- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android szakmai topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iOS alkalmazások
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aujjobba
addikt
Jartam en is egy ideig bringaval dolgozni (Budapesten belul), valojaban nehany dolog miatt letettem rola.
Tobb szakaszon forgalmas uton autok kozott kellett mennem, ez stresszelt erosen, raadasul a kipuffogogazok kozvetlen belelegzese sem volt kedvemre.
Aztan amikor beertem sok idot elvett a zuhany, atoltozes, de a rakovetkezo munkahelyen pl. nem is volt erre lehetoseg kialakitva, igy nyaron nem bringaztam emiatt mert leizzadtam.Most aggloban lakok, itt nyilvan tobbszor eloveszem, rovidebb utakra teljesen jo a labbal hajtos roller, egyebkent meg a bicikli.
A nagyfaluba gyorsabban bejutok vonattal/busszal. -
udash
csendes tag
Nem, nincs tapasztalatom. 30+ ev aktiv bringazas utan egyszeruen onbecsapasnak erzem a rasegitest, es mellette felesleges komplikacionak egy bringa eseteben.
De teny, hogy tapasztalat nelkul formaltam meg a velemenyem rola, alairom.
Igazabol a rollereket sem szeretem, de varoson belul nem biztos, hogy rossz, es kelloen kicsi ahhoz, hogy ne a meretevel akadalyozzon.
A bringa meg a robogo/motor koze nem erzem ertelmesnek az ebringat.U-dash
-
udash
csendes tag
Bevallom, hogy ilyen szempontbol nezem, foleg amiota egyszer valaki azzal vedte meg az ebringat, hogy a szigetet korulfouto profin se kerik szamon, hogy gyorsabb, mint n+1 kezdo futo. ( futo rasegitest MEG nem lattam )
"(mivel a rásegítés nem feltétlenül jelenti az emberi erőkifejtés csökkenését)"
valo igaz, hogy errol se informaciom, se gyakorlati tapasztalatom nincs. ha ez igy van, az reszben vedheto akar, de tovabbra is azt gondolom, hogy egy olyan kozlekedesi eszkoz, ami alapbol emberi erovel valo mozgatasra lett kitalalva, felesleges bonyolitast/meghibasodast kap azaltal, hogy teletomik elektronikaval.Valoszinuleg nem fogunk ebben egyeterteni, de nem is baj.
[ Szerkesztve ]
U-dash
-
Mustaros
aktív tag
Nekem nincs elektromos biciklim, se pedelec és társai, még is látom benne az értelmet.
Nincs kedvem mindig felcipelni a másodikra, tárolás nekem sajna csak ott opció, így csak sima kerékpár van ami nem dögnehéz.
A kerékpár sport eszköz és zöld közlekedés még mindig, attól, hogy van rásegítés még nem lesz sátán terméke, de ahogy látom ez sok embernek még mindig túl nehéz megérteni.
A kerékpár amit linkeltél képen, az nem egy olcsó darab, szerintem nem sok ember mondana neki nemet, ha ilyenje lenne és ezzel kéne közlekednie
Az elektromos rollert, mert azért utáljuk, mert szar a közlekedési morál és nincs rendes szabály, nem az eszköz a retek...
ui : a válasz igazából több embernek is címezhettem volna, de így egyszerűbb volt. -
weberzolee
aktív tag
Azért ez erősen mellőz mindenfajta logikát és környezetvédelmet...
- A bringásnak szar mert minden autó ami megelőzi az arcába pöfög
- A bringásnak szar mert folyamatos autó forgalom van mellette
- Az autósnak szar mert nem tud haladni a saját tempójában
- A környezetnek szar mert egyesben haladnak az autók 1km -en keresztül
Persze ha az autósok mennének először akkor...
- A bringás nem szagolná a kipufogógázt mert az autók messze járnak
- A bringást nem 'veszélyeztetnék' a mellette elhaladó járművek
- Az autós a saját tempójában haladhatna
- A környezet kevesebb terhelést kapna a motorok ideális használata miatt
Tényleg érdekelne hogy mi ebben a logika... -
wierra
senior tag
Már csak az a kérdés, hogy otthon nem tudod, vagy nem is akarod kiporszivozni a kocsid.
Bár sokszor mosom önkiszolgáló kézi mosoban a kocsimat, ilyen helyen még soha, de soha nem porszivoztam a talicskát.
Hozzáteszem ennek a mellekszalnak aztán semmi, de semmi relevanciaja sincs ahhoz, amire reagáltál.
Kit érdekel, és mit számít, hogy ki hol szokta kiporszivozni a kocsiját?!"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
szabonagyur
félisten
Nem csak ez az egy elektromos autó létezik, de igen ennél 200/150 amit tud.
#166Somatom: senki nem írta, hogy a napi nagy ingázóknak szól ez az autó.
#167tordaitibi: tehát ha jól értem inkább járjon mindenki a 20+ éves autókkal amiket teljesen kiheréltek, mert egyszerűbb, mint megszerelni rendesen?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
stickermajom
addikt
Nem csak 150-200km-es hatótávú eautók léteznek amúgy, szóval a képlet nem helyes. Jelenleg megoldható a töltés sokaknak és bővülésre is van hely, viszont ha elterjed valóban problémás lehet, de remélhetőleg van erre valamilyen forgatókönyv. Az a baj, hogy olyan problémával érvelsz ellene, ami jelenleg nem is létezik.
-
-
Bog
HÁZIGAZDA
Izé, ez nem sejtés, konkrétan tudjuk, hogy a Kwidet villanyosították meg valami kínai joint venture vállakozást bevonva. A Kwid pedig az indiai piacra készült 0,8-as motorral és gombokért lehet megvenni (mármint a hazai árakhoz viszonyítva). Szóval azt azért tudjuk, hogy ez nem a Reanult elektronika, pláne nem a Reanult inverter, ami egy Zoéban minimum 22 kW-tal eszik AC-n. De én is ezt kérdeztem a magyar képviselettől, hogy mi tudunk a dolog tartósságáról, szerinte már van fél éves Spring napi használatban és kutya baja, de hát fél év egy autó életciklusában relatív nyicsevo. Futómű kapcsán én speciel optimista vagyok, ha az indiai úthálózathoz tervezték, akkor az ki fog bírni ezt-azt, én az elektronikai színvonal miatt aggódom inkább.
(Olyan hasmagassága van ennek a kis fűnyírónak, hogy bármilyen dűlőúton elmegy anélkül, hogy a parlagfű simogatná a hasát, simán franyek lenne a cucc arra, hogy a jómunkésember kirongyoljon a szőlőhegyre, csak hát erre tartanak valami lefingott Samurait, ami századennyi pénzbe került.)
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Ezt most nem számolom ki ha nem haragszol. De ez már a nonpluszultra, ez túlmegy minden ész és egyéb gondolkodásmódon
Egyébként értelmetlen, ha a csomagtartóba teszed és autópályázol akkor oda kell egy 25-30kW aggregát ami 1 mázsa feletti kategória+üzemanyag súlya.
És a többszörös átalakítás miatt nagyon veszteséges.
Dízelautó: dízelmotor-hajtott kerekek.
Somatom-féle E-dízel hibrid: Dízelmotor-generátor-villanymotor-kerekek.
Célszerűbb az eredeti, évszázados megoldás.
Aról meg lila gőzöm sincs, mit szól a beépített AC töltő ha menetközben töltenél, szerintem a komputere dobna egy hátast, erre nincs felkészítve a vezérlés. El se lehet indulni öltés közben, logikus mert kitépeda töltőt a helyéről. Vagyis komoly hack kellene ehhez.
Otthon meg értelmetlen, ott a konnktor, azt jelenleg nem lehet alulüberelni.[ Szerkesztve ]
-
hotkar
aktív tag
Közepesen gyors számolás után az jött ki, hogy 1 liter dízel üzemanyag 3,27 kWh villamos energiát termel, ha az alábbiakkal számolunk:
dízelmotor hatásfok: 30%
generátor hatásfok: 80%
egyenirányító, inverter hatásfok: 90%
gázolaj fűtőérték: 44,5 MJ/kg
gázolaj sűrűsége: 0,83 g/cm3Az árakat ennek megfelelően lehet összevetni (1 liter dízel vs. 1 kWh áram).
Karbantartási költségeket nem számoltam.
[ Szerkesztve ]
-
Pítőr
aktív tag
Télen, nyáron, esőben, hidegben, komolyan!? Mikor tudsz menni rollerrel, tavasszal meg ősszel egy-egy hónapot, amíg reggel már nincs hideg, de délután sincs meleg, persze tudom, vigyen az ember rolleren esőkabátot, meg pulóvert, meg táskát, meg sisakot, hogy ne halljon meg, hogy 45p alatt beérjen a munkahelyére, meg mindent is. Tömegközlekedés nem játszik nálunk covid óta. Nem felesleges számolni a költségeket, mert csak az számít, semmi más, úgy, hogy nálunk az elektromos a kényelmesebb, így nem marad más, csak a költség. 240-ről megy a töltés, lehetnék fillérbaszó, de mióta a taxisok megkapták az elektromos autóikat támogatás keretében, azóta nem lehet hozzáférni az ingyenes töltőkhöz.
Csak hogy ne legyen az, hogy elektromosat tolom. Készülünk költözni lakásba beljebb, belső kerületekbe. Ha nem tudjuk kényelmesen tölteni az autót, akkor eladjuk és veszünk helyette egy plug-in priust olcsóbban, mert zöld rendszám miatt nincs parkolási díj, viszont nem fogyaszt sokat.
Nekem céges autóm van, vidékre járok 100km-re, benzines, nem is akarok helyette elektromosat, de még hibridet sem.
Nem számít más, csak az időnyereség, a kényelem, és a pénz. Monjda valaki azt, hogy ő nem ezek alapján a szempontok alapján választ, mert az hazudik, vagy fanatikus!
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=P%EDt%F5r
-
Pítőr
aktív tag
Olvastam, köszönöm, ha már személyeskedünk, és ennyire a szíveden viseled a vélt igazad: Ma, igen, pont abban a hónapban vagyunk, amikor ez megy, máskor meg erős kompromisszumokkal. Furcsa pont tőled olvasni ezeket a dolgokat, amikor minden mobilos, tabletes topikban a rugalmatlanságodról teszel tanubizonyságot, hogy melyik mobil/tablet miért nem jó, mert a kamionban így, meg úgy nem jó, de hirtelen olyan nagy lett a tűréshatárod, hogy simán belefér az évi 150-180 nap 50km roller (persze), meg a 8-10 litert fogyasztó diesel, az jó a városba, meg minden nap figyelni, reggel este, hogy másnap az a 60% valószínűségű eső, az most mit jelent, 100%-ot, vagy 0%-ot, ki figyeli ezt, senki. Még valami eszembe jutott a roller ellen (vagy pedelec, vagy elektromos göreszka, vagy bármi), hova teszed a munkahelyen, lent hagyod a portán, hogy ne kelljen a 20 kilót felcipelned az emeletre nőként táskával együtt, vagy kényetelen vagy felvinni, mert bocs, de 50kmt nem tud megtenni 100%-os bizonyossággal, ha meg lemerül, majd lököd magad. Befizetek neked 1m ft-ot, ha csak 100 munkanapig azzal jársz!
Akkor neked van egy rollered, egy pedeleced, egy robogód, egy motorod, egy diesel kocsid, lesz elektromos robogód, kamionnal dolgozol, de ez így mind rendben van, te zöld vagy.
Hankiss Elemér: Keresnünk kell az igazságot, de újra és újra kétségbe kell vonnunk saját, már-már biztosnak vélt igazságainkat.
(Na persze lehet én tévedek)
#257tomcat78: én sem még, de nem ördögtől való!
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=P%EDt%F5r
-
Látom elolvastad a cikket.
A valóság az meg sajnos szomorú, és most már nem csak a farokméregetés miatt vannak egyre nagyobb autók, lásd a cikkben szépen levezetett
"Hogyan vezessük ki az olcsó, gazdaságosan üzemeltethető kisautókat" című eu és egyéb döntéshozók orbitálisan elqurt ötleteit.
Nem jó a járdalap.Nem akarnám a cikkben leírt ütközésnél hogy a hátam mögött lévő 40 kilós betonlap 72km/h-val vágjon hátba egy ütközésnél, 27G-vel amikor már 700 kiló.
Betonnal kiönteni a padlólemezt, az viszont már jó lenne. -
Maximalisan ertem, igy nem is lehetne elni.
En se es senki se ugy ebred reggel, ugy ul be a kocsijaba, meg, at egy hidon hogy ez lesz elete utolso esemenye. Ha otthon marsd inkubatorba, izolalva mindentol akkor is elviheti a sztrok vagy az infarktus.
Vegigolvastam a cikket, hulyere idegesitettem magam a leirt baromsagokon, elgondolkodtam az olvasottakon. es ma 15:25-kor beultem a 960 kilos automba es eljottem a nullason a munkahelyemre. Eszembe se volt hogy felkenodok egy 2335 kilos suvra.
Nem lehet folyamatosan aggodni az embernek sajat magaert mert akkor masra se ideje se ereje nem marad. -
Tudod hogy azért nem ez az átlag. Nagyobb fiam 4, kisebb 3kilót keres havonta. Én is 300 körül de énnekem bőven elég mert gyakorlatilag minden megvan csak állagmegóvásra kell évi átleg 5-600rongy a kecómra. A többit az asszonnyal megesszük, ellébecoljuk, és nekem pl. perpill 5 forintom nincs itthon mert 1,5millás tetőfelújítás van folyamaban ami mindent elvitt. Ja ez anyagár, mindent én és a 2 fiam csinálunk.
Abban igazad van hogy bárki elmehet kamionosnak.
Nem tudom te egyedülálló vagy? Tényleg nem tudom.
De azt igen hogy eddigi életem során 3 kamionos cimbim volt és ebből mindháromnak befuccsolt a kapcsolata, az összes. Ezen a gyerekeikkel való viszonyt is értem. Valahol érvényesül a valamit-valamiért elve. -
8th
addikt
Anyósék tavaly 5millió forint körül akartak valamilyen használt villanyautót venni alig tudtam őket lebeszélni róla. Nem nagyon akarták megérteni az apósom főleg, hogy rohadt nagy bukó a villanyautó ha valaki olyan keveset autózik mint ők (4000km/év az is vidéken). Csak kötötték az ebet a karóhoz, hogy de az milyen jó mert nem kell szerelni meg tankolni se. Jó, oké. Levezettem nekik kockás füzetben mint egy kisgyereknek, hogy mennyire nem adja ki a matek és megvilágosodtak, hogy a villanyautó tényleg nem nekik való. Vettettem velük egy 59ezret futott 1gazdás sérülésmentes Suzuki Splash-t. Olyan a kocsi mint az új, rendesen új autó illata van és fogyaszt kemény öt litert vegyesben. 1,7M-ba megállt a sztori átírással a vásárlást követő "kötelező" nagyszervizzel együtt. Simán kidobtak volna az ablakon 3,5 millióval többet egy olyan autóért ami használati értékben semmivel nem nyújt többet.
-
stickermajom
addikt
Engedd már el ezt a megbízhatóság dolgot. Én értem, hogy igazolni akarod valamivel a fos Renault-ot amit megvettél, de itt egy új autóról beszélünk, amiben SEMMI nincs egy alacsony feszültségű akkun és egy faék egyszerűségű villanymotoron kívül. Ugyan mi lenne ebben nem megbízható?
-
stickermajom
addikt
Azért, mert sokadszor írod a megbízhatóságot és eltűnődtem mit kompenzálsz vele. Jelenleg annyit tudunk, hogy van egy autó gyakorlatilag minden felesleges sallang nélkül, egy tök egyszerű akksival és motorral, te mégis biztosan állítod, hogy problémás. De miért? Mi utal rá?
Szépen lavírozol amúgy, hogy jön ide hogy hol gyártják és honnan hozzák ide?
-
stickermajom
addikt
Tehát ha 10 ezerrel olcsóbb lenne, akkor máris egy megbízható autóról beszélnénk? Jól értem? Vagy hogy jutottunk el a megbízhatóságtól az európai árig? Nem tudom már követni.
Az árral kapcsolatban azért hozzátenném, hogy egyértelműen be van árazva az itt-ott futó támogatás az árába, ahogy az összes többi piacon kapható autónál is. A Renault/Dacia sem hülye.
-
NoZoli
tag
Ugye, viccelsz? A benzinest minden sebességről a surlódásossal fékezed, míg az elektromost kb. 5-1 km/h közti tartományban fékezed vele. Gondolom, fizikát nem kell magyarázni, melyiknél és mennyivel kopnak gyorsabban a fékek. És melyik benzinesnél több másfélszer, a 950 kilós súly?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Formula-1
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Adóbevallás
- Crypto Trade
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen