Hirdetés
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
soldi3r
veterán
válasz
!Overdose! #5699 üzenetére
ott ennyi áfával, a kérdés, hogy megéri e 200km-t autózni érte
-
Zewa
senior tag
Félig OFF:
Ritkán nézek Tv-t de ma egy véletlen folytán véletlen oda keveredtem az Autóguru című műsorra.
Megörültem végre valami autós műsor de azt kell hogy mondjam a színvonal a békának a hátsó fele alatt van. Ez még az autómániánál is roszabb.
Műsorvezető srác kb. 3 szót ismer: "Te, gyerekek, eznagyonnagy"Nem kéne erőltetni de sebaj. majd a Totalcar vissza hozza a szakma becsületét.
-
opeter87
senior tag
válasz
!Overdose! #5694 üzenetére
Hát ilyen alapon még Székesfehérvár is közel van Budapesthez, meg Komárom is meg minden.
Vác igenis vidék és egy vidéki márkaszervízben is ilyen díjak vannak én csak ezt írtam. -
opeter87
senior tag
válasz
Dare2Live #5678 üzenetére
Én a Skoda Octaviamat elvittem vidéki (budapesti vagyok) szakszervízbe 30 ezres szervízre.
(vidék=Vác)
az óradíj 8.000 Ft + ÁFA és CSAK egész órát tudnak számolni.
92.000 Ft fizettemmúlt héten Octavia 75 ezres szervíz saját szerelőnél (olajat vittem, de azzal együtt számolva)
44.000 Ftszóval engem nem érdekel az Assistance, mert nem ér meg ennyit.
-
aphra2
senior tag
Picit nőnek a kerekek odaát
-
aphra2
senior tag
válasz
hobizoli #5684 üzenetére
Nem akartam konkrét tipus felsorolásba kezdeni, hogy melyik üt össze, és melyik nem, ...és igen az uno sem üt össze
Félig Off: Miért nem szeretik a szerelők , az óódi vezérlés cserét
.... csak nem azért mert még a kutyaf@szát is szét kell szedni ?
, a láncos óódi szintén zsír meló
-
-
aphra2
senior tag
" Túl van spilázva a szíjcsere is, bár néhány típusnál életveszélyes móka kihagyni, ennél a modellnél nem gond."
Nincs az túlspilázva, kevés olyan autó van, ahol a dugó nem tudja lefejelni a szelepet, a punto pont olyan , de a legtöbb autó nem , és az ügyfelek nem szeretik azt hallani , hogy
8-ból 4 , vagy 16-ból 8 szelep kuka, + a hengerfej móka.
Ráadásul van néhány tipus, ahol a gyár túl optimistán adta meg a csere intervallumot, és pl 120k helyett már picit hamarabb szakadt a szíj.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Dare2Live #5678 üzenetére
Aha, igen
Ezt reklamozta meloben egy emberke is ugy 10 eve, aztan amikor 3 darabban szedtek ki a Ford-jabol az allitolag 500k km-t kibiro lancot, akkor kicsit maskepp allt a szaja szele, a javitas ara miattMeg a VR6 juzerek is tudnanak meselni errol az 500k km-s lanc elettartamrol, 200k korul mar ugy meg van nyulva hogy feszito sem birja rendesen tartani
E30 318iS M42-s motorja detto
-
Rick4
félisten
Nem, kb 1$-ral lenne drágább, mert olyan anyagból van, mint a többi, csak nincsen elgyengítve... Mondom még egyszer, az egyik ismerős 1.2 8v puntojában 210 ezret futott a szíj, és hibátlan, újonnan vette, 120-nál cserélte, és azóta nem bántotta, és természetesen a görgő is a régi. várja, hogy szakadjon végre, csak nem akar. Túl van spilázva a szíjcsere is, bár néhány típusnál életveszélyes móka kihagyni, ennél a modellnél nem gond.
-
Tökmindegy
senior tag
válasz
Dare2Live #5678 üzenetére
Minden tiszteletem mellett ha te a fővárosban mutatsz egy márka szervizt
ahol munkadíjban 6000 hufnágelért kicserélik az általad említetteket akkor
Inkább nem is írom le mit tennékMondjuk azt is megnézném ,hogy a fékfolyadék és a hűtő folyadék mennyire lett kicserélve
No meg ez a 0.4-0.5 munkaóraEgy szakszerviz minimum a 3 órától indít. És meg se csinálják,mondjuk a sarki szaki sem jobb egy jottányit sem.
-
Dare2Live
félisten
válasz
opeter87 #5677 üzenetére
Ez pont mint a multkori MOL-benzines témakör. No offense de az se jött össze végül feladtam.
"Én nem hordom szakszervízbe, mert nem vagyok hajlandó kifizetni 6-7-8 ezer forint munkadíjat óránként. Így nincs assistance..."
Egy szíj/fékfolyadék/hütőfolyadék csere 0.4-0.5 munkaóra. 0.4-.05*6000Ft (vidék) = 2400-3000Ft. Ennyit fizettem az 1éves assistanceert és a cseréért. Ha levonjuk belölle a maszek árat ami ugyanugy 1500-2000Ft és én ezt mindenképp kifizetném mert én magamnak félnék megcsinálni egy szíj/fékfolyadék/hütőfolyadékcseét(hiába nézem meg youtuben és olvasom el haynes+hivatalos manualban). Mindent összevetve évi ~1500Ftba kerül az Assistance.
Ha te ezeket meg tudod csinálni magadnak akkor meg évi ~3000Ftbe. Na egyszer rohadj le 12év alatt olaszba/németbe már a trailer is jóval többe került, nemhogy a csereautó...
Rick4: Amúgy kitalálták már az 500.000km ~16évet bíró szíjat, sok autót szerelnek is vele. Úgy hívják azt a szíjat, hogy: LÁNC.
-
opeter87
senior tag
válasz
Dare2Live #5675 üzenetére
Én nem hordom szakszervízbe, mert nem vagyok hajlandó kifizetni 6-7-8 ezer forint munkadíjat óránként. Így nincs assistance... Így ott állnék az út szélen
Szerintem is direkt nem csinálnak jobb szíjjakat, mert akkor nem lenne alkatrész bevétel.
500k nagyon sok szerintem egy szíjnak. Lánc az más. -
Dare2Live
félisten
válasz
opeter87 #5673 üzenetére
Toyotanal van egy nagy előny erre a megállásra "olaszország" közepén. Ugye egyrészt nem áll meg
a másik, hogyha évente elviszed szakszervízbe akkor jár rá az assistance 1évig. Mindez ha jól emlékszem 12éves koráig lehet igénybevenni. És persze minden évben van vmi amit cserélni kell és nem olaj/légszürő. Én szépen be is osztottam egyik évben segédhajtószíj, másikban fékfolyadék, harmadikban hütőfolyadék, most kézifék állítás/szilent csere lesz...
Rick4: Azért 500.000km az baromi sok. Évi 30.000kmel is 17év. Amúgy lehet, kérdés milyen áron. Mi éri meg jobban 6év/105.000kmenként cserélni és kerül szereléssel együtt 10kba vagy 17év/500.000km és kerül 120Kba.
-
Rick4
félisten
-
opeter87
senior tag
válasz
Dare2Live #5670 üzenetére
A Hiace-nál is elő van írva a lánc ellenőrzés, de apám V6-os dízelét is ellenőrizni kellett 180k-nál, aztán 60k ként.
Persze saját autómban én is mindig cserélek minden szíjat, feszítőt, vízpumpát stb. időben.
Pl. mostani pdtdi is elmegy 120k-t a szíjjal, de én is meg a szerelő is azon a véleményen vagyunk, hogy 90k-nál csere kompletten, mert a szervizkönyv azt mondja, hogy 90k-nál ellenőrizni és ha olyan akkor csere. (persze szemre senki nem állapítja meg, hogy milyen az állapot)
-
-
Rick4
félisten
válasz
soldi3r #5663 üzenetére
Annak kerül sokba, aki a vásárláskor ezeket a lehetőségeket nem is veszi számba, hogy mi történik, ha ez- az beköszön, és az mennyibe fog kerülni. Én konkrétan a 8 szelepes Punto-ról beszéltem, ha látod, oda is van írva az elejére, ott helytálló amit írtam, pl pont ezért nem vettem a 16 szelepes motort, pont ezért nem vettem olyat amiben légtömegmérő, meg ilyen csillióért cserélhető vackok vannak. Aki megvette, és megtörtént vele, az meg úgy járt..
-
opeter87
senior tag
válasz
Tökmindegy #5667 üzenetére
Jelzem van egy 1977-es évjáratú w123 220D Mercim, szóval tudom mennyire jó autó
Ha a bazi nagy aksi fel van töltve mindig pöccre indul
-
Tökmindegy
senior tag
-
opeter87
senior tag
válasz
!Overdose! #5665 üzenetére
Nem abból indultam ki, hogy egy 10 éves dízelben 80k van, mert tudom, hogy több van sokkal
Csak annyit akartam mondani, hogy örök életű műszaki megoldás nincs. A 300k-t egy átlag magyar autós 20 év alatt tesz meg, magyarul örök életű -
soldi3r
veterán
ez az "úgy se tud összeforogni" néha elég sokba kerül
nemrég találkoztam olyannal, aminél még a bütyköstengely is kettétört (xsara)
nem sokkal drágább a lánc sem és kevesebb megforgottal, szakadtal találkozni
az enyémhez 26 a szíjszett, és 40 lenne ha láncos lenne, nem számottevő a különbség -
m3tr0
őstag
válasz
AMD Power #5652 üzenetére
"Apróbb hibákat a párásodó lámpaburák, a kiült ülések és a gyakorta kiégő, nehezen hozzáférhető izzók jelenthetnek. Az üzemanyag-szivattyú meghibásodása szintén gyakori probléma, valamint Punto típushiba a pontatlan üzemanyagszint-jelző."
Ez azért érdekes, mert nálam pl. egyik sem jelentkezett még(sőt), bár túl vagyok a 185 ezer km-en, de pl. a generátor gyártási hibáját nem említik...érdekes cikk.
-
VR6-Fan
veterán
-
Rick4
félisten
válasz
Szplöttyy #5658 üzenetére
Az lehet, hogy felétek nem gyakori, nekem azonban szinte az összes ismerősöm ilyennel vagy még nagyobb motorokkal szerelt kocsiban ül, van akinek 3-4 is van. Nekik annyira nem felemelő, hogy láncos a motor...
A vezérműszíj egyébként más néven fogasszíj, ott a fogak adják meg a pontosságot. Ilyen V profilú vezérmű szíjat én még nem láttam. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Szplöttyy #5656 üzenetére
Az a baj lanccal, hogy sokmindenki azt hiszi tevesen, orokeletu, aztan nem, es akkor ugyanaz a szitu van, mint a szijszakdasnal, ha interferalo fele a motor, akkor a hengerfej mehet is a levesbe.
A szijat meg normalis ember km futas utan csereli es kesz. Aztan nezd csak meg mennyi egy lanc szett vagy egy szij szett, ha kene -
Szplöttyy
senior tag
Azért egy ~15éves 4literes V8as motor nem túl gyakori. De mondjuk 1.2-1.6köbcenti között, tényleg inkább a lánc, mert ezek az autók nagy része 200ezret se fog futni soha.
Ha már itt vagyunk, olyan dolgot láttam, hogy el sem hittem! Amiket eddig láttam vezérműszíjjak, azok mind relatív szélesek, és bordázottak voltak. Haver citroenjében a vezérműszíj, egy egyszerű ék alakú "ékszíj". Létezik, hogy ez komolyan gondolták? Nem is értem, hogy hogy lehet így pontos a vezérlés... Vagy ez valami utólagos gány?
-
Rick4
félisten
válasz
Szplöttyy #5656 üzenetére
Biztosan kivétel vagyok, mert a lánc 1 másodpercig se csörgött. Kérdezz majd meg 4.0 SOHC explorereseket, milyen dolog a lánc, 200 ezrenként cserés, ki kell venni a motort, és 200 a munkadíj, 4 lánc van benne.. Szóval nem mindenáron az a tuti, de tény, alapesetben tovább bírja. De van olyan lánc ami 60-nál már cserés...
-
Szplöttyy
senior tag
Nem tudom mit vagyok kiakadva a gyorsítás közbeni pillanatnyi fogyasztás értékektől... Feltünt, hogy igazából felesleges értékek?! E36 316i is minden gázsimítás kiakasztja a mutatót... De még az 1.9DCi laguna is ír olyankor 35-40litereket, az 1.5DCi Clio meg 25-öt... De lényeges értékek ezek? Nem tudom miért lovagoltok ezen most.
(#5655) Rick4A te eseted egyedi kivétel nem? Mert nekem, eddig mindig a láncot hozták fel "megbízhatóbbnak" mert a szíj max nyekereg(vagy nem) és előjel nélkül szakad, a lánc, meg elvileg hosszasan csörömpöl, mire megadja magát. Egyiket sem tapasztaltam még meg(klíma-szervó-vízpumpa szíj lehullásokat csak) így nem tudok nyilatkozni, ezt hallottam, több helyről is, és érdekelne, az igazság.
-
AMD Power
titán
Rizikós a használt olasz, francia autó?
Peugeot? Renault? Fiat?Nálam ezek közül a Clio lenne a nyerő...
-
Rick4
félisten
válasz
soldi3r #5647 üzenetére
Ismerek olyat akinek első autója egy 8V-s Punto, a második szíj van fent, a második eddig a 120-tól a 330-ig 210-et ment. Mivel nem történik semmi ha szakad, gondolta, kipróbálja, mennyit bír. Már majdnem a gyári ajánlás duplájánál jár vele. Ha mégis cserélni akarod, a komplett cucc kemény 26 ezres. A lánc mennyi?
-
válasz
Mr.Grincs #5628 üzenetére
van aki meg azt nem érti, hogy ez így baromság
nem arra terveznek, hogy egy idő után tönkremenjen, hanem arra, hogy egy adott időt garantáltan kibírjon
tipikus ostoba összeesküvés elmélet ez a film, kb 5 percet néztem meg belőle, de elég is voltgonosz emberek öltönyben titkos találkozót ülnek genfben
hehe, miért nem zsidózunk akkor már egyből
a zsidók miatt ég ki hamar a villanykörte -
hobizoli
nagyúr
-
opeter87
senior tag
válasz
Vesztor87 #5632 üzenetére
Egy barátomnak volt, asszem olyan 40k környékén vette és olyan 130k környékén adta el (csak céges kocsi miatt és a családban maradt - ez azért sokat elmond)
1.2 16V 80le jól ment kb mint az én előző autóm (VW Polo 1.4 16V 75le)
az 1.2 láncos motor, de a láncnak előjött a hangja olyan 110k környékén és akkor utána nem sokkal cserélte.
Egyébként faék egyszerű és megbízható. A belseje nagyon jó állapotban volt és nem költött rá soha pluszban. -
Vesztor87
senior tag
Vagy esetleg a Lacetti? Azt pl olcsón adják:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/chevrolet/lacetti/chevrolet_lacetti_1.6_16v_elite_vezetett_szervizkonyv_74_000-5332668A Punto olasz, és a belseje nekem nem jön be
Ültem benne, kollega veszprémből hozott vissza pestre, nekem nem jött be
-
Vesztor87
senior tag
A Corsa C szerintetek milyen kocsi? Nem tűnik túl nagynak, ellenben az 1,2 és 1,4 80-90 lovas talán a normál közlekedéshez elég, mennyire megbízható, és mennyire éri meg a pénzt?
-
SZATA
senior tag
válasz
Bigemperor #5626 üzenetére
Pont most linkelték egy másik topikban itt a Ph-n.
A Tervezett Elavulás története -
Bigemperor
senior tag
válasz
Napfénysüti #5625 üzenetére
Úgy tűnik minél inkább felgyorsul a világunk, annál kevésbé lesz fontos minőségi dolgot gyártani. Szépen nézne ki, ha egy autó, tartós fogyasztási cikk 10-15-20 évet kibírna, mint ezelőtt 30-40 évvel.Persze valamiből fenn kell tartani a gyárakat és az azokat kiszolgálókat.No comment...
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Bigemperor #5608 üzenetére
Mostanában sajna olvastam a 8gen Civicről tulajoktól pár idegesítő hibát (nem ezt amit te írtál ez lehet tényleg relé csak). Mit ne mondjak nem is vennék azok alapján jó szívvel, nekem marad a jó öreg 14 éves 6gen. Azt legalább még összerakták a kis japók.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Bigemperor #5620 üzenetére
A rele nem biztos, hogy biztositek tablaban van vagy a kozeleben... valszeg azert az a neve, hogy biztositek tabla, mert biztositekok vannak benne es a rele lehet tok mashol is. Akar pl a utascellan kivul is es csak azert nem hallod
-
VR6-Fan
veterán
válasz
dízelracer #5622 üzenetére
pagani zondából vagy S1-ből mennyi is
?
-
lorcsi
veterán
néha azért elviszik kipókjhálósítani a motorját ?
-
Vesztor87
senior tag
válasz
Bigemperor #5598 üzenetére
Suzuki Ignisnél rémlik hogy hallottam folyamatos törlésnél (akkor maxon ment, olyan esőben hogy 30-al tudtunk lejönni a mátrából)... ez megmaradt
-
aphra2
senior tag
válasz
Bigemperor #5611 üzenetére
Lehet , hogy a yaris relé halkabb volt , nálam is kattan mindkét kocsinál, ez nem hiba.
-
soldi3r
veterán
válasz
Bigemperor #5611 üzenetére
én sem hallom a bömösben, a biztitábla a motortérben van
-
VR6-Fan
veterán
relék kattognak jééééééééé :-)
-
opeter87
senior tag
válasz
Bigemperor #5608 üzenetére
Tudom, hogy az a saját autóm egy Octavia és ott is hallom.
Eddig azt hittem hülye vagyok és nem is mertem megkérdezni senkit.
De most, hogy te is írtad, így már megnyugodtam, hogy nem én vagyok a hülye.Előző autómban egy VW Polo 7évig volt nálam (nálunk) folyamatosan hallottam a hangot, ha nem ment a rádió és figyeltem rá. De nem volt semmi baja az ablaktörlőnek soha, szóval nem foglalkoztam vele.
Tudom ez téged nem vigasztal -
Bigemperor
senior tag
válasz
opeter87 #5605 üzenetére
Azért az szégyen és gyalázat, hogy egy újonnan közel 6 milliós gépben (most is 3,5milla) egy ilyen filléres dolog így el van b@szva! Megmondom nem olyan régen érzékeltem, mikor csend volt az utastérben, semmi nem szólt. Halk ugyan, de ilyenkor az ember füle arra van kihegyezve.
-
AMD Power
titán
Nesze neked válság....
Nem pihenhetnek a prémium márkák dolgozói
Az Audinál is maximálisan le vannak kötve a kapacitások, a társaság szóvivője szerint a márka értékesítése rekordot fog dönteni az idén, meg fogja haladni az 1,3 millió darabot.
-
opeter87
senior tag
válasz
Bigemperor #5600 üzenetére
Én csak Skodában és VWban hallottam, de ezek szerint a Honda és a Ford is ilyen.
Akkor ez normális
-
soldi3r
veterán
válasz
Bigemperor #5602 üzenetére
focuson meg a clion eléggé hallható
általában a biztosítéktáblát kell megtalálni, de az új is kattogni fog -
soldi3r
veterán
válasz
Bigemperor #5598 üzenetére
relé? ford?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy topik
- OTP Bank topic
- Metal topik
- Formula-1
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Milyen notebookot vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Honor Magic V2 - origami
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A14 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M Ryzen 5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Corsair 650W
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest