- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fryskitt
addikt
Már kilenc millió… végérvényesen kútba esik az autó vásárlás az átlagembernek.
-
tomcat78
őstag
válasz
szabonagyur #386 üzenetére
Kompromisszum alatt elsősorban a felhaszálhatóságát értem. 8 millióért már lehet venni bárhol nyugodtan használható autót. Ez erre alkalmatlan, ebben a viszonylatban irreális az árazása szerintem. Az, hogy elektromos meg trendi ilyen tekintetben semmit nem ad az értékéhez. Csak az árához. Az, ok, amit írsz! De az autópiacon ehhez nem kell feltétlen elektromosat venni most. Sőt, még ujjat sem. Meg ugye az sem kiszámítható, hogy évek távlatában mi lesz. Csak zárójelben tenném hozzá viszonyításként: Én az egyik autómat 500ezerért vettem meg, mert szét volt barmolva javarészt a kipufogó alatta. A vételárral és minden egyébbel együtt ( egy vadonat új építtetett, legális kipufogó rendszerrel együtt) is millió alatt vagyok vele. Az autó jelenlegi piaci értéke átlag a duplája. 1,5 és 2,5m között. Tehát pillanatnyilag én még keresni is tudnék rajta, ha cél lenne. Ez persze sokatoknak már egy lerugott roncs lenne. Ellenben meg van benne az a varázslat, hogy használható bárhol. Arról nem beszélve, hogy mivel viszonylag kevés- és egyre kevesebb- jó állapotút lehet belőle találni, elég sanszos, hogy a piactól függetlenül nem fog a béka segge alá esni az ára. Ezt mind, csak azért írom, le mert a piac nem csak az új autók árát befolyásolja, hanem ezzel együtt mindenét. Úgyhogy, ha befektetésként akarod kezelni, akkor veszel 8 millióért 2-3-4 darab lenézett, de ritkább autót, és záros határidőn belül még hasznod is lehet rajta.
Városi kisautónak tök jó, azt mindenki el tudja dönteni, hogy ez megér e neki ennyit. Viszont, ha valakinek a táblán túl is kell valami, akkor marad a vonat/busz/bicikli/bármi. vagy még egy autó. Ami valószínűleg nem elektromos, mert minek kettő, ha az egyik jó bárhol, a másik meg..... Van. Namármost, ha mellé kerül egy diesel, benzines, tök mindegy, akkor annak a költsége is ott van emellett a verda mellett. Esetleg még lehet opció autót bérelni, ha valakinek csak karácsonyra kell elugrani anyuékhoz. Én nem tudom az autót vezetők hány százalékára lehet igaz, hogy csak városban használja.... Írod, hogy évi 5ezer km-t mész. Ilyen minimális futás mellett meg nekem tuti nem érné meg. Még akkor sem, ha perpill árában eladható. Van az a kategória autóban, ami befektetésként is (sőt, inkább csak annak) jó! De azzal senki nem fog naponta munkába pőfőgni. Ez viszont nem az. És soha nem is lesz. De ugye minden annyit ér, amennyit hajlandók az emberek kifizetni érte. Nekem ez tuti nem érne ennyit. Még "ingyen" tankolva sem. -
Noukoum
veterán
-
Somatom
veterán
Az alap menettulajdonságok megegyeznek. Tehát az akku, motor, vezérlő ugyanaz. A csak 29 Kg különbség is ezt támasztja alá. Több hozzáértő is tesztelte az autót és nem tudtak rámutatni a több, mint háromszoros árat indokló különbségre. Itt sincs hozzáértő, mert csak tippeket írtak.
-
NoZoli
tag
Benne van az infokonzol, de teljesen más, mint a Daciaban. És 29 kilóval még könnyebb a Dongfeng, tehát, anyagában is más(ak) valami(k). Az a gyanúm, hogy ez inkább koppintás, mint testvérmodell. A Renault K-ZE van említve testvérmodellnek, ami 2019-ben is 8650$ alapárról indult Kínában, az ottani támogatással együtt (amiről nem tudom, mennyi volt akkor).
-
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #399 üzenetére
Fölösleges. Én már a kereskedőn keresztül adtam visszajelzést az importőrnek.
-
-
Somatom
veterán
Hogyne figyelnék. Az itthoni felszereltség sem mondható éppen gazdagnak. Nézted a videót, amit korábban linkeltem? Abban kívül-belül bemutatják a kínai verziót. Még az infokonzol is benne van, ami itthon extra. Mindazonáltal értem, hogy a plusz berendezések árnövelő hatásúak. Csak ennek mértéke az autó alapárához képest irreális.
-
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #395 üzenetére
A kutya nem gyártatna Kínában, ha ilyen mértékű költségek jönnének egy termék árára.
-
Somatom
veterán
Az autó 6000, az EU -s biztonsági berendezések további 14 ezer Euró. Nemáááá!
De, még ha így is van, az is tisztán mutatja az autó valós értékét, hiszen az alapon 6000 -ért már haszon is van és abban is van motor, akku, kormány, ajtó, stb. A biciklimhez 650 Euró egy akku. -
válasz
szabonagyur #389 üzenetére
Azt a fogalmat hogy humorérzék, ismered egyáltalán "komoly ember"?
-
NoZoli
tag
Ha nem mennek sokat az autóval, a viszkozitása megváltozik az olajnak, már 1 év alatt is.
Pénzkidobás akkor lesz, ha emiatt kell nagyobb összeget költeni a motorra.
Környezetszennyezés az 2-3 évente is, ami az elektromosnál, fel sem merül. De erről is lebeszélted őket.
Meg lehet csinálni otthon és mit csinálsz a leengedett olajjal, kicserélt szűrővel?
Nincs azzal gond, ha magadnak cseréled a vezérlést. Csak mint említettem, idő és energia. Na, meg, szerszámok. Elektromosnál, ez a ráfordítás sem merül fel.
Ha valakik, az idősek tudják értékelni a kényelmet. A felsoroltakon túl, a kuplung-, és váltóhasználat is mellőzve van az elektromosnál. Sok idősnek, ez is nagy kényelem. Nem csak a kütyük garmadája tud kényelmet adni.
Elolvastam újra, amit írtál, de továbbra is ugyanazt mondom. Ezek szerint, nem jól értem, mire gondolsz két autó közötti felár megtérülésénél.
Így most, 1,7M van, ugyanilyen körülmények között. Pedig, már tudjuk a topikból, hogy 500-ért is lehet kapni autót, ami kiszolgál. De ha a kütyüket nem nézzük, akár 70-ért is. Pláne, évi 4000 km-re. -
szabonagyur
félisten
De mi nem dupla ár szinte ami Kínából jön? Minden. Ott olcsón legyártják, itt meg haszonnal eladják. Ha lehetne autót rendelni ide aliról simán ide rendelném, nem fizetném ki a dupla árat.
De minden autó márka így van, hogy kb helyi piac szintjén jó ár, oda ahova beviszik meg durva. Megnéztem neked dániában kb fillérre pontsan 8M forintra átszámolva az ára, és ugye ott még jön rá egy nem gyenge üzembe helyezési költség is.
Szerintem nem kell neked bemutatni, hogy cseheknél mennyire megy a Skoda, hiszen ott az helyi szinten olcsó.
Sajna árat tekintve ez van, új elektromosat nézve meg olcsó, almát az almával összehasonlítás.
-
szabonagyur
félisten
válasz
tordaitibi #387 üzenetére
És erről én mit tehetek, hogy megvan rá a keret és az autó árak csak felfele mennek plusz nem elérhető új autó?
Képzeld el van hitelem is, nevetséges kamattal, nem fogom átcserélni csak azért drágábbra mert ahogy írtad "okos ember".
-
Somatom
veterán
válasz
szabonagyur #385 üzenetére
Nem ugyanaz az autó. A 6000 Euró az már az eladási ár, amin már haszon van. Ha ennek a duplája az EU -s verzió, akkor is 12 ezernél tartunk, nem 20 ezernél.
Mi kerül ezen a fotelon 7200 Forintba? -
válasz
szabonagyur #386 üzenetére
Nemrég voltam letolva mert Kádár korszakoztam állítólag-
Te ugyanezt csinálodMegveszed, használod, árába eladod.
Dettó ez ment, okos ember kihozta a Zsigulit, Skodát, Wartburgot, mindegy mit a Merkur telepről és azonnal befizetett egy másikat. Ugye legkevesebb 3 évre lehetett elhozni, akkor a delikvens a régit új autó árban eladta merugye ugyanez volt mint most, hiánycikk és hozta ki az újat.
És így 3 évente új kocsija volt ingyen.
Méghogy Kádár korszak, ugyanez van most, hát nem változott semmi -
szabonagyur
félisten
válasz
tomcat78 #384 üzenetére
Sok az ára, de minek nem jelenleg itthon új autóban? Vagy van ára de éppen nem elérhető.
Illetve nem feltétlenül hívnám kompromisszumnak, más felhasználási terület, plusz aki megveszi tudja minek veszi meg--> mert új elektromosban még mindig olcsóbb, mint bármelyik társa és hozza amit elvár valaki. Ha mondjuk autózok 5000 km-t ingyen egy évben (mert ingyen lesz hiszen jelenleg a kínálat hiánya miatt árban is eladnám), akkor már bőven megérte a dolog.
-
szabonagyur
félisten
És mennyire vagy abban biztos, hogy ez 1:1-ben ua. a modell mint a kínai? Mennyi EU-s pluszt rakatnak bele, mint kötelező elem esetleg? Ennyi erővel az orosz Suzuki modellek is olcsóbbak mennyivel, mivel ott nincs elvárás egy rakat extra dolog. Pluszban mire EU-ba ér a cucc mindenen annyi extra ÁFA, meg VÁM meg kitudja mi van még, hogy ez így jön ki. Nem lepne meg, hogy mire az end userhez eljut már ennyi az ára.
-
tomcat78
őstag
válasz
szabonagyur #379 üzenetére
Mint írtam is, hogy pont ez a bajom vele.... Ennyiért túl sok a kompromisszum. Az árát kritizálom, nem az autót.
-
Chereiose
addikt
válasz
szabonagyur #381 üzenetére
De ott egész évben támogatva van meg van valami roncsautó program is, elvileg 4.5m körül kijön a comfort plus fullosan. Bár itthon is ennyi volt, akinek sikerült a támogatás.
-
tomcat78
őstag
Vagy inkább csak nálunk kerül ennyibe.... Románoknál kb a fele, ha minden igaz. A srác, akiét próbáltam, kintről hozatta be, mindennel együtt (rendszám, stb) nem volt neki teljes 4 milliójába. Legalábbis saját bevallása szerint, nem kértem el a vonatkozó papírokat. Ja, és új. Nem használtan vette. Annyiért amúgy azt gondolom, hogy még emészthető is, amit nyújthat.
Támogatás.... Ezen mindig jókat mosolygok. Ti még elhiszitek, hogy azokat a pénzeket csak úgy adja valaki? De ez már tényleg politika lenne.... -
szabonagyur
félisten
válasz
tomcat78 #377 üzenetére
De ezt senki se írta, hogy ez a kisautó ország járásra van.
Van egy tök okés felhasználási környezete, amely megfelelő adottságok mellett kb. lehetővé teszi, hogy minimális összegért autózz.
Én pl. most nézek elektromosat, mivel újra bejárok dolgozni, ingyen tölthetem, akkor meg miért ne. És ha eladom pár év múlva is árában el tudom majd adni. Cserébe nem gyilkolom a másik újat rövid távokkal ahol be sem melegszik a motor, turbónak sem tesz jót stb.
Megyek éves bő 5e km-t, ha nem többet városban, ami így kb ingyen lesz, mivel eladni meg eltudom bármikor.
-
Olajat cserélni ilyen felhasználás mellett nyugodtan ráér kétévente is az ember. Felesleges pénzkidobás és környezetszennyezés az élettartama derekán (sem) járó olajat évente, újra meg újra lecserélni. Ráadásul otthon bárki megcsinálja nem egy bonyolult feladat nem kell ezért a szerelőhöz szaladni. Én pl. vezérlést cseréltem két hete az egyik autómon holott a kertész végzettségemmel lófasz közöm sincs az autószereléshez meg elve a gépészethez se semmilyen szinten. Utánanéztem, hogyan kell és kicseréltem, ennyi.
Kényelem? Ennél több kényelem nem kell nekik, a GS az elérhető legmagasabb felszereltség volt anno a suzukinál. Légkondi, ülésfűtés, oldal és függönylégzsákok, asr, abs, esp stb... mai szemmel nézve is egy teljesen jól felszerelt autó."Az autónak akkor kell megtérülnie, ha munkaeszköz."
Szerintem olvasd el újra, hogy mit írtam.
"Drágábban vették volna, de a Splashnél drágábban is lehet eladni."
És feleslegesen állt volna 3+ millió forntjuk egy olyan használati tárgyban ami folyamatosan veszíti az értékét és amit bármikor ellophatnak összetörhetnek megrongálhatnak. Bomba üzlet autóban tartani a pénzt. Ja, nem.
-
tomcat78
őstag
válasz
Chereiose #375 üzenetére
Eszemben sincs megbántani senkit
Az autó önmagában még lehet jó, a megfelelő helyen. Nekem az ára sokkkkk a tudásához képest. De mint írtam is, ha városba kéne valami, még én is elgondolkodnék rajta, értelmes áron. Nem a menet teljesítménye a fő problémám, hanem az ebből fakadó korlátai miatti használhatósága, ennyiért.
Nem véletlen nem írtam, hogy mi van itthon autó gyanánt. Mert nem is ugyanarra vannak kitalálva. Nem volna fair össze hasonlítani, vagy össze engedni a kettőt. Még lámpánál sem. Csak amíg az enyémmel be lehet menni a városba is- bár nem szeretem, pont mert nem épp kicsi- addig a Tiéddel nem szívesen járnám az országot. Megyek évi kb 70 ezer km-t. javarészt autópályán. És ugye városi kisautóként erre igazából teljesen alkalmatlan lenne a delikvens.... -
NoZoli
tag
Szerintem, egy GTK-nál nem a munkadíj lesz a mérvadó. Persze, nem elhanyagolható! Az utolsó mondattal, teljesen egyet kell értsek. Ezért kell mindenkinek magának kalkulálnia, hogy meddig fér bele. Én lakáshitelt is úgy választottam, hogy akár a szerződéskor kalkulált törlesztő kétszeresének kifizetése se jelentsen gondot.
-
tomcat78
őstag
Te próbáltad ezt a konkrét autót? Nem általánosságban beszélek az elektromosokról! Konkrétan az nem megy. Más elektromosokhoz viszonyítva. Nem, nincs ott az a bizonyos csúcs nyomaték azonnal! Mint írtam is az elsőre pont az lepett meg benne, hogy elektromos létére mennyire nem hajlandó el/megindulni! Még kipörgésgátló nélkül sem.
Nekem a konkrét típussal van bajom, mert ezért a pénzért városon kívűlre menni vele, gyakorlatilag csak erősen mazochista embereknek való. Egyszerűen a mozgó úttorlasz kategória. Namármost- az én nézőpontomból- 8 millióért egy kizárólag városban értelmesen használható autó szerintem baromi nagy luxus. Mert nagyobb távra, autópályára, de szerintem hosszabb távra még autóútra is gyakorlatilag alkalmatlan. Nem kompromisszumos, hanem alkalmatlan! Kizárólag városi autóért meg úgy kiadni ennyit, hogy az ember esetleg mondjuk fele-fele arányban használná máshol is, instant jelenti azt, hogy kell mellé egy másik autó. Ami még pénz. Én nem tudom elképzelni azt az élethelyzetet, hogy ez ennyiért jó lehet. Nem tudom ennél egyszerűbben megfogalmazni, hogy miért tartom drágának a tudásához viszonyítva. Ha röviden akarnám megfogalmazni, akkor talán azt kéne írjam, hogy 8 millió forintért lehet olyan autót venni, ami mellé adott esetben nem kell egy másik, ha az ember ki szeretne mozdulni a városból évi egy alkalomnál többszőr.
A sor 6 jó, bírom a nyomaték görbéjétÉn egy v6 biturbóval (is) járok. Únnepnapokon
Amúgy asszony használja. Minden másra ott a TD F Astra
Aminek a fenntartása amúgy gyakorlatilag gombokból megvan
-
NoZoli
tag
válasz
tomcat78 #367 üzenetére
Mivel keveset jársz városban, így te inkább tudsz dinamikusan vezetni, mint a városon belüli közlekedés ~90%-át kitevő, "forgalom ritmusát felvenni".
Egy bizonyos sebességig, ott tud hagyni majdnem mindenkit a lámpánál ez is, mert azonnal ott a csúcsnyomaték. Nincs várakozás a fordulatszám ideális tartományára, nincs turbólyuk, nincs váltás. Csak max. a kipörgésgátló.
Nekem is volt sor 6-os BMW-m, imádtam is. De a jelenlegi, szinte csak városban rohangáláshoz, túl sok. Számos alkalommal, már csak azért nem mentem vele, mert sajnáltam beindítani, arra a 10-15 km-re. És természetesen, városban nem is élvezhető, amit nyújt. No, meg, hogy keveset használtam, jobban fájt az évenkénti, akkor ~60000 Ft, olajcserére.
Drága, mert így is veszik. Még ennyiért is nagy rá a kereslet. Jóval nagyobb, mint a kínálat. -
tomcat78
őstag
A felvenni a forgalom ritmusát meg a dinamikusan szerintem nem ugyanaz. Azon meg egyenesen sírok a röhögéstől, hogy ez bármit ott hagy lámpánál, már ne haragudj. Mert nem igaz. Downsizeingolt csodát meg végképp nem vennék. Nagy köbcenti, sok henger, esetleg két turbó. Mivel elég keveset járok városba. De ugye ez az én egyéni szociális problémám.
Ezzel a relatív drágasággal van bajom. Simán mert ez az autó egyszerűen nem ér ennyit. Önmagában és a konkurens elektromos autókhoz viszonyítva. Az, hogy a legolcsóbb elérhető, még nem jelenti azt, hogy nem túlárazott. -
NoZoli
tag
2-3 évente? Akkor azért, már benne van a nagyobb javítás a levegőben. Az évenkénti olajcsere, kis futás esetén is erősen ajánlott!
Néhány tízezer itt, néhány tízezer ott... sok kicsi sokra megy.
Mint említettem, több kényelmet is kaptak volna a felárért. Például, nekem az is nagy kényelem, hogy tényleg nem kell évente szerelőhöz vinni az elektromos autót. Nincs a hideg indításnak járulékos hatása, nem gyilkolom az autót, a rövid távokkal.
Az autónak akkor kell megtérülnie, ha munkaeszköz. Drágábban vették volna, de a Splashnél drágábban is lehet eladni. De ezt is említettem már. -
Somatom
veterán
Félreértesz. Amiket felsoroltam, azoknál CASCO -ra egyáltalán nem lett volna szükség, mivel nem saját hibás balesetek voltak. A károkozó is megvolt és vita sem volt, ami miatt jogi útra terelődött volna a dolog. A bukta az amortizáció, amivel két év fölött már számol a biztosító. Vagyis, a beépített alkatrész újabb, mint az eredeti, ergo emeli az autó értékét és ezt az értéknövekedést levonják a kárértékből. Ebből nem jössz ki jól. Ha egy 5 éves autót megtörnek, az már könnyen lehet GTK, ami meg donor nélkül tuti bukta. Méghozzá jó nagy. Sajnos, egy új autó nálunk minden tekintetben luxus.
-
Ja, van munkadíj is. És? Ilyen futásteljesítmény mellett 2-3 évente ellátogat szerelőhöz és kifizet néhány tízezret munkadíjra. Tragédia. Ráfordított idő? Nyugdíjasok nem sietnek sehová. Mint mondtam átlag négyezer kilométert mennek egy évben. Gondolkozz már egy kicsit. Miért is jártak volna jobban egy 2,5x annyiba kerülő használt elektromossal? Mert azt olcsóbb "tankolni"? Wáóóó. És? Mikor térülne meg?
-
NoZoli
tag
Az alkatrészek ára, egy dolog. De van munkdíj is. Vagy ráfordított idő, energia a cserére.
Az autó nagyon kis részben racionális döntés (de legtöbbször, egyáltalán nem, mert akkor, majdnem mindenki Spring méretű autóval járna). Itt azért, kaptak volna nagyobb kényelmet is a felárért, nem is keveset. -
Somatom
veterán
Sztem sokkal inkább a baleset van a levegőben, mint a műszaki hiba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. A mostani autómon még csak egy tolató szenzor lett oda. Vszínűleg bevásárlókocsival nyírták ki. A Fiestamnak a bal hátsó ajtaját nyomták meg. A Prelude -ömnek a hátulját vágták haza úgy, hogy a vonóhorgot betolták a csomagtartóba. Szegény Kalosommal pedig egy kamikaze végzett. GTK. Az autó piaci értékének cirka 25% -a volt a bukta. Így nézve volt vészes, mivel a piaci érték cirka 500 ezer volt. Azt nem nézte a biztosító, hogy valós 90 ezer volt az autóban, műszakilag makulátlan, négy db. 1000Km -t futott téligumival. Mondjuk, egy 5 éves, 8 milláért vásárolt autón ezek a sérülések sokkal jobban fájtak volna.
-
Vezérlést még jó sokáig nem kell cserélni mivel láncos ráadásul a jobbik fajtából (nem VW féle budilánc). De ha majd kompletten cseréltetni kéne 45e az egész készlet tokkal vonóval. A gyári kuplung elmegy 120ezret vagy még többet. Most van benne 65e tehát nagyjából az élettartama felénél járhat. Az évi 4e vidéken leautózott kilométerükkel számolva előreláthatóan ~13év múlva kell majd megkuplungozni. A kuplung készlet 45e. Féktárcsa 9e fékbetét 7e /oldal. Ez egy Suzuki. A kopó fogyó alkatrészek aprópénzbe kerülnek hozzá egy mai fiatalabb modernebb autóhoz képest. 4000 kilométer alatt kb ~200 liter üzemanyagot autóznak el évente. Az semmi. Ha 1000 forint lenne literje az akkor is csak két kiló lenne/év. Szóval egyáltalán nem vészes a helyzet sőt ez volt a legracionálisabb választás a számukra. Ez az újszerű makulátlan kisautó több millió forinttal olcsóbb volt mint az általuk nézegetett elektromos autók. Szóval hiába fogtak volna ennyit vagy annyit a fenntartáson az elektromos autó soha nem dolgozta volna le a többmillió forintos vételár különbözetet. Ennyire alacsony futáshoz pénzkidobás elektromost venni, megkockáztatom még használtan is.
-
NoZoli
tag
Volt ott más is a féken kívül.
Nem betegágy, de sokkal több ráfordítást igényel, mint az elektromos. Legalább, évente olajcsere, szűrővel. Ez az alapfelállás. A többi használattól függ. De ott van a levegőben. Pláne, használtnál, aminél nem ismersz mindent az előző tulaj szokásairól. Max. egy szervizkönyvet, néhány számlát. Hiába rutinfeladat egy kuplungozás, meg kell venni az alkatrészt és be kell építeni vagy építtettni. Ha építed, időbe kerül és kellenek szerszámok. Ha építteted, akkor órádíj, amik szintén nem mérséklődnek mostanában, hanem nőnek. -
Somatom
veterán
Én ragadom ki? Tán én említettem a féket? #338. Ne állítsd már be úgy, hogy egy tizen éves benzines mindenképpen betegágy! A kuplungozás rutinfeladat és normális használattal elmegy 40 ezret még városban is. A váltó? Eddig milliós Km alatt egyszer volt bajom váltóval. Kiderült, hogy a vezérlés miatt rosszalkodott. Egy 5 ezer Ft -os jeladót kellett cserélni.
-
NoZoli
tag
válasz
tomcat78 #354 üzenetére
Még ha nem is jelentős, de tízedannyiszor kell ráfordítani pénzt, időt, energiát.
Azért, ezek az autók nem olyanok mint a ZiU trolibusz, hogy egy-két kontaktor, ellenállás segítségével szabályozza a nyomatékot. Kíválóan fel lehet venni a forgalom ritmusát és így nem nagyon lesz többletkopás.
A drágaság is relatív. Új, elektromosak közt, itthon a legolcsóbb. Ha valaki egy downsize-olt, turbós motoros helyett, ezt veszi, mert megteheti, akkor is mind nyertünk vele, a lokális károsanyag kibocsájtás miatt. -
tomcat78
őstag
Naaaa nem mintha a fék olyan jelentős tétel lenne egy autó fenntartásában.
Nem mellesleg, ha már dinamikusnak van titulálva, a gumit tuti jobban eszi a bődületes nyomatéktól
Amúgy kicsit az almát akarjátok hasonlítgatni a körtével szerintem. Nem is ugyanarra van kitalálva, mint az emlegetett benzinesek. Amellett, hogy azt osztom, hogy az emlegetett Dacia irreálisan drága/ vagy nyújt keveset ennyiért. Amelyik szimpatikusabb. -
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #344 üzenetére
Mindenesetre szebb a matek, ha egy ilyen csájnakuli mellett marad 10 ezer Euró taxira.
-
Somatom
veterán
Nem tudom, neked milyen tapasztalatod van. A mostani előtt két tizenéves kicsi, városi autóm volt. 93 -as Fiesta 1.1, majd egy 2004 -es Kalos 1,2. Egyikre sem kellett komolyat költenem. Mindkettőben kevés Km volt és én sem nagyon pörgettem a számlálót. Mindazonáltal a Kalos -szal voltam többek között Lipcsében, a Fiestaval meg Alicante -ban. Szvsz. van tapasztalatom a kis, városi benzinesek képességeiről.
-
NoZoli
tag
Ugye, viccelsz? A benzinest minden sebességről a surlódásossal fékezed, míg az elektromost kb. 5-1 km/h közti tartományban fékezed vele. Gondolom, fizikát nem kell magyarázni, melyiknél és mennyivel kopnak gyorsabban a fékek. És melyik benzinesnél több másfélszer, a 950 kilós súly?
-
stickermajom
addikt
Tehát ha 10 ezerrel olcsóbb lenne, akkor máris egy megbízható autóról beszélnénk? Jól értem? Vagy hogy jutottunk el a megbízhatóságtól az európai árig? Nem tudom már követni.
Az árral kapcsolatban azért hozzátenném, hogy egyértelműen be van árazva az itt-ott futó támogatás az árába, ahogy az összes többi piacon kapható autónál is. A Renault/Dacia sem hülye.
-
NoZoli
tag
Még ha a mostani árakat nézem, akkor is egy tip-top, 30 kWh-s, kicsivel többet futott, Leafről beszélted le őket, aminek kétszer akkora a csomagtere, másfélszer erősebb és majdnem fele annyi idős. És évente, legalább 130000-et fogtak volna a fenntartáson/tankoláson. Persze, úgy számolva, hogy semmi nagyobb ráfordítás nem kell a Splashre. Se fékek, se vezérlés, se kuplung-szett... Az érték különbözet, ilyen használat mellett, valószínűleg nem változna. Tehát, nagy bukta nem lett volna vele, eladáskor sem, ha mégsem válik be.
-
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #337 üzenetére
Jogos. Sokkal egyszerűbb csak az árcimkét megváltoztatni. Ha az eredeti árra rátesszük az európai modell különbségeit, akkor talán 10 ezer Euró indokolt lehet. De, a duplája semmiképp.
-
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #333 üzenetére
Sztem elég világosan leírtam. Van egy autógyár, de ezt teljesen máshol, mástól származó elemekből rakják össze. Csak az embléma utal arra, hogy ennek vmi köze van az európai autógyárhoz. Szted ez miért van?
-
stickermajom
addikt
Azért, mert sokadszor írod a megbízhatóságot és eltűnődtem mit kompenzálsz vele. Jelenleg annyit tudunk, hogy van egy autó gyakorlatilag minden felesleges sallang nélkül, egy tök egyszerű akksival és motorral, te mégis biztosan állítod, hogy problémás. De miért? Mi utal rá?
Szépen lavírozol amúgy, hogy jön ide hogy hol gyártják és honnan hozzák ide?
-
Somatom
veterán
válasz
stickermajom #330 üzenetére
Nem értem, hogy hogyan jön ide az én Renaultom. Arra a célra, amire azt vettem, még nem létezik villanyautó, tehát nincs mit igazolnom. De, ha már itt tartunk, akkor a Dacia milye a "fos" Renaultnak? Ami egyébként itt lenne a szomszédban, de ezt az autót mégis a világ másik felén gyártják és onnan hozzák ide. Vajon miért? Tán környezetvédelemből?
Nozoli:
Ez egy átcimkézett, kínai villanyriksa. B...hatod a garanciát az út szélén, elfüstölt vezérlővel, vagy a szervízben, alkatrész nélkül. -
stickermajom
addikt
Engedd már el ezt a megbízhatóság dolgot. Én értem, hogy igazolni akarod valamivel a fos Renault-ot amit megvettél, de itt egy új autóról beszélünk, amiben SEMMI nincs egy alacsony feszültségű akkun és egy faék egyszerűségű villanymotoron kívül. Ugyan mi lenne ebben nem megbízható?
-
Anyósék tavaly 5millió forint körül akartak valamilyen használt villanyautót venni alig tudtam őket lebeszélni róla. Nem nagyon akarták megérteni az apósom főleg, hogy rohadt nagy bukó a villanyautó ha valaki olyan keveset autózik mint ők (4000km/év az is vidéken). Csak kötötték az ebet a karóhoz, hogy de az milyen jó mert nem kell szerelni meg tankolni se. Jó, oké. Levezettem nekik kockás füzetben mint egy kisgyereknek, hogy mennyire nem adja ki a matek és megvilágosodtak, hogy a villanyautó tényleg nem nekik való. Vettettem velük egy 59ezret futott 1gazdás sérülésmentes Suzuki Splash-t. Olyan a kocsi mint az új, rendesen új autó illata van és fogyaszt kemény öt litert vegyesben. 1,7M-ba megállt a sztori átírással a vásárlást követő "kötelező" nagyszervizzel együtt. Simán kidobtak volna az ablakon 3,5 millióval többet egy olyan autóért ami használati értékben semmivel nem nyújt többet.
-
tomcat78
őstag
válasz
stickermajom #320 üzenetére
125nm városban lehet elég, annak aki úgy érzi. Nekem nem benzineshez volt csalódás. Eszemben sincs ahhoz hasonlítani. Engem önmagában az állandó nyomaték (hiánya) lepett meg. Ha már elektromos, teljesen másra számítottam. Nem tudom ki, milyen elektromosokban ül, de hasonló teljesítménnyel ne vicceskedjünk már, hogy lámpánál az ilyesmi a király. A helyén kezelve, persze. Írod, hogy bőven elég. Na kb dinamikus közlekedéshez, még városban sem igazán. És ehhez még versenyezni sem kell. Simán csak lomha. A 206 is az. Meg a Fabia is, hogy a kollégának is válaszoljak.
A klímával értelmezhető hűtésnél szintén a hangja volt a bajom vele.... Elől még valóban ok, de hátul még üvöltő klíma mellett is meg lehet benne rohadni. Ami kb 8 millióért azért elég siralmas. Mivel sörözni voltunk, haza már nem én vezettem. Úgyhogy szintén tapasztalat. Azt meg írtam, hogy relatíve kényelmes! Méretéből adódóan meglepő mód, még hátul is. Én max a műbőrrel nem értek egyet benne. Inkább szövet akkor már, de ez egyéni vélemény.
Illetve szerintem azt is írtam, hogy városi használatra élhető. Vegyesre már nem. Talán országúton krúzolni vele.Tövig nyomott "gázpedállal" sem hajlandó az istennek sem gyorsulni. Még 90re sem. a 110.....meg egyenesen kihívás neki. Menetszélre úgy billeg, mint egy elbaszott libikóka. Besoroló sávon elmegy melletted egy kamion, és úgy érzed bele borít az árokba. Híd diletációjánál le akar esni az útról.... De a futómű- még a teljesítményhez mérten is!- gyenge alatta. Még városban a szar utakon is. Nem néztem róla robbantott ábrát, lehet simán rossz súlyelosztás, ha már kicsi. Nem néztem alá, hogy milyen futómű van alatta.
És mint írtam: Nem azért szar, mert Dacia vagy mert elektromos! Hanem ennyiért ez konkrétan édes kevés! Nem azt mondtam, hogy vállalhatatlan autó! Hanem az árához mérten az. A kettő messze nem ugyanaz szerintem. Nem mellesleg nem hasonlítottam SUV-hoz sem, sem más autóhoz! Önmagában az árához és a kapható alternatívákhoz próbáltam hasonlítani. És ebben meg ne haragudjon meg senki, de harmat gyenge produkció. És ezt az árat nem lehet az inflációval megindokolni, szerintem. Ha minden igaz, az anyaországban kb feléért hozzád vágják. Annyiért még el is gondolkodnék rajta, ha szükségem lenne egy csak városi autóra. Akkor az árához mérten volnának előnyei. -
Somatom
veterán
De, miért kell napi 25 városi Km -re ilyen kettes alá, új, villanyos autó, nyócmillióért?
Egy használt Fiesta, vagy Corsica kerül cirka 500 -ba. Fogyaszt mondjuk 7 -et városban. 800Ft -os benzinnel számolva, 100000 Km + vételár, az cirka hat milla, amiből ráadásul csak az 500 -at kell rögtön kifizetni. Napi 25Km -rel az több, mint tíz év és még marad két milla fenntartásra. Gondolom, abban egyetértünk, hogy egy 10 éves, 100 ezret futott villanydácsiánál nem érdemes maradványértékkel számolni. Vagy, ha mégis, akkor számítsuk bele a fenntartási költségeibe! -
Chereiose
addikt
-
Chereiose
addikt
válasz
tomcat78 #316 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz, a klíma teljesen hideget fúj és bőven elég 1-es fokozaton használnom általában, és nem is a legalsóra tekerem mert az már jóval hűvösebb mint ami egészséges.
2., nyomaték: szerinted az ilyen 1.0, 1.2, 1.4-es szívó benzines autókban több van? Csak mondom, hogy az új Fabia az 1.0l motorjával asszem kő kemény 93 nm-t tud (több mint "majd egy tonnához"), illetve az ilyen kisebb autókban általában sincs 120 nm-nél több, na akkor melyik a vicc. Legtöbb lámpánál még eco modban is ott hagyom a sort, szóval valami mást vezethetünk akkor. Másik a mérete, igen eleve városi autónak van szánva, elől normálisan elfér 2 felnőtt, de lehet a 2 tonnás SUV a megoldás városbaAz biztos, hogy a teljes vételára vicc főleg most már ahogy drágult, használt vonalon jobb ajánlatok vannak (ha bár ott is 90%-a behozott okádék, kétes múlttal, kétes akksival/állapottal, gari nélkül)
Az a TC videó meg szánalmas idiótaság, biztos amúgy versenyezgetni veszik 50 km/h felett. -
tomcat78
őstag
Na, hogy ne offoljam szét teljesen a témát: A sors úgy hozta, hogy volt alkalmam kipróbálni a masinát! Elég vegyes érzésekkel szálltam ki belőle... Budapest, aglomeráció és M0. Igazából nem tudom tudnám e ajánlani valakinek. Talán szigorúan városi felhasználásra a méretei miatt. Ott is jobb oldalon, ahol több sáv van, mert ebben az elektromos dinamika még hírből sincs, Talán annyi az előnye, hogy fordulékony. Cserébe baromira nem stabil. Imbolyog, hintázik és HANGOS! De annyira, hogy engem meglepett. A hangos alatt értem, hogy zajos. 100 környékén már az az érzése van az embernek, hogy a következő pillanatban szét esik. Arról nem beszélve, hogy egy örökkévalóság vele elérni. EEgy megrakott 30 tonnás szintjén mozog. Cserébe a hatótáv is rohamosan csökken vele. És billeg, ugrál, sz@r. Nem való oda. Ja, és a klíma..... Egy vicc benne.
Ennyiért szerintem még elektromos vonalon is van ennél nagyságrendekkel jobb vétel. Talán fele ennyiért érdemes lehet elgondolkodni városi autónak rajta. De ezért a pénzért- még az elrugaszkodott autópiaci árak mellett is- ez szerintem nagyon kevés.
És hogy ne csak negatív legyek: Viszonylag kényelmes az ülés. Viszonylag! De tényleg nem élhetetlen. Na jó, negyven fokban e mellett a klíma mellett a műbőr talán nem a leg nyerőbb ötlet bele, de na.... Ne legyen az ember telhetetlen. Még hátra is kb jól beférek, pedig vagyok 186 centi. Városi forgalomba- még ha kompromisszumokkal is, de élhető. De senki ne ezzel akarja megmutatni lámánál, az állandó nyomatékot.... Mert nincsNem, tényleg nincs. Semennyi. Talán lejtőnek, hátszéllel. Vagy szakadéknak lefelé..... vagy ilyesmi. Félelmetesen lomha
DE! Ezek ellenére, ha szigorúan városi használatra kéne valami, volna az az ár, amiért el tudnám képzelni. Meg van benne a praktikum ilyen tekintetben, minden hiányossága mellett. De az a pénz amit ez szerintem maximum megérhet köszönő viszonyban sincs az árához. Úgy a fele.... esetleg. De inkább az alatt valamivel. Túl sok a kompromisszum benne ennyiért. Az árához viszonyítva pocsék. De más árazással, tudomásul véve a hiányosságait, lehet(ne) jó vétel.
-
viharhozo
addikt
Erdemi kontent: lattam tegnap egyet, es eloben teljesen faszan nez ki.
-
arnyekxxx
veterán
ez csak 8,5e$ és emberi méretei vannak
-
arnyekxxx
veterán
válasz
tordaitibi #305 üzenetére
Ez is mind igaz kijelentés.
Az, csak lényegtelen és szimpla kádárrendszernosztalgia.
-
subset
senior tag
válasz
tordaitibi #303 üzenetére
#303 tordaitibi
"Tudom jó ez a szabad világ, demokrácia egyebek, buzik az Andrássy úton felvonulhatnak etc. De eltűnt belőle ennek fejében pár dolog. A kiszámíthatóság, a minimális garantált hosszútávú biztonság és a jó értelemben vett erkölcs, pontosabban az etika. Csak a pénz a motiváció."Igen eltűntek dolgok és jöttek mások helyette...az, hogy ki hol vonul fel, nem mindegy ? - ami ha nem tetszik lehet keletebre menni ahol csak megvernek és letartóztatnak ilyesmiért jobb esetben. Ott biztosan kiszámíthatóbb is minden...ha az a fontos...ja meg a "minimális garantált hosszútávú biztonság" is arra felé lakozik, és a törlesztők is biztosan jobban előre tervezhetők ott.
Erkölcs-öt meg egyik világban se keress, vagy csak ha nagyon ráérsz.
Hogy jön ez ide ? Egy Dacia Spring fórumon vagyunk.
és ami a rémisztő a dologban, hogy ezért a szerkezetért 7 millát elkérnek az EU-ban ! - ahova én inkább tartoznék még így is a buzijaival együtt mint a másik irányba.
Amúgy ha valaki ilyet akarna tényleg jobb helyen lenne kínában - akcióban9.800$ /db :
https://www.alibaba.com/product-detail/New-Dongfeng-scenery-E1-electric-mini_1600179843169.html
Kupont nem tud rá valaki ? -
tomcat78
őstag
válasz
arnyekxxx #287 üzenetére
Ez valid. Jó melóm volt. '99 magasságában kerestem nagyjából 200ezret havonta. Vagy többet.... Tisztán, leadózva. Teljesítmény alapon egy osztrák cég magyar kirendeltségén. Európát jártuk, betonépítő voltam. Spórolni sem volt nehéz (Meg volt is miből), mivel mikor nem voltunk itthon a cég elég sokmindent fizetett. De míg oda nem mentem is úgy éltem, hogy sokszor hálózsákban ott aludtam, ahol dolgoztam. Volt célom-a HÁZ-, amiért sokmindent bevállaltam. Nem, nem a fiatal voltam, kellett a pénz szinten
Talicskát toltam, volt hogy trágyát pakoltam, volt hogy mákot vagy épp málnát szedtem.... Szóval mindig találtam valamit, amiért fizetnek. Úgy, hogy 12 éves korom óta kb a saját életemet élem.... De azért közben lett szakmám, érettségim. Bár mindkettővel kitörölhetem....
De ahogy látom a társadalmunk is sokat változott. Főleg a fiatalok. A munkának sokaknál nincs becsülete, de mindenből a legjobb, drágább, trendibb kell. És erre a vonatra nagyon sok fiatal felnőtt is felült. Meg kevésbé fiatal is. Ok, az ő életük, engem nem zavar. Csak a sírásra nem vagyok kíváncsi, hogy milyen drága minden, mikor szerintük mondjuk 20-30ezer alatt nincs normális nadrág. és félreértés ne essék! Nem vagyok sz@rrágó! A bakancsom többe kerül- amiből átlag évente szét rúgok egy párat-, mint egy Jordan, vagy épp nem tudom mi a menő cipő. Csak az egyikre szükségem van, a másik meg..... Van. Van 9 éves Puma cipőm, aminek a talpát nem sikerült eddig elkoptatniDe ez így kezd talán egy kicsit társadalom kritika is lenni....
Senkinek nem mondom, hogy kövesse a példámat, aztán mutassa meg hanyas a kabát. Sokszor érzem úgy, hogy nincs életem. De a mindent is hitel-hitel-hitel dolgot meg erősnek érzem. Mint minden, ez is szubjektív. Eszemben sincs életviteli tanácsokat adni senkinek! Nem vagyunk egyformák. Én próbálok és próbáltam mindig is úgy élni, hogy kaland és pornó keveréke legyen, ha vissza nézemSoha nem vezérelt, hogy másoknak megfeleljek. Ezért sem kéne ez az elektromos izé sem, autóként
-
szabonagyur
félisten
válasz
tordaitibi #307 üzenetére
A reklám az nem lakáshitel, személyi kölcsön mindenféle fedezet/elvárás nélkül, persze, hogy magas %-al fog futni.
Lakás célú hitelt simán fel lehet venni a kolléga által említett %-n vagy alacsonyabban is.
-
stickermajom
addikt
válasz
tordaitibi #307 üzenetére
Most már 6-7% környékén vannak a minősített fogyasztóbarát lakáshitelek, nemrég 3-4% körül voltak.
-
válasz
stickermajom #306 üzenetére
Nem tudom most mennyi. Ilyeneket látok reklámokba, azt hittem az is ennyi. Mennyi most?
-
stickermajom
addikt
válasz
tordaitibi #303 üzenetére
Hol 20-40% a THM most egy lakáshitelre? Nem kevered az ilyen Provident féle kölcsönökkel?
-
válasz
arnyekxxx #304 üzenetére
Hazudtam bármelyik kijelentésemmel? Visszakereshető talán guglival, 0,8% volt valóban.
Ezt hogy leírtam, azaz a valóságot, ebben semmi nosztalgia nincs, ez a száraz számadat.
Kb. mintha azt mondanám, akkor a 120Skodám 6,4 litert fogyasztott. Ez is egy racionális számadat.
A balatoni SZOT üdülőbe teljes ellátással 2 hétre fizettem 550 forintot a nejemmel, a teraszról bele lehetett esni a Balatonba vagyis modern kifejezéssel közvetlen vízkapcsolatos szállodai szobáról beszélünk.
Vagy mikor építkeztem, a nyerges Kamaz 2 fuvarra hozta el 60 kilométerről a 3600 darab Poroton30 téglámat és ezért a 2 fuvarért 2 rakodóval együtt fizettem 159 forintot? Ez nem nosztalgia. Így volt, száraz számokat írtam le. Ez is mind igaz kijelentés.De szerintem sose jutunk dűlőre, te is én is csak szajkózzuk a magunkét. Mindkettőbe felfedezhető igazságtartalom. Amiket meg leírtam azok tények, számadatok és vitathatatlanok.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
tordaitibi #303 üzenetére
Az akkori 0,8% kamat
Ebbe a posztomban semmi "jajdejó volt a Kádár rendszerbe " szerűséget nem akartam belevinni
-
válasz
arnyekxxx #302 üzenetére
Ez igaz. Némi gazságod van az akkori és a mostani körülbelüli kereset/lakásár viszonylatában is.
Akkor hol a difi?
Megmondom neked. Az akkori 0,8% kamat és a mostani 20-40 és még több THM az ami elkaszálja az egész számítást. Ami akkor atomstabilan 20 évig 0,8 volt, az ma apróbetűsbe az induló 33%-ról felmehet akármennyire, pl durva példával 224%-ra. Nem? Dehogynem. És legálisan. És semmit nem tehetsz. 20-25 éves futamidőre tervezzél miközben ugrál felfelé a kamatod durván.
Tudom jó ez a szabad világ, demokrácia egyebek, buzik az Andrássy úton felvonulhatnak etc. De eltűnt belőle ennek fejében pár dolog. A kiszámíthatóság, a minimális garantált hosszútávú biztonság és a jó értelemben vett erkölcs, pontosabban az etika. Csak a pénz a motiváció.
De sebaj, jön James Holliday Oasisa, pontosabban Zuckerberg Megaverzuma és majd ott lehet lazulni. Jó pénzért természetesen. -
arnyekxxx
veterán
válasz
tordaitibi #300 üzenetére
z valamit elbaltázott a szüleivel való viszonyba
Vagy a szülei sem elég jómódúak hozzá.
Nálam mindkét fiam az ugródeszka éveket nálam élte, barátnőstöl
Tippelek (na jó nem, itt vannak az előzmények) nem csepelen egy 1,5 szobás panelben éltetek igy összebújva. Sokan viszont ott élnek, nekik a legnagyobb családi szeretet mellett sem igazán élhető opció, hogy odaköltözik a félszobába a kistesó mellé a nagytesó nője is.
-
szabonagyur
félisten
válasz
tordaitibi #300 üzenetére
Ez egészen addig jó amíg a gyerek talál munkát a szülő közelében és/vagy megelégszik azzal.
Hiába van anyáméknak vidéken a 120+ nm-es 2 szintes családi ház ha munka nulla vagy apróért.
Helyette elmentem kerestem egy nagyon jól fizető munkát, elmentem 5 év albérletbe majd vettem magamnak lakást boldogan. Cserébe megfizetik a tudásom, új autót, teljesen új lakást tudok venni magamnak, utazok, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
ma A piac legolcsóbb elektromos autója, ennek megfelelően ez tényleg egy akkumulátorcsomagon guruló közlekedőedény, de a célra éppenséggel megfelel.
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Mobil flották
- Melyik tápegységet vegyem?
- Vicces képek
- Linux kezdőknek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Futás, futópályák
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F (10 mag/16 szál) +RX 7800 XT 16GB GDDR6 +Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F + Új RTX 5060 Ti + Új 16-32GB DDR5! GARANCIA/SZÁMLA!
- Razer Book 13 4K+ TOUCH I7 eladó
- HP 2x8 Gb DDR4 2666 Mhz RAM
- Félgép eladó/ Intel i9 9900 / Asus Prime Z390-A / 64GB DDR4 / 500GB Samsung 980 /
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest