- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Magisk
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Apróbb óra érkezik a OnePlustól
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- Telekom mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcat78
őstag
válasz
szabonagyur #386 üzenetére
Kompromisszum alatt elsősorban a felhaszálhatóságát értem. 8 millióért már lehet venni bárhol nyugodtan használható autót. Ez erre alkalmatlan, ebben a viszonylatban irreális az árazása szerintem. Az, hogy elektromos meg trendi ilyen tekintetben semmit nem ad az értékéhez. Csak az árához. Az, ok, amit írsz! De az autópiacon ehhez nem kell feltétlen elektromosat venni most. Sőt, még ujjat sem. Meg ugye az sem kiszámítható, hogy évek távlatában mi lesz. Csak zárójelben tenném hozzá viszonyításként: Én az egyik autómat 500ezerért vettem meg, mert szét volt barmolva javarészt a kipufogó alatta. A vételárral és minden egyébbel együtt ( egy vadonat új építtetett, legális kipufogó rendszerrel együtt) is millió alatt vagyok vele. Az autó jelenlegi piaci értéke átlag a duplája. 1,5 és 2,5m között. Tehát pillanatnyilag én még keresni is tudnék rajta, ha cél lenne. Ez persze sokatoknak már egy lerugott roncs lenne. Ellenben meg van benne az a varázslat, hogy használható bárhol. Arról nem beszélve, hogy mivel viszonylag kevés- és egyre kevesebb- jó állapotút lehet belőle találni, elég sanszos, hogy a piactól függetlenül nem fog a béka segge alá esni az ára. Ezt mind, csak azért írom, le mert a piac nem csak az új autók árát befolyásolja, hanem ezzel együtt mindenét. Úgyhogy, ha befektetésként akarod kezelni, akkor veszel 8 millióért 2-3-4 darab lenézett, de ritkább autót, és záros határidőn belül még hasznod is lehet rajta.
Városi kisautónak tök jó, azt mindenki el tudja dönteni, hogy ez megér e neki ennyit. Viszont, ha valakinek a táblán túl is kell valami, akkor marad a vonat/busz/bicikli/bármi. vagy még egy autó. Ami valószínűleg nem elektromos, mert minek kettő, ha az egyik jó bárhol, a másik meg..... Van. Namármost, ha mellé kerül egy diesel, benzines, tök mindegy, akkor annak a költsége is ott van emellett a verda mellett. Esetleg még lehet opció autót bérelni, ha valakinek csak karácsonyra kell elugrani anyuékhoz. Én nem tudom az autót vezetők hány százalékára lehet igaz, hogy csak városban használja.... Írod, hogy évi 5ezer km-t mész. Ilyen minimális futás mellett meg nekem tuti nem érné meg. Még akkor sem, ha perpill árában eladható. Van az a kategória autóban, ami befektetésként is (sőt, inkább csak annak) jó! De azzal senki nem fog naponta munkába pőfőgni. Ez viszont nem az. És soha nem is lesz. De ugye minden annyit ér, amennyit hajlandók az emberek kifizetni érte. Nekem ez tuti nem érne ennyit. Még "ingyen" tankolva sem. -
válasz
szabonagyur #389 üzenetére
Azt a fogalmat hogy humorérzék, ismered egyáltalán "komoly ember"?
-
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #385 üzenetére
Nem ugyanaz az autó. A 6000 Euró az már az eladási ár, amin már haszon van. Ha ennek a duplája az EU -s verzió, akkor is 12 ezernél tartunk, nem 20 ezernél.
Mi kerül ezen a fotelon 7200 Forintba? -
válasz
szabonagyur #386 üzenetére
Nemrég voltam letolva mert Kádár korszakoztam állítólag-
Te ugyanezt csinálodMegveszed, használod, árába eladod.
Dettó ez ment, okos ember kihozta a Zsigulit, Skodát, Wartburgot, mindegy mit a Merkur telepről és azonnal befizetett egy másikat. Ugye legkevesebb 3 évre lehetett elhozni, akkor a delikvens a régit új autó árban eladta merugye ugyanez volt mint most, hiánycikk és hozta ki az újat.
És így 3 évente új kocsija volt ingyen.
Méghogy Kádár korszak, ugyanez van most, hát nem változott semmi -
tomcat78
őstag
válasz
szabonagyur #379 üzenetére
Mint írtam is, hogy pont ez a bajom vele.... Ennyiért túl sok a kompromisszum. Az árát kritizálom, nem az autót.
-
Chereiose
addikt
válasz
szabonagyur #381 üzenetére
De ott egész évben támogatva van meg van valami roncsautó program is, elvileg 4.5m körül kijön a comfort plus fullosan. Bár itthon is ennyi volt, akinek sikerült a támogatás.
-
válasz
szabonagyur #298 üzenetére
Igazságod lehet de akinek nem datik meg az valamit elbaltázott a szüleivel való viszonyba.
Nálam mindkét fiam az ugródeszka éveket nálam élte, barátnőstöl rezsistől mindenestől,. 1 forintot nem kértem tőlük ezért, és a hűtő mindig tele volt.
Én ezt adtam nekik az induláshoz. Az egyik élt vele, a másik nem. Ennyi.
Szerintem teljesen természetes hogy egy szülő x ideig ezzel is segíti a gyerekeit. Majd ha "gyerek" már 30 éves és nulla dolgot tud felmutatni, akkor kib@ssza a nagybetűs életbe. Kb. ez történt, következmény, kinyílt a szeme, rádöbbent mit baltázott el, albérlet, kuporgatás, épphogy megélés.
Ezek 90%-a elkerülhető.
Arról most én nem szeretnék litániákat előadni hogy mindkét gyerekemnek, bármibe, autójuk javításába, költözködésbe, az egyiknek a házfelújításba, mindenbe mennyit tettem bele. Ez az én ajándékom nekik, milliókba mérhető.
Pénzt konkrétan nem adtam nekik, az nekem is kell, ha feldobom a talpam ott kecóm ára, övék. Addig türelmesen várjanak -
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #288 üzenetére
Attól függ, hogy milyen házat és hogy mire vagy hajlandó érte. Ha kimaxolnám magam, akkor havi 800 ezret félre tudnék rakni, abból meg 20 év alatt sztem összejön egy kecó ára. Az én melómhoz 8 általánossal, alap jogsival, cirka egy év alatt meg lehet szerezni a szükséges jogosultságokat, úgyhogy kb. bárki csinálhatja.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
szabonagyur #288 üzenetére
egy opciót látsz validnak, a sajátodat
izé:
Lehet valid érveket felsorolni a bérlés mellett, létezik olyan életstílus ami mellet az a praktikus,"Dehogy fizetsz ki egy házat 20 év alatt"
Lakást írtam és ez kizárólag a bérleti dijtól és a másik lakás árától függ.
-
válasz
szabonagyur #168 üzenetére
Végképp nem értelek.
Mi a baj velem hogy egy 22 éves, relatíve iszonyat kisfogyasztású
(5,5L/100km) autót használok, amit én otthon a gyári állapotú műszaki állapotban tartok? Nem tehetek róla, autószervizbe dolgoztam 7 évig és értek hozzá. Ez miért kiherélés? Ha ezt a kocsit eldobnám a szemétre, és veszek egy most legyártott elektromost, vagy még évekig használom, melyik a nagyobb környezetszennyezés?
Ha valaki a most 30 millás Mercijét vagy Tesláját 22 éves korában majd szervizbe viszi mert használná még, az miért kiherélés? Mert akkorra már öregnek számít a kocsi?
Bocsánatot kérek hogy kiheréltem a kombicirkőmat mert 2000 forintból megjavítottam, elnézést mert felújítottam pár 1000 forintból a hidroforomat, mea kulpa mert megjavítottam a kocsimat 74ezer forintból, teljes első-hátsó futómű, fék felújítás és kuplungcsere. Bocsánat hogy egy 23 éves CRT tévét nézek otthon, mivel hibátlan, nem cserélem lapostévére mert minek? Én kérek elnézést ezekért. Hogy nem kidobtam a szemétre ezeket a még 10 évig is használható szerkezeteket.
Vagy mi a problémád a 22 éves műszaki cikkekkel amik még hibátlanul teszik a dolgulat? -
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #171 üzenetére
Itt, Európában a gyerek és a környezetvédelem nem említhető együtt.
-
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #168 üzenetére
50Km az napi nagy ingázó? Akkor mi a reális? 20Km? Van épeszű ember, aki napi 2x10Km -re négy milláért villanyautót vesz? Vazze! Az még rollerrel sem táv. Télire vennék 300-500 -ért egy régi, de állapotban levő Fiesta -t (vagy, hasonlót), meg egy rollert. Max 800 -ból le van tudva.
-
válasz
szabonagyur #163 üzenetére
Mielőtt bárkinek is az jönne le hogy elektromos autó, fejlődés vagy környeztvédelemellenes vagyok, ha hülyén fogalmazok akkor elnézést.
Mint egy korábbi hozzászólásomban leírtam, én 30 évvel ezelőtt már próbálkoztam elektromos Wartburgot építeni. Mindenre igyekszek odafigyelni és nem vagyok a fogyasztói társadalom tagja, mindent a végletekig kihasználok, javításokkal életbe tartok, 15 éve 10-12W fogyasztású mini számítógépeket használok stb.
A ki nem dobott tárgy a legkevésbé környezetszennyező és az el nem fogyasztott erőforrás a legkörnyezetbarátabb. Legyen az 1 deci benzin vagy 1 watt áram.
12 évvel ezelőtt a fejemben volt az a megoldás ami a megújuló energia tárolását, a családok, magánfogyasztók energiaellátását és nulla emissziós autózását megoldhatja és amit viszontlátok most több tanulmányban.
Szkeptikusságom oka reális, nem ez a megoldás fog minket kihúzni a bajból hogy legyártunk milliárd elektromos személyautót.
Totális szemléletmód változtatás, a Somatom által pedzegetett drasztikus népességcsökkentés az egyedüli járható út. Csak szerintem ezzel már elkéstünk, ezt az egész szemléletmódváltást 100 évvel ezelőtt kellett volna elkezdeni.
Nagyon finoman céloztál rá hogy nekem azért savanyú a szőlő mert nem elérhető. Le a kalappal a fogalmazásod előtt.
Nem ez motivál, én mindig is elvoltam abban miliőben és abban az anyagi helyzetbe ami épp jutott. Ez most is így van és ezzel a közepes vagy inkább gyenge anyagi helyzettel szerencsére egész életemben kibékültem, sőt néha ez is sok mert igénytelen vagyok. Nem a szó szoros értelmében hanem elég a kevés is, minek 10 szobás ház 2 úszómedencével meg 3 tonnás suv ha ketten vagyunk az asszonnyal?
Volt időszakom amikor szaladt a szekér. Akkor sem vásároltam magam hülyére mert minek?
Mégegyszer kihangsúlyoznám, semmi kifogásom az e autőkázás ellen sőt maximálisan támogatom. Csak nem a jelenlegi formájában és árfekvésben. -
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #163 üzenetére
Mármint milyen villanyautó? Mert ennek a kiviteltől függően 7-8 millásnak a tesztjében azt írják, hogy a 200Km ideális időben, óvatoskodva jön ki. Hol van itt a 300? Télen fűtéssel, nyáron klímával mennyi az a 200? Tegyük fel, hogy csak 150 -re megy le! Egy benzines, városi kisautó símán tud 450 -et fűtéssel, klímával. Vagyis, a villanyautót háromszor gyakrabban kell tölteni, mint a benzinest. Ráadásul a töltések is lassabbak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- alza vélemények - tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Windows 11
- Battlefield 7
- További aktív témák...
- Felújított Dell Vostro 15 3568 (7. gen. i5, 16GB RAM, SSD+HDD, jó akku, videokártya)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bányász alaplapok és kiegészítők (RISER-ek, Stb.)
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 XC 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest