- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
A Lagunánál pont vehető a nem kombi is, mert 5 ajtós. Csak 11cm a különbség közöttük.
Ráadásul ugye nem sedan, hanem 5 ajtós, így nem csak egy lyuk a hátsó "beadó".
Persze jobban lejt a tető, de azért nem rossz!
Az 1.5-ös dízelekkel lehet gazdaságosan közlekedni akár 5l alatt is, de 5,5 a reális, a 2 literesek viszont jobban mennek, de 6 feletti fogyasztásokat írnak.
A benzinesek ritkák. -
mycso
Topikgazda
Ha laguna, akkor 2011 utáni.
2011-2013-as példányok vannak, 200.000km körüli futással, 2.0dci motorral és valami normálisabb felszereltséggel: 4control, xenon, stb... Na ezek 2.2-2.5M között kifoghatók.
Van 1-2 példány 3M körüli áron, annyit nem érnek....Esetleg ha még ilyen méretű autó érdekes lehet, na meg automata, akkor szintén hasonló évjáratú citroen c5, mondjuk 2.2hdi, az még egy ligával fentebbi a lagunához képest, hasonló árfekvésben
-
vzsryl
nagyúr
Nekem 2.0 szívó benzines Lagunám van. Ez városban 12 liter felett zabál, országúton 7-8 liter között, pályán 130 tempomattal 9-et.
Útfekvése erősen kategória felső szegmense. 2013-as, 2.0 CRTDI fl Superbet váltottam erre a Lagunára, és elképesztő a Renault fölénye kanyargós úton. Hátránya, hogy hátul nem multilink a futómű, tehát a kemény rugók tudnak kellemetlen pillanatokat okozni a “jó” magyar utakon.
Az ülései nagyon kényelmesek és terpeszkedős, széles elől-hátul, viszont hosszban 25-30 cm volt a Superb előnye, pedig 3 cm híján egyforma a méretük. (A Skodák csalnak is, mert rövidke az ülőlapjuk hátul.) Négy ember nagyon kényelmesen tud utazni benne.
A 2.0 szívó benzin csak 140 ló, de kb. egyforma az ereje a 2.0 VAG turbódízellel 2000-es fordulat alatt. Aztán 2-3 ezer között szokásos szívó nyomatékhiány, de 3000 felett pirít rendesen. 5-en is utaztuk vele, klíma bekapcsolva, és hegymenetbe sem vettem észre semmit abból, hogy meg lenne terhelve a motor. Az 1.6-ost már nem ajánlanám hozzá, mert közel másfél tonnával az már mindenhez annyira kevés, hogy kényelmetlen lenne.
Ha 6 literes fogyasztás kell, akkor ott a 2.0 DCI, de akár az 1.5-ös is jó lehet. Igazán problémás motor tudomásom szerint nem is volt ebben a szériában.Összességében elmondható, hogy a Laguna 3-nak nincs ellenfele 3M alatt, mert a kategóriatársai mind 4M-nál kezdődnek. Talán a C5-ös Citroen ára tud még vetekedni vele. Szerencsénkre a Renault elcseszte a régebbi Lagunákat, és emiatt senki sem meri megvenni egyik szériát sem belőle, így gombokért adják az mk3-at is. Mindezt annak ellenére, hogy ezt tényleg jól megcsinálta a Renault.
-
PH1/2/3? 2007-2010-2013-tól/ig.
[link]
Ez a kis 1.5-ös 2013-ból, PH2-es. Ezt a konkrét tesztelt példányt ismerem, egyik focis társé.
Maradjunk annyiban, hogy a Fordnál van, de ezt birtokolja
Nekem 2012 legvégi kombi van, szintén az 1.5-ös van 6+ éve.
Még most télen is be lehet vele menni 5l alá napi ~2*20km-en használva.
A belseje itt-ott cicereghet-nyöszöröghet menet közben, más panaszom nincs rá. Kop-kop.
A PH2-től a PH3 kb. annyiban tér el, hogy a krómcsíkban van egy csík formájú LED DRL. Cserébe nincs ködlámpa. Én a ködlámpa helyére szereltem DRL-t. 2013-ban volt az átállás.
[link]PH3 vs. PH2 orr -
zaskar
senior tag
Lényeges lenne a választás szempontjából, hogy hol autózol a legtöbbet, városban, főúton, autópályán? Nekem egy 2.0-es dízel Lagunám van, 2010-es, és nem nagyon cserélném le semmire, mivel csak 150 ezer km van benne. Ha találsz ettől fiatalabbat, viszonylag kevés kilométerrel, akkor az még jó vétel lehet. Ha viszont sokat mégy városban, akkor valóban inkább a benzines az ajánlott, de én elsősorban pályán vagy főúton járok, ahova nekem jobban bejön a dízel. Szerintem kényelem szempontjából is a Megane (volt olyanom is) felett van a Laguna .
-
blackmorph
tag
Ez lehet attól is, hogy kisebb kapacitású az akku mint a gyári, így ha sok az indítózás a kevesebb tárolt kapacitás hamar elfogy, alultöltött lesz.
A generátor pedig állandó teljesítménnyel tölt, így adott idő mire pótolni tudja az indításokat.
De az is lehet, hogy egyszerűen már nem tölt eleget a generátor, esetleg valami utólagos elektromos kütyüt raktál be, ami tudtodon kívül meríti.
-
rob210
Topikgazda
Szakszervíz és alapjárat beállítás egy 16 szelepes clion ez most újévi tréfa.
Ha nem az akkor ne vidd szakszervízbe, mert nem értesz hozzá és nagyon drága lesz!
Diagra kell tenni azonnal kiderül mi a baja.
Kontakthibától kezdve bármi lehet, de mindenképpen valamilyen elektromos nyűge van. Filléres dolgok. -
LamerGyuri
senior tag
-
-
LamerGyuri
senior tag
Azt nem tudom; én gyári alut AKARTAM
, és ezzel a 2 oldallal tudtam rendet rakni a fejemben. Mert hiába találtam gyári OZ által Renault-nak gyártott alufelnit aprópénzért, a nagy ET miatt el kellett engednem.
A gyári egyébként tényleg jobb. Viper felnijeim voltak, ami még nem az alja, de hozzá képest a gyári felnik még gumi nélkül is nehéz dögöknek tűnnek; nyilván nem azok, mert gyáriak. -
rob210
Topikgazda
-
-
eTrade
tag
Ha nagyon parázol attól, hogy lerobbansz valahol, akkor érdemes utasbiztosítás mellé autó assistance szolgáltatást kérni.
Ha már biztosítás téma, akkor bejelentem, hogy gazdasági totálkárosra törött a kocsim. Múlt héten egy piros lámpánál hirtelen nagyobbat fékeztem és a mögöttem jövő sajnos nem tudott időben megállni. A csomagtartó és majdnem az összes hátsó elem sérült.
A srác bevallotta, hogy ő volt a vétkes, nem tartotta be a követési távolságot és fáradt is volt.
Papírok intézve, jelenleg várom a biztosítót, hogy rendezzék a kárt. -
rob210
Topikgazda
Szia.
Ha így indulsz neki a kirándulásnak, akkor szerintem másik autóval menj.
Én megjártam tavaly a Horvát tengerpartot a megannal problémamentesen.
Ebben az évben is ez lesz az etap.
Ez pedig oda vissza elég sok kilométer. A kocsi meg már 17 éves.
Tehát ha nem bízol a kocsidban akkor ne indulj el vele. -
Gabesz87
veterán
Jó dolog így hosszú utazást tervezni, hogy a trailerezést is szervezed már gondolatban
Nem tudom merre laksz, de egy korrekt, nagyon hozzáértő szerelőt tudok ajánlani Pilisvörösváron, aki kb. az utolsó csavarig ismeri a Clio-t. Nekünk is Clionk volt, Stuttgartból hoztuk el nővéreméktől anno a kocsit. Vígan hazajöttünk a pályán 130-140-el, és meglepően jól fogyasztott a kocsi! Meg voltunk Horvátországban is tavaly. Persze nem tudom a tiéd milyen idős, milyen állapotú, hány km-es.... -
-
rwin5
őstag
-
orosziem81
tag
Nemrég olvastam hasznos infókat a kötelezőről.
Azt írták, hogy a biztosítók jogot kaptak rá, hogy károkozási pótdíjat építsenek bele a szerződésbe, ezáltal, ha valaki 3 (vagy 5 nem emléxem pontosan) éven belül kárt okozott, arra ezt keményen kiróják.
És ha kifizette az illető a kárt önerőből, ugyan maradt a bónusza, de ez a tetves pótdíj akkor is él adott évig! -
rob210
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Ahogy már írták előttem is a polírozással érdemes próbálkozni.
Autófólia ára elég kemény, nekem kb. 2éve mondtak kombi megane2-re 300k körüli árat. Ahogy most hirtelen utánanéztem, kb. most is ilyen számokkal dobálóznak minimum. [link](#48109) orosziem81: szia, ahogyan az összefoglalóban van (kép + adatok, amiket megadnál), küldd el nekem privátban.
-
-
Cane
őstag
Lehet kapni műanyag menetes csavart, ami gipszkarton falba behajtható, én évek óta ilyennel rögzítek vissza. Bemásolom, a bal oldaliról van szó. (bocs a nyers linkért)
https://www.google.hu/search?q=csavar+gipszkarton+falba&hl=hu&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjr84Kh87_QAhWEtBQKHW7uBCMQ_AUIBigB#mhpiv=16
-
rob210
Topikgazda
Nekem erre van egy darab csövem meg egy nagy fecskendőm, amivel a tartályból ki tudom szÍvni a vizet.
Fékfolydékot, etc. amit éppen kell.
Így nem kell bontanom a csöveket sehol.
Utántöltök és jóccakátEgy darab vákumcső és egy gyógyszertárban kapható fecskendő is megteszi.
Csak az nem ilyen kapacitású. -
WunderKinder
aktív tag
1.8-as Laguna II-be tettettem gázt februárban, azóta belement 35000 km, nekem bevált. 200k volt + egy hatósági műszaki. A fogyasztás átlaga 10,8 gázból, ehhez még elfogy ~0,5l benzin is százon. Általában rövid távokon (2-5km de az napi sokszor) használom, de hetente 2-3 autópályás út is van. Viszont nálam kb. 2 perc alatt bemelegszik. Ma reggel direkt megnéztem, mire bebootolt a rádió (kb. 1 perc) addigra 25 fokos volt a víz, mire kigurultam a parkolóból (kb. 150m) már elérte a 41 fokot és átváltott gázra.
-
üszök
őstag
Ez a Suzuki abból a szempontból is ritkaság,hogy ebben az időben k.b. 1% volt klímás. A szervós kormány hasonló ritka,még magában is klíma nélkül.
A 3-as dízel golfot meg felejtsd el,2 féle van már rég.
1, már körbe járta a földet 2x, jó állapotúnak hazudott.
2, patika állapotra megcsinált,ezeknek az ára viszont 1M ról indul.Az öcsémnek Punto 2 volt vagy 4 évig,6 kilométerre járt dolgozni a 6 liter tudta a kocsi mindig neki.
-
PHenis
senior tag
En is hasonlo vonalon indultam el, igy lett belole egy lpg-s Laguna1. Ha gazos autot veszel, a beallitasokra nagyon oda kell figyelni, mert szep csendben ki tudja nyirni a motort. En az enyemmel jol megszivtam...
Az a suzuki, mondjuk Lpg-klima-4szemely komboval szerintem ki sem jon a parkolobol :-)
Az enyem fogyasztasa 10liter korul alakul, pedig vannak benne 1,2 km-es tavok is (munkaba jaras) neha.
szerk: nem neha jarok munkaba, csak neha megyek a sajat autommal. :-)
-
PHenis
senior tag
Beallitastol fuggoen olyan 40fokos viznel szoktak kapcsolni ezek a rendszerek. 2km-es tavnal, lehet, hogy at sem kapcsolna. Az 5 km-esnel pedig mondjuk csak a felenel. Nem biztos, hogy a gaz a jo megoldas neked szerintem. De kerdezd meg szappanos autogazekat. O eleg nagy nev a szakmaban. Az indexes gazautoforumban is jelen van.
-
#32577792
törölt tag
Nekem több autóban is volt gáz.
Pl. egy Toyota Carina II 1,6-os gépben, annál tévút volt, mert benyából 6 körül fogyasztott, gázból 8 alatt soha.
Aztán Lanos 1.6-ba került, ez már korszerűbb rendszer volt, nekem 1 év alatt visszahozta az árat.
Min. 10%-al eszik többet belőle, de inkább 15-el érdemes számolni.
Indulni benzinnel indul és víz hőfoktól függően vált át.
Vannak előnyei és hátrányai is. -
tresh
veterán
Nézd az tuti hogy hosszútávon éri csak meg belerakni. Az ár sok mindentől függ. Pl a tartály rejtett kialakítású vagy parasztba hátul be van dobva ect. Ha jól rémlik itt is valaki használ LPG-s megoldással talán Josi?
Nem emlékszem pontosan. De ők lesznek a mérvadóak ebben a kérdésben. Igazából jobb ötletem nincs a fogyasztás csökkentésére anyagi oldalon
-
tresh
veterán
Csak dízelt tudnék mondani. Egyszerűen még a turbós benya se tudná ezt rövid távon szerintem. Max LPG-s üzemmódban tudom még elképzelni a spórolást. Alattam lakó srácnak M2 1.6 16v van LPG-vel szerelve lassan 100ezret elment LPG-s módba és semmi baja, illetve azt mondja igen csak sokat spórolt vele.
-
tresh
veterán
Nem áldoznám fel a megbízható motort a fogyasztásért. Lehet dinamikában jobb lesz meg picit jobban is eszik de tartósságra felejtős. Speciel én hányok tőlük. Ezek a kis cm3 is babetta motorok szanaszét vannak fújkálva a turbóval elég nagy nyomáson nem lesznek hosszú életűek.
-
diablo1984
veterán
van a váltó oldalán egy beöntő nyílás és az be van dugva egy (nálam) műanyag menetes kupakkal. azt ha kicsavarod akkor tudod a szintet megnézni, az a max szint, amikor a lyukig ér az olaj, nálam a kisujjamat bedugva és keresgélve nem lett olajos....
toyotában meglazítva azonnal taknyolt a váltóolaj kifelé... -
Sly189
senior tag
Akkor most lenyugodtam, először eladom az enyémet
Akit érdekel, egy megbízható verda ( tudom ez nem a hirdetés helye) de szeretném ha jó helyre kerülne és javítaná a francia Renault nevet..
Renault Megane 1.5 dCi 86Le Live! Premium
Fórumosoknak jól árasítva.
-
rob210
Topikgazda
Én szvsz az összes riasztót ki szoktam kötni a francba.
Semmi értelme nincs és csak a baj van velük.
Egy indítás gátló kapcsolóval jobban jársz, mint ezekkel a hulladék (a gyári is az) riasztókkal, amit 15mp alatt iktat ki egy rutinos tolvaj.Cserébe a legrosszabbkor tudja lemeríteni az aksit és blokkolni az indítást ha épp olyan verzió van a kocsiban.
Szvsz én utálom őket, látatlanban nem tudok rá mit mondani csak, azt, hogy ha jót akarsz szereltesd ki.
-
Wiz Khalifa
veterán
Az hétvégén sorra kerül.
Még nem volt időm kiporszívózni sem. Előbb a fomtosabb dolgokat csinálgatom esténként, az a por nem oly fontos még. Amúgy hogy lehetne esetleg kipattintani a helyéről? Az oldalát benyomni vagy hogy?
(#44924) balazs1022:
Engem se nagyon zavar még mert ez nem olyan hiba ami miatt a kocsi nem tud gurulni. Az volt nekem a vételkor a lényeg hogy lehetőleg ne rozsdakupacot vegyek meg szerkezetileg és műszakilag is jó legyen. Ez húz jól, pontosan vált, kuplung is szinte új benne, fékek is most lettek cserélve így bitang jól fékezhető, egyszóval ezek az "apró" hibák nem is nagyon zavarnak ha nem tudom majd megoldani magam. -
rob210
Topikgazda
Hát most nyáron már nagyon el vagyok havazva.
Annyi márkaidegen autót kell csinálni, hogy nyugodt szÍvvel nem mernék bevállalni senkit.
Bár egy ilyen hiba mondjuk hamar megvan, ha tudja az ember mihez nyúl.mihione:
este átküldöm a számát a barátomnak aki csepelen van, ha az megfelel neked.
-
diablo1984
veterán
Nálam az olajteknő pereme vezeti az olajat, ami vagy a turbó olajvisszavezetőből szivárog, vagy a kartergáz alsó csonkjától, heti 1-2 csepp, de összetaknyolja az olajteknő szèlèt ès a blokk 2 oldala között random szór. Majd turbócserekor megoldom, akkor úgyis bombázni kell mindent ès jobban hozzá lehet fèrni....
-
Predator2
addikt
Neked is érdekes hangok jönnek a kuplung miatt?
Neked benzines van, ha jól emlékszem. Nekem elég drágán mérik a szettet hozzá, és ebben még nincs benne a szerelés ára (bölcsőt is ki kell "robbantani" ). Eléggé meg kell bontani hozzá a kocsit. Arról nem is beszélve, hogy ki tudja mit találnak közben amit még cserélni kellene.
-
rob210
Topikgazda
Az az alapjárat nem tudom miért van, de ha renault clipre teszitek be lehet tanítani a helyes értékre.
Lehet a nagy műveletek közepette ez kimaradt.
Illetve előbb utóbb magától is be fog állni, azért hallod a kercegő hangot, mert alacsony az alapjárat ha magasabb lenne eltűnne a hang.
Próbáld ki a kocsi előtt megállsz és a gázkart meghúzod finoman, hogy éppen csak emeljen valamennyit, ha megszűnik a hang akkor nincs mitől félned. -
diablo1984
veterán
nyugodj meg és használd, nem rossz az a verda, csak egy
hülyéhezrossz szerelőhöz vitted el, aki a vezérlést sikeresen elrakta neked! adj egy esélyt a clio-nak, jó kis kocsi az! nem hinném, hogy nagy gond lenne vele, lehet már a hangot beképzeled is kicsit, bízz benne és használd mostmár!annyira nem lett elrakva a vezérlés, hogy a dugattyú tetejébe beleverjen a szelep, akkor csattogott volna rendesen.
-
diablo1984
veterán
vidd oda, reklamáld meg, hogy eddig ez nem csinált ilyet, pedig 4 kilót költöttél rá, oldja meg!
pedig 1,6 107 lovas motor van benne mint a 2-es lagunában, az hogy clio, laguna, vagy megane az mind1! az biztos hogy az 1,8 16V 120 lovasban az van, de valahogy úgy rémlik, hogy az 1,6-osban is, az 1,4 esben biztosan nincs.
(#43833) FerNandor: mármint az enyém?
-
diablo1984
veterán
nincs ezzel semmi gond, ilyen hangjának kell lennie egy dci-nek, szép varrógép hang. de most komolyan, ebben az okoskereket cserélték? benzineshez képest pusztulat dízel hangja van, fordulaton kisimul? az okoskerék tud alapjáraton dízeles hangot adni(ha sz@r), de kis gázadásra kisimul. itt is vagy az a gond, vagy a vezérlés nincs jól belőve, mert az én dti-mnek simább és csendesebb hangja van.....
Új hozzászólás Aktív témák
- DUNE médialejátszók topicja
- Milyen routert?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- BestBuy topik
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3038, 94% Akkumulátor
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Samsung Galaxy S23 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest