- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Fotók, videók mobillal
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
Szégyen, mert tucatnyi nála tehetségesebb és többet bizonyított pilóta nem kap miatta állást.
Hogy lenne már nekem szimpatikus, én nem vagyok nő. A pályán meg még nem vivta ki, hogy szimpatikus legyen.
Ennyi már neked elég? Összeszed valami nemzeti junior címet (ilyen fiatal srácból legalább 500 szaladgál a világon), aztán meg ügyetlenkedik a következő géposztályban, de azt kimagyarázzuk és máris az F1-ben a helye.
-
hunnylander
őstag
Jó lesz az F3-nak is.
British F3 International:
2008 Jaime Alguersuari
2007 Marko Asmer
2006 Mike Conway
2005 Alvaro Parente
2004 Nelson Angelo Piquet
2003 Alan van der MerweNézd már meg WSR-ben hogy áll a kölök (sz@rul). Befizetős pilóta; Repsol mani. Majd úgy járhat mint sok azon pilóta, aki túl korán jött.
Szégyen a Forma-1-re nézve, hogy bekerülhet, F3 után nem F1 a lépcső.
-
Oliverda
titán
"Azt gondolom, elég ha csak abból indulok ki, hogy itt nálunk a Hungaroringen mennyi olyan teszt folyik teljes titokban, amiről sehol nem olvashatsz semmit."
Mint például a titkos Löeb teszt amiről már mindenki tud?
"Senki, nem ül át egyik kategóriából a másikba teszt nélkül közvetlenül versenyen bedobva a mélyvízbe és főleg F1-ben nem, ahol eszméletlen drága egy versenyautó, amit jó eséllyel azonnal összetörnének."
A 2003as Magyar Nagydíj rémlik?
-
Nowhereman
őstag
1. Ha szerinted a versenyzőnek csak egy körön kell gyorsnak lennie, lényegtelen milyen hosszabb távon, tud-e előzni, vagy minden második versenyen rommá töri a verdát, érdemes vasárnap is bekapcsolni a tv-t, vagy csak az edzést nézed?
2. Hát az biztos hogy nem lehet egy kalap alá venni a kettőt. Az VERSENY volt ez meg sokszor benyugtatózott hülyegyerkek ringlispirezésére emlékeztet inkább. Tisztelett a kivételnek. DE tudod a móka még mindig arról szól, hogy a rajtnál elindulnak, de a célba megérkezésért jár a pont. És úgy másfél tucatnyi forduló után hozzák ki a bajnokot. Ahhoz meg más képességek is kellenek, mint az egykörön gyors.
3. Hál égnek én még értelmezni tudom a látottakat, nem szorulok rá, hogy mások véleményét szajkózzam. És nekem valahogy az röhely, hogy valaki megérdemel egy vb. címet azért, mert elszalasztott egy tálcán kínáltat... -
gV
őstag
Massanak meg elvesztett egy tisztességgel megnyert VB-t a Ferrari.
ne vardd a Ferrari nyakába vagy de csak annak Felipe is a tagja és őt magát éppenséggel felmentenéd a vb-je vesztése miatt viszont ha külön kezeljük őket megemlítem h pl. malajziában nem kellett volna idő előtt befejeznie a futamot és akkor vb, nem mutogathat senki senkire, ajánlom neked is, közösen bukták el, sajnos elbukták
-
Nowhereman
őstag
Ezt te komolyan gondolod, hogy az időmérő a mérvadó?
Szerinted ugye Lauda egy senki volt mert a mezőny legjobb autójával rendszeresen a mezőny közepéből rajtolt? Igaz hogy ez amiatt volt, mert a versenyre lőtte be a verdát, és aztán körbe is autózta a mezőnyt - az élről induló Prosttal együtt - ahogy illik. No ilyesmi szitukban maszat igazán bizonyította, hogy csak egy túltámogatott középszerű pilóta.
Aztán Senna indult rendre Prost elől, mégis Prost volt a nagyobb pontkombájn, és úgy tudott világbajnok lenni, hogy közben Senna volt a csókos a csapatnál.
Szóval ennyit a kiindul előbbről - mert már nem óhajtok további példákat sorolni, René Arnoux-ra hivatkozni.Lovagoljunk Rajkó vb címén. Lepattanó volt, Massa is segített, de megvolt. És tegyük hozzá, hogy anno a vörös báróval szemben az autó megbízhatatlansága miatt bukott vb.-t.
Massának is segített Rajkó, meg a versenybírók is, valahogy mégis lecsúszott róla. Talán nem fért bele néhány fizetős japán kezdőket megszégyenítő alakítás. Pedig szerintem azt a lepattanót szerintem elődje - Barika bevarta volna.
És a ferrariba is erősen korrupciógyanús módon jutott, nem pedig mert nagyott alakitott.
A keményvonalas Kimi fanok? Ismersz te olyat? Mert én amelyiket ismerem, az már inkább pecázni megy a futamdélután, hogy ne lássa Kimi tunyáskodását. Mert egy dinamitujjú körbeautózósból egy tunya körözgetős lett. Bár ha összevetem a 80-as évekkel, az egész lassan olyan, mintha a verseny helyett benyugtatózott hülyegyerekek ringlispirezését közvetítenék.Hja és Rajkó nem még, haem már nem meggyöző.
-
wildrain
addikt
Hát nemtom, eddig nekem sose az jött le, hogy szerinted egy szinten lennének, hanem az, hogy Massa jobb, Kimit meg ezerrel fikáztad, meg "téged nem győzött meg". Végülis van egy vb címe, amit nem osztogatnak csak úgy, de téged még ez sem győzött meg még annyira se, hogy egy szinten kezeld őket.
És igen, abból a bizonyos hsz-edből, amit arról írtál, hogy mi számít, és mi nem, az jött le, hogy csak azt nézed, ami Massának kedvez. Ez a kettős mérce.Massa meg rendre jól teljesít a balos pályákon, meg egyes nembalosokon is. Én így látom a török teljesítményét:
- 2006-ban Schumacher valamivel gyorsabb volt nála, csak a SC bekavart a taktikának, ami miatt Alonso mögé került
- 2007-ben szintén nem a gyorsaságának köszönhette a győzelmet, hanem Kimi elcseszett időmérőjének, amiből a jobb taktikája miatt csak győztesen jöhetett ki (mármint Felipe)
- 2008-ban meg annyira volt csak gyors Massa, hogy Hamilton a tök előnytelen háromkiállásos taktikájával is 3.7 mp-cel mögötte futott be.
Egyikben sem érzem a lehengerlő erőt. Hibátlan teljesítmény, de én nem mondanám, hogy verhetetlen lenne azon a pályán, mert az a pálya balos.Nem tudni, hogy mi lett volna Brazíliában 2006-ban, ha Schumacher az élbolyban tud versenyezni, mert valószínűleg ott is beleszólt volna a csapatsorrend, de azt hiszem, hogy azzal a Ferrarival ciki lett volna nem nyerni, amivel Schumacher körbeautózta a mezőnyt. A csapatsorrend beleszólt 2007-ben, a 2008-as győzelme viszont nagyon szép volt, azt gondolom, hogy eléggé elspórolta a verseny nagy részét.
Szingapúrban az első etapig úgy nézett ki, hogy Kimi bőven tudja tartani a lépést (csak az elején kellett egy kis idő, amíg a szemcsésedés elmúlt, és utána rohamléptékben zárkózott fel, aztán jött a SC).
Annyi biztos, hogy jól ment ezeken a versenyeken, de jól szokott menni Bahrainben is, ami nem balos, meg jól ment még sok-sok versenyen. Sőt, egyes futamokon lehengerlően, mint pl. a tavalyi Magyar nagydíjon.
Én csak azt mondom, hogy ezeken a balos pályákon a jó szereplése nem a balosságnak köszönhető, és a nyilatkozatában ő sem ezt mondta, csupán a statisztikákból következtetett, és hozzátette, hogy talán azért van így, mert ő jobban veszi a balkanyarokat. Én mondjuk ezt megmosolyogtam, de valószínűleg mindenki másképp gondolkodik erről. -
wildrain
addikt
Sokkal kevesebb a külső befolyásoló tényező mint egy versenyen.
Igen, ez biztos, hogy így van, de két olyan egymáshoz teljesítményben nagyon közel levő versenyzőnél, mint Kimi és Massa, az a két környi üzemanyagmennyiség is jól be tudja állítani a sorrendet. És 2007-ben pont így volt, alig volt egy-két olyan verseny, amikor Kiminél volt a kevesebb benzin.
Massa jobb időmérőn, amire egy indok lehet az üzemanyagmennyiség, amit az előbb említettem, de szerintem lehet szimplán olyan, mint Trulli, azzal a különbséggel, hogy nincs akkora különbség az időmérős és a versenytempó között.A versenyeredménybe már vastagon belejátszik a csapatsorrend is, míg az időmérőben ez nem annyira érdekes.
A múltkor megtárgyaltuk, hogy csapatsorrend akkor állt be, amikor Massának már nem volt esélye a végső győzelemre, konkrétan 4 versennyel a vége előtt. Az a hathatós segítség Massától, mint csapattárstól elvárható volt, ő is megkapta egy évvel később ugyanezt a segítséget, más kérdés, hogy ez akkor rajta nem segített, csak pontegyenlőséget szült, de anélkül még tisztábban nyert volna Hamilton.Nem értem, hogy Kimit miért dimenzionálják túl, de azt sem, hogy te miért nem tudod Massával egy szintre helyezni, amikor jól látszik, hogy ott a helye. Vagyis valójában értem: a kettős mércéd miatt nem megy.
-
Ijk
nagyúr
Nézd, én nem állítom, hogy Kimi mérföldekkel jobb versenyző Massánál. Nagyon jól tudom, mindkettejük vb-je milyen tényezőkön állt vagy bukott, kizárólag azért írtam be a vb összehasonlítást, mert körülbelül annyi köze van a versenyző teljesítményéhez, mint az időmérő szereplésnek. Te hoztad elő a statisztikát én csak belementem ebbe a kis játékba.
Én elismerem, hogy Massa van olyan jó versenyző, mint Raikkönen, sőt sokszor jobban is teljesített. Csak mostanában néhány hozzászólásban felütött, hogy Massa mennyivel jobb versenyző, és Kiminek már nincs is helye a Ferrarinál. Kizárólag emiatt írtam az első hozzászólást. -
puttputt
őstag
Valóban nem kell annyira fikázni..., de itt nem is első sorban Alonsoról van szó. A Renault most egy él-középkategóriás autó, amivel azért Alonso egész tisztességes eredményekre-helyekre-produkciókra képes. Nem összehasonlítás kapcsán, hanem amit mutat az autóval. Már önmagában az, hogy képes a pályán tartani az autót...
-
wildrain
addikt
Se Massa, se Raikkönen ott sem voltak, csak a csapatok csinálták ezeket a dolgokat?
Meg az egy kicsit röhej, hogy szerinted az időmérős eredmények jelentenek valamit, de a futamok végeredményei azok nem (mert ugye azokból lettek a pontszámok, abból meg a vb győzelem).
Jó kis kettős mérce...
-
puttputt
őstag
1. Nem magával Brawn személyével van a baj. Brawn egy kitűnő, sőt, mondhatni, zseniális szakember, akinek nem ez az első remek konstrukciója.
NEM Brawn a hülye.
2. Ez a /egy fórum(topik) nem az "észosztásról" szól, - kell, hogy szóljon - hanem a vélemény kinyilvánításáról, információ-megosztásról. Tény, hogy sok olyan hozzászólás sejteti ezt, de a szándék talán mégsem ez lenne. Véleménye pedig mindenkinek lehet. Abban pedig egyáltalán nem vagyok biztos, hogy valamely idejárónak ne lenne meg egy bizonyos szakmai háttere ahhoz, hogy "beavatkozzon", csupán, nyilván, a lehetőségei lekorlátozottak. (Ti. Magyarország nem Anglia - s a F1-be való beavatkozásnak annyi esélye van egy "átlagmagyarnak"/szerencsétlen, "észosztó fórumozónak" - értsd. "közelről beleszagolni", aztán ítélni a helyzetet, mint Baumgartnernek a világbajnoki címre ... bocsánat, a kevésbé "hazafias" megszólalásért ..., úgy látszik, én sem tudok eléggé pártatlan lenni. Egy "átlagmagyarnak" arra sincs pénze, hogy kilátogasson a most amúgy is rezgő lécen táncoló ringre...)
3. Úgyhogy, továbbra is az a véleményem, hogy nyilván lát Brawn - aki amúgy, azért is kevésbé pártatlan, mert ő már a saját csapatának saját pilótája - annyi tehetséget Buttonban, mint valamikor Schumacherben; ezt a véleményt el lehet vitatni, hiszen ez csak egy vélemény a sok közül kiragadva, nem pedig Brawn munkássága.
Button és Schumacher vezetési képességeit (mindamellett, hogy tényleg, mindketten profik/ezt senki sem vitatta), meg nem hiszem, hogy csak a csapatfőnökük látja, illetve van joga, módja, szeme megállapítani, összevetni. -
lenox
veterán
De mondjuk hogy partatlan, azt nem lehet mondani jelenlegi helyzeteben.
Nekem amugy sokkal inkabb az a velemenyem, hogy a csapat kezd hasonlitani a par evvel ezelotti Ferrarihoz, es ha az okokat keresnem sokkal inkabb azt gondolnam, hogy maga Brawn ennek a mozgatoja, mintsem hogy azert mert Gombos annyira jol nyomna, mint Sumak. -
#70869248
törölt tag
..ez igaz, viszont még így is több mint a duplája.
De ez sztem inkább jelzésértékű, mivel most azon agyalnak hogy a versenyzők fizujával mi legyen...ezen már bukhatnak 10-20millákat,..és még sok részlet van amin egyszerűen faragni kell.
Gondolom ha a versneyzők pénze nem kell benne legyen, akkor kapnak motorokat az új csapatok,...esetleg 'kasztnit' is lehet venniük nyomott áron. Majd kitalálják. -
Nowhereman
őstag
Szerintem soha ne mond, hogy soha. A Williamsnél Mansell és Piquet is szabadon versenyezhetett. A versenyen sem lehetet látni, és a pilótáktól sem lehetett ilyesminek még a gyanuját sem hallani, pedig egyikük sem volt az a betanult szöveget elmondó kisdiák.
Általában valamennyire rugalmas kedvencelés megy. Nem jellemző az egyetlen pilótára való alapozás. Annyi bizonyos, hogy a teljes egál még ritkább, és inkább a hátsó régiókban valósul meg praktikusan gondolkodó főnökök esetén. Szerintem a Force Indiánál szimplán nem engedhetik meg azt a luxust, hogy 1+1 autóval induljanak, mert ők pontot akarnak szerezni, és mindegy, hogy Sutil vagy Fisicella lesz az, aki megszerzi nekik. Idén már elég közel volt hozzá mindkettőjük. -
#70869248
törölt tag
Nem is nagyon lehet, amikor nem egyforma vezetési stílussal rendelkező párosuk van, akor az autó fejlesztésénél valahova kedvezményezni kell, lehet semleges autót is tervezni, de akkor az egyik versenyzőjük sem tudja kiautózni a maximumot.
Pl. ha teszem azt az autó egyensúlya annak a versenyzőnek kedvez aki ezel a tulajdonsággal jobb gumikezelést tud, akkor természetesen abban az irányban indulnak tovább, mert könnyebb egy kicsit még fejleszteni, mint a másik irányban nagyot...ebben több a kockázat is.Ezen felül is többször elhangzott már, hogy az időmérőn elért jobb teljesítmény érdemli a jobb versenytaktikát...azaz itt is könnyebb ellenálás irányába kedveznek.
Ezeken kivúl létezett régebben az 'első kanyar joga'...aki elfordul elsőnek az már egy hajszállal kedvezményezettebb..ez is érthető.
...és persze a futam alakulása is befolyásolja az eredményt.
Amikor pedig valaki ezt összeségében jobban csinálja mint a csapattársa, akkor egyértelműen kialakul egy alá/fölérendeltség.
A Renault-nál pl. én azt érzem hogy Alonso-t egyértelműen Piquet fölé helyezik...valószínüleg azért mert Piquet már a teszteken sem tudta ebben elbizonytalanítani a csapatot. Kovalainen detto nem érdemel kedvezményezést, pl. a számára itt volt a sansz, hogy hozzon Hamilton-n, és közel kerüljön hozzá csapaton belül...gyakoraltilag semmi mást nem kellene csinálnia mint anno Hamilton-nak Alonso-val szemben..kihasználni ha a másik gyengült. Itt Kovalainen egész jó helyről rajtolt, biztos hogy figyelt is rá a csapat, hisz Hamilton sejthetően bukni fog az utolsó helyekről.
Ezekkel a helyzetekkel élni kellene, mert neki fontos.
Szal általában a 2. számú versenyzők nem 'érdemtelenül' lesznek azok. -
Nowhereman
őstag
-
!Overdose!
őstag
Gondoltam, hogy a tavalyi évre célzol, de ennyi erővel mindenkinek ki jár egy VB cím, aki közel járt hozzá, de nem sikerült?
Más:
A Google is támogathatja majd a Brawn GP-t
Lesz itt pénz!
-
#70869248
törölt tag
Akár szükséged van rá akár nem, én simán felsorakozok a véleményed mögé.
Nálam Massa hozzáállása sokkal jobban elismerésre késztet, Nagyon komolyodik...az idővel nemesedik mint a bor és Alonso, Kimi meg szőrén hozza a teljesítményt, de a McLaren-s időszakában sokkal jobban szerettem nézni...helyesebben mondva akkor szerettem nézni, mert most már nem figyelem. -
Ijk
nagyúr
Bocsánat ha a Kimi drukkerek kicsit jobban sztárolják őt mint a többieket. De ez nem csak nála van így, mindenki a saját kedvencét kicsit a többi fölé helyezi. Szerintem ő tipikusan az egyik olyan pilóta aki nem vette fel a sztárolást, és nincs elszállva magától. Nekem kezdetektől fogva megtetszett a vezetési stílusa, de emberileg is megkedveltem.
Azt is megértem viszont, ha neked nem tetszik, hogy mi, Kimi fanok másképp kezeljük őt, ha jól teljesít akkor a többiek fölé emeljük, ha pedig nem megy neki, akkor megvédjük. De szerinted ez nem egy teljesen normális hozzáállás? Vagy az jobb lenne, ha hozza a vb formáját akkor azt mondjuk, hogy hozta amit kellett, ha pedig sorozatosan rosszabbul teljesít, akkor lehordjuk? -
Ijk
nagyúr
Igaz Kimi fan vagyok ezért elfogult is, de nem gondolnám, hogy ő a favorit a ferkánál. Elmúlt két évben az volt a favorit akinek jobb esélyei voltak a vb-re. Lehet, hogy már nem a régi a lelkesedése, de nem kellene őt elítélni. Megverte most is Massát az időmérőn, persze van ez fordítva is. Ugyan az a kocsi van alattuk, szinte fej-fej mellett haladnak, mindketten remek pilóták, ráadásul sportszerűek egymással.
Azt nem értem, hogy vesztette el a vb-t tavaly Massának. Sok minden miatt lehet valakit becsmérelni, de nem értem miért pont egy olyan futam után kell, amikor hoz egy dobogót.
Egyébként melyik pilóta képességei győznek meg? Buttoné, aki végre tündököl egy messze a mezőny felett álló kocsival? Hamilton, aki rendszeresen követett el amatőr hibákat? Esetleg Vettel, aki az előző futamot Massa mögött vonatozta végig, előzési szándék nélkül? Alonso, aki agresszív ugyan, de egy arányosan gyengébb kocsival arányosan gyengébb eredményeket ér el?
-
wildrain
addikt
Tele van csúsztatással, amit írsz. Az, hogy úgy ítélték meg sokan, hogy mindenkinél gyorsabb, okkal volt. A 2005-ös szezon során egy sereg olyan pole fűződött a nevéhez, amit másoknál 5-8 körrel nehezebb autóval szerzett meg. Persze ehhez olyan autó is kellett, de voltak csapattársai is, akik sehol sem voltak. Meg aztán versenyen villogott párszor.
Amúgy meg a pályafutása (mármint az F1-es) volt kb. olyan erős, mint Vettelé, keményen el-elverte Coulthardot, és már az első éveiben többször is lecsúszott a futamgyőzelemről műszaki hiba miatt.Massát gyorsan még a szezon egyharmada után kinevezték 2. pilótának hátha véletlenül leesik Raikkonennek a VB
Ez pl. honnan? Massa az olasz kiesése után, amikor még 4 verseny volt hátra, 6 pontos hátrányban volt, aztán Kimi kíméletlenül behúzta Spa-t, aztán Japánban az esős hátulrólfeljövős versenyben Massa harmatgyenge volt, míg Kimi a dobogóig jutott. Innen már egyértelmű volt, hogy kit kell támogatni. És ez messze nem az év egyharmadánál volt. Még az év felénél is pontelőnyben volt Massa, aztán kifogott peches versenyeket, meg túl gyenge is volt néhányszor.A 2008-as teljesítményéhez inkább nem fűznék kommentárt
Én igen: ahogy már Blade is említette, amíg azzal az aeroval (bár nekem felfüggesztés rémlik) ment, ami feküdt neki, addig gyors volt, aztán ahogy felrakták az újat, belassult tőle, majd az év végén visszatéve a régit ismét megerősödött, mutatta ezt többek között az, hogy onnantól fogva a Brazil gp kivételével meg is verte Massát az időmérőkön, Kínában pedig neki kellett elengednie Felipét.
Az év középső felében csak szenvedett az autóval, a baj ezzel csak az volt, hogy nem szenvedett elég látványosan, mert akkor mindenki látta volna, hogy mennyire motivált.Raikkonent bőven a szezon fele után állították csak be Massa mögé
És Massa még ennek is kifejezetten örülhet, mert a szezon felénél még kb. ugyanannyi pontjuk volt... Ha igaz is, amit írsz, a ponttábla nem igazán indokolta ezt a döntést.A fizetése sajna más lapra tartozik, mert azt a szponzoroktól a szurkolótáboron keresztül a reklámértékig sokminden befolyásolja, nem csak a teljesítmény.
-
wildrain
addikt
Massa veri a szupersztárt
Erre még visszatérve: már korábban is említetted, hogy Kimit mennyire túlsztárolják. Hát egyáltalán nem látom mostanában sem, de már régóta, hogy bárki is sztárolná. Éppen ellenkezőleg, az egész tavalyi év arról szólt (és még azóta is ez megy), hogy úton-útfélen mindenki szapulta, mert nem tud előzni, mert bealszik a fél versenyen valaki mögött, aztán ha begyorsult a végére, akkor meg az volt a baj, hogy miért futott leggyorsabb kört.
Szóval nem látom, miért lenne szupersztár. Főleg annak fényében, hogy ő inkább elbújna hátul valamelyik sarokban. -
wildrain
addikt
Tudom, hogy időmérőn jobb. És azt is, hogy ennek oka sokszor Raikkönen nehezebb autója volt. Nekem ugyan nincs róla táblázatom, de utána lehet járni ennek is.
Motion: hát tudod: ezt mondják a kommentátorok meg az újságírók.
Amúgy ezt én is elhiszem, tudva azt, hogy milyen Ron Dennis... -
wildrain
addikt
összességében Massa veri a szupersztárt.
Nem mondom, hogy a többiben nem lehet igazad, mert az meglátás kérdése, hogy hogyan áll motiváció szempontjából, de ha szerinted Massa egyértelműen veri őt, akkor szerintem meg nem ugyanazt az F1-et nézzük. Én inkább úgy látom, hogy kb. egy szinten vannak. Általában a köridők is ezt mutatják, 1-2 tized ide-oda szokott lenni a különbség, néha egyikük van elöl, néha másikuk. -
[CS]Blade2
addikt
Kimi megcsúszott előtte, és úgy ment át, de többen voltak akik levágták azt a részt. Egyesek nem is erőltették, hogy egyből visszatérjenek a pályára, hanem mentek tovább át az egész sikánon. Azért 2 vagy 3 eset igencsak büntetés gyanúsnak nézett ki. Mégis csak rövidebb, és gyorsabb, ha továbbmegy egyenesen.
-
wildrain
addikt
Ja, nekem is kábé ez jött le, máskülönben nem is kellett volna belekerülnie a cikkbe, hogy ők már tudták előre, de olyan rendesek voltak, hogy megtartották az adott szavukat, és nem közölték le.
Elég lett volna annyiról szólnia a cikknek, hogy
- Alonso szerződtetése egy hajszálon múlt, hiszen három pilótára gyártottak cuccokat, de Raikkönen élt az opciós jogával, és így Fernando hoppon maradt.Vagy a másik lehetőség:
- Raikkönen csak azért maradhatott, mert Alonsot későn kereste meg a Ferrari. (Amit mondjuk erősen kétlek, mert Alonso Renault-s szerződése a jelek szerint nagyon későn jött létre, mert az utolsó pillanatig várt arra, hogy bejut-e a Ferrarihoz. Ráadásul nem hinném, hogy Alonso a médiába áradozása közben nem eresztett meg egy telefont sem a Ferrarihoz, hogy srácok, kellek-e, mert ha igen, akkor nem írok alá a Renault-val.).
-
venember83
nagyúr
Mondjuk azt fel kéne vázolni Massának, hogy amennyiben elkezdenek pl. motoron spórolni (de ide kb. bármilyen alkatrész nevét írhatnám), akkor lassúbb lesz az autó, nehezebb lesz versenyt nyerni és világbajnokká válni. Ebből a szempontból egy normális pilóta nem kérdés, hogy mit választana szvsz, inkább legyen világbajnok, és kapjon csak 7-8 millát a csapattól, mint hogy keressen 12 millát, és max. a dobogó harmadik fokára érhessen.
-
hunnylander
őstag
Ha mar a megszorito intezkedesekrol es a koltsegcsokkentesrol van szo, ez is business es kokemeny kapitalizmus. A csapatvezeto (Stefano Domenicali) csokkenteni akarna a pilota fizeteset, de annak ez nem tetszik. Itt egyenekrol van szo, nem mindenki velekedne igy a dologrol, a fonoke kereserol, a csapat erdekerol, a tobbi alkalmazott erdekeirol, mint Massa.
'Csokkentsetek a koltsegeket! Szep, szep, orulok neki! De az en fizetesemet hagyjatok ki a szorasbol!' Ez az onzes es a kapzsisag peldaja. Fuggetlenul attol, hogy mit kivan az uzlet, mit a kapitalizmus (most koltsegcsokkentest), itt egyenekrol van szo. Itt moralrol, szemelyes erkolcsi dontesrol es hozzaallasrol van szo.
Az ilyen szitut direktebben is lehet talalni: 'Vagy levagunk 10-20% a multidollarmillas fizudbol vagy 50 helyett 100 alkalmazottat kell elbocsatanunk, de a megmaradoknak akkoris el kell vegeznie ugyanazt a munkat amit otvennel tobb optimalisabban veghetne el, tehat a maradokat jobban fogjuk majd hajtani, es meg a fizeteseiket is csokkentenunk kell.' Mindez miert? Mert egy alkalmazott (a pilota is az) nyafizik es durci lesz mert a harmadik yachtja tizmeterrel rovidebb lesz a bercsokkentes miatt vagy egy honappal kesobb tudja csak megvenni azt. Megjegyzem, mas csapatok szerintem nem biztos, hogy kerdezeskodnek, hogy tetszik e, mivel a munkaadok diktalnak. Buttont kerdezte valaki, hogy holnaptol nem lesz munkad, akarod e?
-
[CS]Blade2
addikt
A Hondánál már annyira kedvtelenül, valami csodára várva körözgettek a pilóták, hogy szerintem ők maguk sem tudják, hogy nem hagytak-e ott körönként vagy 0.5sec-et a kedvtelenségükkel. Sosem fog kiderülne, biztos hogy hatással volt a teljesítményükre.
A Renault szerintem nem is volt olyan szar 2007-ben, mert Kova és Fisi általánosságban 0.3-0.5sec-el lassabb körönként mint egy Alonso vagy egy Räikkönen, vagyis nem biztos, hogy annyira szar volt az autó, mint az Fisi-ék mondták. A Renault pedig akkor egy jó részét a fejlesztésének elvetette, a "nem jó irányba fejlesztettünk" címszó alatt.Ez a már a jövő évi autót fejlesszük, akkor jók leszünk jövőre dolog szerintem megint meg fog bukni, eddig sem jött be senkinél, a Honda pedig megint ezt csinálja.
A Renault fejlesztési politikája sokkal jobb, még az ilyen drasztikusabb szabályváltoztatásoknál is jó lehet. -
Oliverda
titán
Miért vele próbáltaták ki az újításokat ha elvileg ő a jobb pilóta? Akkor már inkább pont fordítva lett volna a logikus szerintem.
Egy valami még számomra nem tiszta. Ha Barrichello-nak mennie kell akkor azt miért nem jelentették már be az utolsó versenyeken? Bárhogyan is nézzük nem lenne túl elegáns így a holtszezonban dobni egy 15 éve aktívan versenyző pilótát.
-
wildrain
addikt
Én meg remélem, hogy nem teszik meg, mert ahhoz az kellene, hogy vagy az első kanyarkombinációt építik át, vagy a boxutca végénél vezetik bele a célegyenesbe a boxkijáratot, amiről viszont tudjuk, hogy balesetveszélyes (Schumacher <-> Frentzen), hiszen régen is úgy volt.
-
#70869248
törölt tag
Nekem egy ideje olyan érzésem van, mintha Massa komolyabban-méllyebben együtt lenne az autóval, és ez sztem több dologból tevődik össze.
Az első és sztem a legfontosabb, hogy Massa ennél a csapatnál akar versenyezni, nagyon magáévá teszi a Ferrari nevet-misztikumot, és az egész hátteret...nagyon elhivatott a csapat iránt. Sokkal könnyebben tud sztem abba a kihegyezett állapotba kerülni ami az egy körös összpontosításhoz kell.
..és ez mellett sztem jobban közvetíti az érzéseit a szerelők felé is, ebben a fent említett dolog is szerepet játszhat.
Szereti a Ferrari-t, a csapatot és sztem esze ágában sem lenne elmenni máshova...tudja hogy pontosan azon a helyen van ahol a legjobban szeretne lenni.
Sztem ez a gyengéje is egyenlőre...hogy még nem feltétlen érzi magát erősnek a feladathoz.Ezt a fajta együvé válást még Hamilton-nál sem érzem, valszeg nem is lehet...sztem kicsit másról szól a két csapat. Ő másként csinálja, nála az autó (számomra) egyértelműen eszköz.
Akivel egyre elégedetlenebb vagyok az Kovalainen....nem szeretem látni ha valki nem futja ki magát, és én jövőre nem biztos hogy megtartanám..sajnálom..de a McLaren óriási sansz, amit nem minden versenyző kap meg..ha nem tud élni vele, akkor más, talán jobb versenyzőnek adnám.
-
wildrain
addikt
-
wildrain
addikt
Stimmelne a gondolatmenet, ha Massa nem versenyezne már évek óta az F1-ben, a többiekkel együtt, ahol már rég "kiment" volna belőle az előny, amit a balos pályán összeszedett.
Meg ugye egy időmérőn, összesen tizenegynéhány kör alatt nem jön ki a kondicióbeli különbség...Ráadásul az az istanbuli hatalmas előnye sem túl meggyőző számomra, tavaly pl. a versenyen végig feltartotta Kimit, idén pedig a jobb taktika ellenére is egy kicsit veszélyes volt rá Hamilton.
Massa egyszerűen baromi jó tud lenni egy körben, olyasmi, mint Trulli. Ha elkapja a fonalat, akkor legyaláz mindenkit, és elég gyakran el is kapja.
-
prmcsk
addikt
Igazad is lehet, bár az a 6 tized nagyon sok. Szerintem nem tankoltak rá a Q3-ra, mindenképpen a pole-ra mentek, ami nyerést fog eredményezni, ha igaz a pályáról alkotott véleményem.
És ha már "összeesküdök"...
Kimit ráküldik hamira, hogy így, vagy úgy, de tolja le...Plusz sebességet úgy nyer, hogy direkt kevés benzint tankolnak neki, a második etapban, de olyan keveset hogy utolérje hamit, intézze el, a futam végéig nem kell elégnek lennie...
-
#70869248
törölt tag
így van, első szektorban 3 tized hátrány, aztán 0.29X azaz itt hozott, majd a végén 8 tized.
Elég egyértelmű. Kovalainen-nel még megpróbálták megnézni mi jönne ki a superlágyból, mert Hamilton nem tudta a Q2-ben megnézni (ugye az első gyors körében utoláérte a két autó közül az egyiket, de a megkezdett második körében még ott volt a másik utolért autó).Massa-nak grat, mert én könnyebb autóra számítok, ahol Kimi-nek kellett volna Hamilton elé jönnie, hogy fogja ezen a pályán a McLaren-t, és ez nem így lett.
De az '44-s kör nagyon szép minden körülmények között is a Q2-ben. -
-
#70869248
törölt tag
A mezőny az mezőny...a mezőny pedig nem Hamilton-ból áll.
Én egyébként sem venném komolyan a pénteki szabadedzés alapján.
de niért kell Hamilton-ra lényegezni?
Hihetetlen amit csináltok komolyan, nekem ettől megy el a kedvem a topikban, kötekedő és agresszív hozszólások...visszaolvasva lehidaltam hogy valakinek el kell számolnia a szabadidejével..döbbenet. -
hunnylander
őstag
Amire felhivtam a figyelmedet, az egy korrekt dolog volt, korrekt stilusban.
Ellenben te provokalod es irritalod a Hamilton-szurkolokat egy gyerekes viselkedessel. Ha ram megjegyezheti akarki, hogy kit mivel irritaltam, nalad is szukseges ugyanez a topik jo hangulatahoz es bekejehez. En soha nem tennek ilyet a kedvenceid nevevel, a dolog teged minosit.
-
Oliverda
titán
Szvsz sajnos te sem vagy sokkal különb annál akivel vitázol már ne is haragudj. A pár héttel/hónappal ezelőtti kissé infantilis "istenes" szövegedről már ne is beszéljünk. Adod alá a lovat folyamatosan pedig ha ennyire nem bírod ki hogy hozzászólj akkor azt már miért nem inkább privátban teszed?
2007 Nürburgring-ről meg csak annyit hogy akkor még egy jóval tapasztalatlanabb újonc volt de azóta már megnyert egy kaoutikus Fuji-t, Monaco-t és Silverstone-t is. Ebbe köss bele ha ennyire nincs más dolgod.
Aktív témák
Hirdetés
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest