Hirdetés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
arnyekxxx #188 üzenetére
"egy részét nem a vevő hanem az adófizetők dobják össze ha épp úgy akarja az állam."
Végre egy értelmes vélemény.
Nincs ingyen ebéd, ez így van.Pár éve németországban elkezdték állatmódra nyomni a napelemet majd rádöbbentek hogy lehetetlen az akkori 1kwh/20-30eurócent áron tartani az árat mert abba belegebednek a szolgáltatók. Hipphopp majdnem 1 euró lett 1kwh. Vagyis a napelemesek támogatását és a szaldó elszámoláson bukott tekintélyes összeget áthárították az ÖSSZES fogyasztóra.
Következő "zöld" húzás az atomerőművek bezárása, nini... németország lett a legnagyobb CO kibocsátó mert suttyomba csak be kell indítani a fosszilis erőműveket mivel nincs elegendő áram.
E-cer támogatást az állam állja. És az állam bevétele meg a mindenki által fizetendő adú és egyéb. Vagyi közvetve mindenki támogatka.
Ka nem lenne, és elvonják az összes támogatást akkor ki fog megvenni hobbin kívül egy e autót, Andras Horvathon kívül? -
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #197 üzenetére
Sztem túl új még ez az autó ilyen merész kijelentéshez.
-
Somatom
veterán
válasz
Felesbandi #194 üzenetére
Bizony nem és nem is tartom feltétlenül jó dolognak. Főleg egy olcsó autónál (mármint a kategóriájában olcsó). Mi a túrónak egy ilyen dodgembe tolatókamera? Sztem centrálzár, szervokormány, klíma, elektromos ablakok, slussz. Én méretre kerestem autót, egyáltalán nem akartam űrhajót, de az lett. A tolatóradar pár hónapig működött, aztán szenzor csere. Azt sem tudtam, hogy mi az a tpms szenzor, csak amikor tizenezret fizettem érte. Szóval, jópofák ezek a csingilingik, de ha beszarnak, akkor drága a javításuk. Hogy őszinte legyek, egy ilyen low budget villanydákón nem bízok a csingilingik tartós működésében.
-
nmthblzs
újonc
Ez az első hozzászólásom itt, bocs téged találtalak meg pont...:
Tudod, ha valakinek vannak saját, vagy akár "elcsent" gondolatai, akkor az még nem feltétlenül agymosott. Ez egy fórum, és nem a gyalázó szoba...
Nem feltétlenül fontos mások véleményeit elolvasnod, tudjuk, hogy a te tudásod a követni való! DE se TE, se rajtad kívül többszáz internet huszár nincs feljogosítva arra, hogy másokról így beszéljen, vagy véleményeik alapján becsméreljen!Tudod, van élet a fővároson kívül is, vannak emberek (az átlag alatti magyar - a vidéki), aki munkába járással is elautózik 3-400Km-t naponta.
Tudod, van aki inkább a családjával, párjával (asszony) tölti az időt, mintsem azt nézze, hogy tölt a kocsija, a telefonja, a fogkeféje, a laptopja, a minden szarja...Bármeddig folytathatnám, vegyél/vegyetek vissza!!!
Üdv, Balázs
-
-
Bdanyy
addikt
Ezeket a springeket a greengo/sharenow/limo kínálatában el tudnám képzelni, ott a hasonló hatótávú eupok teljesen jók rövid utakra.
-
Felesbandi
senior tag
válasz
arnyekxxx #183 üzenetére
Ez a kocsi szerintem se jo vetel amugy. Csak azt talalom nevetsegesnek, amikor az osoreg kocsikat allitjak be egyesek ugy, hogy ugyanazt hozza. Es persze kategorian belul ertem.
Amugy ha jol tudom elektromos autoknal alacsony sebessegnel az a vinnyogas kotelezo, hogy a gyalogosok halljak. Mert ugye megis csak para, amikor a boszme elektromos SUV nema kussban lohol el az ember elott.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
stickermajom #186 üzenetére
eredetileg azt írtad, hogy "van erre valamilyen forgatókönyv"
szerintem ez a forgatóköny max annyi, hogy "majd lesz valahogy"
-
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #184 üzenetére
De, pontosan tudom, hogy mi a bajom velük. Az árukhoz képest nem praktikusak. Még csak nem is magamból indulok ki, mert az más topikban már megállapítást nyert, hogy az én felhasználási módomhoz még nem létezik villanyautó. Ilyenkor jön az "átlag" duma. Korábban lett említve ez az 54% családi ház. Ebben sztem az a fals, hogy országos statisztika, nem városi. A benzines/dízel atók szennyezése viszont a városokban koncentrálódik. Kizártnak tartom, hogy Budapest 2 millió lakosának 54% -a családi házban lakjon. Egy átlag panellakónak, napi, városi 2x10Km -re, 4 milláért villanyautót venni és fenntartani sztem teljesen irracionális.
-
stickermajom
addikt
-
kBika
csendes tag
válasz
Felesbandi #181 üzenetére
20 éves autókban is van parkradar illetve rengeteg extra, tehát ilyen szempontból sem helytálló az állítás.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Felesbandi #181 üzenetére
A csöndes is érdekes dolog, tegnap üldögéltem a csendes parkolóban és elrongyolt mellettem nemgyorsan valami rettenet vinnyogosusogó hanggal egy dodgem. Lehet, hogy db-ben halkabb volt mint egy random 20 évnél fiatalabb kisautó ugyanazon a sebességen, de semmivel nem volt kellemesebb hangélmény.
bszhatom a parkolókamerát (ami ha nagyon kell tizenezerből berakok a 20éves autóba is) ha fizikailag nem tudom magamat meg a két kölykömet behajtogatni az ülésekre.
Nekem semmi bajom a villanyautókkal mint eszközökkel. Ezzel a konkrét modellel van bajom, az, hogy egy kispolszki funkcionalitását adja annyiért amennyiből márkán belül veszek egy igazi 5 személyes új autót rendes csomagtartóval és üzemeltetem fél évtizedig.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
stickermajom #177 üzenetére
de remélhetőleg van erre valamilyen forgatókönyv
ez jó volt.
-
Felesbandi
senior tag
válasz
arnyekxxx #155 üzenetére
A vezetesi elmennyel nem fogalmaztam valami jol, mint ahogy feljebb a kolleganak is mas jott le belole. A mindennapi hasznalat kenyelme megfelelobb lett volna. Ertem ezalatt azt, hogy csondes, parkolo kamerak segitenek a szuk helyen torteno belvarosi parkolasban, stb.
-
Somatom
veterán
válasz
arnyekxxx #178 üzenetére
Dehogynem vesznek. Nekem is van. Ráadásul egy nyolc éves, hétszemélyes dízelbatár a Főfaluban. Szombat hajnalban jöttem haza Németországból, azóta a ház előtt áll, pedig minden nap jártam a városban. Bringa, roller. Az évnek legalább 9 hónapjában ez símán kivitelezhető.
-
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #177 üzenetére
Faguriga legyek, ha értem. Egyszer az az érv, hogy úgysem megy többet az átlag városi, elég ez a hatótáv. Azt is olvastam már, hogy nem jó a nagy akku, mert fölöslegesen kell cipelni. Most meg azt írod, hogy nagyobb hatótávval is lehet kalkulálni.
Az akku nehéz és drága. Vagyis, csak azért fizet többet, hogy ritkábban kelljen töltenie. Városi autóban tök fölösleges pénzkidobás és öko szempontból sem jó a kihasználatlanság.
A kutya nem venne villanyautót, ha nem mesterségesen terelnék rá az embereket. De, ez a mézesmadzag egyszer elszakad és a fejét a homokba dugó strucc az, aki ezzel nem kalkulál. -
stickermajom
addikt
Nem csak 150-200km-es hatótávú eautók léteznek amúgy, szóval a képlet nem helyes. Jelenleg megoldható a töltés sokaknak és bővülésre is van hely, viszont ha elterjed valóban problémás lehet, de remélhetőleg van erre valamilyen forgatókönyv. Az a baj, hogy olyan problémával érvelsz ellene, ami jelenleg nem is létezik.
-
válasz
Diabolis #169 üzenetére
Ne 2-4 millió körül keressünk autót. Ez a Dacia 7 millió. Nézzünk autót 5-6 milló között, és marad a különbözetből több mint egy millió üzemanyagra, karbantartásra. Abban az ársávban 3-4 éves, 100 ezer km alatt futott, a Springhez képest luxusautókat lehet kapni, amiben hely van, kényelem van, felszereltség van, és az óvodától a tengerpartig bárhová elindulhatsz vele, és 10 év múlva is különb lesz mint a Spring. És ez a létező legolcsóbb, leggagyibb eautó vonatkozásában igaz. Egy 9 milliós eautó ellenében 7 millió körül már akár null km-es, sokkal élhetőbb, sokoldalúbban használható autók az alternativák.
-
válasz
szabonagyur #168 üzenetére
Végképp nem értelek.
Mi a baj velem hogy egy 22 éves, relatíve iszonyat kisfogyasztású
(5,5L/100km) autót használok, amit én otthon a gyári állapotú műszaki állapotban tartok? Nem tehetek róla, autószervizbe dolgoztam 7 évig és értek hozzá. Ez miért kiherélés? Ha ezt a kocsit eldobnám a szemétre, és veszek egy most legyártott elektromost, vagy még évekig használom, melyik a nagyobb környezetszennyezés?
Ha valaki a most 30 millás Mercijét vagy Tesláját 22 éves korában majd szervizbe viszi mert használná még, az miért kiherélés? Mert akkorra már öregnek számít a kocsi?
Bocsánatot kérek hogy kiheréltem a kombicirkőmat mert 2000 forintból megjavítottam, elnézést mert felújítottam pár 1000 forintból a hidroforomat, mea kulpa mert megjavítottam a kocsimat 74ezer forintból, teljes első-hátsó futómű, fék felújítás és kuplungcsere. Bocsánat hogy egy 23 éves CRT tévét nézek otthon, mivel hibátlan, nem cserélem lapostévére mert minek? Én kérek elnézést ezekért. Hogy nem kidobtam a szemétre ezeket a még 10 évig is használható szerkezeteket.
Vagy mi a problémád a 22 éves műszaki cikkekkel amik még hibátlanul teszik a dolgulat? -
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #171 üzenetére
Itt, Európában a gyerek és a környezetvédelem nem említhető együtt.
-
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #168 üzenetére
50Km az napi nagy ingázó? Akkor mi a reális? 20Km? Van épeszű ember, aki napi 2x10Km -re négy milláért villanyautót vesz? Vazze! Az még rollerrel sem táv. Télire vennék 300-500 -ért egy régi, de állapotban levő Fiesta -t (vagy, hasonlót), meg egy rollert. Max 800 -ból le van tudva.
-
Diabolis
aktív tag
Szerintem a világ megmenteséhez kiválló kezdés lenne, ha nem ugranátok egymás torkának szimpla véleménykülönbségek miatt....
Állítólag a mai elektromos autókban az akku normális használat mellett 10 év körül bírja, utána mehet a napelemek mellé tárolni az ampert, ergo nem kell kidobni. Ezt el isvárom egy VW, Tesla, vagy egyéb márkás gyártó termékétől. De felmerül bennem, hogy a fent említett Dacia akkuja is van vajon ilyen minőségű? Vagy 10 év múlva már a komplett autót újra kell gyártani? Mert akkor nem túl környezetkímélő.
Gyorsan rálestem a használtautóra, klímás automata verda, 2-4 milla között. Van merítés bőven, 3000+ találat, minden igényt kielégíthetnek. Ezeket az autókat már egyszer legyártották, nem kell újra felfűteni a kemencéket gázzal vagy olajjal, nem kell újra műanyagot gyártani.
Asszony napi 60km-t megy a munkahelyre, 22 éves de megbízható autóval, 6 liter körüli fogyasztással. Ami még legalább 10 évig menni fog. Ez alatt a 32 év alatt a Daciat hányszor kell vajon legyártani? Mindezt 4 milláért (támogatást automatice beleszámolom). A Gastra piaci értéke most úgy 500.000ft körül lehet. A kötelező alkatrészek (pl fék, olaj) pedig gombokért vannak újan is.
Komolyan úgy gondolom hogy az elektromos autó jó, de megvan a maga helye. Nálam melóban pl esélytelen per pillanat a használata (havi 4-5k km, néha úgy, hogy az Expertbe már egy gyufaszál nem fér be). Aki nekem azzal jön, hogy "de mindenhol van töltő, azt elhajtom". A minap 200km volt csak oda, mögöttem 6 darab 50kg/darab szünetmentessel. Lepakoltam és mentem tovább. Még ha el is jutna odáig az elektromos autó, időm nem lenne tölteni.
Ellenben az éjszakai maszekomhoz baromi hasznos lesz, a mostani tdci transit connect helyett. 200-400kg rakomány, Bp-re befelé 15km az M7-esen, ott egy cirka 15km-es kör 3-6 megállással, visszafelé még 15km. Ha a nappalos kolléga nem felejti el töltőre dugni nem lesz gond. Rühellni fogom ugyan, de belvárosba kevés cuccot vinni teljesen helyén lesz az autó. 0 környezetszennyezés (tudtommal napelemünk is lesz), olcsó fenntartás, nekem elégséges hatótáv (a nappalosoknál majd kiderül, sokkal többet mennek sokkal több súllyal). Valami francia cucc lesz, vagy Peugeot vagy Renault, de remélhetőleg csak egyszer kell legyártani úgy 20 évre. Oké, céges, legyen 10.
Asszonynak még jó lenne, az olcsóbb fenntartásért biztosan hajlandó lenne lemondani a manuális váltóról és a benzines érzésről. Neki pont el tudnék képzelni valami e-golfot, vagy az új elektromos opelt. Ez utóbbiba talán még bele is menne, mivel opel.
De a probléma a hétvégéken jönne: nincs az a hétvége amikor vmelyik autóba nem kerül bele 300-700km. Oké, a klímát kikapcsolom, az most sincs egyikben sem. De mivel nem alszunk ott sehol, nem biztos, hogy lesz időm megvárni egyszabad töltőt, és a töltése időt. Igen, tudom, hogy van olyan e-autó ami akár erre is képes, de arra a büdös életben nem lesz pénzem. Mint látjuk az olcsó autó pedig nem teljesíti. Arról nem is beszélve, hogy ebbe az autóba apa-anya-gyerek(nem kicsi)-kutya(szinbteén nem kicsi) hogy férne be?
Még egyszer: Nem vagyok e-autó ellenes. Baromi jó dolognak tartom, szeretném ha fejlődne (főleg az akksik). Egy ideális világban tetőn lenne a napelem, a garázsban két e-autó, amiket 20 évig tudunk használni, egyik olcsóbb naponta anyának, és egy drágább, a nagyobb utazásokhoz. Cégesben is lehetne elektromos, ha húsz perc alatt betöltene mondjuk 60km hatótávot a megpakolt autóba.
Na, ez a világ van baromi messze, átlag fizetésből családdal.
Erre a Daciára pedig baromi kíváncsi leszek, hogy mit villant 10-20 év múlva. Nem hiszek abban, hogy nagyon alacsony lesz az ökolábnyoma.
szerk: A tömegközlekedés kizárva. A kutyámnál jobban csak én rühellem a tömeget, ha pedig valahol öt embernél több van, már feszült vagyok. Amikor az asszony elcipelt az aug20 ünnepségre még a rakparton állva is 2 percenként körbe néztem. Túl sok volt az ember. -
szabonagyur
félisten
Nem csak ez az egy elektromos autó létezik, de igen ennél 200/150 amit tud.
#166Somatom: senki nem írta, hogy a napi nagy ingázóknak szól ez az autó.
#167tordaitibi: tehát ha jól értem inkább járjon mindenki a 20+ éves autókkal amiket teljesen kiheréltek, mert egyszerűbb, mint megszerelni rendesen?
-
válasz
szabonagyur #163 üzenetére
Mielőtt bárkinek is az jönne le hogy elektromos autó, fejlődés vagy környeztvédelemellenes vagyok, ha hülyén fogalmazok akkor elnézést.
Mint egy korábbi hozzászólásomban leírtam, én 30 évvel ezelőtt már próbálkoztam elektromos Wartburgot építeni. Mindenre igyekszek odafigyelni és nem vagyok a fogyasztói társadalom tagja, mindent a végletekig kihasználok, javításokkal életbe tartok, 15 éve 10-12W fogyasztású mini számítógépeket használok stb.
A ki nem dobott tárgy a legkevésbé környezetszennyező és az el nem fogyasztott erőforrás a legkörnyezetbarátabb. Legyen az 1 deci benzin vagy 1 watt áram.
12 évvel ezelőtt a fejemben volt az a megoldás ami a megújuló energia tárolását, a családok, magánfogyasztók energiaellátását és nulla emissziós autózását megoldhatja és amit viszontlátok most több tanulmányban.
Szkeptikusságom oka reális, nem ez a megoldás fog minket kihúzni a bajból hogy legyártunk milliárd elektromos személyautót.
Totális szemléletmód változtatás, a Somatom által pedzegetett drasztikus népességcsökkentés az egyedüli járható út. Csak szerintem ezzel már elkéstünk, ezt az egész szemléletmódváltást 100 évvel ezelőtt kellett volna elkezdeni.
Nagyon finoman céloztál rá hogy nekem azért savanyú a szőlő mert nem elérhető. Le a kalappal a fogalmazásod előtt.
Nem ez motivál, én mindig is elvoltam abban miliőben és abban az anyagi helyzetbe ami épp jutott. Ez most is így van és ezzel a közepes vagy inkább gyenge anyagi helyzettel szerencsére egész életemben kibékültem, sőt néha ez is sok mert igénytelen vagyok. Nem a szó szoros értelmében hanem elég a kevés is, minek 10 szobás ház 2 úszómedencével meg 3 tonnás suv ha ketten vagyunk az asszonnyal?
Volt időszakom amikor szaladt a szekér. Akkor sem vásároltam magam hülyére mert minek?
Mégegyszer kihangsúlyoznám, semmi kifogásom az e autőkázás ellen sőt maximálisan támogatom. Csak nem a jelenlegi formájában és árfekvésben. -
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #165 üzenetére
Én nem is írtam az egy napot, de ha nem felezzük, hanem harmadoljuk, akkor is elméletileg három naponta tankolni kell. Azért csak elméletileg, mert akinek 150 a hatótávja és 50 -et kell mennie, az nem fogja kiautózni az utolsó 50 -et, hanem 50 -nél rátölt. Vagyis, minden másnap. Ugyebár a gyorstöltőn tankolás nem bíznisz, tehát ezt valahogy röfiről kéne megoldani. Mivel a benzines hazafelé öt perces tankolása nem opció, ezért nyilván akkor töltene, amikor amúgy nem kell neki az autó. Vagyis éjszaka. Értem én, hogy töltésszabályzás, de ahhoz vagy kéne egy éjszakai átdugdosós ember, vagy minden második helyhez kéne legyen csatlakozó. Legalábbis elméletileg. A valóságban, mivel egyáltalán nem biztos, hogy az eltérő másnapokon töltő autók egymás mellé tudnak parkolni, ezért minden helyhez kéne egy csatlakozó és akkor még nem említettük azokat, akik a zsúfoltság miatt nem kialakított parkolóhelyen kényszerülnek megállni.
-
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #163 üzenetére
Mármint milyen villanyautó? Mert ennek a kiviteltől függően 7-8 millásnak a tesztjében azt írják, hogy a 200Km ideális időben, óvatoskodva jön ki. Hol van itt a 300? Télen fűtéssel, nyáron klímával mennyi az a 200? Tegyük fel, hogy csak 150 -re megy le! Egy benzines, városi kisautó símán tud 450 -et fűtéssel, klímával. Vagyis, a villanyautót háromszor gyakrabban kell tölteni, mint a benzinest. Ráadásul a töltések is lassabbak.
-
szabonagyur
félisten
válasz
tordaitibi #141 üzenetére
Egy jelenlegi helyzetről írsz össze-vissza.
Kezdve ott, hogy szerinted mennyien fogják egyszerre tölteni az autót? Ahogy most sem tankolják az általad írt 4 millió autót egyszerre, ezeket sem töltenék. Másrészt ahogy a kúthálózat kiépült, ez is fejlődik.
Arra továbbra is egy nagyon jó, hibátlan alternatíva egy ilyen elektromos autó 2-300 km hatótávval, hogy az emberek jelentős része bemenjen munkába, lerakja a gyereket, bevásároljon.
A 200-300 km hatótávval a fenti tevékenységet az emberek nagyon jelentősé része 2-4 hét alatt ha összehozza, de még heti 1X töltéssel számolva is bőven jó érték.
Kicsit úgy érzem a megnyilvánulásaidból, hogy ez most neked személy szerint egy fájó pont mivel bármilyen okból is nem elérhető/opció.
Személy szerint még ha ugyanannyi bébifókát is megölünk vele, mint a dízel/benzines társával legalább nem az ablakom alatt vagy épp járdán sétálva teszi meg az elektromos autó. A sok rövidtávot is jobban tolerálják az elektromos autók.
-
-
Nyertél. De csak kicsit.
"Jelentős a családi házak fölénye, országosan a lakosság 54 százaléka lakik önálló családi házban. Forrás: Portfolio
Magyarország személygépkocsi állománya jelenleg 4000000, négymillió darab. Forrás: [KSH]
A lakoság fele a Portfolio adatai szerint családi házban lakik. Nem tudom mekkora hibát követek el ha a gk. állományt is felezem.
A maradék kétmillió autót légyszíves tankold meg akkor a panelba, a budapesti és vidéki városok központjába, pl. a Deák téren házi AC töltéssel. -
arnyekxxx
veterán
válasz
Felesbandi #108 üzenetére
de vezetesi elmenyben biztos nem.
abban a kategóriában ahol ez a gép versenyez szvsz a vezetési élmény a 62. a rangsorban, sokkal előbb van pl az, hogy belefér-e az ember meg a gyerekei mert ezt nem élményautónak veszi senki hanem bevásárolni meg gyereket hurcolni mert másra alapból alkalmatlan. -
arnyekxxx
veterán
hanem hogy miert ragaszkodunk egyaltalan ennyire az autohoz.
Megyeszékhelyen élek. Autóval a két gyereket 20 perc alatt lerakom a bölcsibe és suliba és haza is érek. Tömegközlekedéssel ez lenne bő 1 óra. Naponta 2x 40+ perc csak ennek a napi rutinnak az előnye és akkor ez egy nagyváros ahol van tömegközlekedés. -
Somatom
veterán
válasz
arnyekxxx #146 üzenetére
Sztem nyáron mentetek és nem használtatok fűtést. De, akár használhattatok volna, mert országúton lehetett a Trabiban elfogadható hőmérsékletet csinálni. Városban viszont nagyon cidri volt. Gyerekkoromban Trabink volt, amit később megörököltem, majd utána még volt kettő. Szvsz. képben vagyok a típus komfort lehetőségeivel.
-
#76500480
törölt tag
TCn írtak az Audi Q4 etronról… az sok kopogós műanyag a beltérben, szövet ülés, kilátszó csavarfej, hátsó dob fék egy 28 milliós autóban. 2019ben egy VW T-Roc volt a kiszemelt már ott húztam a szám tesztvezteskor amikor a belsőt megláttam. Az Audi is erre a szintre süllyedt. (2012 A3 után az A6/Q7alatt megjelenő típusok minőségromláson mennek keresztül.,,) Dacia inkább javult ezen a téren
-
wierra
senior tag
Már csak az a kérdés, hogy otthon nem tudod, vagy nem is akarod kiporszivozni a kocsid.
Bár sokszor mosom önkiszolgáló kézi mosoban a kocsimat, ilyen helyen még soha, de soha nem porszivoztam a talicskát.
Hozzáteszem ennek a mellekszalnak aztán semmi, de semmi relevanciaja sincs ahhoz, amire reagáltál.
Kit érdekel, és mit számít, hogy ki hol szokta kiporszivozni a kocsiját?! -
Somatom
veterán
Én nem lakótelepen lakom, de a budaörsi Tesconál, vagy Óbudán, a Huszti úti mosóban szoktam kiporszívózni az autót. A Google utcakép szerint is jópáran vagyunk így ezzel. Tehát ezt a felvetést életszerűnek tartom.
-
Noukoum
veterán
válasz
tordaitibi #143 üzenetére
Jóuram, a népek 80-90%-a még kiporszívózni se tudja a kocsiját a lakóhelyén mert panelbe, belvárosba, bérházba lakik.
Kezd ezzel. -
-
Noukoum
veterán
válasz
tordaitibi #141 üzenetére
Teljesen felesleges regényeket írnod ha nem vagy képben.
-
válasz
MrPetya19 #135 üzenetére
"otthoni AC töltés"
Jóuram, a népek 80-90%-a még kiporszívózni se tudja a kocsiját a lakóhelyén mert panelbe, belvárosba, bérházba lakik.
Ők abszolút hátrányból indulnak, nincs napelemes otthontöltési, udvarba saját garázsba beállós otthontöltési lehetőségük. Ők anyagilag is szívathatók, lásd körülöttünk a fejlett nyugaton egy közepes gyorsaságú töltés ára a kúton összemérhető ugyanennyi üzemenyag árával. Hol fogja hagyni az állam és az adóbeszedési részleg hogy milliárdos jövedéki adótól essen el? Meddig lehet 38 forint/kWh áron E autózni mikor a folyékony üzemanyag literjében 250 Ft feletti az adótartalom?
És hány E kút kéne, megcsinálják a kutat, gyorstöltés, legalább 20-25 fej kell mert ugye ez is 35-40 percbe mérhető és senki nem akar a tankolásához 5 nappal előre időpontot foglalni, vagy órákat várni.
Az akkor kutanként 1,5MW azaz 1,5 megawatt teljesítmény. Azt oda is kell vinni és valahonnan elő is kell állítani. 1,5MW az tudod mennyi? Nekem egy ilyen kút 1 órás fogyasztása azaz 1,5MWh 10 HAVI áramfogyasztásom, majdnem 1 év alatt fogyasztok annyit mint egy E kút 1 óra alatt. 1,5MW az kb. 5000, igen ötezer átlagos család egyidejű átlagfogyasztása. És ez csak 1 E kút!
És ez lepkefing, mi van egy ugyanilyen 20 fejes 150kW gyorstöltős kútnál? Nem kell 2 paks, dehogynem még kevés is.
Az otthoni AC töltés napelemről az a leendő E-car társadalom 10-15%-ának lesz elérhető. A többi kútra jár majd. -
Hallosz
senior tag
Ha már akkumulátoros villanyautó, akkor ez a dákó már közelebb van az értelmezhető tartományhoz.
Miért?
Városon, helységen belül A-ból B-be, munkába járni, bevásárolni hazafelé, gyereket felvenni pont megteszi. Este otthon, vagy a munkahelyen megeteti/feltölti.
Hosszabb távra nyilván ott a benzin/dízel masina, akár a 2-300 ezerforintos is megteszi. -
válasz
tordaitibi #131 üzenetére
Ha holnap varázsütésre minden személygépkocsi elektromos lenne, ugyan hol tankolnának?
Ha 100 évvel ezelőtt egyik napról a másikra minden lovaskocsi benzines lett volna hol tankoltak volna?
Amíg nem akar mindenki egyszerre 350KW-al gyorstölteni, valszeg nem kell három új Paks, mivel az éjszakai AC töltés elég az átlagos napi ingázás visszatöltésére, amit elbír a hálózat. -
tomcat78
őstag
válasz
tordaitibi #131 üzenetére
Az elektromos autó egyenlőre nem is annak a rétegnek készül, akinek igénye lenne egy kb normális kisautóra....
Nem baj, hogy van. Épp csak kicsit sok a marketing bullshit körülötte. A világot- mire széles körben használhatóvá válik_ nem az e-autózás fogja megváltani. A környezet tudatosság hatalmas marketing duma lett. Miközben semmi másról nem szól az egész, hogy az új szart is el kell adni. Leöntik cukormázzal, raknak bele szép nagy, LCD-t, parkol is helyetted.... És ugyehát ZŐD!..... Az meg senkit nem érdekel, hogy ezek a "fejlesztések"- járulékos dolgok gyártás szintjén mennyi energiát emésztenek. Lehet verni az asztalt, hogy megmentem a földet, mert napelemről tankolok.... Önigazolás, önámítás a kirúzsozott sz@ron....
És volt szerencsém kipróbálni olyan elektromos autót, amiért talán még pénzt is adtam volna, ha kevésbé lenne kompromisszumos. -
jbcs
tag
Talán 2019 volt még az az év, amikor normális áron lehetett új autót venni. Még 4 millió alatt értelmes, akár családi autókat (pl. Citroen C Elysee) lehetett venni. Mi is még 2019 nyarán vettük, nevetséges áron, Suzuki Balenót 3.3 millióért. Baleno kb. 860 kg., beleférünk öten, 90 Le, és jelenleg átlag 4.5-5L (beleértve város, 90-es tempónál 4L alatt) benzinnel közlekedek. Suzukinak volt egy rendkívül jó 1.25 (90Le) szívó benzin motorja, amit a Balenoba, Swift-be raktak, de már ez is múlt. Balenot nem is érdemes összehasonlítani a cikkben szereplő Daciával, mert annyival jobb és fele áron volt.
Ezek az autók tűntek el és fojtotta meg, tette az eladásukat lehetetlenné a környezetvédelem. Valóban ésszerű, amit környezetvédelem címén az EU csinál, megölték a kis köbcentis, könnyű, keveset fogyasztó autókat. Sajnos, aki ezelőtt 2-3 évvel ezelőtt nem tudott új autót venni, az már előreláthatólag nem is fog, ha nem lesz valami technológiai áttörés és lesznek új, olcsó elektromos autók, de erre kicsi az esély. -
szabonagyur
félisten
Mindig is az volt valamennyire, bármennyire is állítják sokan azt, hogy az autó fenntartása nem kerül semmibe és olcsóbb, mint bármilyen tömeg közlekedés.
Sajnos el kéne fogadni, hogy igen nem jár mindenkinek autó, mert nem engedheti meg magának, nem tudja fenntartani stb.
-
Nekem hogy megjött a jó idő, agglomerációból aglomerációba az M0-on napi 40-60kM megtételével 5,5-5,6L a fogyasztásom.
Léteznek valóban 3,5-4L fogyasztású kiskocsik is. Szerintem inkább ezeket kéne nyomni hisz a teljes infrastruktúra készen van hozzájuk.
Mire erre a szintre eljut a E töltőhálózat az évtizedek és hatalmas és drága beruházás.
Ha holnap varázsütésre minden személygépkocsi elektromos lenne, ugyan hol tankolnának? És van egy még fontosabb kérdés, miből tankolnának?
Rögtön kéne még 2-3 Paks minimum.
A baj az hogy nincs normális benzines kiskocsi emberi áron mert a nyomorék törvényhozó az emissziós értékkel agyonvágta ezt a szegmenst.
Maradtak a 2-3 tonnás monstrumok, ez a legnagyobb vicc hogy azok megfelelnek.
Pedig egy ilyen Dacia féle, picit jobb paraméterekkel rendelkező kis benzinesnek óriási piaca lenne.
Nem kell bele semmi extra, esetleg szervókormány meg klíma felár akinek kell de már az is luxus. Nem kell 10 colos lcd viszont legyen strapabíró futómű. Egy normális takarékos motor.
Ennek a piacrakerülési ára orbitálisan alacsony lenne. Sokan feláldoznák egy ilyenért azt a hajdenagy vezetési élményt, pl. énnekem ez lenne életem első szalonautója mert mindig csak használtra futotta, otthon szögelve javítva.
Hol vannak ezek a kiskocsik? -
tomcat78
őstag
válasz
Felesbandi #126 üzenetére
Ne sajnáld, hogy azt vettél
Volt már pár autó alattam vezetni, de semmi kirívóan rossz nincs benne. És ezt írom úgy, hogy sajátként ahhoz képest egy romboló az egyik autó itthon. Pedig öregebb.... De, mint már más is írta: sokat számít melyik polcról válogatsz. Mindegyik (jó esetben) el fog vinni ahová akarod. A hogyan a nem mindegy, ha sokat ülsz autóban. Személyes tapasztalat: Van egy klasszik F Astra (kifejezetten melósnak) 1.7 TD ( még az isuzu motoros, ez sokaknak mond valamit azért
). 74 ezer km ment bele 14 hónap alatt nálam.... Hogy összesen mennyi lehet benne, a fene sem tudja. Volt, hogy szét hullott kuplungal haza hozott 200km-ről, autópályán. Nem lehet megölni, ha figyelsz rá. Cserébe minden, csak nem kényelmes..... '97-es a gép. A másik meg ..... ahogy írtam, egy romboló
És kényelmes! Ami szempont volt.... Pedig az sem fiatal, 2001 májusi. Épp csak teljesen más kategória (rendben tartva, ami fontos!). A mai autókhoz képest, még csak különösebben nem is erős a papíron 230 pacijával.... (khm....
). Ami a lényeg: Abból nem úgy szállok ki párszáz km után, mint akin keresztül ment egy úthenger....
Na ezt tutira- a vezetési élmény mellett- nem tudja hozni a cikk témája. Az persze nyilvánvaló, hogy nem is arra való. De gyanítom, hogy dugóba ücsörögni sem épp kényelmes. -
szaszyka
senior tag
válasz
Emericus Max #103 üzenetére
Nagyon messzire megy ez az eszmefejtegetés, de a legkörnyezetkímélőbb az lenne, ha 8 helyett max 1 milliárd ember lenne a bolygón...
-
Felesbandi
senior tag
"Az autót az ára huzza le, és ezt nem akarod megérteni."
Hadd idezzek ebbol a HSZ-embol:
"Amugy ezt a Dacia-t biztos nem vennem meg. Ezen az aron inkabb vennek valami mast, ami nem elektromos. Nyilvan ez valahol szubjektiv is, akinek bejon ez a kocsi, hasznalja egeszseggel. Az en automnal biztos jobb ez (mi nem?), de ez meg nem jelenti azt, hogy jo vetel lenne."
Mondd mar meg, megis mit nem akarok megerteni abbol, hogy ez nem egy jo vetel? Egy szoval se mondtam, hogy jo vetel lenne. Te nem akarod megerteni, hogy nem arrol beszelek, hogy jo vetel-e ez, hanem hogy rohelyes ezt egy lapon emliteni kategoriajan belul (kis varosi boltba menos) 15+ eves kocsikkal.A MacBook meg miert rossz pelda? Jol szemlelteti azt, amikor (errefele gyakori modon) teljesen mas celkozonsegu es felhasznalasi celu termekkel hasonlitanak ossze valamit.
-
aujjobba
addikt
válasz
Felesbandi #121 üzenetére
Nem kifejezetten az auto kora hatarozza meg a kenyelmet, menetzajt, hanem a kategoriaja.
Az elso 15 eves automban kizarolag zaj volt palyatemponal, a masodik 15 evesben legalabb a radio hallatszott mar, a mostani 15 evesben beszelgetni is lehet a hatul ulokkel.
A legelso alsokategoria volt, a masodik also-kozepkategoria, a mostani felso-kozepkategoria.
Ahogy lepsz feljebb ugy lesz egyre kevesebb a kopogos/recsegos muanyag, tobb a hangszigeteles, vagy gondolok itt a csavarok elrejtesere ami szinten ad egy pluszt pedig filleres dolog, hogy nem hagyjak a csavarfejet a latoteredben. -
Felesbandi
senior tag
Akkor nem tudom. Bar en nem is az elmenyert vezetek, szamomra egy megoldando feladat. Akkor mar legalabb legyen csondes az auto. De ha te azt mondod, hogy a 18 eves Hondad halkabb, am legyen, elhiszem neked. Csak valahogy mindig az szaglik ki a dologbol, hogy ezt azok irjak, akik meg se tudnak venni ezt az autot, ezert bele kell kotni. Es ismetlem, en se ezt vennem meg, ha ennyiert vennek autot, de a 16 eves SX4-em helyett (ami hidd el nekem, 0 vezetesi elmenyt biztosit, ebben talan te is egyetertesz velem) elfogadnam ezt, ha az SX4-em csak varosi ugralos kocsinak lenne tartva.
-
nuke7
veterán
válasz
Felesbandi #121 üzenetére
Az autót az ára huzza le, és ezt nem akarod megérteni. Az összes uj autóval - tisztelet a kivételnek - ez a baj.
annyival drágább hogy nem éri meg magánszemélynek.
ez az autó is teljesen jó lenne fele ennyiért. (Ahogy a kolléga írta, meg 4.1 soknak tűnt érte, hat még a7..!? - azt kell megnézni, hogy mit kapsz ennyiért és utána mondani, hogy rendben van-e ez az autó)
a MacBook tipikusan rossz példa amúgy itt…
-
Felesbandi
senior tag
Ha neked nem jo vetel ez, ne vedd meg. Nekem se lenne jo vetel, nem is veszem meg. A mondandom lenyege az volt, hogy ne tegyunk mar ugy, mintha a 20+ eves Skoda Felicia es hasonlo oreg fapados autok egy kutyak lennenek ezzel a kocsival. Csak en hulye nem gondoltam ra, hogy errefele nem divat a felhasznalasi celt es a kategoriat eszben tartani, amikor osszehasonlitanak valamit. (Mint amikor valaki azzal jon, hogy egy MacBook arabol mennyivel erosebb asztali gamer PC-t rakna ossze.)
-
tomcat78
őstag
válasz
Felesbandi #116 üzenetére
Már ne haragudj, de ahogy a kolléga is írja, ennél lejjebb gyakorlatilag csak a lábbal hajtós moszkvics van.... Bár gyerekként lehet még az is nagyobb élményt adott
Nem rossz az sx4, nem lehúzni akartam! Nekem az egyetlen bajom az összes ilyen autóval..... Hát a motorjuk.... Meg a futómű soknál. Bár konkrétan az sx4 az ilyen tekintetben jobb volt, mint vártam. Egy új rs Octávia adaptívnak kikiáltott futóműve pl egy katasztrófa volt kipróbálva a motorjához képest. A fék meg konkrétan egy vicc alatta..... Mármint a Skodán. És ez szigorúan az rs-re értve! A többihez nem volt szerencsém az újak közül.
A Suzukik nagy előnye, hogy javarészt nem ígérnek olyat, amit nem tudnak. Amit tudnak, azt viszont stabilan. Sokan lenézik őket, pedig nem rossz autók. csak tudni kell helyén kezelni. Azokkal az 1.4-es motorokkal soha nem lesz versenygép belőlük. Ezt meg sokan elfelejtik.... És turbós lévén sokan használni sem tudják őket. 30ezres olajcsere pl? Ugyanmár.... Egy olaj sem bírja addig, pláne ha egy motor csak pörgetve megy. Na mindegy.... Ez már messze van a cikk témájától talán.... -
nuke7
veterán
válasz
Felesbandi #118 üzenetére
De te nem tudod, hogy mi a vezetési élmény ezek alapján
fogadni mernek nem kis összegben, jobb az én autómat vezetni 70-el városban mint ezt… ( halkabb is, dinamikusabb is, nagyobb is, kényelmesebb is ) -
Felesbandi
senior tag
Attol fugg, mit varsz egy varosi ugrandozos autotol. En speciel ettol a kocsitol azt varnam, hogy varoson belul kenyelmesen es csondben eljussak a legkozelebbi boltba, nem azt, hogy a Nürburgring palyan csapatva erezzem a sebesseget. Erre a celra ez gyanitom jobb elmenyt nyujt, mint anyam regi Fabia-ja, ami szinten kicsi, varosba idealis kisauto.
Aztan egy jo oreg Supra biztos jobb valasztas lenne Nürburgring-es csapatasra, de nem egy kategoria a ketto. Nagyon nem. Lehet vitatkozni arrol, hogy kinek mi adja meg a jo vezetesi elmenyt, de ha az Aldi-ba akarok leugrani, akkor nekem az, hogy csondes az auto es nincs semmi drama.
-
nuke7
veterán
válasz
Felesbandi #114 üzenetére
De ha városban is el tudok járni az enyémmel 7 liter körül, akkor minek vegyek sokkal kisebbet, ami nem megy és 6 litert fogyaszt mondjuk..?
meg rohadtul nincs igazad, mert az ára alapján hasonlítjuk össze az autókat és ennek a Dacianak az árából kijönne minimum négyszer az autóm - de állami támogatással is háromszor biztosan
-
Felesbandi
senior tag
válasz
tomcat78 #112 üzenetére
Mint fentebb irtam, nyilvan nem mindegy, milyen kategoriaju autoval hasonlitod ossze. De varosban ugrandozos kis autokat nezve (persze latatlanban) csak jobb ez, mint egy 15 eves varosi ugralos.
Ami az SX4-et illeti, elso autonak vettem, sajnos pont azutan, hogy a hasznalt kocsik arai is megugrottak. Es igazabol mivel ez az elso autom, magam se tudtam pontosan, hogy mik a prioritasaim. A csendesseget tudtam, de az adott arsav nem eppen volt tele a megbizhato ES csondes autokkal.
-
nuke7
veterán
válasz
Felesbandi #108 üzenetére
Es vagy nem ültél meg jó 15+ éves autóban, vagy nem tudsz vezetni, de vezetési élményről egy ezer kilós 45lőerős autóban kizárólag negatívan lehet nyilatkozni, ez természetes.
-
-
Somatom
veterán
válasz
Felesbandi #108 üzenetére
"Amugy ezt a Dacia-t biztos nem vennem meg. Ezen az aron inkabb vennek valami mast, ami nem elektromos."
+1
8,5 egy zsír új Lowrider S. -
tomcat78
őstag
válasz
Felesbandi #108 üzenetére
"de ne tegyunk mar ugy, mintha a 15+ eves autonk jobb lenne ennel, mert nem jobb. Max ar/ertekben, de vezetesi elmenyben biztos nem."
Azért ez erősen függ attól, hogy mibe ülsz bele, összehasonlítani.... Az én egyik autóm 21 éves, és garantáltan jobb még mindig, minden tekintetben. És most kizárólag vezetési élményről beszélünk!
Nem mellesleg konkrét példa az sx4-re: Ha csendes autót akarsz (benzinesben) nem azt nézel.... És nem, semmi bajom a Suzukikkal.....sem. Volt alkalmam néhány ezer km-t eltölteni egy kb új példányban.... Őőőőőőő..... Fogalmazzunk úgy, hogy erősen függ attól, hogy miből ülsz át. Pont a menetzaj az semmi extra benne. -
Bear16
csendes tag
-
nuke7
veterán
válasz
Felesbandi #108 üzenetére
Ne haragudj, de vezetési élményben a 18 éves, 120 lóerős benzines Hondam bármikor jobb vezetési élményt ad és minden szempontból jobban használható - szerviz élni valóban drágább…
-
nuke7
veterán
Szomorú, de lassan luxus lesz az egyéni mobilitás
-
Felesbandi
senior tag
válasz
Emericus Max #71 üzenetére
Ez a zoldek vagyunk az E autoval szerintem is parasztvakitas, ezen semmi nem fog mulni.
Abban se lennek biztos, hogy hosszu tavon jobban megerne egy E auto. Akinek meg most van penze pl. 15-20 millas elektromos autora, az gyanitom nem fog varni 10+ evet a lecserelesevel, hogy kijojjon a matek, hogy megerte.En szivesen vennek egy jo elektromos autot, de csak azert, mert csondes. Nem azert, mert ovja a kornyezetet. Nem szennyezek szandekosan, de nem fogok a kornyezet megovasa erdekeben tenni semmit, ami szembemegy a kenyelmi es anyagi erdekeimmel. Majd ha a celebek nem magangepekkel repulnek, az elektronikai cuccok javithatoak lesznek, nem pedig elavulasra tervezve es torvenyesen orrbaverheto lesz mindenki, aki a cigicsikket leburja a foldre, majd akkor talan elgondolkozok ezen.
Amugy ezt a Dacia-t biztos nem vennem meg. Ezen az aron inkabb vennek valami mast, ami nem elektromos. Nyilvan ez valahol szubjektiv is, akinek bejon ez a kocsi, hasznalja egeszseggel. Az en automnal biztos jobb ez (mi nem?
), de ez meg nem jelenti azt, hogy jo vetel lenne.
Bar ez a Dacia-k lenezese is egy vicces dolog. Atlag magyar ezt a kocsit nem tudna megvenni (legalabbis hitel nelkul), szoval aki ezzel jarkal az gyanithatoan az atlagnal jobban keres, megis lenezik, mert fapados marka. Bar nem dobbenek meg ezen, aki a nemetektol hozat be 15+ eves BMW-t meg VW-t, az gyanitom elobb ulne bele a "nem ciki" 15+ eves nemet kocsiba, mint a "ciki" zsir uj elektromos Dacia-ba. Es ismetlem, nekem szemely szerint egyik Dacia se jon be, ahogy ez se, ezert az arert inkabb vennek valami benzines autot, esetleg valami 2-3 eves hasznaltat, ami cserebe minosegibb, de ne tegyunk mar ugy, mintha a 15+ eves autonk jobb lenne ennel, mert nem jobb. Max ar/ertekben, de vezetesi elmenyben biztos nem.
Ez nem pont neked, meg kicsit OFF is:
Nemreg vettem meg az elso automat, egy 16 eves Suzuki SX4-et aranylag keves kilometerrel. A szerelo szerint nagyon jol kifogtam, mert motorikusan kb. patika allapotu. Kozben valamikor beultem a haverom jopar evvel fiatalabb, kb 5 eves (azt hiszem szinten SX4-es) Suzukiaba. Gyorsan realizaltam, hogy csak azert, mert mindketto megbizhatoan elvisz A-bol B-be, meg nem lesz egy lapon elmitheto a ketto. Az en kocsimban autopalyan kb. zenet alig lehet hallgatni, olyan hangos az auto beltere, haverom kocsija ehhez kepest nema kussban ment. Szoval az, hogy ez a Dacia esetleg nem jo vetel a legtobbunknek meg nem jelenti azt, hogy 10+ eves autokkal egy lapon emlitheto. -
yerico
senior tag
Először is, igen, drága. Mármint árügyileg. Amúgy meg rettentő olcsó. Anyaghasználatilag. Egy viccnek néz ki. 8 milla, ha most akarnám megrendelni. Egy bődületesen sok. 4.5-ért állami támogatással jó lett volna. De 8-ért azért már sokkal jobb elektromos autók vannak pár évesen.
Viszont városba még mindig tökéletes. 10 kWh-s fogyasztást tud 100 km-re, ami még utcai gyorstöltővel piaci áron is csak 1300 HUF. Ugyanez benzinből, 5 literes fogyasztást feltételezve most, a rablóáron 2400 HUF, piaci áron meg inkább 3500HUF. Szóval még mindig csak 2 literes benzinre átszámított fogyasztása van. Ha meg valaki tudja otthon tölteni, akkor 500 HUF körül kijön, napelemmel 0. Ezt viszont már semmilyen benzines nem übereli, és a többi elektromos fogyasztása meg sokkal több. -
Chereiose
addikt
-
Somatom
veterán
válasz
weberzolee #100 üzenetére
Gőzöm sincs. De, gondolhatod, hogy milyen boldog vagyok, amikor a 40 tonnával araszolok a bringás mögött. ITT 7:10 -től látszik a lehajtás. Onnan kb. 100 méterre beszűkül az út, jön egy balos visszafordító és az emelkedő. Az autósor eleje még el tud menni a széles részen, de a közepe már az emelkedőnél éri utól a bringásokat.
-
8th
addikt
Féláron lenne létjogosultsága, de b*zdki 7+ millióért? Ne vicceljünk már. Ez egy kerekeken guruló toi-toi budi nem autó.
-
Emericus Max
tag
válasz
peugeotmate #93 üzenetére
Ha az árral szemben megélést olyan értelemben használod, hogy leszarom a mainstream propagandát és magam akarom eldönteni, hogy nekem magamnak mi a jó, akkor teljes mértékben igazad van.
Valóban rossz nekem, hogy az e-autó őrület, meg a környezetvédelem nevében ha új autót akarok venni és ezen nem egy luxuscikket értek, hanem egy közlekedési eszközt, ami elvisz ahová menni akarok vele, akkor a hülyeség miatt most 2-3x annyiba fáj ez nekem, mint régebben. Közben lelassult a globális felmelegedés? Nem igazán, nem igaz?
Valóban rossz nekem, hogy zöld rendszámos 2-3 tonnás bálnák miatt veszélyesebb a közlekedés, mert ha ilyennel ütközöl egy 'hagyományos' autóval, akkor olyan kb. mintha vonat ütne el. És ezek parkolnak ingyen mindenhol stb.Mint mondtam, véleményem szerint ez egy álszent és képmutató gondolkodás.
Vajon hányan vannak a nagy környezetvédők, akik metróval járnak dolgozni autó helyett, de után szépen felülnek a repülőre ha nyaralni megy a család, majd naptejjel szennyezik a testükről az óceánt.Éppen ezek a derék véleményformáló politikusok háborúznak a szomszédban a Rajna mellet (milyen Rajna?, Ukrajna) ahol nem baj ha ég a gázolaj, meg atomerőművek mellett suhannak el a rakéták, az idióta orosz katonák meg beássák magukat Csernobilnál a sugárszennyezett talajba. Nem, a mi gondunk az, hogy az asszony e-autóval megy-e bevásárolni és hogy vonul-e a pride az Andrássy úton, vagy jobb lenne-e ha az anya nem nő lenne, hanem életet adó személy, az anyatej meg emberi tej. Meg milyen frankó dolog, hogy nincs töltő a mobilok dobozában stb. Na szóval ez lenne az árral úszás, ha ezekre a dolgokra csak bólogatnánk és hagynánk, hogy a kollektív hülyeség vezessen, mert majd az influenszerek megmondják...
-
Mustaros
aktív tag
válasz
peugeotmate #99 üzenetére
Valakit/valamit utálni kell, mert ha nem, akkor ki fogsz lógni a sorból... (Vagy nem ez a magyar mentalitás?)
Én pl : a poloskát utálom, de nagyon.. nem vagyunk egyformák..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- DOOM - The Dark Ages
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- World of Tanks - MMO
- Befellegzett a Call of Duty Warzone Mobile-nak
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen videókártyát?
- Politika
- További aktív témák...
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 9400/ RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest