- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Fotók, videók mobillal
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Minden készen áll a Galaxy Unpackedre
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi
veterán
válasz
MrChris #73954 üzenetére
A vázon nem fogja kijelezni, hogy akkor most F2.8 helyett már csak 4-ed, 5.6-od van. De az objektív által átengedett fénymennyiség nagyobb képkörön oszlik el, ennek jórésze nem a szenzoron, hanem a közgyűrű mattfekete falán landol. (már a magam p@rasztos
, de remélem szemléletes megfogalmazása szerint)
A közgyűrűvel kapcsolatban Roboter írt korábban, érdemes visszakeresni. Az ő tapasztalata az volt, hogy extrém mértékben romlanak a képszélek ha pl. a 45-össel közgyűrűzöl. Nekem magyarázta szóban is, hogy miért, de csak részekben tudnám visszaadni, úgy meg nem biztos, hogy pontos leszek.
-
szpetri
tag
válasz
MrChris #73947 üzenetére
Ahogy Mercurio mondja: inkább más.
Előnye a közgyűrűnek, hogy bármelyik obi elé betehető, nem kell a szűrőmérettel foglalkozni. Raynoxoknak a rugós adapterük 52-?67? mm között tud felmenni gyorsan a szűrőmenetre. M43 obiknak tipikusan szűkebb a szűrőmenetük, tehát kell step-up gyűrű (vagy a rugós adapter nélkül használod, és akkor step-down)Cserébe a raynox nem nyel el néhány FÉ-t...
-
válasz
MrChris #73883 üzenetére
Már akciókamera-teszteknél se fogadják el referenciának a yt-ot. Az talán relevánsabb infó, hogy a MadMax forgatásán használtak oly gépeket crash-cam-ként.
#73884: sima M beállításnál nem megy? Én olyn használtam nikon vakut egy ideig full manuálban, ahogy írod, 1/320-ig jó.
-
válasz
MrChris #73859 üzenetére
(#73857) jjeahh: De, ez a b.) terv.
(#73859) MrChris: Az kicsit drága mulatság egy ilyen hobbiért, akkor vagy várok, vagy lemondok a váz stabiról.
Natív lencse nem játszik, kizárólag m42 manual lencse átalakítóval.
Ez a 'Tedd próbára' dolog jól hangzik. Nem hallottam még róla, de utánanézek.
Köszönöm!(#73861) nrc: Kössz, megnézem.
-
nrc
tag
válasz
MrChris #73863 üzenetére
Hát igen, nagy kár, hogy az oly nem "hajlandó" a pana szintjét legalább megközelítő videót tenni a gépeibe, mert a vázaban lévő stabival együtt nagyon jó all-in-one ajánlat lenne. Persze megfelelne az is, ha a pana tenne az olyhoz hasonló stabit a vázba és azt lehetne használni videóhoz is, mert jelenleg hiába van vázstabi a gx7, gx8-ban, az pont videónál nem használható.
-
-
80hun
addikt
válasz
MrChris #73849 üzenetére
864mm2 Szép nagy szenzor lenne 864m2 (Csak poénkodok
)
Ha a területét nézzükLassú Víz
Tehát ha egy pxel felületét hasonlítanánk össze ISO tűrés alapján és azonos technológiájú szenzornál akkor egy MFT méretű 11MP-es BSI szenzor hozná egy 42Mp-es FF-m BSI szenzor tulajdonságait?
De szép is lenne , én tuti beválalnák egy ilyen gépet . Elég lenne számomra a 11Mp isNálunk sajna rossz idő van
-
hito
nagyúr
válasz
MrChris #73666 üzenetére
Jó drága ja, de gyak. ez tart vissza a GH3-tól (no meg a gyenge mikrofon). Ezért kaptam fel a fejem rá. Jó tudni, hogy akkor ezek szerint norvég, orosz, svájci változatokon nincs ilyen limit. GH2-nél egyszerű volt. Ott csak egy pipa a hack-nél és el is tűnt a korlát. Viszont már kicsit frusztrál, hogy nincs fHD-ben progresszív mód, úgyhogy nem valószínű, hogy veszek mégegyszer. Lehet, hogy FZ1000-ből nézek norvég, orosz, svájci verziót
-
-
-
Studi
veterán
válasz
MrChris #73569 üzenetére
Úgy van, az új Pen is tudja az C-AF+TR-t a manual szerint. (miért is ne tudná, ilyen funkciókkal az Oly nem szokott fukarkodni még alacsonyabb kategóriás vázakon sem)
Ettől függetlenül azon a teszten nem kellene így huntolnia a gépnek, de erre biztos nem hagyatkoznék.
E-M1 + 50-200SWD-vel biztos el lehet azért kapni mozgó dolgokat is néha. (SooC JPEG)
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #73495 üzenetére
Találtam az egyik gépen egy 6-os ACR-t. Úgy, hogy nem tudtam melyik-melyik és váltogattam őket a képnézőben, nem tudtam észrevenni különbséget. Úgyhogy az emlékeim csaltak meg. A zajszűrés tényleg jobb lett és talán a sárgás tartomány később csordul tele (főleg a túlexponált képeken), de marginális a különbség.
-
hibavissza
veterán
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #73492 üzenetére
Nem tudom, hogy tudnám ezt demonstrálni. A raw-ból módosítás nélkül hívott jpg és az automatikusan javított dng-ből hívott jpg jó lesz? Most néztem, hogy ISO 800-nál már szoktam adni egy kis világos zajszűrést is. Max. 12-ig emeltem. Utána már kezdett mobilossá válni a képminőség teljes képernyős nézetben. Most 50-ig lehet húzni....
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #73490 üzenetére
Nem. Tavaly ugyan itt, ugyan ilyen körülmények közt, ugyan ezzel a két objektívvel fotóztam. Szokás szerint, mikor megláttam a RAW előnézeteket a Bridge felületén, rám törtek a szülési fájdalmak és elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában. Elsirattam a hetem. Ezzel szemben, mikor megnyitottam őket ACR-ben elkezdem vigyorogni az eredmény láttán. Jó ez a CC.
-
Dolphin
tag
válasz
MrChris #73445 üzenetére
Ezt tapasztalatból mondod? Van tényleges összehasonlítási alapod, vagy csak van egy Panád, és kész? Youtube/Vimeo-on fent lévő minőségibb összehasonlítás/OMD videó (pl esküvő) nem erről árulkodik sajnos (vagy nem sajnos). Természetesen a Panák videója jóval jobb miőségű, de hazavágja a remegés sajnos, innentől kezdve meg mitsem ér a 100mbps. OIS-es obival ez jelentősen javul, ha ilyet használ valaki, de a gond hogy nem szoktak. Felvetődik a kérdés, AF-es stabis obikkal lenne-e használva, mert akkor Pana jobb választás, vagy külső stabilizálóval, akkor pláne, de egyébként OMD mk2 (vagy Sony, de az más (ár)kategória
Ui. esetleg 4k-ból már stabilizált FullHD kivágása, már ha létezik ilyen.
-
Studi
veterán
válasz
MrChris #73125 üzenetére
Pedig a bibircsókot arról mintázták szerintem.
A nikon tetején azért a tárcsák jobban átgondoltak, és a méretei miatt sokkal arányosabbak. Már egyből az, hogy lecserélték a fölösleges, ámde domináns módválasztó tárcsát. A bal oldalán az expokorrekció-ISO dupla tárcsa, a záridő tárcsa... Bibircsók és az ezüst tetején lévő fekete bőr nélkül a Df perfekt lenne.
-
-
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #72651 üzenetére
"Nem értem hogy a választék miért baj, másik fórumon odáig jutott az eszmecsere, hogy túl sok a m4/3 fix obi, némelyik duplán és ez rossz, mennyivel jobb hogy van egy másik rendszer aminek gyártója halandóknak csak 2 félét kínál. "
Látod, ezért nem érdemes Veled szóba elegyedni...
-
neevous
tag
válasz
MrChris #72651 üzenetére
Ha szerinted a technofilseget hianyoltam, akkor fuss neki megegyszer.
A design az nem csak a kinezetet befolyasolja, hanem a UX-et, mukodest, satobbi. Semmi bajom nincs azzal, ha valami reginek nez ki es tobbe kevesbe ugy is mukodik, mint egy regi gep (X100), csak szerintem azzal, hogy nem kell elfernie filmnek, pentaxprizmanak egy gepben eleg nagy szabadsag nyilik es ha folyamatosan visszafele nyulnak, azzal egy olyan kettosseg jon letre, hogy a gep ugy mukodik, mint egy modern gep es ez van megcsapva egy retro formaval (OM-D), ami negativ iranyban befolyasolja az energonomiat. Igy lesz a Leica CL zaridotarcsajabol art filter tarcsa egy Pen-en.
-
Mercutio_
félisten
válasz
MrChris #72542 üzenetére
A butítások jó része firmware szintű, ez a Pana kecsegesége, (bár a maga korában házi
poreszvideókhoz bőven jó volt a váz tudása) vagy épp fillérb*szás (betekintés érzékelő elhagyása).
Ettől még ha a mai szintű szenzort, EVF-et/LCD-t, és feldolgozóprocit/pufferméretet, betekintésérzékelőt, és egy oly-szerű cserélgethető markolatmegoldást megkapna sokan szívesen vennék, ebben biztos vagyok.
-
-
FEDman
addikt
válasz
MrChris #72367 üzenetére
Nem véletlenül választottam el a kettőt betűszínnel is, csak lazán kapcsolódik a kettő.
Ez a laza kapocs meg annyi volt csupán, hogy a Sigma triónak különösen az első két tagja már csak a látószög és DOF miatt is izgalmasabb alternatíva APS-C-re. A Samy 50/1,2 meg számomra ennek kicsit a fonákja, ott mFT vázon sokkal szimpatikusabb nekem ugyanannak az obinak a látószöge.
Ennyi lett volna. Remélem mára ennyi volt, mert ha még valamit ma el kell magyaráznom én komolyan tökön szúrom magam!Mercutio_
Helyes! -
somasz
addikt
válasz
MrChris #72277 üzenetére
OM-D E-M1 (31 000 Ft visszatérítés) + HLD-7 markolat vagy +3 év kiterjesztett garancia ajándékba
Akkor ebből a pénzt az Olympus adja vissza, a markolatot vagy a garit meg a mintabolt? Nekem a +3 év gari plusz 3 évet jelent, nem pedig 3-ra kiterjesztettet.
A szett egyébként UK-ből jönne.
-
b.vr
őstag
válasz
MrChris #72174 üzenetére
mint írtam ez magyarul felcserélhető (tessék, ha már hoztam az LX100at, itt a PH-tesztben az adatlapja : "Optika kezdő fényereje (W-T) F1.7-2.8" , valamint kimondottan az ekvivalens dof-ra írtam hogy téves és ebből úgy tűnik nem érted a koncepciót.
Hova akarod még ezt tovább ragozni?? -
b.vr
őstag
válasz
MrChris #72143 üzenetére
Bocs de mint azt már írtam, ehhez a számtalanszor lefolytatott vitához semmi kedvem. Ezért mondtam a cikket, olvasd el és megérted mit kell _ekvivalencia_ alatt érteni.
(hint: miért, szerinted a _fizikai_ gyújtótávolság az megváltozik amikor más szenzoros váz elé csavarod ugyanazt az objektívet? Nyilván nem, mint ahogy a rekeszérték sem, de nem is erről van szó)De befejeztem, előre lehetett tudni hogy ebből ez lesz. Régebben is ez volt, most is ez van, a jövőben is ez lesz még jópárszor.
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #72123 üzenetére
(#72123) MrChris
Tényleg nem bántani akarlak, de ezt Nálad rosszabbul senki nem képes elmagyarázni... Azonos látószög és fényerő mellett a FF gépen sokkal jobban le tudod választani a hátteret, miközben sokkal nagyobb lesz a képed felbontása és a szenzor ISO-tűrése is, ez a lényeg. És igen, sokszor van olyan, hogy egy MFT géppel egyszerűen nem tudsz olyan fotót lőni, mint amit egy FF tud. Ez van, a FF a tápláléklánc felsőbb fokán helyezkedik el. Lehet ez ellen tiltakozni, de nem érdemes.
-
b.vr
őstag
válasz
MrChris #72123 üzenetére
Bocs de ezt a vitát számtalanszor lefolytattam már, számtalan+1-edszer nem szeretném. Főleg hogy láthatólag meg sem értetted miről van szó. Lassú Víz pl. minél magasabb elérhető záridőt szeretett volna (ehhez keresett fényerőt), csak azt nem vette figyelembe hogy nagyobb érzékelőn a kisebbhez képest tovább emelheti az iso-t és még mindig ugyanott tart zajban, miközben azonos rekeszen az azonos expozícióhoz nagyobb záridőt állíthat.
PS: ismétlem, gondolatban játszatok el a még kisebb szenzormérettel is. Lehet azt hinni hogy amikor mondjuk az 1"os Sony RX10 fix 2.8asával, az Oly fix 2.8asával meg bármelyik state of the art szenzoros FF gép fix 2.8as zoomjával olyan szituációban vagy hogy tudsz ugyanonnan fotózva egyforma gyútávot beállítani (tehát a képkivágás ugyanaz) akkor mindhárommal egyformán tudsz képelni, lehet ezt hinni, csak tévedés.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #72091 üzenetére
Most nincs nálam, de ha jól emlékszek csak videó alatt műkszik.
Más: itt sokan vagytok ezért megkérdem, valakinek nincs colormunki display-el tapasztalata? Másnál is sárgás-barnásra kalibrál?Vagy *Ropi*-nak igaza van és túl hideg színeket szoktam volna meg? Nagyon fura így és már második monyón lett ugyanilyen az eredmény
-
Schanyee
senior tag
-
.mf
veterán
válasz
MrChris #72016 üzenetére
"A 14/2.5 fix kimaradt"
Nem
Ami még széles: Sigma 19 f2.8 nem túl fényerős és a 3 Sigma közül a kevésbé éles, Oly 17 f1.8 drágán ad közepes képminőséget, Oly 17 f2.8 nem fényerős de legalább kicsi és olcsón kifogni, Pana-Leica 15 f1.7 bitangdrága, Pana 14 f2.5 olcsó de a képminősége közepestől kitobi szintjéig terjed."12-32, mellette el is adhatnád a kitobit és ebben jobb az optikai stabi mint a pl6 vázstabija"
Pana gépen lehet -- de Olyn nincs stabi. Hacsaknem az EM5 óta már be lehet kapcsolni, de ilyenről nem rémlik, hogy hallottam volna. Csak azon megy az OIS, amin fizikai kapcsolója van.
Golota: "A full manuál módot azért eröltetem az "A" móddall szemben, mert így többet tanulok, látom, hogy mi az a rekesz-ISO-zársebesség kombináció ami legjobban működik egy adott témánál. Többet szívok vele, mint egy Aperture priority móddal, de így van esélyem megtanulni, még ha a képek nagy részét ki is törlöm bemozdulás, meg egyéb problémák miatt."
Szerintem felesleges önszopatás mindig azt használni. Nem hinném, hogy utána egy full manuál filmes gépet vennél elő, hogy ezt a tapasztalatot kamatoztasd. Egyrészt az M-mód sem teljesen manuális, mert az expokorrekcióval állít utána, hogy ne legyen nagyon alul- vagy felülexponált. Másrészt, A-módban is kiírja ezeket, tehát ott is látod. Harmadrészt, használd a hisztogramot.
Ha bemozdulás a gond, akkor M-módban záridő vagy S-mód és/vagy megfelelő auto-ISO az, ami kell, meg eldönteni, hogy a téma mozgása vagy a kézremegés okozza."A 20 mm is kicsit már sok, ideális lenne valmi igazán nagy látószög, mondjuk 9-12 között."
Oly 9-18 f4-5.6, csak az már 110-120k körül megy használtan. Jó darab, főleg a szélesebbik végén, de ilyen széleset már meg kell tanulni használni, nem abból lesz a jó UWA fotó, amelyiknél "férjen bele minden" és csak egy vékony csík marad képközépen a táj. A közép-széles és normál tartományra viszont így továbbra sem lesz fényerős obid.
Nálam 9-18, 20, 45 az alapfelszerelés, ami mindig jön velem, pedig van egy bő tucat obi itthon. -
zolikaDB
veterán
-
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz
MrChris #71559 üzenetére
Van egzotikusabb gyútávú kici kínai is.
És egész korrekten rajzol, már ha lehet hinni ennek a sorozatnak. -
válasz
MrChris #71507 üzenetére
Igen, a halogénizzó tökéletes spektrumú fényforrás. Vonalas spektrumnál még ha be is lövi a WB-t az egyes vonalak erőssége alapján, egyszerűen hiányozni fognak azok a színek, ahol nincs vonal/gyenge az intenzitás. Modern LED-eknél azért lefedik a spektrumot, csak elég bénán.
Sajna a "fejlődés" sokszor káros mellékhatásokkal is jár, a nagy energiamegtakarítás mellett az ember szeme bánja.
-
válasz
MrChris #71488 üzenetére
Ne is mondd, búvárvideós viszonylatban a fájdalmam, hogy még mindíg 1-2 ujjamon meg tudom számolni azokat a gyártókat, akik hajlandók a célnak megfelelő, CRI95+, CT<5000K-es LED-fényeket gyártani - természetesen aranyárban. A 70-80CRI-s, 8000K-es sz&rokat nyomják, amik ráadásul még kékebbek lesznek a vízben, az egész csak azért, hogy a marketinges nagyobb lumen-értéket írhasson a dobozra. Én meg váltok fekete-fehér felvételre
-
konyi79
addikt
válasz
MrChris #71273 üzenetére
Na tényleg, ennyire amatőrök ne legyünk már...
A tesztábráktól harsog örökké a fórum, értelmezni meg nem tudjuk őket? Jah, sajnos ez a fényerős üvegek közös jellemzője, oof esnek szét a színek, megjelennek a zöld-lila szegélyek.
Ismerős ez a kép a photozone-ról?Pont a házszám is ilyen nagy kontrasztú téma (sőt, fekete-fehér), aminél nem is láttam még üveget az otus-on kívül, ami f1,4-en nem csinál hasonlót. Persze a kis panaleica képén a kisebb szenzor miatt ez kevésbé látszik.
-
gorgo
őstag
válasz
MrChris #71273 üzenetére
Nem kizárható (tipp) hogy egyszerűen a Fuji karakteres színvilága ez szimplán. Eleve hajlamos lilába tolni a tint beállítást a WB-nél, amit esetleg tetéz azzal (egyes filmmódok esetén jobban, máshol kevésbé) hogy tesz rá még Split toning-ot: csúcsfényt magentával megdobja. No, ott pont ezt látjuk. Csak pixelkukkolva jön elő, egészében a Fuji színvilágot adja...
Amúgy (egész 'véletlenül' mindkét obim van) sztem a PL25-nek zavaróbb (erősebb) a longitudinális CA-ja. Szívesen mutatnék tesztképeket is (mint Fed, aki amúgy jól teszi) csak én letörlöm őket, és a naaaagy internyet millió oldalát meg nem tartom fejben hogy linkelhessek rá példát ha egyáltalán van. Aki nem hiszi járon utána
Amit Fed linkelt képek, jól támasztják alá az ő boké magyarázatát, de sajnos vannak defektes egyének, meg olyanok akiknek eltér az ízlésvilága az átlagtól. Mindig is lesznek ilyenek.
Még jó, hogy nem vagyunk egyformák (hú, annyi tökéletes embert elképzelni is sci-fi).
És mindenkitől elnézést kérek (Grétsy tanár úr forog most mint a búgócsiga) a sok idegen kifejezésért, használtam volna magyar megfelelőt, de nem tudtam. Sry.
-
FEDman
addikt
válasz
MrChris #71241 üzenetére
Mutatok is egy példát az alábbiakra.
Itt van szintén erről a lengyel teszt oldalról a PL 25/1,4 és az XF 35/1,4-es kép:
( Érdemes megfigyelni a bokeh-t itt is. Egyesek szerint ugye a PanaLeica krémesebb!
)
De ami miatt most ezt mutatom, hogy itt is pont mint az előbb az mFT-s kép a sokkal keményebb. De ahogy előbb is, úgy itt is ez elsősorban a vázak és az eltérő Jpeg motorok miatt van.
És honnan lehet azt tudni, hogy tényleg csak erről van szó?
Járt nálam egyszerre mind a két szóban forgó objektív. És pont hogy a fenti különbségeket elkerüljem a vázak Jpeg motorját megkerülendő én inkább LR Raw konverziókat használtam. Mindkét esetben alap élesítés mellett, amik így festenek:Azért az agresszív Olympus Jpeg motor nélkül, natúr Raw konverzió mellett már kicsit más a leányzó fekvése. Pedig ezek a képek még a régebbi színátfolyást is produkáló LR-mal lett lekonvertálva. Azaz az X-Trans Fuji ilyen szempontból még hátrányban is volt.
-
FEDman
addikt
válasz
MrChris #71241 üzenetére
Ugye, hogy ugye.
Ami az általános élességet és kontrasztot illeti, arról eddig nem volt szó, ilyen téren szinte biztos az Olympus zoom jobb egy picit.Ilyen téren ugyanakkor az előbb általam linkelt képek nem a legjobbak. Akkora különbség messze nincs, mint ami azokon látszik. Ezt a lengyel teszt oldalt sok okból szeretem, de ilyesmire pont teljesen alkalmatlan. Ennek oka, hogy valami fura oknál fogva mindent Jpeg-ben tesztelnek úgy, hogy az élesítést mindig lehúzzák a minimumra.
Ez sajnos csak elsőre tűnhet jó és igazságos ötletnek ugyanis a gyártók ilyen téren nagyon eltérő filozófiát képviselnek. Jelen esetben pedig egy Oly E-PL1 és egy Fuji X-E1 voltak a teszt vázak, no ezek meg végképp a két véglet ilyen szempontból.Az Olympus E-PL1 Jpeg motorja kifejezetten brutál kontrasztot és élesítést, felkeményítést alkalmaz. És ami még fontosabb, ez -2 élesítés mellett is alig változik, maradnak alapvetően kemények a képek.
A Fuji X-E1 ezzel szemben Jpeg-ban maga pihe puha finomság! Élesítés, kontraszt, keményítés gyakorlatilag szinte semmi sincs alapjáraton. Mindezt -2 élesítés mellett meg már átfordul negatív élességbe. Ilyenkor lágyabb képeket csinál, mint egy nyers Raw konverzió.
Ízlés kérdése is, de nekem amúgy ez utóbbi finom puha Jpeg-ek sokkal jobban bejönnek. Kicsit sajnálom is, hogy az X-E1 utáni újabb Fujik már keményebb Jpeg képeket gyártanak.
De ez persze most mellékes, ami a lényeg, hogy alapvetően a vázak és azok beállítása miatt akkora különbség kontrasztban élességben és nem az obik miatt.
-
FEDman
addikt
válasz
MrChris #70974 üzenetére
Azért ez így egy kicsit erős.
Optikailag teljesen azonos a kettő, ugyanannyi fényt is enged be a kettő. Az a nagyon minimális különbség ami van, az az új sokkal jobb tükröződésgátló bevonatnak köszönhető. Nem nagyon volt így külön megnevezve, de szerintem tuti a PL 25/1,4-nél bevezetett Nano bevonatot kaphatta meg az új, ami azért egy elég jó dolog. Ebben a tesztben is látszik a jótékony hatása, jobb mikrokontraszt, szebb és teltebb színek.
És hogy az új miért sötétebb néha, mint a régi? Ez nagyon minimális különbség igazából az eltérő kontraszt eredményezi. A régebbi nem annyira hatékony bevonat mellett még normál körülmények között is van valószínű egy minimális fényszóródás ami meg kontrasztvesztéssel jár. Az ilyen fényszennyezést az árnyékokban látni leginkább, ott dobja el leginkább ilyenkor a kontrasztot.
Extrém esetben, ha jobban bevág a fény, akkor még nagyobb lehet az ez irányú különbség a régi és az új verzió között.Mindez viszont számomra pont azt bizonyítja, hogy simán jobb az új. Ha azonos áron lehetne hozzájuk jutni, akkor én gondolkozás nélkül a II-est választanám.
Persze ha valaki így szeretné növelni a dinamikaátfogást, annak ajánlom a jjeahh által már kitaposott utat. Venni kell ezeréves filléres m42-es obikat. Azokon a bevonat jellemzően még szinte csak dísznek van és olyan negatív kontrasztot termelnek, hogy nem hogy nem buknak majd be a feketék, de gyakorlatilag nem is lesznek feketék, csak szürke fátyolos finom puha képecskék.
-
válasz
MrChris #70938 üzenetére
Ha úgy rohannak vele, mint a fullHD-vel, akkor tartsák meg maguknak. Egyelőre még a pana se remekel a témában, a GH4-en, GX8-on inkább csak dekoráció a 4k.
Persze, tudnék értékelni egy full-szenzor-readout-ot megvalósító kamerát, ami felülmúlja az LX100 és az RX100mkIV képességeit, de szálljunk le a földre, az Olyról van szó
A többi tételre:
"More MP" - inkább a hatékonyságra gyúrnának. Venni kell a sonytól az a7rII szenzorokat, negyedelni őket és szépen kamerába szerelni, ennyi. ~10MP felbontás csúcs dinamika-zajszint mellett. Kár, h nem fog megtörténni, előbb látunk 24MP-t m4/3-on, aminek semmi, de semmi értelme nem lesz.FF: hülye kérdés, az újságíró eltévesztette a házszámot. Persze, majd nekiállnak egy teljesen új termékvonalat kifejleszteni, lencsék tucatjaival, stb. Tessék átfáradni a Sony ablakba.
Új lencsék: hajrá, hajrá - bár rosszabb kínálatot is láttam már (Sony)
EVF: "If we can improve the response time, then the electronic viewfinder will be better than the optical viewfinder." Az év baromsága, legalábbis így. Persze, elképzelhető egy EVF, ami jobb az optikainál, de nem azért mert "gyorsabb" lenne, hanem mert pl világosabb éjszaka, stb. Különben kíváncsi lennék a technológiájukra, amivel beelőzik a fénysebességet.
AF: Hajrá, hajrá. Van pár komoly obi a tükrös rendszerükhöz, amit használhatóvá lehetne tenni MILC-en.
4k: LoL, ld fentebb.
-
FEDman
addikt
válasz
MrChris #70895 üzenetére
Teljesen felesleges bármit is méricskélni onnantól kezdve, hogy bekerül a képletbe egy speed booster féle cucc is. Ezek az adapterek a lencsék miatt teljesen felülírják a megszokott bázistávolságokat.
Erre egy példa:
Mindkettő PK-NEX adapter, csak az egyik lencsés Lens Turbo, a másik meg sima.
-
Studi
veterán
válasz
MrChris #70895 üzenetére
Én még nem találtam értelmes EF-OM átalakítót, szerintem túl nagy az OB bajonett átmérője, és nem fér bele az obi hátulja rendesen az EF foglalatba. Önmagában a bázistávolság sajnos kevés lehet.
Persze más a helyzet, ha közvetlen mft-re adapterezed az OM obit, de akkor nincs focal reducer. -
gorgo
őstag
válasz
MrChris #70856 üzenetére
MrChrissel értek egyet, amellett, hogy alapvetően helyesen exponálj, ne alá/felé. Pont hétvégén készült olyan kép rólam, amin kiégett az arc egyes helyeken: nem visszahozható rendesen. Már részleges kiégés sem. Esetemben -1/3FÉ elég volt korrekciónak.
Amúgy ha nem pixelkukkolsz, vagy extra nagyítás nem készül belőle, +/-1.v2/3 érték miatt nem kell aggódni.Kritikus témák esetén szpot fénymérés jól jöhet (v. live hisztogram, de az a részleges kiégésre nem feltétlen érzékeny!)
-
qpakcovboy
őstag
válasz
MrChris #70846 üzenetére
Tegnap egy ismerősöm mesélte hogy a pana 14-140"obijában a lamellák összeugrottak, amit 200 000-ért akartak javítani. Annyibòl használtan vehetne kettőt is
Ebben az a fura, hogy ilyen javítási költségek mellett hogyan tartja fent magát a szervíz. Mert ezek szerint skkaknak megéri a borors ár
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art (Nikon) + Sigma USB dokkoló
- GOPRO Hero 11 BLACK - 5.3k akciókamera - 2 akku, tartozékok (5.)
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 380 / 4200 expoval )
- Új, bontatlan dobozos Insta X4 akciókamera 2 év garanciával
- Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM -Dobozos, újszerű-
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- DELL PowerEdge R630 rack szerver barebone - 2xSocket 2011v4 , 24x DDR4 DIMM, H330 RAID, 39369Ft+ÁFA
- Thinkpad X230 legenda: i7 CPU, IPS kijelző, 12 GB, dupla SSD, magyar villbill, webcam, fingerprint
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 és 22" Eizo FlexScan EV2216W monitorok szépek, talp nélkül
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged