- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #163 üzenetére
Mármint milyen villanyautó? Mert ennek a kiviteltől függően 7-8 millásnak a tesztjében azt írják, hogy a 200Km ideális időben, óvatoskodva jön ki. Hol van itt a 300? Télen fűtéssel, nyáron klímával mennyi az a 200? Tegyük fel, hogy csak 150 -re megy le! Egy benzines, városi kisautó símán tud 450 -et fűtéssel, klímával. Vagyis, a villanyautót háromszor gyakrabban kell tölteni, mint a benzinest. Ráadásul a töltések is lassabbak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz szabonagyur #163 üzenetére
Mielőtt bárkinek is az jönne le hogy elektromos autó, fejlődés vagy környeztvédelemellenes vagyok, ha hülyén fogalmazok akkor elnézést.
Mint egy korábbi hozzászólásomban leírtam, én 30 évvel ezelőtt már próbálkoztam elektromos Wartburgot építeni. Mindenre igyekszek odafigyelni és nem vagyok a fogyasztói társadalom tagja, mindent a végletekig kihasználok, javításokkal életbe tartok, 15 éve 10-12W fogyasztású mini számítógépeket használok stb.
A ki nem dobott tárgy a legkevésbé környezetszennyező és az el nem fogyasztott erőforrás a legkörnyezetbarátabb. Legyen az 1 deci benzin vagy 1 watt áram.
12 évvel ezelőtt a fejemben volt az a megoldás ami a megújuló energia tárolását, a családok, magánfogyasztók energiaellátását és nulla emissziós autózását megoldhatja és amit viszontlátok most több tanulmányban.
Szkeptikusságom oka reális, nem ez a megoldás fog minket kihúzni a bajból hogy legyártunk milliárd elektromos személyautót.
Totális szemléletmód változtatás, a Somatom által pedzegetett drasztikus népességcsökkentés az egyedüli járható út. Csak szerintem ezzel már elkéstünk, ezt az egész szemléletmódváltást 100 évvel ezelőtt kellett volna elkezdeni.
Nagyon finoman céloztál rá hogy nekem azért savanyú a szőlő mert nem elérhető. Le a kalappal a fogalmazásod előtt.
Nem ez motivál, én mindig is elvoltam abban miliőben és abban az anyagi helyzetbe ami épp jutott. Ez most is így van és ezzel a közepes vagy inkább gyenge anyagi helyzettel szerencsére egész életemben kibékültem, sőt néha ez is sok mert igénytelen vagyok. Nem a szó szoros értelmében hanem elég a kevés is, minek 10 szobás ház 2 úszómedencével meg 3 tonnás suv ha ketten vagyunk az asszonnyal?
Volt időszakom amikor szaladt a szekér. Akkor sem vásároltam magam hülyére mert minek?
Mégegyszer kihangsúlyoznám, semmi kifogásom az e autőkázás ellen sőt maximálisan támogatom. Csak nem a jelenlegi formájában és árfekvésben. -
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #168 üzenetére
50Km az napi nagy ingázó? Akkor mi a reális? 20Km? Van épeszű ember, aki napi 2x10Km -re négy milláért villanyautót vesz? Vazze! Az még rollerrel sem táv. Télire vennék 300-500 -ért egy régi, de állapotban levő Fiesta -t (vagy, hasonlót), meg egy rollert. Max 800 -ból le van tudva.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #171 üzenetére
Itt, Európában a gyerek és a környezetvédelem nem említhető együtt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz szabonagyur #168 üzenetére
Végképp nem értelek.
Mi a baj velem hogy egy 22 éves, relatíve iszonyat kisfogyasztású
(5,5L/100km) autót használok, amit én otthon a gyári állapotú műszaki állapotban tartok? Nem tehetek róla, autószervizbe dolgoztam 7 évig és értek hozzá. Ez miért kiherélés? Ha ezt a kocsit eldobnám a szemétre, és veszek egy most legyártott elektromost, vagy még évekig használom, melyik a nagyobb környezetszennyezés?
Ha valaki a most 30 millás Mercijét vagy Tesláját 22 éves korában majd szervizbe viszi mert használná még, az miért kiherélés? Mert akkorra már öregnek számít a kocsi?
Bocsánatot kérek hogy kiheréltem a kombicirkőmat mert 2000 forintból megjavítottam, elnézést mert felújítottam pár 1000 forintból a hidroforomat, mea kulpa mert megjavítottam a kocsimat 74ezer forintból, teljes első-hátsó futómű, fék felújítás és kuplungcsere. Bocsánat hogy egy 23 éves CRT tévét nézek otthon, mivel hibátlan, nem cserélem lapostévére mert minek? Én kérek elnézést ezekért. Hogy nem kidobtam a szemétre ezeket a még 10 évig is használható szerkezeteket.
Vagy mi a problémád a 22 éves műszaki cikkekkel amik még hibátlanul teszik a dolgulat? -
arnyekxxx
veterán
válasz szabonagyur #288 üzenetére
egy opciót látsz validnak, a sajátodat
izé:
Lehet valid érveket felsorolni a bérlés mellett, létezik olyan életstílus ami mellet az a praktikus,"Dehogy fizetsz ki egy házat 20 év alatt"
Lakást írtam és ez kizárólag a bérleti dijtól és a másik lakás árától függ.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #288 üzenetére
Attól függ, hogy milyen házat és hogy mire vagy hajlandó érte. Ha kimaxolnám magam, akkor havi 800 ezret félre tudnék rakni, abból meg 20 év alatt sztem összejön egy kecó ára. Az én melómhoz 8 általánossal, alap jogsival, cirka egy év alatt meg lehet szerezni a szükséges jogosultságokat, úgyhogy kb. bárki csinálhatja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz szabonagyur #298 üzenetére
Igazságod lehet de akinek nem datik meg az valamit elbaltázott a szüleivel való viszonyba.
Nálam mindkét fiam az ugródeszka éveket nálam élte, barátnőstöl rezsistől mindenestől,. 1 forintot nem kértem tőlük ezért, és a hűtő mindig tele volt.
Én ezt adtam nekik az induláshoz. Az egyik élt vele, a másik nem. Ennyi.
Szerintem teljesen természetes hogy egy szülő x ideig ezzel is segíti a gyerekeit. Majd ha "gyerek" már 30 éves és nulla dolgot tud felmutatni, akkor kib@ssza a nagybetűs életbe. Kb. ez történt, következmény, kinyílt a szeme, rádöbbent mit baltázott el, albérlet, kuporgatás, épphogy megélés.
Ezek 90%-a elkerülhető.
Arról most én nem szeretnék litániákat előadni hogy mindkét gyerekemnek, bármibe, autójuk javításába, költözködésbe, az egyiknek a házfelújításba, mindenbe mennyit tettem bele. Ez az én ajándékom nekik, milliókba mérhető.
Pénzt konkrétan nem adtam nekik, az nekem is kell, ha feldobom a talpam ott kecóm ára, övék. Addig türelmesen várjanak -
Chereiose
addikt
válasz szabonagyur #381 üzenetére
De ott egész évben támogatva van meg van valami roncsautó program is, elvileg 4.5m körül kijön a comfort plus fullosan. Bár itthon is ennyi volt, akinek sikerült a támogatás.
-
tomcat78
őstag
válasz szabonagyur #379 üzenetére
Mint írtam is, hogy pont ez a bajom vele.... Ennyiért túl sok a kompromisszum. Az árát kritizálom, nem az autót.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
válasz szabonagyur #386 üzenetére
Nemrég voltam letolva mert Kádár korszakoztam állítólag-
Te ugyanezt csinálod Megveszed, használod, árába eladod.
Dettó ez ment, okos ember kihozta a Zsigulit, Skodát, Wartburgot, mindegy mit a Merkur telepről és azonnal befizetett egy másikat. Ugye legkevesebb 3 évre lehetett elhozni, akkor a delikvens a régit új autó árban eladta merugye ugyanez volt mint most, hiánycikk és hozta ki az újat.
És így 3 évente új kocsija volt ingyen.
Méghogy Kádár korszak, ugyanez van most, hát nem változott semmi -
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #385 üzenetére
Nem ugyanaz az autó. A 6000 Euró az már az eladási ár, amin már haszon van. Ha ennek a duplája az EU -s verzió, akkor is 12 ezernél tartunk, nem 20 ezernél.
Mi kerül ezen a fotelon 7200 Forintba?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz szabonagyur #389 üzenetére
Azt a fogalmat hogy humorérzék, ismered egyáltalán "komoly ember"?
-
tomcat78
őstag
válasz szabonagyur #386 üzenetére
Kompromisszum alatt elsősorban a felhaszálhatóságát értem. 8 millióért már lehet venni bárhol nyugodtan használható autót. Ez erre alkalmatlan, ebben a viszonylatban irreális az árazása szerintem. Az, hogy elektromos meg trendi ilyen tekintetben semmit nem ad az értékéhez. Csak az árához. Az, ok, amit írsz! De az autópiacon ehhez nem kell feltétlen elektromosat venni most. Sőt, még ujjat sem. Meg ugye az sem kiszámítható, hogy évek távlatában mi lesz. Csak zárójelben tenném hozzá viszonyításként: Én az egyik autómat 500ezerért vettem meg, mert szét volt barmolva javarészt a kipufogó alatta. A vételárral és minden egyébbel együtt ( egy vadonat új építtetett, legális kipufogó rendszerrel együtt) is millió alatt vagyok vele. Az autó jelenlegi piaci értéke átlag a duplája. 1,5 és 2,5m között. Tehát pillanatnyilag én még keresni is tudnék rajta, ha cél lenne. Ez persze sokatoknak már egy lerugott roncs lenne. Ellenben meg van benne az a varázslat, hogy használható bárhol. Arról nem beszélve, hogy mivel viszonylag kevés- és egyre kevesebb- jó állapotút lehet belőle találni, elég sanszos, hogy a piactól függetlenül nem fog a béka segge alá esni az ára. Ezt mind, csak azért írom, le mert a piac nem csak az új autók árát befolyásolja, hanem ezzel együtt mindenét. Úgyhogy, ha befektetésként akarod kezelni, akkor veszel 8 millióért 2-3-4 darab lenézett, de ritkább autót, és záros határidőn belül még hasznod is lehet rajta.
Városi kisautónak tök jó, azt mindenki el tudja dönteni, hogy ez megér e neki ennyit. Viszont, ha valakinek a táblán túl is kell valami, akkor marad a vonat/busz/bicikli/bármi. vagy még egy autó. Ami valószínűleg nem elektromos, mert minek kettő, ha az egyik jó bárhol, a másik meg..... Van. Namármost, ha mellé kerül egy diesel, benzines, tök mindegy, akkor annak a költsége is ott van emellett a verda mellett. Esetleg még lehet opció autót bérelni, ha valakinek csak karácsonyra kell elugrani anyuékhoz. Én nem tudom az autót vezetők hány százalékára lehet igaz, hogy csak városban használja.... Írod, hogy évi 5ezer km-t mész. Ilyen minimális futás mellett meg nekem tuti nem érné meg. Még akkor sem, ha perpill árában eladható. Van az a kategória autóban, ami befektetésként is (sőt, inkább csak annak) jó! De azzal senki nem fog naponta munkába pőfőgni. Ez viszont nem az. És soha nem is lesz. De ugye minden annyit ér, amennyit hajlandók az emberek kifizetni érte. Nekem ez tuti nem érne ennyit. Még "ingyen" tankolva sem."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- További aktív témák...