- iPhone topik
- A GT 7 kap először Android 16-ot
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Realme GT 2 Pro - papírforma
Aktív témák
-
wildrain
addikt
válasz
Qorthral #43404 üzenetére
Erre szerettem volna tegnap reagálni, de előbb számolni akartam:
Kimi se volt egy nagy szám most. A rajtnál kapásból bukott egy helyet (mindegy miért!), majd nem volt képes leelőzni Birkát még akkor sem amikor 1:20as köröket futott miközben a Ferkák versenytempója 1:16-1:17 körül volt... Plusz később látszott, hog Massa gyorsabb nála végig.Nos, 31 körön összesen 0,476 mp-et hozott rajta. Közben párszor majdnem falhoz vágta az autót, mert úgy ment, ahogy a csövön kifért, és több figyelmeztetést is kapott sikánlevágásért.
A tény attól még tény marad, tényleg gyorsabb volt, üzemanyagkorrigáltan meg még egy kicsivel. De nem látom ezt olyan siralmasnak Kimi részéről... -
hunnylander
őstag
válasz
Qorthral #43404 üzenetére
Ne haházzál, mert tény, hogy voltak hátráltató nehézségei és ezek ismeretében a 12. hely jó eredmény, és a versenyteljesítménye értékelhető tizesre.
Eddig olvastam a hülyeségedet:
HA képes lett volna Button előtt menni vagy a tempóját tartaniPersze megtankoltan, letekerten, sérült szárnnyal, kékzászló ellen (ami folyamatos figyelmenkívül hagyásáért stop&go-t kapott volna). Nooormális? A McLaren még csúcsrajáratva is elmaradt a Brawn tempójától, nemhogy akkor amikor 50 kg-mal nehezebb.
(10 kg 4 tizedet lassít...)
-
#70869248
törölt tag
válasz
Qorthral #43393 üzenetére
Hamilton-nak nehéz versenye volt, de ő maga tette azzá szal ez van.
..ha már mindenképpen oda kellett vágja akkor később is odavághatta volna.
Egész hétvégén lehetett látni hogy Hamilton, és még többen is felváltva futottak...egy repülő kör-egy laza.
Hamilon a laza kört futotta meg (az lett értékelve), és a repülő körében csapta oda...ráért volna azzal még a végső qual-ban. Ez mindenképpen nagy hibája volt.
Én nem paráztam volna ha a végén veri oda, mert mindenáron nagyot akar mutatni....de ennyire az elején az komoly hiba.Aztán versenyen,.hát elmondta ő is mi volt a gubanc, hasonlóan szuperlággyal kezdett, ami Button alatt tök jó volt, de pl. Vettel alatt látványosan elfogyott..szal a tök tudja. A szárny is gond volt.
Meg pl. az első kiállása után már ott volt Button mögötte...ami egy igen nehéz helyzet, sőt többször is keveredett olyan helyzetbe amikor jött az eleje, és olyankor csak egy darabig lehet menni elöttük, aztán el kell engedni. Már láttam hogy nagy dolgok már nem fognak történni...
Amikor pedig azt is láttam hogy a lekörözése után nem tud Button-nal menni, akkor kiderült hogy nincs jó versenytempója,..ott már vége volt nekem.
..és persze nem volt SC sem.
Szal hiába minden, nem jött ki a versenyen bármit is próbált.-Egyébként Fisichella-nál absz. egyetértünk, gyönyörűen vezetett, nagyon közel a palánkhoz, tökösen...szép volt a belső kamerás képe.
- Lehet nem lesz Renault, de ha lesz akkor Grosjean beleül valszeg.
Alonso pedig Kimi helyére megy (óriási szvsz!) -
hunnylander
őstag
válasz
Qorthral #43393 üzenetére
Nincs eltúlozva, sérült szárnnyal és rossz taktikával ment, továbbá letekert motorral, továbbá állandóan kékzászlózták, mert a tervezettnél koraibb kiállás miatt egyből Button és üldözőtársai elé esett sérült szárnnyal (mert csak az utolsó kiállásakor cserélték le neki).
Tudod mit jelent önmagában a kékzászlózás? Olvastad a Toyota vagy a Force India race reportját? Amikor egy pilóta félreállt az útból elengedni egy másikat, leesett a gumijai üzemi hőmérséklete, pusztán azért mert fel kellett adni a ritmust, csökkenteni a tempót és elhagyni az ideális ívet. Másfél-két kör kellett (ezen a pályán és ezekkel a keverékekkel) egy elengedés után, hogy visszaszerezzék az üzemi hőt, addig a köridő egy nagy nulla volt.
Fisichella a 13. helyről indult, rosszul rajtolt, pozíciókat vesztett, de optimális egykiállással eljutott a 9. helyre, egyetlen egyet sem előzött a pályán. Nem volt sérült a szárnya se.
-
7Heads Drago
veterán
-
JJános
addikt
válasz
Qorthral #41542 üzenetére
Kovát, és kis Piquet említetted. Az előbbit már nem számolom az élmenők közt, az utóbbit egyáltalán nem számolom, bár tegnap ott volt a Q2-ben Lonzi előtt. Őt még ne irjuk le.
Kova nagyon gyengén teljesít. Tavaly a VB-t nyert autóval 8. lett. Ez elmond mindent.Barika most még élmenő, és bár ezt sokszor leítam, de azzal a majdnem hat Ferrari évad alatt 9 futamgyőzelmével, amit sikerült összehoznia, nagyon gyengécske volt. Bár mentségére legyen, hogy jó hátvéd volt. Úgy emlékszem 2 évben is jó volt, és sok pontot dobogót gyüjtött.
Csak ha valaki köpköd, törvényszerű, hogy egyszer-egyszer saját magát is eltalálja, főleg, ha széllel szemben teszi.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Qorthral #41526 üzenetére
Motion_Blur olyan szépen összeszedte...
Ha Barit páros lábbal kéne kirúgni az idei teljesítménye miatt szerinted, akkor jelzem, Buttont is minimum másféllel...
12 pont hátránnyal egyforma Button-nal? Az eddigi 4 futamon csak hátrébb tudott végezni mint Button. Még szerencse hogy pontot szerez a legjobb autóval az integetés mellet. Kiváncsi leszek hogy a postás az első nyugdíját a Boxba viszi-e neki, vagy a saját könyvesboltjába.Nála arra megy a játék hogy Schumi rekordjait megdöntse és hamarabb nem fog vele végezni...
-
Oliverda
titán
válasz
Qorthral #41536 üzenetére
Szerintem valamennyi alapja biztosan van a Ferrari-s sérelmeinek. Elég csak a 2002-es elengedésre gondolni bár az (is) elvileg benne volt a szerződésében amit gondolom hogy nem a nagymamája írt alá hanem ő. Nyilván többször is elmehetett volna a Ferrari-tól de akkor talán még akkora esélye sem lett volna a győzelemre mint úgy volt. A lényeg az hogy szerintem nem sokkal rosszabb mint Button, talán egy vagy két győzelem még összejöhet neki idén némi mákkal.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Qorthral #41536 üzenetére
"Szóval ha a teljesítményéről nyilatkozol akkor ne keverd bele az ellenérzéseidet a személy iránt. Ha meg a személyiségéről, akkor az eredményeit..."
Teljesen szép ahogyan ezt leírtad, de a gyakorlatban nem működik. Mindenki, még a magát legobjektívebbnek tartó ember is bizony az érzelmei alapján ítél és nem kizárólag a teljesítmény alapján. Ha úgy lenne, ahogy leírtad akkor mindenki azt fényezné aki adott időben a legjobbat nyújtja és nem tartani ki a kedvence mellett. Egyébként nem vágom mi ez a nagy kardoskodás Birka mellett? Button miért ne lehetne jobb versenyző nála?
De szerintem már túlragoztuk a témát, holnap eldől a vitánk
-
Nowhereman
őstag
válasz
Qorthral #41526 üzenetére
Nos hogy Button sorozatában benne van, hogy eddig imádta fortuna. Neki eddig még 10 körben sem hátráztatták az egész szezonban.
Az ellenlábasok:
Birka: A sebeségváltó visszavág 0-ba a rajtnál aminek hála a 2. hely a középmezőnybe vegyül, hogy aztán a következő verseny szabadedzésén 5 hely büntiért cserélhessék.
Vettel és Trulli : Kubica huszáros rohammal kikopjázta őket.
Webber: Sutil féle edzésszabotázs...
- hogy csak a legszebbeket említsem...
Bocs, de Massát és Raikonent nem sorolom az vb. esélyesek közé még a megjavult ferrárik elenére sem, mert a csapatnál úgyis el fogják nekik kreténkedni ezt az évet.Motion: akkor most, hogy következetes maradj magadhoz a beállításkopizás miatt Buttonak is zavarj egy ÉGŐ-zést.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Qorthral #41526 üzenetére
"A verseny kicsit kevésbé lutri, de akkor is. Sok éve nem volt ennyi pilótának egyszerre reális győzelmi esélye."
Az eddigi 4 versenyt azok nyerték akik holnap is az első sorból indulnak. És a pole-ra se esélyes 10-12 versenyző, max. 4-5. Williams pl. hogyan jött a képbe?
"Az edzéseken az üzemanyagkorrigált köröket nézve hozza Button szintjét, ha meg kikap tőle, akkor is max 1 tizeddel"
Melbourne-ben Button 3 tizeddel verte Birkát, és csak 2kg-al volt könnyebb az autója, ami az okosok szerint is csak 0,08mp hátrány üzemanyag korrigáltan
Birkát a legtöbben egyébként nem a tempója miatt nem szeretik (engem pl. nem igazán érdekel, hogy mitől lassabb, majd úgyis megmagyarázza), hanem a Ferrarival szembeni gecisége miatt. Emberileg teljesen nulla azért, amit művel. Majd ő kiteregeti a Ferrari rejtett titkait és könyvet ír. Most van egy jó kocsi a segge alatt, de pl. nem tudja megelőzni a kispiqét és mit csinál az idegbeteg állatja? Ingeget? Nem, ez nem integetés volt, hanem hadonászás, ami már a tempó és az idő rovására ment. Szóval Barika nem oda való ahol most van, és sokat veszít az F1, ha egy ilyen ember ott lehet az elejében. A tapasztalata és valszeg Brawn-al való jó kapcsolata tartja bent, remélem nem sokáig.
-
JJános
addikt
válasz
Qorthral #41526 üzenetére
Nem mondtam, hogy Barika nem teljesít jól. Nem mondom, hogy rosz pilóta.
Arról van szó, hogy az esélyeit nem váltja be. És még arról, hogy rinyál. Mert elnyomják szegényt.Ráadásul rendkívül peches. Én amióta Sumit részegen lebuzizta, Barikát nem tudom elviselni. Elvégre olyan embert gyalázott, aki a szememben elég nagy. Törvényszerű, hogy aki mást kicsinyít, az kicsinyül legjobban.
Most néztem újra végig a Q1,Q2,Q3-at. Egész jó volt nézni, hogy vagy hatan is egy tizeden belül mentek. Nagy reményem van holnapra, a RBR-el. Sikert, pontokat érzek.
-
simonzé
addikt
válasz
Qorthral #39687 üzenetére
Igaz, jó orra van Flavionak a versenyzők kiválasztásához, csak azt nem veszi észre hogy mikor égnek ki az emberei. Piquet már a legelején ki(vagy le)égett.
Egyébként a jó orr abszolut királya Colin Chapman, őt követi Eddie Jordan (Akinél kezdett a nagy MS, meg még páran, pl Barrichello is). Schumi ígéretességét a debütáló Belga nagydíján elért 8. rajthelye meg a Jordanes pontszerzései jól mutatták, a Merci azért engedte el (adta kölcsön a Benettonnak), mert neki már megvoltak akkor a fix emberei. Aztán már csak szívta a fogát, mert a madaruk nem repült vissza többé.
Egyébként Frank Williamsnak is jó orra van (Pl. Rosberg, Villeneuve, Hill), ő ebből ér már jó ideje. -
simonzé
addikt
válasz
Qorthral #39651 üzenetére
Furcsa Briatore-ről azt olvasni hogy okos (mármint hogy van annyi esze hogy nem tartja meg tovább pikét). Nincs neki. Fischicellat vagy hat évig versenyeztette, pedig tisztán látható volt hogy az a kocsi amivel Alonso 2WB.t nyert jobb versenyzőt érdemelne. Összejött pár győzelem vak tyúk is talál szemet alapon, de minden más eredménye szánalmas vergődés volt. 5-6 éven át!!!
Ugyanez az ember nem emlékezett arra, hogy Kovaleinent nem Alonsonak hívják, sőt Alonso már a Mekinél van (volt)
Ugyanez az ember nem rúgta ki tavaly ezt a szerencsétlen brazilt, pedig mindenki tudta hogy nincs esélye semmire. (Csak egyetlen véletlen 2. hely ami anno még Satoru Nakajimának is összejött.) -
#70869248
törölt tag
válasz
Qorthral #38958 üzenetére
Sztem sem csak a Diffúzor miatt.
Szvaz rém egyszerű (vagy legalábbis én annak tartom
)
Mi a közös a nem szenvedő csapatokban?
-KERS hiánya, diffuzor megléte.
Mi a közös a szenvedő csapatokban?
-KERS megléte, diffúzor hiánya.Ugye két csapatot lehet felhozni köztesként, a Red Bull-t akik gyorsak diffúzor nélkül, de KERS nincs náluk.
A Bmw akik feles autóval futnak, és nyílvánvaló hogy a KERS nélküli autójuk a gyorsabb, az hogy Kubica a második helyért vívott csatában kiesett az első futamon, a másodikon meg el sem tudott rajtolni...valmint Nick egy kerékcserés taktikája kitartott az előző futamon (ahol a három volt a jellemző a többieknek), az nem zavarhat össze.Aki nézi az LT-t az meg tudja különböztetni hogy mely pályaszakaszon gyorsak a gyorsak (és mennyivel, mert tök sokkal), azt már nehéz különválasztani hogy a diffúzor vagy a KERS súlyproblémái miatt...szvsz nem is kell különválasztani...mindkettő uott fejti ki a hatását, a pálya kanyargós ritmusos részein.
-
hunnylander
őstag
válasz
Qorthral #38958 üzenetére
Nem hiszem, hogy tényleg fél mp-et vagy még többet jelent pusztán csak ez.
Helmut Marko, a Red Bull szakembere 7 tized előnyt tulajdonít a BGP diffúzorának.
A mostani formulában ez az eltérő kialakítás tetemes különbségeket tesz ki. Miért? Mert a diffúzor az autó leszorítóerejének 30-40%-át adja a padlólemezen generálva. (Ez egy korábbi adat, korábbi aeroszabályokhoz és diffúzorokhoz, könnyen lehet, hogy a mostani formulában ez az érték nőtt.)
A jelenlegi hátsó szárny 'molyfing', édeskevés leszorítóerőt ad (a korábbiakhoz képest, főleg, hogy az autótestről is hiányoznak a leszorítóerőt generáló elemek), ezért spécizik fel a diffúzort.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Qorthral #38958 üzenetére
Tény, hogy a 3 legerősebb csapat DDD-t használ. Ha nem lenne DDD-uk, akkor valszeg nem lenne ennyire domináns a Brawn, és nem emelkedne ki a másik kettő sem. Szerintem a Brawn mindenképpen a legjobb konstrukció idén, de a másik kettő DDD nélkül fogható lenne a RedBull/Ferrari számára.
A Brawn nagyjából 1mp-el jobb, mint az erősorrendben mögötte álló nem DDD-s autó. Önmagában egy jól kialakított diffúzor szerintem jelenthet 0,5mp-et simán.
Az a baj, hogy lassan többet beszélünk a diffúzorokról, mint magáról a versenyekről
-
Ricco_hun
senior tag
válasz
Qorthral #38911 üzenetére
"Ferrari, Mclaren, BMW 3 hét múlva?"
Mi az, hogy 3 hét múlva? Szerintem minden csapatnak (a 3 kivételével) rajtra készen kellett volna állni a saját egyedi diffúzoraikkal csakis erre a döntésre várva. Volt idejük szerintem lekoppintani, mondjuk a Brawn GP autóiról. Aztán ha a FIA szábálytalannak ítéli, akkor nem cserélik le és kész. De a FIA szabályosnak ítélte. Szóval én úgy képzelem el az ideális esetet, hogy a csapatfőnök feszülten várja a FIA határozatát és amint megjön a hír, hogy szabályos, már adja is ki az utasítást, hogy kezdjétek átépíteni a járműveket.
Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Megkímélt állapotú Xbox Series X 1TB eladó. Kitisztítva és újrapasztázva!
- Gamer PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest