Hirdetés
Hirdetés
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
thomasrc
tag
Sziasztok!
D7000-el van egy olyan problémám, hogy a matrix weighted metering mode-al a képek 90%-a vagy túlexponált vagy alulexponált. Gyakorlatilag csak olyan képeken jó az expo, amik közeliek, tehát nem egy nagyobb teret fognak át. Egyébként manual módban próbálom használni a gépet, de nem tudom mit rontok el, mert a közeli képeket is ugyanazon elv szerint lövöm: Beállítom a rekeszt, belenézek a keresőbe és az expo csíkot 0-ra hozom a zársebességgel (vagy ha túl hosszú lenne a zársebesség, akkor feljebb viszem az ISO-t is kompenzálásképpen). Rosszul csinálom?
Egyébként Nikon 18-105-ös VR objektívvel használom, de most nem igazán van lehetőségem kísérletezni, majd ha hazamegyünk hét végén... Végül is Lightroomban tudom javítani az expot, csak hosszú távon ez így nem lesz jó.
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
válasz #65675776 #33906 üzenetére
Értem, és a spot fénymérés egy egész házra is alkalmazható? Arra gondolok, hogy ugye a középső fókuszpont a ház közepén van és akkor csak ott méri a fényt. A ház többi része nem lesz ilyenkor alulexponált? Persze meg fogom próbálni spot méréssel is, csak kérdezem.
Egyébként ma kipróbáltam a center weighted mérést is, de sajnos ugyanaz a probléma, mint a matrixal. Töltök fel pár teszt képet is, hátha kiderül róluk tényleg a mérésmóddal bénázok-e... A végére megpróbáltam azt is, hogy az exposure fine tune-nál leveszek 1/6 EV-t, de nem volt sok hatása.
A képek leméretezéséért elnézést kérek, de ritka rossz netkapcsolat van itt (~5kB/s feltöltés) és csak így tudtam megoldani.
-
thomasrc
tag
válasz Throme #33914 üzenetére
RAW-ban, csak azt nem tudtam feltölteni. JPEG-nél annyi változtatás van, hogy a sharpness-t felhúztam és a gammát egyel, de úgy tudom ez nem érvényesül a RAW képekre. Egyébként az ADL-re gondoltam először én is, de hát az nem szól bele a RAW-ba, direkt ki is kapcsoltam, hogy hátha... Szóval vagy a mérés rossz vagy én állítom be rosszul.
-
thomasrc
tag
Lehet, hogy user error. Igazából ezek az első képeim DSLR géppel. Manualt azért erőltetem, mert meg akarom tanulni jól beállítani a zársebesség/rekesz/ISO szentháromságot, de úgy néz ki, hogy még kell mit gyakorolnom... Megpróbálom A-ban is hamarosan. Sajnos másik objektívet nem tudok kipróbálni. Annyit tudok mondani, hogy ez egy használt gép 16 000 expóval és egy használt objektív (Nikon 18-105 VR ED). Épületen belül és ahol egyenletes a fény (pl. ahol nincs árnyék-napsütés különbség, mint a vizes képen), ott jó képeket csinál, szóval nem hiszem, hogy hibás lenne a gép/objektív.
Ez a kép például mátrix méréssel készült és számomra jónak tűnik (nincs sem kiégett, sem nagyon alulexponált rész). De itt nincs is nagy fénykülönbség a framen belül.
Annyit tartok furcsának, hogy az EXIF mindenhol "compulsory flash mode"-t ír, mintha a gép azt akarta volna, hogy vakuzzak. Vagy ez így normális?
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
Gyerekek, állvány vásárlásnál mire kell figyelni? D7000-hez szeretnék venni egyet, de nem vagyok képben vele, hogy mit kell nézni. Gondolom a fényképezőgép súlya sem mindegy... Amit szeretnék az egy állítható magasságú állvány és jó lenne, ha tudnám dönteni is a fényképezőgépet, tehát nem csak vízszintes rögzítést tenne lehetővé (remélem ezzel nem írtam nagy hülyeséget). 10k környékén kapható ilyen (akár eBay-ről) vagy inkább gyűjtsek még rá?
-
thomasrc
tag
válasz fi:zi'k #34214 üzenetére
Néztem azt is, de a gömbcsuklós megoldás nekem macerásnak tűnik rajta. Ha jól veszem ki a képekből, akkor az egész fejet tudom csak mozgatni (fixme, ha hülyeséget beszélek), míg az említett Velbonnál, ha jól látom, külön-külön is tudom az irányokat állítani. Persze tudom, nem részleteztem pontosan mit szeretnék, most csak a két ajánlatot hasonlítottam össze.
Ja igen, viszont az is ott van, hogy a Velbonra kicsit többet kéne költeni (11 000 vs 14-20 000 ezer), de a fej miatt lehet, hogy megérné. Még meglátom mi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
Az alábbi képeken szerintetek van fókuszhiba?
DSC_6887.NEF, DSC_7099.NEF
DSC_7107.NEF, DSC_7123.NEFKezdek már paranoiássá válni, mert nem tudom eldönteni, hogy ez jó-e így. D7000-em van 18-105-ös kit objektívvel és az un. DotTune módszerrel megpróbáltam finomhangolni az autófókuszt és az jött ki, hogy elvileg -7 értéken a legjobb a fókusz 35mm-es állásnál. Korábban egy másik módszerrel egyébként -5 jött ki, de abban sem vagyok biztos, mert elvileg állvány kellene hozzá.
A galambos kép a 105-ös véggel készült úgy, hogy a galamb alatti kéménycsőre fókuszáltam, majd vissza felmozdítottam a galambra a fókuszpontot (ha a galambot céloztam be, akkor következesen a hátteret fókuszálta be). De szerintem sem a kéménycső, sem a galamb nincs fókuszban. Vagy én látom rosszul? Esetleg ennyit számít, hogy ~1cm-rel felmozdítottam a kamerát a fókuszálás után?
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
válasz hotkar #34415 üzenetére
Köszi, akkor remélhetőleg jó a fókusz. Szerintem a héten csinálok egy példasorozatot 18-35-50-75-105 álláson és akkor jobban elemezhető lesz. Messzi és kis tárgyak fotózásánál tehát jobb zárni a rekeszt?
@anaqer: Simán lehet user error. A galambosat azért raktam be, mert 16 képből 16 lett ilyen. Szerintem én a fókuszálás után vártam eleget, nem szoktam rögvest továbbnyomni az expogombot.
-
thomasrc
tag
Sziasztok,
Egy Canon 70D + Canon 15-85 3.5-5.6 párost szeretnék lecserélni Nikon-ra, de egyelőre csak nézegetem a lehetőséget.
Arra gondoltam, hogy esetleg a D7200 lenne a befutó a 70D helyett, de objektív ügyben már tanácstalan vagyok... Mindenképpen fényerős objektívet szeretnék, akár kompromisszumosan is, de tele oldalon 55 alá semmiképpen nem szeretnék menni és 2.8-as fényerővel bőven elégedett lennék, esetleg fix 4-es fényerő is szóba jöhet, ha cserébe tele oldalon elmegy 100 környékéig. Egyébként Canonból a 17-55 f/2.8 L-t venném vagy a 24-105 f/4 L-t, de ahogy nézem a használt termékeket Nikonból nincs ilyen.
Ti mit ajánlanátok?
-
thomasrc
tag
válasz anaqer #42569 üzenetére
Na igen, ennyit azért nem szeretnék rászánni... A "híres" Tamron 17-50 f/2.8-ról mik a vélemények? Esetleg a Sigma 17-50 f/2.8? Kirajzolnák vajon a D7200 szenzorát? Sajnos az alattad emlegetett Nikon 24-120 F/4-et jelenleg sehol nem látok hirdetni, objektív nélkül meg nem akarok maradni, de egyébként árban még pont beleférne, ha 150-ért találnék egyet.
A Nikon objektíveknél mi a Canon "Luxury" (L) sorozatának megfelelő széria? Vagy ők nem kategorizálják külön a "professzionális" lencséiket?
-
thomasrc
tag
válasz Throme #42574 üzenetére
Őszintén szólva, nem néztem még utána, csak gondoltam lehet hinni az ajánlásoknak. Egyelőre lehetséges objektíveket keresek max. 100-150k környékén, ha megvan a lista, akkor jöhet a tesztolvasás a részemről. Szóval akkor azt mondod, hogy nem kell aggódni a kirajzolós hisztéria miatt?
Nikonra egyébként a váz miatt váltanék elsősorban, mert sok évvel ezelőtt volt egy D7000-em 18-105-ös objektívvel és valahogy visszahúz a szívem... De nem tudom érdemes-e ilyen objektív árak mellett? Mintha a Canon objektívek olcsóbbak lennének, de lehet, hogy csak azért látom így, mert még nem mélyedtem eléggé bele a témába.
-
thomasrc
tag
válasz Throme #42577 üzenetére
A Nikon -> Canon váltásnál buktam 30 ezret, de most úgy vagyok vele, hogy kinőttem a kit objektíveket és szeretnék fényerős objektívra váltani, de ha már elindulok ezen az úton, akkor a márkát is jó lenne véglegesíteni, mert ha megszaporodnak az objektívek, akkor utána nagyon nehéz lesz váltani.
A helyzet az, hogy még most sem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy megéri-e, nézegetve a Nikon objektívkínálatát. A Nikon vázban biztos vagyok, a Canon menüje és gombjai nekem nem jöttek be. Régen úgy gondoltam, hogy a Nikon direkt sz.pat azzal, hogy szétrakja a gombjait, de a Canon váz után rájöttem, hogy ennek praktikus okai vannak és tényleg jobb így. Konkrétan azt nem szeretem a Canon vázon, hogy minden gomb egyforma, egymás mellett vannak és könnyű félrenyomni. A Nikonnál meg ugye szét vannak rakva a gombok és amik egymás mellett vannak (lásd felső LCD-nél pl. a mérési mód és felvétel gomb), azok is különböző méretűek, hogy biztosan meg lehessen különböztetni őket ránézés nélkül is. Nekem ez így utólag szummázva jobban tetszik. Ha anno okosabb lettem volna, akkor elmegyek boltba és élőben is megtapogattam volna a vázakat, akkor ez már a legelején egyértelmű lett volna számomra.
-
thomasrc
tag
Rossz topikba írtam ki a kérdést elsőre, úgyhogy átmásolom ide, remélem nem probléma:
Egy gyors kérdésem lenne: Ha két eltérő sebességű kártyát rakok a fényképezőgépbe és a második kártyát (ami a lassabb), mint backupot használom, akkor az be tudja lassítani a másik kártyát? Ilyenkor melyiknek a sebessége számít?
Azért kérdezem, mert a mostani Kingstonom elég lassú és sorozatkép lövésnél rengeteget kell várnom mire a pufferből a kártyára kerül a kép, addig meg ugye nem tudom visszanézni és ezért gondoltam, hogy ha már veszek egy gyorsabb kártyát, akkor, hogy ez ne legyen kihasználatlan, lehetne backup kártya a gépben.
D7200-ről van szó, ha ez számít valamit.
-
thomasrc
tag
válasz *Ropi* #42754 üzenetére
Köszi, ettől tartottam. Reménykedtem benne, hogy a fő kártyára gyorsan kiírja, aztán a háttérben átszinkronizálja a backup módban lévőre a képeket, de akkor ezek szerint erre nincs külön puffere a váznak.
@total90: Köszi neked is. RAW-ban szoktam fotózni, így ez most nem játszik.
Na mindegy, akkor a második kártyát használom majd a mobilomban vagy nem tudom.
-
thomasrc
tag
Nem tudom kinek válaszoljak, de ha már felmerült ez a téma, csak kíváncsiságból megkérdezem:
A profik mi alapján döntik el a képek visszanézésénél, hogy helyes-e az expo, kell-e állítani rajta? Sokszor látom, hogy visszanéznek egy-két képet és már tekerik is át rutinosan a tárcsákat.
Én viszont hiába nézem a kijelzőt, azt tapasztalatom, hogy becsap: A vázon helyesnek tűnik a kép, gépen visszanézve viszont alexpos (általában ez a jellemzőbb). Nyilván érthető, hogy miért (kicsi, kalibrálatlan kijelző + környezeti fényviszonyok), de nem értem, hogy akkor mi alapján dönthető el, hogy jó lett-e az expo? Vagy ilyenkor ők is csak annyit néznek highlights kiemelés módban, hogy nincs-e zavaró kiégés a képen és ők is csak utómunkában húzzák helyre az expot? Tudom, hisztogramból saccoljak, de én nem tudom elképzelni, hogy valaki ránéz a tájra és rögtön látja belőle, hogy milyenek a fényességi arányok, amiket a hisztogramon látnia kell utána...
Ui.: Berakok egy konkrét példát is, hogy mi a problémám: A múltkor eladásra fotóztam egy gumiabroncsot. A vázon az első expo túl sötétnek tűnt, nem tudtam elolvasni a gumira írt feliratot belenagyítva sem. Utána lőttem fényesebb-még fényesebb képeket, az egyik végül jó lett, legalábbis vázon nézve. És itt jön a fekete leves: Gépen visszanézve pont hogy a legelső expo lett a legjobb, még a felirat is teljesen jól olvasható volt a gumin, tehát tök feleslegesen túráztattam magamat azzal a sok plusz képpel.
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
Köszönöm szépen a tanácsokat, igyekszem megfogadni őket!
Akkor jól gondoltam, hogy önmagában a kijelzőn látott kép nem sokat ér, érdemes a fókuszponton belenagyítva élességet nézni és highlights módban kiégéseket csekkolni. Ha nem megfelelő az expo, akkor utómunkában helyrehúzni, a lényeg, hogy ne legyen benne kiégett/bebukott részlet.
-
thomasrc
tag
Sziasztok!
Van egy Nikon 15-85 KIT objektívem, ami anno leesett. Nem foglalkoztam vele nagyon, mert nem ezt használtam főobjektívként, de most érdekelne, hogy javítható-e és hogy kihez tudnék fordulni ezügyben a Nikon szervízén kívül. Az biztos, hogy alkatrész kell hozzá, mert a belsejéből kihullott valami apró műanyag, plusz az egész tubus meg van szorulva. A lencsék sértetlenek.
Vagy ne foglalkozzak vele, mert ez gazdasági totálkár? Igazából eladásra menne, tehát nem ártana, ha visszahozná az árát legalább egálba.
-
thomasrc
tag
válasz dualcore #51358 üzenetére
Munkaszámot, vevőszámot ha beírod ezen az oldalon, akkor látod, hogy megérkezett-e a szervizbe és hol tart a javítás.
https://service.nikonrepair.eu/metrixdirect/Login.aspx?language=hu-HU
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen