- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
Pécsen a 123asért ami csuklos busz reggelente tömve van 3évet küzdöttek.
Amit dizel mond az még ráadásul nem is extrem eset. Ormánáság, alföld egyes részein nem kicsi/kevés hely van ahol a munkanélküliség úgy 60-70%os, hogy 30-40% rokkantnyugdijas, vagy az önkorményzat foglalkoztatja jellemzően vmi teljesen értelmetle/értéket nem előállító dologra. Ezekről a helyekről nem lehet bejutni a városba autó nélkül dolgozni. Néhol betonut sincs. Anno volt Pécsen az elcoteq. Soksok embert foglalkoztatott fénykorában 3*annyit mint a most elkészült merci gyár. Amikor 3-4müszakra sor mellé minimálbérért már nem kapott Pécsen embert.... nem tudta leboxolni a Pannon volánnal, hogy menjen busz ormánságra mert onnan bejönnének az emberek boldogan ennyi pénzért is ennyire fos melót csinálni. Végül maga oldotta meg ezen emberek Pécsre való befuvarozását.
Kis folytatás: Az elctoeq azóta csődbe ment... az ormánságnak ahol az elcoteqes tapasztalat alapján az emberek jó része írni/olvasni se tud volt pár jó éve amikor jöttek a buszok és mehettek 4müszakba minimálbérért sor mellé melózni. Most újra az ~egész falu a ~28.000Fts keresetpotlón él.
Gebriel: Ha volt olyan amit írsz az már rég bebukta az autojat elvitte a bank. A nagy minimálbéres átlag sose volt ilyen mint amit irsz, most meg már főleg nem.
-
lajafix
addikt
a mácsa-kalocsa 8 kilóméterre 10 házra senki sem fog saját járatot, pláne naponta többször indítani, sőt megállni sem napi össz 1-2 utasért. másfél órát sem érdemes toporognia, még gyalog is hamarabb beérne, biciklivel meg pláne. a kiskunságban meg kötelesség gázzal járni, 20+ éve ott láttam először gázos járművet- (nem autót, pannóniából épített max 20km/h prüttyögő vett fel stopposként, egy totál beállt szalmaborerjesztő vezette... )
-
Rick4
félisten
Na nem üti vágja, kevés várossal 6.5 alatt tuti elvan. Mivel ebbe nem komoly cucc kell, megáll a beszerelés is 150 alatt, és egy pöccintés a pedálra, már gázzal jár, tehát kevés benzin is fog kelleni, de a 6.5 helyett lesz 7.5, max 8 liter. Debrecen meg az országban legolcsóbban lehet gázt tankolni. Ha üti vágja, és durván számolunk, vagy ha többet városozik, és benzinből 8-at benyelet vele, az most 3200Ft, ha 10-et eszik gázból, az most 2100Ft. Havi 2 ezernél megmarad 22 rugó. De ebbe szerintem jobb feketén berakni, az új szabályok miatt ha sorozatengedélyes lenne, akkor is újra kellene vizsgáztatni. A lovato minikit kb 30 ezer, a pótkeréktartály szeleppel 40, a csövek (réz, gumi, összesen) 10 ezres, szerelés 30 ezer, tankolónyílás, gázrózsa 6 ezer, pár bizbasz 4 ezer. 110-ből is kihozható. És majd a következő műszakin beiratja.
-
Rick4
félisten
Nem tudom, de itt vannak a jövő évre szóló csekkek, a sima összeg szerepel. Gondolom mert leszerződtünk júliusban, az éves díj meg fix. Ha módosítani akarják, akkor felmondhatóvá válik. Egy másik autómon se kötöttem újra, ott talán évi 3 ezres lett volna a megtakarítható, ott is ugyanolyan csekkeket küldenek.
-
-
Typhoon47
senior tag
egyetértek. röhejesek azok az extra felárak, ezt nem tagadom. de aki ezeket ennyiért teteti be az meg is érdemli vagy nem érdekli, ahogy te is mondtad. most az hogy mennyire prémium kocsi vagy nem a mondeo azt szerintem ne vitassuk, majd ha a fünfer-be fele annyira elférek mint a mondejó-ba akkor érdemes erről beszélgetnünk.
-
opeter87
senior tag
Igen mert 200 lóerő ide, automata váltó oda a 10 literes fogyasztás dízeltől nagyon sok, még ha csak városban is használjak az ember.
Én a legnagyobb dugóban sem tudok 9nél többet megetetni az enyémmel pedig dízel és automata. De ha nyomom neki és nincs dugó akkor a 8 is elérhetetlen
-
k.
őstag
Ezt nem tudtam-nem néztem utánna, és a srác sem mondott ilyesmit!-, szóval köszi
Mondjuk a sztori vége-konkrétan az vasvillával elkergetősé- úgy zárult, hogy odament egy másik faszi, az új rábeszélte őket, hogy adják vissza a kocsit, hogy meg is hívták egy disznóvágásra
-
-
Rick4
félisten
Nem, kb 1$-ral lenne drágább, mert olyan anyagból van, mint a többi, csak nincsen elgyengítve... Mondom még egyszer, az egyik ismerős 1.2 8v puntojában 210 ezret futott a szíj, és hibátlan, újonnan vette, 120-nál cserélte, és azóta nem bántotta, és természetesen a görgő is a régi. várja, hogy szakadjon végre, csak nem akar. Túl van spilázva a szíjcsere is, bár néhány típusnál életveszélyes móka kihagyni, ennél a modellnél nem gond.
-
dízelracer
őstag
Pont ebből akarnak tőkét kovácsolni, hogy kié volt. Sosem kéne ilyen autó. Mármint ilyen full full luxus bálna nem kéne soha. Se Audi, se bömi, se merga semmilyen. Jó mondjuk a D2 S8 egy élmény volt. Kézi váltóval, 360ló, quattro ment mint az állad. Állatkodni lehet vele de sajátnak az se kéne.
-
soldi3r
veterán
megkérdezhetem milyen volvo-d van? amikor kellene sehogy se tudok belefutni egy s60-asba
(#4414) LuckyL, az euroncap tényleg csak kiindulási pontnak jó, mert ugye Newton...
egy kis érdekesség, volvo s60 4 csillag, swift2 5 csillag, én valahogy mégis a volvoba ülnék szívesebben ütközéskor -
kisza25
félisten
én viszont keveset, 10-12ekm/év nekem 2szett 5-6évig kell szolgáljon
amúgy alpin 4 20eFt lett volna(ha lehetne kapni) az alpin3 meg 23eFt szóval az se biztos, hogy drágább,
conti 18eFt/db volt és adtak 2év garanciát rá -
kisza25
félisten
nem voltam itthon, szegény fatert palizták be 2008-as michlenekkel 80eFt-ért idén februárban (új volt, csak beragadt készleten)
ezt úgy is ki lehet védeni, hogy a legújabb típust kéred pl. Michelin alpin4, vagy continental ts830...
Motion_Blur: nekem a téli még rendben volt azt megkapta após, mert most kocsicsere történt és más méret kellett, de a nyári gumik azok 5év alatt úgy megkeményedtek, hogy teljesen elvesztették a tapadásukat(barum) -
h1n1_900
senior tag
-
Kickass
őstag
amig a parlamentben ulok 3/4-e hasznalja es nyilvanosan rohognek az ember kepebe ha rakerdez addig nem lesz illegalis, lehet konspiracio de lehet az se veletlen h a csabai gyerek nem kapott semmit (azon felul, hogy elvileg egyebkent is tamadhatatlan a dolog), mert ugye akkor felmereul a kerdes hogy honatyaink hogy jarhatnak ilyennel....
-
_NCT
addikt
Nem sajnos, a Skodák mindig is ilyenek voltak, kemény műanyag belül, zörög-morog-zizeg...Persze az újabbaknál ezeket enyhítették, de amit a korábbi HSZ-ben leírtak a kollégák, az mind úgy van. Mi is ezért váltottunk,mert hosszútávon megfájdult az ember feje a belső hangoktól, 1-1 családi utazás rendkívül kényelmetlenné vált.
Mellesleg még Mazda 6-on gondolkodom, egész jó kis felszereltségű autó.Van aki használ/használt ilyet? Sokan dícsérik
Audi szervizköltségei miatt nyeltem 1-2őt és meggondolom a vásárlást....
-
Bigemperor
senior tag
Köszi a hozzászólásokat, én is így gondolom. N-be,vagy D-be volt,nem volt erőltetve, egy lejtős részről is le kellett tolni, mivel ott bikázni sem lehetett volna. "Csak" akksi probléma volt, de ott és akkor nem volt jobb ötlet, persze ez nem volt túl jó és teljességgel használhatatlan
előre tolták, elvileg P fokozatban vszínű. nem is ment volna.annyira rövid ezen szakasz,hogy gond nem lehet,szerintem.üdv.
-
Balli
őstag
Köszi szépen. A szerlőhöz vitellel annyi a problémám, hogy pl a lenti linken lévő kocsi használtkereskedő árulja, ráadásul Baján van.. igy eleg korulmenyes lenne ezt megoldani. Ha mar a rendszamot megtudnam elore az is segitene, de nem hiszem hogy ezt megosztja velem... mindenesetre holnap megprobalom bekerni
-
Rick4
félisten
Magának a gáznak nincsen, le is tüdőzheted, a mellé adagolt merkaptánnak viszont elég szúrós szaga van, pont azért hogy érezd ha baj van. Azonban nem olyan egyszerű úgy összeszerelni, hogy bármilyen szagot is érezni lehessen, a tartály kifelé szellőzik, a motortérből nem jöhet be semmi, valójában nem fogja senki se tudni hogy gázos vagy benzines, jó beállításoknál vezetéskor sem lehet különbséget tenni.
-
Rick4
félisten
Azokkal nem gáz szempontból van baj, szerintem konstrukciós hibákkal van tele, pl lánccsörgés így:
[link]
És pl egy magyar, elsőtulajos verda 80 ezret ment, márkaszervizben 320-ért csinálták, ezt is méltányossági alapon. Én nem örülnék egy ilyennek, ahogy a dsg váltónak és a kéttömegű lendkeréknek sem...
Ezek mind szopórollerek...De a gáz majdnem mindenbe belerakható, rendszerfüggő a hibamentesség is.
-
Rick4
félisten
Ez a 200-as gáz is annyi, hogy szinte mindenhol ennél vagy kevesebbért lehet tankolni szerte Európában, épp most a rossz árfolyam miatt tart ugyanitt, a jövedéki adó pedig kb ugyanannyi, mint a németeknél. És itt nincsen az sem, mint az E85-nél, hogy lenne bármiféle jövedékiadó- kedvezmény, amit majd el lehet törölni. Szerintem nem bántják ezt, mint ahogy eddig se bántották, de ha lenne 260 is, taxisnál 10 liter benzin 4000Ft, 12 liter gáz 3120Ft, még mindig 25%-kal olcsóbb, 8 liter gázolaj alatt van a 100km ára.
-
Rick4
félisten
Én úgy tudom, most azért dinamikusan emelkedik ez a szám, de 1-2 éve még 100 ezer autó volt hivatalosan, most lehet 110 ezer? Az biztos, hogy maga a gáz mint eladható termék relatíve nagy beruházással jár, és a megtérülés csak az áron (a környékbeli kutakhoz képest) múlik, tehát 2x is meggondolja valaki, hogy mennyiért adja, lásd nálatok, mikor megnyitott a Diószegi úton a kiskút, és adta mindenki ára alatt, érdekes módon ott is rögtön lement. Most is 200 alatt van a gáz Debrecenben. Itt Szegeden is 200 alatt tankolok, és én tudok 10 kútról ahol van gáz. Mindenki figyeli a másikat, de emelni senki se tud, mert akkor nem ott tankolnak. Mindenhol hallani hülyeségeket, hogy majd a gázos kocsikat eladáskor műszakiztatni kell, de eddig egy ilyen se jött be. Itt nincsen már a beszerelésre kedvezmény (volt de megszűnt) nincsen súlyadó kedvezmény (volt de megszűnt) és van rajta mindenféle adó, ami akármilyen emelésnél is nyilván kevesebbet emelkedik, mint a 400 körüli többi üzemanyag. A benzin árának 60%-a körül van a max gázár, ennél följebb még sose ment. Ha emelik is, nagyobb fogyi esetén is sokat spórol, tehát a gázcucc akár 2 hónap alatt is visszajöhet.
-
nyogo83
senior tag
Tisztában vagyok vele, de akkor számolj utána:
Tegyük fel hogy 5 év/120.000 Km a csere periódus.
Megkímélt autó, ezért pl 5 évesen cseréli le mivel nem ment még 120k-t.
De mivel írja hogy 5e km-el ezelőtt volt benne cserélve, így kisakkozható hogy vagy a második 3 éves szíj lett lecserélve, vagy a harmadik... -
Rick4
félisten
Oké, valóban az illetékmenteséggel kevertem, de ettől még miféle próbautas benzint akarsz elszámolni, meg mire? Tied, vagy a cégé a kocsi, biztosítással, mindennel úgy hogy a cégautóadó is be van fizetve, vagy csak lopsz meg csalsz? Mert ezt nem vettük számba.
Mutass egy autókereskedőt, aki biztosítást köt a cég nevén lévő autóra. Nem a trükkök a lényegesek, hanem hogy mik a rád vonatkozó törvények...
-
Rick4
félisten
Na ez jó nagy hablaty, majdnem igaz minden sor..
Az autókereskedelmet felveheted bármikor, de ha nem főtevékenységnek veszed fel akkor sehol se vagy, egy évben ebből kell hogy származzon a bevétel 50-%-a, és akkor majd következő év elején lehet igényelni a P rendszámot.
Ha a cég megvesz egy autót, amivel kereskedni akar, tehát áruként teszi, akkor az ocsmányiroda 1500Ft-ért a cég nevére írja, de ekkor nincsen rajta biztosítás, (egy árura minek is?) és a törzskönyvet is pasziválják. Magyarán mondva egy métert se mehetsz vele, az üzemanyagköltségeket pedig ha már nem pontosan fogalmaztál, annyira korlátozottan lehet elszámolni, hogy egészen pontosan semennyire. Ha használni akarod, akkor meg cégautóadót fizetsz, biztosítást kötsz és mehetsz. De ez vagy- vagy összefüggés, nem pedig és- és...
Nem úgy megy ez, hogy Vérpisi kigondolja hogy ő majd holnaptól P-vel fog járni.....Egyébként nem baj, ha nem vagy képben a dologgal, csak írd a mondatok végére hogy talán, meg szerintem, meg esetleg, aztán hosszabb hozzászólásnál ezeket variálhatod is. Kár szétbaxni ezt a topicot fals infókkal...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest