- Egyedülálló akkumérettel futott be a OnePlus Nord CE5
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- A OnePlus Nord 5 sem sokkal marad le akkuméretben
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Aktív témák
-
válasz
wildrain #32200 üzenetére
Miből gondolod, hogy 9000 km körözéstől meg jön a kedve és úgy megy ahogy méltó lenne a címéhez? Erre semmi garancia, ráadásul azt se felejtsd el, hogy valszeg a többi pilóta sem fotelban tölti az időt a szezon kezdetéig.
"s az autó úgy fog működni, ahogy ő akarja."
Az autón nem sokszor múlott a dolog, hány leggyorsabb kört ment úgy, hogy a futam háromnegyedében egy sokkal lassabb autó mögött körözött a középmezőnyben? -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #32200 üzenetére
ááá Massa nagyon beton a Ferrari-ban, nem hinném hogy Kimi-t ez miatt hátrány érné, de Massa biztos hogy többet tud kihozni a szerelőkből, mert piszok elhivatott.
Pont ezért venném ki onnan
Raikkonen vs. Alonso..tartok töle, hogy Alonso gyorsabb lenne egyébként, de mivel ez az egész kitaláció, így ezt most nem is magyarázom meg
Viszont Alonso vezetési stílusához nem biztos hogy fekszik a Ferrari, na meg persze Kimi is egy bazi nagy sötét ló tud lenni....egyszer semmi-máskor meg megy mint akit kilőtek.Massa tök gyors versenyző, aki ráadásul érik is be frankón....de ami a pozítivuma az a negatívuma is...tanul/tanult MS-től sokat, és alárendeli magát..odaadja magát a csapatnak.
Ez olyan izé...tök jó meg minden, de Alonso szórakoztatóbb, Kimi pedig nagyobb rejtély.
Ráadásul Alonso-ban van valami őrült, de abban profeszionális szinten hozott eltökéltség, jó ellenfél. Kimi kicsit elanyátlanodott Massa mellett, mert sztem neki nem erőssége az alárendeltség, viszont Massa-nál láthatóan müködik. -
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #32145 üzenetére
Majd nezd vissza a futamot, hogy hogyan is kerult Alonso es Vettel Lewis ele, vagy hasznald a memoriadat.
Lap 11: Trulli and Raikkonen pit, along with Lewis Hamilton.
Lap 12: Kimi Raikkonen jumps Trulli's Toyota, with Hamilton coming out just behind.
Lap 12: However, Sebastian Vettel and Fernando Alonso are through as they pitted early for dry rubber.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #32133 üzenetére
Alonsot es Vettelt mi jutatta Lewis ele elsodlegesen? A szerencsesebb szaraz gumira valtas. Lewis egyikuket verseny kozben maga moge kuzdotte. Ha nem kaosszal indul a futam, Lewis 3., ha nem kaosszal vegzodik a futam de az eleje kaosz, Lewis akkor is 4.
A McLaren es Lewis megtette, amit lehetett, pl. az a Fisico elozes is szo szerint aranyat erhetett, pedig egyesek azt vartak volna, hogy akkor is varjon turelmesen. Lewis sikeret csakis a valtozo idojaras veszelyeztette es tette izgalmassa. Vagy, ha Glock racionalis es a csapata a fizikai torvenyek figyelembevetelevel dont, nincs is semmi izgalom a vegere, es Massa pereputtya meguszhatta volna a csalodast.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #31110 üzenetére
Nekem az oldallal nincs különösebb bajom, ezért is linkeltem. Aki akar menjen oda írja le, hogy dőljön ki a kereke Lewis-nak, aztán kész
...sokkal jobb mint azon győzködni egymást, hogy ez most frankó dolog vagy nem frankó,..igazából amugy sem nagyon vágom, hogy mitől jó az valakinek ha leírja ezt egy fórumon.
páran lebandáznak a dologgal, páran nem...de sok okosat nem lehet megtudni belöleui:Te mit írtál?
-
-
válasz
wildrain #30926 üzenetére
Természetesen megpróbálják, de Kovalainen első rajtkockája és győzelme kevésbé fontos a kis sanszal (ebben azért egyet érthetünk) megnyerhető csapat vb vel együtt, mint Hami első helye amit ha idén is elbaltáznak akkor az egész F1 rajtuk fog röhögni......
Már pedig Haminak többet tud segíteni mögötte, feltartva a feltörekvőket (pl. Alonso, Kubica) és ezzel tehermentesítve az angolt. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30897 üzenetére
egységes lesz a KERS majd, és 3 hétvégések a motorok
A 3 hétvégés motorok oké, a többinek nem örülök...kiváncsi leszek a jövő évre, mert a Renault és a Ferrari is elmondta hogy le vannak maradva a KERS-l, most meg egységesíteni akarják.
...már csak az kell, hogy korlátozzák az előnyét (vagy egyáltalán ne vezessék be), és akkor gyakorlatilag a kutatásba invesztáló csapatok (az KERS előnyei reményében) kifejlesztették a többieknek is a KERS-t...meg tesztelték, meg rizikóztak.
Legalább egy évet adjanak a dolognak, hátha tényleg fel tudna vele a Honda, Toyota,..még a BMW..stb. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30900 üzenetére
Már most jobb a helyzet.
Én imádom a versenyhelyzeteket, de az sem tragédia ha nincs...komolyan. Csak akkor legyen jó nézni az autókat...régebben ez csak a Monaco-i futam alatt volt jó, ott lehetett látni ki mennyit rizikózik. Mert egyébként az autók ívre voltak téve aztán kész...vagy jó volt a sebesség, vagy lecsúszott kicsit. De ilyet mint amikor most Hamilton pl. kitette Kimi-t Fuji-ban, és lecsúszik a műfűre.... többször hallani ahogy túlpörögnek a kerekek..hát százszor kellemesebb hang mint a kipörgésgátló hörgése-darálása.
De mondhatnám a többieket is ahol látható/hallható a kerekek elpörgése, másként mozognak az autók, látszik ahogy játszanak a gázzal-szűkítik az ívet mert ilyen súly/lóerőaránynál még nagy kanyarsebességnél is látható.
Ezért nekem már így is élvezetes, nézem ahogy teszi az autót. Pár éve Alonso-nál lehetett megfigyelni hogy Magny Cours dobós kerékvetős célrafordító sikánjára úgy tette rá az autót, hogy az első kanyar kerékvetőjén fordított/dobatott az autó hátulján....na ezt már megtehetik erőből is. Ez volt az amit Palik-k kiemeltek itt kínában is Hamilton-nál..igaz pont akkor amikor egy kicsit sok volt at úsztatás....hogy Hamilton abban a kanyarban direkt szűken fordul hogy eltehetetlenüljön kicsit az autó hátulja...és így elúsztatja, de ált. pont annyit amennyit kell, tudja mi fog történni, számít is rá....ezért is korrigálta le akkor amikor sok volt (amikor Palik szóba hozta) úgy hogy abban a körben ez 1 tized lassulás volt (talán ennek a számlájára írható). Egyébként Alonso detto ezt csinálta, és még valszeg páran.
Szal én ezért írtam hogy jó futam volt, és valki reagálta rá hogy dögunalom volt....mert ezeket a pillanatokat nekem jó nézni, az előzéseket meg pláne, de már alapból jó a helyzet.
Régebben ez nem így volt...ez term. csak saját vélemény, én nem találtam ennyi izgalmat az autó terelésében. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30897 üzenetére
Az lehet hogy te így látod Wild' ezzel nincs is gond. Ami viszont megint így van, az az hogy az F1 bevallottan izgalmasabbá szeretné tenni...erről szólt (elvileg) az egy gumis versenyek, erről szól a jövő évi aerodinamikai változások..sok szakembertől hallani, és sok szabályt indokolnak azzal, hogy izgalmasabbá szeretnék tenni az F1-t, mert kevés az előzés.
Kivették a kipörgésgátlót..hogy jobban kitegyék a versenyzőket a saját hibáiknak.
...stb-stb.
Ez így van.
Másfelől ahogy írtam is ez az utóbbi évek törekvése.Az én saját véleményem is az, hogy unalmas volt...jellemzően unalmas volt, gyakorlatilag a rally-t kivéve minden technikai autósportban több előzés volt mint az F1-ben, pláne az élbolyban. A Ferrari augusztusban már a következő évi autóját tesztelte, a versenyzőket kihegyezték a kerékcserés előzésre, ..és egy évre kb. egy szenzációs pillanat jutott, kivéve ha nem volt valami nagy baleset valahol.
Ez unalmas....én a 90-s évekelejétől Motogp néző vagyok, számomra bizonyos futamok szinte nézhetetlenül unalmasak voltak, és az autók vezetésének a nézése sem töltött el örömmel...rajzolták az íveket, se féken se kigyorson nem mozgott az autó.
Egy motorverseny akkoriban minden körben 20 körrel volt izgalmasabb...hogy egy példát említsek, királykategória (500cc) auszi futam, ahol 24 alkalommal változott a versenyben vezető személlye (4-5 versenyző), mindezt harmad akkora versenytávon.
Szal sztem unalmas volt, de izgalmasnak véletlenül sem nevezhetőek voltak azok a versenyek.
..és én nem tenném ezt MS alá...mert amikor ő nyerte halomra magát, akkor mögötte sem zajlott tüzijáték...
Ehez képest, mostanában igen csak nézhető, jót tett hogy kevesebb vezetési segítséget tesznek az autóba, valszeg jót tesz a jövő évi aerodinamikai kialakítás is,....és jót tett bizonyos versenyzők érkezése...mint pl. Alonso, mint, pl. Vettel..és aki sztem ebben az évben a legtöbb előzést hozta: Hamilton.
Remélhetőleg ez csak egyre jobb lesz...kicsit sajnálom is hogy MS visszavonult, mert sztem ő is egyike volt a 'tökös' arcoknak, csak volt időszak amikor nem volt kivel. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30893 üzenetére
Persze én sem kívánnám, hogy belenyúljanak a tabella alakulásába év közben,...de sztem kikerülhetetlen.
Ott van a lehetőség, hogy izgalmassá tegyék a vb alakulását, ezzel nézők további millióit ültetnék le a tévé elé ...a millió már úgy értendő, hogy akik viszont felállnának ha másként alakul a tabella.
Ez sok pénz, de aminél ennél is fontosabb, az asport megítélése. Sztem már évek óta azon dolgoznak, hogy ezen javítsanak...mert a hleyzet az hogy javítani kell rajta.
Unalmas lett az F1, miközben a világ az izgalmakat akarja...a tévé előtt ülve. Kényszerpálya..a néző nem megy ki a futamra, viszont a tévé előtt ülve akármikor átkapcsolhat...azaz a tévés nézettségi pénz kemény kenyérkereset. Nehéz nem úgy alakítani a dolgokat, hogy a helyzet javuljon a romlás helyett...legalábbis üzleti alapon nézve.Azok a nézők akik kijárnak a futamokra...na ők a jóarcok, őket kellene megbecsülni jobban...nem pedig a számszerint milliókkal többen lévő, de elkényelmesedett, és sok esetben felszinesen, hozzá nem értéssel a sportot bámuló tévénézőket. Mert mindezek a tulajdonságok egy jól manipulálható tömeget jellemeznek..kötelezően lekattintanak minden hírt ha 'hívogató' címe van, és képesek több oldalon veszekedni sarazva-sértegetve a másik oldalt..illetve a másik oldal kedvelt vesenyzőjét, csapatát.
Ez az üzletileg jó tömeg,...de az ilyen tömeg 70% csapodár, ha nem a szája íze szerint alakulnak a dolgok lesz×rja az egészet, és nem ül le a tévé elé.én valhogy így látom
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30891 üzenetére
Nekem ehez az 'FIA irányít' dologhoz csak annyi a hozzáfűznivalóm,..hogy ez így is van
Sőt felölem még akár meg is mondhatnák:
....figyeljetek, amennyiben vitás esetek fordulnak elő, akkor úgy fogunk büntetni hogy a VB alakulása szorosabb legyen.Bizonyos határokon belül nekem nincs is ez ellen kifogásom. Úgy gondolom ez mindenkiben munkálkodik valahol...nehezen tudom elképzelni, hogy még ha a legelegelegnagyobb kedvencéről is van szó, ő inkább lapos-lefutott futamokat akar nézni, mint izgalmasakat amikor még van miért kűzdeni, és nem mindenki már a jövő évi autóját fejleszti mert tök mindegy.
Szal oké részemről, de ha 'elhagyják is a pályát, törekedjenek az ívre' azaz ha kicsit játszanak is a döntésekkel, azt vagy tegyék nyíltan..vagy ne otrombán (MS parkolása), és hozzánemértést feltételezve (számomra az idei év, Spa 'áthajtásosidőbüntetés, és Bourdais vs. Massa)...illetőleg ellentmondásokba keveredve, mint pl. ez az elsőkanyaros büntetés Hamilton-nak....amiből nem csak én, de több más néző és sportot kedvelő azt vette le, hogy terhet tesznek a versenyzőre.
Márpedig úgy nem lehet izgalmas manővereket, kergetőzést látni hogy a versenyzők a csapat és CW állandó rádiókapcsolatban vannak, hogy ez még belefért-e...illetve ez még nem jelenti azt hogy a verseny után nem veszik el valamelyik pontját....gondolok itt Massa vs. Kubica esetére, ahol kikergették egymást a pályáról büntetlenül (és élvezetes perceket okoztak nekünk) ugyanakkor idén olyan szabályokra hivatkozva büntetnek ahol Massa lb. 4 áthajtásost, Kubica pedig 2 áthajtásost érdemelt volna...Én az idei év büntetéseit egyszerűen katasztrófálisnak tartom (idevonatkoztava még MS Monaco-i parkolását is), ahol egyszerűen túlhangsúlyozottak lettek a bírák.
..és ez sztem nem jó. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30889 üzenetére
reggelt
Kovalainen motorját és taktikáját kihegyezni, pole-ra és futamgyőzelemre. Hamilton taktikáját belőni egy 3-4 helyre...és kész is van.
Ezt kell csinálni. Semmiféle gyártók versenyében nem szabad gondolkodni...ahoz elég elbeszélgetni Kovalainen-nel a jövőt illetően. Azt a Ferrari meg fogja nyerni, megérdemelten, mert ha a csapat egyáltalán nem, de a két versenyző sokkal ütősebb párost alkotott...és az ő pontjaik számítanak.Minden a fentinél rizikósabb megoldás a két szék közé padlóra esést eredményezhet. Amennyiben a csapat ezt teszi, és Hamilton még is megpróbál javítani a 3-4 helyén, az már az ő döntése.
Végül is tavaly is és idén is vb-t vezetve 7 pont előnnyel érkezik Interlagos-ba...ilyen nincs véletlenül. -
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #30869 üzenetére
Nyelvesz topik ON
Oke, de teljes hasonulas; -val, -vel. Csak az u-betut irta el, mert hosszu u kellett volna, a ket j betu me'g nem az ujjra utal.
Azt a mondatot en is hibasan irhatnam le, ha at nem valtom a szovegbevitelt magyarra, amit csak nagyritkan van kedvem megtenni.
Nyelvesz topik OFF
-
-Mike-
addikt
válasz
wildrain #30816 üzenetére
Arra emlékszik még valaki, amikor Dávid Sándoréknak régen egy hungaroringi verseny alatt Frankl "Minden-reggel-egy-másik-f1es-sztárral reggelizem" Andárssal volt a mclarentől egy csipogójuk és abban a körben csipogott nekik oda a csapat, ha az egyik versenyzőjüket kihívták?
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30797 üzenetére
Az a helyzet Wild, hogy én ezzel ennyit fogalalkoztam és ez így is több mint amit megérdemel. Utánanéztem mi a helyzet valójában és azt láttam hogy ez hülyeség...sztem persze.
Kovalainen ha Hamilton-nal szemben hátrányban is volt (megjegyzem Glock is pl. TRulli-val szemben).
Massa-val szemben kielégítő az eredmény...de semmiképpen sem magyarázza hogymiért ennyi a pontja.
Megint mondom..mikor kiesett sem vezető helyről, vagy akár a két Ferrari elől esett ki..nem hogy jellemzően, hanem eszembe sem hut hogy volt-e ilyen helyzet.
Aztán, Kovalainen-nek úgy van ennyi pontja, hogy Massa és Kimi...valmint Hamilton is alulmúlta az éves elvárható pontszámot...ehez kellett egy ilyen év is persze, de Kovalainen is profitálhatott volna az élversenyzők bukdácsolásából, ahogy Kubica pl.
De az hogy mindkét Bmw, és Alonso is megelőzte....ezt nem menti semmi, Alonso az év elején a 3. qual-ba jutásért kűzdött.Szal én ezt nem akarom túlmagyarázni, Hamilton-nal szemben, de Massa-val szemben pláne nem indokolja semmi az ilyen mérvű lemaradást.
Szvsz ez az autó jobb versenyzőt kíván. Ez az eredmény nem az amit egy McLaren versneyzőtől elvárnék speciel én. ...vagy ha ez a valós, akkor Hamilton 140%-t autózik a technikából.
...és sztem az előbbi a reálisabb. -
#70869248
törölt tag
-
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30056 üzenetére
Nem lehet bettni egy autót arra a helyre, mivel nem marad ott,..Massa mindenképpen oda érkezett volna ahol Hamilton van.
Meg hát a kanyar íve és az ideális ív nem feltétlen követi egymást....sőt általában ritka az a kanyar aminek a belső íve az ideális...ha belegondolsz pl. a Magny Cours-i második kanyarba..a nagy jobbos, ott sem követi le a versenyző a teljes belső ívet.
pláne igaz ez egy sikánra, ahol a ráfordulási szög adja meg az ívet és az már a sikán első kanyarja miatt ritkán idális, a ráfordulási szöget meghatározza hogy hova jön ki az irányváltás.
De ez már lényegtelen is, a lényeg az hogy Hamilton attól még az 'ideális' íven volt (nem szeretem ezt mondani mert a sikán mindenképpen kompromisszum),...fogalmazzunk úgy hogy mindenképpen ideálisabb volt mint Massa-éA lényeg, hogy bár ott volt a hely, mire Massa odaérkezett volna, addigra már Hamilton hátsó kereke volt ott...ha nem az oldalát találja el, akkor a hátsó kerekét mindenképpen.
-
JJános
addikt
válasz
wildrain #30033 üzenetére
Az érthető lett volna, hogy utána megpróbál mindent, de az akkor ott, hogy egyenest belement, illetve kicsit gépészkedett, de esze ágában sem volt kikerülni.
Egyszerűen nem tudott mást csinálni, hogy versenyben maradjon azt értem, de miért így? A nagy akarás mellett is nyilván tudta, ha abba az irányba megy tovább, akkor csatt lesz.Nem mondom meg mire gondolt. Én viszont csak arra tudok gondolni, hogy tudta mit csinál.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #30040 üzenetére
Ez igaz, itt most egy véleményen vagyok Lauda-val (bár én nem csalódtam..vagy ha igen, akkor nem annyira hogy szóvá tegyem), de mindenképpen hibaként értékelem Hamilton visszatámadását.
Amikor tavaly Interlagos-ban ezt megcsinálta, akkor is az volt a véleményem mint most...hogy a versenyzők nagy többségében benne van ez, állítólag így is tanítják, hogy ha betámadtak sikeresen akkor lehetőleg azonnal vissza kell venni a pozíciót.
Ennek több oka is van, de az egyik legfontosabb a versenyritmus, az előző versenyző még nincs ritmusban, a megelőzött viszont még nem esett ki annyira.
Na itt most egyik sem áll. Hamilton-ban valszeg több lényeges dolog is munkált, az egyik hogy borult az ideális versenytaktikája amit kielemeztek...és hamar vissza akarta billenteni a sorrendet.
A másik, hogy elrontotta a rajtot, és helyre akarta hozni a hibáját.
Egyikben sem szerepel a VB címre való odafigyelés, mert akkor nem ezt a megoldást választja....túl sok benne a rizikó.De mindenképpen több dolgot tudnak ők, ill. tud ő maga is, sejtheti hogy mi a végsebessége a Ferrari-nak, hogy hova van beállítva a Ferrari, a pálya mely részére....ezzel szemben az ő autója hova van állítva.
Talán...talán nem is lett volna esélye megelőzni akármelyik Ferrari-t pl. a célegyenes után, mert nem tud ott maradni annyira mögötte hogy szélárnyékból kibújva támadhasson...ezt kicsit kétlem, lévén bazi hosszú az egyenes.
Na de mindegy is, az a lényeg hogy valszeg több minden foroghatott a fejében az alatt a 2-3 másodperc alatt....de hogy a VB cím nem az ziher -
PazsitZ
addikt
válasz
wildrain #30023 üzenetére
Hogy a viharba ne mosnának
?
Az elméletileg, de még gyakorlatilag is női munka, bár én is csináltam már olyat. Hát nem jó móka
A múltkori Coulthard ötlet, megint felvetődött? [link]
Nem tudom ez most jó vagy rossz lenne
Ferrarinak mondjuk lehet jó, mostanában úgyse megy nekik a tankolás, rohadt fia, fújjj -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #29216 üzenetére
Talán...de én amugy sem hiszek ezekben a dolgokban annyira, hiszem hogy egy apa át tudja adni a tapasztalatát, meg tudja választani kik azok akik építik a fia tudását, milyen szakemberek mondják azt hogy ezt csináld, vagy azt hogy azt viszont ne.
Amikor helyes mederben van a gyerek, akkor pedigmivel ismeri az utat, tud segíteni neki az érvényesülésben.
Ez óriási előny.
De azt nem gondolnám, hogy Senna nővérének a fiában, Bruno-ban bármi is lenne Senna tehetségéből, sztem amennyi van neki az a sajátja...és persze a motiváció a nagybáty, de az akár gát is lehet.hunnylander:...az csak egy mondat...persze hogy mondja, uazt a hivatást választotta Bruno is, hát persze hogy mondja...azt ziher nem mondaná, hogy ekkora kutyaütőt még a világ nem látott (nem mintha annak tartanám, csak sarkítok).
-
adman
tag
válasz
wildrain #29067 üzenetére
Meg fogsz lepődni, de a jelzőlámpás megoldás a kezdetektől fogva így működik. A legutóbbi versenyen pont az a bizonyos biztonsági okból való belenyúlás (forgalom volt a boxutcában) jelentette a problémát.
szvsz a bizonyos biztonsági ok az volt, hogy a 2 auto egymás mögött jött be, lámpa meg egy van, azaz valamikor át kellett volna kapcsolni az egyik tankolóberendezésről a másikra, ami vszínű problémás lehet.
-
venember83
nagyúr
válasz
wildrain #28837 üzenetére
Ugyan, semmi értelme itt véleményt mondani a másikról. Egyszerűbb az [ignore][/ignore] tag-ek használata s kész.
hunnylander: Szerintem meg Petter Solberg sokkal jobb pedigréjű versenyző. Bizonyítani nem tudom, de ha gondolod, akkor adok listát az eddig elért eredményeiről. Legalább annyira összehasonlíthatatlan az ő múltja, mint az F1 pilóták múltja egymáséval, de ez nem gond, attól még ő a legjobb. S kész.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #28826 üzenetére
Persze, persze. Elismertem, hogy mindent csakis McLaren Mercedesszel nyert es csakis hatszellel.
Inkabb listazzad mar a Ferrari jelenlegi gyongyszemeinek meteres sikerlistait.
Ha van valaki aki nem erdemelte meg, hogy hamar egy jo autoba uljon annak a monogramja KMR.
Na nehogy mar (csak mert neked faj, es egy agyonhypeolt* kozepszernek szurkolsz), ne lehessen Lewis buszke arra amit 15 ev alatt letett az asztalra.
*Ertsd: tehetsege es teljesitmenye nem aranyos a (tinilany)szurkolotabora meretevel.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28785 üzenetére
hát ez az..sztem is gyorsabbnak kellett volna lennie,...bár Monza-ban még csak nem is feltétlen. Mert ha a parabolica-ból jobban kijőve a célegyenesben védhetetlenül bemegy Kimi-nek akkor arra azt mondom oké, de a pályának azon szakaszán előzte meg ahol (sztem) védhető lett volna az előzés.
A qual-n természetesen gyorsabb kellett volna hogy legyen...mert persze arról szól a dolog. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28781 üzenetére
szia
Ez attól függ mikor adja fel....elvileg amíg matematikai esélye van, addig nem kell. De ez azért eléggé sántít.
Szvsz Kimi-nek pl. nem lett volna szabad hagynia Monza-ban hogy Hamilton megelőzze...pláne azon a pályaszakaszon, aztán meg itt a qualon Massa-Kimi kellett volna legyen a rajtrács.
Mindkét esetben versenyezhet is, és Massa-t is segíti...szal nem olyan kérésről van szó, hogy adja át a helyét vagy ilyenek.De kétségtelen hogy még a hátralévő futamokon is nagyságrendekkel többet tud segíteni a csapattársának, mint Kovalainen.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28724 üzenetére
értem én...nem vagyok én hüle gyerek
Na de ugye, ha a szabályalkotók úgy fogaslmazták meg csomagként....hogy most le van zárva ugye a pit, de hát akinek ki kell jönni annak ki kell jönni, mert leáll az autója..... akkor vazze legyen zárva a kijárat, és a csapat szerelői tankoljanak, biztosítsák a hűtését az autónak, majd amikor kinyitják a pitutcát akkor menjen ki sorakozzon fel, majd vegye vissza a körét az SC alatt.
Hisz amikor kinyitják a Pitutcát akkor megy az SC még egy kört.Amiről te beszélsz az egy bazi nagy statisztálás a szabályszegőknek...egyáltalán nem a kényszer szellemében.
Az amit fent írok az a kényszer szellemében, a probléma megoldására való törekvés..biztos van ennél jobb, de erre 10percem volt egyéb más mellett.Az amikor egy szabályalkotó azt mondja, hogy piros a lámpa, nem szabad behajtani a pit-be, de ezt úgy is lesz×rják majd páran, ezért ez olyan izé...amire természetesen én majd adok 10mp stop&go-t és akkor rendben is vagyunk.
Én szabályt hoztam, te megszeged, én megbüntetlek..hurrá mindenki dolgozik mint a szocoknál.
...hát ez nagyon nem így van.
..pl. hogy mennyire nem így van, azt a tegnapi futamon Rosberg-Kubica esete jól mutatja, mindkettő megszegte a szabályt....nem véletlenül, de az egyik később ezért pontot sem szerzett ellenben a másik dobogón állt.
Legközelebb mi lesz?
Az első SC alatt,..mégha le is van zárva a pit, bezuhannak az autók??!..mert megéri??!
f×sza szabály. -
válasz
wildrain #28721 üzenetére
Ok én innentől hanyagolom ezt a témát, de (már meg ne haragudj) te fogalmi dugóval küzdesz.
A nem javallott dolgok azok nem tanácsosak de nem büntetendők. Amiért viszont büntetés jár azt nem szabad (ha szabadna ugye, akkor nem járna érte bünti).
nem szabad =tilos
Attól még, hogy fizikailag kivitelezhető valami lehet tilos. A normál forgalomban is át tudsz hajtani a piros lámpán de az attól még tilos és büntetendő. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28718 üzenetére
vááá Wild
Ha tilos lenne levágni a kanyart, akkor valszeg nem lehetne levágniEgyfelöl itt szó sem volt arról hogy akár Rosberg, akár Kubica azért jött be a zárt pit-be, mert még egy kört nem tudtak volna megtenni....meg tudtak volna.
Azért jöttek be mert így van esély rá hogy később jobban járnak.Másfelől hajtson be ha különben kiesne a versenyből, majd a csapat tankoljon, és speciális cuccokkal biztosítsk a megfelelő hűtését a motornak és fékeknek, mert erre a pit kijáratnál nem lenne lehetősége.
...és várjon amíg nem nyítják a pitutcát.Mert különben ez egyzserű előnyszerzés a szabályokkal visszaélve.
-
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28711 üzenetére
Sztem helyesen van értelmezve...hiszen piroson jön be, azaz szabályszegés.
Ráadásul ahogy Venember is írta nem csak bejön, ki is megy...mindezt úgy hogy tudja, hogy megbüntetik...bele van számolva.
ha valóban kifogy az üzemanyaga akkor term. indokolt hogy bejön, de itt mint Kubica esetében kiderült szó sem volt erről. -
válasz
wildrain #28711 üzenetére
Hát ez szerintem elég zavaros....
"Tehát a boxutcába bejönni nem tilos"
De bizony tilos, mert ha nem lenne az akkor nem járna érte büntetés.
Az, hogy egy baleset pont egy vagy több pilóta tankolási fázisába esik az egyszerűen pech. Ez nem mentheti fel őket a tiltó szabály alól. Az már más kérdés, hogy elég enyhe a büntetés, ha kiszabása ellenére egy tudatosan szabályszegő pilóta/csapat dobogón végezhet........ -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28708 üzenetére
hát ez sem
Mást kell kitalálni, jobbat ez elég egyértelmű. Ezt meg is szegik, veszélyes is (Kubica-Kimi-Hamilton-Rosberg),..meg én továbbra is tartom, hogy egy versenyautót állásra kényszeríteni a verseny alatt az nem frankó....hűtésre van tervezve, beleszámolva a pitkiállás oké, de egyébként menetszél kell a megfelelő hűtéshez...nem csak motor, fék is.
Erre pirosra vár a pitkijáraton...számomra nem megfelelő ez a megoldás. Szeretnék egy olyan véletlenszerű összejátszást, amikor a versenyző az áthajtásos büntetésére jön be, pont akkor az SC kihirdetésre kerül és lezárják a Pit kijáratot, mert a szabályokat úgy néz ki csak akkor változtatják meg ha látványos...azaz nem elég ha károsodhat/károsodik...annak a gumipornak ki kell gyuladnia és szép látványosan égnie.
-
venember83
nagyúr
válasz
wildrain #28711 üzenetére
Szvsz inkább az a gond, hogy zárt boxutcánál kijönnek a kocsik. Oké, nincs üzemanyag, bemegy xy versenyző. De piros lámpánál miért jön vissza a pályára? Szépen meg kellene várja, hogy zöldre váltson a lámpa. Mert gondolom zárt boxutcánál mindkét (ki-be) lámpa piros. Ha nem várja meg a zöldet és piroson jön ki, akkor fekete zászló és ennyi.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28689 üzenetére
Kubica nyilatkozata elég érdekes, szal már ezzel is számolnak?
...és ha igen, ezen a pályán milyen jól teszik. Rosberg helyezése annak köszönhető, hogy a legjobbkor hágta át a szabályokat.Robert Kubica: (11) "A futam nagyon megterhelt fizikálisan, olyan sok a bukkanó. Remélem, a rendezők dolgozni fognak az aszfalton jövőre. Mindennek a tetejébe a látásom egyre romlott, ahogy fáradni kezdtem, az utolsó 15 körben hihetetlenül fájt a fejem. Szerencsétlen döntést hoztunk, amikor nem álltam ki a boxba az első olyan körben, amikor zárva volt a boxutca, ami egy jó eredményembe került, így a mögöttem lévők megközelítettek (a pontversenyben). A csapat úgy gondolta, hamarosan ismét megnyitják a boxutcát, ám nem így történt, de ilyen a versenyzés."
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28685 üzenetére
Igen a Toyota-nál nem jól számoltak, látták hogy az SC miatt Trulli-nak komoly sansza van....és számolniuk kellett volna Kimi-vel, még akkor is ha tudják hogy Kimi-nek még egyszer ki kell jönnie.
Ki kellett volna számolniuk hogy Kimi milyen tempóra lesz képes, mi a forgalom előtte...és természetesen azt hogy Trulli-nak mi a tempója....ehez képest kellett volna Trulli-nak fognia Kimi-t. Szal csodálkoztam. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #28682 üzenetére
Eszembe is jutottál
...de ennél jobban sajnáltam Massa-t, magát a szitut is, de mikor ott állt a pit végében...pfff az valami szörnyű lehetett, szét is esett teljesen..cseppet nem is csodálom, ebben is egye kellet értsek Palik-kal, ezek után Massa az eredeti teljesítményének max. a 70%-t tudta volna lerakni a pályára, megtűzdelve olyan pillanatokkal amikor teljesen a koncentrációja fölé kerekedik a szerencsétlen helyzet és a kihagyott lehetőség.
Na mondjuk itt jön ki egy MS amikor nála egy ilyen helyzet az állatot hozta ki..Interlagos-ban az utolsó versenyén. Bár az ő magabiztosságát Massa-nak nehéz lesz utolérni..ami talán segít neki egy ilyen helyzetben.
-
aesir
veterán
válasz
wildrain #28134 üzenetére
Nyilván egészen kiskorától így állt össze az izomzata. Biztos lehet benne valami, mert azt meg Schumi nyilatkozta, hogy ő speciel jobban elfárad a balos pályákon, pedig külön edz rá, és mégis. Nyilván az ő izomzata meg leginkább jobbos.
Barichello igencsak ütős VOLT a Stewart Forddal a balos pályákon a Fordhoz és magához képest is, de a nagy vízhordásban kicsit "elfáradt a tehetsége"
-
IreN!CuS
addikt
válasz
wildrain #27848 üzenetére
én csak a saját példámból irtam amit irtam,igaz messze nem vok élsportoló(napi 1 doboz cigi
) Amikor kint voltam canadában 3 napig zombit játszottam igaz ott ~8 óra eltérés volt,szal nem azt mondom h mindeki össze-vissza fog menni csak gyakoribb lehet a pilotahiba,de majd meglátjuk
enzodasilva:1szer bekell kerülni egy ilyenre
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #27748 üzenetére
Amely buntetes megfellebbezhetetlennek lett minositve ellentetes precedens mellett is, es emiatt lett figyelmen kivul hagyva a megvizsgalasa, bar hetfon ez vegbement, es a McLarennek utos lapjai voltak, olvasd el a beszamolot. De, ha igazsagtalan tevedes lett volna a 25 mp-es idobuntetes, akkor is megfellebbezhetetlen. Nem tudom erted e az dolog jovobeli veszelyeit vagy a jelenlegi problemait. A stewardok dontese nem lett felulvizsgalva, sem megerositve, sem hatalyon kivul heleyezve. Igy ti sem ragaszkodhattok, hozza, hogy biztos, hogy korrekt volt. A fellebezes formai okok miatt lett elutasitve, nem a buntetes jogossaganak megerositese miatt.
A ket napig huzodo meghallgatasi es dontesi folyamat eppenhogy ezt a szivesseget nem tette meg, hogy megvizsgalja a buntetes jogossagat.
-
Rick4
félisten
válasz
wildrain #27740 üzenetére
f1vilag.hu:
[I]Az FIA azonban kijelentette, a boxutca áthajtásos büntetés esetében nincs helye a fellebbezésnek, ezért hosszas hercehurca után végül visszautasította a kérelmet."A Nemzetközi Sportszabályzat 152-es cikkelye szerint az áthajtásos büntetés – amit jelen esetben egy 25 másodperces időbüntetéssel váltottak ki – nem fellebbezés tárgya" – állt az FIA Fellebbviteli Bírósága által kiadott közleményben.
"A Vodafone McLaren Mercedes fellebbezést nyújtott be a stewardok döntése ellen a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság szeptember 22-i párizsi meghallgatása előtt."
"Miután meghallgatták a feleket, a bíróság arra a következtetésre jutott, hogy a fellebbezés elfogadhatatlan."[/I]
nem mellékesen érdemes benézni a hozzászólások közé, van ott egypár elvakult habzószájú..
-
Rick4
félisten
válasz
wildrain #27734 üzenetére
nem értem, mit nem lehet azon érteni, hogy az utolsó pár körben elkövetett szabálysértésért nem lehet stop@go vagy boxutcaáthajtásos büntetést adni, mert arra ugye lehetősége van a pilótának, hogy x körün belül legyen letöltve. Anno Schumi miatt lett ez a rész is átírva, talán nem kell magyarázni ismét az esetet.... megnézték erre a büntire mi jár, ebben az esetben ezt lehetett khozni, ennyi.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #27731 üzenetére
Mert a büntetési körülmény kétféle...mivel az egyiket le lehet tölteni a másikat nem, innentől pedig kétféle körülményről beszélünk.
Ezért nem lehet ez probléma, azaz az nem lehet probláma amit nem lehet megoldani, az nem lehet letöltendő büntetés amit nem lehet letölteni.raklap példával élve, a melóhelyen azt mondják bélának 5 percel a munkaidő letelte előtt, hogy le kell dolgoznia az elcigizett idejét ami 10 perc, különben 20rugót levonnak a pénzéből...azzal valójában azt mondják hogy 20 rugót levonnak a pénzéből.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #27729 üzenetére
én nem így gondolom, sztem a versenyzők is érzik, hogy ha egy büntetés letöltésére nincs elég idő, akkor azt a büntetést nem lehet letölteni...ennélfogva értelmetlen verseny alatt letöltendő bünetésnek nevezni.
Ez nem lehet az, ez időbüntetés egyértelműen...abból viszont egy olyan amit nem lehet megkérdőjelezni...ez meg a többi, egyébként megkérdőjelezett és elbírált, időbüntetett versnyzővel szemben helyezi háttérbe az unevezett áthajtásos időbüntetettet.Egy áthajtásos büntetés nem igen lehet igazságos, hisz mindenhol más időhosszúságú a pit belépés és elhagyás.
Egyszerűen képtelennek tartom azt, hogy a futam leintése után odaballag valaki hozzám, és a futam alatt letöltendő büntetést dug az orrom alá.
-Jó akkor most ezt hogy töltsem le?!
-sehogy.
-Tehát..akkor hogy töltsem le a rám kiszabott büntetést?
-sehogy...kapsz 25mp.
-akkor ez időbüntetés?
-nem....nem a francokat nem, csak annyi a különbség, hogy nem lehet megkérdőjelezni azért mert ez a verseny alatt letöltendő büntetések kategóriájába tartozik.
bánja kánya, büntesék meg Hamilton-t 25mp-l, de mi ez a répaság ezzel a pályán letöltendő-de nem tölthető le-tehát időbüntetés-de mégsem...pfff készen vagyok ettől
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #27570 üzenetére
Tényleg aranyos
nálam a kedvenc..a kedvenc autótesztelőmtől (Tiff szintén F1-zet anno) a Bentley gtc elküldése két cicababával a hátsóülésen.
ha nincs 5 perced rá, akkor a felétől is indíthatod..a vége az állat -
JColee
őstag
válasz
wildrain #27541 üzenetére
c.zsolti már mondta h a lényeg az h a saját tempójukban mehessenek
ez nálam sem és nálad sem volt benne a hszben szval mind1
Sanyi bá' rovata -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #27459 üzenetére
így van..így könnyű volt rákeresni.
-itten is van -
Motion_Blur
félisten
válasz
wildrain #27419 üzenetére
Szerintem se azért állt be mögéjük, mert megelégedett a csapat, vagy ő a 7. pozícióval. Körönként 2 mp-el érkezett meg a vonat mögé, és ha tudta volna ennek a lendületnek akár a felét is tartani, biztos, hogy ráment volna a 4. helyre! Valszeg elmelegedtek a gumik és az autó is esőre volt belőve. Ennyi történt szvsz.
Persze az is lehet, hogy azért nem előzött, mert nem volt kedve. Mert ő Chuck Norris.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #27416 üzenetére
Itt szvsz egyetlen komoly infó van...miszerint Hamilton megmondta hogy megfőzte a gumikat.
Ezért nem érvelek tovább..mert egyébként tudod hogy nem egyszerű meggyőzni többértelmű dolgokban
...én egyébként még ezt a megfőzést is gyanusnak gondolom, csak nem vonom kétségbe hanem elfogadom.
Mert nekem egyébként kicsit időzítve jött ez a megfőzés...megy mint a meszes, aztán amikor Massa mögé ér akkor megfőt a gumi.
Nálam sokkal valószínűbb az hogy rászóltak a fülére hogy legyen elég. Massa-t megelőzni nem azért lett volna nehéz mert izé-hozé, hanem mert Massa nagyon kemény lett volna ebben a helyzetben...vesztenivalója nincs, max kiesnek mindketten és marad minden a régiben Kimi meg hoz pár pontot.
Mindezt egy pontért kellett volna megrizikózni, azok után hgoy megmentették a Monza-i hétvégét....ha már nem jött össze az 1 kiálásos húzás akkor legyen ennyi elég.
...de nem hihető?Hozteszem már csak azért nem is indulok ki Kimi-ből, mivel neki a 9. helyen nem sok veszteni valója volt...onnan szinte csak nyerhet.
-
#70869248
törölt tag
Aktív témák
Hirdetés
- Suzuki topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Autós topik
- Egyedülálló akkumérettel futott be a OnePlus Nord CE5
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tőzsde és gazdaság
- Filmvilág
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Asus E510M 128GB SSD, 4GB RAM, 1 Év Garanciával
- LG 48C3 - 48" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest