- Elérhető az alvási apnoe funkció a magyar Samsung órákon
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
- Samsung Galaxy XCover7 Pro - burokban született One UI
-
Mobilarena
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zozika84
őstag
válasz
hunspikey #89715 üzenetére
Pontosan. Katasztrófa az ügyfélszolijuk/garijuk. Nem egy panaszt kapunk arra, hogy tv hibánál videokonferenciát kérnek telefonon az ugyféltől....2 percig nézik a csíkos tv képernyőt...majd közlil, hogy törés és nem kuldenek senkit....SPOILER kb 90%-ban egyszerű belső meghibásodás, nem pedig törés van a háttérben
Csodálom, hogy még senki nem perelte sz*rrá őket...
-
Lajmund
őstag
válasz
hunspikey #89715 üzenetére
Samsung szolgáltatásrol annyit hogy 3 honapja nem küldik az ajándék szíjat ami az orámhoz járt volna. Több mint egy ora telefononálásom van benne meg kb már 10 terelő emailt kaptam hogy majd most a héten jön. Kb ötször irták azt hogy továbbitva van a kollégáknak elindult a folymat a harmadik utánmár csak röhögtem rajta. Most a héten is kaptam e-mailt hogy most jönni fog a héten.. Semmit nem kaptam még a kézbesítöktöl. Szóval a következő telefonom iphone lesz meg apple watch óra. Soha többé samsung. Hulladék szarházi banda. És a garis ügyintézésúkröl nem is beszélve ami globálisan katasztrófa. Jók lennének csak éppen hitvány szennyek inkább.
-
YelaWolf
tag
válasz
hunspikey #89702 üzenetére
Köszi szépen mindegyikőtöknek a gyors választ, a tippeket, a segítséget!
Lefuttattam nem rég párszor a pixelfrissítőt, de sajnos így utána sem látok javulást. Továbbra is látszik az a sáv. Ebből sajnos valószínűleg bejelentés lesz az LG-nek. Egyébként 100%, hogy tudnak C2-höz cserealkatrészt/kijelzőt manapság? Nem annyira új modell már, remélem tudnak.
A legújabb frissítést meg már fel sem mertem tenni a TV-re ezekután, pedig minden bekapcsolásnál felajánlja. -
alaves
addikt
válasz
hunspikey #89703 üzenetére
+1
"leszoknak a derítőfény, normális bevilágítás használatáról"
Ezért van amikor már SDR-ben sem lehet sokat látni. Pl. a The Beguiled (2017) nagy része csak gyertyával világított helyiségekben játszódik. Régi filmeknél azért majdnem mindig volt rásegítő fény is a gyertya, fáklya stb.fényekhez. -
Yodamest
veterán
válasz
hunspikey #89686 üzenetére
Értem amire célzol, de ezzel te akkor azt feltételezed, hogy gyakorlatilag filmenként kellene egy külön profilt készíteni, hogy pont az adott "alkotáshoz" megfelelő legyen a létrehozott képmód. Nyilván ez nem életszerű, az ember egy beállításon használja a tv-t és minden tartalmat azon néz. (nyilván hdr-sd külön képmód)
És itt kanyarodnék vissza, hogy ha viszont egy ultimate beállításra törekszünk, amin a lehető legtöbb tartalom fog jól kinézni, akkor csak is a természetesség nyerhet. (filmmaker, otthoni-mozi képmódok LG-n)
-
dropi
senior tag
válasz
hunspikey #89516 üzenetére
Óriási lájk! Minden szavaddal egyetértek, bár nekem csak C2-m van. Igaz, dgyuri0123 szerint adjam el, mert feleslegesen vettem, nem nekem valo, mert az SDR-t is 80-as OLED fénnyel nézem. Ja meg mert nem filmmakerben nézem a tévét és szeretem a DV élénk módot
-
***ANDRÁS***
aktív tag
válasz
hunspikey #89579 üzenetére
köszönöm, végignéztem, nagy része már megvolt, kicsit finomhangoltam vele.
HDMI kábel 2.1-est használok, drágább 6-8 eFt-os dobozos.viszont a frissités óta van egy próblémám a TV-vel. Előtte semmi próbléma nem volt.
Főleg az utóbbi 2-3 napban jelentkezik egyre gyakrabban SDR módban, néha HRD módban is, de ott nagyon ritka. 4k-ban megy, 120hz, 10 bit.Ha a G-SYNC be van kapcsolva (SDR), akkor egy pillanatra képhibák villannak be, nem is tudom ,hogy tudnám leírni, össze vissza jön be, főleg játék közben, néha ritkán, néha sűrűbben, néha egész képernyő vibrál egyet, néha lentebb teljes szélességben megvillan egy kisebb vagy nagyobb téglaalakban egy képhiba. G-SYNC ki, akkor minden oké.
Visszaállítottam alapértelmezett színbeállításokra, G-SYNC be van kapcsolva, ott abbahagyta (4k, 8bit), de ha nvidia színbeállításokat használok (4k, 10bit), akkor újból elkezdi.
Szóval elég tanácstalan vagyok az ügyben és az ideg is széttép emiatt. -
junkpod
veterán
válasz
hunspikey #89516 üzenetére
Semmi olyat nem írtam amiket belelatsz.
A streaming kielégítően jó minőséget ad, az átlagos felhasználói elvárások és érzékelési képességek, eszköz beállítási képességek fölött jóval.
A BD (remux) ettől is jobb. Sokkal.Az OLED TV -k a tv minőségi skála felső 5%-át képviselik. Vannak régebbi modellek és új, jobb képességű modellek. De szerintem a legjobb és leggyengébb OLED-ek között sincs akkora különbség mint a legjobb LCD és leggyengébb OLED között. Biztos nagyon jó tv a G3, az is lehet, hogy most ez a legjobb. Használd egészséggel, élvezd!
Csak szerintem a képminőség megítélése szempontjából komoly jelentősége van a forrásnak, egy bizonyta6, ismeretlen tulajdonságú forrás (streaming) nem lehet alapja a képminőség objektív megítélésének.
Valószínű, hogy streaming nézés élvezeti értékét nem sokban befolyásolja, hogy melyik OLED TV -n nézzük, még BD esetén is műszeres mérések vagy sas szemek kellenek (meg sok hit) a különbségek eszlelesehez. Ezek a teljes 2 órás filmelmeny szempontjából még jelentéktelenebbek.
Szerintem. Szemelyeskedes nélkül.
-
Vhiktor
Topikgazda
-
Gicz
addikt
válasz
hunspikey #89523 üzenetére
Az a baj, hogy ez nem fekete meg fehér kérdése. Igen, jók a streamek, nézhetőek, én is nézem. Emellett meg az is igaz, hogy a bluraynek ami majd egy év múlva megjelenik belőle jobb a minősége. Nyilván streamen fogom nézni a mandaloriant amikor megjelenik az új évad mert a story jobban izgat, mint hogy várjak a blurayre.
De pl ha meg akarom nézni a random filmet ami már jópár éves, akkor nem elinditom a streamet, hanem leszedem a virágboltból a remuxot. Mert ennyit nekem megér pluszban a jobb minőség.
Tök rendbe van, hogy streamet nézel, az is tok rrndben van ha valaki csak blurayt nez mert pixel peeper -
válasz
hunspikey #89516 üzenetére
Más témáról beszélsz. Nem a stream létjogosultsága volt megkérdőjelezve hanem ez a mondtatod verte ki a biztosítékot hogy :
"Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy igazi pixel peepernek kell lennie valakinek ahhoz, hogy egy mai streamelt tartalmat megkülönböztessen egy diszkes verziótól"
Ezt jobb is, ha halkan teszed hozzá mert nem igaz.Ennyi csak.
Egy olyan minőségű TV-n, minta tied abszolút látszika különbség, mert olyanon, mint az enyém is ( 706 Philips) átszik aminek a tudása elmarad a tiedtől.
. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
hunspikey #89516 üzenetére
"G3-on a legszebb a sorozat... jujj most akkor mi van?"
Mondott valaki mást? Elhisszük!
Ettől még overkill a G3 kizárólag streamre. Hifi fórumon "szoktuk mondani", hogy mp3-ra pont felesleges egy Mcintosh lánc 20 millióért, pedig Mcintosh láncon is sokkal jobban szól az mp3 (ezt elhiheted), mint egy 500 ezresen.
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey #89516 üzenetére
Huha szépen kiforgatod..
De azzal a ténnyel sem lehet mit kezdeni hogy a stream és a letöltött vagy esetleg bluray anyag között van kulombség és igenis SOK....de majd fotozok ma holnap egy kettőt....fogadd már el hogy agyon tömörít a stream! És persze hogy szebb a g3on mint egy LCD....szebb..de nem egyenlő azzal hogy a legszebb!.ez olyan mintha egy discman-en hallgatnál meg egy gagyi irott cd-t egy gagyi fulessel vagy épp egy high-end Cd lejatszón...de attól még létezik jobb lemez....
Szvsz!!!!!! -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey #89510 üzenetére
A filmmaker képmódban semmi csoda nincs. Előtte is voltak ugyanilyen szintre beállított képmódok. Isf szakértő, mozi, referencia, projektornál natural, stb.
A filmmaker elnevezés gondolom licenszhez kötött, uhd alliance tagnak lenni, ha jól emlékszem éves szinten 5.000 dollár, gondolom céges szinten ez ettől sokkal több. Dolby visionert meg a dolbynak fizetnek -
bikerfun
csendes tag
válasz
hunspikey #89500 üzenetére
igen... elgondolkodtató hogy mindig jobbat és innovatívat várna az ember alapvetően ... és hát ez nem mindig sikerül. Pl. miért nem lehet világító módot tenni bele ha akarod halványan világítanának a gombok, vagy pl. én a G2 tv-ján a hangerő gomboknál mindig össze vissza nyomkodom mert valahogy egybe folynak azok a gombok nekem. Illetve a Sony-n imádtam hogy van külön felirat gomb... maga az anyaga és mérete tetszik hogy nem olyan lóbaxo nagy de igen... lenne mit javítani rajta.
-
Lajmund
őstag
válasz
hunspikey #89493 üzenetére
65c2 de igazából mindegy. Még ebbe az az érdekes hogy vannak olyan csuszka modok amibe elhalványul és kisebb is a panel de van ami ahogy írod világít mint az állat. Ettől én is hüyét rántok de valószínűleg majd ha mindent beállit az ember és abbahagyja akkor már nem fog érdekelni mivel nem fogjuk használni. Engem még az zavar ha pl pc-re van dugva más beállítással netezek meg játszok. Miért nincs a képmodokra dedikált gomb? Vagy miért nem lehet betanitani hogy csak egy gombnyomás legyen a váltás legalább mód közt? Mindig be kell menni beállítások és végig zongorázni ne ez ami nem fog megszünni mert mindig fogok kép modok közt állítani.
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey #89487 üzenetére
LG OLED esetében, a megfelelő dolby vision konfig file feltöltésével és elő kalibrációval minden dolby vision mód kalibrált lesz. Az eotf görbében lesz köztük különbség, de ez állítható utólag is, ahogy szkutyi is csinálta, lehet játaszani pl az otthoni színház képmóddal, hogy mennyire legyen világos. De a referencia a színház(mozi) képmód lesz.
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey #89484 üzenetére
Csak azért kérdem mert kalibralas szempontjából ez is fontos...ha mondjuk 20as oled fenyen kalibral , 40en már más lessz a szín...nyilván nem drasztikus de pl nálam volt egy kalibralt dovi mód, amin config file-val meglett adva a készülék pontos fenyereje plussz egy két dolog, na ugyan ezeket a kalibralt értékeket be állítottuk egy másik dovi módra, ami világosabb , hát a végeredmény ég és föld....a színek szét torzultak de mocskos módon....na akkor írtam át erre a dovi módra is azt az értéket amit tényleg tud a tv, így lett két kalibralt dovi mód, az egyik a perfekt a másik pedig egy kicsit fényesebb, de nem annyival hogy eltorzulna a szín....
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
hunspikey #89465 üzenetére
"Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy igazi pixel peepernek kell lennie valakinek ahhoz, hogy egy mai streamelt tartalmat megkülönböztessen egy diszkes verziótól -erről van youtube video, ahol egymásra pakolgatva, váltogatva, osztott képpel bemutatva, iszonyú pici különbség ugyan látható, de őszintén... ez kit érdekel?? Ráadásul hónapokkal akár egy évvel is a streaminges bemutató után?? - én a tartalmat fogyasztom köszönettel, megnézek egy sorozatot és kész, már nem érdekel. Nem akarom újra nézni se így se úgy."
"erről van youtube video"?
Hát persze. Tesztelj csak egy szintén agyontömörített platformról, ahol szintén az eredeti töredékét látod viszont.
Ne hivatkozz nekem streamre, mert az max. közepes. Egy UHD/BD remux 100x szebb szemre nézve is, természetesen nem YT-on keresztül tesztelve, hanem steam vs UHD remux összeeresztve egy jó külső lejászón. Na itt azért már bőven akadnak különbségek, a DB remux javára."megnézek egy sorozatot és kész, már nem érdekel."
Erre G3? Ez most komoly?
"Azt már csak halkan teszem hozzá", hogy tök feleslegesen vettél csúcs tévét, ha ennyire nem érdekel, hogy a képességei felét sem használod ki. De kinek mi, ugye...Én is nézek streamet... még mielőtt....
-
Partz
senior tag
válasz
hunspikey #89466 üzenetére
"Én amúgy azt nem értem, hogy ha van egy panel az LG kezében akkor miért nem egyértelmű, hogy minden profilban amennyiben a user az OLED pixel brightness csúszkát maxra tolja akkor az a panel max fényerejét adja, azaz miért kell nekik a maximálisan elérhető fényerőt lekötni a képi módokhoz és ezzel egyidőben egyéb képi algoritmusokhoz?"
Mozi, egyéb módokban is max-ra tolja, csak ott helyes színhőmérsékleten. Persze tartalék van a panelben mint, ahogy élénk módban is.
Értsd ezt egy G3 esetén Vivid módban a 2000 nites csúcsfényt úgy éri el a készülék, hogy főként a fehér-kék alpixelekkel operál, így magasabb a csúcsfényed, cserébe totál vibráló, hideg, természetellenes színeket kapsz.
A filmmaker mód is amennyire lehetséges hdr-ben max-on hajtja a panelt, itt viszont vissza kell venni a hideg fényekből, hogy a fehéregyensúlyt tartani tudja a készülék. Ergo így "csak" 1400 nit lesz a csúcsfényed, cserébe viszont színhelyes a megjelenítés. -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey #89466 üzenetére
A nagy fényerőt, meg amit megad a gyártó, mindig teljesen elcseszett színhőmérséklet mellett adják meg. Olyan ez mint projektoroknál a több 100ezres kontraszt arány, aztán sok még az 1.000:1et sem éri el a valóságban
Marketing.
Én ezekkel soha nem is foglalkozom, csakis kalibrált D65 mellett adom meg a max fényerőt.
Ha gondolod nézd meg a G3 tesztem.
A gyári méréseket fenntartásokkal kell kezelni, mert amikor LG oledet kapok tesztelésre, azoknak mindig ganyusan jó a gyári kalibrációja, aztán amikor találkozok a rendes bolti változattal, ott már kicsit más a helyzet
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey #89449 üzenetére
Ez attól függ, melyik tv-ről vagy projektorról van szó.
Vannak márkák ahol a képmódok csak elnevezések, de ha ugyanazt a beállítást használod minden képmód esetében akkor hajszál pontosan egyforma lesz a végeredmény. Ebben az esetben teljesen mindegy, hogy melyik képmódot használod.Míg vannak olyan tvk és projektorok, ahol a képmód a tető alatt meghatároz rengeteg mindent és hiába állítod be ugyanazokat az értékeket teljesen más lesz a kép, sőt sok esetben teljesen egyedi beállíitással sem lehet megközelíteni egy normális képmód színhelyességét, mert a háttérben futó algoritmusok nem engedik.
Őszintén bevallom, hogy nem is emlékszem mikor opróbáltam meg LG tv-n vivid képmódot állítani. De ha legközelebb nálam lesz tesztelésen egy LG oled megnézem
Azért indulnak ki más képmódokból, mert az a legjobb kiindulási alap, ahol a lehető legkevesebbet kell korrigálni és amelyik képmód a legtöbb beállítási lehetőséget kínálja. Vannak képmódok ahol sok mindent nem lehet állítani, míg másikban igen.
Van olyan márka ahol pont a filmmaker képmódban nem lehet állítani rengeteg mindent, pl cms-tEbben az esetben teljesen más képmódba lesz kalibrálva.
-
junior19
senior tag
válasz
hunspikey #89457 üzenetére
Azért mert a fekete és a fehér értéke megegyezik, még teljesen más lehet a kép. Közte azért van információ bőven.
De azt kellene elfogadni, hogy ha az összes képmódot azonos beállításokra állítjuk, s ezalatt nem az értékeket értem, hanem mérve azonos szintre van állítva a gamma is és a fehéregyensúly is, akkor minden képmód azonos képi megjelenítést mutatna. Aki kalibrál, az tudja melyik gyártónál melyik képmód a legpontosabb, melyik kalibrálható igazán jól, s annak áll neki. Nem tölti az idejét azzal, hogy a rengeteg "képjavító" beállítást kikapcsolja, ami ront a képmegjelenítésen, ezek pedig a kalibrálható képmódokban ki vannak kapcsolva.Tegyük fel a Vivid képmódban is változtatható a Fehéregyensúly. Álltásod szerint, ott jobb a kép. Most fordítsuk meg a kérdést. Akik tesztelik, kalibrálják a készüléket, miért nem a Vivid képmódot kalibrálják, ha abban láthatóan jobb a kép? Minden tesztelő és kalibrálással foglalkozó ember benne hagy a készülékben tartalékot, mert rossz képmódot kalibrál?
Én elhiszem, hogy neked a Vivid képmód jobban tetszik, mint a többi.
De ha az a képmód is úgy van beállítva, mint a Színház vagy bármelyik, amelyik alapból pontosabb, akkor nincs közöttük megjelenítésben különbség. -
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey #89454 üzenetére
Lehet engedi...de a motorháztető mögött azért a képmodok eltérnek....ezért nem kalibralhato olyan jól mint egy film maker vagy stb....én pl minden dolby módot ugyanolyan nit értékre írtam a config file-ban, mégis váltva köztük eltérnek....pedig kalibralva van....azaz a motorhaztető alatt......
-
junior19
senior tag
válasz
hunspikey #89449 üzenetére
"amennyiben szaturáció 50, meg minden egyéb paraméter értelmesre van állítva, netán 22 pontossal helyre is rakod,"
Ez így már nem a Vivid képmódnak megfelelő megjelenítés. A képmódnak bármi lehet a neve, ha normálisan be van állítva, akkor nagyon hasonló eredményt kapsz, mint amiket általában kalibrálni szoktak.. A Vivid képmódot és a hasonlókat azért nem szokták mérni sem, vagy csak nagyon ritkán, mert nem kalibrálhatoak teljesen, például több pontos fehéregyensúly állítás sem érhető el.
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
hunspikey #89442 üzenetére
"Sárkányok Házás jelenet EREDETILEG streaming formában jelent meg, így tekintette meg az egész világ és ehhez méri mindenki ezt a jelenetet illetve a körülötte keletkező balhét."
"Meg kell szerezni" UHD BD-n [link] és minden kiderül, mert NEM csak streaming formájában elérhető...legalábbis az első évad (másodikra kicsit még várni kell). Innen kezdve kit érdekel, hogy X streaming szolgáltató mit rontott el (esetleg) szolgáltatás alatt/közben.
Amúgy meg azt gondolom, do-vi anyagot NEM streaming minőséghez kellene mérni, vagy azon tesztelni.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
hunspikey #89438 üzenetére
A streaming kb, feleannyi bitrátával dolgozik, mint egy BD és ez még nem is 4k, csak 1080p. 4k akár 100 Mbps is lehet eredeti lemezről. Miből gondoltad, hogy a streaming lehet a jobb minőségi forrás? Egy tisztességes (1080p-s) BD remux is lehet sokkal jobb, mint bármelyik streaming szolgáltatóé.
-
Yodamest
veterán
válasz
hunspikey #89412 üzenetére
Akkor végül is hasonló a felállás, csak szimplán kisebb a szoba hossza nálatok és ezért van közelebb. Itt ugyan ez van: az ágy ahogy a fal előtt van kb 20-30cm a fejem a faltól, illetve szemben egy ikeás 160x60-as ikeás malm komódon van a tv. A komód sem pont a falnak van tolva, a tv pedig annak tökéletesen a közepén van mind szélességre, mind mélységre, így jön ki a kb 3,5m a szememtől a képernyőig. Nálam a 77" sajna már nem játszik, mert balra ajtó, jobbra pedig ablak van a tv-től nem messze.
A "monitorom" viszont arányaiban hasonló lehet a te nézőpontodhoz, mert az egy 55"-os C2, amit kb 110 cm-ről nézek. Na az elég mozis.
-
Yodamest
veterán
válasz
hunspikey #89364 üzenetére
2,7m a 77"-hoz elég mozis azért, nálad ez hogy van, hogy ilyen közel tudsz lenni hozzá? Mármint ágyból nézed és ilyen közel a fal vagy direkt be van hozzá téve egy kanapé? Nálunk viszonylag nagy a szoba kb 4,5x4,5-ös és ágyból a szemköztes oldalon lévő 65"-ös tv olyan 3,5m-re van, közelebb se tudnám hozni, mert akkor a szoba közepén lenne egy komód.
-
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey #89381 üzenetére
reál cinema móddal milyen?gondolom.hibatlan....ezt okozza sajnos a mozgás javító....
Találgat....néha jól néha rosszul.ez kétlem hogy szoft hiba lenne...én ugyan ezt láttam az avatar 2nél amikor megérkeznek a hajók, ott is duplázta a csillagokat...gyorsan ki is kapcsoltam a mozgás javitot. -
blakey
titán
válasz
hunspikey #89364 üzenetére
Pl amikor indul az első csók akkor a lány fülbevalóján a G3 játszi könnyedséggel mutatja hogy a felső kő zöld az alsó rubin. Később amikor a kis srác megy sárkányt nevelni, látszik, hogy a sárkány konkrétan haragoszöld bőrrel bír és a kiscsávó ruhája is részletgazdag illetve smaragdzöld. Aztán pár jelenettel később amikor a szőke lány a tengerparti pitty-putty után felébred, konkrétan látszik az árnyékban lévő szemének a szemefehérje az írisszel együtt - ezt a C9 nem tudta ábrázolni. - igen, ez idén került javításra a C3/G3 és C2/G2 szériákban. Nekem volt szerencsém a rosszat és a jót is látni ugyanazon a TV-n.
Használd egészséggel az új TV-t.
-
Ronam
addikt
válasz
hunspikey #89306 üzenetére
Szerintem elég ezt a hsz-t elolvasni, és mindent elárul.. Nekem elegem lett abból, hogy minden fw-vel valamit elrontanak. Persze lehet azt mondani, hogy minek frissítek stb, de ki látta ezt előre?! Amúgy az egész menürendszere klasszisokkal jobb az LG-nek, és sokkal gyorsabb is. Mikor megvettem az S95B-t, tudtam hogy nincs benne DV, és akkor még nem is érdekelt, de azért most hogy látom, hogy mit tud, hát számomra fontos tényező lesz, ha veszek majd tv-t, bár ezt most évekig tervezem megtartani
. Próbálom most hirdetni a Samsungot, hátha sikerül eladni, nem is igazán tudom, hogy jó árat lőttem-e be. A beárazós topikban 250 ezret írtak rá, de az szerintem nagyon kevés érte.
-
janos666
nagyúr
válasz
hunspikey #43602 üzenetére
Pedig a W50 állás alapvetően ugyan az szokott lenni, mint a Warm2 opció (az EZ-ADJUST szervizmenüs Warm preset, amit a gyárban lőnek neki -> szóval a W50=Warm2 végül is kalibrálható egyedileg nem-hivatalos módon, de alapvetően nem javasolnám ezeken a TV-ken, ahol az 1DLUT is programozható).
Elvileg lehetne egyedi fényerő görbét is használni, gyakorlatilag túl bonyolult és amúgy sem ajánlanám.
Bővebben:
1: Minden képmódhoz tartozik egy 1DLUT, amivel a kijelzőpanel szürke-skáláját lehet finomhangolni (durván gamma 2.2 és 11K színhőmérsékletről indul, utóbbi a W al-pixel fizikai színe, amihez utána a szűrt RGB-t illesztik hozzá, mint semleges állapot) és egy 3DLUT, amivel a színeket lehet tetszőlegesen keverni (pontosabban ebből kettő van, egy "nagy" 3D-s mátrix és egy "kicsi" 2D-s 3x3 mátrix, de utóbbi redundáns, ha használod az előbbit, és az nyilván több mindenre jó).
2: DolbyVision módban alapesetben a 3DLUT "el van rejtve" (legalább is a hivatalos szoftver elől), mert a színkezelés a Dolby chip-re van bízva. Tehát ilyenkor csak az 1DLUT használható (hogy finomhangoljuk a kijelzőt, amin mellesleg SDR-ból HDR módba váltva, ahogy harsányodik a W alpixel, nagyon elcsúszik az a gamma 2.2). A Dolby chip pedig nem görbét vagy LUT-ot kap, hanem egyszerű 3x3 mátrixot és egy gamma értéket.
-> Ebből következik, hogy alapvetően kénytelen vagy valamilyen gamma értékre kalibrálni a kijelzőt az 1DLUT-al, hogy valós gamma értéket adhass meg a Dolby chip-nek. Ha ez hamis/hibás, akkor hibás lesz a 3D színkeverés is (nem csak a fényesség változik, hanem a színek is torzulnak valamennyit - de ez amúgy igaz az LG gyári "Home" képmódra is, ott is az 1DLUT-al variálnak).A másik praktikus probléma, hogy az 1DLUT-ra amúgy is csak gamma értéket enged célozni a CalMAN, egyedi görbét nem (tehát max pl. úgy lehet fényesebb hatást elérni, hogy gamma 2.2 helyett mondjuk 2.0-ra kalibrálod a kijelzőt). Csak 3DLUT-nál van olyan opciója, hogy "retarget LUT from profile" (ahol betallózhatsz valami egyedi színprofilt bármiféle görbékkel). Plusz nem enged 1DLUT-ot lementeni file-ba, vagy file-ból feltölteni a TV-be (mondjuk ez megkerülhető nem-hivatalos szoftverrel --- az a DV chip-hez nem fog tudni hozzáférni, de az már részletkérdés, hogy menet közben váltogatni kéne őket).
Személy szerint még nem játszogattam az open-source verzióval (és tudtommal csak a 2018-as szérián van valamennyire tesztelve, mert az van otthon az írónak). Nem javasolnám a használatát (csak indokolt esetben, de a fentiek matt szerintem eleve nem javasolandó az, amit szeretnél, így indokoltnak sem tartanám).
SDR módban könnyebben lehet játszogatni a 3DLUT-al, de már HDR10/HLG módban sem olyan egyszerű (a nyílt forrású szoftverek nincsenek külön felkészítve arra, amit a WRGB panel csinál HDR módban).
-
Pro Koryak
addikt
válasz
hunspikey #42416 üzenetére
Már az első infókban szerepelt, hogy a fényerővel játszik a környezeti fényviszonyoknak megfelelően.
"Dolby Vision IQ is an enhancement of the HDR standard that uses a TV’s built-in light sensors to automatically calibrate the on-screen image based on the lighting conditions in a room."
By Simon Cohen
January 7, 2020, DigitaltrendsEladják újra az eddigi Eco módot.
-
djpundro
aktív tag
válasz
hunspikey #41883 üzenetére
"sötét jelenetnél látsz egyértelmű sávosodást "
Hat ez gyanus ,mert lattam sok sötet resznel olyan felhös foltos dolgokat ,nem tudom maskepp megmagyarazni .
Van ilyen kep esetleg valahol a jelensegröl ?En különben a müholdas HD adasokat nezem , Sky De ,vagy HBO HD ,a HBO HD nal vettem töbször eszre peldaul a szellemkepet .
Van a NAS on filmjeim es is Kodival nezhetem a filmeket ,de innen sokkal nehezebb mar hibakat eszrevenni .Habar igazabol nagyon keveset nezem a Nas rol es nem nagyon mervadonak tartom innen a problemat .Tehat inkabb egy Octagon 8008 as OpenAtv Linux E2 szoftal amit nezek .A masik szobaba elvittem a VU + Duo t es mar gondoltam ra ,nem e az uj Octagon a bünös a kephibakert ?!Lehet a VU+ duo 2 jobb kepminöseget anna ?
-
alaves
addikt
válasz
hunspikey #41315 üzenetére
A Santa Vittoria titka (1969) filmnél pl. a helyes brightness 30! volt (itt vált feketévé az alsó-felső fekete sáv), pedig az remux forrásanyag volt. Találkoztam már egy pár ilyen eredeti bluray kódolással (nem TV függő, mert B7-en is volt ilyen).
Más: Nyomozok tovább a Philips gamma értékeit illetően. Mailben azt a választ kaptam a customer service-től: állítsam 2.2-re nappal, 2.4-re este
normális?
pont ezt kérdeztem, hogy hol vannak ezek az értékek a 9 fokozatú (-4 - +4) skálán.
-
krx21
nagyúr
válasz
hunspikey #41315 üzenetére
Én meg azt mondom, hogy a sharpness=10. Nem véletlenül van gyárilag is azon. Mármint a normális profilokon. Felette elkezd túlélesíteni. Ezt már tárgyaltuk... Ott kell a kontraszt, ahol az eredeti tartalomban is van. Túlhúzva megváltozik a lágy részlet eredeti kontrasztja. Pont a lágyság tűnik el, ahol nem kellene.
Te például egy sűrű mintás terítőt nem olyannak látod, mint ahogy rögzítve van... Itt is csak azt tudom mondani, hogy nem a feltűnőbb beállítás a jobb. Persze szíved joga 20-ra tekerni, volt már itt aki még feljebb tolta... -
sakal83
addikt
válasz
hunspikey #41230 üzenetére
Pontosan. Csak az nem a kollega tvje:) illetve a kollega 1 eve vett egy oledet ami vissza is kuldott es kozel 400hszben fejti ki mar egy eve hogy TINGTING
kozben egy xf90el nyomja. Persze eddig egy tv sem felelt meg neki az xfen kivul
mar bocsanat de nem a szeme jo hanem keresi a nemletezot
Az en kezeim mozott is jart jopar tv de becsulom azokat akik egy evig tudjak nyomni a "hibat"... csoda hogy nem a beeges nem jott tole elo
-
válasz
hunspikey #41194 üzenetére
Igazad van, de az éremnek van egy másik oldala is. Itt a fórumon is elharapódzott egy időben ezeknek az anomáliáknak a túlzott vizslatása. Nem egy embert ezzel elriasztva az oled vásárlásától.
Egy átlag embernek, oled vásárlás után eszébe sem jutna 5%-os szürkét, vagy fehéret nézni Youtube-ról. Ez csak azért terjedt el, mert itt a fórumon pl egyesek mást sem csináltak, mint ezzel foglalkoztak. Miközben meg normál tartalomnál egyáltalán nem látszott semmi.
Ahogy korábban is írtam, ha normál tartalomnál is látszik valami, az más kérdés. De még ebben az esetben is elképzelhető, hogy egyszerű beállítással orvosolni lehet a helyzetet és nem kell amúgy szokatlan, a hétköznapokban abszurd képeket, videókat nézegetni a Youtube-on. Meg ugye nem vagyunk egyformák, az egyik embernek zöld a zöld, a másik embernek meg sárgás ugyanaz a zöld. -
daneel_hu
addikt
válasz
hunspikey #41123 üzenetére
"Van egy általános adat miszerint 5 milliamper / cd m2 áram (általános képi tartalom átlagos megfigyelt fényerő mellett) 10.000 óra alatt 5% fényerő veszteséget okoz."
Gondolom az sem mindegy, hogy ki milyen fényerőn hajtja a készülékét.
Nem hiszem, hogy a 20-as oled fény lenne az általános.
Tényleg, azt lehet tudni, hogy a fenti adat mire vonatkozik ebből a szempontból? -
Joshi
titán
válasz
hunspikey #41120 üzenetére
Továbbra se magyaráztál meg vagy cáfoltál meg semmit, azt meg végképp nem értem miért linkelted ezt az oldalt. A Changelogban is vannak érdekes megjegyzések. Na mind1.
Nektek van igazatok, az OLED évről évre világosabb mint a nap. Talán nem nálunk lesz vörös óriás.
Most mondanám azt, hogy újra megmérem a Sony A1 tévémet hogy milyen értékeket produkál. De nem, mert ha kicsit is rosszabb lenne az egyértelműen arról szólna, hogy mekkora gagyi a Sony. Úgy hogy maradok csendben és nyelek egy nagyot.
-
Joshi
titán
válasz
hunspikey #41034 üzenetére
Pont az OLED-t kell gyakrabban kalibrálni mint mondjuk az LCD-t. Eleve az OLED 100.000 óra üzemidő után elveszítheti fényerejének 50%-t. Sőt minden bizonnyal el is fogja veszíteni, kérdés hogy milyen fényerőn használták azt. Ebből már láthatod, hogy ezt nem egyik pillanatról a másikra fogja tenni, hanem fokozatosan. Aztán ha van több kijelző a családban, akkor már bőven megérhet egy ~80k-s eszköz vásárlása főleg úgy, hogy az anyagilag eltörpül a többi kijelző árához képest. Hozzáteszem nem egyszerű kalibrálni, de aki érez magában affinitást ezen a téren, annak megérheti. Mondjuk pont te lennél az akiben ez az affinitás meglenne, de mintha 180°-os fordulatot vettél volna a múltkori párbeszédünk óta.
Én nem tudom most mennyi egy kalibrálás, de néhány éve még ~20k + kiszállási díjért ment egy kijelző. Na én pont ezért vettem egy i1 display pro-t akkor még 70k-ért. Azóta már több monitort és tévét is kalibráltam, természetesen családon belül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Iphone 15 Plus 128GB Pink Dobozos 12 Hónap Garancia
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged