Új hozzászólás Aktív témák
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28442 üzenetére
,,A tied az egyik, az hogy a roller csak és kizárólag kiegészítője lehet a tömegközlekedésnek, és önállóan nem képes közlekedési igényt teljesíteni" Ezt en soha nem mondtam, csak a normalis helyzetre gondolok, amire a rollereket kitalaltak es hasznaljak. Termeszetesen veszhelyzetben lehet masra is hasznalni
En naponta jarok uszni , de soha nem mondanek akkora hulyeseget, hogy azert jarok uszni, mert ha egyszer lezuhan velem a repulo, vagy elsullyed a hajo, akkor tovabb eletben maradok a tobbieknel. Probald meg nem szelsosegesen (nem tudom a sajat helyzetedet) kezelni a rollert, hanem mint egy normalis rollert is hasznalo ember.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28442 üzenetére
Így van. Nekem is tömeg és autós közlekedés helyett lett /volt. És ugye volt az, hogy akkor miért nem robogót veszek. Mert sok szempontból valid. Még valszeg az sem terül meg sosem, hogy roller drágább és fogyasztásban hiába jobb, sosem terül meg. De könnyebb (méret már nem mindig egyértelmű tán melyik előnyösebb) , nem büdös és jobban karbantartás mentes. Szerettem mindig szerelni, de nem volna már hangulatom olajat cserélni, tankolni, mit tudom én
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28435 üzenetére
Szerintem pont forditva lesz es azok szivnak, akik auto vagy motor helyett akarnak rollerezni. Az uj szabalyozasok pont azert jonnek letre, hogy a ,,zoldules" jegyeben minel tobben hasznaljanak e-rollereket azokra a tavolsagokra, ahol kivalthato az auto. Pont erre lettek kitalalva az e-rollerek, hogy egy mozdulattal osszecsukhato legyen es szallithato valodi kozlekedesi eszkozokon, vagy az auto csomagtartojaban. A promo videoikon is ezt mutatjak a cegek , nem azt, hogy valaki az autokkal akar a kiskerekuvel versenyezni:-)))
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28418 üzenetére
Nincsenek ,,nagyfiuk" a kozlekedesben:-))) Vannak hulyek es kevesbe hulyek es normalisak. Aki attol erzi magat ,,nagyfiu" nak, mert egy rollerrel tudja bosszantani a tobbi kozlekedot, az inkabb szanalmas, nem nagyfiu, sok komplexussal. Nekem van vadaszpilota baratom, aki betartja az 50-et a varosban es megsem kisfiu:-))
-
donbig
tag
válasz
alphamooncam #28430 üzenetére
A Telex cikket máshogy értelmeztem. Te azt írod, hogy mindhárom releváns paraméternek nagyobbnak kell lenni, mint a tervezetben. Én úgy értelmeztem, hogy vagy-vagy, tehát hiába kisebb teljesítményű, mint 1000W,ha papíron 30-at tud menni, akkor nagy teljesítményű, és közút. És szerintem itt a lényeg. Egy könnyű, 350W körüli, papíron 30-ra képes rollert autók közé kényszeríteni sztem veszélyes a rollerosokra is és az előbb írtak miatt az autósokra is.
-
kabalababa
tag
válasz
alphamooncam #28430 üzenetére
Akkor a Ninebot MAX G2 kicsi vagy nagy lenne?
"Kicsi: max 25 km/h, max 1000W, max 35 kg. Nagy: minden értéke nagyobb"
Ezek szerint kicsi nem lehet, mert a max. sebessége 35km/h
De akkor nagy se lehet, mert csak 450W ill. 24.3kg. -
donbig
tag
válasz
alphamooncam #28409 üzenetére
Na, ő egyenrangúnak érezte magát: Suzuki topikból idézek:
Szombaton Balatonkenese és Akarattya között dombnak felfelé a 71-es úton mentünk egy rolleres mögött. 55Km/h sebességgel vágtázott, nem lehetett megelőzni, mert a sáv közepén ment és folyamatosan jöttek szembe. De mondom, dombon felfelé. Bele se merek gondolni mit mennek ezek a kis szarok egyenes úton. Mondjuk az is rohadjon meg, aki engedi hogy közúton közlekedjenek
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28419 üzenetére
En nem emlitettem markakat, valamit beneztel, de ha a Boeing, vagy Airbus dobna ki elektromos rollereket, azok sem az utakra valok, nem tudod megerteni a kulonbseget, a kis es nagy kerekek kozott. A rollereket azert talaltak ki es akkora a kerekuk amekkora, hogy betoltsenek egy ,,hianyt" a gyalogosok es kozlekedesi eszkozok kozott, hogy konnyen gyorsan el lehessen jutni a lakohelyed korul barhova, vagy a legkozelebbi tomegkozlekedesi eszkozig.
-
d@vee
őstag
válasz
alphamooncam #28409 üzenetére
Egy roller sosem lesz egyenrangú nem hogy egy autóval, egy normál motorral sem.
Én határozottan közlekedem, mégis egy nagyobb kátyú fejre tudna állítani rollerrel, be a busz/kamion/gyökér 70-el száguldó autó alá, míg egy autó vagy pl. a saját motorom átdurrog rajta kis szitkozódás mellett.
Néhány hete láttam egy xiaomist szaltózni a Móricz körtérnél, első kereke egy kisebb kátyúba huppant az utcán. Nem biztos hogy én nem jártam volna ugyanúgy, ha belemegyek.
Egy 40 kilós fémdarab vs másfél tonnás szörnyek, hát azért nem kösz.
Illetve ott van még a max. 40km/h-s korlát, a kocsik meg 50-es táblánál 60-al mennek. Mindenképp előzni fognak, meg letolni.Sisakhoz jogos, ott gondoltam a bukó nem gond dolgot ahol gyorsabban guruló járműved van 25km/h-nál.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28409 üzenetére
Ez vicces:-)) ,,egyenrangu felkent" Az eger is buszke a viccben, amikor az elefant mellett atszalad a hidon es mondja, halljatok hogy duborog alattam a hid? Attol, hogy egy elektromos roller kap egy erosebb motort, akkor is csak egy jatekszer az autok, buszok, motorok, teherautok kozott. Nem a sebessegen mulik, hanem peldaul ha van egy katyu, amin az autos qrva anyazik egyet es megy tovabb( valljuk be sok ilyen van) , ott a ,,gyors" rolleres beesik a mellette kozlekedo busz ala mondjuk, amivel lehet, hogy az eleten kivul a forgalmat is megbenitja hosszu idore. Ezek a cuccok nem erre lettek kitalalva.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28382 üzenetére
"Valaminek utána kellett néznie, hiszen nem hordott össze alapvető hülyeségeket, mint amire itt is volt példa."
Ebben teljesen egyet értünk. Nagyon sokan publikálnak mindenféle rolleres tartalmat, messze őt tartom a legnormálisabbnak. Nem csak "hülyeségtől mentes", hanem az ő elképzelései, víziói sokkal átgondoltabbak*.A nemzetközi kitekintést rendre azért hozom be, hogy lássuk milyen spektrumon mozognak a már bevezetett szabályok. A minta ott van előttük, valószínűleg a hazai jogalkotók is abból fognak csemegézni.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28373 üzenetére
Mégis milyen jogszabályi háttérnek nézett ő utána?
Legfeljebb a felszínt vakargatta.A videó bevallottan az egy héttel ezelőtti cikk alapján készült, amiről itt a topikban már volt szó.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_28218-28218.htmlAminek utána járt, az nem igazán pontosan tette. Vagy a költői túlzás eszközével élt.
https://www.youtube.com/watch?v=qUHhKRyArhs&t=618s
Videóban 10:18-tól: "az EU-ban egy csomó országban van ... a mikromobilitási eszközökhöz adaptált jogszabály. A legtöbb helyen amúgy 250 Wattban van meghúzva a teljesítmény, mind rollerekre, mind e-bike-okra."Ezzel szemben, úgy tűnik az EU-ban csak 4 országban él a 250 W-os határ:
CZE 10,7 millió fő, LUX 0,7 millió, SVN 2,1 millió, SWE 10,6 millió az worldometers 2024-es adatai alapján.
Amikor a 450 milliós EU-ból 24 milliót érint csak egy korlátozás (1/19-ed részt), az eléggé kisebbségnek mondanám. És akkor csak az Uniót állítottam szembe, nem a teljes kontinenst ukránokkal oroszokkal törökökkel, angolokkal, svájciakkal, stb.---
A videó mondanivalójával többnyire egyet is értek, és apróságoktól eltekintve jó az anyag, sokan egyet tudnak érteni vele.
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #28318 üzenetére
[link] Elkészült az első videóm a poliuretán öntésről.
2 nap a száradás, utána tudom csak beszerelni az elvileg 80-as keménységű elasztomer kockámat a Dualtron City-m futóművébe.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28349 üzenetére
Nyilván kitérek, ha látom, hogy nem reagál...
De reagált?xekta: én leírtam a dudára a véleményem, tapasztalatomat. Feleslegesnek
tartom rolleren, sokkal jobb volt, amikor a gyári csengő volt rajta. Az való rá.
A gyári dudákat nem azért említettem, hogy cserélj rollert, csak példának...
Amin olyan van, azon is felesleges, ám te is megveheted, és felszerelheted.Ha van 12V rendszered, bármilyen motoros dudát felrakhatsz, légkürtöt is...
Ha nincs 12V rendszered, szűkebbek a lehetőségek. Arra érdemes figyelni,
hogy a különböző rollerek különböző feszültségen üzemelnek 36V/48V/60V
a jellemző értékek, és amelyik duda egyiken "jó", másikon problémás lehet.Nekem pl. az FLJ gyári lámpában volt duda, elég hangos, sose használtam.
Konkrétan ha kipróbáltam a garázsban, felébredt a kutya a szomszédban...
Viszont mivel cserélgettem az akkukat, mindig másképp szólt, de kibírta.Amúgy a 12V rendszer kialakítása sem nagy kunszt, DC-DC konverter kell.
A linkelt példány 20-72V között működik, eléggé univerzális, 60W meg egy
combosabb lámpát is elvisz, akár fénykürtnek, nemhogy egy sima dudát.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28337 üzenetére
Ilyenben gondolkodtam én is, de tesztekben azt láttam, hogy szegecsvágó (vagyis nem tudom mi a neve pontosan) kis kézi cuccal patentoknál szét lehet szedni elég hamar. Így maradt egy kryptonite u lakat, azt erővágóval sem nagyon sikerült tesztekben. Persze egy akkus flexel 1p,de az legalább hangos
-
xekta
csendes tag
válasz
alphamooncam #28334 üzenetére
Igen, ezért akartam a dudat, mert a csengőt nem hallja. Ha beáll keresztbe a bicikli útra vagy valami akkor tudjam jelezni anélkül, hogy megállok és kirangatom
-
válasz
alphamooncam #28316 üzenetére
-
válasz
alphamooncam #28305 üzenetére
Hát ahogy nézem ugyan annyiba kerül mint a NUTT Y-5, így biztos a Y5.öt választottam volna egyrészt mert a gyári fékpofák is elég jó minőségűek, és maga az egész konstrukció is.
Na majd várjuk a beszámolót
-
Tiger.
nagyúr
válasz
alphamooncam #28298 üzenetére
Nekem g2 pro van abban van belső, felnit nem bántja.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28301 üzenetére
Ismerem a sztorit, nem is a vezetői tudás hiánya aggasztó, hanem az,
hogy amivel a Hungaroringen voltál, meg az Alpokban, nem egy szar,
alumínium öntvény volt, 40 kg körül, hanem rendes motorkerékpár.A hozzászólásom lényege, hogy a felhasználásod egyedi, magyarán a
70 km/h állandó sebesség nem jellemző a rolleres közösségben...
Nem az lesz a legnagyobb baj egy defektmentesítő folyadékkal, hogy
elrontja a centrírozást. (A legtöbb rolleres sose ragasztgatott súlyokat.
Azt nem mondom, hogy nem tudja, mi fán terem, mivel lehet mororos,
autós tapasztalat, ahol alap, hogy megcsinálja a gumis. Habár robogó
esetén van szerviz, amik elmismásolná, mondván "kicsi a sebesség".
Nekem pl. robogóm van. 150 a vége. Természetesen centríroztattam...
Sose merült fel, hogy folyadék kell bele: egy defektem volt 10 év alatt.
Rolleren meg már az első úton sikerült beszopni valami szúrt sérülést.) -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28295 üzenetére
Ezeket teszik nagymotorba is. Ha annyira gáz lenne kétlem, hogy közkedvelt lenne (mert az)
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28273 üzenetére
,,Pescaraval is az volt a gond, hogy azért vitatkozott velem, mert azt hitte hogy én hozom a szabályokat, pedig nem ! Sőt mégcsak a rendőrök sem." Nem velem volt a gond, hanem veled:-) Azt nem akarod megerteni, hogy a roller meg nincs kategorizalva . Az, hogy szerinted smkp nek minosul, az meg csak a te velemenyed.
-
donbig
tag
válasz
alphamooncam #28270 üzenetére
Azért sok kérdés marad még. Például, ha a roller segédmotorkerékpár, akkor jármű. Ha jármű, akkor a KRESZ szerint az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni. Kíváncsi leszek ennek az anomáliának a feloldására.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28262 üzenetére
Azt inkabb ne, engedd el!
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28259 üzenetére
Tolem meg is tarthatod!!
Csak szokjal le arrol a ,,mindent is csak en tudok" stilusodrol, mert sokszor hulyesegeket mondasz. Sokszor meg nem.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28254 üzenetére
:-)) A gorog rendor az jobban kepben van, mint mi itt a forumon, mert neki kell alkalmazni a jogszabalyokat, ahogy a magyar, vagy nemet rendoroknek is. Amiket te ,,szamtalanszor levezettel" , azt szamtalanszor cafolta mindenki.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28249 üzenetére
,, minden elektromos roller, 4.000 wattig. SMKP-nak tekintendő."
Miert terjesztesz ilyen hulyesegeket?? 1000 cikket hoztak mar neked, hogy egyelore nincs ilyen jogszabaly es valoszinuleg meg sokaig nem is lesz. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28231 üzenetére
"Többször körbejártuk a témát. Rendőröknek van jobb dolga is, mint a rollereseket hajkurászni. Kevesen vannak, és alulfizetettek."
Ez nem az
- alulfizetettségen múlik,
- és nem azon, mert kevesen vannak,
- vagy mert van jobb dolguk.
Ezek is szempontok, de eltörpülnek a fő probléma mellett, ami a szabályozatlanságából ered, és ezzel a rendőrségi vezetők is tisztában vannak.Bőven lett volna idejük kiállni egy forgalmas kerékpárútra és egyenként kiterelhették volna az összes rollerest az autók közé. Nem igaz, hogy ez az elmúlt pár év során azért nem tették meg, mert betöltetlen álláshelyek vannak, vagy mert alacsony a fizetésük, vagy mert mindig akadt valami fontosabb.
Nemzetközi gyakorlat, hogy a bérrollerekhez hasonló elektromos rollereket a kerékpárúton kell (szabad) használni. Ez a minta, ez a cél. Sajnálatos, hogy a jelen jogszabály elavult, de abból levezethető abszurd viselkedést nem kérik számon az e-rolleresektől. Ez társadalmi elégedetlenséghez vezetne. Olyanhoz, ami egy elavul szabályon alapul. Szerintem ezért nem foglalkoznak a rolleresekkel.
Viszont amikor jogorvoslat miatt fordulnak hozzájuk, akkor erősen meg van kötve a kezük, abból az eszköztárból dolgozhatnak, ami a rendelkezésükre áll.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28234 üzenetére
félrenéztek, mondván szegény embert még az ág is húzza
Ebben lehet valami. Tekintettel arra, hogy majdnem belehaltam az
esetbe, és kijelentettem, hogy ezek után nem fogok rollerezni. Az
sem tántorított volna jobban el a "szabálysértés" megismétlésétől,
ha kiszabnak egy pénzbírságot, márpedig ez a bírságolás célja. -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28231 üzenetére
nem lehet kitérni az intézkedés elől
Nem lehet: elindul a szabálysértési eljárás, ebben az esetben önmagát
is feljelentette a rolleres, elmismásolták volna az autóssal, ha fizet...Konkrét esetben a rolleres azt sem tudta, hogy szabályt sértett
Talán mert véleményes. Az én konkrét esetemben tán a Szabálysértési
Hatóság sem tudta (?), hiszen én is kerékpársávon közlekedtem éppen.
Írtam is, hogy ha SMKP, akkor azért is megbaszhatnak, végül elmaradt.
(Mondjuk ennek örülök. De jó lenne azért ezt tisztázni a jogszabályban,
mert nem feladata az egyszeri állampolgárnak a jogértelmezés, mi több
az sem normális, hogy megy az adok-kapok, melyik hatóság a hülye...) -
válasz
alphamooncam #28223 üzenetére
Szoboszlón engedik a kerékpársávot használni, Pintér SMKP Sándor még nem egyenlő a KRESZ-szel ami csak a lábbal hajtott gyermek rollert mint játékot ismeri.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28191 üzenetére
Irtam, hogy nem Budapestrol beszeltem, de mindegy is. :-))
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28195 üzenetére
Miért az érdekel, hogy Kínában milyen retorzió van a szabályok megsértése esetén?
Azt írod:
".. hogy tiltja az elektromos kerékpárok használatát a liftekben vagy a lépcsőházakban ..."Nem a használata van tiltva a liftekben. Elég hülyén hangzik. Kb. 4 négyzetméteren ott körözne körbe?
Eredeti angol szöveg így hangzik:
"forbidding e-bikes inside elevators or stairwells"
Szó nincs használatról (angolul: use lenne). A jelenlétük van tiltva.Illetve honnan vetted ezt a következtetést, hogy "társasház szintű szabály"-ról van szó?
(Bár szerintem ennek nincs is jelentősége.)
Egyedek önző magatartása áll szemben a közösség érdekével, közösség védelmével.
Magánszemély a saját házába simán beviheti, lakáson belül is rollerezhet. Nincs értelme szabályozni. Legfeljebb saját (vagy családja) biztonságát kockáztatja. A kockázat minimális. Viszont többszintes lakóépület, ahol már lift is van, ott a lakosok (potenciális áldozatok) száma 1-2 nagyságrenddel nagyobb.PS: A forrást beletettem. Szokásom a forrás feltüntetése. Ha a cikk nem foglalkozik a retorzió mértékével, attól önszorgalomból nem fogok annak utána járni, mivel a történet szempontjából az marginális. Elfogadom, hogy ezt valaki fontosnak tartja: járjon utána. Valaki meg azt fogja fontosnak tartani milyen típusú akkumulátor okozta a problémát. Járjon utána.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28192 üzenetére
"Tényleg erről akarunk beszélni?!"
Mármint arról beszélni, van akik már meglépték, hogy kitiltották az elektromos járműveket a liftekből és lépcsőházakból?
Newsweek 2021: "it has a policy of forbidding e-bikes inside elevators or stairwells"Mégis milyen előzményei voltak ennek, mi vezetett a tiltáshoz?
A kockázat mértéke szerintük átlépte azt a küszöböt, ami miatt bevezették a tiltást.Korábban itt a fórumon az volt téma, milyen tűzoltókészülék lenne megfelelő?
Szerintem egyik racionális árfekvésű lakossági készülék sem tudna megbirkózni ez elektromos járművek akkutüzével. Oltás helyett talán célszerű egyből arra koncentrálni, miként lehet az akkut kijuttatni az épületből. Mármint ha erre reális lehetőség van. Liftben mondjuk nincs. -
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28188 üzenetére
Nem tokeletes, eleve az elso teteledben csalsz 10 percet, mert ahol en felszallok a metrora, odaig neked is kell 10 perc eljutni:-) Es a metro azert nyilegyenesen megy , megallokkal egyutt is 50km/h atlagban. (nem Budapesten elek). A te atlagod a forgalomban a lampakkal orulhetsz, ha megvan 15 km/h . A szagodrol nem is beszelve, amikor a 40 fokban megerkezel fel oraval kesobb oda, ahol en mar reg leszalltam a legkondis metrobol 25 km-el tavolabb. Es meg az akksim is tele lesz, amikor te mar konnektort keresel, ha meg haza is akarsz menni.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28180 üzenetére
Liftben szállítani elektromos járművet vagy nagyobb akkucsomagot nem teljesen veszélytelen.
18+ videó, aki nem bírja ne nézze meg.
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/horror-moment-battery-blows-up-33328678
Azt látni, egy kínai fickó (Chris P. Chen) beszáll a liftbe egy olyan akku csomaggal, mint amihez hasonló a Tier rollereken van, nem sokkal később elkezd füstölni, majd lángra kap. Következő kép, egy szétéget testet a karjánál fogva húznak ki a liftből. A pasas 28 nappal később belehalt a sérülésekbe. Az eset 2021-ben történt, Guangzhou (Kanton) városában, de csak mostanában publikálták a videót, hogy felhívják az emberek figyelmét a lítium akkuk potenciális veszélyére. Úgy fogalmaztak: "jelentős kockázatot rejtenek magukban".
Persze el lehet viccelni, hogy a telefonnak is ilyen akkuja van, meg az ecigiknek. Viszont a kisebb méret miatt az általuk generált tűz és füst még túlélhető egy liftút során. Kínában azóta tiltások vannak érvényben, mint pl. liftben nem szabad elektromos járművet és azok akku csomagját szállítani.Ennek a videónak volt egy virális változata, mert pár barom azt terjesztette, hogy "mágneses tér" miatt robban fel az akku a liftben. Ezt cáfolták.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28174 üzenetére
Jaaa, igy mar mas. Mondjuk en el sem tudnam kepzelni, hogy egy rollert ulve hasznaljak, akkor tuti motort vennek, vagy bringa.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28164 üzenetére
Milyen kijelzo az, amit nem latni??:-))))))))))))))) Amugy a sebesseget pedig nem art latni, de normalis rollereken, sot minden jarmuvon , repulogeptol a traktorokig arra vannak a kijelzok, hogy pontosan vezetes kozben is kaphasd az infokat, sebessegtol kezdve a hibajelzesekig. El sem tudnek kepzelni olyan rollert, ahol nem latni menet kozben a kijelzot.
-
Aaron14
őstag
válasz
alphamooncam #28141 üzenetére
Kiderült nem azzal volt a gond, hanem maga a kerék nem elég szorosan volt rögzítve a vázhoz. Így gázadásnál és fékezésnél picit megcsúszott a rögzítésnél. A rázkódás is ebből adódott.
Más, hogy a kormány recsegését az istennek sem tudom megoldani. Ez már a Xiaomi-nál is nagy gondot okozott. Erre valakinek, valami tuti tippje? Többször megtisztítottam, lithiummal is megfújtam, mégis recseg.
-
xkoti
senior tag
válasz
alphamooncam #28150 üzenetére
Jogos ezért is kérdeztem.
Fenntartás nem hiszem hogy olyan nagy probléma persze azért ilyen árban nézem mert jelenleg ennyi az amit meg tudok engedni. Agyon használva nem lenne de ha már több évet kibír akkor már jó vagyok. Ezért lenne jó talán a xiaomi mert lehet nem tömör gumis de így belegondolva szerintem hamarabb találok hozzá pl gumit. -
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28120 üzenetére
Szerintem mar kaptal valaszokat mindenkitol es felek, hogy lassan unalmas lett a tema, ne farasszunk vele masokat
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28092 üzenetére
Hatalmas tevedesben vagy, a kresz szerint egyelore meg mindig nem gepjarmu. Egyelore egy jatekszer kategoria. Ha gepjarmu lenne, nem lehetnenek szanaszet dobalva az egesz varosban es buntetnenek is erte. Kerekpar kategoria, nem veletlen, hogy meg azonosito jelzes sincs rajtuk.
-
válasz
alphamooncam #28111 üzenetére
-
válasz
alphamooncam #28103 üzenetére
Az önegyensúlyozóknál a jogalkotónak nem nagyon van dolga, mert három dolog is gátolja az elterjedésüket:
1. Az áruk (a legolcsóbból árából is kapsz minőségi, márkás, elektromos rollert)
2. A használatuknak a körülményességük (maguk a vásárlók is félve használják őket, és maguk jönnek rá, hogy milyen mértékben korlátozottabban használhatóak mint pl egy roller)
3. Az elterjedtségül hiánya.A Segway-ről ami nekem elsőnek mindig beugrik ez:
A jogalkotónak ezzel sem volt sok dolga, mert több millióba került, és ez akkora összeg, hogy nemhogy a magyar társadalomban nem terjed el, de még Ausztriában vagy Svájcban sem. Persze próbálkoztak vele csúcsgazdagék Budán, illetve bérelhető is volt, de lecsengett, mielőtt berobbant volnaAz olcsóbb Hoverboardok az áruk miatt elterjedhettek volna, de leszámítva pár kis taknyost, itt Hajdúszoboszlón a fürdőnegyedben is, csak párat láttam, pedig a Mátyás Király sétányon nem a csóróság a jellemző. Egyébként önegyensulyozóból is csak 5-nél kevesebbet láttam.
Viszont, ami meglepett a Harley Davidson koppintás (Auchan-ban is kapható volt)
Harley elektromos roller 1000W, Lithium-Ion, fekete - eMAG.hu
Eleve offroadnak van hirdetve a webáruházak által, mivel semmilyen forgalomba helyezési típusengedéllyel nem bír, mégis láttam itt Szoboszlón többet úgy, hogy itt olyan erős a rendőri jelenlét, hogy néha azt gondolná az ember a megye összes falvából ide vannak rendelve!Ráadásul büntetnek is keményen... korra, nemre, társadalmi pozícióra, állampolgárságra (külföldieket is) tekintet nélkül mindenkit!
Volt itt egy muki, akinek narancssárga ilyen cucca volt, ugye erről terjesztették, hogy roller, miközben annak pont nem illet be, inkább lett volna SMKP-nak... az rendszeresen járt vele, de már vagy 2-3 éve eltűnt az utakról, vagy azért mert rommá büntették, vagy azért, mert elkopott alatta!
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28096 üzenetére
Itt a 3-as, 4-es és 5-ös pontban hivatkoztak arra, hogy nem jármű.
A legújabb felvetés, hogy mégsem annyira egyértelmű a járműnek való besorolás nem tudom honnan ered. És innentől kezdve minden csak feltételezés, konkrétumot valószínűleg az sem mondhatna, aki éppen rajta dolgozik.
Szerintem nem ezeket a régi, egyszer már megtámadott értelmezéseket melegítették fel. De volt idő, amikor ezt találták elfogadottnak. Azért mondtam a te értelmezésedre, hogy ugyanannak a szabályozatlan időszaknak egy új értelmezési pillanatképe. Az is lehet, hogy a meglévő indokolásban találtak technikai hibát, vagy találtak egy új szempontot, amit még nem cáfoltak meg, így a jelen elméket instabil lábakon áll. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28094 üzenetére
"Nincs több értelmezési lehetőség, csak egy a helyes, a többi helytelen."
Én is ebben a hitben éltem, amíg újra elő nem került ez a téma.Akkor lenne rend, ha létezne téma specifikus szabály. Széles halmazt magába foglaló általános szabályok néha technikai hibát, vagy kiskaput rejtenek magukban.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28092 üzenetére
Csak egy pillanatfelvételt mutatsz abból a gyurmázásból, hogy adott pillanatban éppen mit gondoltak. Kiválasztottál egyet a több értelmezés közül.
"Az hogy Te mit szeretnél igaznak hinni, igazolni, meg mik a jogszabályok az két különböző dolog."
Laikusként az elektromos roller jármű lenne-e? Nyilvánvaló, mi más lehetne!
Azt, hogy (állítólag) a Kúria mostanában miért kérdőjelezte meg ismét ezt a megállapítást, azt nem tudom.Rollerezési szokásaimra nincs hatással ki mit gondol a rollerről. Az újságírónak vetettem a szemére, ha már hivatkozik egy megállításra, akkor linkelje már be azt.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28017 üzenetére
Nézd meg a bekötéseket. Fékcső cserét nem úszod meg. Mondjuk az általában pont jön a nyereggel
-
válasz
alphamooncam #28017 üzenetére
38.e a komplett első-hátsó szett hidd el megéri az árát!
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #27999 üzenetére
Gyári zoom állítólag mindenhol folyik. Nekem mondjuk sehol, de sokan sírtak hogy fékkarnál sem.
Ha nekem ez meghal rajta (már ha egyszer lesz még talpon a gép) akkor nutt megy rá. Amúgy 160 as tárcsa és jó vastag, nem a szokásos roller tárcsa.
h1pmi
Akkor az nem adagolható és az sehogy sem jó
-
válasz
alphamooncam #27999 üzenetére
NUTT Y-5 nézzél, ezeket teszik a 1,5-2.milliós gépekre! Nálam 4.hónapja üzemel a kuki G2Max-on, 1ujjal fejre tudsz állni vele ha akarsz, úgy fog! Nem kell félni hogy a fékcső meg dagad mivel nem kell szinte semmi erőt kifejteni, kis ujjal tudod blokkoni a kereket vele.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #27994 üzenetére
Ugyan az, mint ami neked van rajta, a sima 2-es.
Szivárgás ha neked is jön majd akkor simán a szarabb minőségű tömítésektől. Már ha igaz a riogatás.h1mpi
Az volt nekem mantison. Őszintén semmi különbséget nem éreztem a zero n lévő szinten 3 forintos nutt fékez képest, csak annyit, hogy kar ügyesen előre tudta kapcsolni az eféket. De nagyon szép az tény, meg ha sosem fog folyni az nagy királyság, de így hogy volt, biztos vagyok benne, hogy nem költök majd ilyenek 80-100 ezret ha egyszer féket kell cserélnem -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #27991 üzenetére
Kapásból fékcső csere is befigyel.
Amúgy zoom fék van a wolf king gt n is. Fejre állok vele ha kellamiért cserélni szokták (egyik a hype az 50+ csoportban) hogy állítólag szivárog hamar. Nekem eddig egyik sem tett ilyet igaz bazi sokat nem mentem km ben rolikkal
-
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #27945 üzenetére
Hát ez kemény így, akkor nekem szerencsém van, mert betolom a Nami-t és még marad elöl-hátul 20 cm.
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #27941 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy robogót akarsz csinálni a rollerből. Akkor már egyszerűbb venni egy robogót, ami már alapból tudja ezeket.
-
válasz
alphamooncam #27846 üzenetére
Mondjuk eltulajdonítás ellen is védelmet nyújtana. Na és akkor, jön képbe, hogy az M365-nek eszmei értéke van a másik kettőnél meg E2 PRO akcióban volt 157K, a PRO 2 meg annyit érhet kb, mint az E2 PRO.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #27828 üzenetére
"... Kúria valószínűleg tudja milyen döntést kellett volna hozni. Azt azért nem szívesen írja le szakmabeliről hogy hülye ahhoz amit csinál, mert ezzel lejárat olyanokat is akiket nem kéne."
A magas szinten álló hatóságok, szervezetek, stb. szerepét sokan sokszor rosszul értelmezik.
Vegyük példának a járművezetési vizsgák vizsgabiztosát. A feladata eldönteni megfelelt-e az illető a vizsgán, vagy sem. Ami nem feladata: elmagyarázni mit és miért kellett volna csinálni, vagy megtanítani az illetőt vezetni.Mindenféle felügyeleti szervnél, ellenőrző hatóságnál, stb. rendszeresen felmerül igényként, hogy ha szerintük nem jó, akkor hogyan kellene jól csinálni? Magyarázzák már el, adjanak tájékoztatást. Viszont nem ez a feladatuk. Arra ott vannak a képzést végző szakemberek, a tanácsadó cégek, stb.
Ahogy egy közlekedési rendőr is megbírságol, és jegyzőkönyvbe rögzíti a tényeket amit tapasztalt. Ha nem tetszik valami, majd jogászok megvizsgálják. De nem a rendőrtől kell elvárni a KRESZ oktatását, vagy annak jogi értelmezését.
Az én látáspontom szerint a Kúriának nem is kellene tudnia mi lenne a tökéletes döntés. Hanem ami az asztalára került, az úgy helyes, vagy sem. Elbírálja és megindokolja. De nem feladata válaszokat adni olyan kérdésekre, amiket fel se tettek, még ha az lenne a helyes irány, akkor sem. Vagy minősítsen másokat.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #27821 üzenetére
Miért, szerinted teljesen egyszerű és tisztázott a roller jogi helyzete?
Én nem értek hozzá, de azt látom, hogy a Kúria 40 ponton át ping-pongozott azon, hogy jármű, nem nem jármű, de jármű, mégsem jármű, mindegy mi, de ittasan használni szabálytalan.
És végül mire jutottak?
Idézem az utolsó pontot:
"[40] Az eljárást a tárgyalási szaktól kell megismételni a Be. LXXVIII. Fejezet előírásai szerint."
Örülök, hogy te már biztos vagy a dolgodban!
Úgy hallottam a Kúria még mindig nem az. Vagy ismét nem az. Lényeget tekintve mindegy. -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #27797 üzenetére
Úgy nevezik az ilyet, hogy troll
-
Miikee
csendes tag
válasz
alphamooncam #27760 üzenetére
Sziasztok!
FYI, nekem egy ninebot g30p rollerem van, és bár nem tudom, hogy jól csináltam-e, de én a segway app-ban talaható serial numbert írtam be a kgfb szerődésbe, mert nem akartam leszedni a fényvisszaverő matricát a roller oldaláról. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
alphamooncam #27745 üzenetére
Nekem eddig úgy jött le, egyedi azonosító nem szükséges, gyártmány és típusszám elegendő.
A tulajdonosa és használója közül legalább egyiknek legyen biztosítása. Ha mindkettőnek van, károkozás esetén választhatnak, hogy kinek a terhére / nevére megy az ügyintézés.
Ha van biztosítás, a rendőr nyilván nem von felelősségre, hogy ez egy kisebb, gyengébb roller tehát felesleges volt ügyködni. Ha viszont nincs biztosítás, előállhat egy vitás helyzet, amennyiben a rendőr gyanúsnak talál valamit. Mert mondjuk kiképezték nagyjából, vagy ő sem hülye, megnézte a neten stb.
Ha a rendőr úgy gondolja, hogy nagy eséllyel neki van igaza, de a polgár köti az ebet (rollert) a karóhoz, elvileg elrendelheti a jármű lefoglalását és műszaki vizsgálatát és akkor a vitatkozó polgár húzhatja a rövidebbet, ami igen sokba fog kerülni.
Ha bűnbánóan elismeri a helyszínen az igazságot, megúszhatja egy méltányosabb büntetéssel. Főleg eleinte lehetséges türelmi időszak.
-
donbig
tag
válasz
alphamooncam #27745 üzenetére
Ez elég életszerűtlen sztem. Igaz csak kalkuláltam, de elég volt típust megadni, nem kellett egyedi azonosító. Már beszéltük, hogy nincs különbség árban a pöcsköszörűk és az erősebb gépek között, nem értem miért kéne egyedi azonosító, rollertípus és kész. Neked kérte a kalkulátor a folyamat során és a kötvényeden is szerepel?
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #27745 üzenetére
Hát én azzal kezdtem mikor vettem a rollert, hogy lefényképeztem az azonosítóját, (ha netán ellopnák). Lehet, hogy a dobozán is rajta van, de ebben nem vagyok biztos. Esetleg meg kell kérdezni a boltot, ahol vette. Ők valószínűleg nyilvántartják, hogy melyik roller kihez ment a garancia miatt.
-
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #27745 üzenetére
Egyelőre nem előírás az egyedi azonosító. A lényeg, hogy legyen nálad kötelező.
-
Ciccuka
veterán
válasz
alphamooncam #27734 üzenetére
Az mit csinál, akinek nincs a rolleren szám vagy csak egy matricán van rajta, ami lekopott, nem látható jól?
-
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #27532 üzenetére
ja értem
-
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #27530 üzenetére
EÜ készlet mióta kötelező? A tükröt és leszedtem, nem sokat segített, de legalább folyamatosan azt bamubultam olyan kicsi volt. Nekem rosszabb hatása lett, mintha egy pillanatra hátra fordulok.
-
BitRider
senior tag
válasz
alphamooncam #27505 üzenetére
Fékezés előtt van a súly inkább a látsó lábon, fékezés közben viszont az elsőre helyeződik át. Mi a tököm nem világos ezen? Háromszor írtam le eddig. Amúgy az egész tényleg nem ér meg ennyit, plusz felőlem az töri ki a nyakát, aki csak akarja, annyival is kevesebben vagyunk.
-
BitRider
senior tag
válasz
alphamooncam #27502 üzenetére
Cáfoltad, csak pont rosszul írtad, ez volt benne a röhej. Mindegy.
-
BitRider
senior tag
válasz
alphamooncam #27499 üzenetére
Olvasd el, amit írtam! Pontosan ugyanezt mondom, amit az ürge csinál a képen. És nem egyenes lábat mondtam, hanem merevet, hiszen meg kell tartanod magad. Ez nem azt jelenti, hogy nem rugózik. Ha nem tudod értelmezni, akkor most megszakad a diskurzus.
Hátsó lábon van a testsúly, de mikor fékezel, akkor elsőre kerül át, azért kell azt fixebben tartanod. Ezen nem tudom, hogy mit olyan nehéz felfogni. Szimpla fizika. De ahogy DigitXT is írta, ha ezt valaki nem érzi magától és leírásokat kell nézegetnie, az inkább hanyagolja a témakört...
-
BitRider
senior tag
válasz
alphamooncam #27495 üzenetére
De épp azt mondom, hogy ez a logikai bukfenc, mivel próbálsz rákontrázni a topiktársra, erre te írod rosszul.
Hiszen ez a jó megoldás így, ahogy kiragadtam... olvasd át, amiket írtam, próbáltam érthetően írni.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #27495 üzenetére
Esőben durván esnek kelnek, pedig biztos nem fakezűek... csak hát
a szar tapadás és a két keréken való erőlködés elég rossz párosítás. -
BitRider
senior tag
válasz
alphamooncam #27489 üzenetére
Ti ha azt mondják jobbra kell menni, akkor balra indultok?
pescara, te kifejezetten rosszul mondod, de alphamooncam reakciójában is van egy logikai bukfenc, össze-vissza kevertek.
alphamooncam: "Helyezd az első lábadra a testsúlyod, és fékezz közben"
Nyilván így kell csinálni, mereven tartva az első lábat, közben kicsit hátra dőlve, a kart jobban kinyújtva, szükség szerint kicsit rogyasztva a hátsó lábbal. Csak a hátsó lábat mozgatod, míg az első láb meg azért feszes, mert azzal tolod a felületet, azzal veszed le az energiákat. Ez a korrekt, ebből nem lesz a pofára esés.
Gyorsításnál fordítva: kicsit előre dől, hátsó lábon a testsúly, mereven izomból megtart (ha van hova feltenni, akkor oda feltesz), csak az első láb mozog vagy rogyaszt.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #27487 üzenetére
,,Arra a lábadra helyezed a testsúlyt amelyik éppen megkívánja, ha gyorsítasz, akkor az első lábadra, ha lassítasz akkor a hátsóra, ellensúlyozandó a gyorsulást és a lassulást.” Pont forditva
-
válasz
alphamooncam #27463 üzenetére
és gondoljátok hogy majd a 11-12.éves gyerkőcök is bukóba meg beöltözve fognak szaladgálni?
Meg a 70.éves taták is.Ma 2.ilyen esettel is találkoztam mikor bringázni voltam, mentem egy kényelmes 30.as tempóval, és 3. tizen éves gyerkőc vagy 40.el döngetett el mellettem a bringás úton(talán kuki G2Pro volt alattuk), majd mikor vissza felé jöttem egy 70.éves tata szintén így húzott el mellettem a rollerével(ülés volt rátéve) ráadásul valami apró 8" kerekű kis járgány volt!
Meg gondolom te sem fogsz ebben a 40.fokban így beöltözve járkálni!
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
alphamooncam #27444 üzenetére
Amikor belemész valamibe amit nem láttál vagy gyorsan mész és nincs idő fogást váltani akkor olyan gyönyörűen taknyolsz egyet hogy csak na. Nem kell görcsösen markolászni hanem stabilan fogni hogy ezt megelőzd.
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam #27400 üzenetére
Pedig ezek komoly serulesek, de en hulladekvas arban megszabaditanam a sok problematol es akkor jezuskatol kivannia sem kell az iden
-
válasz
alphamooncam #27400 üzenetére
Köszi, hát igen igazad van, csak minden rolleremnél végigmentem ezen a még új, hímes tojás dolgon. 😂
2019 nyarán kezdtem Kugooval aztán jöttek a Xiaomik, a rangidős az nagyon megviselt már, 4, éves és 4 hónapos lesz. 😂Ma kapott az E2 is egy minőségi lakatot a vázra:
-
válasz
alphamooncam #27400 üzenetére
+1
Ugyanez jutott nekem is eszembe.
Hát kit érdekel pár karc, úgyis lesz rajta, elég ha feldől, nem is kell elesni vele.
Nem lehet ezekre vigyázni.
Mellé parkolnak, meghúzzák, akárcsak egy autót. :/ -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #27400 üzenetére
Ezért jó, hogy a Namin volt egy két apró festékhiba, amit persze bejavítottam, de én se szeretem, ha valami új és összecseszem. Mondjuk az autók felnije a legfájóbb, de utána már arra se kell “annyira” vigyázni
-
front3r
őstag
válasz
alphamooncam #27393 üzenetére
Védőfelszerelésnél sisakon gondolkoztam, bringáson. Mivel tényleg 25 fölé nem mennék, főként munkába járásra használnám.
Más kérdés lenne a szabadidős tevékenység, akkor meg annak megfelelően "öltöznék". -
Miikee
csendes tag
válasz
alphamooncam #27301 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat.
A szeretném leszögezni, hogy elégge szabálykövetőnek tartom magamat és itt sem azt keresem hogyan tudnék kibújni a szabályok alól, hanem, hogy hogyan tudnám betartani azokat anélkül, hogy el kellene adni az elöl hátul sharksettel, indexxel komfortossá tett rolleremet.
Szóval keresek egy biztosítót és inkább megkötöm rá. Ha jól láttam a KH nál kb 5 ezer forint egy évre, az nem vészes.Azt nem tudjátok, hogy a szerződéshez azonositónak megfelel-e a segway app-ban látható serial number? (Fel van matricázva a gép, és nem látszódik az adatlap matrica)
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #27280 üzenetére
Igazad van, és én sem pontosítani szerettelek volna, csak rávilágítani hogy itt a fórumon gyakran keverik az emberek a szakkifejezéseket, és például a közlekedési szabályokat a nem közlekedési szabályokkal (mint amilyen a biztosítás is).
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #27260 üzenetére
Mérőpados vizsgálat esetén nekem is egyből a rolleres tömegének szimulálása ugrott be.
Aztán az se mindegy mennyire töltött állapotban van a roller. Tényleg szükséges a 100%-osan feltöltött roller sebességét alapul venni, miközben arra a tempóra csak a hatótáv mondjuk 15%-ában képes? Mérési eljárásoknak szabványa van, ha lenne ilyen erre is gondolom kitértek.
És persze a légellenállás is elég komoly tényező tud lenni egy roller esetén, ami elég messze van az ideális formától.
Adattáblát is emlegetnek is páran. Vannak járművek, ahol ezt komolyan veszik és akár okmányhamisítással felérő bírságnak tekinthető. Roller esetén az egy gyártói matrica (esetleg a trepnin egy kis tábla). A hivatalos dokumentumoknak kötött formai követelményei szoktak lenni, itt meg gyártótól függően elég eltérő információkat lehet megtalálni.
A tervezési sebesség fogalmat is sokan zavarosan használják, és néha felcserélik a roller által valóságban megtehető maximális sebességgel. Az egyiket az KGFB kapcsán emlegetik, a másikat meg mondjuk sebességtúllépés kapcsán hozzák szóba. Miközben hazánkban nincs is elektromos roller nevű járműkategória, így annak nem is tud lenni konkrét büntetési tétele. Ha segédmotoros kerékpárként bírságolják, akkor feltételezhetően az által megengedhető sebességhatárokat kell túllépni. (Vagy azé a szakaszét, amire a sebességkorlátozás vonatkozik.)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
alphamooncam #27265 üzenetére
Ha jól értem, mint ahogy elvben a gyalogos sem léphet a zebrára (szabályosan), ha már villog a zöld, ő meg rollerrel gurult rá.
-
válasz
alphamooncam #27260 üzenetére
Valaha kértél-e, Te vagy bárki más a topikból egy intézkedő rendőrt, hogy hatóságilag vizsgálja meg a járműved? Vagy ilyesmit el tudsz képzelni ?
Ráhibáztál! A rendőr megfogott, mert villogott a zöld amikor ráhajtottam a zebrára!😂
Vitattam a dolgot, erre mondta, hogy neki is van kamerája, meg látja, hogy nekem is van a rolleren menetrögzítő, és mivel kioktattam, hogy rosszul használja a magyar nyelvben a nem lehet szót, mert rá lehetett, ha nem lehetett volna, akkor mi most nem beszélgetnék, a helyes szó pedig a szabad lett volna.
Erre mondta, hogy ha vitatom továbbra is, akkor lefoglalja a menetrögzítő kamerát is, megnézik a felvételeket rajta,aztán ha vannak rajta még rögzített szabálytalanságok, akkor további büntetőpontokkal jutalmaznak, (ezért lett 3 büntetőpontom ami már elévült, így most 0 van mint előtte), és tovább pénzbírsággal is súlytanak, ja és mivel vitattam, ha bebizonyosodik ,hogy nincs igazam akkor 150 000-ről indul a buli.
Mindemellett közölte velem, hogy az elektromos rollereket hackelni szokták, és ő nem ért hozzá, egyszerű járőr, nem tudhatja, hogy nincs e kiütve a leszabályozás, szóval felajanlotta,hogy nagyon szívesen bevizsgáltatja. 😂Elsőnek 20K-ra akart megbüntetni, de sikerült 15K-ra lealkudnom, miután barátságosabbá váltam. 😂
Még 2020-ban történt. -
válasz
alphamooncam #27260 üzenetére
Szerintem nem a bicikliúton fognak ezek "vadászni", inkább a közutakon. Mögéd ér, követ szépen, gurul mögötted. Nézi mennyivel mentek. Azért azt ki lehet szúrni, h valaki 25 helyett többel gurul, párszáz méteren keresztül. Megelőz, ablakból kiszól, jelez kézzel, h légyszíves húzódj le.
Kéri a biztosítást igazoló matricát, ami nincs felragasztva. Mondja a rolleres, h erre nem kell, csak 25-el tud menni.
A rendőr meg elárulja, h 300 méteren át követtek, a rendőrautós kamera sebességkijelzője 34-35-t mutatott végig.
Pofára esés.De amúgy nem értem minek kell ezen rugózni, ha nagy pénz lenne, megérteném akik kibúvót keresnek, de ez az alig 10ezer Ft ez szerintem semmi.
Ennyit megér a nyugalmam inkább.Ennek az egésznek inkább csak balesetnél van, ill. lesz jelentősége. Pl kijön egy autó elém, mert azt hitte csak 25el haladok, később érek oda, de gyorsabban jöttem, hamarabb odaértem, és már nem tudtam lefékezni, és nekidurranok az első ajtajának. Biztosításom meg nincs, mert a roller hivatalosan csak 25el tud menni. (Segway G2 E)
És ott döngetem a mellkasom, h de hát ez csak 25el tud menni, miközben meg 35-el is, mert mittudomén, vettem bele egy global verziós vezérlőt.
Tuti, h az eljárás során meg fogják nézni, h valóban csak 25-re képes-e a roller. És akkor már nem csak az okozott kár okoz majd fejtörést, hanem az is, h megpróbáltam kijátszani a KGFB-t. :/ -
válasz
alphamooncam #27186 üzenetére
Nem velem történt, csak gondoltam megosztom.
Kár, h nem azzal kezdődött, h a kórházban ápolják az elkövetőt, akinek mindkét kezét eltörték...
-
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #27152 üzenetére
Köszi
l
-
válasz
alphamooncam #27095 üzenetére
Áhh, így már érthető.
Emiatt asszociáltam az Okaira, bár nem állt össze a kép, de így már világos.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
alphamooncam #27095 üzenetére
Az egy tömböt képező akkutelepet nem lehet és nem is szabad megbontani, leágaztatni, hiszen az kikerülné a BMS-modult, ami az akku negatív ágát szakítja meg probléma esetén. Meg amúgy is, egyenlőtlen terhelés a cellákra soha nem jó, ha relatív nem is nagy áramról van szó és még időben sem sok.
Feltételezem, hogy DC-konverterrel szokták megoldani, mint ahogy találtam is egy rajzot, de most tovább nem nézelődtem, ez van egyelőre. Vannak vezeték nélküli indexlámpák is, talán láttad is, annak belső akkuját kell viszont töltögetni USB-ről általában / gondolom a szokott módon.
-
válasz
alphamooncam #27091 üzenetére
Nem baj, ha 12Voltos, sok ilyen index 12Voltos, lehet hozzá levenni az akksiról.
Úgyis külön kapcsolóra kötöd, nem?
Melyik Okai ez? Azokon nincs gyári index, ha jól emlékszem.Egyébként azért javasoltam a szervizt, mert én is ott csináltattam. (Újpest, RollBase). Nekem is 12Voltos indexek kerültek rá.
Elmagyarázták, h mit csináltak, értettem is, csak nem érdekelt. Összerakták, kifizettem, problem solved.
Mondjuk én hátra nem rakattam ilyen izéket, ezek motorra valók, (szerintem ) nagyon túllógnak oldalra, pláne egy pálcikán.
A kormányok végeire meg már lehet venni a Segway G2-n, vagy az F2 sorozaton megismert index-markolatokat kapcsolóval, azt egyszerűbb applikálni. -
válasz
alphamooncam #27088 üzenetére
Én bevinném egy rolleres szervizbe, azt megcsináltatnám ott.
Igaz, általában drágán dolgoznak, de hát ez van. :/ -
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #26769 üzenetére
köszi
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #26766 üzenetére
Azokat a tükröket hol vetted? Ér is valamit ha állsz a rolleren? Vagy csak ülve jó?
-
válasz
alphamooncam #26638 üzenetére
Jaja, igazad van. nem tétel.
-
válasz
alphamooncam #26622 üzenetére
Ja, külső szakadásnak mondták Facedbookon:
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #26620 üzenetére
PS.: Igazából nem végsebesség érdekelne
Az áramkorlát megnövelésével pont nem lehet végsebességet növelni.
Volt olyan tesztelő, aki azt várta volna a King GT-től is, hogy majd ha felrakja
50A-ről 60A-re, akkor többet megy végre, aztán csodálkozott, hogy nem...
Ahelyett, hogy azt nézte volna, hogy letépi-e a kezét gyorsulásnál, vagy sem.
(Annál van ilyen menüpont: vegyük észre, hogy 20% "tuning" megengedett...)Itt lenne jó némi többlet ... amikor "beragadok" a lámpánál az gáz.
Nagyobb nyomaték kell = több fázisáram. Annak mellékhatásai lesznek.
Szerk: nem akarom ismételni magam, de ha ilyen igény van, az elsőre valami
brutál vezérlő beszerzésével kezelném le. Aztán ha azzal látom, hogy a motor
nem bírja, akkor lehet gondolkodni annak is a cseréjében: ki tudja, lehet, hogy
pár kigyorsítást kibír, aztán beáll valami épeszű hőfokra, esetleg Statorade-del
(ha nincsenek kifejezetten emelkedők, meg lehet próbálni, de hőmérő legyen)! -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #26620 üzenetére
Általában zárt szoftvereket futtatnak a gyári vezérlők, így laptop rádugása (hova?), és azzal való közvetlen átprogramozása általában nem opció...
Hacsak nem eleve komplett firmware cserét erőszakolsz ki (pl. ST-Link, de ahhoz STM alapú ESC kell), és utána már az új firmware-ben van további programozási lehetőség. Az eggyel komolyabb, de DIY jellegű vezérlőknél (pl. VESC) előfordul az ilyesmi alapból (van rajta mondjuk USB, vagy legalább egy soros port, amihez illeszthető), és tényleg nagyon "menő", hogy rádugod a laptopot a rollerre, és úgy mókolod, de valójában a gyakorlatban sokkal egyszerűbb az út szélén megoldani a konfiguráció finomhangolását (de akár még a firmware frissítést is) BT-on keresztül...
Igen, egy jól megtervezett járműben van tartalék.
De közben egy másik topikban (eBike) megkaptam, hogy ha én akkora tartalékkal tervezem az akkumat, akkor majd jól megesz a konkurencia, mert ők olcsóbban jönnek ki vele, és "az esetek nagy többségében az sem ég le", tehát jó.
Szóval maradjunk annyiban, hogy nem számolhatsz azzal, hogy a te járművedben is van tartalék (főleg, Peaceliker leírása után), mert miért lenne... (Ettől függetlenül előfordult a világtörténelemben, mint pl. a Kugoo S1 esetében, ahol a gyári 15A vezérlőt egyszer csak visszafogták 11A-re: talán az átlagnál nehezebb felhasználóknál gondot okozott a túlmelegedés, nem tudjuk, esetleg idővel megunták a garanciális hibákat, és felléptek ellene egy új szoftverrel. Na azt nyugodtan visszaalakíthattad, feltéve, ha nem voltál túl nehéz, és nem jártál nagy emelkedőkön, mert akkor nagy valószínűséggel nem volt gondod belőle. Viszont még onnan rátenni egy 100% tuningot, elég merész ötlet volt: ideig óráig működott.
) Általánosságban sajnos nem lehet kijelenteni, hogy 10% tuning biztonságos. Néha még gyári beállításokkal is murdelnek meg rollerek.
Kockázat?
Csak a szokásos... Extra melegedés a vezérlőben, a kábeleken, a motor(ok)on, illetve extra terhelés az akkunak. Ez utóbbi talán a legkevesebb (abban szokott lenni tartalék, mert egyik gyártó sem akar gyakori lakástüzekkel hírekbe kerülni), de ha mondjuk egy csatlakozó már gyári beállításokkal is hajlamos elégni, akkor tuningolt beállításokkal de pláne hajlamos lesz erre... Ezen felül viszont, ha belegondolsz, hogy most kevésnek érzed a gyorsulást, ezért próbálnál 10%-ot húzni rajta, hogy attól majd jobb lesz... hát nem lesz az.Annyira pici különbség, hogy ez totál nem éri meg: szerintem egy 10%-ot segg dynoval meg sem érzel, cserébe jöhet az aggódás, hogy mi fog leégni, és mikor? De tényleg. A Xiaomik is programozhatók (voltak), na azokon ilyen 20-30%-okat szoktak húzni, hogy valamit már érezzenek is, hogy "sportosabb". Ha amolyan "húbazmeg" érzést keresel (motorpótlék a roller), az sokkal komolyabb tuning, és azt szinte biztos, hogy nem viseli el a vezérlő/motor/akku triumvirátus, de ezt már kifejtettük korábban.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26620 üzenetére
Csak forrasztással módosítható.
Ez a gép egy összvér. Fogtak egy dualtron Victort, hozzá hegesztettek a deknihez, raktak rá egy másik nyakat és nagy felnit a motorokra. Senki nem tervezett semmit, csak fogta ami volt és faragtak
Victor meg úgy annyira ezek a szabályzók nem szoktak leégni. Amikor tuningolják őket, akkor már de, főleg nyáron. Esetleg azt tudom elképzelni hogy szabályzó (mivel a két szabályzó 1 házban van, ami megint nem jó a hűtésnek) kimegy a kormányra valami jól szellőző fém dobozba és akkor kisebb az esélye hogy kijön a füst.
Tuti megfőne ha nem raknád ki? Nem. Esélye van? Jelentősen nagyobb, mint gyári állapotban. Kormányra helyezés tuti mentesít a kockázat alól? Nem... Na szóval így kb
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Yettel topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elemlámpa, zseblámpa
- Delta Force (2024)
- Jövőre az Apple megérkezhet 2019-be
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 3540 - i5-4GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RX 9070 XT 16GB Videokrátya! Bemutató darab!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest