- Magisk
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris #100714 üzenetére
Lightroomban milyen profil van beállítva? Az alap Adobe Color vagy a kamera saját profilja?
Lehet befizetem magam újra a Lightroomra (14 napig van visszatérítés), Capture One meg 30 napos trialt ad. Tesztelgetnem kellene őket fej-fej mellett és akkor rakok be példákat.
A Capture One-nal az még a bajom, hogy nem csak (számomra*) szar színeket hoz ki alapból, amin aztán sokat kell gyurmázni, hanem valahogy görbézés közben is "fura" minden. Az RGB és a Luma görbét tandemben kell használnom és oda-vissza váltani közöttük, hogy kb jó legyen. Maga a szoftver láthatóan jóval többet tud a Lightroomnál (főleg a simánál), de ezt muszáj is igénybe venni. Egy korábbi (még Windowsos) 30 napos trial periódus alatt dolgoztam fel egy komplett nyaralás Capture One-ban és azon kaptam magam, hogy minden fotón 1,5-2x annyi időt pöcsölök, pedig semmi extrát nem csináltam: Görbéztem, kihúztam a perspektívát, HSL és kész, csak éppen sokkal többet matattam a csúszkákon. Pedig a Capture One HSL eszköze az valami mennyei, azt azért elismerem!
Cserébe a Lightroomban meg zseniális az alanyt Ai alapon felismerő maszkolás, ez portrénál/modellfotónál elképesztően sokat gyorsít a munkán.
*=Fenntartom azt, hogy talán másnak meg pont ezek tetszenek jobban, ez ilyen ízlés kérdése, nekem a C1 színei döglöttek, húzásra meg gyorsan átesnek a ló túloldalára és mintha lenne valami megmagyarázhatatlan, nekem nem tetsző tint minden fotón.
-
D.Va
őstag
válasz
MrChris #100709 üzenetére
Csak példának írtam az 50mm-t...
Egyébként egy Porst 200mm F3.5 Super Tele MC Auto obim van, ez menne rá egy G80-ra, csak megkérdeztem mielőtt pénzt adok ki egy adapterre
Arra akartam kilyukadni h pl egy Lumix 100-300 is "FF 200-600-nak felel meg" a kisebb szenzor kivágás miatt.
Tehát ezek szerint egy helios 58mm is egy 116mm-nek "felel meg" egy MFT szenzoron.
És a Porst 200mm egy 400mm "lesz" a G80-al. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #100667 üzenetére
Nekem annyiért is jó.
9-18 meg 12/2 van ekörül, ez meg mindkettőtől jobb.
Az egyetlen rendszer, ami még érdekes számomra az MFT mellett, a Fuji, aki a 14/2.8-t adja 325-ezért, lassú, hangos fókusszal, nem csepp és porálló, nem ekv. 18mm és csak f/2.8. Szóval ha nem mennek 300 Matyi fölé, akkor ez egy jó vétel lesz. Én 249.990-t tippelnék egyébként. -
yle_greg
aktív tag
válasz
MrChris #100651 üzenetére
Es a szuromeret nem minden, hiszen a Laowa front lencseje csak cirka 22 mm a 46-os szoro menethez, mig a Pana 10-25 front lencseje cirka 60 mm a 77 -es szuro merethez. Ha jol emlekszem, akkor a Pana 14/2.5 lencseje is eltorpul az objektiv testehez, mikozben nem lehet azt mondani, hogy pocsek lenne.
Bar aztan fene tudja, lehet, hogy valojaban csunyan torzit, csak a pana (es oly?) vazak firmwarebol korrigaljak az optikai torzitast. A Pana vazak a Pana obik kepet tudom, hogy korrigaljak, de nem tudom, hogy ezek az automatikus korrekciok megtortennek Oly obik eseten, illetve Oly vazon a Pana obikra is?
Mert siman elkepzelheto, hogy kijon a Pana 9/1.7, lesz valamilyen kepe, aztan jon egy FW update a gepvazhoz, es hopp, maris szebbeb rajzol?
Vagy a korrekcio kodjat az objektiv tarolja, ezert egybol szebb lesz mint valojaban? -
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #100651 üzenetére
Ha a 15/1.7-ből indulunk ki, ami azt hiszem szintén 46-os és nyitva a sarkok ott sem acélosak (de elfogadható még), akkor valami hasonló teljesítményre lehet számítani a 9/1.7-el kapcsolatban is. Nekem ez elég lenne, a közelpont is nagyon okés, nagyon várom.
Remélem nem fogja a blendét állítgatni magától a gép, nem lesz banding se, egyszerűen csak jó lesz Olympus vázon is.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
MrChris #100643 üzenetére
Ráadásul a 9mm-hez sokkal nagyobb látószög tartozik amit lényegesen nehezebb jól megcsinálni. De legyünk optimisták.
#100642 lugosi
A bejelentések előtt nem sokkal azért jók szoktak lenni a petykák.
Ehhez a fényerőhöz, ezzel a látószöggel viszont keveslem a 55m-es szűrőmenetet, hacsak nagyon el nem engedték a képszéleket.
Talán a Pana 12 1.4 hasonlítható hozzá ami ugyan fényerősebb, de kisebb a látószöge. Annak is nagyobb a szűrőmenete (és sokkal nagyobb/drágább, persze ebben benne van az is, hogy azt elég extrém módon árazták). -
kamilyon04
csendes tag
válasz
MrChris #100582 üzenetére
Köszi a meglátásokat, tippeket MrChris és yle_greg.
Picit joban megnézve pár fontos szempontot is arra jutottam, hogy az E-M10 III lesz a befutó. Súly és méret miatt esik ki pl a GX-8, meg az E-M5 is. Így is 100g-ot fog hízni a kit, de asszem megéri a többletet a kereső.
yle_greg: Objektívem használatban igazából még egy oly kit-tele van, de az is csak nagy ritkán kerül fel a gépre. Szépen lassan "fogyott le" a szettem az idők során 5 objektíves DSLR rendszerről, 1(2) használatban lévő MILC-re. A milcnél is még 3 fixxel indítottam rendszerváltáskor (7.5, 14, 45 volt még rendszerben, meg egy 2.8 60-120 tokina manuál).
Így igazából szerencsés vagyok: nem rendszert választok, ha váltok, mert a váz+alapobjektív az egyetlen dolog amit valóban mérlegelni kell. Örülök, hogy a marketing clichének megfelelően ténlyeg zsebrevágós módon használhatom a "nagy" érzékelős gépemet.
Szemeztem még a Fuji rendszerrel is, mert sógornak a munkás Canon szett mellett az van werk-családi használatra, és szenzációs masina. De ott ugye a nagy szenzorméret miatt nem lehetséges ilyen kicsi objektíveket csinálni. (És nem mellesleg drágább is, sajnálnám a kövön húzkodni. -
-
yle_greg
aktív tag
válasz
MrChris #100582 üzenetére
Pana GX7 és GX9 -em van. Oly gépekkel nincs tapasztalatom, így összevetni nem tudom velük. Amit nagyon szeretek a GX családban, az a felfelé billenthető kereső. Ha nem arra áll a fejed amerre az objektívnek kéne nézni, és az erős nap miatt az LCD kínszenvedés, akkor nagyon hasznos. Egyiket sem mondanám kifejezetten outdoor kamerának, nincs víz / pára / por állóság, és ütni-vágni sem ér őket, ez tény. De akár az is lehet a stratégia, hogy veszel két GX7 -et, az használtan már nagyon olcsó, és a másodikat nem fürdeted meg. :-)
Ha akkor is időjárás állónak kell lennie, amikor a kezedbe fogod, akkor nem jó a GX vonal, de ha elég az, hogy kibírja az utazást, akkor egy keményebb és vízzáró táska elég hozzá.Ha a többi obid is Pana, akkor a Power OIS hasznos tud lenni, ha kötélről lógsz, vagyis nem csak a kezed remeg, hanem a szél is lökdös.
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #100554 üzenetére
Jah, kár, hogy cserébe minősíthetetlen a "szerviztevékenységük".. Pana ennek ellenére sem ajánlott nálam.
Throme: én próbáltam az 5mk3-at (markolattal is) és azután nálam teljesen kiesett, nem tetszett a fogása illetve azért az 1mk2 sok dologban többet is tud. Amit hiányolok belőle az az újabb af algoritmusok, a kézi hi-res és az nd szűrő funkció (ez utóbbit lehet az 5-sem tudja amúgy). Hozz ki mindkettőből egyet-egyet és meglátod, hogy a gyakorlatban melyik válik be jobban.
A PRO lencsék azért nem ok nélkül azok (még az új F4-esek sem). Építésük példás, a képük általában parádés és jó velük dolgozni. Nálam a best of a 40-150, az mindent visz (lásd alább).
Oly-Service: inkább ez az új bejelentéseknél érződik. A már piacon lévő cuccok jól tartják az áraikat amennyire látom (pl: a 8-25 és 12-45 is annyiba kerül, mint tavaly a bejelentéskor). De ha már itt vagytok, akkor had kérdezzem meg, hogy 8-25-re várható mostanában valami akció?
Kell valami a Pana 8-18 helyett.
-
D.Va
őstag
válasz
MrChris #100540 üzenetére
Na igen, mindig ott van az agytorna hogy kicsit többért meg már ott egy másik még jobb technika...
A stabi miatt valszeg akkor G80 lesz GH4 helyett, mivel állványt sokszor nem tudok/akarok magammal cipelni és nem is van idő állvánnyal kínlódni mikor folyton mozgok. Ar/érték arányban tényleg jó kis váz a G80. -
theporcupine
tag
válasz
MrChris #100537 üzenetére
Nem vagyok kibékülve ezekkel a tesztképekkel. Pont a GH4-nél jött elő nálam régebben, hogy annak életlenebb a képe fotón és videón is. Mivel van GH4-em, ezt nem éreztem igaznak. Azt látom és tudom, hogy más-más objektívekkel készülnek a képek, de ezért nem is összehasonlíthatók, szerintem. Nem azért, hogy a dpreviewt ekézzem, okosabb, ügyesebb és szebb fiúk, tudom, mint én, de ez régóta zavar.
Egy nagyon hevenyészett teszt (elfelejtettem wb-t is állítani).
Ez 4K és Lumix 45mm, f2.8 objektív, azonos távolságból.
[teszt állóképek videóból 1:1-es kivágás] -
D.Va
őstag
válasz
MrChris #100531 üzenetére
Hát azért a 4K videók jóval élesebbek, plusz kisebb témákra ha túl messze van vagy kicsi (Pl nyúl, madár) akkor lehet croppolni a videóban, hogy közelebbinek tűnjön a felvételen.
Ráadásul a youtube jobb minőségű kodekkel dolgozik ha 4K videót tölt fel az ember...
Szóval pár dolog van ami miatt hasznos a 4K a felbontáson kívül.
De amúgy jó alternatíva a G80, átgondolom. -
iscsu
tag
válasz
MrChris #100524 üzenetére
Ha már kéznél voltak, akkor csak a hecc kedvéért: M1X + 40-150 + SC2. A G9 + 100-300 kisebb, és 60 dekával könnyebb...
-
D.Va
őstag
válasz
MrChris #100524 üzenetére
Hát problémás lenne a téma tartás az biztos.
Youtube-on sem nagyon találtam ilyen jellegű videót. Kíváncsi vagyok mennyire használható kombó... Bár egy átlag gimbal-on pl Ronin S vagy SC szerintem vígan el kéne férnie egy G9-nek, meg a 100-300 sem olyan nagy és nehéz obi.
-
Bobby G.
senior tag
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #100381 üzenetére
Neked is olyan a 100-300, vagy nem nézted? Ennek valami akadálya van tele esetében, vagy egyszerűen erre nem lőnek, mert az emberek úgysem tájképet fognak vele fotózni. (Én mondjuk részben azért is vettem, a 75 még pont jó kiemelni ezt-azt)
Ezek a képek botrányosak, semmi nem éles rajtuk. -
aginor
veterán
válasz
MrChris #100337 üzenetére
Köszönöm a felajánlásokat. Ma hívom a szervizt és meglátjuk, mit mondanak, utána van értelme kooperálni. Ugyanakkor úgy tudom, hogy Pana váznál menüböl kell indíteni a frissítést, amit csak azután enged, hogy felismerte a lencsét. Itt sajnos az Oly váz nem ismeri fel.
Közben utána olvastam kicsit a neten és találtam pár igen érdekes dolgot. Az első és talán legzavarbaejtőbb az, hogy ez egy régóta ismert hiba, de mindkét gyártó szarik rá a keresztkompatibilitás jegyében. Csak Oly váz + Pana objektív esetén jelentkezik, Pana +Pana és/vagy Pana+Oly-ról nem találtam bejegyzéseket (mondjuk nem is ezt keresetem célzottan).
Van rá javítási eljárás, ráadásul több lépcsős, de nem biztos, hogy van benne köszönet. Első körben megpróbálják kényszerítve telepíteni a firmware-t a szervizben, ha ez nem sikerül, akkor vezérlő elektronika csere, ami minden esetben gtk. Volt aki 1000Eur ajánlatot kapott, csak az alkarészre, míg másnak a 42,5-ösére adtak 300Eur-sat. Igazából egyetlen olyan beszámolót sem találtam, ahol valaki azt írta volna le, hogy ilyen helyzetbe került, és sikerült belőle jól kijönni (értsd. gazdaságosan javítani). Ugyanakkor tekintve, hogy viszonylag sok nyitott végű bejegyzés volt, így ez igazából még nem jelent semmit. Lényegében már lemondtam a dologról, de azért még bízom benne, hogy nincs minden veszve.alwinka: viszont mielőtt megdöglött, még meg tudtam neked nézni, és amíg működött, addig nem volt traktorhangja CAF alatt a 25 1.4-nek. Volt valemi enyhe fókuszhang, de az is csak ha rátapasztottam a fülemet a tubusra. Ugyanakkor Oly vázra miért nem az Oly verziót nézed? Annak jobb a szigetelése, "jobb" a képminősége, miközben kb. egy árban vannak.
-
alwinka
csendes tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #100281 üzenetére
Nekem már adott a focal reducer, csak (még egy) vázat kéne venni hozzá
. Egyelőre úgy tűnik E-M10 III vagy IV a leginkább esélyes, de ha belelóg a szenzorba a focal reducer, akkor lehet hogy az időközben megunt-utált Pana fele fordulok és lecsapok egy G90-re. Csak nehogy azzal se működjön a reducer
. Volt párszor anno erről szó amúgy itt, pl.: [link] , egyes focal reducerek leírásában is kitérnek erre: [link] . De tesztelni úgy tűnik senki nem tesztelte a dolgot
-
b.vr
őstag
-
nozs23
addikt
válasz
MrChris #100140 üzenetére
Én egy GH6-ért így előzetesben odaadnám az S5-met.
Viszont gyanítom 2x annyiba fog kerülni, mint amit a kis S5-ért adtam és ott vannak az üvegeim is, amiket pótolni MFT-n szintén 2x annyiba kerülne, ha szeretném megtartani a DOF-ot és gyújtótávot, úgyhogy valószínűleg kimaradok ebből a buliból. De egyszer majd kibérelem, Czetele Rentál biztos lecsap rá hamar.
-
-
b.vr
őstag
válasz
MrChris #100115 üzenetére
Amúgy erről a DFD-ről volt már hogy nem-hivatalosan megkérdeztek valakit aki képben van a Panánál hogy miért ragaszkodnak ehhez? Vagy legalább miért nem csak opcionális (végülis mert a szenzor tudná a pdaf-et, attól még nem kötelező mindig mindennél használni. Legalább a szenzorgyártásnál összeállhatna a pana és az oly, máris az összesített volumenre oszlana el a k+f meg a gyártási költségek egy része )
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #100096 üzenetére
Akkor kukkants be a hír topicjába, csak ne felejts el vinni popcornt.
Újabb "fizetett hírdetés" (még az FF témához is kapcsolódik). Mondjuk alapvetően bírom a csókát, de talán most egy kicsit túl lelkes lett pár dologban. -
ROBOTER
addikt
válasz
MrChris #100096 üzenetére
Szerintem tök egyszerű a helyzet:
A legtöbbünknek nem munkaeszköz a fényképezőgép, hanem szerelem. A döntéseink (szigorúan technikai oldalról) nem racionálisak, mert ha így lenne, sokkal olcsóbb eszközökkel megoldhatnánk. Pont annyira van és pont annyira nincs ésszerű magyarázat a 800 ezres m4/3 gépre, mint amatőrök kezében a 1,5..2 millás vázakra.
Évezem, néha török egy kis borsot vele a sokcsilliós tulajok orra alá, pont. Majd lesz egyszer FF-em vagy MF-om is. Most viszont kérek egy OM-1 quadro zoom kitet (8-25,12-40,40-150,150-400) 50% kedvezménnyel. -
ROBOTER
addikt
válasz
MrChris #99951 üzenetére
Csakhogy a 20MP nem a termék specifikációjában szerepel, hanem a szenzoréban. És is erre gondoltam, hogy valójában 80 megapixeles, és hardveres a binning, de nem találtam erre utaló jelet. Ez pedig kicsit aggasztó számomra.
A super resolution mode-nak (ennek létezése is ellentmond a 80MP elméletnek) az egyik következménye a szenzor mozgatása miatt a bayer részleges eliminálása, és valós RGB kinyerése. De itt 1 teljes pixel elmozdulás ugyanazt a színinformációt adja. Szóval reklámozzák wowra, hogy 50MP handheld, de az már nem ugyanaz, mint eddig.
B verzió: a szenzor modellszáma után van egy hosszú kód, ami általában pont az egyedi különbségeket tartalmazza. Van-e rajta AA, monokróm / color filter stb. Itt IMX472-AAJK, szóval a publikus PDF lehet egy videokamerához készült quad bayer, ami az OM-ben lesz, az pedig valós bayer.
-
b.vr
őstag
válasz
MrChris #99951 üzenetére
Nem az hogy kéne, csak a marketingesekből nem nézem ki hogy ezt kihagynák (a sonynál más a helyzet, ott még segítette is a három külön vonalukat marketing szempontból is. De a mobilosok nem hagyták ki).
Másrészt amikor még a 43rumors linkelte is annak a sony szenzornak az adatlapját (IMX472) abban is az a (kerekítve) 20 mp szerepelt (és ez szűrőtől független, semmi nem utalt rá hogy máshogy lenne) Persze lehetne a hagyományos bayer helyett (mint amikor a fuji meg xtrans szűrővel gyártatja) quad bayer szűrő (mondjuk azt nem tudom hogy utána még "drótozásban" is van-e megkötés vagy azt már a fényképezőgép feldolgozója végzi) de akkor meg az lenne amit írok hogy ez drámaian lecsökkentené a felbontást. Ezért írtam hogy ezzel a quad bayerrel azért megvárnám a hivatalos bejelentést, mert ez így egyelőre minimum furcsa. -
b.vr
őstag
válasz
MrChris #99949 üzenetére
"Nem annyira rossz az, csak ez az ábra nagyon megmutatja a határokat. Meg 12MP-esnek adják el, nem 48-ként. "
De pont erre utaltam a mobil-szenzorok kapcsán. Hogy ott az átlag sajtóközleményekbe be is dobták a nagyközönségnek hogy 48 mp, aminek első hallásra a parasztvakításon kívül olyan kicsike szenzorméretben (meg amúgy is amekkora optikák kerülhetnek oda) natívan mégis mi értelme, viszont aki meg kicsit is értette az pedig megkapta az infót hogy ez quad bayer, így effektív 12 mp (viszont nagy dinamikatartománnyal)
Nade itt csak egy szám volt, a 20, és ez így nagyon furcsa. Mert ha a mobilos analógiával élnék, akkor a szenzációhajhászás miatt bedobták volna hogy 80 mp (és csak a következő sorban hogy ez effektíve 20) Ha viszont a 20 a "nagy" szám ami elé a quad bayer filter kerül akkor ez effektíve 5 mp, ami meg hihetetlenül kevés. Ezért írtam hogy ez így önmagában így is úgy is furcsa. (azazhogy 80at nem olvastam sehol, ha meg csak 20 akkor amire Roboter is utal, az meg ehhez nagyon kevés) -
nozs23
addikt
válasz
MrChris #99926 üzenetére
Csak youtube side-side-bol lehet megitelni. De FF-en meg nagy problemak vannak, nyilvan nehezebb megoldani. Canon warpol mint allat, Sony gyakorlatilag nem letezik (nem is hiszem, hogy jobban meg tudjak majd oldani a kis bajonett mint, a nagy innovaciojuk az volt, hogy croppoltak egyet+digit stab es eladtak aktiv stabkent, lol), Panasonic egesz jo, de ott is jobbak a nagyobb vazak, mint az S5. Ez mindig az MFT elonye marad.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
MrChris #99847 üzenetére
Azért ezt a táblázatot a Sony tette ki. Kötve hiszem, hogy a kattintásokért csinálta volna, az meg egyértelmű, hogy fel kell bukkannia valamelyik mFT eszközben, annyira nem nézhették be a piacot, hogy kifejlesztenek egy szenzort ami senkinek sem kell. Én biztos boldogabb vagyok a jobb képminőségtől mint a +4 megapixeltől.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #99786 üzenetére
Nem tudom pontosan mennyit ugrott, de Olympus vonalon nézve kizártnak tartom, hogy 1 FE-t nem ugrott a régi 2008-as 12mpx-es Pana szenzorhoz képest a Sony 16-osa 2012-ben. Akkoriban sok mindenki dobta el az APS-C tükröst az E-M5 kedvéért, mert akkorát lépett előre az a szenzor, hogy már nem volt hátrányos nekik, cserébe kaptak jó objektíveket és kis méretet.
A 20-as szenzor is nagy ugrás volt, bár talán nem akkora, mint az előző váltás. Most eltelt 5 év a 20-as óta, szerintem 1FE hozható lehetne, ha nem növelnek felbontást, akkor egészen biztosan. A gond itt szerintem azzal lesz, hogy nem mernek a következő 4 évbe belevágni 20 megapixeles szenzorral, pedig jó lenne... Nagyon érdekes lesz, mit lépnek, elvileg 3 hét és megtudjuk. -
nozs23
addikt
válasz
MrChris #99722 üzenetére
Nem ezt mondom. Es nem is szívesen megyek bele ilyesmibe, csak unalmas latni, hogy mekkora elonye az mft-nek, hogy olcso es kicsi. Ez addig igaz, amig nem szamol ekv. össz. fenyerovel. Mert ha szamolsz, akkor nehezebb es dragabb.
Van elonye: rolling shutter, jobb stabi kialakitas, kevesebb ho... stb.Nem a meret vagy az ar. Legalabbis az abszolut beleposzint felett mar nem.
-
nozs23
addikt
válasz
MrChris #99719 üzenetére
Egy általános alapzoomot gondolnám egy általános alapzoommal érdemes összevetni, ahogy telét, nagylátót, makrót is.
Engem ez nem erdekel. Ekv. fenyero, gyujtotav erdekel.
Mellesleg az a 24-105 ugyanolyan videos tulajdonsagokkal rendelkezik mint az a két abszolut csucs mft zoom. A focus clutchot leszamitva. Cserebe meg stabi is van benne meg tud semi-macrot.De elfogadom, hogy valakinek megeri az 5x arat, hogy kicsit szelesebb es cserelgetni kell a ket obit dupla sullyal.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
MrChris #99553 üzenetére
HA jön a PDAF, egy sokkal gyorsabb szenzor, egy csöppet jobb zajszint, nem Panás színek, és hozni fogja azokat a videós fícsöröket, amiket rebesgetnek, PLUSZ nagyon jó ára lesz, akkor esetleg lehet róla szó. Ezért írom, hogy ha akkora nagy durranás lesz.
8K-tól, H.265-től, meg RAW-tól nem félek. Elég jó vas van itthon, plusz engem adott esetben nem zavarna a proxy-zás sem.
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #99300 üzenetére
Pedig az Oly 25-öt szokták jobbnak mondani, mint a Panát. Arra elég sok panasz érkezik az optikai képlet miatt, ha jól emlékszem.
Namost, használtan már lehet találni 25 1.4-et, ami talán megfontolandó lehet, ha kell a fényerő, de nem akarod a vesédet adni érte, és az sem zavar, ha a sérv elkerül. Ha kell, az enyémet vmikor kipróbálhatod.
Ez az Oly 20mm elég jó árban van, nem is olyan nagy, viszont már fényerős, szigetelt és szép is (már ha ez számít), ellenben az én szememben ez nem "igazi" PRO, hanem csak egy szigetelt, közepesen nagy fényerejű fix. Nem teljesen értem, hogy míg a többi gyártó (igen, még a Pana is) bővíti a lencsék funkcionalitását, addig az Oly miért vág, pláne a PRO vonalon? Így képzelik el a prémium márka, prémium termékeit? Érdekes, de van róla egy elméletem.
Ezek a kamu "pro" lencsék képezik majd a kínálat alját, és a valódi PRO-kat szeretnék inkább tolni. Erre utal némileg az árazásuk is (magukhoz viszonyítva természetesen), illetve, hogy a szigetelést kivéve, elhagytak minden PRO szolgáltatást belőlük. Alap lencsének viszont kicsit drágának találom, de ez csak az én privát véleményem (és ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem venném/veszem majd meg). -
peppe79
senior tag
válasz
MrChris #99288 üzenetére
A 20mm-es objektív nyújtotta, 57 fokos látószög, engem egyelőre nem csigázott fel. Ha több beltéri fotót készítenék, vagy jóval többet videóznék, esetleg "egyke" fix utazóobjektívet szeretnék, akkor talán elgondolkodnék rajta, hogy lecseréljem rá a 24-25mm-es objektíveimet (amiket szintén nem túl gyakran használok). Hasonló célra, minden bizonnyal ideálisabb választás lehet a 20-as. Viszont egy 17mm-est akkor sem képes helyettesíteni. Hiába ékelődik a 17mm (65 fok) és 25mm (47 fok) közé, számomra ez inkább egy kompromisszumos gyujtótáv, sem mint egy olyan, ami egyszerre akár két objektívet is kiválthatna. Továbbra is "normál" gyújtótávolságú, nem pedig "keskeny" nagylátószögű. Én többnyire épületek fotózásához használnám. A 20mm-es ott inkább tárgyilagos megjelenést kölcsönöz, ellenben a 17mm-essel, ami jobb térélményt nyújt. Sztem.
Statikus dolgokról lévén szó, az AF nekem különösebben nem hiányzik. Mégis egy ideig előtérbe került nálam a 17mm/1.8-as Oly, mégpedig a jól használható manuális fókusz, az elektronikus kapcsolat, és a könnyű súly miatt. Ami viszont nem tetszik benne, hogy - szemben pl. a kiváló Oly 45mm/1.8-al, - nyitva túl puha, és csak f/4-5.6-ra rekeszelve lesz kellően éles. Ilyen rekeszérték mellett pedig nagyjából pariban van egy szimpla 14-42 kitobival, azonos gyújtótávolság mellett. Az 50-60 ezer körüli ár kb. a valós használtpiaci értéket tükrözi. Van fent a jófogáson is egy, 60-ért, amit augusztus óta hirdetnek. A közel 175 ezres új ára viszont a valóságtól nagyon elrugaszkodott. Ennyit nem ér a plusz fényerő. A béna, csavaros rögzítésű napellenzővel ráadásul már 200 ezer ft fölé kúszik az új ára. Ekkora összeget rááldozva akkor már 100x inkább a 14-45/f4, 230 ezerért. -
yle_greg
aktív tag
válasz
MrChris #99288 üzenetére
Jaja, 100 ezer, és a 20/1.7 ráadásul egy rossz obi.
Amíg előveszitek a herélőkést az előző mondatomért, gyorsan megjegyzem, hogy csak nekem rossz, és csak azért, mert minden reviewban megjegyzik, hogy lassú és hangos is a fókuszmotor videó közben. Emiatt nekem egyszerűen nem játszik, ez van. Hiába drága, nekem nem jó. :-) -
yle_greg
aktív tag
válasz
MrChris #99283 üzenetére
- Ilyen alacsony gyujtotavolsagokon az objektivbe szerelt stabilizator szerintem felesleges, a gepvaz sajatja boven eleg.
- Ha fontos a Focus Ring Control (hogy a manual obikehoz hasonlo legyen a karakterisztika ha jol ertem) akkor neked nem problema manualis obit hasznalniAki a felso ket mondatommal egyet ert, annak jo alternativa lehet egy mai gyartasu relativ olcso kinai obkektiv is, akar az Aliexpresszrol. Van valasztek, es ha nem teljesen ismeretlen a gyarto neve, akkor az ember egy kicsit batrabb lehet.
Par eve nagy levegot vettem es rendeltem egy Mitakon Zhongy 25/0.95 objektivet, mert utanaolvasva a teszteknek, a revireweknek, ugy veltem, hogy megeri az arat. Egyedul attol feltem, hogy a nekem juto peldany esetleg kicsit optikai hibas lesz, mert ha kicsi a hiba, azt nehez bizonyitani. Szerencsere nincs vele gond.
A manualis obikban jobban bizok, kevesbe bonyolultak, peldaul a szalagkabel tores ellen garantaltan vedettek. Szoval a garancia hianya, es az eseteges hibas termek eselyet szerintem ellensulyozza az alacsony ar. Ne feledjuk, hogy tizezerszamra arad be hazankba a kinai webshopok kinalata, es csak egy nagyon kis szazalek az, aminek a minosege nem jo. Ez is foleg a ket dollaros kacatzseblempa kategoriabol kerul ki, a dragabb termekek minoseger kint is jobban adnak.Szerintem ha valaki ekv. 35 koruli prime obit keres, annak erdemes szetnezni a kulfoldi boltokban, fog talalni olcson, jot.
-
Hi!King
őstag
válasz
MrChris #99248 üzenetére
Hogy érted, hogy az érzékelők tisztítása? Hogy megpróbáltam-e tisztítani valamit, vagy hogy a gép bekapcsolásakor van-e automatikus szenzor tisztítás? Nem tudom, nem tudom mikor van.
Nekem úgy tűnik, nem próbálja tekerni, de ebben nem vagyok biztos.@yle_greg
Az aku hideg dolog azért lenne fura, mert ennél hidegebb időben sem volt soha ilyen probléma 12-32-vel, a kicsi 35-100-al sem, jó persze ez méretesebb obi ezeknél, és több energia kell megmozgatni.
Hűtőre eddig nem gondoltam, de köszi a tippet, ki fogom próbálni ezzel a módszerrel, hogy tényleg összefüggésben van-e a hideggel.@hotkar
De neked is volt amikor működött, illetve az esetek nagyobb részében működött? -
yle_greg
aktív tag
válasz
MrChris #99211 üzenetére
A nagyon régi fix manuális obikon volt egy kapcsoló, ha azt átpöccintette az ember akkor a térben előre-hátra tologatva, esetleg lépve hozzá néhányat ki és be lehetett zoomolni a képet. Az újabb obikon már nincs meg ez a kapcsoló, spórolásból lehagyták, de ezeken szerencsére már automatikusan be van kapcsolva ez az üzemmód. Próbáld csak ki, előre és hátra tolva ezek is zoomolnak, bár azt nem tudom, hogy áram nélkül hogyan csinálják. Biztosan van bennük valami gombelem, vagy egy chip egy pici ostorral, ami kommunikál a piktorkrampusszal.
https://moly.hu/idezetek/1588
-
panoly
tag
válasz
MrChris #99192 üzenetére
Hát ezt a bugfixet berakhatnák a következő sw frissítésbe, 400mbites 4k és a GH5 featurei mellett
. Imádom a g9-et, iszonyú okos gép, de van 1-2 apróság ami zavar. Pl itt timelapse-nel igazán lehetne hogy zár végétől számítsa a következő shotot. Legalábbis így is be lehessen állítani. A fentebb linkelt star trail jellegű éjszakai fotó stacking így egy kicsit csorbát szenved.
Köszönöm szépen hogy megnézted!
-
asdf_
veterán
válasz
MrChris #99131 üzenetére
Mert így lehet mesterségesen butítani és differenciálni az alsópolcost a felsőpolcostól. Egy szép világban tök természetes lenne, hogy állítható hogy direktben mozogjon vagy dinamikusan, az áttételt, a forgásirányt, dinamikusnál a kezdő- és a végáttételt, mert leprogramozni kb. fél óra. Csak ugye akkor ki venné meg a top terméket, ha ez a funkció a belépőben is benne van? Rakás mosógépben is annyi különbség volt az 1000 és az 1200-as centrifugájú között, hogy milyen fw-t töltöttek az eepromba (meg más szitázású front panelt raktak a gépre), de amúgy egy csavarnyit sem különbözött a kettő.
-
peppe79
senior tag
válasz
MrChris #99128 üzenetére
Na, ez már valami! Számomra ennek a lehetőségnek a hiánya volt a legfőbb érv, amiért megváltam a "standard" natív objektíveimtől. Egyszerűen képtelen voltam megszokni a focus by wire-t.
Tök jó opció, hogy így egy 12-60 szimpla kitobival is működik normálisan a kézifókusz, de ha kell, adott a villámgyors AF lehetősége is (2.4 firmware-től). Most picit irigykedem a G9 tulajokra. -
válasz
MrChris #99095 üzenetére
Az expógomnál én egy "félkaros" megoldásra gondolnék első körben.
Csakhát akkor már a körülötte lévő tárcsához is illene egy hajtást csinálni
Nem lehetetlen, csak a tárcsa finom fogazásának meghajtásához precíz fogaskerekes, vagy pl. hozzáfeszülő gumibevonatos kerekes hajtás kell. -
peppe79
senior tag
válasz
MrChris #99084 üzenetére
Az Olympus részéről racionálisabb gondolat a teljes f/4-es zoom sor, f/1.4-es fix sorral kiegészítve.
Szerintem a helyes irány az, amit a könnyű 12-45mm f/4 PRO-val léptek meg. Ha a tervezett 40-150 f/4 PRO is fél kg alatt marad, és hasonlóan megfizethető lesz, mint a 12-45mm, akkor szerintem van jövője az OM Digitalnak és a m4/3 rendszernek. -
peppe79
senior tag
válasz
MrChris #99062 üzenetére
Hát, ja, ez ilyen. Én Darktable-t használok a kezdetek óta. Annál beállítottam egy alap módosítást, és ha szükséges, utólag finomítok rajta. Ha picit intenzívebb színeket szeretnék, többnyire a színkalibrációt alkalmazom.
-
Fr@nkieWilde
senior tag
válasz
MrChris #98999 üzenetére
Igen. Azért vettem, hogy javarészt manuális objektívvel portrékat készítsek majd, de azért a videó funkciónak is működnie kellene ettől függetlenül.
Pedig mikor átvettem, készítettünk pár képet is, de eszembe nem jutott volna, hogy ha képet készít, akkor videót esetlegesen nem. -
Throme
veterán
válasz
MrChris #98895 üzenetére
Ez is érdekes, hogy egy zsír új obi nem ér 100k-hu-ot, miközben olyan 150-160k külön újonnan és nem is lehet nagyon kapni (legalább is ahonnan nyugodt szívvel vásárolnék...).
Ha ebből az irányból nézem 100k az legalább 50k megtakarítás.A kitből kieső obi azért nem használt olyan értelemben, mint egy tényleg használt obi. Most azt a 10-100 képet elkattintva is jobb állapotban van, mint egy 5k expos, x éves .
Értem a piac így árazta be, csak furi.Én simán adtam volna érte 80k-t is , de már elfoglalta a helyét a 12-45 üveg.
-
peppe79
senior tag
válasz
MrChris #98891 üzenetére
Jóárasított GX9 + 12-60
-
Throme
veterán
válasz
MrChris #98767 üzenetére
.. igen, ezen mosolyogtam a videó alatt, hogy a 32/42 végeket összehasonlítja, és vártam a kontrát, hogy a pana tud 12mm-t az elejé... ami simán kimaradt a videóból.
Nekem a 14-42 mk II, nem motoros kit zoom-om van, majd 1x összehasonlítom a 12-32-vel.
A műanyag bajonett sosem zavart. Sem az említett oly 14-42, sem korábban a nikon 18-105 esetében.
Most megnéztem, a 12-32 kitobim fém bajonettes, tényleg van ilyen is....
Ez is akkor csúsztatás, hogy egy korábbi? pana verziót hasonlít az újabb olyhozNem hiszem, hogy nem érzi, kilóg a lóláb.
Ráadásul kicsit szítja a feszkót is, hiába írja, hogy oké ez az ő tapasztalata.....
Lehet volt ott valami más ok, amiért ezt a filmet leforgatta...#98771csaabz
Nekem nincsenek ilyen fenntartásaim. Először 12-32 és 45-150 pana obijaim voltak a kis pana vázra, de használom az utána vásárolt oly vázon is. Nincs velük gondom.
Aztán nagyon érett egy "sötét" pana 12-60 kit zoom vásárlása oly vázra, de végül más lett.
Az egyetlen fix obim Sigma... szóval vegyes a felhozatal
Engem csak az zavar, hogy itt ez a 2 gyártó (oké, most már JIP, nem oly) és ilyenekről kell beszélni (R.W. is szokta említeni), hogy olyra oly obi, és panára pana obi...miközben mindkettő ugyanarra a bajonettre gyárt...
Ahelyett, hogy összefognának, inkább rivalizálnak, vagy nem is tudom mire vélni ezt. -
válasz
MrChris #98767 üzenetére
Mutat tesztképet a videóban és ott látszik is.
Egyébként szerintem kb az alapján kell eldönteni valakinek a két obit, hogy panája van-e (kell-e a dual is), kell-e a 12mm, kell-e manuális élességállítás, kb legutolsó sorban érdekes hogy kézzel akarod kinyitni az obit vagy manuálisan. Ez utóbbi szerintem is elfogultságból került bele, mert a kifogás az volt hogy a kinyitása lelassítja őt a munkában. Ellenben viszont a panát nem kötelező összecsukni használat után így nullát lassít, míg az Olympust meg kell várni míg nyitódik vagy csukódik. -
trlala
aktív tag
válasz
MrChris #98635 üzenetére
Én mindenféle szoftvert próbáltam, (LR, Gimp stb.), de mindig visszatérek az Oly saját alkalmazásához, ami most éppen Workspace. Egyszerűen ennek a kimenete tetszik a legjobban. Cserébe K lassú, ami főleg tömeges munkánál idegesítő. Régebben a "fekete-fehér korszakomban" használtam speckó szoftvert direkt erre a célra, na az jobb volt, de a neve nem jut eszembe.
-
peppe79
senior tag
válasz
MrChris #98632 üzenetére
Lehet, hogy félreérthető voltam. Én kizárólag csak a szoftver "cseréjére" gondoltam, azaz: Olympus géppel fotózva, de Workspace helyett más szoftvert alkalmazva, lencsekorrekcióval, és elmentett profillal. Ilyen megközelítésből kérdeztem azt, hogy miben nyújthat többet a Workspace, ha - megközelítőleg - ugyanazt az eredményt akarom előre látni a nyers képeknél is, mint a gépből kipottyant jpeg-nél.
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #98496 üzenetére
Én nem vettetem össze 12-32-vel a sajátom, lévén azom nem volt soha, de a 12-60-ból ki lehet hozni ilyet:
Amúgy mivel ezek kitobik, ráadásul Panák, így a példányok közötti szórás sem biztos, hogy elhanyagolható. Akkor lehetne érdemben megállapítást tenni, ha legalább 3-3 példányt összenéznénk. Nem mellesleg nem egymás vetélytársai, mert más a méret, kialakítás, célcsoport, stb.
-
Hi!King
őstag
válasz
MrChris #98496 üzenetére
Számomra mondjuk a képpárból nem derül ki semmi, mivel a kettő kép ránézésre nem egyformán van exponálva (exifet nem néztem, telefonról írok most)., Nekem csak 12-32 van, és gondolkodtam már Lumix 12-60 vásárlásán, és nagyon eltérő, amiket írnak 12-32-vel összevetve (valószínű nem veszek, mert van régi 14-140-em (aminek mondjuk egyérteűen rosszabb a képminősége, mint a 12-32-nek), inkább oly 9-18 lesz a következő).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eladó Gopro Hero 10 Black edition sok tartozékkal!!
- Eladó Formei sky blue 2.72 X 11m-es kék papír fotó háttér papírháttér fotóháttér
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- Canon EF 17-40mm F/4 Fullframe obi
- Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art (Nikon) + Sigma USB dokkoló
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Kolink Observatory LM RGB 600W
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ProArt Z790-CREATOR WIFI alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged