- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Mobil flották
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
Ezt előfizetés nélkül is lehet tudni.
Nálam az 50/1.4 objektív FF-en is és m4/3-on is 1.4 fényerejű. G6-on iso200 és 2.8 rekesz mellett 1/125s a záridő, ha felteszem a FF OM2-es vázra ASA200-as (iso200) filmmel, azon is pont 1/125s a záridő. Mikor nagy néha 35mm-es filmmel fotózom a croppos digit géppel szoktam ellenőrizni a fénymérést, soha sem kellett fényerő ekvivalenciát alkalmazni és helyesen lett az expozíció. -
Lassú Víz
őstag
Roboter pixinfon fellelhető cikkei elég jók ebben a témában, de vegyük végig. Mivel a téma és a fotós helyzete nem változik meg, ugyanazt a képet kapom, ha mFT 300 f4-es obival fotózok és a teljes képet használom, vagy FF 300 f4-es objektívvel fotózom és az FF kép közepét vágom ki. A "kivágást" elérhetem úgy is, hogy az objektív látószögét csökkentem, tehát 600-as F4-es optikát teszek fel és a teljes képkockát használom. Ugyanaz maradt az ISO, a záridő, a perspektíva. Ami megváltozott, az a mélységélesség. Pont a fele lett az előzőnek. (Őszintén szólva egy lessátorból pár méterre lévő madarat fotózva ez szerintem nem feltétlen előny, sőt.) Ha tartani akarom a mélységélességet, akkor f8-ra kell rekeszelnem. A fény 1/4-e maradt. Ha nem szeretném, hogy bemozduljon a téma, nem növelhetem a záridőt, az ISO-t kell 4x-esére növelnem. Az alkalmazott szenzoron, technológián múlik, hogy mennyire lesznek távol egymástól a végeredmények. Általában nem nagyon. Lesz eltérő felbontás, meg az FF-fen a fotós még tudja nyitni a rekeszt, ha akarja, tehát a jóval több pénzéért jóval több lehetőséget is kap, de ez már megint egyéni preferencia kérdése, hogy ki mivel elégszik meg és mennyit tud vagy akar invesztálni.
Nyilván minél nagyobb a gyújtótávolság és a fényerő, annál drágább legyártani is az objektívet, ezért kerestem a 400/f4-est APS-C -re összehasonlítási alapnak, nem pedig a 600/f4-est FF-re. És ha a mélységélesség növekedését nem hátrányként éljük meg, akkor bizony az f4 = f4. Pláne mostanság, amikor mindenfelé szapulják a Canon lemaradó szenzorait, tehát az ISO növelés nem annyira alternatíva. Oké, nem csak a Canon van mint konkurencia.
Ez is olyan mint a statisztika. Ki melyik jellemzőt tartja fontosnak, azt emeli ki. Az Olympus marketingesei azt mondják, hogy negyed annyiba kerül mint a 600/f4-es FF objektív, míg a másik oldal azt, hogy négyszer annyiba mint egy 600/f8-as. Ennyi.
Szerk:
Végigolvastam az azóta keletkezett hozzászólásokat is, és az általad linkelt definícióból nem hagyható ki az, hogy milyen gép van az objektíven. Pedig az az optikának tök mindegy. Egy 5D Mk I és egy 5DMkIII is eltérő képet fog adni, pl. a zaj miatt, hiába azonos minden más paraméter. Nem tudom érdemes-e ennyire kiterjeszteni az ekvivalencia fogalmát?(#72138) Econ: És ha a 12 Mpixeles A7s II van az objektíven?
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest