- Mobil flották
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
gaborbol
őstag
válasz
Dare2Live #49914 üzenetére
Tokre igazad van.
Itt Usaban is igy van, a jogsimon van egy piros sziv onnan egybol tudjak, hogy mi a palya ha arra kerulne a sor. Aki nem igy gondolja, abba gondoljan bele, hogy a szerveivel siman megmenthet akar 3 ember eletet is.
Valakinek nincs mas lehetoseg az eletre, annak a szulei, csaladja milyen halas lesz neked a csalatodnak ezert. Talan a csaladodnak is konnyebb feldolgozni, hogy nem volt ertelmetlen az eleted-halalod, ha megmentettel par embert ("esetleg tovabb elsz valakiban")
-
Xero
nagyúr
válasz
Dare2Live #49583 üzenetére
Nem tudom mennyiben változott a régebbi rendszerhez képest, én csak mostanában kezdtem el kinti autókat nézni és számolgatni rájuk.
A mostani séma szerint van egy alapdíj amit a motor méretéből, típusából (benzin/dízel) és az euro besorolás alapján számolják. Ezt az összeget csökkentik az első forgalomba helyezés időpontjától számított minden egyes hónappal.
Amit én kinéztem pl 1.6 HDi gép alapára 478000Ft, és ez az összeg csökken olyan 230e Fr-ra, mivel 2006-os gépeket nézegetek.(#49585) mokus1: Csak a június 15-ig tulajdonba vett gépekre érvényes. Esetleg, ha le tudsz kint boltolni egy "kicsit" visszadátumozott szerződést.
-
-
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #49026 üzenetére
És szerinted melyik áll közelebb a valósághoz?
1. Ez egy szar kocsi, de reszketnek érte milliónyian, mert jampizni akarnak
2. Ez egy olyan kocsi amit tudni kell vezetni, és emellett jól is néz ki, jól is megy?
Na mégis? Miféle hot hatch jöhet szóba szerinted ezzel szemben, ami ott van árban, menetteljesítményben is? -
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #48972 üzenetére
Azért nem olyan Szar az a Viper, csak épp nem Ferrari kategória. Ettől még azért tud olyat amit mások se könnyen, nem kell lebecsülni a technikát, csak épp amerikai extrákkal van tele... Kopogós műanyag, kevés elektronika... Anno az igazi muscle car-ok is pont ugyanennyit tudtak, kintre nem kell több, főleg annyiért, amennyiért ezeket adják. Jól van az úgy, kell olyan kocsi is. Persze aki nem tud vezetni, ne vegyen olyat...
A kicsikocsit nem én használom, csak épp kifizettem, kipróbáltam, és kellemesen meglepődtem.. Mivel félig ismerőstől vettem, és ő olyat nem mond ami nem úgy van, nem kell olyat csinálnom ami már megvolt, kedden átnézzük a haverral, gyertya és termosztátcsere már biztos, elvileg mást nem kell bántani. Nekem maradtak az amerikai kocsik, asszonynak meg mindegy milyen logó van a kocsi elején, ez jól megy, kényelmes, neki tökéletes. Egyébként eddig valóban kellemesen csalódtam én is a kis masinában... -
k.
őstag
válasz
Dare2Live #48681 üzenetére
Bocsi, épp szar kedvem volt, nem akartam paraszt lenni.
Természetesen igazad van, csak épp bármi történhet, akár városban is, és ha van lehetőség-és ahogy irta, van- így én inkább cserélnék. Természetesen ha 10 évre eladósodna azért az autóért, akkor nem éri meg, de így igen.
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #48335 üzenetére
Nem volt az olyan nehéz.... Meg ugye a nagy autóban elkényelmesedtem...
Az a suzuki jó egy anyukának, apukának itt a városban napi 10-20km-eket gyerekkel a suliig, onnan a melóba meg a corába szaladgálni, megvan mondjuk havi 600km 10 ezresből, amihez nem mérhető a 7-8 ezres buszbérlet ára, logikus ilyen esetben ezt venni. Csak ugye nekem nem erre kell...
-
neduddki
nagyúr
válasz
Dare2Live #48173 üzenetére
HI!
esmerem mindket otot /yaris regrol verso msotanrol/, de hijjaba a a jentosnek mondhato fogy kulombseg nekem boven megerne a verso egyeb tulajdonsagai miatt /aze felttes mod, mert ugyis japo kozep liftbek v. kombi a kovetkezo a jelenelegi allapot szerint/
kinek a pap kinek a paplan:- )))udv
neduddki
-
Flow
senior tag
válasz
Dare2Live #48164 üzenetére
Túl erős sarkításnak érzem, amúgy gyakorlatilag igaz... De nem törvényszerű, hogy a nagyobb autósok évente félmillát dobálnak ki az ablakon. Aki pl szeret sportosabban menni, annak egy nagyobb motor (ami ugye normál esetben többet eszik) jobb fogyasztásra jön ki, mintha egy 1.2-es belét hajtaná ki. Az időtállóságról nem is beszélve.
Annyi biztos, hogy azonos motor, azonos körülmények között többet fogyaszt nagyobb kasztnival...Még tudatlan koromban használt 5-ösben is gondolkoztam, de kezdett gyanús lenni a nyomott ár. Majd miután olvastam egy leírást, amelyben azt ecsetelték, hogy a pillangószelep(?) cseréje (aminek egy darabja tovább is repült a rendszerben) 700 000 HUF volt, úgy döntöttem, hogy nem lesz olyan autóm, aminek bármely alkatrészének cseréje ekkora összeg lenne...
-
mycso
veterán
válasz
Dare2Live #48164 üzenetére
Jajj hagyjuk már ezt az 5-600k-s fizuval való dobálást. Amit meg leírtál nem életszerû, gondolom nem ugyan az a motor volt a versoba mint a yarisba. Apósomnak volt 1,6vvti 1gen corolla verso, azért el lehet azzal 7l körül járni.
Persze összehasonlítható anyagilag, csak semmi értelme.
Igen diesel, lassan 300k van benne.
-
mycso
veterán
válasz
Dare2Live #48162 üzenetére
Hát besz@rnék ha az 5 ajtós vs kombi között 2,5 liter lenne a különbség. Ezt azért te sem gondolod komolyan, talán fél vagy tized decik vannak. Vagy az elméleted szerint, mivel az enyém 5 környékén eszik az 5 ajtós akkor biztosan 2,5 litert.
Az, hogy kis vagy nagyobb auto meg nem teljesen összehasonlítható fogyasztás szempontjából, hiszen nem egy kategória. Egyébként ha óvatoskodok akkor eljárok 4,5-bôl simán, nem hiszem, hogy egy kisebb pl. clioval ennél literekkel kevesebbel járnék el. -
Dare2Live
félisten
válasz
Dare2Live #48136 üzenetére
Igazából azt kéne kiderítenem, hogy milyen LR rendszerrel szerelik az olasz 1.0as Yarisokat vmint, hogy tényleg bírják e a gázt azaz kéne pár 80.000km+t futottról infó.
Hameg igen vennék is egyet azonnyomban.Csak k*ra nem tudok olaszul.
Olaszba járós ismerősöm sincs...
-
echterion
nagyúr
-
SpeedR
őstag
válasz
Dare2Live #47751 üzenetére
Hát erről a képről pont nem igazán derül ki, hogy mennyire masszívabb a yaris (ami persze nem kétséges).
Rick4
Mielőtt beleugrasz a swiftbe azért bérelj ki egyet (kb 4k/nap) és menj vele egy nagyobb karikát, hogy reálisan el tudd dönteni, hogy hosszabb úton megfelelő-e a komfortja. 3 vagy 5 ajtósra pályázol egyébként? A 3 ajtósba sokkal könnyebb a ki-be ugrálás.slett27
Fastra? -
lajafix
addikt
válasz
Dare2Live #47561 üzenetére
hamarabb kapod te be:
A CNG kompresszor kb 1 misi. A good estimate is around $4500.00.
egy teljes éjszaka kell egy feltöltéshez, nem csak hazaugroktankolni
szerintem itthon nem találsz hozzáértőCNG szervízt 100 kilóméterenként sem.Nem véletlen hogy nálunk az LPG terjedt el.
-
BigBear
senior tag
válasz
Dare2Live #47528 üzenetére
Részben stimmel, de...
a baj az, hogy az ilyen nepperek, a kókányolások és a hozzád hasonló gondolkodás miatt eljutottunk oda, hogy ha az én valóban sérülésmentes (egyébként vidéken, kereskedőtől használtan vásárolt) autómon megpróbálnám eltüntetni a használatból eredő nyomokat, kis karcokat, kőfelverődéseket, netán lökhárító és motorháztető fényezéssel, meg kicseréltetném a karcos szélvédőmet meg ablakokat, akkor szinte lehetetlen lenne később eladni az autót, mert mondhatnék én bármit, ráfognák hogy törött.
Az óraállásról nem is beszélve. 2004 decemberi az autó, 113500 kilométerrel, ebből én tettem bele 19500-at durván 13 hónap alatt. Erre a legtöbb ember rögtön elkezd kiabálni, hogy sok. Mert az van a sok idióta fejében, amit szintén a neppereknek köszönhetünk, hogy egy 10 éves kocsi max. 90000-et fut. Agyrém.
Egyetlen módon lehetne tenni ellene. Központi rendszer, minden egyes szerviznél, tulajdonosváltásnál ellenőrzés. Ha bármi kibukik, azonnal és keményen eljárni (pénz+börtön). Értve ezt az óraállásra is. -
válasz
Dare2Live #47511 üzenetére
Annyit azért hozzáfűznék, hogyha egy autón sérül egy elem és az elemet kicserélik egy újra, az véleményem szerint semmilyen hátrányt nem jelent a vevőnek.
Ha szerkezeti sérült az autó, huzatópadon kell visszaállítani a futóművet stb. ott megértem az aggályokat.
De egy sima elemcsere és fényezés abszolút semmiylen hátránnyal nem jár.
Sokan elhallgatják, mert van olyan profi fényezőműhely, ahol meg tudják közelíteni a gyári értékeket, és ezáltal kis sem derül a dolog.
Miért hallgatják el?
Mert a vásárló nem ért hozzá, és azt hiszi ezzel ő meg van károsítva.Ha egy kocsi szerkezetileg nem sérült meg, és gyári minőségben, elemcserével lett javítva baleset után, az olyan mintha össze sem lett volna törve szerintem.
Kár ezen nagyon aggódni.
-
Typhoon47
senior tag
-
Dare2Live
félisten
válasz
Dare2Live #47506 üzenetére
És eközben b*jó autószerelős storykat hallok, ahol a márkaszervizben beépitett ember van forrodrottal hiába viszed be nem ér semmit.... éééés a kedvencem (ezt is autoszerelő mesélte) a nepper festékréteg mérője ami mindenhol gyári vastagságot mér!
Ami furcsa volt azt pont egy karosszériás mesélte, törött kocsikat tudnak ugy fényezni vmi spec modszerrel, hogy festékréteg mérő gyárinak látja. Furcsa de olyan mesélte aki karosszériás ráadásul hiteles.
Amúgy egyre inkább kezd teli lenni a tököm az egésszel.
-
diegho
nagyúr
válasz
Dare2Live #47346 üzenetére
És mégis mit vennél 400 körül? Ne mond, hogy swiftet, mert 2 hete 1 olyant sem találtunk, ami ne lett volna alul szétrohadva, még a 2001-es 525-ért hirdetett is tiszta rozsda volt alul és a tornyoknál. El kell fogadni, a swiftre nem költenek a gazdáik, de a régi japánokat megvigyázzák az emberek, persze itt is keresni kell, de könnyebb szépet találni szerintem. Ráadásul 323 már van 200 körül is, lehet 92-93as, de sok esetben jobb állapotban van, mint egy 99es swift.
-
neduddki
nagyúr
válasz
Dare2Live #46926 üzenetére
HI!
meg minisg nem irtad le, hogy mijjen korulmenyek koze kelle az oto /vagy leglabbis en nem talakoztam vele/
amugy nem ok nelkul irtam a jazz hibridet /tom Nled nem jaccik/, de annyival de annyivle felnotteb oto barmejjik kicsinel amiben eddig ultem /elzo jazznal is/udv
neduddki
-
diegho
nagyúr
válasz
Dare2Live #46918 üzenetére
Most mennyiből jössz ki? 4.6l? 370-es benzinárral az 1702ft/100km. Ez mondjuk évi 20ezerre nézve 340k/év. Ha tegyük fel tudsz olyan autót venni, ami beéri gázolajból 3.8l-el, akkor az 350-es ár mellett évi 266k. Viszont, a dízelhez minden drágább, plusz ki kéne fizetned több 100at a cseréhez. Nem éri meg szerintem.
-
lajafix
addikt
válasz
Dare2Live #46910 üzenetére
Városban fogsz sokat járni? A Prius fogyi előnye ott jön ki, nem országúti 100 km/h-nál.
Az álmoskönyv szerint gázosítani nem kis motort érdemes, nagyobb lesz a fajlagos gázfogyasztása mint egy nagyobb motornak.
Nekem még az is rémlik, hogy kényelmet akarsz hosszútávon, mégis yaris, régi Fabia, Prius?
upd: látom má' hgy nem kényelem kell hanem kisebb/olcsóbb fogyi.
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #46781 üzenetére
Olyan lista szerintem nincsen, de tapasztalatot lehet vadászni a neten sok típusról. Nyilván ahol relatíve kis furatú hnegerhez van bepréselve négy szelep valami csoda szelepemelő, forgató technikával megtűzdelve, ott az anyagvastagság mindenhol vékonyabb lesz, aztán elég egy pici gázosítás és oda a ménes... Egyébként már van folyékony gázbefecskendezési technika is, csak errefelé még nem divatos... Ott erősebb a motor, és kevesebbet eszik, mint benzinből...
-
gaborbol
őstag
válasz
Dare2Live #46689 üzenetére
Felesegem volt fonokenek a ferje; autkoereskedesuk van,a kozvetlen a melette levo kereskedesbe volt egy 6 eves corolla kombi, 76K? kilometerrel.
Majd o megkerdezi nekunk a "kollegat", meg at is jon velunk megnezni "nehogy atbasszanak".
Gyerekek nagyon tuti a gep, teljesen hibatlan, serulesmentes, le is lakudtam mar nektek 2.2m-rol 2m-ra ennyier meg kell venni, mert elviszi mas.Tenyleg szep volt, szakszervizbe el lehet vinni?
Peresze bar mikor, de csak felesleges penzkidobas lenne, mondom tok hibatlan, nyugodt szivvel ajanlom, vegyetek meg.Azert csak elvinnenk, persze peresze vigyetek, de tok hibatlan...
Toyota markaszervizbe felemeltek,15 perc mulva odahivtak a kocsihoz, elkezdtek kopogtatni az aljat, fem, fem, gitt, gitt, gitt , fem.
Megneztuk a kocsit, olaszbol behozott, szerintnuk 150k felett lehetett benne amikor, a teljes jobb oldala torve lett, talan az oldalan is volt a kocsi, es biztos,hogy elorol is kapott, uj a hutto, a lampatestek, a ventilator,valamint az egesz jobb oldala, ket elso gumi.
A johir, hogy minden javitast eredeti toyota alkatreszekkel csinaltak, a fenyezes is szep, par helyen van csak megfolyva a lakk a hajlatokban, viszont garantaljuk, hogy ekkora serulesnel 2 even bellul olyan helyeken fog rohadni, hogy nem fogjuk elhinni.
Ha jot akarunk akkor elfelejtuk a kocsit, es keresunk valami mast.Vissza a kereskedohoz, hat sajnaljuk, nem tudtuk rola hogy torve volt...
Azota eltelt 10 ev, sokkal jobban ertek a kocsikhoz, es csak maganszemelytol, szerelo szakszerviz utan,de mar az se nagyon kell
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Dare2Live #46611 üzenetére
Jónak tűnik, persze ára is van. Mindenképp nézd meg hogy mekkora belül. Bár a Jazz sokkal nagyobb hellyel rendelkezik mint amekkorára ránézés alapján gondolna az ember. Mint említettem van egy barátom aki Accordról akar váltani Jazzre. Pedig előbbi ugye nem kis autó...
-
lajafix
addikt
válasz
Dare2Live #46612 üzenetére
ülj be egy középkategóriás autóba rögtön más fogalmad lesz a kényelemről és a 130 körüli zajszintről. feltételezem hogy nem pizzafutárkodás miatt nőne a futás hanem többet járnál autópályán és főúton. Arról meg ne sokat álmodj hogy 2 gyerekkel egy ilyen miniben elférsz, egy gyereküléses kiskölök simán akkora helyet igényel mint egy megtermett felnőtt, a tetőcsomagtartó meg évete 2x használva poén, rendszeresen kín. Babakocsi, utazóágy, csomagok 3-4főre, etc...
ha ilyen terveid vannak akkor minimum az astra kombi méret a te autód.
káskáj? Most ki fogja az autót hajtani, te vagy az asszony? -
t1
veterán
válasz
Dare2Live #46584 üzenetére
Ha jól értelmezem, van egy tök jó kis Yarisod amit egy extrásabbra akarsz cserélni. Én tuti inkább belerakatnám a klímát a távirányítós kp zárat ( 10-30k) és bebőrözetetném a kormányt (10-20k) és használnám tovább a szeretett kocsimat mert tudom mi volt rajta megcsinálva mi kell stb nem egy másik kocsival rizikózni. Az meg a másik ha már veszel egy kocsit 2-3m körül nehogy már ekkora kis kocsit vegyél semennyire nem lesz előrébb anyagliag nem éri meg ez a lépés. Ha meg veszel akkor tuti rakatnék az új kocsiba gázt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dare2Live #46584 üzenetére
Jazz. Csak ajánlani tudom. 2006 óta hajtom a sajátom (1,2 8V) olaj cserén kívül egy fillért nem kellett rákölteni, nagyon elégedett vagyok vele. A váltó ugyan csak 5 gangos, de pályán sem olyan vészesen hangos. A fogyija nagyon jó, kicsit talán rövid az V. de autóúton 3 személlyel 80-90-el gurulva Jászberény-BP meg volt 3,5 literes átlagfogyival. Városban olyan 5,5-6 ha nem tolod, pályán olyan 6,5-7 ha nem tolod (vagyis szabályos tempót mész). Második autónak (is) tökéletes. Tágas, keveset eszik, megbízható. Jó minőségű és Cool felszereltségeben minden lényeges cucc benne van ami kellhet (távirányítós központi zár, ABS, manuális klíma, vészfékrásegítő, 2 SRS lufi, aux csatis CD-s rádió).
-
Napfénysüti
nagyúr
-
SpeedR
őstag
válasz
Dare2Live #46291 üzenetére
Nem értem, hogy miért jelentene szegénységi bizonyítványt a gázos BMW. (voltak gyári b/g üzemű szériák is) Szerinted akinek telik BMW-re, azok közül senkinek sem számít az a 4-5 milla amit gázüzemmel megspórolhat viszonylag belátható időn belül? (~200e km alatt a mai üzemanyag árakkal számolva) Nem arról az esetről van szó, amikor csak úgy tud BMW-vel járni, ha gázosítja, hanem arról amikor simán ki tudná fizetni a benzint is, de nem akarja. Nagyjából hasonló üzemeltetési költségek mellett ha választanod kéne mivel járnál szívesebben? Benzines Corollával vagy gázos 5er BMW-vel?
A Rolls-szal nem is lőttél nagyon mellé. Károly herceg egyik klasszikus Astonja (amit az esküvőn is használt a fia) bioetanol üzeműre lett átalakítva.
Aktív témák
- Mobil flották
- Battlefield 6
- Gaming notebook topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- További aktív témák...
- ÚJ - iPhone 16 Pro 512 GB Black Titán - - Apple Garancia - 0 perces, 0 ciklus
- HP EliteBook 820 G2 i5-8300U 8GB 256GB SSD 12.5" 1 év garancia
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 32GB RAM 1000GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- ÚJ Gamer PC-k - készletről - azonnal - számlával - 2 év garanciával - www.olcsogamerpc.hu
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 16GB RAM 512GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Ritkaság! Hibátlan Prémium felsőkategóriás LGA 1700 Alaplap! Asus Rog Strix Maximus Hero Z790 Wi-Fi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest