- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz
muranyig #44683 üzenetére
AFS, elején egyszer fókuszálhattam. A folyamatos fókusz ki van kapcsolva. Valós élethelyzetben nekem ez a fókuszos dolog nem jelentett problémát, főképp kitobinál. Játszótéren nappal szűk a rekesz és több méterre van a gyerek kb minden éles. Persze szobában 25-össel tág rekeszen más a helyzet, egyszer fél méterre aztán háromra van a gyerek. Mivel tudom, hogy AFS ezért gombot nyomok és a maga tempójában fókuszál. Ami nem olyan gyors mint a Sonynál. Mostanában kezdtem használni az arcfelismerést videóhoz, szintén nem követőben, nem folyamatossan. Vegyes a tapasztalatom, valszeg nem lesz a barátom, mert elkapja a terület kijelölést.
-
MrChris
nagyúr
válasz
muranyig #44679 üzenetére
Ez jó kérdés, mert már nem emlékszem rá. Bár sok varia nincs, vagy stabi, vagy még e-stabi. Meg persze némi gyakorlás, mintha egy steadicamet szeretnél imitálni. Ha még rádobok a görkorisra egy Mercallit akkor már egész gimbalos lesz. Persze a 4k croppol, az e-stabi croppol és a Mercalli is, de azért még elég használható képterület marad.
80hun: A szoftverstabi ilyet nem tud 'kiszedni', évekig használtam a Meracllit és Warpot. Egyrészt keletkeznek nagyobb berezdülések amik benne maradnak, még IS-el is, másrészt a remegés miatt rollingol amit szintén nem lehet teljesen eltávolítani, harmadrészt a záridő függvényében elmosódnak a képkockák úgy mint fotónál, amivel végképp nem lehet mit kezdeni.
-
-
80hun
addikt
válasz
muranyig #44637 üzenetére
Hát igen a GX80-ban király a stabi videó alatt.
Emlékeim szerint nekem be volt kapcsolva az arcfelismerés is (vagy lehet ki).
AF-C-ben volt az biztos
Meg nekem nem volt ilyen gondom a fókusszal , oly 12-50-el videóztam ahogy kereszlányaim futnak körbe-körbe az anyjuk körül.
De már kicsit fakúltak a beállítások emlékei.
Meg én csak FHD-ben videóztam az biztos.
Esetleg még ha lehetett állítani a panán a az élőkép frissítési frekije maxon volt. -
Muerte68
addikt
válasz
muranyig #44629 üzenetére
[link]-inkább itt ,ez a topic arról szól milyen gépet vennél-vagy a mft-topicban(ahol láttam már feltetted ugyanezt)
Kár több topicban is ugyanazt kérdezni mivel általában majdnem ugyanazok szokták nézniSzerintem erre a Sony jobb lett volna-inkább valami gimbal-t vagy monopadot kelett volna használni a gyors követő fókusz jobb a fázisos fókuszú gépekben.
gyorsabb nem valószínű hogy bármitől is lenne -
Tin_Shield
őstag
válasz
muranyig #41278 üzenetére
Ha csak az átfogás kell, akkor a Nikon 18-105-nek nem nagyon lesz párja. Ez a DSLR-ek egyik legnagyobb előnye, hogy a nagyobb átfogású zoom objektívek kedvező árban elérhetők, a MILC gártók valamiért még kihagyják ezt a ziccert. A másik a 3rd party fényerős(ebb) zoomok.
A Sony 18-105, pedig ahogy már írták másik liga. Adhatná a Sony kitben is jóárasítva, de gondolom úgy vannak vele, hogy minek, enélkül is elég jól fogy.
A Pana 12-60-at érdemes megfontolni ha a váltás mellett döntesz. Nem fix fényerős és nem is belső zoomos, de nagyon jó átfogású jó rajzú objektív, az e-bay-en kitből bontva 90e körül szokott lenni. -
#31733248
törölt tag
válasz
muranyig #41278 üzenetére
Tudom, hogy sok a 200 ezer is, de annak az obinak a reális ára kb. 350 ezer lenne. Videóra tényleg alkalmasabb bármelyik rendszer bármelyik obijánál ebben az árkategóriában. Hidd el, nem véletlenül vezeti hosszú ideje már az összes gyártó összes MILC-obija közül ez az eladási listákat az Amazonon.
-
MrChris
nagyúr
válasz
muranyig #41273 üzenetére
Jaja, 4k-ban 25, esetleg ügyesen ntsc-re állítva 30p.
A zaj attól is függ mi a végcél. Nálam 1080p a megjelenítés ezért csak abban látom az eredményt. Ennek zaj szempontjából nagyon jót tesz az extra felbontás. Ha meg szűröd is Neatvideóval elég szép lesz a vége. Majd erről is készítek mintát.
Kíváncsi lennék melyik a legolcsóbb gimbal stabilizátor amit már érdemes venni 1.5kg-os cucchoz. Biztosan nem 100€, inkább 3-400 és ez az alja. -
#31733248
törölt tag
válasz
muranyig #41261 üzenetére
A 16-50-nel milyen videózásnál stabilitási problémáid voltak? Mert két dolog szokott lenni: nem tudsz vele úgy sétálni, hogy ne remegjen a kép. Ezen egy 100 eurós gimballal tudsz segíteni (a vázstabis GX80 is remeg, ha járni kezdesz vele, cserébe az autofókusza katasztrófa a Sony után). A másik a zoom gomb működtetése során fellépő rázkódás, ami tipikus felhasználói hiba (ha videózásnál eleve rajta tartod az ujjad, nincs ilyen hiba).
A megoldás egyrészt a gimbal, másrészt a 18-105mm f4 megvásárlása, aminek gyakorlatilag egyetlen gyártónál nincs vetélytársa. Belső, ráadásul hangtalan zoom és fókusz, jó átfogás, állandó fényerő, változtatható sebességű fókuszmotor stb...
Sigma 17-70 f/2,8-4 DC OS HSM Contemporaryt és Sigma 8-16-ot is használok MC-11-gyel, mindkettő nagyon jó optikai és építési minőséget jelent. De videózásra egyértelműen a natív 18-105 a legjobb.
-
csacsi77
senior tag
válasz
muranyig #41263 üzenetére
Nincs saját tapasztalatom, de azt mondják, hogy a Sigma MC 11 tud mindent. Stabilizátor jelet, AF-et, rekeszvezérlést visz át.
Ezzel a Sigma Canon végű objeketívjei teljes körűen működnek. Például 17-70 f/2,8-4 DC OS HSM Contemporary. Ezzel fényerőd is van valamelyest, az obi nagyon jó, marad stabid cserébe orrnehéz a cucc, mert az obin kívül még az adapter is ott van.
A mellékelt linken ki is próbálhatod a terméket, hiszen ott van a boltban, biztos engednek egy próbát. -
Tin_Shield
őstag
válasz
muranyig #41261 üzenetére
A 16-50 márpedig jó, majd jönnek a Sony-sok és megmondják neked
A stabilizált objektívek videózáskor messze nem olyan hatékonyak mint a Pana/Oly féle legújabb vázstabik.
Ha Panára váltanál elbukod a PDAF-et és a 24MP szenzort, helyette kapnál 4k videót és jó szenzorstabit, neked kell tudnod melyik ér többet.
Ha maradsz a Sonynál, beltérre az 50-es helyett jobb a 35 f1.8, van benne OSS, de hogy videó alatt mennyire hatékony azt nem tudom. A Sony 18-105 egy jó objektív, de nem kicsi, ellenben nagy és nehéz, főleg a 16-50-hez képest. Ki kell próbálni mennyire áll kézre az a6000-en. Esetleg a Sigma adapterezett megoldásait is megfontolhatod, ha nem is érik el mindenben a natív objektíveket, de állítólag vannak élhető kombinációk elfogadható áron.
Nikon DSLR-rel ha a fényképezés nem is, de a videózás elégé fatengelyes lesz az a6000 után -
rumos14
nagyúr
válasz
muranyig #35510 üzenetére
valamit nyersz, valamit vesztesz. a videó felbontása, részletessége jobb lesz, az AF már nem biztos. az A6000-ben lévő PDAF nagyon sokat segít amikor csak ilyen kisebb mozgások vannak, precízen és gyorsan beáll, míg a Pana vadászik ellőre-hátra. nem vészes, de látható. de ha mondjuk tájat, várost, statikus témát videózol, ott a részletesség lemossa a Sony-t. persze ha van min megjelenítened ezt a sok képpontot.
még azt is gondold végig, hogy melyik rendszeren milyen obik vannak. a Panán pl. nem lesz stabilizált megfizethető fixed (kézben tartott videóhoz nagyon jól jön) a 42/1.7-et leszámítva.
állóképekben pedig dinamika, magas iso, felbontás tekintetében a Sony A6000 lényegsen job. a G7 is jó, "elég jó", de az A6000 jobb. -
pandur99
aktív tag
válasz
muranyig #35499 üzenetére
Ismerem ezt a bizsergést
Én 2x cseréltem rendszert: Nikonról Fujira, Fujiról Olympusra, de úgy gondolom, ebből elég, itt a vég
Mind bukás volt anyagilag, ha nem is túl nagy, de bukás. Csak akkor cserélj, ha ebben a rendszerben nem kapod meg azt, amit szeretnél, és az újban igen. -
rumos14
nagyúr
válasz
muranyig #35180 üzenetére
ezen én is elgondolkodtam.a Pana G7 a 14-140-nel egy nagyon jó szett, jó áron.
ami miatt nem váltok (most):
- kisebb szenzor, gyengébb dinamika, gyengébb magas iso. én gyakran lövök 1600 körüli iso-val, raw-ban, és még mókolom is a képeket, itt gyengébb lesz a G7.
- gyengébb AF videóban (érdemes a cameralabs.com tesztvideóit megnézni)
- shutter shock veszélye állóképeknél
- kevés stabilizált fix van
- személy szerint nem tetszik a nagyobb méret, az oldalra hajló kijelző és a 4:3 képarány.ugyanakkor tudja a 4k-t, szabvány mikrofon bemenete van és érintőképernyős.
a posztfókusznak én gyakorlati értelmét nem látom, de ha leírsz egy szituációt,ahol szted jól jön, talán én is ráérzek.
-
konyi79
addikt
válasz
muranyig #34483 üzenetére
A6000 alkalmazással is csak fHD videót csinál, viszont time-lapse módban van lehetőséged menteni az állóképet (is, akár RAW), és abból külső programmal tudsz 4k TL videót összerakni. Viszont az alkalmazás max 999 képet enged.
Csináltam pár TL videót, kb 30k expónál tartok 2 év alatt. Ennyi értelemszerűen nem viseli meg. Viszont a garancia idő alatt ha megdöglik a zár, cserélik. amit ugye 5 évre is hosszabbíthatsz. Szóval emiatt én nem aggódnék. Persze attól függ, mennyire akarsz rákattanni a TL gyártásra. -
-
MrChris
nagyúr
válasz
muranyig #34038 üzenetére
G6-ot vettem, bár tkiller emlegeti a 4k-t, de akkor még kb sehol nem volt, most se általános, első fecskék vannak idén, G6 meg 2013 közepi. Szerintem még korai ezt kb alapnak várni, talán jövőre az új modellekben.
Nekem fotó mellett jó videó kellett, G5 nem tud full manuál videót, ez pedig nekem alap kívánalom volt, ha ez nem kell akkor a többi minimális, talán a teljes elektronikus zár és a focuspeaking hiányozna belőle.
-
-
kacsento1
senior tag
válasz
muranyig #32128 üzenetére
Cyclop 85mm F1.5 Vagy más néven Helios 40-2. Nekem ez az álmom, de előbb kellene hozzá egy olyan váz, amin van focus peaking és belenagyítás.
-
kacsento1
senior tag
válasz
muranyig #32119 üzenetére
Szia! Én Sony a200-al használok Beercan-t (70-210 F4), Mini Beercan-t (35-70 F4) ,és adapterrel Helios 44M-4-et. A Beercan valóban egy árához képest szinte verhetetlen obi (persze vannak hibái), ugyanúgy mint a Mini Beercan is, de azért ha 40-80ezer pluszt kéne ráköltenem, hogy használhassam a gépemen, akkor biztos alaposan meggondolnám. Annyi pénzért már szerintem lehet találni valami E-mountos optikát. Ha nekem lenne mondjuk 80e-m adapterre, akkor helyette vennék inkább egy Cyclop-ot, és onnantól a portré objektív kérdés megoldva egy életre. Főleg, hogy neked van a gépeden fókuszsegéd is. De hogy ne rugaszkodja el nagyon, a Helios 44M optikát én is ajánlanám, ha nem jön be, bukta nélkül továbbadhatod.
-
80hun
addikt
válasz
muranyig #32119 üzenetére
La-ea2 és La-ea4 adapterekkel van af és rekesz.
La-ea1 és La-ea3 adapterekkel van rekesz ,, af csak Sam és Ssm objektívekkel. De az se valami gyors de pontos.A nagybeercan elég neház darab , olcsó és jó de manuálba egy A6000-en nem ajánlanám.
A minolta af 50/1.7-et már inkább.De ha tele kell vedd meg a gyárit sel 55-210mm.
Szerintem ne adapterezgess ha még nem próbáltad. Ha ki akarod próbálni mint már említettem Helios 44 + M42-NEX adapter (3-4e). -
80hun
addikt
válasz
muranyig #32113 üzenetére
Portrézni nem a legjobb de elképzelhető csak közel kell menni nagyon.. Aps-c-re 50mm-től ajánlott a portréobjektív.
De ne félj a dn sigmáktól nagyon jó ár érték arányú obik 3év garival és még jól is rajzolnak.
Persze ha van miből vedd meg a Sony 50mm-esn OSS-t.
Megjött végre a 19mm-es sigma is és ahogy kell kenterbe veri a kitobit. akárcsak a 30mm-es :-)De akár szerzel egy Helios 44-2-t és egy adaptert kipróbálni (nem nagy összeg) lehet vele lőni jó is portrékat. :-)
Pár tesztképet itt találsz a sel 30mm f3.5 makróval amit fellraktam. Ezek minden utómunkától mentesek , ahogy a vázból kiesett a jpg.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
muranyig #32110 üzenetére
Makrózni alapból egyik sem jó, túl nagy a közelpont (~40-50 cm) / kicsi a nagyítás (~1:6-1:7). Kell eléjük valamilyen jobbfajta előtétlencse, vagy jelátvivős közgyűrűvel meg kell növelni a kihuzatot.
A portré gyutáv sok mindenre használható, de kültéri mindenesnek szerintem pont nem az igazi. Vedd meg a gépet és fotózz a kitobjektívvel minél többet, idővel kialakul hogy melyik gyutáv fekszik a legjobban, és ott érdemes keresni valami minőségi darabot. -
Tin_Shield
őstag
válasz
muranyig #32107 üzenetére
Ha kiindulópontot vesszük alapul (#32076) akkor minden szempontból jobban jársz a natív objektívvel. Annak ellenére hogy anno APS-C-n az ekv 75 mm-rel évek alatt sem sikerült barátságot kötni, én valószínűleg a Sony 50-est választanám. Normál objektívnek pedig inkább a Sigma 30-at. De szerencsére nincs ilyen dilemmám
Ha viszont csak próbálgatni szeretnéd a gyutávot, a dof játékot, portrézást stb. akkor jó megoldás az adapterezett objektív. Van manuális topik, ott kapsz tippeket mivel érdemes próbálkozni. -
80hun
addikt
válasz
muranyig #32107 üzenetére
Adapterezéssel csak a manuálokkal foglalkozz szerintem azok olcsók és az adpter se drága 3-4e ft.
FF-en más a helyzet,, la-ea4 adapter 100e. De vannak különlegessen jó minolták és sony obik amik még E bajonetre nem jelentek meg. Ezek helyetesíthetők vele, persze itt az adapter lesz a legolcsóbb mulatság. :-)
Nekem már megvan a sigma 19mm és 30mm, teljessen ok mindegyik. Már csak a 60mm hiányzik. meg visszasírom néha a sony sel 30mm-es macrót.
De egyébként milyen gyújtótávra fáj a fogad és mire akarod használni?
-
Tin_Shield
őstag
válasz
muranyig #32105 üzenetére
Attól függ milyen Minolta objektívet akarsz felcsavarni, a régi manuális (MC/MD/SR) üvegekhez és az újabb A objektívekhez másfajta adapter kell. Az A bajonettet vitte tovább a Sony.
Vannak jófajta régi objektívek, némelyiknek egészen kellemes, vagy éppen jellegzetes a rajza, de azért általánosságban sokkal jobban viselkednek a nagyfelbontású szenzorokra tervezett natív objektívek, legyen az gyári vagy 3rd party. -
jjeahh
nagyúr
válasz
muranyig #32084 üzenetére
Valszeg bármennyi megapixelen ütősebb a sigma, egyszerűen szinte hihetetlen, hogy elérhető ilyen képminőség ilyen áron. Persze a sony sem tűnik rossznak, de a sigma elképesztően jó. Ettől függetlenül még mindíg a sonyt választanám a +fényerő és a stabi miatt... csak kissé furának érzem az 50-es gyútávot aps-c-n, nem igazán értem miért erőltetik frissen fejlesztett croppos modern üvegeknél is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
muranyig #32076 üzenetére
Sony-ra én lehet inkább az 50-est venném, mert elvileg lassabb és életlenebb, de van stabi, ami főleg videónál nagyon hasznos tud lenni, én a sigmát videóra szinte csak állványról használom. A fókuszponthoz nem tudok hozzászólni, csak annyit, hogy olympus-on és panasonicon az összes fókuszpont műkszik vele normálisan, aztán sony-n nem tudom...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
muranyig #31985 üzenetére
Sehogy
... nincs olyan nagy gond a többi gép színeivel sem szerintem, de az oly meg fuji ebben verhetetlen. Szerintem nem csak jpeg-ben jók, hanem raw-ban is jobban néznek ki alapból a fujioly képek, a panasoncanikontax anyagokkal jóval többet kell utómunkázni. Persze ízlés kérdése is, meg vannak akik egyáltalán különbséget sem igazán látnak, nem mindenki lehet "vájtszemű"
Én oly-ról váltottam panára, az elején sokat nyafogtam mft topikban a színek miatt, de idővel meg(kényszer)szoktam a pana színeket is, mert cserébe olyan dolgokat nyújt, amiket hasonló árban egyik oly sem -
#31733248
törölt tag
válasz
muranyig #31987 üzenetére
(#31987) muranyig
Ezen én csodálkozom, de ha így van és ennyivel jobban tetszik, akkor azt kell megvenni.
(#31988) Ear001
"amit a feldolgozó elektronika, a JPEG motor csinál, azt ezzel nem kevered ki"
"Ugyanazt a színvilágot nyilván nem fogod megkapni (mivel gyártóként eltér a JPG-motor), de melegebbé és erősebb szaturációjúvá teheted a képeidet és így jobban hasonlíthat az Olyhoz."
Számodra ebben mi nem volt érthető?
-
-
ati3x
senior tag
válasz
muranyig #31980 üzenetére
Vegyé egy olyt, meg egy sonyt. ;-) Nekem egy em5 van, meg egy gm1. Az oly as oly, a pana, meg kicsi, könnyü, jobb videó. Bizonyos szempontból fejlettebb mint az em5: wifi,elektronyos zàr, time lapse, peaking. Màs dologban visszalépés: nincs keresö, vaku papucs, vakuszinkron, max 60sec zàridö. De a két gép tök jól kiegészítí egymàst. Màsrészt a milc vàzak elözö generàciós vàzait olcsóbban meg lehet kapni mint szinte alàrmelyik obit. Majdnem ki lehet küszöbölbi as obicserét, ha így nézzük. :-)
-
#31733248
törölt tag
válasz
muranyig #31970 üzenetére
Persze, a menüben van egy Egyéni gomb, itt 12 képmódból választhatsz és 7-7 fokozatban állíthatod ezeknél az élességet, a kontrasztot és a szaturációt. Néhány példa itt: https://flic.kr/s/aHsk9WBZMK
Ezekhez hasonló eredményekre lehet számítani. Ha azt akarod, az Olyéhoz hasonló meleg és túlszaturált színekkel dolgozhatsz.
Megváltoztató a fehéregyensúly is, akár ilyen módon is elérhető a meleg színvilág.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
muranyig #31970 üzenetére
Ez az örökös dilemma... vagy videó vagy eye candy színek, a kettőt együtt egy vázban nem kapod meg
Ha nagyon kell a videó vedd meg a sanyit sztem és raw-ozásról fog szólni az életed, ez van
Esetleg a sony mellé túrj egy régi 12mp olympust ha nagyon kellenek a szép színek, 20k körül mennek manapság...
-
MrChris
nagyúr
válasz
muranyig #31927 üzenetére
Mechanikai részeket, kártya/akku ajtó zsanér és retesz. Gombok, tárcsák nyomása, érzékenysége. Minden használati fáradás alku tárgya. Érzékelő mint a patyolat legyen, mattüveg már elbírhat pár porszemet. Egy hotpixel átnézés sem árt, ezt előzetesen egy raw kéréssel el lehet intézni.
A szoftverhez kötött működési rendellenesség csak szerencsével deríthető ki. Pl kikapcsolva is szívja az akksit, sorozatnál kifagy, néha hibásan írja ki a képet a kártyára... -
jaktib
tag
válasz
muranyig #31720 üzenetére
Szerintem teljesen jó lehet! Van hozzá vaku is.
Itt az elvárt igények a döntőek. Van aki egy negyvenezres kompakt géppel nagyon jól el van és boldog vele. Nem tudom elképzelni, hogy egy belépő MILC ne lenne elég egy kezdő amatőr számára. Mindennapi családi fotók készítésére. Nem hiszeb hogy egy gyereket ne lehetne egy ilyen géppel lefotózni. Nyilván jobb az említett két modell, de nem véletlen az árcédula rajta szolgáltatásban is többet nyújtanak. Megnéztem mindkettőt nagyon jók még kézbe fogni is. DE! Önmagában drágábbak mint az E-PL6 duplakittel. Ez szerintem olyan kérdés, hogy például: Egerbe akarok utazni Corsa jó lesz vagy inkább egy Audi? Mindkettő jó a célra csak valahogy mégis más de az már pénztárca függő és ugye az igények... -
Tin_Shield
őstag
válasz
muranyig #31720 üzenetére
Az E-PL6-ban gyakorlatilag ugyanaz a szenzor van az E-M10-ban csak AA szűrővel (a gyakorlatban ez marginális különbség, szvsz). A képstabilizátor, kezelhetőség, EVF stb. van jónéhány dolog amiben többet tud az E-M10, nem véletlenül drágább, szerencsére a képminőség nem tartozik ezek közé, az egyformán jó. Az a6000-ben jobb a szenzor, a video, és a követő AF mint az Olympusokban.
De a legfontosabb bármelyik gépet is választod: fényszegény környezetben a kitobjektív kevés lesz, valami fényerősebb cuccra (beltérre tipikusan enyhe nagylátószög, esetleg normál látószög), és lehet még rendszervakura is szükséged lesz. Ezek sehol sem olcsók, nézz utána, kalkuláld ezt is bele, és úgy válassz gépet (rendszert). -
#31733248
törölt tag
válasz
muranyig #31200 üzenetére
Egyáltalán nem lesz macerás, hiszen jóval rövidebb záridővel kell a gyerekeket fotózni, mint 1/45 másodperc (amit a 30mm-es obi megkívánna). Különben nem gyerek lesz a képen, csak egy folt.
Gyereket fotózni erősen jelenetfüggő, de ha kicsit is mozog, akkor 1/200 másodperc körüli, de ennél inkább gyorsabb záridő kell hozzá. A 30mm-es Sigma újan 51 ezer, használtan 30-35, rendszeresen van is ennyiért. A Sony 35mm f1.8 (egyébként nagyon jó!) obi ritkább (itthon) használtan, akkor 90-100 ezer körül kerül hirdetésbe. Ezt nem csak az ára miatt veszik kevesebben, hanem azért is, mert ilyen rövid objektívnél ritkán kell a legtöbb embernek a stabi, vagy a komolyabb fényerő. Pl. akkor jöhet jól, ha az éjszakai városról látképet akarsz készíteni és nincs nálad a váz rögzítésére szolgáló eszköz. De ebben az esetben is van lehetőséged a "Kézben tartott" opcióval fotózni, ekkor három képet készít a gép és ezeket fűzi össze egyetlen képpé, így csökkentve a zajt. Vaku meg van a gépben, de ha az ember picit is igényesebb, érdemes kioldót és külső vakut alkalmazni, hogy az egyebekről ne is beszéljek... :-) Viszont megéri, már egy vázra csatlakoztatott, plafonra villantó vaku is sokkal szebb képet ad, mint a beépített.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
muranyig #31200 üzenetére
A képstabi statikus témákhoz inkább jó, gyerekek fotózásában nem sokat fog segíteni. Beltérben a vaku nélküli fotózás nem megoldhatatlan, minél fényerősebb objektív kell hozzá, és akkora érzékenység, hogy kijöjjön legalább az 1/60s környéke, de inkább rövidebb záridő. A Sony APS-C szenzorok ISO emelhetőségével nincs gond, akinek kevés amit tud, az gyűjthet fullfrémre. Az objektívből E bajonettre f1.8-asok a legfényerősebbek, célszerű ezek valamelyikét megcélozni, az f2.8 néha kevés lehet. Az 50 f1.8 jó, de sokszor lesz szűk beltérben, a 35 f1.8 univerzálisabb látószög szerintem (van még a Zeiss 24 f1.8 is, csak hát az ára...). Szuper vázstabi ide vagy oda, a fényerős objektív az E-M10-nél is megkerülhetetlen, annyival könnyebb (vagy nehezebb
) a dolgod, hogy sokkal nagyobb a választék...
-
80hun
addikt
válasz
muranyig #31174 üzenetére
Mindkettő jó obi. Igen a fényerő miatt a Sony és van benne optikai stabilizátor is.
Csak kicsit drágább mint a sigma.A makrózáshoz makró objektív kell sajna , ezek nem azok.
Van a sonynak a Sel 30mm f3.5 makrója.
Nekem volt , sajnos nagyon közel kell menni a tárgyhoz makrózáskór 3-6cm-r, nekem ez volt nagy hátrány.
Azóta manuális makróm van Vivitar 90mm f2.8 Macro és Minolta Md 100mm f4 Macro Rokkor.Focus peekingel és belenagyítással jól használhatók a manuális objektívek..
Vegyél egy Nex-M42 adaptert kb 3500ft és egy gyakrorlóobit .Mondjuk egy Helios 44-2-t 4-5e ft.
És ha bejön a manuálozás akkor léphetsz felfelé a manuál obik közt , ha nem akkor el tudod adni és nem buksz nagyot. -
#40935168
törölt tag
válasz
muranyig #31104 üzenetére
Az 50-esüket mindig keverem az 55-ösükkel. Eredetileg a sima, olcsóbb 50-esre gondoltam, nem a 300-ezres 55-ösre. Szóval a natúr 50-esüket, amit 80hun említett, veheted és rekeszelve klassz lesz.
Az Oly 45-ös sem a világ vége, kb. f/4-5.6 körülre rekeszelve tudja azt élességben, amit az Oly 75mm 1.8-as töktágon, 1.8-on
De utóbbi egy legenda kb és mellesleg nemigen férsz be vele sok stúdióba egy egészalakoshoz, szóval használata inkább kültérre limitált, már ha egyáltalán. És ott is már kiabálni kell a modellnek, ha félalak-egészalak a cél.
-
#40935168
törölt tag
válasz
muranyig #31093 üzenetére
A kép ISO100, 45 mili 1.8, f/5.6, 1/125, stúdióvakuk. A rekeszelés a lényeg és a gyutáv, a6000 crop váz, sztem egy FE 55 1.8 ZA-val kb. szintén így 5.6 körülre rekeszelve gyönyörűt lőhetsz, ha ügyelsz a fényekre. Én a fullframe 50 ekvivalenset nem szeretem már portréra, pedig sokan használják, anno 90-es Tamron 2.8 makróval lőttem, aztán teszt 105 Sigma macro, most 45 mili Oly (90 ekv.) szóval én ebbe nőttem bele valahogy, de a6000-en egy ötvenes kiváló.
Az a6000 esetében az AA filterről nem tudok, az E-M10-ben nincs hálistennek. Meg nem árt, ha az a6000 kompatibilis a kioldókkal, amit használnál, de ezt majd vki más megmondja Neked. Ha standard, CaNikon által is használt vakupapucs (vagy ilyen üzemmódot tud), nyert ügy. Tudom, hogy Sony most tette rendbe a saját hülye vakupapucsait és közelít a "standardhoz", de ismeretem itt kb. ennyiben ki is merül.
-
#31733248
törölt tag
válasz
muranyig #30855 üzenetére
(#30855) muranyig
"A6000-re, illetve m10-re milyen utazó zoomot ajánlanátok, ami nem horribilis árkategóriájú, de legalább jó képminöséget, jó háttérmosást ad?"
Az említett 18-200-on kívül bátran ajánlható a 18-105mm F4 (SONY SEL-P18105G), kellemes darab és videóra is jól használható.
(#30856) HagaNRG
"A Sony A6000 fázis, az E-M10 kontrasztalapú AF-fel rendelkezik.
Csak maga ez a tény durván az A6000 javára billenti a mérleget, vagy két olyan gépről beszélünk, amik átlagon felül megállják a helyüket az AF terén, így nem kell emiatt aggódnom?"Mozgó témáknál nyilván jóval használhatóbb a Sony, lőhetsz vele olyan képeket is, amiket az Olyval nem tudsz. Nem tudom, az Olynál van-e ilyen, de az A6000-nél van lehetőség az arcok regisztrálására is, igy amikor több ember van a képen, a számodra kedves személyeket felismeri.
-
pandur99
aktív tag
válasz
muranyig #30855 üzenetére
Olympusra az m.Zuiko 14-150 használtan nem horribilis árú, 80e körül lehet kapni, és a minősége nagyon jó. A háttérmosás a gyengus fényerő miatt nem jellemző, de azért előcsalogatható, mert nyitva is elég éles, megfelelő távolságtartással kihozható belőle jó eredmény is. Mindenesetre nem egy portréobjektív. Arra fixet használj, pl. m.Zuiko 45/1,8, Sigma 60/2,8, vagy valamilyen régi manuálist adapterrel.
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
válasz
muranyig #30187 üzenetére
Picivel gyengébb optikailag a tesztekben a motoros EZ14-42, csak akkor válaszd ha kell ez a videós ficsőr egy videóban nem minőségi géphez. Ettől még jó a képminősége, csak mivel lehet közvetlen hasonlítani a 14-42/II-höz... innen ered a gyengébsége. Szerintem a 14-42/II-vel hozd el.
-
MrChris
nagyúr
válasz
muranyig #30172 üzenetére
Hát te jelentetted ki úgy hogy az előbb még azt se tudtad van e olyan hogy fé. Akik meg gyakorolják a dolgot jelzik, hogy nem ilyen egyértelmű mert rendszert veszel.
Szerintem érdemes benevezned az Olympus tedd próbára akciójába! És akkor lesz tapasztalatod, hogy tudnád e használni a m4/3 rendszert, ez nem kerül pénzbe, 1 hétig használhatod.
Sajnos a sonynál nincs ilyen, pedig ez a futkosó gyerkőc elég határterület, fényerős obu sem árt a fókuszrendszernek is jót tesz. -
MrChris
nagyúr
válasz
muranyig #30172 üzenetére
Hát te jelentetted ki úgy hogy az előbb még azt se tudtad van e olyan hogy fé. Akik meg gyakorolják a dolgot jelzik, hogy nem ilyen egyértelmű mert rendszert veszel.
Szerintem érdemes benevezned az Olympus tedd próbára akciójába! És akkor lesz tapasztalatod, hogy tudnád e használni a m4/3 rendszert, ez nem kerül pénzbe, 1 hétig használhatod.
Sajnos a sonynál nincs ilyen, pedig ez a futkosó gyerkőc elég határterület, fényerős obu sem árt a fókuszrendszernek is jót tesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Keresünk dokkolókat
- Bomba ár! Dell Inspiron 7400 - i7-1165G7 I 8GB I 512SSD I 14,5" 2K I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest