- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
Aktív témák
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #44819 üzenetére
Szépen összeszedted, de a jelenlegi két szervezetre azért áll ami írok leegyszerűsítve. Ettől függetlenül én nem tudtam a történelmüket kösz, végre valami nem tapsiszmájlizó max rohadjon meg és király az élet felfogás.
Egyébként én írtam feljebb is, bármi lehet. Talmával is mi lett, be is írtam motogp topikba hogy le a kalappal. Ide is befogom ha jobb lesz a versenysorozat. Egyelőre ebben a szakmai megszólalók kifejezetten pesszimisták.
"A csapatok már eddig is dolgoztak ki közösen technikai módosításokat"
Ehhez annyit hozzáraknék még, hogy dolgoztak ki, de miért? Mert ott volt az FIA észmenése és ez hatott rájuk összefogásra. Most nem lesz mózli meg ilyenek, csak önmaguk. A hatalmat is önmaguk fogják gyakorolni, senki nem fogja ösztönözni őket a változásra. Pl. ha meglép egy nagy csapat hatalmas előnnyel akkor az úgy is fog maradni, mert hülye lenne engedni módosítani a dolgokat és az ilyen példákból lehetne írni hosszasan hogy ilyenkor mi lesz. Azért elég kérdőjeles ez az egész.
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #44687 üzenetére
Semmi. Jelenleg nincs riválisa az F1-nek. A1GP, az vicc, az csak egy egyenszéria.
A riválisa a GPWC lesz, ha sikeresen beindul. De az F1 akkor se fog hipp-hopp letűnni, megy tovább.De a gúnyneve lehet hogy Formula Cosworth lesz.
Ezért lényeges, hogy az összes motorgyártó együtt maradjon, és akkor csak a Cosworth marad az F1-nek, ami le fogja járatni a széria konstruktőri imázsát.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44617 üzenetére
Tök más kérdés, hogy mit tudok lereagálni, vagy mit tud a program szimulálni. De ezek szerint nagyjából egyről beszélünk. A program kiszámolja valamilyen részletességgel az autó fizikáját, beleértve a fékek viselkedését is, és én ezt értem szimuláció alatt. A részletesség mértéke a programozón múlik, ő dönti el, hogy mennyire érdemes ebbe belemászni (erőforrás/hasznosság).
Te már azt is beleveszed a szimulációba, hogy mit tud az ember reagálni. Itt volt köztünk a nézeteltérés. -
brownus
veterán
válasz
#70869248 #44615 üzenetére
üdv,
tegnap este az eurosporton volt egy f1 műsor, a williams pilótái kommentálták az eseményeket és ott említették meg azt, hogy a pilótáknak még az adott kanyarban várható szél erősségét és irányát is bemondják, mert számít!? erről még nem hallottam... ilyen leszorító erő mellett
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44615 üzenetére
Ez kb. ugyanaz a probléma, mint mondjuk a kanyarban sodródás esete. Nem érzed a testeden, hogy az autó sodródik, hogy alul vagy túllkormányozott, de látod a monitoron a pálya, a tereptárgyak elmozdulásából, hogy hogyan mozog az autó.
Ugyanígy működik ez a fékezésnél. Elkezdesz fékezni, felszökik a hő, elveszik a hatékonysága a féknek, és látod, hogy nem jó a féktáv. Telemetrián meg lehet nézni, hogy mi volt, látod, hogy magas/alacsony a hő, és állítasz, vagy másképp fékezel.
Az gáz, hogy a pedálon nincs visszajelzés, nem puhul fel, vagy ilyesmi, de így van ez az autó pattogásával, vagy egy hátsó gumidefektnél is, azokat sem érzed semmin, csak a képernyőn mutatott viselkedésből (tegyük fel, hogy nem nézed a HUD-on a gumit).
Még mindig nem értem, hogy miért lenne kevésbé jól szimulálható, mint bármi más. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44598 üzenetére
Te olvastad, amit írtam?
Nem azt írtam, hogy teljesen jól szimulálható, hanem legalább annyira jól, mint az egyéb jellemzők.
A fékpedál persze sosem lesz olyan, mint az igaziban, de ahogy nem lesznek valós g-erők a monitor előtt, így ezen sem kell meglepődni. De magának a karbon anyagú féknek a mechanikai viselkedését lehet számolni (alacsony hőmérsékleten gyenge lassulás, stb.), csak az a kérdés, milyen részletességgel. Ugyanígy a gumik viselkedése is csak nagyjából egyezik meg a valósággal, és még sorolhatnám. -
proof88
addikt
válasz
#70869248 #44598 üzenetére
csinálhatna már valaki egy G25-höz hasonló rendszert, de a pedálok is állíthatóak lennének, mármint a szimulátorokba rakhatnának olyat is, hogy a pedál mozgása is változzon menet közben, persze ehhez először kéne ilyen pedálos cucc...
a másik, hogy G25-ön miért csak 2 gomb van, és kéne rá kis kijelző is... bezzeg billentyűzetre tesznek kijelzőt, pff... de ez már túlságosan is off -
proof88
addikt
válasz
#70869248 #44593 üzenetére
a karbonfékeket ilyen nagy egyenes után az első pillanatban nyomják a legerősebben és fokozatosan engedik fel - fém fékkel hogyan kell? Mármint engem az oktató erre tanított, hogy erősen, aztán finoman fel. Szimulátorban is így csinálom és így nagyon nehéz állóra fékezni a kerekeket, persze 80 fokos gumi hőmérséklettel könnyű.
Tudja valaki, hány fokosnak kell lennie a gumiknak, hogy tuti legyen? F1C-ben ugye 80 körül van melegítve, gyors körökkel 90 fölé tudom vinni, persze aszimmetrikusan, ha mondjuk a jobb első van leginkább terhelve, akkor lehet 110 körül is, persze állítgatni kell, hogy belül-középen-kívül is kb uannyi legyen, akkor tapad a legjobban. Ez a valóságban is kb ennyi?
Meg a másik, hogy talán Massa-nak mondták tavaly SC alatt h 100 fok körül vannak a fékjei, melegítsen jobban, erre Palik azt mondta, hogy 500 fok körül kéne lenniük... persze én nem olvastam utána időhiány miatt, de F1C-ben 1000-1500 fok körül szoktam meg, hogy kb ekkor fog jól, de 2000 foknál már nem olyan jó, persze ehhez mérten kell állítani a hűtést.
szerk.: Celsius fokban értettem a fentieket. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44593 üzenetére
A végseb számít mivel a karbonfékeket ilyen nagy egyenes után az első pillanatban nyomják a legerősebben és fokozatosan engedik fel.
Az szerintem nem a karbonféktől, hanem a leszorítóerőtől függ. Amúgy meg értelmezési kérdés lesz ebből, mert ugye itt arról volt szó, hogy hol fékeznek a legnagyobbat. Mit jelent a legnagyobb? A g-erőket nézve, vagy a legnagyobb sebességbeli különbséget (előtte-utána) nézve?Azt sem értem, hogy miért ne lehetne leszimulálni a karbon és a fémfék közötti különbséget. Miben mások? Melegedésben, optimális hőmérsékletben, adott hőmérséglethez tartozó tapadásban, stb. Ezek mind legalább annyira számolhatók, mint az autó egyéb viselkedése. Nem azt mondom, hogy tutira olyan lesz, mint az életben, de ha az egyéb viselkedési jellemzők nagyjából jól szimulálhatók, akkor ez is.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #44576 üzenetére
Szerintem pedig a közvetítési díjakat egyenlően kellene elosztani, mert a nagy csapatok amúgy is több szponzorpénzt kapnak, és az csak kiegyenlítettebb versenyt eredményez, ha a költségvetésben 5x helyett csak 3x a reláció a leggazdagabb és a legszegényebb közt.
Az, hogy az STR és a Force Inda nincsenek annyira reménytelenül lemaradva, mint a Minardi egykor, abban az is benne van, hogy már nem tizede pénzből köröznek, mint az élcsapatok.A többivel kb. egyetértek...
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #44551 üzenetére
A gond ott van mint nálunk Mo-n. A fota sem sokkal jobb. A pénzügyi tárgyalásra úgy mentek el a fota küldöttjei, hogy még felhatalmazást sem kaptak semmi megállapodásra a csapatoktól. Innentől kezdve mit tárgyaljanak. A szabályokat a jelenlegi csapatok úgy akarták/akarják alakítani hogy a jövőre indulók szívjanak, mivel ők a nevezést későbbre akarták tetetni, a vakvilágba ilyen kis csapatok meg nem kezdik el a fejlesztést (bár 1-2 valószínű már régóta tudja hogy indul, nem csak a múlt héten tudták meg..igen ez meg a pénz beszél a másik oldalon). Mindezt azért, hogy hátul kullgojanak és nehogymár részesüljenek a jogdíjakból. A ferrarinak és mclarennek jóval 100 milla feletti a bevétele a buliból, szponzor meg jogdíjak. A korlátozott költségvetésről kiderült hogy az a 40 milla felkúszhat 100 fölé is, mert vannak ilyen meg olyan kikötések (konkrétan szerintem senki sem tudja hogy miről is megy a vita és mekkora engedmények vannak). Innentől kezdve én csak ovisokat látok és nem számít melyik a hülyébb nekem nem kéne egyik sem vezetőnek. Egyik sem hajlandó engedni. Illetve fia most leült volna(valószínű csak látszólagosan), de akik elmentek a fota nevében csak bárgyú vigyorgásra kaptak engedélyt és hogy elmondják azt hogy nekik is fontos a költségcsökkentés...fia adta is ki a nyilatkozatot mutogatva rájuk. Látjuk, a kisembereket küldik el az autógyártók ezerszámra, az kevésbé brutális szerintük mint pl 100 szerelő és mérnököt elküldeni meg eladni egy két ingatlant/szélcsatornát akiknek több is van (Brawn hehe)..ja illetve a kirúgottak nagy részét vennék is fel az új csapatok. Talán a létesítményeket is. Álszentek a gyári csapatok és az a baj hogy mindenki csak az fia-t látja feketének. Lesz itt még koppanás. De legyen két sorozat, de az leghamarabb két év múlva jöhetne össze szerintem. Fogadok hogy az fia féle tovább húzná. Bármilyen hülye is a szervezet kívülálló. A fota meg szétbomlik első 1-2 év után, mert konkurenciák alkotják pályán kívül és belül is.
-
venember83
nagyúr
válasz
#70869248 #44493 üzenetére
Úgy látom, hogy Sarrazin nem is fog kiszállni, míg Bourdais be nem száll, s akkor friss pilótával biztos megpróbálják lenyomni a Sebastient. Az Audi viszont kellemetlen meglepetés megbízhatóság szempontjából, meg a gyorsaságuk sem az igazi. Szegény Lacink miről fog így beszélni, ha nem kagylós autó fog győzedelmeskedni? Sőt, könnyen meglehet, hogy a privát Aston is megelőzi és a pódium se lesz meg.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #44359 üzenetére
Hát igen szarháziaknak áll a világ!
Gondolj bele! Elöbb a törököket szidta a gyenge marketinggért és az üres helyekért, most meg azt akarja előadni, hogy még a hamburgerest a parkolóba is ő intézi. Hát ehhez kell pofa! Mint amikor a stricik két új vastag aranylánccal a nyakukban megpróbálják előadni, hogy ők lényegében önzetlenül és szerény fizuért istápolják a lányokat, mert azok nélkülük elvesznének! Ő csak licitáltat és a pízt szedi - és őszintén szólva ezt a munkát még én is szivesen el tudnám látni...
-
#70869248
törölt tag
válasz
#70869248 #44342 üzenetére
"Ha megpróbálnak létrehozni egy saját szériát - amire, úgy vélem, nem képesek -, hatalmas problémák fognak tornyosulni előttük. A csapatokkal kötött szerződésemen kívül nagyon komolyan fogjuk venni, ha bármely kontraktus alatt álló emberünk vagy TV-csatornánk távozik" - mondta a brit a Daily Express-nek.
...
Bernie kemény, de egyenlőre nem minden csapattal van szerződése, viszont a Ferrari valszeg arra kényszerülne, hogy mindkét sorozatban szerepeljen.
Bernie-vel szemben nem fogják megnyerni a pert, mert bármilyen megállapodása volt a Ferrari-nak, sz szinte biztos hogy Bernie ügyelt arra hogy az érdekei védve legyenek..elvégre ebből él.
Az új szériának viszont kell a Ferrari, sőt a Ferrari is erre akar menni, tehát párhuzamosan kell szerepelniük. Az az írány amit Mosley képvisel (pl. egyenmotor) az nem a Ferrari iránya..a többi gyáriaknak sem, de a Ferrari motorja van olyan legenda mint a neve vagy az emblémája.Szal Bernie kemény dió lesz,..semmiképpen sem szabad aláírni sztem, az FIA-nak viszont de...egy röhej hogy az alapján hozhattak szélkakas döntéseket hogy eddig általuk nem volt aláírva egy rájuk vonatkozó egyezmény....ez egy vicc.
-
lenox
veterán
válasz
#70869248 #44328 üzenetére
Nekem meg osszeeskuveselmelet kapcsan pont az jutott eszembe, hogy Bernie mar eladta az f1 nagy reszet, ezert pont o szervezi az ujat a csapatokkal, szepen lejatszak a szinjatekot, szakadas, uj ceg, es hopp a csapatok is 50% meg Bernie is 50% tulajdonos, a mostani tulajok meg ki vannak rugva. Nem gyanus, hogy mindig Mosley kemenykedik, Bernie meg hallgat?
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #44328 üzenetére
A kérdés, hogy a FOTA mennyire hisz Mosley szavainak.
Add hozzá, hogy ő kérte a feltételekkel ellátott nevezést és hozzá se szagolt, hanem azzal felelt, hogy ha ti akarjátok alakítani a szabályokat, csináljatok magatoknak saját szériát. Nos, szerintem a csapatoknak van miért paranoiásnak lenni Mosley miatt, mert nem ez volt az egyetlen negatív húzása számukra.
-
JJános
addikt
válasz
#70869248 #44023 üzenetére
Tegnap azt gondolom erről sejtettem meg valamit. Én támogatom, bármilyen néven, és sok elfeledett pálya is előjöhet. Monte-Carlo, Jerez, Indianapolis, Silverstone és Imola, és lesz még más pálya is, aki átáll.
Ha Ecclestone nem szól rá Mózlira, hogy vegyen vissza, akkor meg is fog valósulni. Én támogatom ezerrel! -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #44023 üzenetére
Friss hír: Drivers and FOTA discuss F1 crisis
Tudják, hogy a pilótákkal lehet átvinni a közönséget az új szériához. Ezért a mai válság értekezlet a FOTA és a pilóták között. (A szakadár csapatok pilótái nem lehettek ott.)
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #43745 üzenetére
Azért nem kéne annyira szidnod a Cosworth-ot. Pöpec motorjuk volt, és szinte mindig a Williams döglött ki körülle. Aztán meg már senki sem kért tölük motort. Az viszont kérdéses, hogy mire lenne képes csipkerózsikás álmából felélesztve - mert addig ugye a többi erőművet reszelgették tisztesen.
börni és mózli két kretén, akiktől csak egy másik szériába lehetne elmenekülni.
Gondolj csak a Brabham-re. börni elüldözte onnan Gordon Murray-t, akit már akkor is az egyik legnagyobb konstruktőrnek tartottak - aki aztán össze is dobta a legendás MP4/4-et a mekinek. Ő meg helyből elmesélte, hogy börnitől sosem lehetett normálisan fejleszteni, mert egy olyan smucig f@sz, aki miatt 2 évig szivatták magukat a megbízhatatlan, túlsúlyos és túlméretes alfa-romeo motorokkal, mert azokat ingyé adták, míg a Cosworthért - igaz nem sokat - de fizetni kellett... Röviden míg a többiek azért csinálták a pízt, hogy versenyezzenek, addig a Brabham börninek csak negy fejős tehén volt!És hidd el, mózli ki fog tenni néhány régi csapatot új csapatnak adva a helyüket, hogy még jobban alá tegyen a FOTA-nak!
-
stvnppp
senior tag
válasz
#70869248 #43745 üzenetére
Azért érdekes lesz... Szerintem az is előfordulhat, hogy a nagycsapatok végül belemennek, és elindulnak, de a FIA azokkal kicseszik/példát statuál, "akikre nincs szükség", és fejek hullanak a porba.
Tiszta összeesküvéselmélet
#43751
a múltkori sem volt semmi, ez meg... -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #43665 üzenetére
Domenicali: "The request to make the 2009 regulations the starting point, means there will be no budget cap."
A FOTA nem akar semmilyen sapkát! Mondom én, hogy még óriási a konfliktus. Howett (FOTA alelnök) mit mondott tegnap? Azt, hogy ha az FIA nem fogadja el a diktátumaikat, alternatívák (ellenszéria...) után néznek. Én nem látom olyan fényesen a helyzetet, mint te.
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #43650 üzenetére
Mai hír:
Ecclestone a Timesnak:“I am sure there will be a cap. I think we are seeing the start of what is going to be a huge row - no, this is the beginning of something positive.”
'Biztos vagyok benne, hogy lesz sapka. Úgy gondolom annak a kezdetét látjuk, ami egy hatalmas veszekedés lesz - nem, ez valami pozitívnak a kezdete.'
FOTA alelnök Q&A:
Q. Is the budget cap, or whatever it is called, is still under discussion for 2011. What's FOTA's position on that?
John Howett: FOTA has reached a very concrete agreement among the members on a very constructive method of reducing costs. But I don't think at the moment that there's any discussion of a budget cap.
A FOTA diktátumban sincs szó sapka elfogadásáról.
Bernie Max oldalán áll, mert ő sem szereti ha a csapatok diktálnak neki és követelőznek. Bernie is jól tudja, hogy a csapatoknak fontosabb az F1, mit az F1-nek a lázadó csapatok, amelyeknek egysége amúgy is törékeny és jónéhány követi majd a Williams példáját, amikor majd szorul a hurok.
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #43647 üzenetére
Mosley jogász is. És marhára utálja, ha diktálnak neki. A jog mellette áll. A FOTA 'nevezése' annyit sem ér, mint a papír amire írták. Ezután kellene jogszerűvé tenni ami a szabályosan nevezőket is komolyan érinteni fogja.
Egyébként nevezett a March is. Amit annakidején Mosley alapított többedmagával.
Szerinted Mosley kicsinálna e egyet a jelenlegi csapatokból a March kedvéért?
Lehetséges forgatókönyv:
Mosley a kukába dobja a FOTA szabálytalan nevezését, mert jogilag nézve oda is való, majd meghosszabbítja a nevezést a fennmaradó helyek betöltésére, amire észvesztve fog rohanni az a csapat aki nem akar kimaradni. Max diktált, diktál és diktálni fog. Semmi sem vált ki belőle zsarnokibb reakciót, mint az, hogy ha megfeledkeznek arról, hogy ő a főnök.
Semmi bizonyítékot nem látok arra, hogy az ügy megoldódott volna, épp ellenkezőleg egyre komolyabb a helyzet.
So are the nine teams in or out?
2010 entries now in, but what next? -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #43642 üzenetére
De sztem alapvetően már rendben vannak a dolgok.
13) COMPETITORS APPLICATIONS
13.1 Applications to compete in the Championship may be submitted to the FIA during the period 22-29 May
2009 inclusive on an entry form as set out in Appendix 2 hereto accompanied by an undertaking to pay the
entry fee of €309,000 (three hundred and nine thousand Euros) to the FIA no later than 1 November 2009.
Applications at other times will only be considered if a place is available and on payment of a late entry fee
to be fixed by the FIA. Entry forms will be made available by the FIA who will notify the applicant of the
result of the application within thirty days of its receipt. Successful applicants are automatically entered in
all Events of the Championship and will be the only competitors at Events.13.5 All applications will be studied by the FIA and accepted or rejected in its absolute discretion. The FIA will
publish the list of cars and drivers accepted together with their race numbers on 12 June 2009, having first
notified unsuccessful applicants as set out in Article 13.1. Out-of-time applications will be considered
separately.Appendix 2:
We confirm that we have read and understand the provisions of the International Sporting Code, the 2010
Formula One Technical Regulations and the 2010 Formula One Sporting Regulations. We agree to be bound by
them (as supplemented or amended) and further we agree on our own behalf and on behalf of everyone
associated with our participation in the 2010 FIA Formula One World Championship to observe them.És ezt alá kell(ett volna) írni, vágod? A FOTA nevezése teljesen szabálytalan, semmi nincs megoldva, nincs még semmilyen egyezség, ÁLL A BÁL! Már az is szabálytalan, hogy kilenc csapat egy 'politikai' egységként 'nevez', szeretne nevezni. Csapatoknak kell nevezni külön-külön és a feltételek szerint a nyomtatványok szerint ami jogilag az FIA által lett lefektetve, a nevező nem diktálhat kreálhatja a nyomtatványokat a saját feltételeivel...
-
Ijk
nagyúr
válasz
#70869248 #43435 üzenetére
"Szvsz ki kell vívnia, és az jó lesz nekünk"
Nekünk jó lesz, a Ferrarinak kevésbé. Szerintem nehéz dolga lesz bármelyik csapathoz is kerülnie, azután a cirkuszolás után amit Hamival levágtak. Mindenesetre abban egyetértek, hogy ez a mostani Renault méltatlan hozzá, sokkal jobb kocsit érdemelne.
Mondjuk a legtöbb pilótának nem adatik meg a szerencse, hogy mindig stabil, gyors kocsi legyen alatta. Egyébként még nem is olyan rég, azzal jöttek itt a fórumon, hogy Kimivel szemben Alonso aktívan részt vesz a kocsi fejlesztésében, beállításaiban. Most pedig át akarjátok ültetni egy Ferrariba, mert nem tudnak megfelelő vasat építeni alá. -
JJános
addikt
válasz
#70869248 #43394 üzenetére
Értem én! Csak mivel nem egyenlőek voltak a feltételek, azért irtam azt, hogy legyőzte, és mivel Sumi drukker vagyok, ezért nem tetszik az "elverte".
Nálam az elverés, egy egyenlő feltételek melletti lelépést jelent. Pl. két ökölvívó, és k.o. Az elverés. Két ökölvívó, és pontozásos győzelem, az legyőzés. Csak ennyi.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #43394 üzenetére
Teljesen jogos!
Én voltam a hülye, félreolvastam. Nekem az jött le, hogy a vb cím megnyerésekor abban a polóban feszített. Aztán a köv. hsz-edben már jól olvastam, hogy nem Alonsora írtad ugyanezt, azért írtam, hogy helyesbítettél. Szóval bocs, én olvastam rosszul.
Baromság visszavonva. -
Ijk
nagyúr
válasz
#70869248 #43418 üzenetére
Erős kételyeim vannak azzal kapcsolatban, hogy most egy csapatban meg bírna lenni Hamival. Szerintem mellé pont egy ilyen örök második pilóta való, nehogy agyvérzést kapjon a csapatfőnök. Olyat még nem láttam, hogy valakinek az egyénisége 1-2 év alatt 180°-ot fordul.
Persze azt is el lehet magyarázni, hogy miért kapott ki Hamitól, én is tudnék írni egy kétoldalas okfejtést, miért kapott ki tavaly Kimi Massától.
Ha egyszer a Ferrarihoz igazol viszont én is kétlem, hogy Kimi mellé kerül. Massa előtt vissza fog vonulni, és akármennyire is tisztelik egymást, a csapat nem kockáztatna meg egy 2007-es Mclaren évet. Pedig nagyon kíváncsi lennék mit produkálnának ugyanazzal a vassal.Szóval félreértés ne essék, Alonso nagyon tehettséges, és benne van az a kis plusz piszkosság, ami a vb-hez kell, de ne hidjük már azt, hogy alatta szárnyrakapna a jelenlegi Ferrari, és Massát is úgy verné el mint Pique-t.
-
Qorthral
őstag
válasz
#70869248 #43396 üzenetére
Persze, értem én hogy sok gond volt. Csupán arra igyekeztem rávilágítani, hogy azok után, hogy a szabadedzéseken látott tempó alapján A Mclarenek (és főleg Hamilton) akár dobogóra is esélyes lett volna, ezernyi probléma és kifogás mellett is visszásnak érzem a nagy önelégültséget, mámort meg felmagasztalást a 1,5 kör hátrány és a 12. hely tükrében. Ennyi.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #43388 üzenetére
ziher hogy valaki megkérdezte Alonso-tól hogy mit szólt a Schumacher Who polóhoz a szerelőjén
Ebben én is biztos vagyok. Na és szerinted mit válaszolhatott? Semmit? Vagy azt mondta, hogy "megbeszéltük Michaellel, nincs hozzáfűznivalóm"? Esetleg azt, hogy "okés volt a dolog, jót röhögtünk rajta"?
Valahogy nehéz elképzelni, hogy egyetértett vele... -
wildrain
addikt
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #43377 üzenetére
Amúgy szerintem ez a Hamiltonos párhuzam azért nem stimmel, mert amíg Hamilton nem csak nem határolódott el a hazugságtól, hanem egyenesen ő maga hazudott, addig Alonso csak nem kommentált valamit, amit nem is ő követett el. Elképzelhető, hogy nem is tudott arról, hogy ez a tévében is szerepelt, csak később a vb bulin látta (ha látta egyáltalán).
-
JJános
addikt
válasz
#70869248 #43366 üzenetére
"Sztem Alonso-t azért utálhatták sokan mert elverte MS-t..sztem..."
Nem akarok vitatkozni, de elverésről szó sem volt. Esetleg egyszer-kétszer legyőzte. De legalább annyiszor el is maradt Sumitól.
Nem ismerem a statisztikát, és nem vagy Lonzi drukker, de szerintem Lonzit a nagyképűsége miatt nem birtuk sokan.
Ez megváltozott, és ezért már jobban bírjuk.
Kiminek sem szurkoltam különösebben, de mindíg örültem eredményeinek. -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #42442 üzenetére
Én is a napokban filózgattam a Tripla Koronáról a Monacoi Nagydíj vonatkozásában.
Montoya a legesélyesebb ezt megszerezni. Remélem nem feledkezett meg a dologról. Igazán beajánlkozhatna egy versenyképes LM csapathoz.
-
JJános
addikt
válasz
#70869248 #42300 üzenetére
Ha meglépik, akkor lépjék meg hamar. Azt gondolom ez az érdekük. Én egy percig nem maradnák tovább, vagy besztrájkolnák, vagy lépnék.
Akkor a gyári csapatok menjenek, és csináljanak egy F11, vagy bármilyen nevű sorozatot. Ránk nézőkre számíthatnak, mi is velük megyünk.
Csak amikor megalakulnak, vigyázzanak mit hogyan hozzanak létre. Mégegy mózli ne legyen, véletlenül sem. A szabályokat hozzák maguk, és nagyhatalmú urakat se neveljenek ki. Ha ügyesek, lesz egy olyan sorozat, amit majd lehet nézni.Motion_Blur: Ezek se nagyon szegények.
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #42292 üzenetére
Érdekes gondolatmenet. Való igaz, hogy derékba lehetne törni az F1-et, csak hogy akkor is ennek a múltja marad a tradíció...
Véleményem szerint Mosley győz és a Ferrari is marad hosszabb távon, de azt el tudom képzelni, hogy egy-két évet próbálkoznak a harccal.
Mosley nagyon tud ám sakkozni. Szorít a határidő, aki kimarad, lemarad a biztosról a bizonytalanért. Szintén mai hír: McLaren Automotive announces plans for new British high technology production facility És ez mit is jelent? Azt, hogy a McLaren megharaphatja az egyik ujját, de nem fog fájni. Átszervezheti az alkalmazottait az autógyártásba, és be tud menni az sapka alá.
-
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #42211 üzenetére
A kommentek között olvastam, hogy állítólag még nem is kapta meg az utasítást arra vonatkozólag, hogy menjen ki a pályára, csak fogta magát, és mivel a tábla úgyis kint volt már, úgy gondolta, hogy mehet. Végülis nem is ezzel volt a gond, hanem ahogy te is írod, érthetetlen, hogy miért ilyen szögben ment ki a pályára. Olyan a mozgása, mintha egyáltalán nem is nézett volna hátra. (Totál arra emlékeztet, ahogy a kutyát sétáltató mamák szoktak kikolbászolni elém a bicikliútra.
) Lehet, hogy még a biztonsági övet kapcsolta be, vagy az autórádiót buzerálta.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #42075 üzenetére
De akkor ezek szerint az adott gyors versenyző valójában mégsem a határokat tolja ki, csupán tud gyorsabban menni, mint mások.
És nem tökmindegy.
Miv: a görbe tükörből van.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #42009 üzenetére
Én másképp gondolok az autó határára. Nekem az egy "bebetonozott" max idő, amit valószínűleg soha senki nem ér el az adott autóval, csak megközelít valamennyire. Azért tartom bebetonozottnak, mert a fizikai törvényekből adódik. Pl. az általad említett esetben lehet, hogy a 11. versenyző elérte a határt, de az is lehet, hogy hiába ment ő 59-et, a valódi határ 57-nél van. És ebbe a határba én mindent beleszámolok, egy adott időjárási körülmények között vett ideális esetet veszek figyelembe, és azt is beleszámítom, hogy egy adott autóval egy adott kanyarban bizonyos vezetési stílussal gyorsabban lehet menni, és ugyanezzel az autóval másik kanyarban másik stílussal lehet gyorsabban menni, valamint beleszámolom az általad említett "véletlenül gyorsabb" esetet is. Tehát egy minden szempontból ideális esetre gondolok, és egy ebből adódó köridőre. Nem szimuláltra, hanem pusztán elméleti, elképzelt (de nem feltétlenül számszerűsített) köridőre. Kell lennie egy határnak, egy köridőnek, aminél semmiképp nem lehet gyorsabban menni, mert pályaelhagyás lesz belőle.
Nemtom, érthető-e...De a lényeg ugyanaz: vannak versenyzők, akik gyorsabbak egy adott autóval, és vannak, akik kevésbé.
-
Motion_Blur
félisten
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #42006 üzenetére
ki tudja tolni az autója határait
Pontosabban: jobban meg tudja közelíteni azt, többet ki tud hozni az autóból. Lehet ezt beállítás szintjén is érteni, amit pl. most jól megmutatott a Barrichello-Button eset (Blade a múltkor nem hitte el azt sem, hogy különbségek vannak a pilóták fejlesztő érzéke között), és lehet vezetés szintjén is. -
D@ni88
addikt
válasz
#70869248 #41947 üzenetére
és szted a Force india pilótái nem tudnának sírni?
vagy pl a Ferrarisok, lassú is volt a kocsi, mellé katasztrófa a taktika, és még be is döglik.
És nem nagyon hallottuk se Massát, se Kimit ennyire sírni, se egyik forceindiást.
ők belátják hogy a szabálymódosítások miatt megváltoztak a körülmények.
Lewis ezzel nem törődik, ő csak azt látja hogy szar a kocsi, pedig hát a VB-t ezmiatt nyerte meg. Beáldozták az idei autót a VB-ért.... -
válasz
#70869248 #41947 üzenetére
Kovalainent nem kell szídni. A McLaren csapat leghasznosabb tagja volt tavaly.
Nem nagyon ismerek olyan pilótát a mezőnyből aki ennyire kevés pontot vett volna el Hamiltontól. Ha más lett volna a csapattársa, akkor év végén nem biztos, hogy neki kedvezett volna az az egy pont különbség.
Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- SSD kibeszélő
- Építő/felújító topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Energiaital topic
- Kutya topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Medence topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- További aktív témák...
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Megkímélt állapotú Xbox Series X 1TB eladó. Kitisztítva és újrapasztázva!
- Gamer PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Honor Magic7 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 15" 2018 i9 9850HK 32GB 500GB 560X 4GB garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen,
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest