- Telekom mobilszolgáltatások
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
Féláron lenne létjogosultsága, de b*zdki 7+ millióért? Ne vicceljünk már. Ez egy kerekeken guruló toi-toi budi nem autó.
-
8th
addikt
"Jaj azzal tisztában vagy hogy ez egy átmeneti időszak? Hogy 20 év múlva az e-autók 5 perc alatt 1000 km-t fognak tudni?"
Hogyne, hogyne. Sőt, kétezret! Hagyjuk már, ilyen butaságokat hasra ütésre bárki be tud kiabálni.
Ezt a légből kapott hülyeséget meg a szilárdtest-akkus meséket hallgatjuk minimum egy évtizede. -
8th
addikt
válasz Emericus Max #227 üzenetére
Ellenem szabályos virtuális lincselési hadjárat indult a villanytrollok részéről amiért leírtam itt egy korábbi villanyautós hír alatt, hogy dízellel járok (és fogok is + azóta jött mellé egy benzines is) és, hogy nem igazán érdekel mennyit szennyez. Öcsém, azt a parasztfelkelést ami abból kerekedett. Volt dolga csóró moderátoroknak.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Chereiose #235 üzenetére
"Miért is jobb a hybrid yaris? Ugyanolyan talicska..." Nem nem. Ég és föld a kettő. A Dacia Spring tényleg az autózás legalja. Anyaghasználatban összeszerelési minőségben komfortérzetben mindenben elmarad a konkurens modellektől és még csak nem is olcsó. Persze üzemeltetni olcsóbb mint egy benzinest. És? Én tuti nem szívatnám vele magam. Hosszú évekig üljek egy olyan autóban amit nem szeretek csak mert olcsón gurul? Kösz de nem.
-
8th
addikt
válasz Chereiose #244 üzenetére
Az, hogy nem egy igénytelen babakocsi kerekeken guruló műanyag köpedék mint ez. Amúgy yarist sem vennék pláne nem hibridet, meg eleve semmilyen japán autót nem mert semmit sem mozgatnak meg bennem. A sznobságról annyit, hogy épp a használt dacia dustereket nézegetem mert le akarnám cserélni a 21éves munkás opelem valami fiatalabb hobbi terepjáróra amivel nehezen elérhető munkaterületeket is meg tudok közelíteni. Egy hányás az is de mivel pénzt fogok keresni vele így elviselem. Hétköznapi privát autónak soha nem vennék ilyen igénytelen szarokat. Legyen drágán üzemeltethető, szervizigényes, zabálja le a gatyámat nem számít. De ha már milliókat kiadok érte akkor nehogy már fintorogva üljek bele.
-
8th
addikt
Anyósék tavaly 5millió forint körül akartak valamilyen használt villanyautót venni alig tudtam őket lebeszélni róla. Nem nagyon akarták megérteni az apósom főleg, hogy rohadt nagy bukó a villanyautó ha valaki olyan keveset autózik mint ők (4000km/év az is vidéken). Csak kötötték az ebet a karóhoz, hogy de az milyen jó mert nem kell szerelni meg tankolni se. Jó, oké. Levezettem nekik kockás füzetben mint egy kisgyereknek, hogy mennyire nem adja ki a matek és megvilágosodtak, hogy a villanyautó tényleg nem nekik való. Vettettem velük egy 59ezret futott 1gazdás sérülésmentes Suzuki Splash-t. Olyan a kocsi mint az új, rendesen új autó illata van és fogyaszt kemény öt litert vegyesben. 1,7M-ba megállt a sztori átírással a vásárlást követő "kötelező" nagyszervizzel együtt. Simán kidobtak volna az ablakon 3,5 millióval többet egy olyan autóért ami használati értékben semmivel nem nyújt többet.
-
8th
addikt
Vezérlést még jó sokáig nem kell cserélni mivel láncos ráadásul a jobbik fajtából (nem VW féle budilánc). De ha majd kompletten cseréltetni kéne 45e az egész készlet tokkal vonóval. A gyári kuplung elmegy 120ezret vagy még többet. Most van benne 65e tehát nagyjából az élettartama felénél járhat. Az évi 4e vidéken leautózott kilométerükkel számolva előreláthatóan ~13év múlva kell majd megkuplungozni. A kuplung készlet 45e. Féktárcsa 9e fékbetét 7e /oldal. Ez egy Suzuki. A kopó fogyó alkatrészek aprópénzbe kerülnek hozzá egy mai fiatalabb modernebb autóhoz képest. 4000 kilométer alatt kb ~200 liter üzemanyagot autóznak el évente. Az semmi. Ha 1000 forint lenne literje az akkor is csak két kiló lenne/év. Szóval egyáltalán nem vészes a helyzet sőt ez volt a legracionálisabb választás a számukra. Ez az újszerű makulátlan kisautó több millió forinttal olcsóbb volt mint az általuk nézegetett elektromos autók. Szóval hiába fogtak volna ennyit vagy annyit a fenntartáson az elektromos autó soha nem dolgozta volna le a többmillió forintos vételár különbözetet. Ennyire alacsony futáshoz pénzkidobás elektromost venni, megkockáztatom még használtan is.
-
8th
addikt
Ja, van munkadíj is. És? Ilyen futásteljesítmény mellett 2-3 évente ellátogat szerelőhöz és kifizet néhány tízezret munkadíjra. Tragédia. Ráfordított idő? Nyugdíjasok nem sietnek sehová. Mint mondtam átlag négyezer kilométert mennek egy évben. Gondolkozz már egy kicsit. Miért is jártak volna jobban egy 2,5x annyiba kerülő használt elektromossal? Mert azt olcsóbb "tankolni"? Wáóóó. És? Mikor térülne meg?
-
8th
addikt
Olajat cserélni ilyen felhasználás mellett nyugodtan ráér kétévente is az ember. Felesleges pénzkidobás és környezetszennyezés az élettartama derekán (sem) járó olajat évente, újra meg újra lecserélni. Ráadásul otthon bárki megcsinálja nem egy bonyolult feladat nem kell ezért a szerelőhöz szaladni. Én pl. vezérlést cseréltem két hete az egyik autómon holott a kertész végzettségemmel lófasz közöm sincs az autószereléshez meg elve a gépészethez se semmilyen szinten. Utánanéztem, hogyan kell és kicseréltem, ennyi.
Kényelem? Ennél több kényelem nem kell nekik, a GS az elérhető legmagasabb felszereltség volt anno a suzukinál. Légkondi, ülésfűtés, oldal és függönylégzsákok, asr, abs, esp stb... mai szemmel nézve is egy teljesen jól felszerelt autó."Az autónak akkor kell megtérülnie, ha munkaeszköz."
Szerintem olvasd el újra, hogy mit írtam.
"Drágábban vették volna, de a Splashnél drágábban is lehet eladni."
És feleslegesen állt volna 3+ millió forntjuk egy olyan használati tárgyban ami folyamatosan veszíti az értékét és amit bármikor ellophatnak összetörhetnek megrongálhatnak. Bomba üzlet autóban tartani a pénzt. Ja, nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...