- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
mokus1
addikt
-
Manitou
veterán
-
Rick4
félisten
válasz
SpeedR #49102 üzenetére
Az ismerősöd gondolom képzett szerelő, az E85 üzemben nagy tapasztalattal is rendelkezik... Maradjunk annyiban, feleslegesen csinálta... Mi az ami árt szerinted a motornak? Mert ugye van az injektor, ha az eldugul, azt is ki lehet takarítani, de a motor önmagában az égésteret jelenti, legalábbis ahol az üzemanyag jelen lehet. Ott mit árthat bármi is ami a tankban van és a szűrő átengedte? Semmit.
-
-
mycso
veterán
válasz
SpeedR #48151 üzenetére
Gondoltam, hogy majd valaki ilyesmivel fog jönni....ezt a különbséget inkább elhanyagolhatónak nevezném. (természetesen ez is a saját véleményem, de én így látom)
Főleg, ahogy te is írtad típuson belül teljes mértékben elhanyagolható a menetteljesítmény/fogyasztáskülönbség.
-
raver
aktív tag
válasz
SpeedR #48071 üzenetére
Nem
Fene se szokta a hátulját nézegetni. Beülök és megyek
Lehet hogy ilyen van. holnap megmondom ígérem2 személynek csomagok kénül tényleg megfelelő. De ha véletlenül a koleszos barátnőt kell hazaköltöztetni, akkor ne lepődjön meg senki ha 2 sminktáska 1 ruhaszárító (fenetudjami), meg egy feltekert szőnyeg a nyakába hullik fékezésnél
-
slett27
addikt
válasz
SpeedR #48065 üzenetére
Köszi !
450.000,- be. 92.000km. Nem lehetett észrevenni semmit, hogy sérült lett volna. Autokukaccal voltam. Merevítések mind gyáriak.
Ennyi pénzért nem kockáztattam. 3 autószerelővel beszéltem. Először úgy kérdeztem, hogy mit vegyek magamnak ennyi pénzből ?
Sedan az kizárt volt, annak nincs autó formája. még az 5 ajtósban gondolkodtam... de ez jobban néz ki bár drágább is csak tudnám miért.
-
Xero
nagyúr
válasz
SpeedR #47872 üzenetére
Nekem nincs ilyesmi a közelemben szóval nem is tudok hitelesen nyilatkozni róluk.
Azért azt feltételezem, hogy a 200LE-s verzióban nem a gyári alkatrész minőségek ülnek.Csak a saját klubbos élményeimet tudom itt alapul venni. Sok klubtárs chippeltette az 1.4 HDI 206-ost a gyári 60LE környékéről 100LE környékére. Ez volt az a határ, amit el lehetett érni jó minőségben nyomás emelés és nagyobb alkatrész cserék nélkül, valamint itt még nem kormolnak.
Az viszont jellemző amennyire kivettem a beszámolóik alapján, hogy a kuplungot így azért szereti megenni a gép. Valamit valamiért. -
Xero
nagyúr
válasz
SpeedR #47858 üzenetére
Tudtommal 1.9TDI nem nagyon jött ki 120LE-nél többel a gyárból.
Az utólagos módosítás más tészta, de ahogy fentebb is írtam, azzal már úgyis ugrik a megbízhatóság a legtöbb esetben.szerk: Kicsit utána is néztem. 110LE volt a legerősebb belőlük.
Volkswagen dízel motorok
-
Rick4
félisten
válasz
SpeedR #47754 üzenetére
Volt anno, mikor még sok sok éve másnak dolgoztam egy 0 km-es 1.0-s swift alattam, 2002-ben újonnan kaptam, és az első 60 ezret mentem vele, Nem panaszkodtam rá, még el is fértem benne.
Persze már sok sok éve nem akkora kocsikban ülök, és lehet xar lesz, majd meglátjuk, van még 99-es Focus 1.4 gázos, az 690-ért megint csak érdekes lehet, holnap megyek megnézni, vagy legalábbis elindulok felé.. (Szegedről Szombathelyre megyek, a kocsi meg épp ott van.)
Egy éve is elvoltam a 92-es kölcsön Astrával, és csak a klíma hiánya zavart.
Nem pénzkérdés a dolog, legalábbis lélektani alsó- felső határ nincsen, egészséges egyensúlyt szeretnék teremteni a vételár-fogyasztás- szervizelés-amortizáció- biztonság- kényelem szempontok között.. Ebbe nekem alulról épp belefér a Suzuki is, sosem érdekelt, ki mit gondol rólam, mikor kiszállok, még ha egy ilyen 300K-s verdáért 2-3 napig, rosszabb esetben egy hétig kell küzdenem...
Lehetne sokkal jobb is, csak mit nevezünk jobbnak? A drágábbat? Az erősebbet? A gyorsabbat? A csajozósabbat? Nekem ezek nem szempontok, az autó egy eszköz, amivel eljutok A-ból B-be, mint egy nyomtató, amivel papírt nyomtatok, vagy egy gemkapocs amivel iratokat tűzök össze.. -
diegho
nagyúr
válasz
SpeedR #47377 üzenetére
Már nem nézem a swifteket, fater úgy döntött egy swiftes próbaút után, hogy inkább 20 éves japán. Volt 4 és fél évig Carinája, lehet most is az lesz neki. Én meg majd veszek valamit, ha kell, de egyelőre nincs szükségem autóra, ha nagyon kell itt a céges, amit borzasztóan utálok, de ez már más kérdés.
-
diegho
nagyúr
válasz
SpeedR #47370 üzenetére
Látod, mondtam én, hogy nem vágod, hogy mi változott a gazdaságban. 400ft körüli benzinár, mindenki ragaszkodik a régi kis fogyasztású alacsony fenntartású autójához és a legfelkapottabb kategória a 400ezer ft környéki autók kategóriája jelenleg. Vagyis bevisznek egy kereskedésbe egy jó állapotú swiftet, akkor már vagy van rá vevő, vagy fél óra alatt neten is elviszik, ha felkerül egyáltalán. Ez a gyakorlat. Kérdezz körbe nyugodtan pár neppert én 6-ot kérdeztem meg, amit tavaly 150-ért a kutya se akart elvinni, azt 2 hete pénteken 350-ért vitték el! Ez a jelenlegi helyzet, hogy erről nem tudsz, nem az én hibám és nem engem kell lehülyézni! Az pedig, hogy ki mit gondol rólam abszolút nem érdekel, lehet szeretni, lehet utálni azért, mert kimondom a véleményemet, akinek nem tetszik nem olvassa el amit írok.
Azt pedig nyugodtan elhiheted, hogy nagyon sokat változott az autópiac az elmúlt 1 évben, vettem tavaly autót, adtam is el, most is veszek autót és már adtam is el, tavaly is körbejártam kb 40 kereskedést, idén is, eltűntek az olcsó jó autók mindenhonnan, amik pedig jó állapotúnak vannak hirdetve az erősen mellőzendő kategóriába tartoznak az összes nagykanizsai és kaposvári swiftet láttam, egyetlen sem volt közöttük olyan, ami ne rohadt volna alul (1.0 GA,GC,GL-t nem néztem) pedig volt 2001-es is. Magánszemélyes is ugyanolyan gondozatlan, mint a nepperes. A jóknak megkérik az árát elég rendesen, de jellemzően jó állapotú swiftet nem adnak el, mert nincs pénz fiatalabbra, nagyobbra, jobbra. Ez a jelenlegi magyar valóság.
-
diegho
nagyúr
válasz
SpeedR #47362 üzenetére
13 swiftet néztem meg 1 nap alatt mr. okoska.
A tavaly pedig nem idén van, ha lenne némi rálátásod pár olyan dologra, amire nincs, akkor tudnád, hogy jelenleg normális swiftet talán a legnehezebb venni a piacon. Hívj fel pár neppert és mesélnek róla, hogy miért, ha már annak nem hiszel, aki 3-4 hete autót keres, akkor talán annak hiszel, aki évek óta ebből él, bár kétlem, hogy bármi is meggyőzne, de amennyiben mutatsz nekem egy olyan swiftet, nem 1.0 alapot, hanem lehetőleg GLX-et - mert a fejtámla és kalaptartó nélkülit meg se nézem - amin nincs rozsda, gondos gazdája volt és 400 alatt elhozható lehetőleg a dunántúlon 97-es évjárattól, akkor adok neked 20ezer forint kp-t. Hajrá!
Imádom az ilyen kis kötekedő nagyotmondó Pétereket, akik mindig mindenbe belekötnek és meg akarnak magyarázni olyan dolgokat amihez agyilag nem nőttek fel... szánalmas!
-
Rick4
félisten
válasz
SpeedR #47242 üzenetére
Nem szoktam gagyi olajat használni, értelme sincsen, mobil1 10W-40-es 6 ezres a 4 liter. Mennyi egy gagyi? 3 ezres? Nem ér annyit a spórolás... A dinamika csak egy dolog, fogyasztásban hogy áll ez a kocsi kb? Én a haver 1.6 8V-s 92-es Astrájával jártam egy hétig, ott 6.35-re jött ki a vegyes, ami persze 85% országút 100 körül, a maradék meg város...
-
aphra2
senior tag
válasz
SpeedR #46852 üzenetére
Eddig én se nagyon hittem benne , csak mióta 1-es fiat bravo is van a családba, és sok tulajnak ,köztük nekünk is az a problémánk , hogy nyáron az első hidegindítás nehézkes, télen viszont pöcc-röff. Az autó patent és tipp-topp, normálisan van szervizelve .Említve a problámát a fiatos szerelőnek , (20 éve ismerem ) modta hogy tudnak róla, és jelezték is a fiat-nak még anno, mire a fiat az ország klf pontjáról kért üzemanyag mintát.
Elemzés után visszaírták hogy miafenével jártok ti,(persze hivatalosan ) mert az a benzin nem felel meg azoknak a normáknak ami náluk és Európában is elfogadott, pl párolgási mutatók stb.
Nyilván ez egy konkrét tipus egyedi hibája, hogy ennyire érzékeny a benya minőségére , de akkor is csak szarabb mint máshol, és lehet, hogy ez a dieselre is igaz .
Másik régebbi fiatunk szereti ezt a benyát, és indul mindig, ha hideg, ha meleg van -
neduddki
nagyúr
válasz
SpeedR #46850 üzenetére
HI!
kiveve az amit veletlenul belekerul a kutalnal:- (((
tom zart a rendszer meg az nembirizgalhato....
de eszembe gyun: falun nalun vagy 2 honapja kicsit kohogosse valtak az otok mire kideulr, hogy a kettosflu tartay kijjukadt!!! es vikzerult a foldalatti uemanyagtartaly!!! a tutaj zsebbol kartalaniotta az tankolokat, ja es ez sem igaz
nekm a civic-el es a carinaval is osztrak benzin a csucs:- )udv
neduddki
mod: gyun eszembe: meg minsdgi 15fokra normalizaljak a kiadott mennyiseget tugya vki?
20101130adikai bizonylatomon van utoljara, hogy 10ppm alatti a ken es min 4.4%a bijoetanol a lukoil, pedig azota is tankoltam naluk /nem akkoriban adtak vissza a nagykeruket?/
-
diegho
nagyúr
válasz
SpeedR #46857 üzenetére
Mivel mentem hosszabb útra nem mentem vissza. Szimplán az összes ismerősnek megemlítettem, hogy felejtsék el a Mol-t itt helyben. Az érdekesség az, hogy az esetek között elég nagy idő telt el, hónapok. Reklamálni meg ugyebár nem lehet, nem tudod bizonyítani, hogy mennyit mentél mióta tankoltál. Tudom, hogy nem a Mol benzinnel van a baj, hanem a kúttal, de én már elvből nem tankolok Mol-nál, ráadásul több ismerős is járt így szerte az országban és csak Mol kúton.
2szer tankoltam így kevesebbet, 3.-at cég fizette, az nem érdekelt.
-
diegho
nagyúr
válasz
SpeedR #46850 üzenetére
Ki kell, hogy ábrándítsalak de nincs igazad. Pl a helyi mol kútnál ha 5000-ért tankolok, akkor kb 2 litert kapok. Nem elírás. Kétszer tankoltam ott sajátba egyszer cégesbe. Világított a piros, rátankoltam 5000-et és 15km után világított a piros, ezt kétszer egymás után, majd tankoltam egy 45 literes tankba 44 litert úgy, hogy még nem világított a piros, de nem is lett tele a tank. Nos ez számomra rosszabb, mint mondjuk egy Shell/OMW.
-
Dare2Live
félisten
válasz
SpeedR #46672 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy jó állapotú e vagy sem. Hanem, hogy direkt átb*nak e vagy sem.
És én megértem, hogy baromi nagyotlehet avval kaszálni, ha totálkáros kocsikat (esetünkben egy Yarist) rendbe vágnak oszt árulják hibátlannak. Megvették a roncsot (sokszor olaszba/németbe gombokért) rendbe vágták, csillog mint a salamont*ke oszt árulják makulátlannak. Mennyit kaszálnak egy ilyennel fél-1misit?
uígy mennyibe kerül egy km óra visszapörgetés? Mennyivel ér többet utána? Átb*ák megent a vevőt?
Ezt a felszereltésg viccet pedig had már ne is mondjam ez nonszensz...
És biztos ezernyi módja van még ennek az egésznek.Rick4: Vhol jogos, csak nagyon szar ez így. Tényleg nem sajnálnám a neppertől azt a 100-200Kt, csakhát ez nem pénz nagyot akar kaszálni mind. Jut eszembe kösz a gázos linket.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
SpeedR #46672 üzenetére
Biztos van kivétel csak elég ritka. Meg ugyanúgy magánszemélytől is lehet szívni de talán annak kisebb az aránya. Az a baj hogy ugye a nepper megveszi magánszemélytől és ugye haszonnal akarja eladni. Ergo amiket ők árulnak azok már többe kerülnek mint amennyit érnek. És azért hogy nagyobb legyen a haszon bevetik a trükkjeiket: visszatekerés, látszatra kipofozás, kamuzás. Én legalábbis így képzelem, de ne legyen igazam.
Közben jött manoarc pozitív véleménye. Nem mondom hogy minden nepper át akar verni de én nem mernék így se tűlük venni. Aztán ez lehet az én saját hülyeségem csak. -
gaborbol
őstag
válasz
SpeedR #46464 üzenetére
Egyenlore 2000 dollar kp volt a vege, szervobol szivarog az olaj ezert 1400 dollart engedett az arbol,mert annyira kapott arajanlatot
Korbekerdeztem par helyen, jol ismert tipushiba, 70-80%, hogy nem kell cserelni csak csavarokat meghuzni meg tomiteseket cserelni.
Az automata valto meg garos, 20k-t ment a javitas ota, adta a garancia levelet,nevjegykartyat, meg a szamlat:
$3600 volt a szamla vege, hogy miert nem ment a bontoba es vett egy bontott 6 ho garos valtot $800-ert meg ne kerdezd, gazdagok furcsan gondolkodnak800-1000 dollarert lehet venni egy komplett kocsit alkatresznek.
-
Dare2Live
félisten
válasz
SpeedR #46292 üzenetére
Ez a corolla (Toyota), BMW ugye necces lévén nekem BMWk nem tetszenek, kivév talán az új Meket, meg az X3at.
A bioetanol megent más. PR. Mert, hogy az esküvőn nem azért tolták avval mert 5, max 10%ot meg lehet vele sporolni. Ellenben lehet zöldként tetszelegni. és ezt a részét én vhol támogatom is. Többek közt mert Magyar vagyok.
De a lényeg: a sporolni akarok akkor veszek vmit aminél az elsőre nem az élvezeti érték, vezethetőség ugrik be hanem a megbízhatóág vagy/és olcsó alkatrészek. Innen ha sporolni akarok vmi olyat veszek ami megbízható és bírja a gázt. Most le fog ugatni sok BMWs de nekem a BMW nem a megbízhatóság/olcsó alkatrész szinonímája. Amúgy ha sok pénzem lenne tuti egy fullos X3al furikáznék. K* jó abban a kocsiban utazni. Természetesen dizelbe mert ritkán kell megállni tankolni. Ahogy egy US blogger írta anno a Cayeneről: ...Miles per gallon is irrelevant... Per-tank mileage is important because no one wants stop and refuel.
Szinte értelmezhetetlen gondolkodásmód egy 12.000km/ével és e 8éves Yarisból kinézve.Lajkó: Én 100.000-200.000Ftből 100% Suzuki Swiftet néznék.
-
Prego
senior tag
válasz
SpeedR #46278 üzenetére
csak egy példa volt, de akkor vegyünk egy reálisabbat, az otthon tölthető elektromos autókat (asszem plug-in hibrib vagy mi). Leszámítva hogy elég érdekesen nézne ki egy lakótelepi parkoló, hogy minden ablakból lóg a madzag az autó felé, képzeljük el miből élnének a honatyák
-
Prego
senior tag
válasz
SpeedR #46276 üzenetére
Nem félek attól hogy nem lesz egy hirtelen alternatíva az üzemanyagra, ha arra kerül a sors. Gondolom már most is lehetne cserélgetni, csak nem biztos hogy pl az étkezésre is használt étolajra rádobnák a jövedéki adót, akkor a gyalogosok örülnének neki. Tehát a döntés sztem nagyrészt politikai/gazdasági problémákkal lehet indokolni.
-
Khelben
nagyúr
válasz
SpeedR #46270 üzenetére
Szerintem BMW-t az vesz, akinek valamit jelent ez a 3 betű, nem csak egy autót, ami elviszi a-ból b-be. Olyat kap olcsóbban is, aztán abba lehet gázt tenni (pl. egy mondeoba). De hogy BMW-be gázt? Ez kb olyan, mintha venne egy használt Rolex-et és cellux-szal javítaná az elszakadt szíjat. 2 forintos embernek 10 forintos autó esete.
-
Prego
senior tag
válasz
SpeedR #46272 üzenetére
jó hát paci mindig ott lesz, aki elmegy szénával
De már most is van olyan, hogy a pék nem szállít ki pestre, mert nem éri meg neki az üzemanyag.
Gondolom amíg el nem fogy a benya, csak nő az ára, még lesz olyan hogy hatósági üzemanyagár, aztán lesz hogy mindenki kap X darab benyajegyet egy hónapra (majd azzal lehet nepperkedni), utána már nemtom ... -
Prego
senior tag
válasz
SpeedR #46270 üzenetére
Egy dolog hogy nincs miből tankolni, de lassan (10-20 év) nem is lesz mit
Akkor majd eljön az a világ hogy "gazdag" gyerek bemegy a boltba, letesz 5 millió forintot, kér egy kiló kenyeret, a boltos meg azt mondja hogy mit csináljon ezzel a sok értéktelen papírral, a búza ott van a földeken, nincs amivel betakarítsák -
Napfénysüti
nagyúr
válasz
SpeedR #46252 üzenetére
Egyetértek az 5-ös Bömös véleményeddel. Annál a szériánál rondább és nőiesebb bajor gépet még nem láttam.
Az a régebbi 7-es 100* elegánsabb. Ültem a Chirs Bangle által tervezett utód 7-esben is. Marha nagy meg kényelmes de ronda és nekem iszonyat sterilnek tűnt. Én speciel sose tudnám megszokni. -
fullextra
tag
válasz
SpeedR #46252 üzenetére
Köszi a válaszokat srácok!
Persze lehetne venni újabbat, jobbat, kissebbet, modernebbet, de hiába ha nekem ez a forma tetszikaz 5-ös nagyon nem! Illetve azok is inkabb 4-4,5nél kezdodnek a hasznalhatoak.
Láttam már egy pár darabot belőlük, a belső felületek kopottságát illetőleg ennek simán elhiszem a 150k Km-ert.
Motorral, váltóval milyen konkrét hibákkal kell számolni? Mondjuk inkabb 250-300k környékén hullanak szét. Legalabbis amiket eddig lattam.
E60bol meg a hasznalhato darabok ott kezdodnek hogy 5.5millio(+500-700k az esetleges javitasokra), de inkabb 6, raadasul olyan bárgyú pofája van a fészlift előtti verziónak...
-
k.
őstag
válasz
SpeedR #46081 üzenetére
Beteg lett a megvétel után(stroke), 2 évig alig ment(2 havonta egyszer kb) aztán azóta csak heti pár km-et használta. Azt így jött ki. Tényleg nincs visszatekerve, tényleg rendben van. Sérült volt, a bal első ajtót fényezték azthiszem(megkarcolták, igy az elem a gyári, csak átfestették), lökösön van egy kis sérülés elöl, de ezen kivül szép.
-
Dare2Live
félisten
-
gaborbol
őstag
válasz
SpeedR #45894 üzenetére
Elterjedt talan a taurus vagy az impala lenne, ezek kozul az impala tetszik jobban esetleg pontiac-bol van meg par jopofa.
Csak automata, 4 ajtos johet szoba es nagyobb kell, hogy legyen mint egy corolla.
Fiatalabb mint 2002, takarekos meg ezekbol egy sincs. Atlagos motor 2.5-3.5L V4-V6, arban meg 5k a plafon, de annak nagyon ott kell lennie a szeren.Hasznalt autokat itt szoktam nezni:
Ezen nagyon gondolkodom, hogy meg kene nezni, es beigerni neki valamit 5k alatt kp-be.
[link]Ami nagyon olcso, az vagy kamu(van beloluk boven) vagy kell neki a penz es eladjak percek alatt.
Azert ki lehet fogni -
gaborbol
őstag
válasz
SpeedR #45883 üzenetére
"Fenntartása simán összevethető egy Volvoéval," akkor a volvot mar ki is lottem
Maradok a usa-japan vonalon.
Hat igen az itteni "mondeo" nem egy kimondott szepseg, talan a 2008-tol nez ki elfogadhatoan.
Viszont az amcsi kocsikoz kabatgombert van alkatresz, es eddig minden hibat meg tudtam javitani az udvarban ami elojott 2 ev es 110.000 km futas alatt.
Magamnak momdom csak ami itt elo szokott jonni:
2 forintos embernek nem valo 10 ft-os auto., es akkor nem fogok csalodni -
gaborbol
őstag
válasz
SpeedR #45862 üzenetére
Az osszes nemetet kihuztam a listarol, bmw szerivznek dolgoztam 6 evig, akkor megfogadtam, hogy azt soha.
Baratom itt dolgozik a helyi VW kereskedesbe autoszerelokent, azt mondta passat-jetta mind felejtos.
japan,usa, esetleg volvo.
Mondeot nezegetem az ford taurus neven fut itt, van beloluk dogivel, ara is alacsony,
abbol esetleg 2005-os evjarat is beleferne, bar vezetni meg nem vezettem; -
Manitou
veterán
válasz
SpeedR #45083 üzenetére
Félig igaz. Az állapotot elé kell helyezni a típusnak, de ha pl egy közismerten nem megbízható típusrol van szó, de jó állapotban van, akkor szokott jönni a fejvakarás, hogy vajon megmerjem e venni, mert jó állapotban van, de mivan ha ez sem különb mint a társai, és majd megszívom vele.
Szerintem azt a cliot ami miskolci érdemes lenne megnézni Vangelisnek. -
Zewa
senior tag
válasz
SpeedR #44727 üzenetére
Igen sok km megtételénél lehet vele spórolni havi pár ezer forintot de én inkább rááldozom azt a keveset. Kinek a pap, kinek a paplan.
Nyáron ismerős sráccal utaztunk és az elöttünk menő oktáviában egy nő tépet egy satut.
Padlófék de belecsúsztunk. Eredmény: Octávia lökös meghorzsolodott, mondeoé pedig kb 30cm-en megrepedt. Ez a kis figyelmetlenség közel 50rongyba fájt a tulajnak.
+20mm megfogott volna.Ha nem vagyok túl indiszkrét; Milyen bringára rakod a 235-ös gumit?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
SpeedR #44727 üzenetére
Ja..uhm, ha 3m neked semmi, akkor jol van.
4m hosszu a kocsid, csak szolok.Ha 1m tav helyett -0.2m-d van, mar raqrtal. Nemhogy 1m helyett -2m-nel, ami 3m fektavdiffi
Amikor igy -3m-l "nem adta ki", akkor boven tobbert kalapaltatod ki a Swift-t, amibe 200k km alatt a gumik meg a tobbletfogyi kerul.
-
Zewa
senior tag
válasz
SpeedR #44718 üzenetére
Részben igazat adok neked mert bizony odafigyeléssel és kellő rutinnal nagyon sok minden megelőzhető. Viszont én is inkább 185-ös kerekeket saknéka Stiftre mert menettulajdonságban igen sokat számít. +20/30mm a fogyin nem dob sokat..
Gumi típusa, állapota, kora szintén nagyon sokat számít!
(főleg akik régi, betonszilárdságúra keményedett gumikkal mennek az utakra...)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
SpeedR #44711 üzenetére
Ahol a 185-s gumival még pont megallsz, a 155-sel mar tuti belereccsensz 15-20km/-s sebesseggel, de akarhogy is nezed a 185-s gumival ugyanazzal a fekkel mindig kisebb sebesseggel fox reccsenni, mert nagyobbat lassulhatsz vele, amig beblokkol a kerek vagy utolered az elotted megallo masik autot
50-rol 8-9m-n megall egy korszeru auto.
Pl egy kikerulo manovert is jobban vegre lehet hajtani a szelesebb gumival, mert sokal kesobb vagy csak durvabb kormanymozdulatra csuszik meg az auto. -
Rick4
félisten
válasz
SpeedR #44711 üzenetére
Amíg akár blokkolóra tudja fékezni a kerekeket, addig a gumi a gyenge pont. Ott a pont.
Egyébként egy haverom járt úgy a 92-es Astrával, hogy egy A8-as ment előtte, fékezett, a 4 nagy kerék meg az ABS megtette a hatását, ő meg szépen beledurrant... Azt mondta, volt azért rendes követési távolság, de úgy megállt az A8, mint ha horgonyt dobott volna.
-
dízelracer
őstag
válasz
SpeedR #44711 üzenetére
Viszont az egyetlen kapcsolat autó és út között a gumiabroncs. Nagyobb felület = nagyobb tapadás. Egy nagyobb átmérőjű (és szélesebb) kerékkel amellett, hogy rövidebb lesz a fékút még a fék is jobban adagolható lesz. Száraz körülmények között később is veszíti el a tapadást mint a gyári virsli gumi. Azt is meg lehet tenni, hogy nagyobb méretű de alacsonyabb gördülési ellenállású gumit rakni az autóra. Mondjuk ez már viszonylag költséges megoldás. Fogyasztásban kábé megegyezne a gyárival de a tapadása még így is jobb lenne annál. Szerintem.
Mondjuk erről eszembe jut egy cikk amit régebben olvastam, hogy az abs a gyári kerékmérethez van programozva. Diszkófelnivel már nem úgy műxik mint kéne. Ezt megpróbálom előtúrni mert már nem emlékszem végül mit hoztak ki konklúziónak.
-
t1
veterán
válasz
SpeedR #44706 üzenetére
A fék upgrade 40k lesz, a kerék olyan 75k-t ér ( újonnan bőven 150 fölött).
Simán tudsz okozni megy vki előtted le satul te meg simán belecsúszol mert olyan virsli gumi van a kocsin a fék megy egy rakat...Annyira nem lesz az racsing autó
inkább csak egy kicsivel biztonságosabb és dinamikusabb Swift
-
hobizoli
nagyúr
válasz
SpeedR #44703 üzenetére
Majd ha raersz eccer azert szamold ki, hogy csak -0.5m is mennyibe kerul a kocsi elejeben, ha pont "nem adta ki".
Ritka a 10eves auton a Casco.
Loko, kazanfedel, fenyszorok, hutok, homlokfal, lufik, stb...+ fenyezes + munkadij, + KGFB dijemelkedesEcceruen addig tudod novelni a fekerot, amig nagyobb tapadas a kerek es az aszfalt kozott anagyobb felulet miatt, mint a fekpofa es fektarcsa kozott. Pont ezert ugyanaz a fek egy szelesebb gumival sokkal elobb megallitja az autot.
-
t1
veterán
válasz
SpeedR #44698 üzenetére
Nekem is több kb 10% körül.. gyári 155/70R13 ami meg helyette van 185/55R14 ( persze csak nyáron) és megfigyelésem szerint 0.3-0.5l/100km a plusz, és főleg városban jön ki ez a többlet fogyasztás. Mondjuk közre játszik a kemény 68LE és a 100NM nyomaték is ebbe, lehetséges, hogy egy erős dízel/benzines nem érzi meg de a kis köbcenti igen.
-
Rick4
félisten
válasz
SpeedR #43946 üzenetére
Ahhoz képest, hogy mennyibe kerül, elég hely van benne, 6 liter gázolajat eszik, és sokat bukni nem lehet rajta, szinte nincsen semmi ami tönkremenjen. Ha nem sietsz, és olcsó kocsi kell, akkor egynek pont hogy jó választás. Persze azért itt is ki kell fogni egy jobb darabot, ha Pali a neved, simán megszívhatod ezzel is. Pont úgy mint egy rommátört, hegesztett Yarissal.
-
Bubee82
őstag
válasz
SpeedR #43748 üzenetére
Kb. nálad van az igazság.
Egyébként felesleges ez az egész okfejtés, mert végső soron mindig a 4 egyformán jó gumi a megoldás, ami minimális többlet kiadás mellett biztosít fényévekkel jobb tapadást.
Ez is igaz, de most olyan szituáció van, ahol ez most nem elérhető. Szóval a jobbik rossz kérdése volt napirenden, amit végülis te fogalmaztál meg a legjobban
Aktív témák
- XFX RX-69XTATBD9 Xfx Radeon RX 6900 XT 16 GB GDDR6 videókártya csere Rtx 4070Ti
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 5 4500-5600X +RX 9060XT/9070/9070XT +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA!!!
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: RYZEN 5 8400F/9600X +RX 9060XT/9070/9070XT +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!!!
- Asus X299 TUF / Beszámítás OK!
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 7 5700/5800X +RX 9060XT/9070/9070XT +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA!!!
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest