- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Új hozzászólás Aktív témák
-
dunc
nagyúr
válasz
Thunderzolee #27663 üzenetére
Eddig csak a Pécsen is bérelhető HOPP -al mentem, az nekem tök oké, kivéve a vesémet kirázza!
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27664 üzenetére
Kerékpáros fórumokon lehetne ennek utána járni, mert ott nagy a hagyománya ennek a kérdésnek. De szerintem nem egyértelműen rosszabb a megfelelő acél váz az alu ötvözetnél.
Alapesetben a könnyebb súly miatt az alu ötvözetet jobbnak tartom, de az alu általában merevebb, emiatt egy felfüggesztés nélküli roller kényelmetlenebbül átveheti az út egyenetlenségeit. (Alu KTM-em rosszabb, mint az acél Scott).
A bikeradaron azt írják az acél drágább is az alunál. És tartósabb, kevésbé hajlamos az elfáradásra, komfortosabb.
Konkrét gépeket egymáshoz hasonlítva derülne ki az igazság, mert nagyon sok múlik a geometrián is.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27652 üzenetére
OKAI-nál a TMX szervizet volt szokás szidni, akik nagyon régóta eléggé rossz hírrel rendelkeztek. Amikor vettem a rollert, akkor még ők voltak megjelölve garanciális szervizként.
Egy ideje (hónapok óta) viszont ez áll a honlapjukon:
https://okai.hu/szerviz/
"Szerviz partnerünk a Tanfield Technika, a rollered javításáról ők fognak gondoskodni."A cég honlapján ott vannak az árak, és ez önmagában már átlagon felüli a tájékoztatás. Pl. előre közlik, hogy a garanciális futár az ingyenes. (Hiába vonatkozik erre törvényi kötelezettség, sokan ezt nem hirdetik, hátha az ügyfél magánúton elintézi, és akkor nem őket terheli a költség.)
https://tanfield.hu/szolgaltatasok/okai/Szolgáltatásuk minőségéről nem tudok nyilatkozni, nem volt hozzájuk szerencsém.
A Ducati, aprilia és más elektromos járművek javításával is ők foglalkoznak.
https://tanfield.hu/szolgaltatasok/eroller-szerviz/Magyarán csak annyi igaz a megjegyzésedből, hogy az OKAI eredeti garanciális szervizével sokan nem voltak megelégedve, de most már más szervizeli őket.
-
dunc
nagyúr
válasz
Thunderzolee #27652 üzenetére
Esteleg a nagy testvére? Az is gyenge? A márka eddig bevált mindenben! XIAOMI .
-
dunc
nagyúr
válasz
Thunderzolee #27652 üzenetére
Látod most már azt se tudom mi kéne! Emelkedő pont lenne benne.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27648 üzenetére
Tetszik ez a 3 kerekű elképzelés. De olyan szélesen vannak azok a kerekek, ha szembe jön egy másik ilyen, akkor megnövekedhet annak veszélye, hogy összeakadnak. És ilyen nagy távnál nehéz úgy hangolni, hogy magas tempó mellett ne éljenek külön életet. Inkább lassú tempóhoz jó.
Szűkebb felépítéssel idősebbeknek el is tudnám képzelni.
És ahogy mondod a hátsó kerekes stabilabbnak tűnik. Bár személyautók között is volt olyan háromkerekű, ahol elől volt kettő, hátul egy. Nem csak a Velorex, hanem más csodák is. Lényeg, hogy ott elől volt a súlyközéppont, a hátsó messze hátul volt, szinte csak támasztott.
-
válasz
Thunderzolee #27655 üzenetére
Tessék a teljes jelentés:
Nem levágtam, hanem nem fért ki, de az előző képen is látszott, hogy 12 óra 54 perc 44 másodpercig tartott a rögzítés, így az átlagsebesség nem releváns. A cél ugyanis az volt, hogy az adott napon, GPS-szel mérve, mennyit bírt. Volt benne 3 km 25 km/h-val megtéve, mert sietnem kellett, a többi kisebb részben 20 km/h, nagyobb részben 15 km/h, mert ez egy turistaparadicsom, ahol az összes kerékpárúton hömpölyög a nép. Ott felesleges D-be kapcsolnom is.Azt sajnálom persze, hogy a Ninebot - a klónokat nem tudom, azok nem is érdekelnek -, eltér a standart 20 km/h-tól, és 15 km/h-ra vonatkoznak az adatok. De én egyébként azt néztem amikor megvásároltam, hogy 20 km/h-nál jobb vétel mint a sima M365 hatótávban is, hiszen 35 km-t tud. Városon belül meg az M365 is elégséges volt.
-
válasz
Thunderzolee #27652 üzenetére
Hagyd már ezt a hülyeséget, hogy 20 km-t tud legalább! Tegnap linkeltem, hogy nálam 40-et is tud.! Pont annyit amit ECO módban elő is írnak.
-
válasz
Thunderzolee #27606 üzenetére
és mi a helyzet a motorral? az 1dolog hogy az aksihoz/vezérlőhöz nem megy víz de a motorba simán bejut!
-
aztax
csendes tag
válasz
Thunderzolee #27606 üzenetére
Köszönöm!
Enélkül a pumpa nélkül fel se lehet fújni? Ha vki vesz a médiaba egy rollert az hogy fújja fel?Elég soknak tűnik 17 ezer egy pumpaert. De lehet csak mert új az egész nekem.
Még azt az egy dolgot kérdezném, hogy ugye androidos teló is jó az alkalmazáshoz, ami a roller beallitasaihoz kell?
-
válasz
Thunderzolee #27597 üzenetére
Az E2 Pro miért is nem normális?
-
aztax
csendes tag
válasz
Thunderzolee #27598 üzenetére
Órák óta olvasom ezt a fórumot, és én is több helyen láttam ezt a Segway F2-t. Zselés kerek, index, bírná a napi 20kmt,szóval jónak tűnik. De amiről még nem olvastam, az az hogy mi történik például egy ilyen F2vel ha elkap vele egy 10 perces zuhé? Bírják? Mert ugye munkába jövet-menet ez simán reális veszély.
-
válasz
Thunderzolee #27589 üzenetére
E2 sorozatnál ott sincs.
-
aztax
csendes tag
válasz
Thunderzolee #27592 üzenetére
90kg+cipő +hátizsák szóval vegyük 100nak. Lenne odafelé és vissza is 1-1 felüljáró. A többi sík terep. Városban járda, és országút melletti bicajút.
Elég nekem végülis ha 25km/h-val megy.
Ha naponta jobb is tölteni, akkor elég egy olyan ami alapból 40 km hatótávú. Mert azt lefelezve is kijönne belőle az én 20km-em.
Így nézve mit ajánlanátok? -
andrys83
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27589 üzenetére
A leirasban úgy volt hogy van.Mièrt vettèk el??Nincs valami mókolàs?Nem mertem mas tipust bevàllalni
-
válasz
Thunderzolee #27403 üzenetére
Nem mindenki olyan hogy lesz@rom stílusú!
Én is vigyázok a cuccaimra, és engem is baromira bosszant ha akár csak egy mikrokarcolás is lesz bármelyik cuccomon!
PL: A bringám már 7.éves, és nincs rajta még egy hajszál karcolás sem, pedig a 7év alatt volt használva nem keveset, meg jópárszor átépítve! De ez igaz bármelyik más cuccomra amik akár 5-10.évesek azok is olyanok mint új korukban!
aki vett már tőlem itt az aprón cuccot az tudja miről beszélek!
-
válasz
Thunderzolee #27389 üzenetére
Nekem is 36V rémlett, csak lestem
[kép]
Ez megoldódott, nem is lehet oda beírni a polgári nevetLegalábbis szóközzel nem.
-
válasz
Thunderzolee #27364 üzenetére
A Nine DAsh nem megy vele?
-
válasz
Thunderzolee #27362 üzenetére
Pff. M365-ben, Pro 2-ben van. A Kugoo S1 Proban nem volt. Kocsiból miért nem szedetik ki?
Köszi, akkor nem én vagyok a noob.A Pro 4-ben sincs?😂
-
válasz
Thunderzolee #27333 üzenetére
Már én is lemondtam róla. Mert: Nincs sebesség limit beállítva neki, mint anno a Kugoo S1-nél, nincs applikáció.
Na most ugye érdekes, hogy nincs sebességlimit, mert EU-n belül a 25 km/h kőbe van vésve.
Aztán megint ott vagyunk, hogy a rendőr megbünteti az embert ellenőrzésnél mondván, hogy őt nem érdekli, hogy éppen akkor amikor megfogott 25-tel vagy lassabban mentem, a roller nem mehet többel. -
válasz
Thunderzolee #27334 üzenetére
Nem! Nem poén volt!
Aki nem használja ki az adott gép tudását miért fizessen 3-4X felárat?
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27317 üzenetére
Igen, de a lényeget lehagytad. Vegyük a Világgazadaság cikkét.
"Az elektromos rollereket a rendőrség statisztikai célból új kategóriákba sorolta be.
...
... a rendőrség – egyelőre kizárólag statisztikai célból – új járműfogalmakat alkotott, és 2024. január 1-je óta ennek megfelelően adja át a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetekkel kapcsolatos statisztikai adatokat. ..."Ezek a halmazok semmilyen EU-s vagy hazai rendelettel nem állnak összhangban, és nem is kell hogy így legyen. Mivel ezek statisztikai célú adatgyűjtés miatt lettek létrehozva. Dolgoztam rendőrségen meg korábban közigazgatáson, nem árt picit látni hogyan mennek ott a dolgok. A rendőrségen belül a mérőszámok majdnem olyan fontosak tudnak lenni, mint egy olyan termelő cégnél, ahol teljesítmény-arányos a bérezés. A mérőszámok és a statisztikák azért fontosak, mert néha segítenek rávilágítani a probléma lényegére. A határok tologatásával pedig úgy lehet játszani, mint ahogy a választási térképek átrajzolásával szoktak játszani a politikusok.
-------
Az elnevezésekkel helyből van egy komoly probléma.
A három kategória:
(1) motoros roller,
(2) kis teljesítményű motoros roller
(3) nagy teljesítményű motoros roller.Vegyük a következő mondatot: "Ezek alapján január elsejétől április 30-ig 117 olyan személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, amelyben motoros roller (e-roller) vett részt."
Ezt a 117 balesetet melyik kategória szereplői hozták össze?
- 1-es csoport, a motoros roller képviselői?
- 1-es, 2-es, 3-as halmaz együttesen, tehát valamilyen motoros roller?
Egyszerűbb lett volna kis-, közép- és nagyteljesítményű motoros rollernak hívni őket.Továbbá az egyik leglényegesebb dolgokról nem szól a statisztika.
117-esetből 96 esetben magyar, és 21 esetben külföldi volt a résztvevő.
18% külföldi, miközben adott pillanatban Magyarországon tartózkodó közel 10 millió emberből talán ha 1-2% lehet külföldi. A 21 balesetező külföldiek szinte biztosan bérrollert használtak. A 22 ittas eset is nagyon magas. Itt is valószínűleg többnyire bérrollert használók lehettek túlsúlyban.
Örülök a bérrollereknek, de szinte külön szabályért kiáltanak. (Pl. 22 és 6 óra között csak 18 km/h sebességgel lehessen velük haladni.) -
válasz
Thunderzolee #27320 üzenetére
A feszültségre nem figyeltem tényleg, köszi
20-szal mentem ja!Igen, korábban néztem a listát.
4 Pro (2nd gen) 400/1000W 60km 9750mAh (48V) 19Kg
4 Pro Plus .........350/960W 60km 10200mAh (48V) 19.5Kg
4 Pro Max .........400/960W 60km 10200mAh (48V) 21.3KgNa a gond az, hogy az első sok helyen kapható, de 400W-os
A második sehol, a harmadik meg 400W-os. -
válasz
Thunderzolee #27315 üzenetére
Azt nem értem, hogy a Xiaomi Pro 2 12400 mAh-s akkumulátorral tudja a 45 km-t, nekem rendszeresen megvolt a Hajdúszoboszló - Hajdúszovát - Derecske - Tépe - Berettyóújfalu táv a két lakás között (36 km), és amikor nyáron hátszelem volt, akkor egyszer 40% körül volt az akkumulátor.
Aztán van a Xiaomi Pro 4 2 nd:
Xiaomi Electric Scooter 4 PRO 2nd Gen | MALL.HU
Aminél 10 000 mAh-s akkumulátor mellett 60! km-t írnak úgy, hogy a motor sem 300-as hanem 400w-os! Ez, hogyan lehetséges? -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27271 üzenetére
E2 Pro esetén pedig csak 25 km/h a maximum. (F2 Pro a 32 km/h.)
-
do3om
addikt
válasz
Thunderzolee #27271 üzenetére
Már szóltam nézze meg a dobozt abba gortam bele minden papírt.
Mert az sem kizárt hogy 35km volt a cetlin!
Szóval a hatotáv. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27258 üzenetére
"Az F2 Pro global verziója is csak 30at tud."
Rosszul tudod:
A felhasználói kézikönyvben is 32 km/h szerepel és a gyártó honlapján is ez az érték van:
https://support.segway.com/support_product.php?segcatid=83 -
intuicio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27259 üzenetére
Azon a képen egy Segway MAX G2-van, amiben van gyárilag lokátor. Na mindegy.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #27261 üzenetére
Rendőrautó sebességmérője nem hiteles, csak egy Traffipax, és az is csak akkor, ha nem járt le a hitelesítése.
Ez a gurulok utánad és megmondom mennyivel mentél dolog nem hiteles.
Mit ír a jkv-be talán 30 vagy talán 50km/h órával hajtott?
100%-os sebességtúllépés mennyibe kóstál?Milyen biztosítási matricát kér? Létezik olyan ?
Nekem ilyen nincs, viszont van egyedi azonosítóm, ami szerepel a rendőr laptopján, vagy ügyeletén lévő rendszerben, ERGO a helyszínen ellenőrizhető, hogy van-e élő KGFB-m.
A sebesség túllépés bukta rémképre reagáltam, nem a biztosításra, de végül arra is megadtam a választ.
SZVSZ, aki kimegy forgalomba annak a jól felfogott érdeke, hogy legyen biztosítása - különben leperlik róla a gatyát is - vagy legyen vagyontalan az élete végéig.
-
intuicio
aktív tag
válasz
Thunderzolee #27185 üzenetére
Nem nagyon értem a végét.
Gyári specs azt írja, hogy:
Apple Lokátor: Igen
Ergo nem értem, hogy miért kell bele plusz nyomkövetőt elrejteni. -
válasz
Thunderzolee #27230 üzenetére
Eddig nekem a Xiaomik bírták az esőt, de tegnap ez olyan felhőszakadás volt, hogy volt ahol alig láttam magam elé a bukósisakból, a ruhám szó szerint csupa víz volt, a cipőmből is ömlött a víz.
Ezen csak minimum IP67 minősítés segíthetett volna.
Példának okáért a Samsung Galaxy A54 5G telefonom is ugyanúgy kapta az esőt, de kibírta.
Pro 2 Dashboard-ból úgy látom, hogy csak utángyártott kapható, 15K-ért. Ma felhívok egy debreceni szervizt, hogy mit mondanak, van e nekik, vagy külön kell rendelni, egyáltalán az utángyártott megfelelő e, és vállalják e. -
Ciccuka
veterán
válasz
Thunderzolee #27162 üzenetére
Ennyit akar fizettetni velem:
Sokkalom (olyan 8 éve a robogóra feleennyi volt)union24-en nincs is olyan, hogy roller
-
xekta
csendes tag
válasz
Thunderzolee #27200 üzenetére
Értem, köszi. Rairtam az F2-es srácra akit linkeltel, hátha megboltoljuk. Köszönöm a segítséget.
-
d@vee
őstag
válasz
Thunderzolee #27191 üzenetére
Köszi!
Ha rak ki ismét infót, megköszönöm már most ha megosztod -
xekta
csendes tag
válasz
Thunderzolee #27196 üzenetére
Essentialt nézegettem meg azt ajánlották mások. Az f2 ilyen jó lenne? Alapvetően nem erdekel, hogy milyen márka, csak ne gyenge anyagból legyen és bírja a napi használatot. Nyilván utazni nem ezekkel akarok. Megnézem amiket küldtél, köszönöm.
-
xekta
csendes tag
válasz
Thunderzolee #27192 üzenetére
177cm es kb 75kg, megvacsorazva 76
újat leginkább. A lite ok tudom, hogy nem a legjobbak, robotporszivobol is kiindulva. Emelkedőn ritkán használnám.
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #27185 üzenetére
Nekem ezért van 90 000 Ft-os ABUS lánc és 2 riasztó, plusz Airtag a rolleren. Ja meg ott se hagyom sehol
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #27185 üzenetére
Örülök, hogy meglett a rollered!
Milyen fizikai védelem volt?
Milyen szerszámmal vágta el a zárat? -
fcbarca
őstag
válasz
Thunderzolee #27182 üzenetére
Sziasztok. [link] ez. A második képen látszik, elvileg van hozzá olyan tartó.
Olcsó rollerre, olcsó megoldást kerestem, a festéket simán leszedheti (nem izgat).
Ha szar, visszaküldöm -
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #27164 üzenetére
Jó érzés, hogy csak nekem van ott egyedül a GFB-m, lehet VIP-ként kezelnek
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #27162 üzenetére
Ezeknek nem szóltak, hogy nem az nyer, aki a nagyobb számot mondja?
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #27162 üzenetére
Megyek is a Gránithoz
, Köszi az info-kat nekem is kell kötnöm majd mindkét rollerre.
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #27128 üzenetére
Próbálok olyan “prémium” márkát venni, aminek van szervize és nem törik ketté. Az elmúlt két hónapban megértettem mik a különbségek olcsó és drága Kínai modellek között.
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #27119 üzenetére
Az iScooter iX3 hatótávja 35 km, ehelyett kellene 60-70 km.
DigiTX: senkit nem ölök meg, jobban rollerezik, mint itt egy páran, illetve az, hogy 40 km/h a vége nem jelenti azt, hogy mindig annyival megyünk. Olyan helyeken szoktunk gyorsabban menni, ahol nincs forgalom és egyenletes az út. Pl. a rakpart, amikor le van zárva. 70e Ft-os fullface sisakban és teljes protektrorban nyomja. Nem minden gyerek a gép mögött kockul, van, aki szereti az adrenalint.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #27119 üzenetére
Etwow 40el akar 20km t is tudhat
45 el nekem 15 kijött
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #27116 üzenetére
+DroiDMester, Peacekiller. Köszi!
Kugoo-t most kicsit pihentetném, Inmotion S1 meg csak 25 km/h, egy 40 km/h-t azért menjen. -
do3om
addikt
válasz
Thunderzolee #27105 üzenetére
Akkor marad amit linkeltem. Használtat nem akar.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #27092 üzenetére
Lett egy kis + hasmagasságom... viszont rövid lett az oldalsztender.
"Nem baj, ha 12Voltos, sok ilyen index 12Voltos, lehet hozzá levenni az akksiról.
Úgyis külön kapcsolóra kötöd, nem?
Melyik Okai ez? Azokon nincs gyári index, ha jól emlékszem."Ez gyári index, meg féklámpa 4 LED csoport + Dualtron sárvédő világítás logó, mint írtam kilenc vezeték.
Vezetékezni elvileg nem kell, ha 12V jön ki rajta, max meghosszabbítani.
Közvetlen az ülés tenném, talajtól kb. 80cm magasra az indexet, hogy kiverje a paraszt szemét.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #27089 üzenetére
Első kérdés, hogy kompatibilis-e a szett a rolleremhez, tehát 12V megy -e a rolleremben gyárilag az irányjelzőkhöz féklámpákhoz, mert ha nem akkor esélytelen nekikezdenem ezzel a szettel.
-
st6969
őstag
válasz
Thunderzolee #27081 üzenetére
Emelkedőn még nem próbáltam, ez az alföldi rész olyan sík, mint az asztal lapja. De elképzelhető, hogy valóban ott lesz különbség. De a manualban elejthetnének ezzel kapcsolatban legalább egy fél mondatot.
Igen, D-ben is 25 a vége. -
do3om
addikt
válasz
Thunderzolee #27049 üzenetére
Pontosan mire gondolsz?
-
nimfas
addikt
válasz
Thunderzolee #27038 üzenetére
490eFt bruttó/hó? (22 nappal és 8 órával számolva)
-
st6969
őstag
válasz
Thunderzolee #27027 üzenetére
+PociAti
Köszönöm. De bíztam benne, hogy hátha van olyan megoldás, hogy felmásolok egy "fájlt", és máris 20km/h lesz a max, és ha meggondolom magam, akkor csak felmásolom az eredetit, és újra 25km/h.
Szervizbe nem akarom vinni emiatt, és ha a visszaállítás csak egy kicsit is kockázatos, akkor véletlenül sem kísérleteznék vele.
Köszönöm, hogy foglalkoztatok vele -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27022 üzenetére
Jó lenne, de szerintem nehezebb, mint elsőre gondolnánk.
Mert egyszerre több paramétert kellene figyelembe venni.
(1) roller típusa, vagyis inkább a gumiabroncs típusa: 1. generációs M365 külső+belső, 2. generációs, erősebb külső+belső, és a többiek ...
(2) kerék mérete 8,5-ös, vagy átszerelt roller esetén 10-es (esetleg annak ballonossága),
(3) rolleres testtömege,
(4) első vagy hátsó kerék,
(5) útminőség, rolleres általános utazási sebessége és rolleres komfort érzete (fiatalok jobban elviselik a kemény gumit, idősek kevésbé). Mert nem csak országonként, de országon belül is hatalmas különbségek vannak a városi utak állapotát illetően.2-es pont gyári alkatrészeke setén kihagyható.
Korábban említettem, az első generációs M365 rollereknél a legnagyobb és leggyakoribb probléma a defekt jelentette*. Nem lett eléggé kihangsúlyozva a megfelelően magas keréknyomás, és annak rendszeres ellenőrzése. És ezt azzal a táblázattal túlkompenzálták.
A hibát megpróbálták különböző módon helyrehozni:
- megjelentek a hordozható kompresszorok;
- új, tartósabb külső köpennyel jelentek meg a következő generációs rollerek;
- és elkezdték kommunikálni a guminyomás fontosságát.* Egy szűk sorozatszám tartományba eső váztöréstől eltekintve, amit visszahívással lereagáltak
Ők voltak az elsők, akik igazán nagy számban gyártottak rollereket, és valljuk be első nekifutásra azért egész jók lettek. Körbe lehet nézni, hogy 5 évvel később a legtöbb gyártó rollerja (mely őket másolja) tele van sokkal nagyobb konstrukciós hibával. Ennek az első kommunikációs problémának és bosszúságnak lehet eredménye a tömör gumik elterjedtsége. Pedig már rég nem olyan rossz a helyzet, mint akkor volt. És a szervizesek is beletanultak a gumi cserébe.
-
BaLee
addikt
válasz
Thunderzolee #27020 üzenetére
Köszönöm, rossz helyen találtam meg, ott 220$ körül volt.
Szemem a pályán.
-
BaLee
addikt
válasz
Thunderzolee #27000 üzenetére
Köszi a tippeket. G2 akkor elgondolkodtató bár sok rosszat írtak róla. Én mondjuk nem szívesen költenék 100k-t Shakrsetre ha megadja magát a lengéscsillapító. Ez a 35km/h hívogató, nagyon zavaró tud lenni ez a 25km/h-s korlátozás, mert a biciklisek nagy része kihívásnak tekinti, hogy megelőzzön, aztán az első emelkedőn meg nem tudod visszaelőzni mert a forgalom nem engedi... 35-nél már biztos nem lenne ilyen gond...
Idei modellek mikor jönnek, azt nem lehet tudni? Ahogy nézem ezek nagy többsége tavalyi és/vagy már nem is kapni.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #27005 üzenetére
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26823-26823.html
Ezt írtad te 2024-ben: 100 kg-os tömeg esetén a 8,5-ös belső gumival rendelkező Xiaomi rollerek hátsó kerekébe 4,42 bar fújandó, (60 PSI).A három évvel korábban posztolt hozzászólásban a 4,42 bar helyett még 5,0 bar szerepelt (73 PSI).
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_8802-8802.html
Egy hivatalos Xiamomi kiadványból származik az adat, nem szájhagyomány alapján terjedő adatról van szó. Akkor 100 kg-os ember, azaz a roller szélső értékénél ezt tartották szükséges értéknek a hátsó, azaz a keményebbre felfújt kerék esetében. Az első generációs Xiaomi rollerek gumijai némileg eltértek a második és harmadik generációs rollerek abroncsaitól. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26988 üzenetére
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #26988 üzenetére
Jól látom vsett 9?ami amúgy is nyakban szokott törni? Jó ötlet ilyet csinálni
-
d@vee
őstag
válasz
Thunderzolee #26975 üzenetére
Teljesen oké
Kivéve a gané k&h-s 17 rugósa. Az brutál sok. -
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26978 üzenetére
Pedig nem én voltam
Nekem ez azért nem mindegy, mert a gyerek 13 éves... Sajnos az iX3-ra is kell GFB, mert 40 km/h a végsebessége, hiába csak 24 kg.
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26975 üzenetére
Egész emészthető az ára, 7 479 Ft nem jelent vészesen nagy kiadást. A Hellobike-os is 4000 Ft körül volt.
-
Gigi01
őstag
válasz
Thunderzolee #26508 üzenetére
Na az akksi dolgot elvetettük.
Könnyebb,buszon szállítható került célpontba.
Erre valakinek ötlete?Melyik ajánlottabb ezekkel a feltételekkel?
Lehet használt Pro2 jobb lenne?Az nekem is volt már. -
válasz
Thunderzolee #26957 üzenetére
ééés el is ment a kedvem az egésztől... Xiaomiról egyelőre nem térnék át másra, viszont amennyire vonzó volt a 4 Pro 2nd gen datasheet, az apróságok elvették a kedvemet:
5 cm rövidebb is lett, pedig a plusz talp hosszúságnak örültem a Pro 2-nél
nincs speed unlock és cfw személyreszabás
másfélszer nehezebb mint pro2köszönöm szépen
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26949 üzenetére
Azok nekem a pálcika kategória. Kicsit robosztusabbat szeretnék. Meg legyen egy 2000w teljesítmény, 60 km hatótáv.
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #26941 üzenetére
Koszi, akkor nagyon raerek, 1600 nal jarok.
-
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee #26936 üzenetére
én járok kerékpár úton, de az sima hétköznap, többnyire jó alaputú, pár helyen fia miatt vannak olyan részek ahol nem, ott lassítani szoktam előtte.De nagyobb sebességgel rámenve, zavaróbb, mint kerékpárral az biztos.
-
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee #26931 üzenetére
Hogy lehet turázni ilyen rollerrel mint a f2 plussz? nem akad fen valamin, egyenlegen út, gaz stb? vagy földúton mész? nem rázza szét az aksit?
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26919 üzenetére
Xiamoi Electric Scooter 3 Lite kapcsán vannak sajtóanyagok, melyben 250 W névleges teljesítményadat szerepel.
Viszont a hivatalos weboldalon most ez áll:
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-3-lite/
300 W rated power*
* 300W rated power test method: Power reading taken from a dynamometer according to 5.2.1 of QB/T 2946-2020, at a rated torque of 4.8N.m. Conformity requirement: 250W±20W. Report number: OTA1-20220604.
Magyarul:
* 300W névleges teljesítmény vizsgálati módszer: A QB/T 2946-2020 szabvány 5.2.1. pontja szerinti erőmérőn mért teljesítmény 4,8 N.m. névleges nyomaték mellett. Megfelelési követelmény: 250W±20W. Jelentés száma: OTA1-20220604.Aki utána olvasott már ennek, vagy helyből ért hozzá elmagyarázhatná, mit is jelent?
250W±20W teljesítménynek felel meg, de adott körülmények között mérőpadon sikerült kihozni belőle 300 W-ot?A lényegen nem változtat, az "utód", a Xiaomi 4 Go, és a többi felsorolt Ninebot roller továbbra is egyértelműen 250 W névleges teljesítményű roller. Ezáltal fennáll az a megállapítás, hogy továbbra is lehet kapni 250 W-os teljesítményű Xiaomi és Ninebot rollereket, a te állításod helytelen: "nincs is már 250W-os modelljük".
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #26920 üzenetére
Azt értette itt más is szerintem, hogy jogilag mi vitatható, de két esetben is tettél olyan megjegyzést, ami furcsán jött ki és fizikai tévedésre vall. Ez nem inkorrekt kiragadás. Vannak szavak, mondatok, ami védhetetlen, kétszer olyan hosszú hozzászólással sem semlegesíthető:
Egyik: A Lime pedig 48V-os, így hiába a 250Watt, értelmét vesztette a megkötés.
Másik: Mert ha 250W-ban határozza meg azért, h gyenge legyen a roller, majd jön egy gyártó, aki nem 36, hanem 48V-os hajtásláncot tesz mellé, azrán hiába a jogalkotó álomvilága a gyengécske, veszélytelen rollerről, mert a 48V-al párosított 250W-os roller már egyáltalán nem gyenge.
Mint kiderült, ezt is rosszul tudtad, a Lime nem is annyi és még egy barkácstuning sem értelmezhető rá. De ha gyárilag 48 V-ra tervezték volna és 250 W-ra, akkor is csak 250 W lenne.
Nem lesz több a teljesítmény, szavak cunamijával sem tudod elfedni ezt a tévedést.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26916 üzenetére
a 48V-al párosított 250W-os roller már egyáltalán nem gyenge
Ne csináld már... 36V-os akku mellé raksz egy 7A vezérlőt, az kb. 250W.
A 48V akku mellé meg raksz egy 5A vezérlőt, és az is... Egyáltalán nem
lesz erősebb a 48V-os verzió. Ez egyszerű fizika. Arra gondolsz, hogy a
vezérlő ugyanolyan áramkorlátú, és akkut cserélsz? Akkor a 48V verzió
már közel 350W-os, és emiatt erősebb: ha lepapírozzák 250W-ra, akkor
nem érvényesül a jogalkotói szándék. Ezért értelmetlen ez a "névleges"
teljesítmény mint korlát, mert fene se tudja, mit fér bele valójában.Ui: ha már veszélyesség, akkor egyértelműen a végsebességkorlátozás
az egyetlen járható út, mégpedig szoftverből, megkerülhetetlen módon.
És sajnos 25 km/h-nál is meg lehet halni. Veszélytelen roller: álomvilág. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #26916 üzenetére
Akkor jól sejtettem, hogy valami itt nem tiszta, fizikai hiányosságok vannak. Felejtsd el ezt a feszültség dolgot, nem az számít. Írtam is, hogy mellékes.
Ha valami 250 W-os, akkor annyi. Ha egy gyártó nagyobb feszültséggel oldja meg a 250 W-ot, az ugyanúgy 250 W-os lesz, csak kisebb áramok dolgoznak benne.
A teljesítmény fejezi ki lényegében a motor erejét, mennyire bírja az emelkedőt, vagy milyen jól gyorsul. Nem a feszültség.
P = U x I, ha ismerős.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #26909 üzenetére
A Lime pedig 48V-os, így hiába a 250Watt, értelmét vesztette a megkötés.
Nem világos, mit akartál ezzel közölni, jogi besorolás szempontjából a feszültségnek nincs jelentősége. Nem fejezi ki a járműnek sem a sebességét, sem a teljesítményét.
Hogy valaki belebarkácsol (mondjuk feszültségemeléssel növeli a teljesítményt), onnan kezdve ő a nagyobb teljesítményért felelhet jogilag. Érdektelen, hogyan oldotta meg. Plusz a kockázat, hogy túlmelegszik, leéghet a motor stb.
Egyébként (gyári) konstrukciós szempontból a nagyobb feszültség előnye, hogy kisebb áram szükséges a megcélzott teljesítményhez, így csökken az alkatrészek terhelése, hővesztesége, ezért kénytelenek is feszültséget emelni a tervezők, ha jót akarnak.
Utólagos átalakítás más eset, a barkácsoló ember nem tervezi újra a rendszer elemeit, hogy minden optimálisan illeszkedjen egymáshoz, hanem csak belegányol egy ponton, amivel ki is nyírhat dolgokat.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26909 üzenetére
"Az nem lehet, h ismerem ezeket is, csak nem foglalkozok velük, ... "
Akkor ne foglalkozzál velük! Viszont létezésüket tagadni ............ lenne.
Kipontozott rész ízlés szerinti jelzővel behelyettesíthető."A Lime pedig 48V-os, így hiába a 250Watt, értelmét vesztette a megkötés."
Tudnám honnan veszed ezeket a hülyeségeket!
Model: Lime-S 4.0, Nominal Voltage 37V DC, Motor Power 250 W.
Minden területen csak ennyire felületes a tudásod, vagy csak a rollerekhez nem értesz?"Egyébként gratulálok, sikerült felsorolnod kb az összes szxrtérő, kerülendő rollert .."
Miért is soroltam fel azokat a rollereket?
Mert te tévesen állítottál valamit / nem mondtál igazat.
Beidézem újra az állításodat:
"De nem is értem hová árulják az osztrákoknak a Xiaomi, Segway rollereket, nincs is már 250W-os modelljük, és a 300 is kifut lassan;"
De van! Folyamatosan jelennek meg újak.És igen, létezik gyerek roller kategória, láthatod azok közül szándékosan egyet se raktam be. Ezek mind felnőtt rollerek!
"... de hát a törvényalkotók már csak tudják, h mi kell egy ország lakosságának, lásd azokat az országokat, ahol 250W lett a korlát. :/"
Szidod a magyar kormányt, hogy milyen szarok, még mindig nem hoztak törvényt a rollerekre, aztán szidod a svédeket, szlovénokat, luxemburgiakat, olaszokat, osztrákokat, angolokat stb. hogy ők milyen szar rolleres törvényt hoztak létre. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26908 üzenetére
DigitXT az osztrák szabályokról beszélt. Te meg ellenérvnek felhozod a németet.
Egészen biztos vagyok benne, hogy az osztrák csúcsteljesítményről szólt, s szól
a mai napig: idéztem a minisztérium megerősítő közleményét, de jobban tudod?
És akkor nem fogsz linkelni, mert annak idején utána néztél és kész. Hát jó.És akkor a kifejtősből: "A jogalkotó azonban láthatóan arra gondolt, hogy ennek
a 600 wattnak kell a csúcsteljesítményt (a csak rövid távon elérhető maximális
teljesítményt) képviselnie." Akkor mi a kérdés? (Hülyék az osztrák rendőrök is?)Tudod az egészben az a szomorú, hogy van egy teljesen jó szabály, aminek sok
roller simán megfelel (igen, névleg 350W-tal is), erre most egységesítés címszó
mellett akarják csökkenteni a megengedett névleges teljesítményt: az csak egy
matrica a motoron. Hogy teszteled? Megküldöd folyamatos 350W-tal, s ha leég
akkor jó volt?És már megint ide kevered az akku feszültséget. Egy rendszer...
Három "alapvető komponens", de csak egyben, rendszerként beszélhetünk róla!
Ha tényleg 250W a motor, akkor nem rakhatsz mellé nagyobb akkut, mert akkor
a vezérlő változatlan áram korlátja mellett nagyobb lesz a teljesítmény és leég...
Ha viszont nem annyi, és bírja, akkor meg csak egy matrica kérdése, de egyben,
mint rendszer megfelelhet: bármit megpiszkálsz (akku, ECU), jön a büntetés...Ui: szerencsére ez az egész engem nem érint, engem csak a technológia tart itt.
Nem rollerezek, elég volt egyszer majdnem meghalni miatta. Csinálja csak más. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26871 üzenetére
"De nem is értem hová árulják az osztrákoknak a Xiaomi, Segway rollereket, nincs is már 250W-os modelljük, és a 300 is kifut lassan;"
Lehet tagadni a létezésüket, vagy szamár módjára szemellenzősen szemlélni a piacot, de léteznek és folyamatosan jelennek meg új 250 W-os rollerek.
Xiaomi Mi 3 Lite mai napig kapható, viszonylag friss modell pedig a Xiaomi 4 Go.
Ninebotnál 250 W-os a D18E modell, de ott is folyamatosan jelennek meg újak, pl. Ninebot KickScooter E2 E, Ninebot KickScooter Air T15E.És a kölcsönözhető eszközök között a Lime-S 4.0-es rollereket is 250 W-os motorral szerelték.
-
válasz
Thunderzolee #26892 üzenetére
Ilyen oldalt megnyitni is kár. A magyar agymosott közmédia bulvár része...
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Thunderzolee #26892 üzenetére
Összesen minden témában mióta elindult az oldaluk par eve....clickbait, trash bulvár szemét lap...
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26871 üzenetére
Ne haragudj, de mit kell belőlem harapófogóval kihúzni? Kinek új információ:
nekem pl. az volt! Hogy írhattam volna meg korábban?Azért kerestem rá,
hogy esetleg volt-e félreértés ebből a 600W-ból, nekem tök egyértelmű, hogy
csúcsteljesítmény. Fel se merült bennem, hogy névleg 600W-ot engednének!
(Pontosan tudom, hogy abból csúcsban 1500W körüli vas lenne, ami átlagos,
gyalogláshelyettesítő rollerhasználóknak már maga az életveszély lenne...)
Ha jól értem, az okoz káoszt, hogy meghagyták továbbra is ezt a 600W-ot is.
Miközben az eBike-ok esetén átálltak a névleg 250W-ra, azzal érvelve, hogy
nem nagy különbség, mert a névleg 250W motor csúcsban 600W alatt "tud".
És ez igaz is, ha tényleg olyan kicsi az a motor, pl. 3x túlhajtás megfőzi.Ellenberger ott lehet a csavar, hogy a papír mindent elbír: jönnek majd azok
motorok, amiken ott virít a 250W, de amúgy simán hűthetők 1000W körül is!
És ilyeneket nem szeretnénk, ezért gondolom, hogy értelmetlen "matricára"
szabályozni. Mérni pedig csak a csúcsteljesítményt lehet...Komoly múltja
van a kismotorosok szopatásának németéknél, hiszen ott van "igazi SMKP"
kategória a MoFa, amivel már gyerekek is verethetik... Szokták is tuningolni.
A yard meg szokta mérni mobil padon, és repül a büntetés. Ahogy az eBike
használókat is szarrá büntetik, ha pl. 50 km/h-t tud a vas, mert meghekkelte.a maximum 600Wattos csúcsteljesitményű rollert senki se veszi meg
Félreérted: a névleg 250W teljesítményű rollert nem vennék meg... Nincs is.
(Írod is: "nincs is már 250W-os modelljük", ezért kongatják a vészharangot.)
600W elég pálcikába. Főleg úgy, hogy mechanikus teljesítményként értik.
Amikor a vezérlőből kijön 600W, annak egy részét a motor még elfűti...
Szóval pont életszerű, hogy egy névleg 350W (csúcs 700W) Xiaomi csupán
600W-tal tekeri meg a padot, ezért (gyárilag) nem tudnak vele megszopatni!
Ha tuningolod, akkor már csücskös: még egyszer mondom, csak ha lemérik.600Watt az ezentúl is a névleges lesz, mint korábban volt.
Sose volt. Valaki félreértette, elkezdett pampogni... Szerintem ennyi a sztori.Ui: értelmét veszti a 250/300/350W-os teljesítménykorlát.
Tőlem ilyet nem tanulhattál, mert a vezérlők alapvetően nem teljesítményre
szabályoznak. Áramkorlát van bennük. Ezért lehet egy 36->48V váltással a
motorból nagyobb teljesítményt kihúzni, és amúgy ezzel meg is főzni. Mivel
a motor egy energia átalakító, ha fázisáramkorlátos vezérlőd van (kevés az,
de tegyük fel, hogy az van, pl. VESC), akkor pontosan ugyanúgy viselkedik
majd a vas kis tempónál, viszont a végsebességét kitolod, ahol jön az extra
teljesítmény, valóban. Erről raktam be összehasonlító grafikont anno...
Ha meg szoftveres végsebességkorlátod van, akkor rakhatsz bele nagyobb
akkut, akkor sem fog gyorsabban menni. Lehet, ez lesz a vége: lezárt ECU,
de mivel a felhasználó kreatív, jönnek majd a "tuningboxok", arra meg 3000
EUR büntetés, ami viszont már visszatartó erő, hogy ezt még egyszer nem.
(YT alert... 45 perces riport, annyira nem tudok németül, de reméltem, hogy
lesz benne padozás, de áttekerve: nem, mindig csak a fránya végsebesség
meg közben egy kis tolvajkergetés, ilyenek. A többezer EUR bünti kemény.)DigitXT is indithatta volna ezzel
Ó hogyne, ha előtte nem egy két éves HSZ-emet hivatkozom, és tudok erről
az új információról, ami csak azért volt érdekes, mert megmagyarázza, hogy
valóban lehettek, akik "félreértették" (khm-khm!) a dolgot, és szerettek volna
a biciklikhez sorolt roller kategóriában forgalomba hozni nagyobb vasakat is. -
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee #26882 üzenetére
Ettől nem lesz kevesebb autó, mert arra a roller kevés. Lehet városban, részben igaz, de csak részben, mert ha valamit vinni kell vagy gyerekekkel megy valaki már tömeg közlekedés vagy autó. inkább kiegészítő, mint kiváltó.
#26883 zsolty28
Globál verzióban van hosszútávon (kerékpárút) jó lenne.A szabályozásra leszek még kiváncsi, hol lehet majd hivatalosan rollerezni.
meg vonatkozik-e rá alkohol fogyasztás, pl kerékpárra sem vonatkozik, bizonyos mértékig. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26881 üzenetére
Vegyük csak elő azt a hozzászólásodat, ami az egész cunamit kiváltotta:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26857-26857.html
(#26857) Thunderzolee válasza PociAti (#26856) üzenetére 2024-06-13 15:14:25
"A 350W-ot nem emlegetik."
Nem helytálló. Lásd 2021.09.10-es cikk."Ott, ahol vezettek be teljesítmény korlátot, ott is 500, meg 600Watt lett."
Nem helytálló.
Németeknél az 500 W nem kifejezetten rollerekre, hanem az összes olyan mikromobilitási eszközre vonatkozó szabály, mely nem nehezebb 55 kg-nál, viszont azzal a szigorú megkötéssel, hogy nem mehetnek 20 km/h sebességnél gyorsabban. Ebbe a halmazba azért sok érdekes (jellemzően időseket szállító) jármű beletartozik.
250 W-os nemzetközi szabály is létezik, állításod szerint "Facen" még hivatkozni is szoktál rá. Ezt a kijelentésed a fenti állítással nincs harmóniában. -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #26878 üzenetére
Ez olyan keves embert erint, hogy matematikailag elhanyagolhato. A rolleresek 90+ %-a azert rollerezik, mert nem akar autot hasznalni a lakokornyezeten belul, ha elugrik egy boltba, vagy mert nem akar gyalogolni 1-2 km-t a buszmegalloig, vagy a vonathoz. Nekik a 20kg-os rollert is mar hatareset emelgetni, ahogy itt is sokan irjak. Akik meg auto helyett akarnak valamit, azok mar motorra szallnak altalaban, nem szerencsetlenkednek egy 30-40 kg-os rollerrel.
-
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26878 üzenetére
Lesz megint oka a rendőrségnek feleslegesen csesztetni a népet… előre látom.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26873 üzenetére
Csak egy nagyon fontos részletet elsunnyogsz.
Míg más országokban a 250 W és hasonló kis teljesítmény 25 km/h sebességhez tartozik (svédek kivételek), addig Németországban az 500 W-hoz 20 km/h társul, plusz extra fékrendszer + rendszám!
És ők ezt nagyon szigorúan be is tartatják.https://www.gesetze-im-internet.de/ekfv/BJNR075610019.html
§ 1 Alkalmazási kör
(1) Az e rendelet szerinti elektromos mikro-járművek olyan elektromos meghajtású, legalább 6 km/h és legfeljebb 20 km/h tervezési sebességű gépjárművek, amelyek az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
1. Ülés nélküli jármű vagy önegyensúlyozó jármű üléssel vagy anélkül,
2. Üléssel rendelkező gépjárművek esetében legalább 500 mm-es, ülés nélküli gépjárművek esetében legalább 700 mm-es kormány vagy kapaszkodó,
3. 500 wattnál nem nagyobb folyamatos névleges teljesítmény, ...
4. teljes szélessége legfeljebb 700 mm, teljes magassága legfeljebb 1400 mm és teljes hossza legfeljebb 2000 mm, és
5. A jármű legnagyobb tömege vezető nélkül legfeljebb 55 kg.És ők ezt a szabályt nem rollerekre, hanem minden elektromos mikromobilitású járműre (MVE) alkották. Az indokolhatta a nagyobb teljesítményt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26866 üzenetére
De azt vágod, hogy az osztrák közigazgatás hivatalos honlapját linkeltem?
Nem hinném, hogy az állampolgárnak még "értelmeznie" is kellene azt, hogy
a maximálisan megengedhető teljesítmény az mit jelent (csúcsteljesítményt).Nem keresek linket, linkeket, mert nem érdekel
Nem nem érdekel, hanem szimplán nincs igazad. "Gemeint ist hier, so stellte
das Ministerium auf weitere Anfrage klar, auch ausdrücklich die Peakleistung."Pont az okozott "káoszt" sógoréknál, hogy az e-Bike-ok esetén átírták ezt a
szabályt névleges 250W-ra, viszont ha rollereknél megmaradt: nem névleges.
(Pont azon sírnak, ha ráhúznák az e-rollerekre is, akkor bukta, mert a 250W
névleges teljesítménnyel alig van piacon, és nem keresik, mert gyenge szar.) -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26864 üzenetére
Legalább olvasd el, ami(ke)t linkeltem, mielőtt zsigerből ellentmondanál...
Elektro-Scooter: Klein- und Miniroller mit einer höchstzulässigen Leistung von nicht mehr als 600 Watt und einer Bauartgeschwindigkeit von nicht mehr als 25 km/h. Informationen zur Benützung von Elektro-Scootern finden sich auf der Seite "Elektro-Scooter".höchstzulässigen Leistung = maximálisan megengedhető teljesítmény
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26857 üzenetére
Homokba dugni a fejet az is egy ismert stratégia, de nem túl elmés.
Nem keresem elő az összes hozzászólást, az összes cikket a KRESZ módosításokról, de 2021-ben kaptuk az első összeszedett anyagot, és ezt követőek is ebben a 350 W-os teljesítményhatárban megegyeztek, legfeljebb egyéb pontokkal egészültek ki.
2021-09-10 19:00:56
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_10213-10213.html
https://telex.hu/belfold/2021/09/10/kismotor-is-kerekpar-is-kesz-az-e-rollerekrol-szolo-kresz-modositasi-javaslat
Kész az e-rollerekről szóló KRESZ-módosítási javaslat, megszereztük, mi áll benne
Teljesítménytől függően kismotor vagy kerékpár
... a javaslatban három definíciója van az e-rollernek.
- motoros roller az, ami legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt állva szállítani képes, legfeljebb 4 kW teljesítményű motorral meghajtott jármű
-- ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes
-- nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, ami nem kis teljesítményű motoros roller.Nem fogják a végtelenségig tologatni ezt az ügyet, főleg hogy egyre több (halálos) baleset történik. Az okokat néha olvashattuk, teljeskörűen állnak hozzá az ügyhöz, nem csak 1-2 sort írnak át. Idézném: " a projekten félszáz szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet dolgozik".
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24992-24992.htmlKiegészítés:
Az általad emlegetett 500-600W-ra nem emlékszem. Vagy én vagyok feledékeny, vagy te hallucinálsz.
DigitXT lehet megfejtette, pedelec is szóba kerül a 300 W-jával, de annál a járműnél energia rásegítésről van szó, roller esetében teljes mértékben a motor hajtja a járművet. Roller esetén kb. 350 W lehet egyenértékű a rásegítéses 300 W teljesítménnyel 25 km/h sebességlimit esetén. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26857 üzenetére
Viszont ahol 600W csúcsteljesítmény(!) a korlát, az nagyon nem névleges 600W.
Névleges teljesítményre amúgy elég nehéz lenne szabályozást írni. Vagyis lehet,
csak ellenőrizni, betartatni nem, vagy maximum úgy, hogy megvan-e a matricád?
Pedelecnél is vicc, ami van: névleg 350W, valójában meg rátol 650W-ot simán. -
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26845 üzenetére
Jó igazad van azt nem is néztem.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26842 üzenetére
2021-ben, tehát már 3 éve posztoltam itt a fórumon a "Xiaomi owner's guide v2.5-1"-ban található táblázatot:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_8802-8802.html
A roller 100 kg-ig terhelhető, ebben a tartományban az alábbi értékeket javasolja:
8 × 2" kerékméret esetén
testtömeg első hátsó | első hátsó
70 kg alatt 3,5 4,0 bar | 51 59 PSI
70-90 kg 4,0 4,5 bar | 59 66 PSI
90-100 kg 4,5 5,0 bar | 66 73 PSI
Az 5 bar a szélső érték. Érts, akár indokolt is lehet 5 barig fújni (a hátsó, kevésbé terhelt kereket). De nem mindenki esetében, és nem az elsőt. (120 kg-nál már 6 bar jött ki ajánlott értéknek.)A kiadvány valószínűleg még az első generációs rollerekhez készült (Xiaomi M365 sorozat).
Azoknál a leggyakoribb panasz a laposra fújt, majd önmagát ledaráló belső gumi. Sokan szívtak vele, talán túlkompenzálás volt az 5 bar érték, de még azzal is sokkal komfortosabb a tömör guminál, ami "alternatívát jelentette" volna.Az újabb kiadványokban, és a felhasználói kézikönyvben is a 45-50 psi, azaz 3,1-3,5 bar értékkel találkozni külső + belső összeállítás esetén.
10 hüvelykes rollereknél is találkozni külső + belső párossal, pl. Ninebot F25i, D18E, D28E, D38E.
Nincs általános érték. Eltérő felépítésű rollerek eltérő értéket igényelnek, első eltérhet a hátsótól, valamint a rolleres tömegétől is függ az érték. Meg a hőmérséklettől ... meg az egyéni igényektől. -
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #26842 üzenetére
Nagyon megoszlanak erről a vélemények. Nekem szintén egy roller szerelő ismerősöm meg 2.3-2.5 Bar-on használja a G4-et is... Én felfújtam 3.5 BAR-ra, Nekem jobb érzés menni vele, mert 2.3-on nagyon "tapadt" kanyarban. Ha nincs belső, akkor nyugodtan lehet játszani vele, ha van, akkor ajánlott a 3.5-4 BAR.
-
válasz
Thunderzolee #26838 üzenetére
Nem mondtam 1szóval sem hogy te találtad ki!
Csak fura hogy egy gyárilag 3,5bar.ra tervezett gumit arra buzdítanak hogy 5bar nyomással használjunk.
Amúgy sz.tem se jó ez a 4-5bar.ra tolt kerék, én a ~100.kilómmal is csak 3,1.re fújom, de még így is azt érzem hogy nagyon pattog az aszfalton!
-
válasz
Thunderzolee #26827 üzenetére
És hogy fújod 4-5bar-ra ha a kilső gumi(50psi/~3,45.bar) még 3,5.öt se bír gyárilag?
-
válasz
Thunderzolee #26827 üzenetére
"Vegyél egy Xiaomi pumpát."
Az van, csak nem tudom a pontos típusát. (talán 1s)
-
válasz
Thunderzolee #26823 üzenetére
akkor a 45/55 psi jó lesz nekem. Köszi.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26792 üzenetére
De ennek a példánynak legalább volt ideje összekoszolódni, az acél csavaroknak elrozsdásodni.
Banggoodon beleolvasgatva ezekbe a 100k környékén árult tömörgumis klónok értékelésébe találtam még pár említésre méltó (jellemző) véleményt.
[1] "Nem vagyok elégedett, hirdetés szerint a megengedett terhelhetőség 120kg,
viszont a gyártó által megengedett legnagyobb terhelhetőség csak 100kg. Mivel én magam 115 kg vagyok, ..."
Azért az elég durva, hogy az eladás érdekében jobb paramétereket adnak meg, mint a gyártó.[2] "Jó eszköz, de vigyázz a hatótávolságra. A súlyom 100 kg... sportmode-ban az akkumulátor meghal 10 km után"
10,4 Ah akku, ígért hatótáv 28-39 km. Ekkora akkunak azért 18-20 km-t sport módban is tudnia kellene.[3] "Küldtek nekem egy csere motort, de sérülten érkezett (lásd fotók), és a csatlakozója is törött. 19€-t fizettem a csere alkatrészekért. Mi ilyenkor a teendő?"
Nem csak az eredeti termék volt rossz, hanem a csere alkatrész is.[4] "F@sza. Csomagbontás után 3 perccel már mentem. A lámpát még nem sikerült bekapcsolni."
Egy elégedettnek tűnő magyar vásárló, aki szintén 5 csillagos értékelést adott, mint a többi majom. 3 hónappal később úgy tűnik a BT és az első lámpa továbbra sem működik, csak a hátsó. -
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #26725 üzenetére
Pénz volt, ész nem
Amúgy vicces hogy egy 2,5-3millás gép nem alkalmas arra amit tud. Úgy tudom gyárilag nem jár hozzá szitálás gátló, erre tettek plusz nem 2ft ért még kettőt és így is lehet ilyen.
Tudom hogy wolf kingnek van pár gyengesége, hülyesége, de ha már tud 100 al menni azt tegye egyenesen. És lehet kemény meg stb de nem öl meg basszus, az nem csinál ilyet.
Volt kormány pozícióm nagyon rossz és akkor picit rá lehetett venni szitálásásra, de akkor sem ilyenre, magától ki is jött belőle. Ha meg normálisan van beállítva atom stabil.
Nem is értem a gyártókat hogy mernek c futóműves tápos gépeket eladni. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #26707 üzenetére
mindenki akinek ez nem megy, béna
Mindenki, aki azt hiszi, hogy neki ez megy, aztán egyszer pofára esik, pláne.
(Felhívnám a figyelmet, hogy a baleseti jegyzőkönyvben külön kérdés, hogy két
kézzel fogta-e a kormányt a vezető a baleset pillanatában? Ha nem, az felveti a
vezető felelőtlen magatartását, amire esetleg a biztosító beinti a lengőkarost.)irányjelzésnél is jó lenne pl kereszteződésbe érve előre jelezni a szembe jövőnek
Erre való az irányjelző. A kézjelzés kerékpáron oké (bár ott is 10-ből ha 2, aki
foglalkozik ilyesmivel, lásd még a jelzőlámpák tilos jelzésének figyelmen kívül
hagyása=nemzeti sport), rolleren meg maga az életveszély, aki elvárja, hülye! -
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #26707 üzenetére
Volt nálam sok roller (igaz ebből pálcika kevés volt) és tényleg csak az etwowra merném rámondani ezt. Még wolf al is para 15 el is, hiába mocskos stabil amúgy a gép és 100nál sem hajlamos szitálásra.
Persze aztán lehet csak többet kellett volna (miért is kellett volna valójában) gyakorolnom.
Amúgy szerintem irányjelzésre továbbra is a láblóbálád a legjobb. 10/10 értik. Nem mellesleg a rávezető magatartás. Anélkül is tudnák mit akarok, ha nem lóbalnám semmim -
válasz
Thunderzolee #26683 üzenetére
Áhh, mindegy, hagyjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Milyen NAS-t vegyek?
- Vigneau interaktív lokálblogja
- One mobilszolgáltatások
- Synology NAS
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Napi 700 ft tól elvihető RÉSZLETRE BANKMENTES HP 840 G11 Ultra 5
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G6: i7-8G I 16GB I 256-512 SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged