- Mobil flották
- Android szakmai topik
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic V2 - origami
- VoLTE/VoWiFi
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Redmi Note 7 - nota bene
Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Augusztus elején érkezik a Level Zero: Extraction korai kiadása PC-re
gp A legújabb előzetes leginkább a nyílt bétából származó közösségi felvételeket tartalmaz.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Aktív témák
-
diegho
nagyúr
sziasztok
egy kis infó kéne nekem a triumph autókról. annyit tudok, hogy még lehet őket rendelni és kézzel vannak gyártva, személyre szabottan, de hol lehet nézni valami katalógust és árakat? tud valaki segíteni ebben?
-
diegho
nagyúr
Sziasztok
Bár még nem aktuális, de már elkezdtem autókat nézegetni. Valamikor a télen szeretném lecserélni a 94-es Carina e-t egy kicsit újabbra. Bár nagyon félek a cserétől, hiszen egy hihetetlenül jól összerakott autót akarok lecserélni és előre nem lehet megmondani milyen lesz az újabb. A megbízhatóságot és olcsó fenntartást ugyanúgy elvárnám az újtól is. Mivel 2m magas vagyok, ezért elöl szükséges a nagy hely, de hátulra nem kell óriási hely. Legtöbbet egyedül, vagy kolléganőimmel használom, így, ha 4 személynek kényelmes, akkor nekem már jó. Dízel kizárva, csakis benzines jöhet szóba. Árban a Carina +500k lesz a határ (az összeg már most is megvan, akár most is vehetném, de karácsonyra akár több is lehet) tehát olyan 1M környékén nézegetem az autókat, de inkább 6 számjegynél maradjunk.
Amiket nézegettem: Almera, Primera, Mondeo, Focus, Octavia, Corolla. Almera-ról tudom, hogy szintén egy nagyon jó autó, feltételezem a Primera is. Corolla mivel toyota szintén jó, de a többiről nem igazán tudok. Mondeok nagyon olcsónak tűnnek nekem, de nem értem miért, hiszen sok helyen nagyon dícsérik a benzineseket, Focusról semmit nem tudok, Octavia-ról szintén. Talán még a IV-es Golfot is belevehetjük. Avensis-t is belevehetjük a sorba, hiszen 75%-ban ugyanaz mint a Carina, de ezekből szerintem csak 1M felett lehet jót kifogni. Mondjuk inkább meg se szólalok a 4 évvel ezelőtti 650k-ért vett tökéletes állapotú Carina-val (mára 2 helyen jött ki rajta rozsda, egyik egy beletolatás eredménye, másik meg egy csavaré, eladás előtt elemcsere aztán jólvan)
-
diegho
nagyúr
válasz !Overdose! #29109 üzenetére
ilyen almera azért már talán előrelépés lenne. 7 évvel fiatalabb, szintén bevált széria, elsősorban ezekben gondolkodom és nem túl sok hozzátevéssel megúsznám.
-
diegho
nagyúr
válasz vmatyko #29127 üzenetére
Lacetti-t én is nézegettem, mert akivel szoktam nézetni a Carinat ilyent használ ~3 éve és elég rendesen hajtja, ennek ellenére nincs vele semmi gond. Nála 6000 fordulat alatt csak pirosnál, stop táblánál és beindításkor jár a motor, 3 év ilyen használat után is szakszervizben tökéletes állapotfelmérést csináltak. Vagyis motorikusan nem lehet rossz gép, de hogy a futóműve milyen azt nem tudom. Ismerősöm, csak arra panaszkodott, hogy 3 havonta cserél gumikat és évente fékeket, bár ilyen használnál nem csoda. (városon belül 140, kívül szabályzás a tempója)
Most olvasom, hogy a 2-es Almera-t nem annyira ajánljátok, pedig az nekem is jobban tetszik, de végül is egy 2000-es 1-es Almera sedan se néz ki vészesen és 1M alatt megkapni.
Carisma-król mi a vélemény? 1.2M körül már kapni őket, jól is néznek ki, azt hallottam, hogy az alkatrész drága hozzájuk, de ez nem tudom mennyire igaz.
-
diegho
nagyúr
válasz Manitou #29132 üzenetére
lehet urban legend, de menünk városon belül 180-at is óra szerint, amikor ő vezetett és mivel az összes rendőr nála vette a zárjegy nélküli dolgokat, ezért neki meg volt engedve. Tény, hogy nem normális néha és megy, mint egy barom, de bármi gondom volt a kocsival vagy megcsinálta, vagy mondott valakit aki jó áron normális munkát csinál.
Én városon belül óra szerint 60-al megyek, kívül óra szerint 100, inkább elindulok 2 perccel előbb és nyugisan odaérek, a Carinával mióta nálam van (ha jól emlékszem februárban lesz 4 éve) eddig egyszer mentem 140-150 között. 3000-es fordulat felett tényleg nem használom a motort, bár mikor ez az ismerősöm tavaly elvitte alvázvédelmet csinálni azt mondta, hogy 4500tól úgy húz, mint egy 2000-es, szóval egyszer már tuti meg lett hajtva, de azt hiszem azért ennyi néha kell(ene) is neki.
Hajtásról jut eszembe, ma is jöttem haza nemrég, útépítés, 50-es tábla, előzni tilos (tényleg építették az utat, nem csak tábla volt kint), óra szerint 60-al jövök és egy régi swift beelőz mintha ferrari lenne... hát én régi swiftben nem igazán mernék 100 felett közlekedni, mert véletlen kifut egy nyúl elém aztán totálkár -
diegho
nagyúr
tehát ilyen almera-t érdemes venni ugye? 6 évvel fiatalabb, mint a Carina, amire, ha ráköltök 50-et (olajcsere + a beletolatás eredményének megcsináltatása, meg a bal első sárvédő elem cseréje), simán elmegy kb 600ba, tehát tegyük fel 150-200k pénzből kapok egy 6 évvel fiatalabb almera-t. Meggondolandó.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz neduddki #29139 üzenetére
én is azt nézem, hogy 700k szinte semmi. Kp megvan rá, Carina meg majd elmegy, de előző autóval is így voltam. Mikor megvettem a Carina-t, a Renault (nem röhög ) meg volt vagy 3 hónapig, mire elvitték, a Carinaba 3 hónap alatt 122km-t tettem bele, bent állt a garázsban végig. Egyszerűbb volt mindig a szutyokkal menni, mint félreállni vele, kiszedni a garázsból a Carina-t aztán visszaállni a szutyokkal.
Most olvastam valami olyant népítéleten, hogy az Almera felépítése alacsony belül. Valaki azt írta, hogy 180 magas és eléri majdnem a feje a plafont, hát az nekem nem jó, mert én meg 2m vagyok. Bár már ültem Almera-ban (anyósülésen) de nem emlékszem milyen volt a fejtér, azt tudom, hogy régi Ibiza-ba sehogy nem fértem be, csak ha hátrahajtottam az ülést, amúgy a vállam érte volna a plafont
-
diegho
nagyúr
No tehát akkor az Almera1 egy lomha dög ami sose romlik el, de 2m-es magassághoz nem éppen ajánlott. Egyik ismerősömnek van azt hiszem 98-as sedanja, majd beleülök kipróbálom milyen. Dízelt tuti nem veszek, akkor már inkább veszek alfát, minthogy dízelt vegyek.
Primera esetleg? Hasonló árban vannak, mint az Almera és kicsit nagyobb. Esetleg 2000 körüli Mondeo, Octavia, Golf IV hármasról tud valaki valamit? Bár japánt kéne nézni... Honda eléggé rohadós úgy tudom. Esetleg Mazda 323? 1M alatt vannak, jól is néznek ki, japánok is.
-
diegho
nagyúr
válasz Voyage #29151 üzenetére
Ez a fajta mondeo kapható egész jó áron. Octavia és Mazda kilőve akkor. Golf IV-et akkor még nézegetem. Cordoba esetleg?
Szegény Civic
Corolla az arany középút talán, jó áron van, méretben kb Almera, úgy tudom talán ezek az egyik legmegbízhatóbb toyoták.
neduddki nem 700k-ért keresek autót, sőt nem is most azonnal akarok venni, hanem majd télen, de már elkezdem nézegetni őket, hogy miket érdemes kipróbálni, ismerősök között körbekérdezem kinek van olyan amire érdemes lenne váltani és elkérem őket egy próbaútra, megnézem mennyire kellemes vezetni stb. Pénz kb olyan 500k+a Carina lesz rá télen, bár ez akár 700k+a Carina is lehet. (nem tudom mire kell még költeni és mennyit, sőt ha minden más kiadást elnapolok 1M+Carina is lehet, de ha egy 2000-es Almera1 is tökéletes lenne nekem, akkor miért vegyek tegyük fel 1.4-ért valamit
Oké, tehát Almera1 1.4-es motorral elég jó, jövő héten ki is próbálok egyet.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz neduddki #29155 üzenetére
Corolla-t már próbáltam, 93-ast, amikor a Carina-t vettem. Elfértem benne elöl, mondhatni egész jól. Az ötajtós corollával nekem semmi bajom, oké hogy sírni lehetne a hátuljától, de engem nem zavar, viszont a kolléganőm azt mondta, ha olyant veszek nem ismer
a kereklámpás sedan se olyan vészes, bár foglalmam sincs, hogy miben más ez, mint a másik lámpás.
-
diegho
nagyúr
válasz Voyage #29162 üzenetére
Nálam garázsban van tárolva, kertes családiban, 2 kutya, a garázst kulccsal is elég nehéz kinyitni (néha fél óra ) ha így ellopják megérdemlik. Amúgy nálunk összesen lakik 6-7000 ember, ennyi kisváros, szóval ide ha betelepedne 6-7000 megélhetési, akkor én telepednék el jó messzire.
No akkor első körben az Almera/Corolla páros marad versenyben. Majd nézegetem a corollás topicot a klubon, hátha mondanak okosságokat, hogy mik a típushibák (azon kívül, hogy drága a benzin )
-
diegho
nagyúr
Jövök megint hülye kérdéssel
300k körül milyen autónak látszó tárgyat érdemes venni? Csajnak kell, tehát kicsi legyen!
-
diegho
nagyúr
válasz !Overdose! #29195 üzenetére
és ha nem kell neki swift?
-
diegho
nagyúr
válasz Kleroo #29253 üzenetére
Év vicce a Focus. A középkonzol elhelyezése borzalmas, törpéknek elmegy, de férfiaknak szétveri a térdét vezetés közben, végül is tényleg élmény, csak nem pozitív. Belseje sem tágas, 5ös golfban nagyobb hely van hátul, de kinek mi jön be. Amúgy is a 3F szabályból kiindulva nem ajánlott (amit sose veszünk: Fiat, Ford, Francia ) azért ne bántsatok nagyon
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz fekeandras #29375 üzenetére
Az ilyeneken lehet igazán jót röhögni mikor beállnak a gázkúthoz tankolni
-
diegho
nagyúr
Nekem 4.98 átlag volt a legjobb eddig a Carinaval kb 400km-en 3 fővel és Mol kúton tankolva. (azért írom, hogy Mol kúton, mert tankoltam már olyan benzint is, amitől nem ment az autó, viszont sokat evett)
Mondok egy végletet is. Pestre (innen 220km) nem volt elég 1 teli tank benzin. Lehet tippelni milyen autó
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Egyik ismerősöm 147-es alfát szeretne venni, az lenne a kérdés, hogy ezeknél mire kell odafigyelni? Alfaamore oldalra, csak úgy lehet írni, ha már alfa tulaj vagyok, tehát ott még kérdezni se lehet. Esetleg tudtok mondani másik oldalt, ahol típushibákról lehetne olvasni? Népítélet ott van, de a megbízhatósága is olyan..
-
diegho
nagyúr
Látom Yarisról beszélgettek. Én is nézegettem őket, mert 800k körül már kapni őket. A kérdés az, hogy szerintetek nagyon hülyén nézne ki egy Yarisban egy 2m-es ember?
-
diegho
nagyúr
válasz CriticalHit #29833 üzenetére
Ha minőségi autó kell, akkor én vagy japánt, vagy bmw-t néznék, de inkább japánt.
-
diegho
nagyúr
Egyik barátom szeretne 2M-ig autót venni télen. Mit mondanátok neki? Megbízható autó kell, amit olcsó fenntartani és ki is néz valahogyan. Már végignézett mindent, kb 2 naponta változik, hogy mit akar venni most éppen Mazda6-ot, de én úgy tudom ez nem éppen a legjobb választás. Próbáltam rábeszélni a Corolla/Civic kettősre, de tényleg állandóan változik a kiszemelt.
-
diegho
nagyúr
Ezek mitől ilyen olcsók? Almera vásárlást terveztem télre, de ezek nagyobbak és biztonságosabbak, mint a 2001 előtti almera-k (3 vs 1.5 csillag). Van ezeknek valami baja, vagy csak szimplán válság van?
-
diegho
nagyúr
válasz Dare2Live #30002 üzenetére
Én tavaly 12-ért vettem az új Dunlop SP Winter Response gumikat. Előtte Semperit WinterGrip volt fent, ami szintén nem egy gagyi gumi, de hihetetlenül nagy a különbség a kettő között vizes úton és latyakban is. Vízben a magyar kátyús utakon is tudom tartani mindenféle megcsúszás nélkül a 100-as tempót úgy, hogy a kitaposott sávban álló vízben mentem végig. Fékút jóval rövidebb és latyakban se csúsztam meg. A Semperit 5-6mm-es profillal volt még, tehát bőven használható lett volna, viszont már jó pár éves és megkeményedett, ami szintén nem kis hátrány a téli gumiknál. Én nem vennék újra használt gumit. Kellett sajnos a Semperittel mennem ~60km-t frissen esett hóban hajnal 3kor vezetnem és 40-el már elég komolyan csúszkáltam. 2 és fél óra volt a 60km, na azt nem akarom többször átélni. Én úgy választottam gumit, hogy felmentem az ADAC oldalára és megnéztem melyikek kapták a legjobb minősítést és azok közül a legolcsóbbat választottam. Amennyiben nem lenne pénzem gumira megoldanám részletre, sok helyen van már részletfizetési lehetőség, de használt télivel nem játszadozok többet.
-
diegho
nagyúr
Sziasztok.
Még ősszel kérdeztelek benneteket, hogy milyen autót vegyek a Carina E helyett 1M alatt, most kicsit változott a helyzet, a kérdés az, hogy milyen autót vegyek 1.3M-ig a Carina E helyett. Megpróbálom beszámíttatni a Carina-t és hitelre megvenni - bár megvan az egész összeg egyben - de sose tudni mit hoz a jövő és mikor kell hozzányúlni a pénzhez, így hitelre megveszem (lehet többet fizetek összesen, de többet tudok alkudni is belőle). Szóval a feltételek:
2000-nél fiatalabb
viszonylag nagy utastér (195 magas vagyok, mögém is férjen azért valaki)
megbízható
alacsony fogyasztás
benzines
Főleg rövidebb távokra lenne használva 50km alatt, pályát ritkán látna, évente max 2szer. Tehát a strapabíró futómű alapvető követelmény, mert amilyen utak erre vannak...Mit ajánlanátok? A vásárlás január vége február elejére esne, tehát van időm nézelődni. Én egyelőre nem japánban gondolkodok, mivel egy újabb corolla 1.6 körül kezdődik, Civic szintén, Avensisben szinte tuti 200k felett van, bár ez még külsőre is tetszik.
-
diegho
nagyúr
engem sem a km érdekel, de még nem láttam céges autóval 130-140 alatt közlekedő embereket, ami a magyar mellékutakon nem éppen tesz jót az autónak. Az autó 80/20 arányban lenne használva, főleg városban, bár lehet 90 is lenne a város. Amiket néztem eddig: Octavia, Focus, Lacetti, 4-es Golf, Passat, de teljesen tanácstalan vagyok. Egyik ismim most vett 2002-es Alfa 156-ost, nagyon egyben van, de borzasztóan kicsi hely van benne hátul, így ez is kiesett.
-
diegho
nagyúr
-
diegho
nagyúr
No átnyálaztam népítéletet (mennyi barom ír oda, istenem) és kicsit módosítottam a nézegetni kívánt autókat. Az előző kérdésemben szerintem félreértettétek, nem én (195cm) akarok magam mögött elférni az autóban, hanem mondjuk egy 175-ös emberke elférjen azért mögöttem. Ez nem túl nagy elvárás azt hiszem, de pl 156-os alfát szűknek találtam, igaz csak kb 10 percet ültem benne.
-Focus 1-ről mik a vélemények? (népítélet nagyon vegyes) Párszor ültem benne, kényelmesnek tűnt, az 1.4-es motor kicsit gyenge hozzá szerintem.
-Astra G szintén jónak tűnik 1.6-os motorral
-Octavia 1 szintén eléggé strapabíró, ha jól tudom és elég olcsó hozzá az alkatrész természetesen 1.6-os motorral néztem
-Lacetti-ről továbbra se tudok semmi biztosat, akárcsak a Seatokról Leon/Toledo ami szóba jöhetne.
-Utolsónak tegyük be a 156-os Alfát is, mert külsőre nagyon tetszik.Amiket szívesen vettem volna, de mégis kizárok:
-Almera: 1-es botrányosan törik, 2-es meg már nem az a szuper megbízható
-Civic: az újabb gen. nem fér bele, a régi meg nem tetszik
-Corolla: lásd civic
-323: igazából nem tudom, de nekem kicsinek tűnik az utastér, vagy csak ránézésre kicsi?1 Kategóriával feljebb pedig az Avensis/Mondeo páros marad, de nem biztos, hogy kihasználnék egy ekkora autót, a Carina-val is 75%-ban egyedül megyek.
Benzin/Dízel: igazából félek a dízelektől, még egy dízel sem volt a családban, de a fent említett autók közül, ha tudtok olyant mondani, ami kifejezetten jó dízel motorral, akkor még akár dízel is szóba jöhet.
-
diegho
nagyúr
válasz VR6-Fan #31709 üzenetére
találtam 2db dízel Octavia-t 1.3M-ig, szóval azt hiszem ez kiesett, maradnak a benzinesek. Akkor úgy kérdezem, hogy az általam felsorolt autókhoz melyik motor az igazán jó. G Astrához az 1.6-os azt tudom, Avensis-hez 1.6 A4-FE ami ugyanaz, mint a Carinamban és 20 év múlva is menni fog, de a Ford és a VW konszern motorjairól semmit nem tudok, Alfáról se, Lacettit nem is említve.
-
diegho
nagyúr
válasz VR6-Fan #31714 üzenetére
Toledoról én is jókat olvastam, ismerősök között viszont csak Cordoba van, de azok nagyon nem tetszenek. Octavia 1.6.osból létezik a 8 szelepes 75 és a 16 szelepes 101 lóerős is, ha jól tudom. Utóbbiról mit lehet tudni? Turbós benzineset nem szeretnék. G Astra Ecotec motorainak valami komoly problémája az olaj evésen kívül van?
Kinézetre mondjuk ezek tetszenek a legjobban: [link]
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz VR6-Fan #31716 üzenetére
Fura lenne szerintem a 116 lóerő után egy 75 lóerős autóba ülni. Turbóssal az a bajom, hogy nem használnám ki, az esetek többségében melóhelyre bejárogatásra lenne használva, vagy rövidebb 20-30km-es távokra.
Amúgy a motor mellet nagyon fontos szempont a strapabíró futómű, amilyen utak erre vannak, sajnálok 90nél többel menni a Carina-val is. (somogy és zala) A főutakat most kezdték rendbe hozni, de pl Nagykanizsa előtt egy ~3km-es szakaszt 5 hónap alatt csináltak meg ilyen tempóval még 5 év mire végeznek és kezdhetik előröl, mert újra szétmennek.
-
diegho
nagyúr
válasz Manitou #31721 üzenetére
Ezt a kérdést naponta 10-szer teszem fel magamnak. Igazából nem tudom. Carina-ban nincs klíma, kéne rá költeni egy keveset: vezérműszíj, 2 helyen a karosszériát is meg kéne csinálni. Klíma nélkül 100k alatt megúsznám a javítást, de ha azt veszem, hogy kb 100k lenne pluszba a klíma, az már 200k és mégiscsak egy 16 éves autó... bár lehet nem ezt kéne néznem, hanem azt, hogy ez valószínűleg még legalább 10 évig autó lesz. A biztonságosság megint egy olyan dolog, amit szeretnék fokozni, mert ugye a régi autók ha törnek, akkor ott komoly sérülések is lehetnek.
-
diegho
nagyúr
ez azért ilyen olcsó, mert rossz a 2.0-ás motor, vagy mi? Bár mondjuk az összes Focus-ról elmondható, hogy nagyon olcsók. Ilyen rosszak ezek, vagy szimplán ekkora a válság?
Aktív témák
- ZBook Fury 15 G7 15.6" FHD IPS i7-10850H Quadro T2000 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- lenovo DU9033S1 Onelink Pro Dock TÖBB DARAB Töltő nincs benne az árban
- Új Gyári Lenovo 65W Notebook adapter USB-C csatlakozóval Számlával
- ProBook 430 G5 13.3" FHD IPS i5-8250U 16GB 256GB NVMe ujjlolv 1.48 kg gar
- 2017 MacBook Air 13" / i5 1.8GHz / 8GB RAM / 128GB SSD / 64 ciklus az akkumulátorban