- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobilhasználat külföldön
Hirdetés
-
Premier előzetesen az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A minap befutottak az első tesztek is, amik szinte csak pozitívakat írnak a DLC-ről.
-
Olcsóbb lett a OnePlus Watch 2
ma Csak arra kell figyelni, Watch X néven vásároljuk meg az Oppo kínálatából.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
Aktív témák
-
dízelracer
senior tag
válasz burasu4 #35098 üzenetére
"Bírom, hogy úgy alkotnak egyesek véleményt autóról, hogy nem is ültek benne."
Ez fordítva is igaz.
Semmi bajom a Suzukival DE: fusd át például egy kilencvenes évek közepi Golf, Astra vagy Escort alkatrész árlistáját. Egy csomó dolog olcsóbb ezekhez mint egy Suzukihoz. Ugyanúgy lehet bontóba turizni hozzájuk bármit mint egy Swifthez. Komfortra, felszereltségre óriási szakadék tátong köztük és egy régi Swift között. És egy 15+ éves Suzukin ugyanúgy tönkremegy ez az mint bármilyen más autón. Szervizeltetni azt is kell. Inkább ücsörögnék egy full fapad Astrában vagy Escort-ban mint egy fapad Swiftben. Életveszélyes lemezautó. Szóval én simán a "20éves német szart" választanám.
mod: Én meg azt bírom mikor valaki egy életveszélyes, kényelmetlen, fapados és minden szempontból igénytelen lemezautót agyon ajnároz.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz trassher #35116 üzenetére
Opel Calibrával (C20XE 2lityi 150ló) is ki lehet jönni 8-8.5literes átlaggal. Országúton 6liter körül elmegy ha nem nyomkodja az ember. Városban sem eszik 11liternél többet ha ésszel mész. Ha ívet taposol a padlólemezbe megeszik a 3x annyit is. A jó fogyasztáshoz két dolog kell: jó műszaki állapotban lévő autó meg egy ésszel közlekedő sofőr.
-
dízelracer
senior tag
Mondjon bárki amit akar nekem sosem kéne régi swift. Csak meg kell nézni milyen gyenge vékony lemezekből tákolták a gyáriak az egészet. Borzasztó.
Köpci ment vagy 20km/h- val a borulás pillanatában mégis le kellett róla vágni a tetőt és feldobni rá egy másikét úgy szétnyomódott. Akkor el lehet képzelni mi történik egy ilyen autóval ha a forgalomban szabályos 50km/h- val ütközik neki valaminek... Nagyon necces.#35123: Ja, tudom. Veszrém környékéről sokan hordják hozzá az autóikat. Nagyon jó arc bírom a srácot csak ezt az elvakult Suzuki imádatot nem értem a részéről. Pláne egy ilyen borulás után. Ha legközelebb 70-el fut rá így egy lassítóra ...
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Az nem ralliautó. Szlalomversenyzésre épült. Kicsit más a kettő. Csak egy bukó kell és saját felelősségre az indul aki csak akar.
Khelben: nagyon is sok múlik még egy szaros karosszériaelem vastagságán is nemhogy egy olyan lemezén ami a tetőt tartja és a karosszériának kéne merevséget adjon. Az utángyártott karosszériaelem például gyengébben törik. Máshol és másképp gyűrődik meg terhelés hatására.
-
dízelracer
senior tag
Megborítani bármit meglehet. De sem az OSZAKon sem a Drag-MiniRally-n sem semmi más amatőr versenyen NEM feltétele az indulásnak a bukócső megléte. Mindenki saját felelősségre áll a rajtvonalhoz. Ha húzósabb tempónál eldobja a kocsit és nincs becsövezve magára vethet. Szerintem mindenkinek aki versenyez alap kéne legyen a rendes (nem kivehető) csövezés és az automata tűzoltó berendezés.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Behorpad persze. De ha borulnom kéne hamarabb választanék bármilyen Stift-el egykorú európai kocsit mint egy Stift-et. Csak az a nem mindegy, hogy ez a Stift gyakorlatilag álló helyzetben fordult át a tetejére ami úgy összegyűrődött, hogy javíthatatlanná vált. Szét kellett vagdalni és rátenni egy másik tetőt. A poén a dologban, hogy a könnyítések miatt valószínűleg még 700kg sem lehet a kocsi szóval nem is "tonnás" súlyt kellett volna megtartania a tetőnek. 'Kábé egy Golf 1-el, Marutival vagy Daewoo Tico-val van egy biztonsági színvonalon a Stift ami elég fos eredmény akárhogy is csűrjük csavarjuk a témát.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz Barney™ #35174 üzenetére
Én vagy az Astrát vagy a Cordobát venném. Még a Punto megfontolandó. A másik kettő viszont felejtős.
1. Astra
2. Cordoba
3. PuntoEagl3: Egy Escortnál semmi nem rohad gyorsabban. A Punto meg nem olyan szar mint sokan hiszik. Persze nem védem (cégnél volt egy) de átlagos a megbízhatósága. Az alkatrész legalább olcsó az 1.1 alapmodellhez.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Bazdki, kezdődik...
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #35200 üzenetére
Lehet egy Kraz-255B ben ült. Akkor épp hihető is lenne.
_Voyage_: "Könyvjelzőkből töröltem, kedvencekből töröltem, holnaptól abszolút nem jövök ide, "
Múltkor is ezt mondtad és meddig bírtad ki? 4-5 napig?
De tényleg ha már létrehoztam anno folytassuk itt: Autós topik látogatók beszélgetős offolós topikja
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
A Golfok közül a négyest tartom a legkiforrottabbnak de az 1.6-os motorral lomha, ehhez képest sokat is zabál. A futott km-t szorozd fel minimum 2-vel, hátul szűkös a lábtér és összességében elképesztően undorító az autó megjelenése. Véleményem szerint első szériást semmilyen autóból nem szabad megvenni. Az ilyen tipikus csicsatuningos toronymerevítős szar meg márkától függetlenül kerülendő.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
-
dízelracer
senior tag
válasz sosperecek18 #35440 üzenetére
Golf III TDI. Jól megy, keveset fogyaszt, megbízható és minden olcsó hozzá.
-
dízelracer
senior tag
válasz sosperecek18 #35469 üzenetére
A Golf 3 tdi kifejezetten olcsón fentartható autó. Motoralkatrészeiről mindenki azt hiszi, hogy csilliárdokba kerül hozzá minden mert tdi. Pedig nem. Ez még hagyományos adagolós motor nem PD vagy CR technika. Egyszerű mint egy faék. Racingbazáron láttam rávaló új turbót már 70k-ért is, új porlasztócsúcs garnitúrát 50k -ért (200.000km-t simán kibír), felújított adagolót garanciával 35k-ért. Elég kicsi rá az esély, hogy ezeket mind cserélni kelljen. Ez egy öreg viszonylag egyszerű autó már. Nem kell "annyira" tartani az alkatrészáraktól. Normálisan hajtva két személlyel városban 6-6,2litert fogyaszt országúton 90-100km/h körül 4,5litert (nem katalógus adat saját tapasztalat). Ülj le és számold ki mennyit spórolsz az üzemanyagon 2-3év alatt. Szerintem az bőven fedezné a drágább biztosítást és a szervízköltséget is. Na és persze az Alfa sem megy örökké. Előbb utóbb azon is cserélni kell ezt azt. Nyilván ott nincs turbó és egyszerűbb az egész motor így valamivel olcsóbb lehet a szervizelése. Viszont sokkal többet fogyaszt a lényegesen drágább benzinből.
Én a G3 -at venném.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz Integra #35486 üzenetére
Nekem a kiállított SLS AMG tetszett nagyon tuning show-n. Persze mikor megláttam az árcédulát bilibe lógott a kezem és gyorsan szépen ballagtam. [link], [link], [link].
mod: ja meg volt kint egy piros ITR is. Tip-top csilli-villi állapotban. Tulaj elmondása szerint utolsó csavarig teljesen gyári rajta minden. Mivel én még életemben nem láttam törésmentes Intergát ezért megkérdeztem ez az-e. Hát nem volt az. Régebben a bal hátuljába belementek.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz Tothgera30 #35497 üzenetére
Attól én sem fosok, hogy súlyos költségekbe ver egy esetleges motorgenerál. Az én bontószökevényemhez is megkapni bármit fillérekért. Sőt komplett papíros motort 30-50e ért.
-
dízelracer
senior tag
válasz Tothgera30 #35502 üzenetére
Semmivel sem bonyolultabb egy idősebb (15+ éves) TD mint egy sima D. Van rajta pluszban egy csiga és annyi. Nagyon erősen sofőr függő a dolog, aki hülye egy év alatt is hazavág egy új turbót. Barátomé 2.8bar-on széthullott. Hármasban amint felépült a max nyomás reccs és hali. Mínusz -105k.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
-
dízelracer
senior tag
válasz Tothgera30 #35508 üzenetére
Attól egy csigának nem lehet baja, hogy rendszeresen tapossák neki. Simán bírja. Arra való azért tervezték. Az a gond, hogy sokan a még "izzó" turbós motort járatják 5-10másodpercig majd leállítják. Na azt szereti qrvára.
gaborbol: "Kell egy megbizható szerelő, aki esetleg meg meri mondani ,hogy nézd ilyen szinten nem vagyok toppon pl a motordiagnosztikába, de ide vidd majd ők megmondjak, mielőtt kicseréltetem veled a fél autót."
Mission Impossible
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Ha csak a megbízhatóságot vesszük alapul és a komfort és egyéb tényezők mellékesek akkor talán a kiforrott szerkezet és az egyszerű felépítésű motor miatt az Octavia tdi-vel. Ha mégis szopóágra kerül az ember lényegesen olcsóbban megússza mint egy hdi vagy pdtdi motorhoz kellene drága alkatrészt rendelni. Dízeleknél felesleges a futott kilométert nézni, elég kicsi az esélye, hogy a valóságot tükrözné a kilométeróra. Vinni kell egy laptopot és rádugni a kocsira. Hiába próbálkozik az eladó a VAG-COM nem hazudik!
-
dízelracer
senior tag
Én csak a vw konszernes autókról hallottam ezt-azt. Ott úgy működik a dolog, hogy a motorvezérlő computer eltárol mindenféle adatot az abs vezérlőtől a légzsák vezérlő egységen át sokmindent. Ha szakszervizben cserélik a computert akkor az újba átmentenek minden adatot a régiről. Tehát nem nulláról indul az óra ilyen kocsival nehéz befürödni. Ott a fondorlat a dologban ha számítógépguru vagy és otthon "visszatekered" vagy bármilyen irányba megváltoztatod az óraállást akkor kidob egy olyan hibakódot amit sehogyan sem lehet kitörölni. Végérvényesen benne marad. Ezt szakszervizben sem tudják kiütni belőle. Így viszonylag egyszerűen meg lehet bizonyosodni róla, hogy megberhálták-e vagy sem. De ugyanígy megvan arra is a lehetőség, hogy le lehet hívni azt is, hogy korábban kinyílt-e valamelyik légzsák stb... Így el lehet kerülni a törésmentes keveset futott (valójában törött 1milliót futott német taxi) autókat. De mielőtt még örülhetne az ember ezt csak a 2008 utáni autóik tudják. A korábbi évjáratoknál úgy tekergeted az óráját ahogy kedved tartja. Gyakorlatilag ellenőrizhetetlen valójában mennyit ment.
Pontosan én sem tudom hogy működik, egy ismerős hord be németből kocsikat ő mesélte mindezt.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Mindenképpen ragaszkodsz a dízel autóhoz? Miért nem nézel egy sérültet vagy motorhibásat? Ott pofátlanul kőkemény pénzeket lehet lealkudni a vételárból. Általában jóval többet is mint amennyibe eleve a javítás lenne. Egy törött kocsival nincs az ember tárgyalási pozícióban. Kinek kéne egy roncs? Gyakorlatilag eladhatatlan, nincs értéke. Eladói szempontból egy törött autó valódi isten csapása, ám ha venni akar az ember akkor akár főnyeremény is lehet. Csak nagyon alaposan meg kell nézni mibe ugrunk bele ...
-
dízelracer
senior tag
Nem konkrétan GTK-s roncsra gondoltam, mikor azt mondtam a sérült autó is jó vétel lehet hanem valami ilyesmire: [link]
A sor5 TDI-ről tudni kell, hogy azt eredetileg a teherautóik számára fejlesztették (Transporter és LT) ki a volkswagennél. Szóval ha ezt egyszer korrektül rendbe rakatja valaki akkor jó ideig nem lesz gondja vele. Ha a vételárat "lecigánykodja" az ember 350k-körülire ill. rákölt úgy 150-200k-t máris van egy kulturált, tágas, kényelmes, jól felszerelt autója amibe akár még a család is kényelmesen befér és a csomagtartója sem dísznek van. Na mármost, mit kap az ember 500-550ezer forintból? Swiftet? f astrát? hármas Golfot? Daewoo Lanost? A magam részéről én biztosan ezt választanám. Már csak a tágassága és kényelme miatt is. És akkor a 7-8liter körüli átlagfogyasztásról még nem is esett szó. Közel annyit egy 1.6benzines is bekap egy sokkal kisebb és könnyebb bódét cipelve.
Eszem ágába sincs lebeszélni senkit dízelről de hittérítő szerepet sem kívánok betölteni, nem akarok és nem is fogok kardoskodni a dízelek mellett. Mindenki döntse el személyre szabottan, hogy neki mire van szüksége.
-
dízelracer
senior tag
Majd egy Alfa/Fiat kereskedő rácsap és beállítja a szalonba dísznek. Amúgy ha lenne egy kis sütnivalója az eladónak Olaszországban hirdetné meg az autót. Pillanatok alatt rácsapna valami hazafias érzelmű Alfa mániás tésztaevő fószer. Ha igaz amit leírtak akkor az a kocsi jóval többet és "szaros" 900e -nél.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Na igen . De hiszékeny emberek mindig vannak.
Ahogy átfutottam a listát ezt a motort gyakorlatilag generálozták. Vezérlést felújították, hengerfejet javítottak rajta, lakatolták stb... Mindezt 2000km alatt. Szégyen az ilyen kereskedő wazze. Vagy átfordult az órája és 1millió 2ezer kilométert futott...
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz sosperecek18 #35749 üzenetére
Utóbbira 1 voks.
-
dízelracer
senior tag
válasz VR6-Fan #35794 üzenetére
Hát ezt ne tőlem kérdezd sosem volt gázüzemű autóm. Bár a következő a nevemet meghazudtolva valószínűleg az lesz. Szmogriadóban baszhatom az Euro2-es olajkályhát...
dragonfx: vegyél dízelt. Ahhoz lehet víz/alkoholt keverni. Gazdaságosabb nem lesz de kb +15% kraftot ad.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz Khelben #35868 üzenetére
Vicces vagy. Menjél már egy 1.9 szívódízel Ducatoval 130-al. Megpakolva óra szerint 110nél vége mint a botnak. Emelkedőn max 75-80 négyesben üveghangon. Szerintem még üresen sem tudja a 130-at...
Egy csomó pár éves modern autót fel tudnék sorolni amibe ha beülnek hárman-négyen már kínszenvedés neki a 130-as utazó.
Autópályán két sáv van. Engem abszolút nem zavar ha valaki 90el megy a külsőben. Megelőzöm és visszamegyek elé. Ennyi. Nem értem a problémádat.
[ Szerkesztve ]
-
-
dízelracer
senior tag
válasz Dare2Live #35889 üzenetére
Keresztapám feleségének 199x (valahányas már az új hűtőmaszkos) 1.0 swiftje van. Az két személlyel hosszas nekifutással érte el a 140et (I-GO) és ott vége is volt a száguldásnak. Az egy keveset futott műszakilag makulátlan autó. Én elég valószínűtlennek tartom, hogy négy személlyel + csomagokkal valaki tartósan 130-al közlekedjen vele. Nem azt mondtam, hogy lehetetlen de szét kell taposni hozzá szerencsétlen stift belét és akkor biztosan nem 7litert fog enni kérni.
szerk: valamelyik újságban volt egy cikk erről. Ott leírták hogy egy 1.6benzines 90km/nál 6litert fogyaszt a végsebessége környékén (180km/h) körül meg valami 17litert. Nyilván kisebb nagyobb eltérés lehet autótípusok között de ez a fogyasztási arány minden autóra igaz. Egy swiftnek a 130km/h már megerőltető (végsebesség közeli érték) pörög a motor mint a picsa. Az a karbis konstrukció valóban takarékosan bánik a benyával. Egészen addig míg el nem kezdi nyomni az ember.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Adata 710-1T külső winchester oem (garancia mar lejart)
- GARIS!! Gamer PC/Ryzen 5 2600/RTX 2060Super 8 GB/16 GB/250 SSD/1 TB HDD
- Kezdődik újra a bányászszezon! Rig Építés/karbantartás/felügyelés stb.
- Eladó hibátlan Sony PlayStation 5 (PS5) Slim Konzol (1TB), 2 Kontroller (+ Diablo IV opcionálisan)
- AMD Gamer PC / AMD Radeon RX 7900 XTX / AMD Ryzen 7 7800 X3D