coop hentelésben lehet esetleg haszna egy valamire való MI-nek (Borderlands?), ahol a hentelés kell elvigye a hátán a játékot, nem a sztori...
-
joysefke
veterán
válasz
wattafaka #397 üzenetére
de legutóbb még beesett 50 fps környékére multiban az izmos csaták alatt egy pár pillanatra
(nem tudom ezen segít-e, illetve hogy akkor megvolt-e már a frissítés)Nekem segített. Régebben 4v4 multiban swarm hostok (ezeket ma már nem nagyon játsszák) illetve interceptorok nagyon meg tudták enni a teljesítményt. Ma ez már nálam nem jellemző. Nem azt mondom, hogy nem lehet kisebb fennakadásokat előidézni, de ez inkább a kivétel. Egyébként az adatlapomon lévő konfig valami 2700-as felbontáson (2xFHD, ca 4MPX) MAX beállításokkal (minden max, fizika is) gyönyörűen futtatja a játékot multiban is.
-
joysefke
veterán
válasz
Malibutomi #385 üzenetére
Itt egy másik példa:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-grand-theft-auto-5-pc-performanceÖsszehasonlítják a 750Ti-t az R9 280 GTA5-ben nyújtott teljesítményét i3 4130 illetve i7 4790 mellett FHD felbontásban értelmes beállítások (játszható szint) mellett.
Azt ugye tudjuk, hogy erős proci mellett a 280 lenyeli a 750Ti-t, ez számtalanszor ki lett már tesztelve. De itt az a konklúzió, hogy egy i3 4130 mellett (Haswell 3,4GHz) gakorlatilag jobban jársz, ha egy 750ti van a gépedben. (!!!) Hihetetlen, de igaz.
Egy i7-4790 mellett (tuning nélkül is 4GHz fölötti turbó) persze aláz az erősebb VGA.És azért valljuk csak be, egy i3 4130 azért még ma sem a futottak még processzor, bármikor agyonver egy 4GHz-es Phenomot, de a 280-nak ez sem elég...
Szerk:
megtaláltam ugyanezt a tesztet a 750Ti - 260X-270X viszonylatában is:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-the-best-pc-hardware-for-grand-theft-auto-5
Konklúzió ugyanaz...
J. -
joysefke
veterán
válasz
Malibutomi #385 üzenetére
Szerintem ez rossz pelda, a driver overhead amirol itt beszelunk az hogy a gpu nem tudja a maxot nyujtani mert nem jut a drivernek eleg cpu eroforras.
Erről beszélek én is, csupán nem végletekben gondolkodom. Nem azt mondom, hogy i5 mellett a 270X állandóan limites lesz, hanem azt, hogy vannak játékok, ahol bizony előfordul az ilyesmi. (És itt most nem indie szarokról beszélek amivel senki sem játszik) Ettől függetlenül én is azt mondom, hogy egy (nem túl alja) i5 mellé már be lehet tenni a 270X-et és kiadja a 95%-át annak amit tud. Aki megvette tőlem a 270X-et annak is azt ajánlottam, hogy szanálja az öreg Phenomját (amit ráadásul 4GHz alatt járatott) és vegyen egy minél gyorsabb i5-t akár használtan.
Az hogy 970OC mellett kevésbé (gyakorlatilag alig) tapasztalom a CPU limitet mint anno 270X-OC mellett (ott sem volt hűde gyakori de előfordúlt) mindezt úgy, hogy az nV kártyája 80%-kal erősebb szerintem nagyon jól mutatja, hogy mennyire rosszul használja a CPU erőforrásokat a DX11-es Catalyst driver.
A SC2 pedig szvsz jó példa. A játékok a benchmarkokkal szemben úgy működnek, hogy egyrészt a DX driver is fogyasztja a CPU erőforrásokat másrészt a játék logikája, fizikája is. Ha ezek együtt 1-2 processzormagot tudnak csak használni, akkor ha a DX sokat eszik, akkor az a játék más feladatainak rovására mehet.
Itt van az SC2 példája: katt A régi futtatható 1.5 processzorszálat tudott maxra terhelni (szóval két magon futott). _Gondolom_ a fizika és a DX konzekvensen ugyanazt a szálat használta. Az eredmény az lett, hogy AMD kártyával sok egység mellett szarabbul futott a játék, mint gyengébb nV kártyával.
(Ettől független probléma volt, hogy ha AMD CPU-t detektált a játék, akkor még szarabbul futott mint amit az AMD CPU egyszálas teljesítménye implikált volna (!!! /gondolom az intel C compiler keze volt a dologban/) )(Sajnos) nem próbáltam még 390-390X meg Fury szériás AMD kártyát, de nekem eddigi tapasztalataim után DX11 mellett eszembe nem jutna berakni egy alapórajeles i5 mellé ezeket a szörnyeket.
-
joysefke
veterán
válasz
wattafaka #383 üzenetére
Hali!
Persze.
Azt, hogy az új 64-bites futtatható az aktív-e, azt úgy tudod leellenőrizni, hogy elindítod a Battle.net launchert, majd kiválasztod a SC2-t (nem indítod el, csak kiválasztod), ott Options menü -> game settings -> és itt tudsz klienset választani. Ha nincsen bepipálva az opció, akkor a 64 bites kliens fog elindulni (ez az új, a jobb). Értelemszerűen 64 bites Windows kell legyen alatta és nyilván az sem árt, ha van elég RAM-od. (Nem tudom mennyi kell pontosan, de 2GB RAM-mal tuti nem raknám át a 64 bites kliensre
)
-
joysefke
veterán
válasz
wwenigma #379 üzenetére
Ok, elkerülte a figyelmemet, hogy már megtaláltad az infót.
Igen, ha AMD meg nV kártyákról van szó egy hsz-en belül, az az esetek 80%-ban színtiszta szardobálás, de mindig vannak olyan emberek, akiknek az objektív véleményére lehet adni.
Nekem az információ-szerző fórumozással az az általános tapasztalatom, hogy a nehézség nem a "nyers" adatok begyűjtéseben, hanem azoknak az embereknek az azonosításában rejlik, akiknek a véleményére lehet is adni.
Visszatérve a Te esetedre, én úgy gondolom, hogy az R9-270 egyáltalán nem rossz kártya (sőtt én kifejezetten szerettem), de nem egy alacsony egyszálas teljesítményű proci mellé kell rakni (mint amilyennek a Phenom II számít manapság) hanem egy asztali i5 vagy egy gyorsabb asztali i3 mellé és akkor abból nem lesz csalódás.
J.
-
joysefke
veterán
válasz
Malibutomi #377 üzenetére
Szerintem egy i5-nek rohogve ki kell hajtania a 270x-et. Nekem 7870 volt Phenom 2, es kesobb FX8320 mellett es nem tapasztaltam CPU limitet.
Kihatja, de nem minden körülmények között, és főleg nem röhögve.
Szóval többé kevésbé kihajtja, de előfordulnak játékok, hogy magasabb CPU frekvenciával nem lenne benne néha az a kis megakadás.SC2 multiban például régebben nagy nyolcfős csatákban rendszeresen előfordult, hogy nem bírta a proci, mert a rengeteg egység meg a fizika felfalta a processzorerőt. Ha ebben a helyzetben legalább a Catalyst driver mértéket tanúsított volna, később jöttek volna el ezek a helyzetek.
Szerencsére azóta a Blizzard kiadott egy új 64-bites futtathatót a játékhoz és most meseszépen fut.
J.
-
joysefke
veterán
válasz
wattafaka #375 üzenetére
Kb igen, én laikus tudásommal úgy fogalmaznám meg, hogy ezek a feltételek állnak egyidejűleg fenn :
-(1) A GPU nem teker konstans 100%-on (feltételezve, hogy nincs vSync vagy max FPS kikényszerítve)
-(2) A CPU frekvenciájának emelésével a GPU egyre jobb kihasználtságot ér el.A CPU limit nem vonja maga után azt, hogy te a feladatkezelőben feltétlenül 100% CPU használatot fogsz látni, mert lehet, hogy a játék vagy a driver egy-két szálon követel minél magasabb teljesítményt, a többi mag meg 20%-on malmoz.
CPU limitben az a bosszantó, hogy gyakran az van, hogy az FPS számláló vállalható értékeket mutat (mondjuk 30-60FPS) de mégis 1-1 pillanatra rendszeresen megröccen a játék. Borzasztó zavaró tud ez lenni.
Annak a szálnak amit maxra terhel a Catalyst driver nem feltétlenül csak a VGA-t kell etetnie, hanem lehet hogy pl a játék fizikáját vagy egyéb dolgait kell számolnia, amire így nem jut elég erő.
És igen, előfordul, hogy butitod a grafikát, de nem lesz érdemben jobb a helyzet, a rövid megakadások ugyanúgy jelentkeznek...
-
joysefke
veterán
válasz
wwenigma #373 üzenetére
Nem akarok nagyon a lelkedbe lépni, de látszik, hogy lövésed sincs az egészhez.
Ez a Catalyst DX11 CPU overhead dolog nem új keletű, ez azóta van, mióta DX11-et támogató Catalyst van, szóval jó rég óta. Elég sokszor volt már hangos a sajtó, de az AMD vagy 5 éve telibe szarja a dolgot, hiába dolgozott az idő ellenük. Már 5 éve nyilvánvaló kellett hogy legyen, hogy a processzorok egyszálas teljesítménye alig fog javulni, míg a GPU-k ereje gyakorlatilag továbbra is exponenciálisan növekszik.
És ahelyett hogy ténylegesen újraírták volna a DX11-es driverüket süketeltek Mantle-vel meg mindenféle értelmetlen parasztvakítással, ahelyett, hogy egy ilyen strukturális problémával foglalkoztak volna.
____
Pontosan mit vársz tőlem, ebben a threadben már hoztak fel jópár linket ami a témával foglalkozik, egy egyszerű google kereséssel is lehet eredményre jutni.
-
joysefke
veterán
válasz
joysefke #371 üzenetére
Nem ezt mondtam, hanem azt, hogy 270X mellett elég sokszor belefutottam olyan helyzetekbe, ahol CPU limit volt, majd 970-re cseréltem, amely a 270X-nél vagy 80%-kal erősebb, de nem érzem azt, hogy erősebben jelentkezne a CPU limit, mint korábban.
Sőt, igazából úgy érzem gyengébben jelentkezik a CPU limit
-
joysefke
veterán
Tehát CPU limited volt a játékokban 270X mellett, és most nincs GTX970-re kicserélve?
Nem ezt mondtam, hanem azt, hogy 270X mellett elég sokszor belefutottam olyan helyzetekbe, ahol CPU limit volt, majd 970-re cseréltem, amely a 270X-nél vagy 80%-kal erősebb, de nem érzem azt, hogy erősebben jelentkezne a CPU limit, mint korábban.
Szubjektív, mert csak érzésre mondom ezt egy szűk játékminta alapján, de amit máshol olvastam a Catalyst DX11-es teljesítménye kapcsán a tapasztalatomat mind megerősíti.
Az nV eleve többszálúsította a DX11 driverét már nagyon régen, a Catalystból ez tudtommal hiányzik. Ergó ha egy erősebb AMD VGA-hoz nincs egy húzott K-s procid, vagy valami nagyon magas órajelű újabb Core akármi (mondjuk 4790) akkor veszett fejsze nyele a dolog.
J.
-
joysefke
veterán
válasz
Malibutomi #362 üzenetére
Nincs túlmisztifikálva az AMD féle DX11 overhead.
Nekem akkoriban az Ivy i5 3550 mellett (akkoriban ez volt a 2. legerősebb non-K i5 a 3570 után) egy 270X OC teljesített szolgálatot. Számos játékban megfigyeltem, hogy értelmes beállítások mellett elfogyott az i5 a közép kat AMD VGA mellett. Na persze egy szálon kell neki minél nagyobb teljesítmény, az meg ugye akármilyen non-OC procid van eléggé véges.
Ettől eltekintve nem volt problémám a 270X-szel, én még a drivereivel is meg voltam elégedve (a DX overheadet leszámítva)
A 270X-OC-t a jelenlegi GTX970-OC követte úgy hogy procit nem cseréltem. Érzésre az i5 3550 jobban kihajtja a 970-et mint akkoriban a 270X-et...
Erről ennyit.
Ameddig ezen a DX11 driver overhead dolgon nem változtatnak (vagy nem lesz a kérdés idejétmúlt) én nem fogok nagyobb teljesítményű AMD VGA-t venni. Ha a 270X kihajtásával anno meggyűlt a bajom, akkor mihez kezdene most a processzorom egy Fury-val vagy egy 390X-szel?J.
-
joysefke
veterán
Abu, ezek a megszólalások még a "barokkos túlzás" kategóriában is túl erősek lennének.
Ha nem figyelsz még a végén valaki aláírást csinál valamelyik aranyköpésedből.Ez egy AAA játék. A piac eddigi talán legjobb RTS-e.
Azért maradt fent a Stardock ezen a piacon, mert a többiek nem tudtak versenyezni velük.
A Stardock az RTS-ek piacának mára egyeduralkodóvá vált kiadója. Ők csinálják ma a de facto standardet
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EAFC 25
- Synology NAS
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Napelem
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- The Alters teszt
- Elképesztően drága az új Ryzen Threadripper PRO generáció
- Filmvilág
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G8 - i5-11GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 15" 2018 i9 9850HK 32GB 500GB 560X 4GB garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest