- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- LTE frekvenciák
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Magisk
-
Mobilarena
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hcs57
addikt
válasz
Szten Márs #3371 üzenetére
Magam is használom...
A képen látszik a lényeg, bár állítva először pont az nem látszott. Erre elforgattam.
-
hcs57
addikt
válasz
Szten Márs #3369 üzenetére
Nem vagyok vak... talán te nem nézted meg
rendesen..[link]kép linkesítve
[ Módosította: philoxenia ]
-
j.bravo
addikt
válasz
Szten Márs #3366 üzenetére
Na ja, az infravörös és az ultraibolya definíciója vitatott dolog
Bár már most túl sok hsz-t vesztegettünk rá, én is elmondom, hogy néhány helyen fénynek sorolják be, főleg mert mivel a hullámhossztartományuk közel esik a (látható) fényhez, az azokhoz is használt optikai elemek (bizonyos megkötésekkel, ld eltérő törésmutató) használhatók hozzájuk is.
Azonban pl. a világítástechnikában (pl. a Kandós tanköny szerint) csak a spektrum látható részét definiálják fénynek; a fényáram, megvilágítás, fényerősség és hasonszőrű mennyiségekhez is csak ezeket veszik figyelembe (súlyozni kell a beeső/kisugárzott elektromágneses energiát a v-lambda görbével).Szten: tudom hogy te tudod, nem neked mondom, csak a te hsz-edre reagálva, ahhoz kapcsolódva
hcs57: főiskolás szemlélettel is, sőt Tungsramos szemlélettel is
De ezen tényleg ne vesszünk össze (ne vesszen össze rajta senki senkivel), mindnyájan tudjuk, miről beszélünk
-
hcs57
addikt
válasz
Szten Márs #3366 üzenetére
Az általam linkelt kép alján látszanak a sugárzások felosztása:
Rádió
Optikai
RöntgenEzen belül az optikai áll az infra, látható és a ultra tartományból.
De általános iskolai szemlélettel akkor: a fény az az emberi szemmel látható tartomány.
csak megjegyzem: [link]
Valamint az általad idézettben is írják: "UV-fény"
-
Bubanc
aktív tag
válasz
Szten Márs #3310 üzenetére
Köszönöm, hogy rábeszéltetek a nagylátószögre
sokkal többet használom már most mint a telét, persze majd az is fog kelleni később...
Végül a Sigmát választottam, valahogy szimpatikusabb volt és szebben rajzolt mint a Tamron. A tesztek és értékelések alapján is inkább a sigma az ami az elképzeléseimhez közelebb áll. -
Az-X
őstag
válasz
Szten Márs #3327 üzenetére
A fénymérés nem érdekel van M-mód a vázon
A végtelen viszont kellene mindenképp. Bár portrézni használnám, valahogy ki kéne próbálni egyet.
-
Chapel
addikt
válasz
Szten Márs #3318 üzenetére
Semmi baj,korral jár
hmm és ez 40k ami igen baráti ár,tetszik
Amennyiben a cégem a válság ellenére is fog adni 13.havi fizut,akkor dec végén meg is veszem!
Szköszi
-
Chapel
addikt
válasz
Szten Márs #3316 üzenetére
Katt a nevemre és ott mindent látsz
Amúgy K200D 18-55 az 1.-es széria
Szal szted inkább egy 55-200 tamron? 50-60k ig elmegyek szal lehet akár 70-300 is...szal ezeknek a dolgoknak a függvényében? Itt nézelődtem.
A gondom az h én csak a mm-ert,fényerőt és az árat értem, a többi nekem nem mond semmit (mert ugye nem értek hozzá) szal ezek közül melyiket ajánljátok?
-
adik
őstag
válasz
Szten Márs #3310 üzenetére
3mm-rel keskenyebb, de annyival kövérebb is, térfogatra valszeg ugyanannyi (no, ki tudja hogy a legegyszerűbb ezt lemérni?
) - szóval az nem pálya, meg még a portrémarkolat is ugyanaz hozzá.
Viszont, amint Szten Márs is írta, gagyibb a markolat anyaga (féltem, hogy ha nem elég alaposan reszelt (najó, kopott) a körmöm, összekarcolom), gyengébb AF, kisebb felbontás (ami mondjuk inkább különbség, mint hártány), kisebb kijelző (ugyanakkora felbontással), kicsit lassabb sorozat, és nincs spot mérés, meg volt még valami... Asszem, de nagyon nem vagyok benne biztos, de lehet, hogy ez sem szereti a külső gyártóktól származó vakukat. (Pl. S5 IS nem hajlandó Sunpak vakut elsütni, és ez bizony hivatalos)
-
Bubanc
aktív tag
válasz
Szten Márs #3304 üzenetére
Köszönöm a felvilágosítást
Nos igen nagylátószög... azért az fontos. kb hány fok különbséget jelent 28 és 45 között eltérés? kb 74-64??
Elgondolkodtató a dolog.. mondjuk lehet, hogy úgy is a köv obi egy tele lenne mondjuk 55-250.. vagy 70-300 és akkor szinte minden le van fedve. hmm-hmm nem könnyű döntés -
Chapel
addikt
válasz
Szten Márs #3270 üzenetére
Ok,meglesem,amúgy köszi mindenkinek!
-
lumi
tag
válasz
Szten Márs #3264 üzenetére
A temahoz hozzaszolva postoltam csak, nem szandekozom minden fotom linkelni
-
Chapel
addikt
válasz
Szten Márs #3256 üzenetére
hmm.. a tamron nagyon nem szimpi ellenben az 50-200 már annál inkább! Köszönöm az infókat,mérlegelek!
cassidey: mint írtam dec-januárban fogok vásárolni,most még csak tájékozódom,de mindenesetre köszi és szerintem élni fogok a lehetőséggel az említet "teszt" képekkel kapcs.Visszatérünk rá és szólok!
-
Chapel
addikt
válasz
Szten Márs #3242 üzenetére
Köszi a help-et!
Ez az 50-200 30k-ért erősen csábító számomra is.....ki a gyorsabb? -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #3201 üzenetére
Igazából aki a kompaktok felől jön, annak az már nagyon jó makro, amit a Tamronnal csinálni lehet..... Kipróbáltam.
-
retes
aktív tag
válasz
Szten Márs #3191 üzenetére
Akkor lehet, hogy ebben az 55-200 méretben kellene gondolkozni? Csak mert az bárhogy is számolom 100al kevesebb...
-
retes
aktív tag
válasz
Szten Márs #3189 üzenetére
Szia!
Bocsi, hogy csak most, de nem nagyon volt most időm géphez jönni. Egy canon 350d hez lenne...
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #3191 üzenetére
-
ottkar
addikt
válasz
Szten Márs #3182 üzenetére
Nehogy már ne látszszon hogy az optika egy éles jó részletrajzú. És ha ugyanezt egy kevésbé élesrajzúval csinálják azt lehet látni. Ez egy tény. És az meg kompozíciós előny hogy az élességgel az alak kiugrik a háttérből ha már kompozícióról beszélünk.
-
Jinxx
senior tag
válasz
Szten Márs #3182 üzenetére
Köszönöm, leírtad amit akartam.
-
Giroppornó
tag
válasz
Szten Márs #3147 üzenetére
Szia!
Nem tévedsz... előtétlencsére gondoltam, csak a nagy rohanásban nem találtam a szavakat !
Egy canon s5-re keresek valamit.... érdemes egyáltalán? -
Terapeuta
őstag
válasz
Szten Márs #3154 üzenetére
canon 70-200 se moccan az tuti...
-
TeeJay
félisten
válasz
Szten Márs #3149 üzenetére
na mondom én hogy jól emlékeztem és pár obinál ki volt téve az IF és IZ is
te nem tudod véletlenül azt a weblapot ahol a nagy gyártók objektívjei össze vannak gyűjtve részletes leírással meg fotóval és mellettük meg van kis kockákban IF IZ IS DX USM satöbbi kis ikonok amik egyik obinál ki vannak téve másiknál át van húzva ha épp nem tudja egyiket másikat.
azt a weblapot keresem nagyon -
Agent87
aktív tag
válasz
Szten Márs #3136 üzenetére
Igen ez bíztatóbb.
Hát fene tudja de most megin ott tartok hogy akarok egyet azonnal.
-
Agent87
aktív tag
válasz
Szten Márs #3133 üzenetére
Az a baj hogy tényleg annyi infót olvasni hogy a végén azt se tudja kinek higgyen az ember.
itt vannak érdekes írások. (nem rövid)
-
ottkar
addikt
válasz
Szten Márs #3125 üzenetére
"vagy esetleg nem jó a fenti érvelésed"
Hogy kerül az SA az asztalra? Tudhatod hogy vannak olyan lencsehibák amik a rekeszeléssel szignifikánsan csökkenthetők vannak amik jóval kevésbé. Na mit gondolsz melyik melyik?
Mellesleg az aszférikus pont a lencse gömbfelületére utal az abból származó hibára.Mi történik a rekeszeléssel? A gömbfelületet csökkentjük persze hogy csökken az abból származó hiba. AS tagot azért építenek be hogy teljes nyíláson is minél kisebb legyen ez a hiba.És van még egy lényeges dolog aszférikus lencsét lehet műanyagból is csinálni a gömbi hiba miatt, de ED tagot nem lehet mert ott a két külön típusú lencsén kívül a lencsék ötvöző adalékanyaga a döntő a színi hiba kiküszöbölésére. Mármint a szóró tag ólom tartalma és a gyüjtő lencse bór tartalma. Az előbbi a flintüveg az utóbbi a bór-koronaüveg. Szívesen, a kiscserkész ott segít ahol tud! -
hcs57
addikt
válasz
Szten Márs #3125 üzenetére
Még egy gondolat... Akármennyi korrekciós lencsét is építenek be, az objektív soha nem fog tökéletes képet alkotni, csak bizonyos kompromisszummal ( a kompromisszum fordítottan arányos az objektív árával).. még a szem sem alkot tökéletes képet, de azt az agy látásközpontja korrigálja.
-
j.bravo
addikt
válasz
Szten Márs #3125 üzenetére
Lehet hogy kenroki közöttünk jár álruhában?
-
ottkar
addikt
válasz
Szten Márs #3117 üzenetére
Akkor itt meg egy csomó könyvben csupa hülyeség van írva. És akkor miért próbálják szoftverrel eltávolítani mikor blendézünk és kész. Hogyan lehetnek olyan optikák amiknél teljes nyíláson is kicsi a CA igaz ezek véletlenül sok ED tagot tartalmaznak és drágák?
-
Snakeiboy
aktív tag
válasz
Szten Márs #3068 üzenetére
Koszonom szepen a kimerito valaszt. De nehez dontes ez
Na alszom ra egyet aztan dontok. Koszi mindenkinek megegyszer. -
Snakeiboy
aktív tag
válasz
Szten Márs #3061 üzenetére
A ket hozzaszolasbol sajna nem tudtam meg sokmindent mert ahogy olvasom ellentetben van a ket velemeny. Szerinted a 18-135 optikai teljesitmenye jobb de kisebb az atfogas. Mondjuk az atfogas kerdese aszen szamomra nem annyira mervado a 135mm nekem eleg
. Ja a torzitas ha jol tom csak a tele vegenel jelentos igaz? Megis meddig nevezheto nagynak 30mm-ig? Vagy megtovabb?
-
rosta11
tag
válasz
Szten Márs #3028 üzenetére
"nem tudom képzelni, hogy egy objektív bármiféle módon képzajt eredményezzen"
Ez tényleg magas, de érdekes, hogy amikor két objektívet összehasonlítok ugyanabban a gépállásban, ugyanolyan körülmények között, akkor azt tapasztalom, hogy a jobbik objektív képe símább ha jól kinagyítom a képernyőn a képet, míg a gyengébb objektíven foltosodások vannak, amelyek hasonlítanak a zajra.
Én is összehasonlítottam több objektívet, például a kit sony 18-70-esnek a 70-es végét, és a tamron 55-200-as 70 körüli végét, és azt tapasztalta, hogy morzsalékosabb a kitobi képe, szinte zajos. Lehet, hogy ez amiatt van, hogy a kitobi vége 5,6-os, fényerejű, a tamroné meg 70 körül 4-es értékü nagyjából? Ugyanezt más objektíveknél is tapasztaltam, hogy az elmosódás mellett valami zajszerűség is bejön.
A zaj elméletileg az érzékelő, és az elektronika termikus, és egyéb zajaiból jön össze, ha jól tudom, ezért nem értem ezt a dolgot. Lehet, hogy van valamiféle optikai fényszóródásból eredő zaj is, de azt CA-nak hívják, meg moire-ról beszélnek, ha jól tudom.
Most hogy így gondolkodom, lehet, hogy mégis az elmsosottság hozhatja be.
-
Agent87
aktív tag
válasz
Szten Márs #3040 üzenetére
meg argep.hu-n is van ugyanígy digitalmixnél. bár én naívan feltételeztem hogy biztos van ha már az oldalukra is kirakják.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #3040 üzenetére
Ha valós a készlet.
-
Retro11
senior tag
válasz
Szten Márs #3034 üzenetére
A 150mm-ről a külföldi oldalakon is jókat írnak. Az ára pedig, egyáltalán nem vészes. Köszönöm a segítséget Szten.
Ajjaj.. Azt hiszem belefogok csúszni a mókuskerékbe
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #3034 üzenetére
A következő Bayer-szűrő légyszemből készül majd....
-
Retro11
senior tag
válasz
Szten Márs #3032 üzenetére
Hmm.. Ez most kamu, vagy a júzer közelít a godness kategória felé?
Más alternatívát (akár drágábbat) tudsz mondani Szten?
-
péter007
senior tag
válasz
Szten Márs #2997 üzenetére
hy
Tamronnal is van AF [link] ők is ezt tudják hozni csak egy ezressel drágábban. Az 55-200-ban sem lenne képstabi, legalábbis a bolti 60K-s változatban nincs.
Nekem a Tamron fele húz a szívem, csak nemtom mennyire jó a képminősége. -
bnss
veterán
válasz
Szten Márs #2787 üzenetére
Igen, volt róla szó, sajnos csak előjegyezhető a könyv. Marad az "on-line" olvasás. (Régi Pratica filmes gépet megtaláltam, elég szép szerkezet.)
-
bnss
veterán
válasz
Szten Márs #2785 üzenetére
Valóban a PH!-n elég sok információra tettem szert, így lesz akkor ebben a témában is. Néztem könyveket, de annyiféle van, elég lutri, hogy melyikkel járok jól, véleményed alapján nem is próbálkozok inkább. Mindenesetre köszönöm az útba igazítást!
-
gardener
senior tag
válasz
Szten Márs #2778 üzenetére
"Egy EOS 40D-re amúgy is illik komolyabbat tenni." nem-nem, 450D
-
adik
őstag
válasz
Szten Márs #2778 üzenetére
Azzal a repedéssel én nem merném megverni semmi pénzért sem. Én.
-
Agent87
aktív tag
válasz
Szten Márs #2720 üzenetére
Köszi ezt a hosszú irományt.
A sigmám már nem mai darab így talán úgy lágyulhat 210-en mint a Tamron 300-on. Talán. Tesztképek alapján nem tűnt rosszabbnak.Sőt.
Nos valószínűleg a Tamron lesz a győztes persze mindenképp újonnan veszem mert aki el akarja adni ezek utána már tudom hogy mér.
-
Agent87
aktív tag
válasz
Szten Márs #2715 üzenetére
Hejj nem könnyítitek meg a dolgomat!
Bár a CA-t lehet korrigálni de az életlenséget nem. Én inkább úgy olvastam/hallottam hogy a Sigma téveszt többet fókuszálásban meg vannak rosszabb/jobb darabok és ezen a téren a Tamron stabilabb.Szten:
De makrósabbak mint a kit-obim vagy a mostani sigmám.
Te azt mondtad a Tamron ajánlottabb vétel. Mért? -
Flashy
veterán
válasz
Szten Márs #2715 üzenetére
így van, 180-300mm között lehet átkapcsolni makró módba, amitől még hosszabb lesz
, és 95 centire mehetsz közel a témához 1:2 aránnyal, sajnos pont itt a legrosszabb a képe, bár a rekeszelés sokat segít, mint a legtöbb alsó kategóriás obinál. a makró inkább egyfajta szükségmegoldás, kicsit vonzóbbá teszi a kevés pénzű kezdő fotós számára az obit. persze azért ez még nem azt jelenti, hogy semmire nem jó...
-
Mercutio_
félisten
válasz
Szten Márs #2699 üzenetére
Arra viszont jó ha figyel az illető, hogy az adott felbontás a monitornál natív, vagy attól eltérő, mert lehet, hogy bár megjelenik a kép, de az azon tapasztalható mosottság nem a kép sajátja, hanem a monitor "nemszeretem felbontás"-áé.
Agent87: Attól függ milyen típusú stock fotókat csinálsz, bár ott a képminőség/élesség emlékeim szerint elég lényeges, tehát ha komolyan pénzt akarsz keresni, akkor javaslom, hogy használtan, de garival vedd az első obidat és tudatosan válaszd ki mi lesz amire továbblépsz, aztán a pént amit keresel költsd a váltásra
-
Agent87
aktív tag
válasz
Szten Márs #2699 üzenetére
ÉS a 70-300 Tamron hogy áll a CA-val. Amióta elkezdtem stockfotózgatni a képminőség nem elhanyagolható szóval nem hiányzik a CA.
-
Agent87
aktív tag
válasz
Szten Márs #2695 üzenetére
köszi, igen amint látom makróba is ugyanazt tudják szóval a Tamron lesz. A pentaxba se csalódtam
.
-
Agent87
aktív tag
válasz
Szten Márs #2690 üzenetére
Igazad van így ahogy átgondoltam. nem használom sokat a 18-at de azért hiányozna. Inkább a 70-210 sigmát cserélem majd a 300ra viszont az hiányzik ja meg a makró mert ez nem az. A pentax 70-300-at néztem ki erre. Sigma Pentax 70-300/4-5.6 APO DG Macro -t néztem ki. Azt hiszem van egy hasonló objektív csak Tamron?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #2692 üzenetére
28-as obi, konverterrel?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #2690 üzenetére
Nem fotóz szobában, épületeket stb....Annyira nem kevés az, sok ultrazoom indult 36-ról esetleg ma is.. Meg gondolom el nem akarja dobni a kitobit, eladni meg nem érdemes, olyan nyomott az ár.
-
TOM.......
tag
válasz
Szten Márs #2555 üzenetére
Hát azért köszi szépen..majd kiderül
nem az én bajom lesz
majd dönt ő
-
TOM.......
tag
válasz
Szten Márs #2553 üzenetére
akkor szopás....max válogatok a boltba ha van 1-2 darab belőle meg viszem a laptopot
Tamronnál kevesebb az esély az ilyennemű problémára?
-
TOM.......
tag
válasz
Szten Márs #2546 üzenetére
Köszönöm a válaszod...valóban érdekes lehetőségeket állítottam elétek
Sigma 50 F2,8 makroobi az tuti....de sigma 55-200 avagy tamron? hát e között én se tudnék dönteni...sigmáról jókat írnak pixinfón..meg a képek is meggyőzőek...CA-nincs a teszt szerint....alig tudtak előcsalni valamit...állítólag szép rajz..bár a tesztképek nem rosszak! csak sigma hírhedt szórása:S:S max gariban kell venni...aztán cserélik jobb esetben nem?
-
Pilács
senior tag
válasz
Szten Márs #2390 üzenetére
Sajnos ugy sem megy, szerviz lesz a vége... ép hogy 1 éve vette, és olyan nagyon nem volt használva, lehet berozsdásodott
-
Cassidey
senior tag
válasz
Szten Márs #2384 üzenetére
de erdekes ezt nem is gondoltam volna..
-
golyani
őstag
válasz
Szten Márs #2327 üzenetére
egyik ismi mondja h neki ilyen van ő anno 6 éve vette 15-ért. és mondom egyszer még jó lehet
. mit kell tudni róla?
-
válasz
Szten Márs #2206 üzenetére
Köszi a válaszod,
de akkor valamit nem értek. Nézegettem a látószögeket, pl. a gaia.hu-n és arra jutottam, hogy a halszemeknek 180 fok a látószöge, az összes többi nagylátónak max 114 fok. Tehát elvileg nem láthat be akkorát, mint egy halszem. Jó lenne érteni ezt az egészet, de még eddig nem sikerült.
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #2142 üzenetére
Szerintem az a gond, hogy a 70-300 frontlencséjéből túl sokat letakar a DCR, az 55-200 -nak meg csak 52-es a frontlencséje, és "többet lát" a gép a lencsén át.D 80 -nal nem ment a DCR+AF ,D 200 vázzal meg igen . Ezt fejtsd meg!
-
rosta11
tag
válasz
Szten Márs #2130 üzenetére
Köszönöm, hogy megmutattad ezt az objektívet, nem volt eddig képben nálam. Három lehetséges varációm volt, de mindegyikkel bajom volt.
Ennek a Tamronnak a kisöccse az 55-200-as macro lett volna az egyik, ami nagyon olcsó, de makróban ez jobb, no meg hosszabb.
A másik a legendás beercan a minoltától, de ez ugyanúgy 40000 körül kapható, és nem makrózik. Nagyon lassú, viszont nagyon jó a képe. 70-210-es, fix 4-es.
A harmadik sigma 70-210-es lenne, aki makrózik. Sajnos nem gyártják már, kifutott termék, ugyanakkor jó a minősége. Nem találok sehol ilyet minoltás bajonettel, nem lenne drága különben, igazából ez lett volna a favoritom, ha találok egy használtat.
Most, hogy beírtad nekem ezt a Tamront, csak egy tesztet találtam. Azt mondja, ha a gyenge angolommal jól értem, hogy 70-200 között egész jó a kép minősége, viszonylag gyors, és jó az AF, a többi tulajdonság sem rossz, és talán a makro is egész jó.
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/455
Mielőtt vásárolni megyek, jobban nekifekszem a tesztnek. Nem találtam más tesztet, ha tudnál esetleg, kérlek linkeld már be. Ha esetleg egy minolta bajonettes sigma 70-210/3.5-4,5 APO macroról tudnál valahol, és megírnád, nagyon megköszönném. Mondjuk erről sem találtam tesztet, ha tudnál róla valamit az is jó lenne.
Köszönöm mégegyszer!
-
Hooper
őstag
válasz
Szten Márs #2094 üzenetére
Köszi Szten!
Újfent
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #2008 üzenetére
A cserélgetést nemigen úsznám meg, azért az 55-70 közöttre gondoltam. Ha olyan helyen vagyok, akkor úgyis kell a nagylátó is. Ha meg kifejezetten céllal , csak fotózni megy az ember, esetleg lehet a témát szűkíteni, hogy ne kelljen a 70 alatti rész. Épületeknél belsőnél még a kifejezetten fényerős fix nagylátó sem haszontalan, de az tényleg a jövő zenéje egyelőre.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #2004 üzenetére
Az 55-70 közötti tartomány nekem gondolom általában nemigen hiányozna, Neked mi volt a gond?
A 300 néha kellhet, a Minoltát is tekertem időnként a végére. /380 ekv./ A legfontosabb azonban a fényerő és a jó rajzolat. A használtaktól azért félek, mert arra nemigen van garancia, hogy jó lesz, vagy pár hónap múlva nem szorul-e , kotyog-e esetleg. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #2001 üzenetére
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #1999 üzenetére
Az összehasonlítást linkeltem, nálam először még ment.
Schneider-Kreuznach D-Xenon 50-200 és a Sigma Pentax 70-300/4-5,6 APO DG
-
Viszlát
addikt
válasz
Szten Márs #1965 üzenetére
Hm, tehát tulajdonképpen csak az egyébként is gyengébb minőségű részek maradnak le a képről... köszi!
-
Viszlát
addikt
válasz
Szten Márs #1963 üzenetére
Megtaláltam, ezt írták róla:
Ez nem egy EF-S, hanem egy EF jelû objektív, full frame-es gépekhez készült, vagyis a vetített képe nagyobb, mint a nem full frame-es gépek érzékelõje, eszerint lemaradnak a képrõl a lencse szélein keletkezõ képrészek.
Én csak érdeklődöm, úgyhogy hiába kérdezel vissza, nem fogok tudni válaszolni, nem értek hozzá.
Amúgy köszi a választ és a tesztet is, elolvasom.
-
hcs57
addikt
válasz
Szten Márs #1862 üzenetére
nekem úgy tünt a válaszodból...
-
hcs57
addikt
válasz
Szten Márs #1860 üzenetére
?? miért? Mi a baj a K10D-vel?
-
Dtomi
őstag
válasz
Szten Márs #1733 üzenetére
Nem tudom melyik volt kb 20 képet készítettem ha pont ezt tettem be régen is akkor elmegyek lottózni vagy rulettezni.
-
Chili7
őstag
válasz
Szten Márs #1636 üzenetére
Mert minden D40-hez ilyet adnak? Vagy miért? 50 körül van boltban.
köszi -
válasz
Szten Márs #1524 üzenetére
Így ránézésre 20 méter minimum
-
Dare2Live
félisten
válasz
Szten Márs #1344 üzenetére
Első körben Canonnál is azhittük, hogy ISen kivül mást nempofoztak KITen.
btw aláírásodban szereplő uriember legalacsonyabb zajos Canon vs D3t tesztelt.
[link] -
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #1342 üzenetére
[link]Itt már kapni is, ráadásul egész olcsón.
-
csiga997
őstag
válasz
Szten Márs #1326 üzenetére
a 18-55-ből is van már VR.
Ez a "18-200 issue" meg egészen egyértelmű, még professzornak se kell lenni ahhoz missouriban, hogy az ember tudja, hogy az internal fókuszos objektíveknek élességállításkor csökken a gyújtótávja (az a blabla amit levágnak magyarázatként viszont egészen elképesztő...
)
-
orbano
félisten
válasz
Szten Márs #1329 üzenetére
azért a képminőségsem az a húde a 18-200-nál, nem csak a torzítás a gáz...
-
Chili7
őstag
válasz
Szten Márs #1326 üzenetére
Összességében akkor inkább 18-200? Ha az anyagi oldalt ne nézzük?
... és makróra?
Köszi!
-
werttzui
addikt
válasz
Szten Márs #939 üzenetére
Árban egyfornák azért kérdeztem a 70-200 meg icipicit drágább
Ja még egy kérdés néha látok olyat,hogy a szűrő menetnél nem szám van megadva hanem oda írják,hogy zselatin szűrő miaz miaz??
-
Damage
senior tag
válasz
Szten Márs #925 üzenetére
Ezért jobb FF-be a a 15-30, ezért nem vinyettál annyira és ezért nem döntöttem rosszul!
Kimondtad a frankót, eszembe nem jutott hirtelen az FF és a cropos gépek közti különbség. Bár jómagam is leginkbáb cropos gépet használokk de szeretnék majd 5D-t, ha lesz hozzá elég pénz.Idézek egy régebbi HSZ-t, amit nekem címeztek:
"Dtomi
(senior tag)És akkor a tokina 12-24 et még még nem is nézted??? Szerintem az a legjobb ha csak nem a minél nagyobb látószög számít akkor a 10-20"Erre ez volt a reakcióm:
"Damage
(senior tag)
Nem a minél nagyobb látószög, sőőőt!
Mondj pár érvet a Tokina mellett a Sigma 10-20EX, 15-30EX, 17-35EX-szel szemben!"Vagyis egyértelműen nem olyan fontos nekem jelen esetben (főleg táncot fényképeznék teremben és nem egyszerre egy párt) a minél nagyobb látószög, mert ez esetben inkább torz lenne a kép. a 15mm bőven jó eredményt hozna. Jó lenne a kitobi 18-as vége is, ha normális lenne a képminőség.
-
werttzui
addikt
válasz
Szten Márs #925 üzenetére
ahhá kapizsgálom csak a fölfogásom picit lassú na de ha begyorsul
-
Dtomi
őstag
válasz
Szten Márs #763 üzenetére
HAsználtam már 70-200VR-t 1 napig D80-on Ez az obi szerintem a legjobb darab a világon leszámítva a 600asokat és a 300-800-at
.
Mondjuk ezzel azért már illene valami újságnak riporterkedni.... -
D4rkm4n
őstag
válasz
Szten Márs #716 üzenetére
Tamron esetén legalább nem kell aggódni hogy selejt. Biztos lehetsz benne!
-
Terapeuta
őstag
válasz
Szten Márs #719 üzenetére
-
sszever
őstag
válasz
Szten Márs #557 üzenetére
igaz. Az 55-250-esben sincs.
Bár nem értem, minek egy ilyen obiba IS. -
Mercutio_
félisten
válasz
Szten Márs #549 üzenetére
Az #553-ban pitman által írtakra gondoltam, mint kapcsolatra usm/hsm és obistabi között, meg - bár ezt nem tudom biztosan - mintha a hsm/usm gyakran társulna obistabi funkcióval mostanság
-
Mercutio_
félisten
válasz
Szten Márs #546 üzenetére
Az első mondatodra: Én úgy tudtam a hsm/usm nagy előnye, hogy marhagyors és pontos az AF (nem próbáltam még, így lehet félreolvastam valamit) az meg mozgó dolgok fotózásánal nagy előny, ezért gondoltam, hogy ott van a legnagyobb előnye.
-
Mercutio_
félisten
válasz
Szten Márs #546 üzenetére
hehe, na igen, az Oly sok sebből vérzik
persze aki kattintgatós compact irányból jön, és a liveview meg hasonló dolgokat akarja jobb minőségben a Tv/Av/M mód pedig nem érdekli, annak megfelelő.
ccd-mozgatás:1fé obistabi 2-3fé
Szvsz akinek nincs sok pénze hsm/usm obikra, az anyagilag jobban jár a ccd-stabival+fényerősebb sima obival, mindez akkor igaz, ha még nem választott rendszert, ha igen, akkor annak keretein belül kell mozogni.
félOFF
Fura egyébként, hogy milyen gyorsan adaptálódik az ember a megváltozott körülményekhez, mióta több manuálobit használók af-eseknél is rendszeresen nyúlok a beugrasztó-gombhoz
ON -
Flow
senior tag
válasz
Szten Márs #505 üzenetére
Volt bennem egy ilyen félsz, de gondoltam akkor is volt pár kivétel, ami kicsit ''kisebb gyújtótávos''. Amúgy igen, erre gondoltam a manuál fókusszal, hogy ha szenvedés, de nem lehetetlen, akkor inkább egy olyat. Hogy mennyi a limit? 20k?
Egyáltalán nem kevés a 18mm, bár párszor éreztem, hogy mennék lejjebb, ezért gondoltam kipróbálok kisebbet, ami talán még fisheye is lehet.
Láttam pl: AI-S 15mm nikkor. Nincs fénymérés... Nagy kaland. Akkor lesz pár képpel több a kukába. Gondolom olyan régi, hogy a kora miatt nincs esély rá. :\
Esetleg sigma 14mm... Vagy a 18mm és utóbbiak között nincs számottevő különbség croppos váz miatt?
Lehetetlent kérdezek? Nem létezik olyan obi, ami nekem kéne, és húzzaka sarokba? -
*Ropi*
félisten
válasz
Szten Márs #500 üzenetére
A fényereje és az átfogása miatt. Mellé megtartom a kitobit korlátozott felhasználásra, amíg nem tudok venni egy jobbat nagylátóra. Max. hátrébb megyek, ha valami nem fér bele a képbe.
[Szerkesztve] -
*Ropi*
félisten
válasz
Szten Márs #487 üzenetére
Ez jó, köszönöm, a végén még emellett döntök majd, nagyon esélyes.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Szten Márs #485 üzenetére
Hát, igen, erre sajna most nem tellik...
A 70-200-at mindenképpen szeretném megvenni akár használtan is, de úgyis 150k körül mozog az ára. 250 a keretem, abból kell gondolkodnom. Talán, ha még eladom a másik kitobimat, a Canon 55-200-at...
Meglátjuk, csak hangosan gondolkozom.
[Szerkesztve] -
*Ropi*
félisten
válasz
Szten Márs #483 üzenetére
Köszönöm a választ! Valahol olvastam (Asszem, itt: [link] ), hogy ennek a Tamron obinak vannak nagyon jó, de nagyon rossz darabjai is. Akkor jól gondoltam, hogy itt IS-sel nem sokra megyek, inkább a fényerő számít.
Viszont az a kezdő 28mm zavar a Tamronnál, mert nem egyszer a ''számban'' vannak a lányok tánc közben, néha még a 18-as kezdőbe is alig férnek bele (kitobi).
Vakarom a fejem...
-
YouCanCANON
aktív tag
válasz
Szten Márs #398 üzenetére
oszt? nem mondtam hogy croppos vázra rakom...
ja és más: 70-200 se változtatja a méretét -
Dare2Live
félisten
válasz
Szten Márs #365 üzenetére
Igen spot/centert használok és folyamatosan kompenzálok.
Elég jól kiszürhetőek a szituk amikor valószínűleg hibázni fog ilyenkor alapbol bentvan -2/3 kompenzáció + otthon rawbol +-1.5öt minden probléma nélkül lehet kompenzálni ennél nagyobbat meg jellemzően még matrixon se hibázik.
Elég hátam vakarom/kényelmetlen az egész de ''szokom és müködik''. -
csiga997
őstag
válasz
Szten Márs #361 üzenetére
Olvasd vissza a nikon topikot. Vagy 2 hónapja lehetett ez, kb.
D2L: akkor te is olvasd vissza.
[Szerkesztve] -
hali01
őstag
válasz
Szten Márs #361 üzenetére
Gondolom rájött hogy működnek a fénymérési módok.
-
Peeter
csendes tag
válasz
Szten Márs #45 üzenetére
Tapasztalataim nem ezen a héten lesznek, de ha meglesz és már ki is próbáltam, megosztom élményeim, tapasztalataim...
-
Peeter
csendes tag
válasz
Szten Márs #43 üzenetére
Akkor ezek után asszem megyek a 17-70-ért. Köszi a segítséget!
-
Dare2Live
félisten
válasz
Szten Márs #36 üzenetére
én első körben tuti megvenném a kitet és avval használnám a k10et... aztán max ha nemtetszik eladod, bukni nembuksz rajta egy fillért sem uis 30-35Kért megy... ld index topic.
17-70nek 2 előnye van: Nincs igazábol alternatíváj és ár/értékben teljesen jó.
Akinek kell a fényerő azmeg vesz 17-50 2.8at sigmabol vagy ha kell a középen a ccd fizikai felbontásának megfelelő élesség a sarkokban viszont nem zavarja a curvature akkor tamron 17-50et. -
Hydra SR
addikt
válasz
Szten Márs #36 üzenetére
Nem harapni akartam
csak leszoktam a smiley-zásról, legalábbis ritkábban és kevesebbet teszek, talán emiatt tűnök szigorúbbnak
Az S5600 topicban tényleg morcos voltam mert olyan határozottan és felháborodottan beszél hülyeségeket az ember ami nekem sok. Kb. mint a Gálvölgyi-féle ''...a pénzemér', vaze? Háttazé' mán legyen ám jó, de ócsó is legyen vaze!''
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Formula-1
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Renault, Dacia topik
- Linux kezdőknek
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- 135 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest