Új hozzászólás Aktív témák
-
-
A kerékből elmegy a nyomás. Van akinek egy hét alatt, van akinek 3-4 hét alatt esik jelentősen.
Ha nem ellenőrizzük hetente, megesik, h a 3-3.5 Barról lemegy másfél -két Barra, és úgy használja valaki a rollert heteken át. Na ilyenkor fordul elő, h kidörzsöli.Vagy aki megvette a rollert, kibontotta, összerakta, azt elkezdte használni, mert kézzel ugye nem tudta összenyomni a gumit, ezért azt hitte, eléggé fel van fújva, pedig nem volt.
-
PociAti
őstag
Valószínűleg az elsőként megjelent táblázatok némileg túlzóak voltak. Biztosra akartak menni, hogy ne fordulhasson elő olyan sok kidörzsölésből eredő defekt, mint ami történt. Túlkompenzáltak.
Később már alacsonyabb keréknyomást tartalmazó táblázatok jelentek meg.Eleinte a pumpálás és keréknyomás monitorozása is körülményesebb feladat volt, nem terjedtek még el az akkus pumpák. Valószínűleg ezt a "hanyagságot" is belekalkulálták.
Jelenlegi ismeretek alapján 95 kg-os tömeghez előre elegendő a 45-50 psi, hátulra pedig kb. 50-55 psi.
Talán alacsonyabb érték is megfelelő lehet, ha rendszeresen ellenőrizve van a nyomás, és nem tapasztalható szivárgás.
A belső a külsőhöz képest a hirtelen gyorsítások és lassítások alkalmával tud elmozdulni. Ez alapján nyugodtabb vezetési stílushoz kisebb keréknyomás is elfogadott. -
-
-
-
PociAti
őstag
Amíg nem lesznek normálisa tájékoztatva, felkészítve erre az ellenőrzésre a rendőrök, addig nem kezdenek olyan partizán akcióba amihez nagyon nem értenek.
Legfeljebb ha valakit amúgy is megállítanának (mert úgy közlekedett), akkor rákérdeznek a biztosításra is.
Vagy esetleg lesz egy átfogó ellenőrzés. Amikor egy forgalmas pontra kitelepítik őket és mindenkit ellenőriznek. (Ehhez csak pár rendőrt kell felkészíteni.)
Közeljövőben szerintem ezek a legvalószínűbb forgatókönyvek.
-
Dr. Szilikát
őstag
Eleinte használtam, most nemrég ismét aktiváltam, de egyelőre elég is volt a tempomatból.
Bekapcsol olyankor, amikor még nem is akarnám, de már stabil volt a sebesség, egy alacsonyabb szinten. Ekkor sípol egy hangosat és a környezetben (kerékpárút vagy bárhol) az emberek felfigyelnek vagy azt hiszik talán, hogy én direkt sípoltam rájuk, pedig nem. Az persze nem lenne nagy gond, ha észlelnek és ezáltal elkerülhető egy baleset, de mégis van benne valami zavaró.
Mivel többször is jött ilyen érzés, hogy nem akarom még bekapcsolni, ezért a gázkart (triggert) mozgattam, nehogy már fixálja magát. De akkor meg minek az egész, ha ilyen zavaró hatással jár.
Meg egyszer például a közlekedésben, ahol egy rövidebb szakaszon autók közé mentem (vagy voltam kénytelen, az útviszonyok miatt), kifejezetten zavaró lett. Addig jó volt, míg húzott 30-cal, de amikor ebből ki akartam zökkenteni, akkor meg túl hirtelen lassult, erre visszahúzom, akkor meg valami bug miatt hirtelen gyorsulni sem akart. Itt telt be a pohár.
Igaz, hogy egyik útvonalamon van egy 1,5 kilométeres, jobbára nyugalmas szakasz, ott jól jönne a tempomat, viszont nélküle is lenyomom azt a távot maxon, nem olyan vészes.
A tapasztalatok alapján a kerekeket pneumatikusra kellene cserélni / valahogy átépíteni és akkor a rugalmas első-hátsó felfüggesztéssel együtt remélhetően megfelelne az igényeknek. Kép.
A motor áramkorlátjába lehetne még belenyúlni, például balkézre lenne egy nyomatékváltó, amivel a motort gyengítve, a zavaró előre-hátra rángatás megfogható lenne a "hepehupásabb" szakaszokon.
Itt nem az a gond, hogy nem tudom marokra fogni a "gázkart" a stabilabb tartás érdekében, de még így is előfordul, hogy megránt előre, de egyúttal a kezem is rámozdul, így még jobban ránt. Lehet, némileg túlzok, nem szeretném azt a látszatot kelteni, mintha botkezem lenne, mert épphogy finomabb témákhoz vagyok szokva, de ez így valahogy nem jó.
-
PociAti
őstag
A sima és E-s jelzés között az a különbség, hogy az (051201U modellszámmal rendelkező) F2 az úgynevezett globális piacra szánt modell, az E-s az Európába szánt roller. A globalt szokás amerikai piacra szánt modellnek is hívni.
- Az E-s sebességhatára általában 25 km/h,
- a globálisé 30 km/h,
- de gyári applikációval még ez is feloldható 32 km/h-ra, mivel USA-n belül is államonként eltérőek a szabályok, és van ahol ennél magasabb. Ez a 32 km/h az F2 sorozaton belül ez csak a Pro változatra igaz.A gyártó oldalán is találni különbséget a két típus (F2 és F2E) között:
F2 tömege: 17,2 kg, F2E pedig 17,5 kg.
Töltési idő: 6,8 óra illetve 6,5 óra (eltérő a villamos hálózat).
A motor teljesítményeknél pont az ellenkezője van, mint amit várnánk: F2-nél 350 W / 700 W értéket adtak meg, F2E-nél pedig 400 W / 800 W. Mindkettő adat a segway.com-ról való.
További eltérés tud lenni a cruise control, az irányjelző, az abroncsok megnevezése. Ez utóbbi talán csak elnevezésbeli különbség, talán csak más terminológiát használnak.Jelenleg egyetlen egyértelmű szabályról beszélhetünk, a kötelező felelősségbiztosításról.
Amíg nincs új KRESZ, addig jogértelmezési kérdés hová sorolják a rollert, mivel nincs saját kategóriájuk. Gyakorlat az, hogy addig nem csesztetik az egyéneket, amíg nem adnak rá okot (pl. nem közlekednek ön- vagy közveszélyesen).A törvények, rendeletek alapjául szolgáló ajánlásoknak legkésőbb 2025. márciusáig meg kell hozni. Ez általában a jogalkotókkal való folyamatos egyeztetés eredménye, így elvileg ezt a határidőt követően már nem kell sokáig várni az új KRESZ-ig.
És az eddigi anyagok szerint legalább 2 kategória lesz, a kisebb teljesítményű elektromos rollerek maximális sebessége 25 km/h, névleges teljesítménye legfeljebb 350 W. És ezen a ponton bukik meg az EU-s Ninebot F2 E, mivel az 400 W-os. Így arra nem a kerékpárosokra is vonatkozó közlekedési szabályok vonatkoznak majd, hanem a segédmotorosokra vonatkozó szigorúbb szabályok. Legalábbis ez a tervezet. -
Járdán NEM KÖZLEKEDÜNK rollerral, főleg nem 25.el
, ahogyan kerékpárral sem szabad menni, csak max 5.el, rollerral nem hiszem hogy 5.el fogsz döcögni a járdán!
Tessék lemenni az útra, ha fosol akkor meg ne használj rollert! menjél kerékpárral, ha azzal is fosol az autók mellett, akkor menj kocsival, vagy ha nincs akkor marad a busz!
-
Dr. Szilikát
őstag
Gyanítható vagy remélhető, hogy az egyelőre ideiglenesnek látszó paraméterekkel (350 W / 25 km/h) kerékpár kategóriába eshet, ugyanazon jogosultságokkal, kivéve a sört, mert ez gépi hajtású jármű.
Ezzel együtt igazságtalan szerintem, hogy akinek jogosítványa van és ilyen rollert irányít, attól bevonhatják egy sör miatt is, míg akinek nincs jogosítványa, csak büntetést kockáztat, ez így nem korrekt. Illetve utóbbit is eltilthatja a bíró a gépjárművezetéstől egy időre, de addig előveszi a kerékpárt és nem rázza meg a dolog.
Tehát ezt senki nem garantálhatja egyelőre, mert a törvénymódosítást az EU-szabályokhoz is igyekeznek harmonizálni, ugyanakkor hazai társadalmi vita is kialakul állítólag Révész Máriusz, a nyilvánosságra hozatal után, de a véglegesítés előtt.
-
Ciccuka
veterán
Ninebot KickScooter F2 E a gyári megnevezése
E betű Európára (Europe) utal a névben.
Valahol csak F2-t írnak egyszerűsítésképp.Általánosságban:
U USA
D Deutschland (ezek vannak a legjobban lekorlátozva)
stb.Lehet még Kína és Ausztrália változat is valamelyikből
-
Warzoz
senior tag
Üdv!
Én tavaly novemberben vettem az F2 Plus-omat. Melóba járok vele hétfőtől péntekig, ez napi 5km-t jelent, aszfalt úton, egy közepes emelkedővel (felüljáró az M3 felett). 75kg vagyok táskával, vasággyal. Nyélgázon használom (25km/h). Kétszer töltöm egy héten a rollert, először szerdán, ekkor 50-60% között van az akksi, aztán vasárnap. Az én súlyommal simán bírná az 5 napot is töltés nélkül.
Amióta használom körülbelül 8x kapott el felhőszakadás, ami annyit tesz, hogy minden alkalommal 7 és fél percen keresztül ázott a roller alulról és felülről is. Hóban, latyakban is többször kellett mennem. Az egyetlen dolog ami az elázások miatt történt a rollerrel, hogy az első kerék csapágyai néhány alkalom után szétrohadtak. Olyan hangosak lettek, hogy már 100 méterekről hallották ha jövök. Sajnos az első kerékcsapágyak ki vannak téve az időjárásnak, semmi nem védi őket csak a gyárilag rajtuk lévő porvédő. Ha elkap az eső, a víz közvetlenül a csapágyakat éri. Márciusban rendeltem helyettük két darab KOYO csapágyat, ezeket itthon kicseréltem. Azóta még nem áztam el egyszer sem, csak remélni tudom, hogy tovább fogják bírni mint a gyáriak.
A roller többi részénél úgy védekezek a csapadék ellen, hogy a kijelzőre raktam gélfóliát, a kábelek ki és bemeneténél valamint ahol még úgy gondoltam, hogy szükséges, szilikonnal kinyomtam a vázat.
Egyelőre 965 km van a gépben. Az első csapágyak cseréjén kívül más problémába még nem futottam. -
-
-
A zselés kerék ilyen:
Belemész egy tüskébe, jó eséllyel a zseléréteg eltömíti a lyukat.
Pumpálni természetesen ezt is kell.
Hetente ellenőrizd a keréknyomást. Vegyél egy Xiaomi pumpát. Mindenki ilyet vesz a rolleréhez.Nekem nem volt benne tempomat, a Plusban sem, az eredeti firmware-el sem.
Roller szervizekben tudnak rá másik szoftvert tenni, akkor bekapcsolható.
De én elvagyok a Tempomat nélkül, amelyik rolleremen volt, azon se használtam.A gyári hatótáv amúgy úgy hozható, ha csak 20-al mész pl, akkor nagyobb lesz a hatótáv, meg S mód helyett D, vagy inkább Eco módban 15-el gurulva.
Probálj ki rollert, ha tudsz kölcsönkérni.
Hatótáv tesztet csinálhatnál magadnak.
F2, F2 Plus csak akksiban tér el, de 100 kilóval hamarabb merül az akksi is. Lehet egy F2 Plus azért nem ártana F2 helyett.
Bár ha esetleg azt vennéd meg, amit linkeltem, és kiderül, h kevés lesz az F2, még mindig simán el tudod adni ugyanannyiért, amennyiért megvetted, bukó nélkül ki tudsz belőle szállni, azt vehetsz F2 Plust helyette. -
PociAti
őstag
40 km-es valós hatótávval annyira leszűkíted a lehetőségeket, hogy nincs is értelme erről beszélni mindaddig, amíg komolyan át nem gondolod.
Tényleg kell neked a 40 km valós hatótáv?Közben látom későbbi hozzászólásban már beletörődtél a kisebb hatótávba. 20 km valós hatótávhoz 90 kg-os tömeg mellett 38-40 km elvi hatótávval jó lehetsz.
IPX5 körül van a besorolása a rollereknek, ami annyit tesz, némi esőt elvisel. Nem lehet túl nagy a víznyomás.
Némely rollernak ismert beázási pontjaik vannak. Pl. régi Xiaomik kijelzője. Kitaláltak rá mindenféle védőgumit, de egyszerű nejlonzacskó is megoldja, amikor elkap a vihar. -
-
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is használnád, vagy csak szinte teljesen sík terepen?40km-t nem sok roller tud.
Nézd át ezt a listát.Az akksinak mindegy mennyit töltöd.
Kb 500 ciklus után kezdhet csak majd el a kapacitás csökkenni, az meg egy nagyobb akksival számolva sokezer km.Segway F2 sorozata szoftveresen módosítható, h 30-al is tudjon menni. Xiaomi 4 Pro (2nd gen) viszont nem.
Ami biztosan elmegy 40km-t, azok ezek:
F65i
Segway G30, G2
Inmotion S1D30 DHGateről is beszerezhető, az global verziós (G30P), alapból megy 30-al 25 helyett.
Használtan is megéri, 150-160ezertől indul az áruk.
G2 szintén elérhető global verziósban is, az 35-el megy alapból. Használtan 220-240ezerért megérheti.
Viszont a lengéscsillapítójával gondok akadhatnak, főleg az elsővel, sokat lehet olvasni róla.Inmotion alapból 30-al megy, de már nem nagyon kapható értelmes áron.
Nemrég linkelte valaki, h a 40km/h-ra képes verziója akciós.F2, F2 Plus nemrég jelent meg, még újnak számitanak használtan is. 150ezer alatt is gyakran látni belőlük.
Akksiról:
Ha olyat veszel, ami elmegy mondjuk 20-25km-t, azt naponta kell tölteni. 500ciklus 2-3 év alatt megvan.
Ha 40-50km-es hatótávot tud, akkor 4-5-6 év alatt éred el az 500 ciklust.
De ennyi idő után már a rollerrel más gondol is adódhatnak.
Szóval igazából semmit se vesztesz, ha "csak" egy F2-t, F2 Plust veszel, nem egy G2-t.Ami a használt rollereket illeti, ezeket 10-15ezer km-re tervezik, párszáz, vagy akár ezer km még semmi se szinte nekik.
Ez csak egy F2, de ez is szinte teljesen új, ennyiért.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gyúrósok ide!
- Nyaralás topik
- Spórolós topik
- Amatőr csillagászat
- Robot fűnyírók
- További aktív témák...
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- Lenovo Legion 5 Gaming. Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- Csere-Beszámítás! PowerColor Red Devil Spectral White RX 9070XT Videokártya! Bemutató Darab!
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged