- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Telekom mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
3L1T3
addikt
válasz
MrChris #46688 üzenetére
Canon PowerShot G7X Mark II ezt akartam írni!
Nem tudom, lehet hogy nem DSLR-re van szükségem, ezért is fordultam hozzátok!
Ettől függetlenül mindenképp előnyös ha tudok később objektívet cserélni, bár azon is gondolkoztam, hogy lehet nem lenne gond ha támogatná már akár a 4K30fps felvételi módot is.
Ami nekem fontos az az autó fókusz, és külső akár rode puskamikrofon csatlakozási lehetőség.
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #46345 üzenetére
Nem árt azért ezt kicsit kifejteni.
Ügye a garancia hipp-hopp nem vész el, csak lehet tengeren túlra kell küldeni javíttatni. Ami biztosított expressz csomagként sem eget-verő költség a megspórolható százezrekhez képest. Termékfüggő, megéri e.
Abban az esetben lehet bukó, ha a gyár számlával, szerződéssel tudja bizonyítani, hogy jogi személynek értékesítette és garancia nélkül az adott gépet. Én ilyenről még nem hallottam.
A gyárnak széria szám alapján meg kell mondania melyik térségbe szól a garancia.A helyi kereskedő meg azt ír a honlapjára amit akar és mer.
-
-
#86322688
törölt tag
válasz
MrChris #45676 üzenetére
Nem 1100d keresőjéről beszélek....amúgy sem ahhoz kell viszonyítani, persze hogy egy belépő milc sok mindenben jobb, kulonben senkinek sem kellene....peldaul még az 1300d ben is idegesítően lassú a ránagyítás a képre, magic lantern kell hozzá hogy életre kelljen.....vannak dolgok amiket elcsesznek ez tény....mondjuk ami erdekes hogy nagyon megbizhatoak, belepo canon dslr rol nem hallottam hogy szervizes lett volna, pedig annak idejen vittem hoba, fagyba paras idobe, nem egyszer utodott meg, ejtettem le biciklizes kozben stb....a 40d vel meg verekedni lehetett....van azert par nem elhanyagolhato tulajdonsag....szerintem is otvozodni fog a dslr es a milc, lassan.
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz
MrChris #45242 üzenetére
Köszi
A "könnyűt" relatív, a batár Pentaxomhoz mérten értettem elsősorban, azaz jellemzően bármilyen táskába, kabátzsebbe, stb. be tudom dobni, és vinni magammal különösebb probléma nélkül.
Az EVF-et írták mások is, hogy nem tökéletes, ill. egy tesztben arra panaszkodtak, hogy a videós képességek nem tökéletesek: el tud mászkálni a fókusz, a szélsőségesebb eseteket (amikor pl. egy arc oldalról kapja a fényt, emiatt egyik fele világosabb, másik sötétebb) nem kezeli olyan jól, stb. Ezeket mennyire tapasztaltad? -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #44902 üzenetére
Végülis azt is megtehetné, hogy tudja, mekkora képkört rajzol ki, meg a fókusztávot is, az meghatároz egy térszöget...
De gondolom, arra a szenzorra gondolt, amire gyártottak, hogy DX-re a DX-eset, FX-re az FX-eset írja. Ha úgyis ekvivalenst számolgatunk most is, akkor végülis mindegy... majd átszámolja, aki DX-re FX objektívet vesz. Így értelmezem, amit ír. -
mikrofon
veterán
válasz
MrChris #44867 üzenetére
Még is mindegyik cikk amik az ekvivalencia témával foglalkoznak Pl, amik most is be lettek linkelve egyik legfontosabb tételnek a látószöget tekintik Ezzel kezdik a magyarázatot, hogy az ekvivalencia egyik legfontosabb része az egyforma látószög amíg az nincs meg, addig nem lehet egyenértékűséget vizsgálni....
Ugye ha ez a látószög ismert lenne minden lencséhez és még jelölve is lenne, akkor mennyivel könnyebb lenne összehasonlítani a különböző rendszeren levő lencséket, Mert akkor legalább azt nem kéne számolgatni és találgatni, hogy mekkora területet fog látni a képen a fényképezendő területből....
Sajnos pont a félremagyarázott és feleslegesen belekevert ekvivalenciának van romboló hatása.... -
total90
veterán
-
Tin_Shield
őstag
válasz
MrChris #44848 üzenetére
Tulajdonképpen most sem csinálsz mást, amikor felraksz egy 50-es M42-es üveget a GX80-ra az objektív látószögét csökkented. Csak nem látószöget számolod át, hanem a gyutávot. És közben az agy meg "hozzászámolja", hogy mit fogsz látni. Mert már tudja, mert már van benne tapasztalata.
Mindegy, nincs bajom az ekvivalencia számolással, tudom és értem, hogy hogyan működik, egyszerűen nem szeretem, sokszor feleslegesen túlhypeolt dolognak tartom az egészet. Nem valamit akarok elérni a képeimmel ami olyan mintha X rendszer, Y objektívjével készült, hanem olyat ami nekem tetszik. -
mikrofon
veterán
válasz
MrChris #44828 üzenetére
Semmi értelme ezeknek amiket írsz. Csak feleslegesen generálsz a HSz-eket teli ostobasággal!
Aztán egy első gépes anyuka miért Nikon 1 rendszert venne??? Aztán ha elkezded neki az ekvivalencia értékeket fókusztávolsággal az többet mond???
Nézd meg a mostani pár HSz-t a nagy élharcos ekv. pártiak bizonyítják hogy nem sok értelme van számolni, mert a mélységélesség sosem lesz ugyan az két rendszeren hiába számol valaki ide oda.... Ez az egész ekv. dolog egy félreértelmezett dolog. Van amire alkalmas van amire nem.... -
mikrofon
veterán
válasz
MrChris #44799 üzenetére
3 dolgot kell tudnod, hogy mi a látószög, milyen a lencse tervezett lefedettsége (FF, DX, Canon APS-C, MFT....) és hogy milyen szenzorméretű eszközre akarod rakni... Ez jelenleg is így működik. Jelenleg is ez a három adat kell és meg is van...
Az tény hogy a fókusztávolságot a legegyszerűbb ráírni a gyártóknak, mert az egy fix szám a tervezéskor... Ennek ellenére szerintem felhasználói szemmel annál sokkat többet mond a valódi látószög...
Nem értem miért akarsz meggyőzni, hogy márpedig nekem úgy kell gondolni mint neked.
Én sosem fogom úgy gondolni, mint te! Ezeket az optikai fogalmakat teljesen más területről ismertem meg és teljesen más területen is használom, mint a fotózás. Azon a területen, minden azt jelenti amit valójában is jelent az egyetemleges fogalommeghatározás. Nincsenek átvitt következtetések jelentések, mint a fotózás területén. -
mikrofon
veterán
válasz
MrChris #44797 üzenetére
Igen az 50mm az egy optikai értéke az objektívnek, azaz a lencserendszernek. Ez egy olyan érték ami igaz. De ez mit is mond? Konkrétan azt, hogy a lencserendszer optikai tengelyével párhuzamosan érkező fénysugarak az optikai tengely egy pontjában, a fókuszpontban (F) metszik egymást, ami ebben az estében 50mm-re van a lencserendszer eredőoptikai tengelyének távolságától. A fókusztávolság reciproka pedig megadja a lencserendszer dioptriáját, ami pedig megadja a lencserendszer (közeg) törőkepésségét
Wáó... tök szép és ez most mit mond egy fotósnak, mire tudja használni közvetlenül?Ha pedig felteszek egy 63°-os m4/3-os obit a m4/3-os vázamra az 63°... Tök egyszerű...
Ráadásul ha ez lenne az elterjedt akkor a fotósok azt is tudnák, hogy a teljes emberi látómező perifériás látással közelíti a 180°-ot, azaz a periferiális látószög mindkét oldalra 90 fok. De ebből kb. 1%-ban látunk élesen. Ez hihetetlen ugye. De hogy miért tűnik úgy hogy mégis többet látunk élesen min 1°. Hát azért mert az agyunk és a szemünk precízen összehangolva működik a szemünk apró, gyors és kicsi mozgással folyamatosan pásztázza a látómező egy adott részét és ezt nagyobb lassabb mozgással is kombinálja. Ráadásul a két szemünk egyszerre mégis külön külön. (Amikor valakinél ez a mozgás hiányzik, akkor használja a köznyelv azt a szót, hogy "elbambult" az illető. Azaz éppen nem lát csak néz és az agyában teljesen más területek dolgoznak mint a látás). Valamint ezt a fizikai látást kiegészíti az agyunk tanult feldolgozóképessége, az agyi intelligencia....
De ebben az esetben még azzal is tisztába lehetne mindenki, hogy a felbontó képessége az emberi szemnek 1/50-1/80°, de a jól látoknál ez elérheti az 1/100-1/120°-ot is. Normál embernél ez kb. azt jelenti, hogy 10 méterről ez az érték 3-5 mm.Wáó.... hirtelen milyen sokat adna egy megfelelően használt szám.....
Jah és szerintem a látással kapcsolatos legérdekesebb dolog az az, hogy mivel a látásunk összefügg agyunk kategorizálási képességével, ezért a látást meg kell tanulni. Tehát az újszülött kezdetben csak homályosan, foltokat lát. Majd egy tanulási folyamat következik ami során válnak képpé az agyban ezek a foltok. Hónapok, évek során jön létre agyunkban egy képadatbázis, ami igen precíz és gyors alakfelismerő képességet biztosít az ember számára. A tárgyakat ezek után már kis részletekből is nagy biztonsággal felismerjük, így nem is kell látni teljesen a tárgyat még is olyan mintha a teljes tárgyra kiterjedne a látásunk. Ennek egy továbbfejlődött agyi képessége az, amikor valaki azt mondja neki nagyon jó a perifériás látás. Ami önmagában téves kifejezés mert nem a látása, jó hanem az agyi feldolgozása....
Már csak egy kérdés, hogy akkor miért van az a közhiedelemben, hogy a normál ekv kb. 50mm-es lencsének megfelelő az emberi látás?
-
bump3r111
tag
válasz
MrChris #44766 üzenetére
Ez nem túl bíztató skacok. Akkor jól értem erre problémára a megoldás egy micro adjustment-el rendelkező dslr. Hihetetlen h gyári Canon lencsékkel is előjöhet a hiba. Kár, hogy nem osztogatják ezt a skillt jóindulatúbban a gépekbe, az első olyan gép ami más egyéb tudásban nekem megfelelne az a 80D - ez meg már a felső anyagi határon túllép.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
MrChris #44733 üzenetére
Álggyon már meg az Isten! Ezeken a korai DSLR-eken az LCD csak és kizárólag arra használható, hogy a beállításokat elvégezd és vissza tudd nézni a képeket. Eleve nem érintésérzékeny.
Keresője optikai, nincs elektronikus kereső. A keresőben ellenben látni a beállításokat, (egy részét, nem a menüt) mert a mattüvegre vetíti.[link] -
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #44721 üzenetére
Ez amúgy b*romi jó, natív obival én mindíg így fókuszálok. Az meg, hogy aki a kijelzőt taperolja vagy pici géppel fotózik, nem néz ki "komoly" fotósnak, már rég nem érdekel. Amúgy amikor a touchpad af-et használod kukucskálás közben, az néha úgy néz ki, mintha az orrodat piszkálnád, miközben fotózol
.
-
Rapid136
őstag
válasz
MrChris #44519 üzenetére
Hát pont ez a gond, hogy a saját kalibrált monitorom előtt ülve nem lila a feje... amúgy a nézőtér felé a tenger, mögötte a sziget volt, tehát a kékesebb előtér és a háttér sárga világítása ezt hivatott jelezni.
Nekem ezen a képen a szinek rendben vannak, persze a kétféle világítás miatt van némi eltérés a bőrszinben, de számomra ez bőven hibahatáron belül van. -
asdf_
veterán
-
Rapid136
őstag
-
80hun
addikt
válasz
MrChris #44326 üzenetére
Ha jól veszem ki kell egy kiinduló fix alapbeállítás a géphez mert azt szeretné látni mint szabad szemmel.
Ezt ki kell kiséletezni.
És utánna mindegyik fotóhoz azt a záridőt, iso-t és rekesz-t kell használni ugyanazzal az obival ugyanolyan tárgytávolságraMeg ugye a monitort is kalibrálni kéne , ugye itt sokat jelent a kalibrálásnál a környezeti fény is mert aszerint állítja be a monitor fényerejét a szoftver a kalibrálás során. Persze ha jól írom
Ha jól emlékszem az X-Rite Display-el először rámérsz a körynezeti fényre és utánna megy a színkalibrálás.
Mert ugye aztán azon nézzük és csak vakarjuk a fejünket hogy ennek nem így kéne kinéznie mert túl világos v. sötét a képJó persze én könnyen vagyok mert vettem kalibrálót és szénné kalibráltam mindent még a telókat is
Jó kis játék ez
-
szbalogh
addikt
válasz
MrChris #44285 üzenetére
Örülök, hogy valakit felizgatott a téma
Igen ezeket mind be kéne játszani, erre kéne egy jó kis rendszer. Régi is jó talán, nem kell nagy felbontás.
Hajnalban próbáltam az A610-et, mikor teljesen le van merülve az óra fénye. Nem lett jó. Szemmel látom de mindent maxra tolva (iso400, +2EV, 15sec) se különült el a háttértől. Nem azt láttam, amit szabad szemmel.
És igen a nyomi hátsó ledek is villogtak közben, elhet, hogy azért lett erősebb végül a háttér, mint maga az óra? Na majd mepróbálom leragasztva is.
Igen, manuális lencse bőven elég lenne, csak eygszer kell beállítani aztán had menjen. Nem kell rohangáló gyerek után zoomolgatni. Bár arra is használnám -
-
szbalogh
addikt
válasz
MrChris #44259 üzenetére
Igen, gépből van millió féle.
Az óra nem számít, a festékek közti különbséget kellene kimutatni. Közvetlenül megvilágítás után baromi fényes mindegyik de a lényeg az, hogy hajnalban felkelve melyik mennyire marad világos. Le lehet-e még olvasni róla az időt. Szóval a fenti homályos képnél még kevésbbé fényeseket kellene fotózni.
Összehasonlítanám a különböző porokból, eltérő oldószer/világító por/kötőanyaggal kevert mintákat. Aztán a szemcseméret és persze a különböző gyártók festékei közt is van különbség.
Aztán kellene valami standard paraméterkészlet, hogy azokat a fényerőket is össze tudjam hasonlítani, amiket nem egymás mellé téve fotózok. Mondjuk két év múlva is legyen összehasonlítási alapom egy már nem meglévő festéshez képet.
Aztán kell egy másik paraméterkészlet, amivel a fényerő gyengülést mérem. Pár óra után már elég gyenge a fényük, csak a sötéthez szokott szemmel olvasható le az idő.
Szóval lenne millió dolog. Igen, a teljes manuális kontroll alap.
Esetleg olyan gép, amiben programozottan időzíthetem a képeket? Pl. Csináljon 10 képet egy óra alatt 6 percenként, majd másik 10-et a következő 10 órában óránként? Mert akkor csak otthagyom egy dobozban és dolgozzon én meg aludhatok -
80hun
addikt
válasz
MrChris #44235 üzenetére
Fotózz egyet vele A7-en és utána filmesen.
Szkenneld be profi módon és vesd össze a kettőt.Nem használhatatlanok ezt senki nem mondta de tény hogy a digitre normálisan megtervezett obik jobbak a régi manuálóknál v. analóg obiknál.
Annó még a minolta is újratervezett pár AF-es obit ezek voltak a D jelölésűek.
-
Zeze94
tag
válasz
MrChris #44198 üzenetére
Mondjuk a nagy kijelző nem hátrány, ha sokan fogjuk használni. Sokszor megesett már, hogy kölcsönkérték valamelyik akción a gépet, és amikor odaadtam nekik, csak néztek rám nagy szemekkel, hogy mi van, miért nem látják, amit fényképezni fognak? Aztán, amikor mondtam, hogy nézzen bele a lukba ott fenn, akkor jött, hogy jaaaaaaj, ahaaa! Azt hiszem mi már a telefonnal a kezében felnőtt nemzedék vagyunk.
Való igaz, hogy a belépő kategóriát erre találták ki, nekünk is erre lett véve még régen a muternak egy alap tükrös Oly, de őt nem fogta meg a dolog, mert nagy, nehéz, macerás, sokat kell állíthatjuk. Engem annál inkább magával ragadott...
Csak az kár, hogy igazán annyit nem fejlődtem, amennyit szerettem volna. Valahogy sose tudom igazán hol kezdjek neki...
#44199 Throme: Az részemről nem baj, ha a kis Pana rawozós, mostanság nekiálltam szórakozni a RAW képekkel Lightroomban amúgy is, és ámulatba ejtett, hogy mennyivel többet ki lehet hozni végeredményképp az egészből. Pedig csak, ahogy a fényképezésben is, inkább lelkes próbálkozó vagyok, egyszer láttam valakit, ahogy csinálja, és ez lett belőle...
A színhelyes monitor is megvan valamennyire egy gyárilag kalibrált Dell személyében(tudom, nem egy maximalizmusra törekedő, profin kalibrált cucc, de addig még nem jutottam el). Itt inkább az a baj, hogy, ha fél év múlva befejezem a sulit, akkor ennyit szöszmötölni már senki sem fog vele utánam. Ahogy mondtad, elkattintják a képet, és mehet is fel a Fészbukra.
#44201 Muterte68: köszi a tippet!
...no meg mindenki másnak is!Amúgy lehet, hogy feljebb lehet tolni még a keretet(100-200EURról van kb szó), mivel az egyéb pályázandó eszközökről kiderült, hogy lehet az olcsóbb is, mint, amit elsőre gondoltunk. Ha ezt a fennmaradó pénzösszeget sikerül a fényképezőre fordítani... Hát akkor istenkirály vagyok
khm, vagyis akarom mondani, akkor nagyon boldog leszek. Majd szólok, mit sikerült kidumálnom
-
Throme
veterán
válasz
MrChris #44198 üzenetére
"A Panasonic rawozós."
Mennyire fognak ott képeket utómunkázni, főleg ha többen használják?
Mennyire használnak kalibrált, nagy színhelyességű monitort/megjelenítőt?Katt és legyen egyből kép, amit fel lehet tenni ide-oda.
Nekem egyébként nincs gondom a pana színeivel, amatőr felhasználási szinten. Már, ha erre érted a rawozást. -
Zeze94
tag
válasz
MrChris #44177 üzenetére
Igen, ebben igazat kell adjak neked, én is furcsállottam a pénzbeli kikötést, lévén az alap DSLR-ek tényleg annyira fapadosak, hogy szálka áll az ujjamba közben. Kb annyi kompromisszumot kellene kötni velük, főleg az említett felhasználást illetően, hogy jóformán fényképezhetnék egy jóféle telefonnal is helyette, nem lennék sokkal beljebb vele(persze igen, mielőtt nekemesnétek, sarkítottam egy kicsit).
#44176 Tin_Shield: köszi szépen a gyors, segítőkész és részletekbe menő választ, azt hiszem a kis Pana mellett teszem le a voksom, amit említettél. Amennyire belelátok a témába, plusz az alapján, amit írtál, tényleg tudja, amire nekünk a diákkörön belül szükségünk van
Nagya21, atis78, Neck, Throme, nektek pedig nagyon szépen köszönöm a gyors, és segítőkész válaszokat! Újfent nem kellett csalódnom a Ph! fórumozó közösségében, azt hiszem többekközt ez is az, ami miatt ide járok még mindig
Persze, ha sikerül, akkor még elfutok Pozsonyba kipróbálni az említett gépeket, mert a puding próbája az evés, de na, megvan a favorit
Köszi szépen!
Üdv,
Seagal. -
mikrofon
veterán
válasz
MrChris #44189 üzenetére
Gondold már végig hogy mit jelent "shutter shock" és hogy mi okozza... és hogy ez összefügg-e az obival és a pana 14-140-nel... És hogy a kérdező milyen vázat mondott...
De köszi a megjegyzéseket biztos hasznos... és most éppen ide vonatkozik... És a kérdezőt segíti... Jah nem...És igen a pana 14-140 bizonyos vázakon kifejezetten NEM ajánlott. Nekem volt egy a pan gx8-on és az első használat után eladtam mert használhatatlan volt pont úgy mint ahogy MLaca is írja...
-
mellov
csendes tag
válasz
MrChris #44136 üzenetére
Igazából úgy vagyok vele hogy ha tud videót is a szerkezet akkor onnantól rosszul nem járhatok. Esetleg csinálhatnék vele teljesen amatőr szinten iskolai projektfeladatot. Tényleg nagyon amatőr vagyok. Már az is örömet okoz ha hd minőségű filmeket tudok vágogatni, stb.
. De ugye ez a filmes dolog csak kikacsintás, a lényeg továbbra is a fotózáson lenne.
Egyébként ma direkt bementem egy mediamarktba hogy megnézzem magamnak közelről is milyen egy d5300-as. Ott persze rögtön felfigyeltem egy d7200-ra is ami eléggé tetszett fogásra stb. Sajnos az nekem jelenleg megfizethetetlen szóval vissza is tettem a helyére.
-
p_adam
addikt
válasz
MrChris #44039 üzenetére
És akkor mivel adnád el az azt követő modellt? Ez egy olyan formula amihez közelíteni érdemes de csak minél lassabban és megfontoltan
A céges és felhasználói érdekek ilyen szempontból ritkán egyeznek, hifiből már biztos nem leszek jó felhasználó mert találtam valamit aminél jobb már soha nem fog kelleni -
p_adam
addikt
válasz
MrChris #44022 üzenetére
Igen, csak az a nagylátó hiány bizony sok helyen probléma lehet... A legtöbb újabb gépben már van memory recall a tárcsán, szóval csak egyszer kell erre beprogramozni.
Konkrétan egyébként ez az a konkrét mod a nagylátó gondra, ha valakit érdekel, szóval ez lenne a másik tippem a 200D mellé, de azért kompakthoz képest nem olyan olcsó az RX100IV (de a jobb AF meg egyéb funkciók miatt ez a verzió az ajánlott)
Update: de ahogy nézem, most ez is akciós a Black Friday keretében.
-
p_adam
addikt
válasz
MrChris #44019 üzenetére
Egy kapcsolóval működik, ami otthagyható egy adott állásban. Ugyanez tükör nélküli verzióban a Canonnal sokkal drágább és a kijelző sem hajtható ki oldalra (az utóbbi mondjuk rendkívül frusztráló a videós korlátozásokon felül, mindenben hagynak valami hátrányt) és a nagylátó is kellően olcsó hozzá. Ezek miatt nem véletlen hogy még mindig ez az egyik leggyakoribb választás.
Ha ide-oda ugrál az AF vagy csak szimplán a háttérre fókuszál, az szerintem sokkal idegesítőbb és amatőr. Persze, a finomhangolással biztos lehet rajta javítani egy kicsit (vagy aki nagyon ért hozzá, az tudja, hogy mikor hogyan kerülje meg ezt a problémát), de egy átlag felhasználónak a DPAF + oldalra kihajtható érintőkijelző sokkal hasznosabb a gyakorlatban.
Ez egy lyuk jelenleg, amit még egyik gyártó sem tömött be teljesen.
Kompakt gép is jó lehet erre, mondjuk a 24mm ekv. nem mindenre elég (esetleg egy spéci nagylátó konverterrel lehet megpróbálni megkerülni a dolgot) akkor meg maradnak a korábbi opciók.
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #43991 üzenetére
A G1 szenzorán nem marginális a 14-42 I. felbontás hátránya. Nyugodtan meg lehet azzal venni. A 14-45 egyértelműen jobb, de csak a 16-os szenzoron érzed. Egy kis ügyes élesítéssel a 16-os szenzoron is jól muzsikál a 14-42 I. Szerintem a két obival jó vétel a G1 ennyiért. Kezdő fotósnak ideális. Egy éven belül úgy is továbbad rajta. Így nem nagyon fog bukni.
-
p_adam
addikt
válasz
MrChris #43887 üzenetére
Kicsit mos a sarkokban a Sony szenzor miatt (Canon vázon jobb) de egyébként teljesen jó digi vázon is, szép képeket csinált, míg volt, filmen biztos az egyik legjobb 28-as.
-
WestBam
senior tag
válasz
MrChris #43837 üzenetére
A HDR fotózás régebben izgatott, mivel eszköz nem volt hozzá ezért akkoriban még 3db fotóból csináltam valami ős programmal.
Ellenben mostanában már minden telefonom tudja. De tudja egy fényképező is?
VAGY erre lenne jó a RAW formátum, hogy az elkészült akármilyen képből is tudjak HDR változatot készíteni? Erről régen olvastam, hogy ha van RAW akkor nem kell -1, 0 és +1 fényerővel fotózni, mert ezeket egyetlen fájlból megcsinálja a program. A program, ami photoshop és ami itthon nekem nincs, mivel ahhoz túl drága, ezért is használom a gmip-et.
Leírom mi a legnagyobb problémám: hobby oldal és bizony ezt csak szabadidőmben csinálom mint laikus. Ehhez nekem nincs felszerelésem, képzettségem és időm sem nagyon.
Akkor mondhatjuk bebuktam?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 1 / 2
- Autós kamerák
- ASUS routerek
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Milyen okostelefont vegyek?
- PlayStation 5
- Extrém tűrőképességgel reklámozza új tápkonnektorát az ASUS
- Konteó topic
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S21 Ultra , 12GB , 128 GB , Kártyafüggetlen
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- Zebra ZP505 EPL - Hőpapíros címkenyomtató
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest