- Magisk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Tesztpadon az exynosos Galaxy Z Flip7 FE
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
Aktív témák
-
attisx
addikt
Végülis, józanparasztiésszel átgondolva: nagyobb sebességnél nagyobb nyomás keletkezik a cápauszonyban, ami X erővel fújja a szárnyat, így létre jön a megfelelő ellenáramlás csökkentve a légellenállást. Míg alacsonyabb sebességnél, értelemszerűen kisebb nyomás keletkezik, azaz gyengébb a "fújt szárny effektus". Lehet az egész "térdszelepes" pletykát belülről terjesztették el, had agyaljanak a többiek, nem mintha azok ilyen fórumos találgatásokra hagyatkoznának...
hunny:
-
#70869248
törölt tag
Sztem ez egyenesre vonatkozik, és a vezetett légáramnak csak terelő hatása létezik, azaz a célterületen, nagy sebességnél kialakult hullámokat manipulálják vele valamilyen szinten.
Egyenesben nincs különösebb dolga, se nagy 'géje' a versenyzőnek...ez elvileg egy apró adalék a jobb sebesség eléréséhez. -
hunnylander
őstag
Whitmarsh elmondta, hogy nem teljesen így van mert minden cockpiton vannak nyílások, konfigurálható panelek, szereléshez, hűtéshez stb.
De ezt csak mellékvonalként. Könnyen lehet, hogy a sötétben tapogatóznak a riválisok és annak a hűtőnyilásnak köze sincs az egészhez. A pilóta feje fölött megy be a levegő és a hátsó szárny hátsó felületén kinyíló kapillárisokon kiáramolva hoz létre egy határréteget. (Ezért is lehet szabályos, mert a szárny nincs átvágva.) Ha egyáltalán van vezérelve a dolog, fluidika és a változó sebesség is változtathatja a légáramlást.
-
hunnylander
őstag
Engem is érdekelne, de csak a tavalyi dolgokat tudhatjuk 175 fontért + postaköltség (nemrég jelent meg).
-
hunnylander
őstag
Webber terjedelmes spektrumából az jön ki hohy jó eséllyel kvaliszimezte a legjobbjait.
Na most a probléma az, amit Haug is pedzegetett, hogy el lehet felejteni az autó időmérőre való kihegyezését, merthogy azzal pocsékul menne a versenyen, ergo teszten nagyobb lehet egy autónak is a szórása a repülőkör és a telitank között, mint majd a futamokon lesz.
A parc fermé szabály miatt az időmérőző setuppal kell rajtolnia az autónak.
-
hunnylander
őstag
-
#70869248
törölt tag
-
hunnylander
őstag
Amíg a szárny nem esik át, addig 'megvezeti a levegőt', 'rajta maradnak az áramlatok', és így leszorítóerőt/felhajtóerőt hoz létre, de mikor átesett, leválnak róla a légáramlatok és meredeken visszaesik a rajta keletkező leszorító- vagy felhajtóerő. Egy szárny meredeksége, 'attack angle', nem állítható a végletekig, 90 fokig. Nem olyan egyszerű, hogy meredekebbre állítjuk a szárnyat és már több is a leszorítóerő. Ha átesett, már csak torlódik a levegőben és hasztalanul kavarja a levegőt; a 'repülőgép lezuhan, az autó meg elszáll'.
-
attisx
addikt
Eszerint az IstvánGP se áll olyan fényesen, mit mondják. Kb. ugyanaz a szitu, mint a Kampós-nál, kész az autó csak ki kellene fizetni.
Tiszta szégyen, ahogy itt szerencsétlenkedik ez a 2+1 "kamu" csapat, miközben a két legkomolyabb jelentkezőt (ProDrive, Lola) már az első körben kiszórták azon a bizonyos rostán...
mod.: kerjani megelőzöt...
-
kerjani
aktív tag
Lehet hogy van kész autó, de még nem az övék
Toyota: "Eredetileg semmi kétség nem fért ahhoz, hogy az üzletet nyélbe tudjuk ütni, legutóbb pedig azt a választ kaptuk, hogy minden attól függ, hogy lesz-e rajthely." -
hunnylander
őstag
Ez csak egy 'kategória' a 'nehezebb' írásoknak, Earl Grey & Bacon. Persze azóta más írás is mehetett volna ide, de így adódott. Általában bekerülnek az F1 Tech-be is, meg alapból az F1 szülőkategóriába.
De ami bosszant és kiiktathatatlan WordPress.com sajátosság, hogy a navigációs címsor félrevezető. Pl. Kezdőlap > EG&B, F1 Tech, Formula 1 > Hosszú tengelytáv: de minek?
A témával együtt azt várja az olvasó, hogy ha abban az F1 Tech-re vagy EG&B-re kattint, az majd a blog azon kategóriájába visz, de nem, mert a WordPress az általam létrehozott kategóriákból is címkéket csinál és a címkék kivezetnek a hu.wordpress.com-ra. Persze az ok sejthető. Emiatt aki a blogom tartalmában akar keresgélni az a fejléc menüben vagy a jobboldali Kategóriák menüben kattintson ezen kategóriákra.
-
kd
aktív tag
Na hát ez az mikor ferka ddöglődőt benne még ott volt a tűz de ez oda vezetett,hogy azé csak közre játszott benne szerintem ,hogy vissza vonult.
Én csak attol félek ,hogy ez megismétlődhet. igaz itt nem tarják szerintem olyan nyomás alatt mint ferkánál.
Ott jönnie kellet az új srácnak. -
Oliverda
titán
Te amúgy milyen böngészőt használsz?
-
[CS]Blade2
addikt
Maximum ha nagyon közel vannak egymáshoz, meg lehet vele játszani egy előzést a boxban, de egyébkén szerintem előre ki tudják számolni, és ha nem kopik el a vártnál hamarabb, ezt fogják tartani. Előre tudni fogják, hogy mennyi idő egy boxkiállás, és az adott üzemanyag mellet mennyit bír a gumi. Ebből tudják, hogy hányszor érdemes cserélni.
Eggyel több csere az +x másodperc a boxban, viszont y másodpercet nyernek a friss gumin. Vagy eggyel kevesebb csere ami -x másodperc a boxban, viszont így minden etap kicsivel hosszabb a kopott gumikon ami y másodperc veszteség.
Autónként, és pilótánként lehet, hogy lesz akinek a 2 kiállás az optimális, lesz akinek a 3.
Így hiába jön 2 körrel előbb, akkor a következő szettet kell 2-vel tovább használni, így nem nyer vele semmit időben. Pillanatnyilag előrébb kerül a helyezéseket tekintve, de a következő kiállásnál már ő lesz hátrányban annyi körrel. -
hunnylander
őstag
A Red Bull közepes, kb. a Williams és Toro szegmens.
Ferrari, Force, Sauber felső-közép, McLaren überalles.
A Virgint még csak egy relatíve kisebb képen mértem, de hamarosan megnézem 4000+ pixeles képeken. Első mérésre egy alsó-középnek adta magát. A Lotus rövidnek ígérkezik, Merci, Renault közel egyforma relatíve rövidek, de a Virgin, Lotus is melléjük sorolódhat. Ezek az autók kb. 5 centis tartományban is lehetnek, ezen belül meg lehetetlen tovább pontosítani biztosra, mert a mérési szórások és leképezési torzítások is adhatnak ekkora eltérést, ergo mérésről-mérésre más a sorrend, ezért inkább a jól elkülöníthető csoportokat határolom be. Kicsi, közép, felső-közép, überalles.
-
hunnylander
őstag
Adie Brown (F1Tailpipe.com) Just had an email from Nicola Armstrong @ Mercedes GP. Nick Fry remains at the team as CEO. Just clearing that one up for you.
Mégse igaz.
-
hunnylander
őstag
Valószínűleg igaz. Ezt még tegnap nem olvastam, korábbra asszociáltam. Várható volt, hogy az arabok kérik a jussukat az vezetésben is. Brawn és Fry csak kis százalékot birtokol, Brawnt a szaktudásáért tartják vezető beosztásban, Frynak ilyen már nem jár a néhány százalékáért.
-
Oliverda
titán
"An interested spectator trackside at the Jerez test was former BAR Honda and Red Bull technical boss Geoff Willis, who delivered a clear verdict on how things stand as he sees them, “Of the new cars the one that has impressed me the most is the McLaren, ” he said. ” It will be the front runner for the title battle along with the Red Bull. Just behind are the Ferrari and the Mercedes."
-
#70869248
törölt tag
Ez most tényleg elég kicseszés lenne az érkező csapatokkal szemben, és sztem mindenkinek az az érdeke hogy ezek a csapatok minnél hamarabb belül legyenek akár az általad elgondolt 103%-n is.
De jelenleg a meglévő szponzorációs lehetőségek is leszűkülnének, ha felmerül annak a lehetősége hogy esetleg képre sem kerülhetnek az új csapatok.
Pláne, hogy feltehetően ők keményebb keveréken fogják futni a qual-t.off:
-
-
Oliverda
titán
Ez benne van a pakliban. Hozzá tartozik az F1-hez. Biztos szidnám egy kicsit de volt és lesz is ilyen. Akár Schumacher leszakadó alkatrészén is defektet kaphat majd vagy beszorulhat mögé 2 körre Monacoban egy lekörözésnél.
Btw genyaság lenne pont most behúzni a 107%-ot amikor becsaltak egy jópár új csapatot azzal, hogy majd ilyen meg olyan alacsony lesz a költségvetés, aztán még egy ilyen szabállyal jól alájuk is vágnának az első pár versenyen. Le is húzhatnák a rolót a szezon első felében.
-
hunnylander
őstag
Igen, mert angolul rövidebbeket fogalmazok, és tömören kifejezve, rossz koncepciónak érzem a W01-et (és egyáltalán nem azért, mert ezt szeretném). De az itt leírtak is megvannak már régóta a fejemben, csak onnan kimaradt, elnagyolt tippekhez nem fontos.
Az F1-es diskurzus unalmas, ha az ember mindig csak azt mondja, hogy vagy ez lesz vagy az lesz, nem tudom. Ha az ember már annyira belemélyedt a technikai dolgokba, mint én, az néha vegye a bátorságot, hogy bizonyos dolgokat megpróbál eltrafálni. De nem pusztán megérzések alapján, hanem azon ismeretek alapján, amit már megszerzett.
-
hunnylander
őstag
A Mercedes nagyon konzervatívan állt az új autóhoz. Úgy gondolják, gondolhatták, hogy a lehető legkevesebbet kell az autón változtatni és jó lesz 2010-re is.
A McLarennél is lehetnek problémák, de az autó 'kecsesebb'. Így ha futóműgeometria-módosítással csökkentik a tengelytávot, a kiváló aero mellé nyerhetnek szükséges mechanikai és 'low speed' agilitást. De, ha ehhez hasonlóan a Mercedes meg növeli a tengelytávot, attól még az autó tömzsi marad, annak aerodinamikai hátrányaival együtt. De még ez esetben is esélyes, hogy nem lesz az egész évük szenvedés, hanem egy érdekes fluktuálódás lesz az erőviszonyokban pályáról-pályára. Nem tudom megmondani, hogy összességében ki könyvelhet el több jó eredményt; a high speed kiválóság vagy a low speed kiválóság. Egy jó pilótával az autó gyengéi ellenére is lehet majd elérni jó eredményt.
Érdekes lesz pl. a vegyesebb jellemzőjű pályákon; a Mercedes és a Renault a lassab kanyarokban gyűjthet előnyöket az uszályok meg a gyors kanyarokban. Aztán lehet, hogy közel ugyanolyan köridőkre lyukadnak ki.
-
hunnylander
őstag
Nem teljesen elborult elképzelés, mert szakember mondta, de nem több kis tankról volt szó, hanem a tankon belüli (lötyögésgátló) felosztás közötti szivattyúzgatásról.
>>Rouelle úgy hiszi, hogy néhány leleményes mérnök csábítást fog érezni arra, hogy változtassa az üzemanyag helyét a verseny folyamán.
“A tankban elhelyezett gumitartály 9 akadályozó szeleppel van ellátva azért, hogy féken tartsa az üzemanyagot a nagymértékű lötyögéstől, miközben az autó a pályán száguldozik.”
“Azonban ezeket a szelepeket könnyen lehet futtatni elektromos szivattyúkként, amelyek áthelyeznék az üzemanyagot előre-hátra a tankban dinamikusan módosítani a súlyelosztást és ezzel megváltoztatni a kezelhetőségi karakterisztikát, ahogyan a repülőgépek pilótái is teszik a repülés folyamán.”<< (teljes cikk)
-
#70869248
törölt tag
nehéz..Sztem leszimulálták, adva vannak a pályák, és az autó tervezett 'aeromegoldásai'..így valszeg bele kellet férjen 20 centi.
Sok mindentől függhet, mondjuk segíthet központosítani a súlypontot, ezáltal semlegesítve a menettulajdonságban bekövetkező változásokat amit az változó üzemanyag mennyisége okoz.
A nagyobb tengelytáv valóban eredményezhet kedvezőbb gumikopást, szűk pályán nem..de a pályák nagy többségén igen.Most megnézték a riválisok autóit, hogy a hosszabb etapokon hogyan változnak a köridejeik, ez segít eldönteni hogy mennyire járnak rossz úton.
De sztem 20 centi csak akkor okoz valós problémát, ha nincs meg az autó harmóniája, annak a 20 centinek kifizetődőnek kell lennie, aerodinamikai előnyben, gumikezelésben..valamiben.
Mert ha nem akkor mellékvágány, 20 centi önmagában nem okoz katasztrófát, csak az értelmetlen 20 centi.
Amennyiben egy versenyre kivetíthetően van lényeges előnye, legalább annyi mint hátránya, akkor az autó jól sikerült, ha pedig több előnye is van akkor pláne.
A 'b' terv emlegetése sosem jó jel.
Aktív témák
Hirdetés
- Dobozos gamer MSI Prestige 14 /i7-1185G7/16GB/512 SSD/GTX 1650 4GB GB/FHD/IPS/Gari/
- HP Spectre x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 16" -60% i7-1360P 32/2TB Intel Arc A370M 4GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Gigabyte BRIX GB-BXi3H-4010 mini PC eladó
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest