- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iOS alkalmazások
- Digitális detox a Nokiától
- Yettel topik
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
SZATA
senior tag
Hi!
Szerintem nem vagyok egy súlycsoportban az itteni topiclakókkal, de mivel elég otthonosan mozgok a PH!-n gondoltam felteszem itt a kérdésem.
Leginkább koca autósnak mondanám magam. Habár régóta van jogsim, csak 1-2 éve használom aktívan, (de inkább óvatosan ). Évi max. 5000 km-t megyek, főként városban, munkába járni, nagyrészt egyedül.
Nem igazán értek az autókhoz, nincs tapasztalatom a használtautó vásárlásban és a környezetemben lévőknek sem. A jelenlegit is úgy "örököltem". Szerencsére műszaki dolgokban van aki segít.Szóval adott egy '91-es VW Golf II 1.6 benzines gép, amit le szeretnék cserélni, mert 9-10l körül fogyaszt, elektromos nyűgjei, bizonytalanságai vannak, több mint 250e km van benne, esztétikailag kihívásokkal küszködik (a JH ajtó sztem régebben javítva lett és arról mállik le egy réteg festék/lakk, rozsda a kerékjáratnál és küszöbnél) és sokat kellene rá költeni, h még továbbiakban is megfelelő állapotban maradjon (gumik, első féktárcsák, lengéscsillapító, kormányműben vmi., első lengőkar hátsó szilentek, toronycsapágyak).
Amilyet szeretnék: 15 éves körüli, de inkább fiatalabb, max 1.5-ös, ferdehátú kis (városi) autó, kis fogyasztással és fenntartással, ami még ki is néz valahogy. A nagyon max ár az 500e Ft. Amiket eddig nézegettem a hasznaltauto.hu-n az a Saxo, Bravo/a, Punto, Clio, Twingo, Astra Corsa, 1/2/306, Fiesta, stb. Nem ragaszkodok ezekhez ha van jobb tipp. Azért férjek bele (184cm/100kg)
Az a félelmem az egésszel kapcsolatban, h megveszek egy autót egy kereskedésből és esetleg átvernek mert lopott, vagy több részből összerakott, vagy később derül fény a valós állapotára, „rejtett” hibájára. Esetleg megúszom az előbbieket, de az egész egy rossz konstrukció / évjárat / motor / modell aminél sok hiba előjön vagy mondjuk minden rendben vele, de 1.4-es létére 10l-t fogyaszt.
Milyen tanácsokat tudnátok adni az egész vásárlással, a konkrét autó típussal kapcsolatban, mit csináljak? Tudom, adjam el és járjak BKV-vel :-)
Köszi, és bocs, h ilyen hosszúra nyúltam. -
SZATA
senior tag
válasz sosperecek18 #110 üzenetére
Az a bajom az Opelekkel, h jóval többe kerülnek mint a versenytársak, és nem tudom, h tudnak e annyival többet. Cáfolj meg, de azt olvastam pl. az Astráról, h az "újabb" motorok eszik az olajat, a kasztni pedig erősen rozsdásodik. Milyen motorral és évjáratot ajánlanál?
(#109) mokus1:
Az 1,2-es is jó belőle, vagy igaz amit olvastam, h "többet fogyaszt, és zajosabb"? 1,2-es 16V-t meg nem nagyon lehet kapni.Szerintetek a Golfomat mennyiért lehetne eladni? A hibák amiket írtam, úgy értettem, h még elmegy, de számítani kell a cseréjére.
-
SZATA
senior tag
válasz neduddki #128 üzenetére
Hasonló dolgok jöttek ki mint amiket mokus1 írt a (#129)-ben
Seicento (már ha beleférek (184/100)); Punto2, de akár az 1-es is; Twingo; Ka; Clio2 de akár az 1-es is; Fabia; Corsa
Az autónavigátoron az ilyen korú és kategóriájú Peugeot-okról nem sok jót írnak, egyetértetek?
(#154) Rick4: A Punto2-nél vásárlás után ajánlott egy kuplung csere alapból? Vásárlás után milyen "kötelező" szervizt illik általában (nem csak P2) elvégezni? Olaj + szűrők? Tudjátok, írtam, h koca autós vagyok
Érdemes megvenni akár egy olyan autót is amiből ismeretlen helyről folyik az olaj, persze ha az ára jó?[ Szerkesztve ]
-
-
SZATA
senior tag
HI!
Mi a véleményetek a Dallas üzemanyagkutakról, főleg minőség tekintetében?
Én a Zay utcainál tankolok benzint kb. fél éve, de sztem a MOL-t is veri. Árban mindenképp
Ma 390,9-ért sikerült. -
SZATA
senior tag
Matrica káosz
Hátha valakit érint! -
SZATA
senior tag
válasz Bigemperor #5626 üzenetére
Pont most linkelték egy másik topikban itt a Ph-n.
A Tervezett Elavulás története -
SZATA
senior tag
Erről tudnál vmit linkelni? Miért, mennyit, mi alapján kell fizetni?
Jól értem, arra gondolsz, hogy a kW-onkénti "átírási díj"on felül kell még pengetni?
KöszMod:
Találtam vmit közben. Ezt az eladónak kellene fizetni "ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó évi 600.000 Ft-ot meg haladó bevétel" címén?Ha ez így igaz, akkor könnyebb lesz alkudni ezen az ársávon
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Hi! Egyszer mar kertem segitseget autovasarlashoz. Sajnos azota sem jutottam dulore.
Ti tobbnyire a Puntot javasoltatok. Akkor meg 400eFt korul volt a hatar, azota ez egyre feljebb ment. El is kezdtem Punto2-ket nezni, de sajnos ket gond adodott vele. Kiprobaltam, es a gazpedalnal nem fer el a labam, (46-os és szeles) neha beleakad a fekbe. Hallottam, hogy ez esetleg mas kisautonal is gond lehet. A masik pedig, hogy a csaladban le akarnak beszelni a Puntorol. Ez ellen pedig nem tudok védekezni, mert nem értek hozzá, nincs tapasztalatom, csak amit a forumokban olvasok, az az infom van. Neki nagyobb tapasztalata van, es a haverja pont egy Stiloval szív. Azért nem mondtam le róla teljesen, mert egyre jobban tetszik.Szóval az új arhatar 600, max.700eFt, az utóbbi csak ha tényleg megéri. A többi maradt: évi 5000km, foleg városban, foleg egyedül, legyen kis fogyasztasu, megbízható, olcsón fenntartható.
Erre mit javasolnatok? Gondolkodtam Fabiaban, Tigraban, Fiestaban, Focusban, vagy valamilyen kis franciaban, stb., de minddel az a baj, nem tudom műszakilag mennyire jó, melyik motorral lenne érdemes.
Köszi elore is!
-
SZATA
senior tag
Persze vannak keveset futott fiatal autók, de én olyat keresek ami belefér a keretbe. Méghozzá optimálisan, – ahogy írtad is – nem az alja, hanem minimum a közepe.
Az a baj, h mivel nem értek eléggé hozzá, nem tudom megállapítani, melyik gép van kiglancolva és túlárazva és melyik ami tényleg jobb állapotban van, azért kérnek érte többet. Egy szerelő, akihez elviszem átvizsgálni vételkor, az talán kiszúrja, de ahhoz már egy konkrét egyedet ki kell választani.Valóban, 184cm vagyok. A Punto ülése nem tűnt rossznak azalatt a rövid idő alatt, csak azok a fránya pedálok.
A Poloval az a gondom, hogy szerintem kicsit túlárazott, másból fiatalabbat kapok hasonló árért.
Sokkal nem lettem okosabb ezektől a hsz-októl. Tudom, nekem kell dönteni és kiválasztani, csak fosok, nem értek hozzá és annyi negatív példát lehet hallani, olvasni.
(#7110) ati012: Ki fogom próbálni még egyszer, nem voltak ideálisak a körülmények.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Hi! Mit gondoltok a Peugeot 206 ról? Érdemes lehet megvenni egy 10-12 éves példányt?
Városban használnám, egyedül, nem sokat.
1.1 vagy 1.4-es benzines motorral nézegessek inkább? Az első nem túl gyenge? Mennyit fogyaszt egy ilyen a városban?
600.000-ért már egész szépeket lehet kapni. -
SZATA
senior tag
Szerintetek milyen motorral érdemes Clio II-t venni? Elsősorban az autó kora miatt (10+ év körül nézegetek) benzinesre gondoltam. Rosszul hiszem, hogy az 1.4-es beszipkázza akár a 8 litert városban?
Nekem, mint tapasztalatlan használtautó-vásárlónak van félnivalóm a külföldről behozott modellektől? A frissen, eladásra importált, vagy a régebben behozott autókról is beszélhetünk, ahol csak a regmatricából és az újabb rendszámból látszik a dolog, mert nincs benne a leírásban.
Mind műszaki, mind jogi és átíratási kérdésekre gondolok. -
SZATA
senior tag
Újabb Clio-s kérés kérdés!
RENAULT CLIO 1.2 16V Expression – Erről mi a véleményetek?
Ma megnéztem és tetszett. Szép külső, belső, jó kerekek – bár én ellennék a gyárival is – és jól is ment. Fel van polírozva.
700e-re le lehetne alkudni téli kerék garnitúrával. Majd átnézek a Renault topikba is. -
SZATA
senior tag
Adásvételkor meg kell kapnom a törzskönyvet is? Azt olvastam, h az is kell az átiratáshoz, de az eladó szerint azt neki kell leadnia. Mondjuk ő sem ért hozzá.
Élesedik a Clio biznisz. Ma át lett nézetve és átment a teszten. -
SZATA
senior tag
A vagyonszerzési illetéket kinek, mikor, hol kell fizetnem? Az átírás után az önkormányzathoz is kell mennem az adó miatt, vagy azt elintézik központilag?
-
SZATA
senior tag
válasz bitpork #10297 üzenetére
Akkor nekem mázlim volt, bár nem úgy nézett ki az autó, mintha komolyabb gond lehetne vele. Az Autóklubban átvizsgáltattam és minden rendben volt, még a rétegvastagság is minden hol a gyári.
Ma én is megkötöttem a kötelezőt. Kinéztem a neten melyik a legjobb és annak az irodájába mentem személyesen. Holnap szerződéskötés
Nordik: Melyik lett a kiszemelt autó?
-
SZATA
senior tag
Megvettem a fehér Clio II-t és már a nevemen is van!
Nagyon flottul zajlott minden, főleg, hogy az első autóvásárlásom volt.
Hétfőn felhívtam; kedden megnéztem; szerdán átvizsgáltattam, csütörtökön KGFB kötés és eredetvizsgálat; pénteken szerződéskötés, fizetés; szombaton (ma) átíratás, parkolási engedély intézés.Közérdekű közlemény: Az autóklubnál is van (a IV. kerületiben legalább is) okmányiroda, ahol az autóval, jogsival kapcsolatos ügyeket lehet intézni. Ma reggel 8-kor első voltam, 15 perc alatt végeztem.
Az autóban van gyári riasztó, de mivel utcán áll, kellene bele még vmi. Váltózárra gondoltam. Mi a véleményetek róla? Tudtok ajánlani egy olyan helyet ahol jókat, megbízhatókat árulnak megfizethető áron és még szépen be is szerelik. Egy konkrét preferált márka, típus is jöhet.
-
SZATA
senior tag
Nagyon tetszik, mindenki megcsodálja, ma még az utcán is megszólítottak, h mennyit fogyaszt. Ha valaki, akkor én nagyon fáztam ettől az autóvásárlástól, mert nem értek hozzá. Aztán végül is jól sikerült, de ez igazából csak pár hónap múlva derül ki.
Az autó szinte gyári állapotban van. Belül is a 3 évvel fiatalabb Thalia-nkhoz képest is jobb állapotú, pedig abban sincs sok km. Tetszik, h sok pakolóhely van benne az autó méreteihez és az ráncfelvarrás előtti verzióhoz képest, meg hát vágytam már egy kis elektronizációra a full manuál Golf után – ablak, tükör, kp. zár. Jól megy, pörgős, de majd kíváncsi vagyok hétfőn munkába menet-jövet a hegyet hogy bírja (Kapy út), mégis csak 1.2-es. A fényezése is nagyon szép, már megbarátkoztam vele, h fehér, az alufelni is sokat dob rajta, egyből kiugrik a fehér autók tömegéből.
Te mit, milyet vennél?
AMD Power: Köszi, neked is Clio-d van? Milyen kormányzárra gondolsz? Az esernyő, vagy a teljes kormányt lefedőre, esetleg balta? Esernyős volt itthon, azt ráraktam.
Nem gáz megbontani, buherálni egy mai autó elektronikai rendszerét egy kapcsoló miatt?[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Én tavasszal 73.000 km-rel vettem meg a Clio II-met és most 11 éves. A szervízkönyve szerint 5 éves korában volt benne 25.000 km. Mondjuk ez meg is látszik rajta, meg az hogy garázsos volt, hozzáértő, gondos tulajdonossal.
Olajkérdés: Fontos, hogy hány km-t bír ki az olaj, de engem az érdekelne, h mennyi a szavatossága (a motorba töltve). Én keveset megyek – kb. 5000 km/év, főleg város. Milyen időközönként kellene cserélni? Most Fuchs SuperSyn 5W40 olajat tetettem bele.
-
SZATA
senior tag
válasz neduddki #17448 üzenetére
Olvastam, többször is! Lehet, h velem van a baj, de én ebből időintervallumot nem hámoztam ki. Egyébként magamtól is úgy gondoltam, h nem várom ki a 15000 km-t sem.
(Bocs, most látom, h az előzőben nem hangsúlyoztam eléggé, hogy az időtartamra vagyok kiváncsi)
(#17447) TaaT: Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz neduddki #17452 üzenetére
Megkövezem magamat. Mégsem ezt a cikket olvastam, hanem az előbb linkelt hasonló címűt szintén a TC-ről. Gyanús volt, hogy amiket idézel nem ismerősek ezután rájöttem miért.
Köszi, így valóban segítség volt a cikk.Én értettem ezt a Mm-t meg logikus is, de furcsa és utána kell gondolni az hány Km, mert ahhoz vagyunk szokva.
-
SZATA
senior tag
Mi az eljárás akkor, ha olyan autót veszek, aminek régebben lejárt a műszakija?
Ilyen részletkérdésekre gondolok, mint hogy tudom elhozni _hivatalosan_ (tréler/vontatás)? Az átíráskor kapok forgalmit és törzskönyvet ugyan úgy? Műszakinak van felára ha régebben lejárt? Stb.
Minden tippet szívesen fogadok. Köszi! -
SZATA
senior tag
válasz Dell XPS #18085 üzenetére
Köszönöm az infókat!
Javítani vinni akkor nem lehet vontatva gondolom – sejtettem.
Ha pl. pár hónapig nem vizsgáztatom le, akkor átírásnál az okmányirodában nem kapok forgalmit? Mivel bizonyítom, h az enyém? Vagy arra van a törzskönyv, azt azért kapok? Bármikor vihetem vizsgázni, vagy van rá vmi határidő amíg le kell? -
SZATA
senior tag
Sziasztok!
Négy év után újra itt, mert felmerült a téma.Adott egy külföldi autó, aminek az ára legyen X. Ez már tartalmazza a regadót. Az autó a kereskedő nevén van, külföldi regisztrációval.
Milyen költségei vannak (akár az ő, akár az én részemről), ha:
- "A" verzió szerint külföldi rendszámmal veszem meg és én magyaríttatom,
- "B" verzió szerint ő magyaríttatja, és én már a magyar rendszámmal veszem meg?
(Ha kell még adat, megadom.)Azért érdekel a dolog, hogy mennyivel kerül többe a számomra biztonságosabb "B" variáns, és ezáltal nekem milyen alkupozícióm van.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz MunezXBK #128617 üzenetére
Köszi a linket, de a normál átírási költségekkel tisztában vagyok.
Nem tudom mennyire akar lehúzni, de elmondása szerint neki meg kell kérni a magyar okmányokat a saját (cége?) nevére, ami plusz idő és pénz. (70.000 Ft)
Eredet vizsgálatot mindig kell csinálni, külföldről behozottnál is? Ha előbb a maga nevén hozza be, azután átveszem akkor kétszer? -
SZATA
senior tag
válasz lenko #128673 üzenetére
Kiderültek a dolgok.
A vételárban benne van a(z első) okmányok díja és a regadó.- Ha hollandul kerül a nevemre, akkor a fentiekhez csak a vagyonszerzési illeték jón pluszba.
- Ha előbb ők honosítják, akkor az nekik 20 ezer Ft költség és meg kell csináltatni az okmányokat, ami benne van az árban. Ezen felül amikor én átveszem, akkor kell egy eredetvizsga, mivel magyarként cserél gazdát (18.5e) plusz még egyszer kell okmányokat csináltatni a saját nevemre ami már fizetős (12e).
Tehát ez kb. 50.000 Ft felár. Ez így korrekt lehet, vagy át akarnak vágni?
-
SZATA
senior tag
válasz molnarpeter #128749 üzenetére
De tudják, és valószínűleg az is lesz, csak számomra ez egy kicsit nagyobb rizikó.
Arra gondolsz ugye, hogy holland rendszámmal írjuk meg az adás-vételit, és utána magyarítják, forgalomba helyezik, kap rendszámot és okmányokat?
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző