- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rekid
addikt
A teljes topciot érdemes végigfutni, nagyon sok dolgot segít megérteni a fotózásban.
Ritka jó cucc.Az 50-esem meg 85-ösöm is magam húztam a d750-hez. Azért vettem az új tamronokat (17-35 , 35-150), hogy ha kell akkor rendesen bele lehessen nyúlni a fókuszba a dokkolóval.
Persze, milcre váltással el lehetne felejteni ezt az egész sz*rakodást. Nem véletlen használom sokat a live viewt.
-
HThomas
őstag
Vagyis ha jól értem, akkor a misztikus fókuszproblémák nagy része a dedikált fókuszszenzor elhelyezkedéséből eredne, feltételezem ilyen-olyan gyártástechnológia pontatlanságok miatt? És a szenzoron lévő pd-af-nél ez már nem játszik, mivel ott a fő szenzoron vannak a fókuszszenzorok is.
Egy dpreview threadben olvastam valahol, hogy D7000 fókuszrendszerének volt olyan hibája, hogy a mikrolencsék (?) pontatlansága miatt nem út törték a fényt ahogy kell, és emiatt pl mesterséges fénynél eltolódott a fókusz, miközben napfénynél tök ok volt. Nem kis fejfájást okozva a usereknek. Elvileg a Nikon ezt javította, és kevés gépet érintett, ha lehet hinni a fórumnak.
Na csak mert gondolkodom, hogy majd később váltsak MILC-re (csak fullframe drága nekem, a Z DX meg valahogy nem az igazi), vagy még most utolsónak legyen egy DSLR váz upgrade... csak már előre félek ezektől a fókusz-paráktól (van régebbi Sigmám is, 35 1.8-am is, valahogy nincs jó előérzetem).
-
G2-es Tamront használok mind 24-70 és 70-200-ból. Igazából azt kaptam amit a tonnányi youtube reviewek után. Azzal a minimális élesség különbséggel a Nikkor javára szerintem bőven lehet élni, viszont az optikai képstabilizátora az nagyon ott van. Mintha leraktam volna a gépet, eszméletlen módon lefagyasztya a képet. Nagyon nem bántam meg, hogy nem Nikkor-t vettem, én tudom ajánli a G2-es Tamront.
-
rekid
addikt
Nem teljesen van így. A lehető legkisebb érzékenységen de a szenzor legkisebb értékén ami nem biztos, hogy ugyan az mint a beállítható legkisebb ISO érték.
cikk 1
cikk 2A gyakorlatban ez kb. tökmindegy. Ha annyira meg kell dolgozni a képet, hogy ez gondot tud okozni akkor eleve nagyon rossz az expozíciód, vagy multi expoval kellett volna megoldani a feladatot. Én pl ha már 2-3 FÉ -t kellene húzni egy képen akkor inkább dobom.
-
VivienR
tag
Tamronjaimat a Foto-Erhard-tol vettem, mivel idehaza is érvényes az 5 év gari. Ők legalább EU garanciát adnak. Érdemes figyelni azért, náluk valamikor október tájékán Black-Friday előtt is szokott akció lenni. Tamronok benne szoktak lenni.
A 70-200G2 meg valóban egy rememűMostanság használtan is 320 környékén mentek...
-
Lex Icon
senior tag
-
Mirman
őstag
Most próbáltam ki , 1/50 az 50essel eshuterrel (hogy véletlen se rázza be a shutter a zárat) easy . 1/30-at is kitartottam 5-ből 3-szor . Nikon Z 50mm 1.8, Z6 II stabi off , e-shutter.
Nyilván erre rá kell készülni és stabilan ráfogni , de azért kitarható simán szerintem. Alapvetően nálam is 1/200-ra van belőve az auto iso és csak akkor megyek ez alá ha sötét van ahol fotózok vagy a téma igényli.
-
Throme
veterán
"helyezett fókusz, és láthatóan nem éles. Majd két képpel később már igen"
Ilyesmi nekem is volt d7100/N35mm f1.8 kombóval.
Gyengébb fényviszonyok közt, tág rekesszel. Olyan is előfordult, hogy a képen a fókuszpont nem az volt, amit én annak választottam.
Lehet hülyeség, de ez lehet a fókusz shift.
Második, vagy harmadik kép már jó lett.
Nem mindig történt ez.
Amikor nincs lehetőség visszanézni a képet, inkább lőttem 2, 3 képet, hogy ne legyen gond.
Lehetett benne júzer error is.(többek közt ez is egy ok volt, hogy később kipróbáltam a milcet)
-
-
Throme
veterán
Haladó nikon vázban már tudsz variálni a WB színtérrel is. Mennyire legyen kékes, zöldes, pirosas....stb.
Belépőkből jó pár dolgot kihagytak.
Ezért (is) ugrottam egyet a d5k-ról annó 7xxx vázra. Az auto iso-t is tovább lehet finomítani.
Gombok, custom beállítások..stb. Szóval nem azért, hogy nagyobb legyen a cerkám, hanem a hasznos dolgok miatt.Na most, hogy lementem APS-C szenzorméret alá egy belépő milc-cel, ezek a lehetőségek (majdnem mind) így is megvannak, ami a nikon belépőnél soha nem jöttek szóba, hiába adtak ki évről évre új vázakat. Sötétben hátrányban vagyok, ez igaz, de visszanézve a fotózási szokásaimat nincs nagy jelentősége. Szóval, az én szempontomból a nikon belépőben van egy fasza szenzor és kész. Ezekkel is lehet szép képeket lőni és meg is lehet tanulni fotózni, csak nekem kellenek kicsivel több funkciók egy vázba, amit a nikon sosem adott oda ebben a kategóriában.
Érintő kijelzőt is mikor méltóztattak adni a belépőknek? Nem ettől lesz valaki jó fotós, de a menüben csak könnyebb bóklászni, mint a gombocskákkal...Hiába adják 150k huf-ért ezeket a vázakat, nekem nem kellene. Amikor a nikon olyanokkal szarakodik, hogy hozzáad wi-fi-t, kivesz infrát.... eszem megáll. Szerintem ezt már egy jó APS-C szenzor se menti meg.
.. és folytatják a b@szakdást a Z50-nel. Miért nem lehetett kiadni egy jól felszerelt APS-C milc vázat?? Nem ismerem a sony/fuji vonalat, de el tudom képzelni, hogy jobban felszereltek funkciók terén... -
randras_83
addikt
Szerintem elmegyünk egy nagyon fontos tény mellett, mégpedig amellett hogy igazából az objektív lesz az ami meghatározza azt hogy milyen lesz a végeredmény, az hogy a képet milyen fényérzékeny anyagra rögzíted majdnem mindegy. Itt máris megdől hogy képzésen elvárás kellene hogy legyen az FF. Én anno D3200as vázzal és az alulértékelt 18-55vel kezdtem. Emlékszem amikor a D5300 elé Nikon 105 f/1.4et tettem...na ott már van változás persze ugyanez az obi a D750 előtt még durvább, viszont ha van egy jó APS-C milc és erre fejlesztett obipark amik fényerős obik, akkor már megkérdőjelezhető az előnye pl egy D750+85 f1.8 nak egy T3+56f1.2 vel szemben és most itt gyakorlati tapasztalatokról beszélek. Azt sem szabad elfelejteni hogy ahogy múlik az idő egyre fejlettebbek a szenzorok is, nekem a T3 a D750 hez képes űrtechnika és nem azért mondom én sem hogy igazoljam magamnak a rendszerváltás helyességét. És akkor ehhez hozzáteszem hogy sokkal gyorsabban utómunkázok a Fuji képeit mint anno a Nikonét.
-
Throme
veterán
Nem ismerem ezeket a képzéseket, de milc-re oltásban látok rációt (ha nem a csúcskategóriát célozta meg egyből...).
- klasszikus téma a front/back fókusz
- előre látja a tanuló, hogy mennyire lesz sötét, vagy világos a kép
- ha LV-ra kapcsol, mert nem esik szemre a kereső, akkor se lassul be az AF.
Azért 200k alatt is van új milc, kitobival.
Meg aztán jövőállóbb is. Látod, a nikon épp most hátrál ki a belépő dlrs-ekből.
Egyre több a fotóst segítő funkció, miközben a nikon csiki-csukit játszik az évről évre megjelenő belépő vázaiban, de haladóban is (kivesz-berak funkciókat).
Nikon is játssza az agyát. Csóró Z50 az APS-C kategóriában, de már 2-3 FF vázukat is megújítják... -
Throme
veterán
Ez ilyen. Mikor haladó vázat néztem, akkor volt egy - talán - d7100 reklám, amiben papi az unokát fotózza a haladó APS-C vázzal. Itthon meg vannak akik munkára is ezt a kategóriát használják...
Belépőkön biztos nincs nagy haszon.Most nézem, azért a canon M50 is olyan 210k. Szerintem belépő nikon dslr se volt olcsóbban, utóbbi években.
Az hogy a nikonnak nincs 200k körüli belépője, az nem fogja izgatni a most gépet keresőket. Max más márkanév alatt találnak használható gépet...
Azért ne féltsük a nikont, nem most fog befuccsolni... -
-
rekid
addikt
Teljesen más a célközönsége egy mobilnak és egy fényképezőnek. A mobilnál jóval nagyobb célközönséged van jóval nagyobb diverzitással mint a fényképezőknél.
A bajt tetézi, hogy 50-100-150 ezerért az emberek mobilt vesznek fotózásra fotógép helyett.
Egyszerűen nem éri meg ide gépet gyártani, mert úgy sem tudsz egy zsugorodó piacon eladni annyit, hogy értékelhető profitod legyen.A 2-300e forintos mindennel együtt max. határ a mi saját nyomorunk. A magyar piac a Nikon szemszögéből kerekítési hiba környékén van így pont nem érdekli. A nagyobb piacokon 1000$ vagy Eur egyszerűen nem fájdalmas összeg.
-
Throme
veterán
Milc váltást már rég megléphette volna a canikon.
Ebben már nincs olyan dominanciájuk, mint a tükrös érában.
Egy kezdő valóban meggondolja, hogy kezdésnek 350k huf szettel indítson, de van alternatíva, csak éppen nem a nikonnál...
Ez legyen a nikon baja.Én is nagyon vártam már a nikon milceket (APS-C), cak nem jött...csak nem jött.... de aztán kipróbáltam mást és jó lett nekem. LE is tettem a Z50-ről...
Z50-nel megint azt csinálják, mint a 3xxx/5xxx vonallal. Kispórolnak belőle pár, ma már alap dolgot. De most néztem Z6 vs Z6II különbséget. Lehet nem profi szinten de az eye AF-t a 2016-os oly vázam is tudja, belépő szinten (kitobival kb 130k huf-ból)!
Nem tudom pl mennyi programozahtó gomb van a nikon Z50-en, de nem hiszem, hogy változott volna a nikon kicsinyes stratégiája, gondolván úgy is megveszik, mert rajta van, hogy "nikon"...
Nikon d5500-ra is meddig kellett várni, mire kapott érintőkijelzőt? Már mindenhol alap volt. canon is beelőzte őket.Mobil fotózást nem lehet megállítani. Ez mindegyik fényképező gyártót sújtja.
#49572rekid
Lehet melóra használjákés kitermelik
Vagy ennyire sok pénzük van.
Aztán majd jön a Z6 III, amiből kiveszik a + kártyafoglalatot és tesznek helyére motívum programot -
Throme
veterán
Lehet inkább intelre fejlesztenek. Ott kevesebb a szál.
Azért egy 3800-as proci is tud számolni rendesen, GPU nélkül is gyorsnak kéne lenni.
Amúgy, egyes műveleteknél úgy érzékelem, hogy a proci ventilátor pörög fel, nem a vga. Lehet tényleg csak a CPU izzad egyedül.Úgy emlékszem mac-esek is elégedetlenkedtek a sebesség kapcsán, szóval nem hiszem, hogy mac-re optimalizált sw lenne a lum 4.
Mindenhol lassú -
Throme
veterán
Nekem ez a tarhálás sem volt szimpi.
Manapság SW-t venni előrendelésben, zéró kipróbálás nélkül nem opcióArra is kíváncsi léennék, hogy a Luminar 4 után hányan rendelték elő, és mennyien mondják majd vissza?!
Persze ebből se tanulnak.. és majd jön megint a Customer-es, hogy ne aggódj, hamarosan javítjuk, és folyamatosan fejlesztjükMég egy kérdés.
Mennyire ismeri fel a hardvert?
Lehet hardver alapján geometriát állítani, akár automatikusan (mint pl a Lightroomban)? -
Throme
veterán
Kösz az írást. nekem hasznos volt.
(ennyit az alapokról való újratervezést, újraírást...)
Egy professzionálisabb programozóra igazán szert tehetnének.. szvsz...
Sebességet leszámítva nekem tesztik a progi, mármint a 4.3.
Váltani nem fogok.
(amúgy - szvsz -az lett volna a korrekt, ha egy demo-t kiadtak volna az előrendelés mellett.... ez sem véletlen, hogy nem történt meg ) -
Roachy
senior tag
Nincs hatással a NEF-re, de a legtöbb szerkesztő felhasználja a preview jpg-t, így hellyel közzel azt látod, amit a picture controlban beállítottál. De NEF esetében, pontosan csak és kizárólag a Nikon saját szoftverével fogod visszalátni azt amit gépen belül megadtál. A Lightroom viszont nem veszi figyelembe, ott a nyers képet nyersként is látod. Bár ez így nem teljesen igaz, mert ha gépen belül fekete-fehér volt megadva, akkor a LR is úgy jeleníti meg. Viszont az egyéb beállítások (kontraszt, fényerő, élesség stb...)akkor is alapértéken maradnak.
Egyrészt a gépen belüli torzítás korrekciótól ne várj csodát. Nem fogja szögegyenesre kihúzni, csak korrigál rajta valamennyit. Másrészt az a beállítás is csak a jpg-re, illetve a NEF előnézeti jpg-re van hatással. -
randras_83
addikt
Én gyári akksikkal használtam a meike markolatot sosem volt ilyen. Es ha a vazba van a jupi? Amugy elsőre érdemes a markolatban lévő akksit etetni es utána a vázban lévőt. Elemekkel sose használtam.
A torzítás fura, bár emlékeim szerint ki volt kapcsolva, aztan LR PS megoldotta a többit.
-
PuMbA
titán
Ez csak a JPG-be szól bele, vagy a NEF-be is?"
Csak JPG-be, ha nem a Nikon gyári képfeldolgozóját használod.
"mert nikkor AF-S 50 / 85 1.8G esetén is csinált néha olyat, hogy az egyik képen ugyanabból a szögből tök más lett a modell arca, mint a rá következő másodpercben lőtt következőnél. "
Ez valami hiba, ilyennek nem szabadna történnie.
"Kikapcsolt állapotban szerintem nagyjából valóságot adja vissz"
Kikapcsolt állapotban az a jó, hogy utómunkába ha akarod ráteheted a korrekciót, ha nem akkor meg nem. Nem véletlenül ez az alapértelmezett beállítás.
-
VivienR
tag
Mondjuk az SDK-s megoldás se tökéletes, legalábbis abban a formában nem amit gondoltam, de majd ha megint lesz rá időm akkor előveszem megint. Vannak limitációi ennek is...
pl szerettem volna az elektronikus intervall fotózást futtatni, miközben hozzá vagyok csatlakozva kódból, de azt pl nem engedi. Kíváncsi lennék hogy a Z7 II pl hogy reagálna ilyenre, hisz van egy második Expeed processzora is...
-
randras_83
addikt
Sajnos a nikon wmu egy nagy rakas sz@r kb korlátozottan lehet használni alap dolgokra amugy kuka. Inkább jó kábel és tethering.
Amúgy most hogy váltottam Fujira meglepett az ő appjuk na az használható btn kapcsolódik automatikusan kapcsol wifit, geotaggel, ha van új fw szól es frissít is ha szeretném. -
VivienR
tag
Ugh... Hát a Theater tools árait elnézve... Sosem értettem ezt a nagy felárat gyakorlatilag sima USB kábel és jelerősítős USB hosszabbító. Gondolom a wifis megoldásaik is hasonlóak.
Q DSLR dashboard-tól nem vagyok elragadtatva... Pl USB-n keresztül semmit sem tudott kezdeni a D850-el.... Hamarabb hozzácsatlakoztam a Nikon D850-as SDK-val.
-
Roachy
senior tag
Ne higgy annak a cikknek. Semmi köze az Adobe rgb-nek ahhoz, hogy milyen szoftverrel dolgozod fel. Csak annyi, hogy az Adobe fejlesztette ki.
Ez egy nagyobb színtér mint az srgb jóval több szín megjelenítésére képes. Erre beállítani a fényképezőgépet, csak akkor érdemes, ha a monitorod is képes az Adobe rgb színtér megjelenítésére. Ha nem akkor jobban jársz ha srgb-ben hagyod.
A printhez meg úgy van köze, hogy azért fejlesztették, hogy az rgb színeket használó monitorokon is képes legyen olyan színeket produkálni, mint amilyen a nyomat lesz. Éppen ez az oka annak is, hogy ha a monitorod nem tudja, akkor inkább ne használd. Mert ha srgb színtérben dolgozol Adobe rgb képekkel, akkor a színek elcsúszhatnak és ha nyomtatásra kerül a sor, akkor csak nézel, hogy miért kett tök más az eredmény mint a monitorodon. -
marci06p
csendes tag
Szia!
En annno 2 éve vettem a d7500 vázamhoz 2db jupio akkut a hozzátartozó töltővel volt csomagolva. Black friday akcióban jött olyan 17-20 ezer körül.
Eddig maximálisan meg vagyok velük elégedve. A kezdeti használatkor nem töltődött maxra, csak 75% körülire, illetve 280 expó-t bírt. Azt írták az oldalon, hogy néhany merülés és töltést követően beáll az aksik kapacitása, ez tényleg így lett, most 5-600 expo után cserélem, akkor olyan 15% körül szokott lenni. De, ha gondolod nézek majd egy pontosabbat valamikor.
Nem bántam meg.
Ezt használom tartaléknak:https://jupio-akku.hu/termek/nikon_en-el15_1700mah_utangyartott_fenykepezogep_akkumulator_es_usb_dual_charger_kit_a_jupiotol.html
-
PuMbA
titán
Nem tudom, szerintem nincs hátránya. Ha sRGB-s JPEG lesz a kimenet, akkor bármelyik képfeldolgozó átkonvertálja és teljesen jól fog megjelenni bárhol a kép
A cikk is elég homályosan fogalmaz sok helyen, szóval nem igazán fogadom el az állításait. A szöveg háromnegyede csak rizsa. Ha JPG-t is lőssz a géppel RAW mellett, akkor természetesen sRGB kell.
-
Roachy
senior tag
A vázban beállított képjavító effektek csak és kizárólag a jpg képekre van hatással. Ha rawba fotózol akkor teljesen mindegy mit állítasz be, az csak a preview képen fog látszani.
Az auto iso kimondottan hasznos, én szeretem használni. Persze vannak esetek amikor ki kell kapcsolni. -
randras_83
addikt
Mondjuk egy belépő szintű Nikon vaz es egy felprofi váz esetén azért mas a helyzet. Emlékeim szerint a 3500 sima CMOS szenzor azt simán mindenben agyonveri a D750 ben lévő szenzor.
AutoISO-t leginkább kényelmes pillanataimban használtam anno, vagy amikor a helyzet megkívánta es "nem volt idő" állítgatni ", ellenben jol működött a cucc. A többi képjavító ki volt kapcsolva.
-
Throme
veterán
Ezért (is) jók a milcek (kivéve Z50), mert már a fix obid is stabilizált...
Függetlenül a fényerőtől jól jön gyengébb fényviszonyoknál.
Vagy éppen nem kell a nagyon vékony dof, akkor rekeszelhetsz, és a stabi megfogja azt a záridő növekedésből eredő - esetleges - bemozdulást -
rekid
addikt
Attól függ van e VR az obiban vagy nincs. Ha nincs akkor reciprok szabály felé állítsd picit. Ha van akkor mehet alá is de az kézfüggő mennyire. Ha meg lusta vagy akkor állíts egy 1/200-at és ha kimaxoltad az ISO felső értéket úgy is a záridőt fogja lentebb tolni. (Olyankor pirossal mutatja a záridőt a kép adatainál.)
Persze ennek az ára a zajosabb kép. -
Ha kényelmes vagyok nagyon adott helyzetben akkor auto iso, de nem az igazi, mert a végeredmény nem az lesz kb soha amit én akarok, mert vagy túllövi a kretént. Úgy lenne jó az auto iso, ha tudnál adni neki egy tresholdot ami fölé nem megy... nekem nem sikerült ezt eddig. Marad a manual iso, úgyis a legtöbbször iso100 jó egy fényerős obival, ok nyilván nem egy szénbányában ahol áramszünet van.
-
Elemííír
lelkes újonc
-
thomasrc
tag
Nem tudom kinek válaszoljak, de ha már felmerült ez a téma, csak kíváncsiságból megkérdezem:
A profik mi alapján döntik el a képek visszanézésénél, hogy helyes-e az expo, kell-e állítani rajta? Sokszor látom, hogy visszanéznek egy-két képet és már tekerik is át rutinosan a tárcsákat.
Én viszont hiába nézem a kijelzőt, azt tapasztalatom, hogy becsap: A vázon helyesnek tűnik a kép, gépen visszanézve viszont alexpos (általában ez a jellemzőbb). Nyilván érthető, hogy miért (kicsi, kalibrálatlan kijelző + környezeti fényviszonyok), de nem értem, hogy akkor mi alapján dönthető el, hogy jó lett-e az expo? Vagy ilyenkor ők is csak annyit néznek highlights kiemelés módban, hogy nincs-e zavaró kiégés a képen és ők is csak utómunkában húzzák helyre az expot? Tudom, hisztogramból saccoljak, de én nem tudom elképzelni, hogy valaki ránéz a tájra és rögtön látja belőle, hogy milyenek a fényességi arányok, amiket a hisztogramon látnia kell utána...
Ui.: Berakok egy konkrét példát is, hogy mi a problémám: A múltkor eladásra fotóztam egy gumiabroncsot. A vázon az első expo túl sötétnek tűnt, nem tudtam elolvasni a gumira írt feliratot belenagyítva sem. Utána lőttem fényesebb-még fényesebb képeket, az egyik végül jó lett, legalábbis vázon nézve. És itt jön a fekete leves: Gépen visszanézve pont hogy a legelső expo lett a legjobb, még a felirat is teljesen jól olvasható volt a gumin, tehát tök feleslegesen túráztattam magamat azzal a sok plusz képpel.
-
kovsol
titán
Ne vicceljél, még 600mm-en is kitartom az 1/200-t. Max azért nem érdemes alá menni ha a téma mozog, hogy a téma mozgásából adódó bemozdulást elkerüld.
Meg miért ISO200? Vagy a te kamerád alap ISO-ja 200? Ha nem akkor nem értem napsütésben miért nem az alap ISO .t használod.
Roachy +1 -
Tomdriver
őstag
Szia, üdv itt is.
Köszönöm a tanácsokat.
#49132) RpPRO: Köszi Neked is, hasznos amit írsz!
(#49133) csacsi77: Na igen, ez az amit könyvből megtanulni nem lehet, lehet több tizezer expo kell, mire magadtól rájössz. (és akkor sem biztos hogy tudod, mitől lesznek egyre jobbak a képeid.
) Ezért jók tőletek ezek az infók.
-
Roachy
senior tag
Pedig nem ördögtől való az automatika sem.
Lehet eddig csak studio fotóssal találkoztál, mert aki terepen nyomja 90%-ban használ valami automatikát, leginkább auto iso-t. De helyzettől függően a rekesz és zár prioritást is elég gyakran. A különbség, hogy a profi ezt is tudatosan használja, nem azért mert nem tudná beállítani ránézésre is a szükséges értékeket, hanem egyszerűen azért, mert így időt nyer.
És mert ember lévén a profi is hibázhat, teszem azt egy beragadt beállítás miatt elcsesződik egy csomó kép. Ilyen lehet, mondjuk ha beltérről kültérre mész és figyelmetlenségből/kapkodásból mondjuk nem állítod vissza az isot alacsonyabb értékre, tág marad a blende, vagy hosszú a záridő. -
csacsi77
senior tag
Nem hinném, hogy attól lenne valaki profi fotós hogy mindig manuálban tolja. Attól profi valaki, hogy érti és ismeri a gépét és tudja, hogy melyik szituációhoz mi illek.
Ha mozgó tánccsoportot akarok fényképezni és kimerevíteni a mozgást akkor záridő prioritással rövid záridőt használok. Ha a mozgást akarom érvényesíteni a tánccsoportnál akkor záridő prioritás, de már hosszú időt állítok be. Ha azt akarom, hogy egy esküvői csoportképen a harmadik sorban lévő másodunokahúg is éles legyen akkor rekeszprioritásos módban szűkítem a rekeszt. Ha éjszakai tájképezek, akkor kikapcsolom a stabit az obin, állványra rakom és beállítom a f/16-ot, hogy csillag alakú legyen a Lánchíd lámpája. És az érzékenységet-záridőt-rekesz mindig figyelni kell, hogy olyan legyen a végeredmény, mint ami akarsz.
És így tovább. Gyakorolni kell és úgy tapasztalatot szerezni. Másképp nem megy. -
-
Ed Parker
nagyúr
Ha viszont árérzékeny a dolog és tényleg csak hobbi, egy lefingott D610-el is előrébb vagy és azokat tényleg olcsón adják ma már, játszani az is jó. Azt később ha komolyan gondolod lépsz előre. A D610 nem rossz váz, kicsit sűrűn vannak az AF pontok, de sokan szeretik, persze csak ha nem fázol a használt vételtől.
-
Ed Parker
nagyúr
Én ha új FF vázról lenne szó inkább a milc felé mennék mint dslr, (Hacsak valami nagyon jó ajánlat nem jön szembe) az utóbbinak 1-2éven belül nem nagyon lesz ára, minden gyártó kijött már közép és felső kategóriás milcekkel, nem nagyon lesz a dslr-eknek piaca, plusz nem is nagyon van már előnyük a milc-el szemben, max akksiidő.
-
Throme
veterán
... 0% thm-el nem fogsz eladósodni. Max azt kell nézni, hogy így mennyivel drágábban adja az MM, mint más.
Ha cetelemen keresztül megy, akkor a kártyát nem kell aktiválni, és nincs akkor kártyadíjad. (de van aki még ezzel is tud ügyeskedni és 10%-kal olcsóbban vásárol)
Én több dolgot is vettem már 0%thm-re. Minek álljon benne a pénzem... -
Throme
veterán
Szerintem is nézelődj milc (hogy az most nikon sony, akármi... az mindegy) fronton.
Még a Z50-nek is utánanéznék a helyedben, mert ugyan aps-c, de talán van olyan jó, hogy számodra elég legyen.
Adapterrel meglévő obikat is használhatod.
(bár engem felbosszant, hogy nincs benne stabi, de ebben nem lesz eltérés a mostani vázad, sem a d610/750/850 vonal között)Nekem is a b/f fókusz probléma ugrott be, mikor a d3500 fotózásról írtál. Elviheted kalibráltatni, vagy válogathatsz az obik közt vásárláskor.... A nikon AF tuning se egy nagy kaland, bár a d7500/d500 már más egy kicsit, annyira azt nem ismerem...
FF-ben is 1 értékre lehet - ha jól tudom - házilag kalibrálni a fókuszt, vagy esetleg sigma obikat kell ("C") venni... -
rekid
addikt
Esetleg Nikon z5, ha már van egy bejáratott obiparkod és nem kell 4K. Ha nincs akkor sony.. Bár egy a7 III sem éppen olcsó story és akkor még a sony obi árairól nem beszéltünk..
(Na nem mintha a Z-s nikkorok a "low budget" kategóriába esnének de legalább van FTZ adapter..)
-
rekid
addikt
d750-et nikon cash back akcioban érdemes venni akkor van, hogy bemegy 400K alá az ára. Én is akkor vettem.
Szenzor terén megkapnád a d750-től amire vágysz. Az egyik legjobban "gyötörhető" szenzor.
Viszont a fókusz problémád okozhatja simán back/front fókuszos obi is. Mindenképp érdemes kalibrálni, finomhangolni.Persze az igazi megoldás aminek tuti jónak kell lennie a kontraszt alapú fókusz ami:
a, live view használata (DSLR-en lassú kivéve d780 ami a z6 fókuszrendeszerét használja már live viewban)
b, Nem DSLR-t veszel hanem MILC-et. -
RpPRO
őstag
FB-os Nikon adok-veszek csoportokban a napokban 2 db D7200-as hirdetés is volt. Arra jó a mostani obid is. APS-C vázból a mai napig megállja a helyét a piacon, 14,6-os dinamikával, 24,5 bites színmélységgel. Használtan 160e körül már kaphatsz ilyen vázat. Ez is nagyon más liga, mind a D3500. Merem ajánlani (nekem is ez a váz van).
-
-
Roachy
senior tag
Azért ne csodálkozz, hogy a paletta két végén lévő gép között ekkora a különbség.
A D610 azért valamivel közelebb van hozzá, de ha a 850-hez hasonlítgatod, akkor abban is csalódni fogsz. De a 3500-nál azért sokkal jobb.
A dx obik használhatók a 610-en dx módban. De annak hosszú távon nincs sok értelme, kénytelen leszel lecserélni őket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hegesztés topic
- Windows 10
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nintendo 3DS és DS topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A16 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- 127 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080 (ELKELT)
- ÖRÖK GARANCIÁVAL - OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - LicencAruhaz.hu
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest